-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/07/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

کاری از دوست سبز

 
 


اتهامات خسروانی «اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی و تبليغ عليه نظام» عنوان شده بود. نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در دادگاه تجدید نظر به ۶ زندان محکوم شد.
خبرنگاران سبز/حوق بشر:
نازنين خسروانی روزنامه نگار و فارغ التحصيل رشته روزنامه نگاری و ارتباطات از دانشگاه آزاد که سابقه فعالیت در روزنامه هايی همچون شرق، اقبال، نوروز، ياس نو را دارد در تاریخ  ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباس به شش سال حبس تعزيری محکوم شده بود، بامداد روز گذشته توسط نیروهای امنیتی برای اجرای حکم شش سال زندان بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اتهام نازنین که پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوين، در تاريخ ۲۴ اسفند ماه گذشته با توديع وثيقه ۶۰۰ ميليون تومانی آزاد شده بود، « اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی و تبليغ عليه نظام» عنوان شده است. 

در دیگر سو نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در دادگاه تجدید نظر به ۶ زندان محکوم شد.
به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی که ریاست آن بر عهده قاضی پیر عباسی است به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان تغییر یافت.
حکم نرگس محمدی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۰ صادر و در ۱۴ اسفند به وکیل وی ابلاغ شده است.

این در حالی است که روز قبل نیز عبدالفتاح سلطانی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

بر اساس اطلاعات رسیده در طول ۳ سال گذشته، نهادهای امنیتی به صورت مستمر از اعضای شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر خواسته اند تا از کانون مدافعان حقوق بشر استعفا داده و علیه این کانون و شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق بشر اعترافات تلویزیونی کنند و ندامتنامه بنویسند.

 
 

سحرخيز از نگهبانش خواسته تا تلويزيون را خاموش کنند.اما نگهبان از اين کار امتناع می کند و سپس درگيری لفظی شروع می شود. فشار خون سحرخيز پس از اين مشاجره بالا می رود، صورتش قرمزرنگ و متورم شده و سرفه اش قطع نمی شود. پزشکان تلاش می کنند او را با اکسيژن و دارو سرپا کنند اما تلاش ها نتيجه نداشته و او را به بخش سی سی يو بيمارستان قلب منتقل می کنند. پزشکان گفته اند سخرخيز بايد در محيط دور از استرس استراحت کند.هرگونه استرس می تواند به مرگ او منجر شود.»
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
زندانيان سياسی اين روزها ايام بسيارتلخی را سپری می کنند. از مهدی خزعلی که  پنجاه و هشتمين روز اعتصاب غذای خشک اش را به نشانه اعتراض به اقدامات غيرقانونی و شرعی دستگاه قضاء جمهوری اسلامی و دخالت نيروهای امنيتی و نظامی در پرونده زندانيان سياسی سپری می کند بطوريکه در اين مدت با بدنی نحيف شده توسط نيروهای امنيتی راهی بيمارستان شده است و هرلحظه خطر مرگ جان او را تهديد می کند.

مهدی خزعلی رفتار ماموران امنيتی زندان های تحت امر سپاه پاسداران با زندانيان سياسی را ديده است که تاکنون اعتصاب غذای خود را نشکسته است. رفتاری که نيروهای امنيتی با عيسی سحرخيز آيت الله بروجردی حشمت الله طبرزدی ابوالفضل قديانی بدرفتاری و کينه ورزی ماموران زندان اوين که در حق نسرين ستوده در قبال ديدار با فرزندان اش اعمال کرده انداحمد زيدآبادی که تاکنون يک روز هم به وی مرخصی داده نشده است.

 و مگر می شود از زندان گفت و از هدی صابر و هاله سحابی نگفت اينها و ديگران به يک نحوی از بی استقلالی دستگاه قضاء و دخالت نيروهای امنيتی چوب خورده اند. 

راهی که دکتر خزعلی رفت را هدی صابر با اعتصاب غذایش رفته بود که متاسفانه به دلیل تکاهل و اهمال کاری مسولین زندان اوین و عدم مراقب های پزشکی به مرگ وی منجر شد. 

بعد از ظهر دوشنبه عده‌ای از لباس شخصی ها به اتاق عيسی سحرخيز زندانی سياسی که در بيمارستان قلب شريعتی تهران بستری است حمله کرده و ضمن توهين به ايشان و همسرشان به ضرب و شتم و ايجاد مزاحمت برای ملاقات کنندگان ايشان و ديگر بيماران پرداختند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ايران» اين حمله به وخيم تر شدن حال اين زندانی و همسر ايشان منجر شده است.به گفته مهدی سحرخيز فرزند اين روزنامه نگار: «عيسی سحرخيز پس درگيری لفظی با يکی از نگهبانانش، دچار استرس شديد شده و به همين دليل به بخش سی سی يو منتقل شده است.

سحرخيز از نگهبانش خواسته تا تلويزيون را خاموش کنند.اما نگهبان از اين کار امتناع می کند و سپس درگيری لفظی شروع می شود. فشار خون سحرخيز پس از اين مشاجره بالا می رود، صورتش قرمزرنگ و متورم شده و سرفه اش قطع نمی شود. پزشکان تلاش می کنند او را با اکسيژن و دارو سرپا کنند اما تلاش ها نتيجه نداشته و او را به بخش سی سی يو بيمارستان قلب منتقل می کنند. پزشکان گفته اند سخرخيز بايد در محيط دور از استرس استراحت کند.هرگونه استرس می تواند به مرگ او منجر شود.»

عيسی سحرخيز در جريان پيامدهای اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری ايران در تاريخ ۱۲ تير ۱۳۸۸ بازداشت شده و تاکنون در زندان رجايی‌شهر کرج به سر می برد.

در تاريخ ۵ مهر ۱۳۸۹ و بعد از نزديک به ۱۵ ماه بازداشت اين روزنامه‌نگار با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به سه سال  زندان و پنج سال ممنوعيت و محروميت از فعاليت‌های سياسی و مطبوعاتی محکوم شد. اتهامات وی «توهين به رهبری» و «اقدام عليه امنيت ملی» عنوان شده بود. وی پس از صدور حکم در تماسی با خانواده‌اش گفت که به حکم صادره اعتراض نخواهد کرد چرا که به عقيده‌ی او «تمام حکم‌ها به طور مستقيم از زيرنظر آقای خامنه‌ای صادر می شود» و «قوه قضاييه اينجا هيچ کاره است».

عيسی سحرخيز روزنامه‌نگار و فعال سياسی  متولد ۱۰ بهمن ماه ۱۳۳۲ در شهر آبادان ايران است. وی در دوره رياست جمهوری محمد خاتمی مدتی مديرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

اين روزنامه‌نگار در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد. و از سال ۱۳۶۱ به عنوان خبرنگار و کارشناس اقتصادی در خبرگزاری رسمی دولت ايران (ايرنا) به فعاليت پرداخت. وی همچنين مدير مسئول نشريه ی آفتاب و اخبار اقتصاد نيز بود. از ديگر فعاليت‌های وی فعاليت در زمينه‌ی نشر کتاب در ايران و مديريت انتشارات قلم بوده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته