-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

Latest News from Mizan Khabar for 05/04/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

 

economy
اطاق بازرگانی ایران و مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت برای عدم پرداخت سهم صنعت در هدفمند سازی یارانه ها اعلام کردند که صنایع این اهمال را تحمل نمی کنند. دولت ماهها پیش از اجرای هدفمند سازی اعلام کرده بود که با تشکیل ستاد حمایت از صنایع، همه تدابیر لازم را اندیشیده است، اما نمایندگان معتقدند تنها یک هشتم آنچه سهم صنعت از افزایش قیمت ها بوده پرداخت شده است.
این انتقادها آن گاه افزایش یافت که دولت به علت کمبود منابع تصمیم گرفت با فروش کارخانجات دولتی مانند فولاد هرمزگان سهم صنعت را بپردازد.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه سهم 30 درصدی صنایع، معادن، کشاورزی و خدمات کشور از درآمدهای یارانه‌ای، باید به طور کامل پرداخت شود، گفت: "این بخش‌ها هیچ اهمالی را در پرداخت سهم قانونی‌شان، تحمل نمی‌کنند".
هاشمی افزود: "بخش تولید و خدمات کشور بیش از هر زمان دیگری به سهم 30 درصدی از درآمدهای یارانه‌ای نیاز دارد و دست‌کم 60 درصد از این سهم باید به بخش تولید صنعتی اختصاص یابد".
به گزارش خبر آنلاین هنگامی که محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق از لزوم باز گذاشتن دست دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها سخن می​گفت، رئیس مجلس از او پرسید: "با توجه به نگرانی نمایندگان از عدم پرداخت سهم کشاورزی و صنعت، از دولت پرسیده​اید که این سهم را داده است یا نه؟" که مفتح پاسخ داد: "باید گزارشش را به مجلس بدهند که نداده​اند ولی شفاها در کمیسیون اعلام کرده اند که 1500 میلیارد تومان به وزارت صنایع داده شده که به صورت وام به بخش​های صنعتی داده شود".
محمدرضا خباز نماینده کاشمر در تذکری با بیان اینکه این اظهارات صحیح نیست، گفت: "تا کنون هیچ گزارشی به مجلس نداده​اند و بر اساس اظهارات کشاورزان، هیچ پولی به بخش کشاورزی داده نشده است".
عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ نیز به نقل از کشاورزان حوزه انتخابیه​اش گفت که هیچ یک از وعده​های دولت در بسته​های حمایتی از این بخش، پرداخت نشده است؛ تذکری که مصطفی کواکبیان و نمایندگان دیگر هم آن را مطرح کردند.
سرانجام رئیس مجلس با هشدار به دولت، به همه این تذکرات پایان داد و گفت: "دولت باید قانون هدفمند کردن یارانه​ها را بر اساس موازین قانونی اجرا کند و علاوه بر تعیین درامدها، هزینه​های دولت در سه بخش تولید (کشاورزی، صنعت) و مردم و دولت تعیین کند؛ یعنی سه ردیف هزینه​ای باید در قانون بودجه باشد". وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس در بودجه 90، 10 درصد از درآمدهای هدفمند سازی نیز باید به بخش بهداشت و درمان داده شود، خواستار توجه دولت به این موضوع شد.
پیش از این نهاوندیان رییس اطاق بازرگانی نیز گفته بود که دولت تنها یک هشتم سهم صنعت از هدفمند سازی یارانه ها را پرداخت کرده است. به گفته وی: "ماجرای بازپرداخت منابع حاصل از افزایش قیمت‌های سوخت نباید به فرایند التماس کردن واحدهای تولیدی پشت در واحدهای دولتی برسد؛ این که مطالبه عمومی در بخش خصوصی توسط تشکل‌های صورت بگیرد، قوت‌افزای مواد قانونی است و با مطالعه و حمایت می‌توانیم ظرفیت‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم".
نهاوندیان افزود: "در بحث هدفمندی یارانه‌ها با این خطر روبه‌رو شدیم که سهمیه بخش تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها از 30درصد به 20درصد کاهش یابد، باید دید چرا بخش خانوار این‌قدر حامی دارد اما بخش تولید ندارد!"
این مقام اقتصادی، نقش مطبوعات در این عرصه را ستود و گفت: "یکی از موهبت‌هایی که به‌تازگی نصیب ما شده است همراهی رسانه‌های اقتصادی است که باید از آن استفاده شود؛ رسانه‌ها اکنون از بحث اقتصادی استقبال می‌کنند، بحث‌های اقتصادی باید از منطق و استدلال کافی و با تعامل بیشتر با رسانه‌ها برخوردار باشند".
براساس قانون هدفمندسازی یارانه ها دولت موظف است 30 درصد از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها را در اختیار بخش صنعت و تولید قرار دهد تا از این طریق واحدهای تولیدی و در واقع بخش مولد اقتصاد کشور بتوانند خود را برای شرایط جدید اقتصادی بعد از اصلاح قیمت حاملهای انرژی آماده سازند.
بر این اساس و با توجه به انکه سال 89 اولین سال اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها محسوب می شد و دولت باید در این سال، سقف 20 هزار میلیارد تومان منابع را از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی تجهیز می کرد، باید رقمی معادل 6 هزار میلیارد تومان از این منابع را به عنوان تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار می داد.
اما در این میان رفتار دولت نشان می دهد که در خزانه، پولی برای حمایت از بخش صنعت نمانده است؛ گفته می شود دولت برای تامین سهم صنعت به منابع دیگری روی آورده است. در این راستا فاطمی‌امین رئیس ستاد تحول صنایع با اشاره به تأمین 850 میلیارد تومان از یارانه بخش صنعت از محل واگذاری کارخانه فولاد هرمزگان، گفت: "650 میلیارد تومان از رقم 1500 میلیارد تومانی یارانه صنعت، از طریق درآمد هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده است".
سید‌رضا فاطمی امین در نشستی خبری، در پاسخ به سئوالی در مورد نقش فولاد هرمزگان در تأمین یارانه بخش صنعت اظهار داشت: "طبق مصوبه‌ای که از دولت گرفتیم، درآمد حاصل از واگذاری فولاد هرمزگان به فولاد مبارکه به عنوان تسهیلات یارانه‌ای در اختیار واحدهای صنعتی قرار خواهد گرفت".
وی تصریح کرد: "بر این اساس 850 میلیارد تومان که در مرحله اول بابت واگذاری فولاد هرمزگان دریافت شده به عنوان یارانه به بخش صنعت اختصاص یافته است".
سخنگوی وزارت صنایع با بیان اینکه حدود 600 میلیارد تومان به حساب وزارت نیرو بابت پرداخت مابه‌التفاوت قبض‌های جدید و قدیم صنایع واریز شده است، گفت: "این مبلغ از همان رقم 1500 میلیارد تومان سهم بخش صنعت از یارانه‌ها پرداخت شده است". البته به گفته وی "قرار نیست به همه صنایع کمک شود".
به گزارش فارس، با در نظر گرفتن رقم 1500 میلیارد تومانی سهم بخش صنعت از یارانه‌ها در 4 ‌ماه نخست اجرای طرح، فقط 650 میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده است.
این در حالی است که یک مقام مسئول در صنعت پتروشیمی مدعی است دولت باید 100میلیادر تومان به این صنعت به خاطر مابه التفاوت قیمت خوراک پرتوشیمی وهزینه های بالادستی پرداخت کند.
حمزه‌لو مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در این مورد خبر داد که "ارقام دقیقا محاسبه شده است؛ رقمی حدود 100 میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت فوب مردادماه و قیمت روز در آن مقطع هزینه‌ای است که بخش بالادستی پتروشیمی متحمل شده است و امیدواریم از سهم صنعت در هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود".
وی تصریح کرد: "اگر مسئولان محترم کشور موافقت کنند در دل تسویه حساب وزارت نفت با خزانه به صورت بخشی از تامین یارانه‌ها در قالب طرح هدفمند‌سازی این رقم به صنعت پتروشیمی بازگردانده می‌شود".

منبع:روزآنلاین/اردلان صیامی


 


ahmadinejad07

همزمان با انتشار اخباری درباره بازداشت یک "جنگیر" که وظیفه برقراری ارتباط میان محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی با جهان ماوراءالطبیعه را بر عهده داشته، چهره های شاخص جریان حاکم در ایران از نقش "اجنه و شیاطین" در دولت اصولگرا سخن می گویند.

در روزهای گذشته چهار تن از چهره های شاخص جریان حاکم که از حامیان محمود احمدی نژاد در انتخابات گذشته ریاست جمهوری بودند، از "تسخیر" دولت توسط "اجنه" و "قدرت های شیطانی" خبر داده اند.

محمدتقی مصباح یزدی، حسین فدایی، مرتضی نبوی و غلامعلی حدادعادل که از بلندپایه ترین مقامات سیاسی و روحانی جمهوری اسلامی هستند، در روزهای گذشته به افشاگری درباره این مسئله پرداخته اند.

سایت "یکشنبه" از سایت های خبری جدید طرفدار دولت نیز با تائید تلویحی این گفته‌ها نوشته که ارتباط با "اجنه" از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد مربوط به "چند مورد خاص" و به واسطه فردی به نام "عباس غفاری" بوده است.

این سایت بدون اشاره به این موارد٬ از قوه قضائیه خواسته است با کسانی که به عباس غفاری و تیم احمدی‌نژاد اتهام می‌زنند برخورد کند.

اطلاعات مستندی درباره سابقه و روابط این فرد وجود ندارد اما سایت های خبری داخلی از او به عنوان طراح ایده "هاله نور"٬ مدعی ارتباط مستقیم با امام دوازدهم شیعیان و رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی نام می برند.

در همین حال، سایت "یکشنبه" به نقل از یک مقام نزدیک به احمدی‌نژاد از مقام‌های قوه قضائیه سئوالاتی درباره غفاری پرسیده و از آنها خواسته در این مورد روشنگری کنند.

این فرد از مقام‌های قضایی پرسیده که درباره گزارش‌ها مبنی بر بازداشت عباس غفاری٬ علت بازداشت وی٬ نهاد دستگیر کننده و مرگ بازجوی این فرد توضیحاتی ارائه دهند.

او در ادامه این پرسش را مطرح کرده که "علت سکته و مرگ بازجوی آقای غفاری چه بوده است؟" و با نزدیکان وی چه برخوردی شده و "آیا استفاده از چنین روش‌هایی برای اداره امور کشوری، شرعی است؟"

این فرد نزدیک به احمدی‌نژاد همچنین پرسش‌های دیگری درباره صحت برخی اتهام‌ها علیه عباس غفاری٬ نحوه ارتباط وی با برخی افراد و کیفیت این رابطه مطرح کرده و خواستار پاسخگویی مقام‌های قضایی شده است.

 

رابط دولت با اجنه

پرسش‌های این فرد پیرامون عباس غفاری در شرایطی مطرح می‌شود که براساس برخی گزارش‌ها یکی از دلایل قهر ۱۰ روزه احمدی‌نژاد٬ بازداشت این فرد از سوی سپاه پاسداران بوده است.

سایت های خبری داخلی نوشته اند ماموران سپاه این فرد را پس از بازداشت مورد بازجویی قرار داده و اتهام وی را همکاری با موساد اعلام کرده‌اند که این اتهام با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.

سایت خبری "آینده" از سایت های منتقد دولت نیز با تایید این اخبار نوشته همزمان با اظهارات برخی اصولگرایان كه درباره "ارتباط  جریان انحرافی با اجنه و رمالان" مطرح می شود، برخی اخبار حكایت از آن دارد كه دستگیری یكی از افراد دارای قدرتهای متافیزیكی در برخی رخدادهای دو هفته اخیر موثر است.

این سایت با اشاره به دستگیری عباس غفاری، افزوده است که او "مهارت خاصی در امور متافیزیكی از جمله ارتباط با عوالم دیگر و انجام برخی اقدامات توسط نیروهای متافیزیكی دارد و رابطه نزدیكی با آقای م {مشایی} داشته، توسط ضابطین یكی از نهادها دستگیر می گردد."

بنا بر این گزارش، پس از دستگیری او، یكی از مقامات پیگیری و درخواستهای مكرر و كم سابقه ای برای آزاد كردن غفاری داشته، اما هنوز این فرد آزاد نشده است.

در این حال  رسانه های مزبور ادعا كرده اند در جریان تحقیقات از این فرد، برای بازجویان وی مشكلاتی بوجود آمده است. این رسانه ها مانند سایت یکشنبه می گویند، یکی از بازجویان عباس غفاری در حین بازجویی از او درگذشته است.

 

پافشاری اصولگرایان

انتشار این اخبار در رسانه های داخلی در شرایطی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته، تعدادی از چهره های شاخص جریان اصولگرا درباره توسل نزدیکان احمدی نژاد در دولت به اجنه و قدرت های شیطانی هشدار داده اند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، از روحانیون بانفوذ حامی احمدی نژاد در دیدار با تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران گفته است: "دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر."

مصباح یزدی با ذکر اینکه "اگر پس از بررسی ادله ولایت فقیه به حقانیت آن پی بردیم، باید پای آن بایستیم" تاکید کرده که "مخالفت با ولی‌فقیه، مخالفت با ائمه و بر اساس روایات در حد شرک بالله است."

در همین حال خبرگزاری فارس همزمان به انتشار اظهارات حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران و نماینده اصولگرای تهران پرداخت که با انتقاد از یک "جریان انحرافی" گفته است: "این جریان مدعی است وقتی که مستقیم از ولی عصر دستور می‌گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟"

او بدون توضیح بیشتر افزوده است: "مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می‌کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست."

"جریان انحرافی" عنوانی است که در ماه‌های گذشته، از سوی اصولگرایان منتقد دولت دهم و برای توصیف برخی همکاران نزدیک محمود احمدی‌نژاد و از جمله اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در میان این افراد، مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره های شاخص جریان حاکم، صریح ترین سخنان را درباره ارتباط میان منصوبان دولت با اجنه را اظهار کرد.

او گفته است که به نظر می‌رسد نزدیکان محمود احمدی‌نژاد از "اجنه" و "مسائل شیطانی" برای رسیدن به مقاصد خود بهره‌برداری می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت در جلسه هفتگی اخیر انصار حزب الله گفته است: "به نظر می‌رسد این جریان انحرافی با توسل به یک سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست و طبق آیات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند، افراد را تحت تأثیر قرار دهند."

به گفته او، شاید این جریان انحرافی با توسل به بعضی از افرادی که از طریق راه باطل، فسادانگیز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورائی رسیدند، سوء استفاده می‌کنند و جاذبه‌های این گروه توانسته تأثیری بر روی برخی افراد بگذارد و حمایت ایشان را جلب کند.

 

افشاگری زودهنگام رهبران جنبش سبز

اظهارات اخیر اصولگرایان درباره مسائل ماوراءالطبیعه در دولت احمدی نژاد در شرایطی است که مدتها پیش از آنها، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلبان در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری درباره توسل به این قبیل مسائل توسط دولت هشدار داده بودند و سخنان میرحسین موسوی هم با واکنش منفی آیت الله خامنه ای مواجه شده بود.

موسوی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود: "دولت بعدی، دولت عقلانیت، دولت استفاده از کارشناسان، دولت استفاده از نهادهائی خواهد بود که این ملت با پایمردی خودشان آنها را پایه‌گذاری کردند. نه این که یک دولت رمالی و کف‌بینی باشد."

این سخنان او در نماز جمعه 29 خرداد 1388 یعنی یک هفته پس از برگزاری انتخابات، توسط آیت الله خامنه ای پاسخ داده شد.

رهبر جمهوری اسلامی در آن هنگام گفته بود: "یک طرف {در مناظره ها} به رئیس جمهور قانونی کشور، صریحترین و خجالت آورترین اهانتها و تهمتها را بیان می‌کرد و با پخش کارنامه های جعلی برای دولت، رئیس جمهور متکی به آرای مردم را دروغگو، خرافاتی و رمال می نامید."

مهدی کروبی نیز روز چهارشنبه 22 اردیبهشت 89 با انتقاد از غلامحسین الهام، مشاور حقوقی احمدی نژاد که میرحسین موسوی را محارب خوانده بود، گفته بود  وقتی اجنه "سکان کشورداری" را به دست بگيرند نبايد از رواج چنين سخنان بی مايه ای متعجب شد.

 

منبع:روزآنلاین/محمدرضا یزدان پناه


 


sahabi_ezat2

میزان: شایعه درگذشت مهندس سحابی که توسط سایتهای اقتدار گرا پخش شده است صحت ندارد.

به گزارش منابع «میزان خبر»، شایعاتی که در مورد فوت مهندس سحابی خش شده است صحت ندارد و در وضعیت ایشان تغییری رخ نداده است.

همچنین دختر مهندس عزت الله سحابی برای حضور بر بالین پدر، از زندان اوین خارج شده و در بیمارستان پارسیان حاضر شدند.

از هموطنان می خواهیم برای بهبود وضعیت عزت ایران زمین دعا کنند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به mizankhabar-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به mizankhabar@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته