-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 03/28/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: وزیر بازرگانی هند می گوید قطع روابط تجاری با ایران برای کشورش ممکن نیست.
به گزارش بی بی سی آناند شارما گفت که موضوع واردات نفت خام از ایران را در اجلاس قدرت های اقتصادی نوظهور، شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی مطرح خواهد کرد.
هفته پیش رئیس آژانس بین المللی انرژی گفته بود ممکن است هند از تحریم های سخت تر آمریکا علیه خریداران نفت ایران معاف شود.
هند از خریداران اصلی نفت خام ایران در آسیا هستند و در هفته های گذشته میزان واردات نفت خود از ایران را کم کرد است
هفته گذشته وزیر نفت هند اعلام کرد که این کشور واردات نفت از ایران را ادامه خواهد داد. او از آمریکا و اتحادیه اروپا خواسته بود تا نیازهای نفتی هند را در نظر داشته باشند.


 


امروز: وزیر امور خارجه ایران گفت کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل و نماینده ویژه سازمان ملل در بحران سوریه هفته آینده به ایران سفر می‌کند.
به گزارش بی بی سی علی اکبر صالحی گفت کشورش امیدوار است ماموریت آقای عنان در سوریه، به موفقیت منجر شود.
دولت سوریه اخیرا طرح پیشنهادی صلح کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه را پذیرفت.
آقای عنان برای جلب نظر کشورهای 'حامی' سوریه تا کنون به روسیه و چین سفر کرده است.
آقای صالحی همچنین در دیدار با فیصل مقداد، فرستاده ویژه رئیس جمهوری سوریه، جامعه جهانی را به پرهیز از "اقدام شتابزده و مداخله جویانه" در سوریه فراخوانده است.
آقای مقداد نیز از کمک‌های "انساندوستانه" ایران به ملت و دولت سوریه تشکر کرده است.


 


امروز: سناتور رند پال، یکی از جمهوری خواهان سنای آمریکا با جلوگیری از فوریت طرحی که برای افزایش تحریم ها علیه ایران ارایه شده بود، از تصویب آن جلوگیری کرد.
به گزارش بی بی سی این طرح که برای تصویب در عصر روز سه شنبه (۲۷ مارس - هشتم فروردین) به مجلس سنای آمریکا برده شده بود، در نظر داشت که مجازات های جدیدی را علیه برنامه هسته ای ایران وضع کند.
طرح جدید در صورت تصویب زمینه برخورد با بانک های خارجی که تبادلات ارزی برای خرید و انتقال نفت از ایران را عملیاتی می کنند، فراهم می کرد و همچنین تلاش می کرد که اجازه عبور یا دور زدن تحریم های قبلی داده نشود.
سناتور رند پال، از جمهوریخواهان سنای آمریکا رسما از فوریت تصویب این طرح جلوگیری کرد و گفت که باید در مفاد آن به صراحت اعلام شود که تصویب چنین طرحی بستر قانونی برای "جنگ با ایران یا سوریه" را فراهم نمی کند.
این در حالی است که دموکرات های سنای آمریکا خواهان تصویب این طرح بدون اضافه شدن هر گونه متمم یا تبصره ای به آن بودند.
نمایندگان هر دو جناح اصلی در کنگره آمریکا یکدیگر را به مانع تراشی بر سر فرآیند قانونی کردن برخوردهای دولت آمریکا با برنامه هسته ای ایران متهم می کنند.
مناقشه ای که همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موج انتقادها علیه باراک اوباما را افزایش خواهد داد. رئیس جمهوری آمریکا از سوی منتقدانش متهم است که در برخورد با برنامه هسته ای ایران به اندازه کافی "جدیت" به خر ج نداده است.
با این وجود، کنگره آمریکا ماه گذشته به اتخاذ دور جدیدی از تحریم ها علیه برنامه هسته ای تهران رای مثبت داد که به موجب آن بانک مرکزی ایران تحریم شد و فروش نفت این کشور با مشکلات فراوانی روبرو شد.
در روزهای گذشته هم مقام های آمریکایی اعلام کردند که با سفر به خاور میانه تلاش خواهند کرد که زمینه ها برای افزایش تحریم ها علیه ایران را فراهم کنند.
تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری هفته گذشته در کنگره آمریکا گفت که دولت این کشور همچنان به دنبال راههایی برای تشدید فشارها بر ایران است و در این راستا از اروپا، ژاپن، چین و کره جنوبی کمک خواهد گرفت.
آمریکا و کشورهای غربی ایران را متهم می کند که در صدد دستیابی به سلاح های هسته ای است؛ اتهامی که همواره از سوی ایران رده شده است.


 


امروز: با آغاز سال جدید قیمت هر دلار آزاد امروز چهارشنبه در بازار 1920 تومان و هر یورو نیز به 2560 تومان رسید، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز حداکثر 795 هزار تومان فروخته می‌شود.
به گزارش مهر از بازار ارزفروشان تهران( میدان فردوسی) امروز چهارشنبه قیمت هر دلار آزاد در تابلوی صرافی ها 1890 تومان قیمت خرید و 1920 تومان نیز قیمت فروش دارد در حالی که طی ماههای گذشته و پس از تک نرخی شدن قیمت دلار رقم 1226 تومان در تابلوی صرافی ها بوده است.

بر پایه این گزارش با وجود نیمه تعطیل بودن بازار ارزفروشان تهران و بسته بودن برخی از صرافی ها، قیمت خرید یورو در تابلوی برخی دیگر از صرافی های فعال 2500 تومان و قیمت فروش آن نیز 2560 تومان اعلام شده است.

همچنین قیمت خرید هر پوند نیز در تابلوی صرافی ها2950 تومان و قیمت فروش آن نیز 3040 تومان اعلام شده است. با این وجود برخی دیگر از صرافی ها نیز از درج قیمت انواع سکه و ارز در تابلوها خودداری کردند.

یک فروشنده ارز آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت نسبی بازار ارز در روزهای اخیر خبر داد و گفت: طی هفته های پایانی سال گذشته و روزهای اخیر مشتریانی برای خرید و فروش ارز در بازار وجود داشته اند.

وی با مناسب توصیف کردن خرید و فروش انواع ارزهای معتبر از جمله دلار در بازار آزاد بیان داشت: قیمت خرید هر دلار آزاد هم اکنون 1880 تا 1890 تومان در بازار غیر رسمی است و قیمت فروش آن نیز 1910 تومان خواهد بود.

این فروشنده آزاد ارز همچنین قیمت هر یورو را برای فروش 2560 تومان و قیمت خرید آن را نیز 2530 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت خرید پون 2900 تومان و فروش آن در بازار آزاد نیز 3050 تومان است.

وی با انتقاد از سیاست های یک سال گذشته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در خصوص بروز نوسانات شدید در بازار انواع ارزهای معتبر و همچنین سکه بیان داشت: دلار طی چند ماه از 1100 تومان به 2000 تومان رسید اما مسئولان اقتصادی به جای حل ریشه ای بروز این نوسانات قیمت دستوری 1226 تومان را تعیین کردند که می بینیم پس از مدت کوتاهی حتی از تابلوی صرافی ها نیز خارج شده است.

بررسی وضعیت قیمت انواع سکه در تابلوی صرافی هایی که اقدام به درج قیمت کرده اند نیز نشان دهنده عدم وجود قیمت برای سکه های گرمی است با این حال قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در تابلوی صرافی ها برای خرید 760 تا 770 هزار تومان و قیمت فروش آن نیز 785 تا 795 هزار تومان اعلام شده است.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز برای فروش 780 تا 790 هزار تومان و برای خرید 760هزار تومان اعلام شده و در این رابطه قیمت هر قطعه نیم سکه نیز برای خرید 375 هزار تومان و برای فروش 390 هزار تومان است.

قیمت هر ربع سکه نیز طی روز جاری برای خرید 199 تا 200 هزار تومان و برای فروش نیز از 206 تا 208 هزار تومان متغیر است.


 


امروز: آملی لاریجانی با اشاره به توصیه‌های مقام رهبری درخصوص قانون‌مداری همه مسئولان و مردم و رعایت اخلاق در گفتارها افزود: افعال و رفتار همه مسئولان باید در چارچوب قانون باشد و هرگز از دستگاه قضایی توقع ایجاد حاشیه امنیتی برای برخی افراد خاص را نداشته باشند.

به گزارش مهر وی با اظهار گله‌مندی از برخی که توقع برخورد عاطفی از نظام قضایی نسبت به برخی نزدیکان و یا وابستگان خود را دارند تاکید کرد: برخورد دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون حرکت کند و عدالت این است که قانون برای همه افراد و آحاد جامعه به صورت یکسان اجراشود.

صادق لاریجانی با توصیه همه مردم و مسئولان به رعایت اخلاق و قانون‌مداری افزود: توقعمان از آحاد مردم و همه مسئولان این است که در چارچوب قانون حرکت کنند و از دستگاه قضایی توقعی جز اجرای قانون را نداشته باشند، چون بسیاری از گفتارهای توهین‌آمیز و نسبت‌های خلاف واقع، جرم بوده و در قانون برای آن مجازات درنظر گرفته شده است.


 


امروز: یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سخنان یکی از مسئولان ارشد کشور در مورد فرودسی گفت: مطرح کردن فرودسی به عنوان منجی اسلام ظلم بزرگی به علمای بزرگ اسلام است.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به سخن یکی از مسئولان، مبنی بر اینکه اسلام توسط بنی امیه و بنی عباس خراب شده بود و فردوسی آمد و مکتب پیامبر(ص) را نجات داد، اظهار داشت: این سخن، ظلم بزرگی است به علمایی که از ابتدا تا امروز به دنبال حفظ مکتب اسلام و تشیع بوده و هستند.

وی افزود: یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و...، که سال‌ها زندان را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است،‌ اسلام را نجات نداده‌اند و فردوسی آن را نجات داده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خود فردوسی نیز چنین عبارتی را تکذیب می‌کند، اظهار داشت: فردوسی گفته است که "بسی رنج بردم بدین سال سی/عجم زنده کردم بدین پارسی"؛ خود او می‌گوید که با تلاش‌های زیادی که در این سی سال متحمل شده‌ام، زبان فارسی را زنده کرده‌ام. بنابراین این که گفته می‌شود فردوسی مکتب پیامبر اسلام(ص) را نجات داده است،‌ ضدگفته او است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشخص نیست اینها چه هدفی دارند، تصریح کرد: برخی می‌گویند که هدف از مطرح کردن این حرف‌ها، این است که با روحانیت مبارزه کنند و نقش آن را کم‌رنگ کنند.‌ همچنین گفته می‌شود که هدفشان قرار دادن مکتب ایرانی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است تا ما را از سایر کشورهای اسلامی جدا سازند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که با بیداری اسلامی، ارتباط ما با کشورهای اسلامی بیشتر و قوی‌تر می‌شود باید دقت بیشتری داشته باشیم. خوب است که این افراد، مراقب سخنانشان باشند و بدانند که این گونه سخنان، چه آثار شومی درپی دارد.


 


امروز: نخست‌وزیر ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران قرار گرفت.

نخست‌وزیر ترکیه در این سفر ضمن دیدار با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، با علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازد.

"احمد داود اوغلو" وزیر خارجه، "تانر یولدز" وزیر انرژی و منابع طبیعی،"ظفر چاقلایان" وزیر اقتصاد و "اردوغان بایراکتار" وزیر شهرسازی و محیط زیست از جمله وزرایی هستند که اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.

اردوغان پیش از سفر به تهران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای سئول شرکت و در حاشیه این اجلاس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر ترکیه قبل از عزیمت به کره جنوبی در جمع خبرنگاران، از آمادگی کشورش برای میانجیگری بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران خبر داده بود.

براساس توافق صورت گرفته بین ایران و گروه ۱+۵ قرار است این نشست در آینده نزدیک برگزار شود که اخیرا برخی منابع دیپلماتیک از برگزاری این نشست در ۲۵ فروردین ماه خبر داده ولی اعلام کردند که هنوز مکان آن قطعی نشده است.

ترکیه آمادگی خود را برای برگزاری این نشست در استانبول اعلام کرده است.


 


امروز: در اولین رویارویی نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در سال جدید یک فروند کشتی تجاری ایرانی نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند کشتی تجاری ایرانی که در محدوده خلیج عدن (35 مایلی شرق جزیره مسیره) مورد تهاجم قایق‌های دزدان دریایی قرار گرفته بود با اجرای آتش پرحجم از تعرض دزدان دریایی نجات دادند و کشتی مزبور با سلامت کامل بطرف مقصد عزیمت کرد.

شایان ذکر است در آخرین درگیری ناوگان نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در اسفند ماه سال گذشته، کشتی ایرانی هاتف از چنگ دزدان دریایی نجات یافته بود.


 


امروز: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود نارسایی و ابهام در برخی مواد آیین نامه سوال از رئیس دولت این قانون در آینده نزدیک اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، عوض حیدرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر افکار عمومی بر این باور است که پاسخ‌های احمدی نژاد به سوالات نمایندگان مجلس منطبق بر حقیقت و واقعیت نبوده است.

وی ادامه داد: در زمینه طرح سوال از رئیس دولت دو موضوع مطرح بود؛ یکی ماده آیین نامه سوال از رئیس دولت که بر اساس آن نمایندگان سوال کننده در مدت 15 دقیقه مهلت سوال دارند و رئیس دولت طی یک ساعت می‌تواند به آن پاسخ دهد و دیگری عدم شفافیت این ماده در خصوص رای گیری در زمینه قانع شدن یا نشدن نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اصلاح این آیین نامه یادآور شد: در سال جدید با اصلاح این قانون و ابهام زدایی از آن امکان استفاده بهتر از این آیین نامه میسر می‌شود.

وی در ادامه با تشریح بندهای اصلاحیه آیین نامه سوال از رئیس دولت تصریح کرد: بر این اساس در پایان هر سوالی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود و پاسخی که از سوی رئیس دولت ارائه می‌شود، رای گیری انجام می‌شود و قانع شدن و یا نشدن نمایندگان مشخص می‌شد.

حیدرپور تصریح کرد: اصلاح این آیین نامه کمک شایانی به مجلس می‌کند و روسای دولت آینده می‌دانند که در صورت تخلف و عدم تمکین به قانون باید در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند و در صورت عدم اقناع نمایندگان حتی تا مرحله استیضاح وعدم کفایت سیاسی پیش می‌روند.

وی اضافه کرد: من به عنوان نماینده ملت ایران اعلام می‌کنم که پاسخ‌های احمدی نژاد به سوالات نمایندگان قانع کننده نبود و این وعده را به مردم شریف می‌دهیم که در نخستین فرصت با اصلاح آیین نامه سوال از رئیس دولت امکان رضایت‌مندی حداکثری مردم را فراهم کنیم.


 


امروز: روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی به اظهارات ریاحی وکیل متهمان فساد مالی مبنی بر اینکه "وزیر اقتصاد مه‌آفرید را بزرگ‌مرد اقتصاد معرفی کرده بود" پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نمابری، اظهارات ریاحی وکیل متهمان فساد مالی مبنی بر اینکه "وزیر اقتصاد مه‌آفرید را بزرگ‌مرد اقتصاد معرفی کرده بود" را کذب اعلام کرد.

روابط عمومی وزارت اقتصاد تصریح کرده است که "وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنان خود در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی اشارتی غیرمستقیم مبنی بر معرفی شخص نامبرده به عنوان یک صنعتگر برجسته از سوی دیگران داشته‌اند که متأسفانه مطالب جلسه غیرعلنی، بر خلاف قانون از سوی برخی آن‌هم به صورت تحریف‌شده نقل شده است، لذا صراحتاً اظهارات فوق تکذیب می‌شود."


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته