-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۸, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/27/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


باور کنيد من همان سعيد سهيلی هشت سال جبهه های نبرد حق عليه باطل هستم؛ همان آدم، با همان احوالات و با همان خلق و خو اما چه کنم که زمانه تغيير کرده و همرزمتان را به جايی کشانده اند که حتی فرياد تظلم خواهانه اش نيز به گوش هيچ کس نمی رسد.به روح برادر شهيدم قسم که از مواجهه با شما در آن دنيای برقرار می ترسم که چه جوابی بايد درباره اين پذيرش اجباری ام به بی قانونی، به شما بدهم؛ گرچه خود می دانم که احوال مرا به خوبی می دانيد و روزی برمظلوميت من صحه خواهيد گذاشت و همه با هم، چون همان هشت سال خاطره ساز، فقط و فقط در راه رضای باريتعالی قدم بر می داريم 
خبرنگاران سبز/فرهنگ-هنر-ادبیات:
فاتحه خوانی سعید سهیلی - سینماآفریقا - آخرین شب
نمایش گشت ارشاد یکشنبه 6 فروردین 1391
در پی ممانعت و دخالت نيروهای فشار انصارحزب الله برای پايين کشيدن و نهايتن توقف اکران فيلم گشت ارشاد در سينماهای تهران و سراسرکشور، سعيد سهيلی کارگردان فيلم گشت ارشاد بيانيه ای خطاب به مردم ايران زمين صادر کرد که به شرح زير است:

ملت شريف ايران

شما سال ۱۳۹۱ را با خوشی و شادمانی آغاز کرده ايد اما نيک بدانيد که آغاز اين سال برای سينمای ايران با سوگ و عزا همراه بود.سالی که [...] فيلمی که در معتبرترين جشنواره سينمايی کشور، کانديدای دريافت ۴ سيمرغ بلورين شده بود را امروز مانند گوسفندی بی صاحب ذبح کردند و [...]

ملت بزرگ ايران

خدای من شاهد است که تا آخرين لحظه در برابر اين بی قانونی استوار ماندم و برای گرفتن حق شما مردم فرهيخته سرزمينم تمام تلاشم را به کار گرفتم اما چه کنم که گردنم در برابر قانون، از مو باريک تر است؛ من که طبق قانون، پروانه ساخت گرفتم، طبق قانون، پروانه نمايش گرفتم و طبق قانون هم فيلم شما را به اکران فرستادم حال مجبورم که [...] فيلم را از روی پرده بردارم و آن را به بايگانی تاريخ بفرستم.

ملت بزرگوار ايران

زمانی که "گشت ارشاد" در جشنواره اکران شد، اين صدای تعريف و تمجيدهای شما بود که مرا بار ديگر به خدمتگزاری تشويق کرد اما همين که معلوم شد اين فيلم برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده، همين گروه قانون گريز،اعتراضات و بيانيه دادن ها راشروع کردند؛ پرواضح است که اين حرکت، نشان دهنده اين حقيقت است که آدم هايی از داخل سينما، اين افراد را تحريک کردند و يک سازماندهی به وجود آوردند تا جريانی عليه "گشت ارشاد"شکل بگيرد.

ملت انقلابی ايران

بدانيد که حرف ائمه جمعه تاکنون، همواره برای من سند و حجت بوده اما تاسف من از اين بابت است که ۲ تن از اين ائمه جمعه که درباره "گشت ارشاد" موضع انتقادی تندی را در پيش گرفته اند، اصلا فيلم من را نديده اند [...] و تنها بر مبنای گزارشاتی که به آنها رسيده، از اين تريبون عمومی مقدس، مواضع تندی را اتخاذ کرده اند و بدين گونه است که فيلم من را مستهجن اعلام می کنند فارغ از اينکه نمی دانند اين سخن آنها، هم تهمت است، هم کذب است و هم گفته ای به دور از عدالت و انصاف.


ملت آزاده ايران

خوب می دانم که از تجربه حرفه ای دو دهه حضور من در اين سينما اطلاع داريد و می دانيد که هيچگاه برای پول فيلم نساختم بلکه دغدغه ام همواره شما مردم بوده ايد و بس.بنابراين با کسب اجازه از ساحت فرهنگی شما ملت عزيز، قصد دارم تا به پاسخ توهين سنگينی که به شما وارد شده،تمامی کپی های فيلم "گشت ارشاد" و پولهايی که از اين راه کسب شده را مقابل وزارت ارشاد به آتش بکشم تا شايد اين آتش، به خونخواهی فيلم های ديگری به پاخيزد که در آينده ممکن است [...]

ملتی که دغدغه ام همواره شماها بوده ايد و هستيد

خالصانه و ملتمسانه از شما عذر می خواهم؛ شمايی که در همين مدت محدود استقبال زائد الوصفی را از فيلم خودتان به عمل آورديد [...] و به تماشای فيلم تان رفتيد.اما شما بهتر از همه می دانيد که اين بی قانونی، روزی به سراغ خود اين افراد زورگو خواهد آمد. اميدوارم که اين حرکت، آخرين اقدام ضدقانونی اين افراد [...] باشد و همچنين آخرين اتفاق ناميمون برای اين سينمای نجيب.سينمايی که دارد فدای مناسبات، منازعات و اختلافات سياسی و تا حدودی صنفی می شود.

برای وزارت ارشاد نيز متاسفم که تسليم اين بی قانونی شد گرچه به آنها نيز حق می دهم که تحت فشار سنگينی بوده اند، فشاری که با توجه به حوادث رخ داده، از اين پس امکان وقوعش برای ساير فيلم ها نيز ممکن خواهد بود.

ملت فرهيخته ايران، اين داغ سينمايی را به محضر تمامی شما فرهنگ دوستانگرامی تسليت عرض می کنم.

و ای همرزمان شهديم : حسن باقری، حسن آزادی، گل محمد غزنوی، محسن حسنی و . . .

نمی دانيد امروز چقدر خوشحالم که شما را در اين دنيای بی قانون نمی بينم [...]، بر شانه های شما آسمانيان متوجه نمی شوم؛باور کنيد من همان سعيد سهيلی هشت سال جبهه های نبرد حق عليه باطل هستم؛ همان آدم، با همان احوالات و با همان خلق و خو اما چه کنم که زمانه تغيير کرده و همرزمتان را به جايی کشانده اند که حتی فرياد تظلم خواهانه اش نيز به گوش هيچ کس نمی رسد.به روح برادر شهيدم قسم که از مواجهه با شما در آن دنيای برقرار می ترسم که چه جوابی بايد درباره اين پذيرش اجباری ام به بی قانونی، به شما بدهم؛ گرچه خود می دانم که احوال مرا به خوبی می دانيد و روزی برمظلوميت من صحه خواهيد گذاشت و همه با هم، چون همان هشت سال خاطره ساز، فقط و فقط در راه رضای باريتعالی قدم بر می داريم چون نيک بر اين شعر حضرت حافظ ايمان داريم که:

بنده پير خراباتيم که لطفش دائم است

ورنه لطف شيخ و زاهد گاه هست و گاه نيست

سعيد سهيلی ششم فروردين ماه ۱۳۹۰


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته