-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۱۲, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 9 فروردین 91

 

سلام،

چهارشنبه 9 فروردین 91، 28 مارچ 2011 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دکتر احمد زید آبادی روزنامه نگار شجاع و زندانی سیاسی و مهدی محمودی روزنامه نگار و زندانی سیاسی، بعد از مدتها حبس از زندان رجایی شهر به یک مرخصی یک هفته ای آمدند. همینطور آقای موسوی و خانم رهنورد هم اوایل امسال ملاقاتی سه ساعته با دختران خود داشتند اما گزارشی از آنچه مطرح کردند منتشر نشده.

نکته دوم اینکه شماری از اعضای سنای افغانستان و گروه پارلمانی اصلاح و عدالت در این مجلس به شدت به سخنان محمود احمدی نژاد در تاجیکستان اعتراض کردند و آنرا غیر مسوولانه و دخالت در امور داخلی افغانستان نامیدند. احمدی نژاد در نطق خودش در دوشنبه مطرح کرده بود که نیروهای ناتو و آمریکا باید از افغانستان خارج شوند.

نکته سوم اینکه نیروی زمینی سپاه، قرارگاه قدس، در اطلاعیه ای اعلام کرده که در جنوب شرق کشور با یک گروه مسلح ضد انقلاب درگیر شده، آنها را کشته، متلاشی کرده و یکی را هم دستگیر کرده. این اطلاعیه در حالی صادر می شود که قبلاً نیروی امنیتی ایران و سپاه ادعا کرده بودند که در استان سیستان و بلوچستان گروهای مسلح را پاکسازی و قلع و قمع کردند.

نکته چهارم اینکه فعالین مهدویت در سایت عمار پرس شدیداً به دستگیری علی اصغر سیجانی، کارگردان فیلم ظهور نزدیک است، اعتراض کردند. در این اعتراض تلویحاً به آقای خامنه ای حمله کردند و گفتند که مشکل این کارگردان این است که جمله ای از آقای خامنه ای را نقل کرده و جرم وی هم این است که مهدویت را در جامعه عنوان می کند و تلویحاً اعلام کردند که این طرفداران ولایت فقیه مهدویت را برنمی تابند.

نکته پنجم اینکه دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که شرکت هواپیمایی یاس ایر و شرکت کشتی رانی بهینه به همراه سه عضو نیروی قدس سپاه و یک تبعه نیجریه مشمول تحریمهای آمریکا شدند. این تحریمها برمی گردد به پرونده قاچاق اسلحه از ایران که در نیجریه کشف شد و منجر به تیرگی روابط بین سنگال، گامبیا و ایران شد. دیوید کوهن اعلام کرده که مداخلات ایران و ارسال سلاح به خاورمیانه و آفریقا خطری است که تحریمها به آن دلیل اعمال می شود.

نکته ششم اینکه در ابتدای سال 91 که باید آنرا سال تورم نامید قیمت مرغ از 4200 تومان هم رد شده و باعث شده که مرغ از سبد بسیاری از خانواده های فقیر تر حذف شود. در سالی که پیش رو هست افزایش قیمت کالاهای مختلف به قول آقای رئیس کل بانک مرکزی چالش اصلی حکومت خواهد بود. هم کاهش تولید ناخالص داخلی و هم کاهش واردات به کشور به دلیل تنگناهای ارزی و هم سقوط ریال به دلیل سوء سیاستهای مالی حکومت، دست به دست همدیگر امکان افزایش بسیار با شیب تند تورم را در سال 91 پیش رو قرار می دهد.

نکته هفتم اینکه آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه امروز چهارشنبه مستقیماً از سئول به تهران می رود. گفته می شود که او بعد از مذاکره با آقای اوباما به ایران میرود تا ایران را تشویق کند که در مذاکرات آتی در ترکیه با 5 باضافه 1 برنامه هسته ای خودش را کنار بگذارد و به خواستهای 5 باضافه 1 تن بدهد. ترکیه البته مسایل مختلفی را با ایران دارد از جمله در عراق مشکل دارند و مهمترین جای مشکل اکنون در سوریه است اما از سوی دیگر همچون یک کاسبکار قدیمی چون سود زیادی احتمالاً از ایران می برد و تحریمهای بین المللی باعث شده که بسیاری از حکومتی ها شرکتهایی را در ترکیه دایر کنند، نقش ترکیه بر روی دولتمردان ایرانی افزایش پیدا کرده و از این امکان می خواهد استفاده بکند.  

و نکته آخر اینکه دولت سوریه کتباً طرح 6 ماده ای کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب را پذیرفت. این طرح 6 ماده ای که شامل آتش بس فوری، آغاز مذاکرات حکومت و مخالفان، تضمین دسترسی کمکهای انسان دوستانه و خروج نیروهای دولتی از شهرها و روستاها هست، با استقبال سرد مخالفین دولت سوریه مواجه شده و بعد از اعلام این خبر هم اعلام کردند که به بشار اسد هیچ اعتمادی نیست و گروهای مخالف پیش شرط هرگونه مذاکره را استعفای بشار اسد اعلام کردند. در روز گذشته بشار اسد که برای بازدید به منطقه حمص رفته بود با رگبار مسلسل مواجه شده و هنوز از تلفات احتمالی خبری منتشر نشده. کشته گان روز دوشنبه در سراسر سوریه از مرز 95 نفر گذشت و سازمان ملل متحد اعلام کرده که از مجموع آمارها تعداد کشته گان در سوریه در یک سال گذشته از مرز 9 هزار نفر عبور کرده.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته