-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

Latest News from Emrooz for 05/01/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به واگذاری قرارداد توسعه 2 میدان گازی به صورت ترک تشریفات به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، ارزش این قرارداد را نزدیک به یک میلیارد دلار اعلام کرد و جزئیات سیاست جدید وزارت نفت برای واگذاری ترک تشریفات قراردادهای نفت و گاز را تشریح کرد.

مهدی فکور در گفتگو با مهر از واگذاری قرارداد طرح توسعه 2 میدان گازی به صورت ترک تشریفات مناقصه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) خبر داد و گفت: قرارداد طرح توسعه میادین گازی هالگان و سفید باغون به صورت EPCF به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه ارزش این قرارداد گازی نزدیک به یک میلیارد دلار (حدود 970 میلیون دلار) برآورد می شود، تصریح کرد: مطابق با توافق انجام گرفته بین شرکت ملی نفت و قرارگاه خاتم الانبیا باید تمامی منابع مالی و سرمایه گذاری طرح توسعه این دو میدان گازی توسط این مجموعه تامین شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هدف از طرح توسعه میادین هالگان و سفید باغون تولید روزانه 19 میلیون متر مکعب گاز طبیعی است، اظهار داشت: برای توسعه این دو میدان گازی طرح جامع توسعه میدان (MDP) باید به صورت فاز به فاز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تدوین و در شرکت ملی نفت به تصویب برسد.

وی با اشاره به دستور جدید وزیر نفت مبنی بر شرایط واگذاری قراردادهای نفتی و گازی به صورت ترک تشریفات مناقصه، توضیح داد: مطابق با این دستور وزیر نفت اختیاراتی را به شرکتهای مختلف واگذار شده است تا آن دسته از پیمانکارانی که دارای توانایی مالی مطلوبی هستند به صورت ترک تشریفات در پروژه ها حضور پیدا کنند.

فکور، تاکید کرد: بر این اساس قرارداد توسعه میادین گازی هالگان و سفید باغون با توجه به منابع مالی کافی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به این مجموعه به صورت ترک تشریفات مناقصه واگذار شده است.

میادین گازی مستقل هاگان و سفید باغون از میادین تازه اکتشاف شده کشور به شمار می روند که حجم ذخیره گاز درجای میدان هالگان 12 تریلیون و 400 میلیارد فوت‌مکعب معادل 355 میلیارد متر مکعب است.

پیش‌بینی می‌شود حدود 70 درصد ذخیره درجای این میدان معادل هشت تریلیون و 938 میلیارد فوت‌مکعب آن قابل استحصال باشد همچنین حجم میعانات گازی درجا در میدان گازی هالگان 249 میلیون بشکه برآورد شده که از این میزان حدود 98 میلیون بشکه قابل استحصال است.

میدان سفید باغون از حجم ذخیره گاز طبیعی حدود 6 تریلیون فوت مکعب برخوردار بوده که این میدان تازه اکتشاف شده همجوار با میدان هالگان در استان فارس قرار گرفته است.


 


در جلسه علنی امروز نیز همچون جلسه علنی روز چهارشنبه هفته گذشته، نمایندگان خواستار غیرعلنی شدن جلسه شدند تا مسائلی درباره دولت را بررسی کنند.

محمدرضا خباز عضو فراکسیون اقلیت و نماینده کاشمر پیش از این خواستار جلسه غیرعلنی مجلس شده بود اما امروز این جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت بود که درخواست غیرعلنی شدن جلسه را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه حوادث تلخی در کشور پیش آمده و مردم مدام سوال می‌کنند، افزود: حرکت‌هایی در مورد دولت و وزرا بوجود آمده و روز به روز دامنه این مشکلات افزوده شده است.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر اقدامی که موجب خوشحالی دشمنان و ناراحتی دوستان شود، مذموم است»، افزود: متاسفانه هر روز عمق این مسائل بیشتر می‌شود. انتظار است به نام‌های که بیش از 10 نفر از نمایندگان امضا کردند توجه کرده و جلسه را غیرعلنی کنید تا راه‌حلی برای حل این مشکل کشور بیابیم.

عباسعلی نورا نماینده زابل هم در تشریح اقدامات مورد تذکر کوچکی‌نژاد گفت: جریان انحراف از ساعاتی قبل در تلاشند با ابزار زور، اقدامات نابخردان‌های را آغاز کرده و تمام انرژی خود را صرف تشویش در اذهان عمومی کند. آنها در نظر دارند، بیانیه‌ای را به امضای وزرا و استانداران برسانند. البته خوشحالم که وزرا تا کنون زیر بار این کار نرفته‌اند.

پس از آنکه نمایندگان در تایید این اظهارات فریاد «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند؛ مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب سمنان در تذکری گفت: بد نبود یک مقدار هم شعار بصیرت - بصیرت می‌دادید!

وی سپس افزود: به اشتباه آدرس غلط به بقایی ندهید و آدرس درست بدهید!

اشاره کوکبیان به شکایت نماینده رباط کریم از مشایی و بقایی به کمیسیون اصل90 و قوه قضاییه بود که صبح شنبه در مجلس مطرح شد.


 


احمد توكلی امروزدر مجلس گفت: احمدی نژاد باشد یا نباشد مسوول عوارض قانون شكنی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است كه متاسفانه در آینده رخ خواهد داد.

به گزارش الف دكتر دهقان امروز در جران بررسی بودجه، پیشنهادی را مطرح كرد كه چون دولت در سال 89 بیش از حد قانون، قیمت حامل های انرژی را بالابرده است و مردم در فشار هستند، امسال بیش از 20 درصد قیمت حامل ها را افزایش ندهیم.

دكتر دهقان همچنین افزود: اگر دولت بخواهد با سبد قیمت های فعلی عمل كند حداكثر 3 هزار میلیارد تومان درامد بدست می آورد و 62 هزار میلیارد تومانی كه كمسیون تصویب كرده، حاصل نمی شود و اگر بخواهد این رقم بدست بیاید باید قیمت ها را نسبت به سال 89 دوبرابر كندكه این به صلاح كشور نیست.

درموافقت و مخالفت با این پیشنهاد ابتدا كوچكی نژاد گفت: بهتر است كه رعایت قانون شود و دولت را در این موضوع محدود نكنیم.

بعد از كوچكی نژاد، احمد توكلی به عنوان موافق پیشنهاد دكتر دهقان اظهار داشت: دولت در اجرای هدفمندی كه همه موافق اجرای آن بوده ایم بیش از 8 مورد تخلف قانونی كرده است و تنها در یك مورد، بجای پرداخت 30 درصد از درآمد حاصل از گران كردن انرژی به صنعت و كشاورزی ، تنهایك هشتم را پرداخت كرده است و نتیجه ان این شده است كه هر روز شاهد تعطیلی بنگاه ها و كاهش سطح تولید دركشور هستیم.

احمد توكلی باشاره به پیشنهاد دهقان تاكید كرد: اگر دولت بخواهد 62 هزار میلیارد تومان بدست اورد باید مثلا قیمت بنزین را 1500 تومان و قیمت گازوئیل را 350 تومان كند كه این افزایش قیمت به صلاح كشور نیست و تورم را به شدت افزایش می دهد.

نماینده مردم تهران با اشاره به نپذیرفتن نظر كارشناسان درخصوص افزایش قیمت ها و تورم افسارگسیخته با اجرای شیب تند آزاد سازی قیمت ها خاطر نشان كرد: آقای احمدی نژاد كه نظرات كارشناسان در خصوص تورم را استهزاء می كرد، باید توجه كند كه كارشناسانی كه هشدار می دادند مقصودشان تورم یك سال بعد از اجرای قانون بود و متاسفانه باید بگویم كه آمار نرخ تورم ماهانه، نسبت به ابتدای اجرای قانون با شیب تندی در حال افزایش است.

وی با اشاره به نرخ تورم در ماه‌های پایانی سال گفت: نرخ تورم در دی ماه 2.7 درصد و در بهمن ماه 2.5 درصد و ماه اسفند 3.4 درصد بوده است. در حالیكه در 5 سال گذشته از 83 به تا 88 ، نرخ تورم ماهانه در سه ماهه اخر سال بین 0.8 درصد تا 1.5 درصد در نوسان بوده است و اگر این روند پیش رود و همین شیب تورمی ادامه پیدا كند در پایان آذر ماه 90 متاسفانه با تورم بالائی مواجه خواهیم بود.

رئیس مركز پژوهش های مجلس با اشاره به دیدار برخی نمایندگان با رئیس جمهور در نوروز امسال گفت: آقای رئیس جمهور در آن دیدار به این نمایندگان می گوید؛ اجازه دهید قیمت ها را بالا ببریم تا بیشتر بتوانیم به مردم پول دهیم.

وی سپس افزود: آقای احمدی نژاد بیشتر به فكر پول نقد دادن به مردم است، حال این سوال مطرح است كه فرزندان این خانوارهائی كه یارانه نقدی می گیرند كارو شغل نمی خواهند یا برخی از سرپرست های خانوار نباید كارشان ادامه داشته باشد؟

وی در انتها تاكید كرد: احمدی نژاد باشد یا نباشد مسوول عوارض قانون شكنی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است كه متاسفانه در آینده رخ خواهد داد و لذا این پیشنهاد رشد 20 درصدی را اگر چه به نظر مخالف محترم محدود كردن دست دولت است، باید بپذیریم.

گفتنی است این پیشنهاد دكتر دهقان در صحن علنی مجلس امروز تصویب شد.


 


وزیر علوم تاکید کرد: غرب‌زدگی را از دانشگاه‌های کشور برمی‌چینیم.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید و اعزای هیأت علمی دانشگاه شیراز، با اشاره به اینکه باید در فضایی حرکت کنیم که آموزه‌های دینی ما آن را تعریف کرده است و از نسخه‌های که غرب برای ما می‌پیچید به هیچ عنوان واهمه نداریم، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند که در دانشگاه‌های کشور ما هیچ مشکلی وجود ندارد. اما آیا انقلاب اساسی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است؟
وی افزود: امام خمینی(ره) فرموده‌اند باید دانشگاه‌ها محیطی سالم برای تدریس علوم عالی اسلامی باشد. یعنی باید در دانشگاه‌ها بر اساس جهان بینی اسلامی حرکت کنیم.

دانشجو خاطرنشان کرد: مشکل اساسی دانشگاه‌های کشورمان این است که سنگ بنای آن بر مبنای مناسبات و الگوهای غربی بنا شده است.

وزیر علوم در ادامه تصریح کرد: غرب‌زدگی از زمان قاجار در ایران آغاز شد و در دوران پهلوی به غرب‌ستایی رسید، اکنون ما می‌خواهیم غرب زدگی را بزداییم و در محتوای و ظاهر این غرب‌زدگی را برچینیم.

وی با اشاره به اینکه زدودن غرب زدگی به این معنی نیست که غرب‌ستیزی کنیم و نظریه‌‌های آنان را مورد توجه قرار ندهیم، اظهار داشت: باید محتوای را تغییر دهیم و شکل و قالب را نیز در دانشگاه‌ها باید اسلام کنیم اصلاح کنیم.

وزیر علوم تاکید کرد: آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها که اکنون اعمال می‌شود آیا با روحی که آمیخته با آموزه‌های دینی باشد تناسب دارد؟

دانشجو تصریح کرد: هنگامی که ما سخن از دانشگاه‌‌های تک‌جنسیتی و اشاعه حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها می‌کنیم برخی‌ها اعتقاد دارند که اعمال این اقدامات در دانشگاه‌ها نوعی ناهنجاری است. در صورتی که محتوا باید با ظاهر دانشگاه‌ها تناسب داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در دوره حضور بنده در وزارت علوم و حضور اساتید در دانشگاه‌ها باید در جهت تعلیم و تربیت کوشش کنیم.

دانشجو با طرح این سؤال که آیا دشمن متوجه شده است که از کجا به ایران اسلامی ضربه بزند؟ گفت: به درستی که دشمن متوجه شده است که از کجا به ایران اسلامی ضربه بزند و نمونه آن ترور شهیدان علی محمدی و شهریاری است.


 


آیت الله علی محمد دستغیب در دیدار با برخی از خانواده های زندانیان سیاسی گفت: شما باید خشنود باشید که در راه حق قرار گرفته اید مهم همین است که با ظالم مبارزه می کنید.

به گزارش خبرنگار رسا، این مرجع علیقدر با بیان اینکه ظلم پایدار نیست تاکید کرده است: ببینید ظالمان تاریخ کجایند؟ با مطالعه تاریخ فرعونها با آن همه ادعا میبینیم که ظلم و ظالم فانی اند و اکنون در حال عذابند. از سوی دیگر ببینید که صالحان و اولیا و شهدا کجایند؟ مسلما نزد پروردگارشان متنعمند.

آیت الله دستغیب در ابتدای دیدار ایشان جویای احوال سران جنبش سبز اقایان موسوی و کروبی و همسرانشان شدند و از خانواده ها خواستند تا در صورت امکان سلام ایشان را به انها مخصوصا خانم زهرا رهنورد برسانند.


 


بنا به گزارش منابع حقوق بشری، نسرین ستوده، وکیل، فعال حقوق بشر و نویسندۀ زندانی، از بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه بند زنان اوین منتقل شده است.این بند قبلا متادون نامیده می شده است.

به گزارش دانشجو نیوز، انتقال نسرین ستوده در حالی انجام شده است که همسر وی چندی پیش در مصاحبه ای در باره آخرین وضعیت خانوم ستوده گفته بود که وی در داخل زندان وزن کم کرده است و از ۵۸ کیلو به ۴۴ کیلو رسیده است.

رضا خندان همچنین از مشکل بینایی همسرش و عدم اجازه مسولین زندان برای مراجعه به چشم پزشک خبر داده بود.
بر اساس این گزارش، ستوده اواسط شهریور سال گذشته بازداشت و سپس به تحمل ۱۱ سال زندان و محرومیت از وکالت به مدت بیست سال محکوم شد و هم اکنون دوران محکومیت خود را می گذراند.

این فعال حقوق بشری در دوران زندان تا کنون چند بار در اعتراض به رفتار مسئولان و شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده است.


 


عزت الله سحابی، فعال جنبش ملی و آزادیخواهی مردم ایران، در حالیکه وضعیت نامناسب جسمانی داشت، دچار سکته مغزی شد و نزدیکان وی از عمل جراحی اضطراری وی خبر دادند.

همزمان خانواده این فعال ملی- مذهبی، ضمن اعلام این خبر که مهندس سحابی امروز دو عمل جراحی داشته، (عمل اول بر روی استخوان لگد خاسره و عمل دوم برای بیرون آوردن لخته خون از مغز)، از عموم مردم خواستار آن شدند تا برای سلامتی ایشان، دعا و طلب بهبود کنند.

به گزارش منابع خبری جرس، غروب روز شنبه دهم اردیبهشت، عزت الله سحابی دچار سکته مغزی شده و او را به بیمارستان منتقل کرده اند.

عزت الله سحابی امروز شنبه دهم اردیبهشت، برای دومین بار طی سه روز اخیر مورد عمل جراحی قرار گرفت، که عمل اول بر روی استخوان لگد خاسره بود و عمل دوم برای بیرون آوردن لخته خون از مغز بود.

بر اساس این گزارش، مهندس سحابی اکنون در بخش آی سی یو و در حالت بیهوشی است و حالش مساعد نیست و به دعای هموطنان نیاز مبرم دارد.

این فعال قدیمی سیاسی از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی، نخستین رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی و دبیر مجموعه فعالان ملی مذهبی است.

دختر ایشان، هاله، در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده و مدتهاست در زندان اوین بسر می برد و مهندس سحابی در حال بیهوشی دائما دخترش را صدا می کرده است.

مهندس سحابی مجموعا ۱۵ سال در زندان و سلول انفرادی و شکنجه گذرانیده است که یک سوم آن در زندانهای جمهوری اسلامی در زمان رهبری آقای خامنه ای بوده است.

یکی از نزدیکان خانواده سحابی با اشاره به این که پزشکان پس از انتقال ایشان به بیمارستان تلاش های لازم را انجام داده اند، اظهارداشت: او غروب امروز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی درباره آخرین وضعیت این فعال سیاسی در بیمارستان با خبرنگار جرس گفت و گویی انجام داده که در ادامه می خوانید:


شنیده ایم که حال آقای سحابی مساعد نیست، ایا این خبر صحبت دارد؟

متاسفانه بله، حالشان خوب نیست.

چه اتفاقی برای آقای سحابی افتاده است؟

ایشان دچار سکته مغزی شده اند.

چه زمانی این اتفاق افتاده؟

امروز بعد از ظهر ایشان دچار سکته مغزی شدند که فورا توسط پزشکان مورد عمل جراحی قرار گرفته اند.

چه زمانی مورد جراحی قرار گرفتند و جراحی موفقیت امیز بوده است؟

غروب امروز تحت جراحی قرار گرفتند که هنوز نتایج عمل جراحی مشخص نیست.

الان وضعیتشان به چه صورتی است؟

در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو به سر می برند.البته زمانی که بیهوش بودند هم تنفس داشتند.


 


لیلا طبری / روزآنلاین: سیامک پورزند، روزنامه نگار باسابقه ایرانی روز جمعه خود را از ساختمان شش طبقه در تهران به پایین پرت کرده و به زندگی خود پایان داد.

این روزنامه نگار که از سال 1380 تا لحظه مرگ ، زندگی عادی نداشت در حسرت دیدار خانواده و فرزندان خود با زندگی وداع گفت.

سیامک پورزند سالها اسیر دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی بود؛ او را بعد از مدت ها به علت وخامت وضعیت جسمی به خانه ای فرستادند و بعد از مدتی باز دستگیرش کردند. در سه سال گذشته دیگر چنان وضعیت جسمی و روحی وی به هم ریخته بود که دیگر کاری نداشتند و فقط هر از گاه با تلفن یادآورش می شدند که حرفی نزد که بازگردانده شود. برای او چیزی نمانده بود جز آن که در تلفنی که می دانست کنترل و شنود می شود مدام از خانواده خود می خواست به ایران نیایند و وی را فراموش کنند. اما همسرش مهرانگیز کار و دخترانش از هیچ کاری برای گرفتن مجوز خروج او از کشور خودداری نکردند. اما متصدی بی رحم پرونده اش در وزارت اطلاعات چنین اجازه ای را به منزله افشای همه شکنجه ها می دانست و رضایت نداد.

آقای پورزند در سال 80 بازداشت و براساس گزارش های سازمان عفو بین الملل زیر شکنجه و فشار ناچار شد در مقابل دوربین صدا و سیما علیه خود اعتراف کند. او چند هزار برگ به اجبار و با شکنجه درباره همه نام آشنایان فرهنگ و سیاست ایران نوشت و سرانجام به یازده سال حبس تعزیری محکوم شد

لیلی پورزند، دختر این روزنامه نگار پیش از این به "روز" گفته بود: واژه خانه برای ما مفهومی جز زندان ندارد و نمی دانیم پدرم بر مبنای چه حکمی در خارج از زندان به سر می برد چون دادگاه تجدید نظر حکم 11 سال زندان را برای ایشان تایید کرده و اکنون که 8 سال از این حکم سپری شده است، طبق قوانین جمهوری اسلامی می بایست اگر شامل عفوهای عمومی نمی شود، شامل عفو خصوصی شود. چون بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی وقتی سن فرد زندانی زیاد است و از سویی رفتار مناسبی در زندان از خود نشان داده و دو سوم حکم اش را هم گذرانده از سوی رهبر مورد عفو قرار بگیرد. پدر من سال گذشته چندین بار تقاضای عفو کرد، اما هیچ جوابی به او نداداند".

لیلی اکنون و با گذشت یک سال اعلام کرده است که پدرش در اعتراض به وضعیت خود به زندگی خود خاتمه داده است.

لیلی پورزند به رادیو فردا گفته است: این مرگ، مرگی بود اعتراضی و در کمال قدرت و اراده؛ ایشان تصمیم گرفت به این زندگی پایان بدهد و از طبقه ششم بالکن منزل کوچک مسکونی خودش دیروز ساعت دو بعد از ظهر خودش را به پائین پرت کرد.

دختر سیامک پورزند افزوده است: دیگر لازم نیست جسمش اسیر داشتن پاسپورت یا نداشتن پاسپورت باشد برای کوچکترین حق بشر که دیدار خانواده‌ خویش است. روحش آزاد است و ما زندگی او را جشن می‌گیریم.

سیامک پورزند که متولد 1310 بود. لیلی، فرزند او به "روز" گفته است که "پدرم در 72 سالگی در خیابان ناپدید شد و یک سال و نیم در شکنجه گاهها و زندان های مخفی رژیم، تحت شکنجه های جسمی و روحی شدید بود. تا امروز توانسته ایم سه مورد از بازداشتگاههایی راکه پدرم در آنها زندانی بوده از طریق زندانیانی که آزاد شده اند، شناسایی کنیم اما هنوز موفق به شناسایی دو بازداشتگاه دیگر که به صورت منازل شخصی و ویلایی بوده، نشده ایم".

به گفته خانم پورزند، نتیجه شکنجه های جسمی و روحی پدرش، فیلم اعترافاتی بود که همگان شاهد پخش آن بودند.

آقای پورزند، همسر مهرانگیز کار، حقوقدان سرشناس ایرانی است و خانم کار و فرزندانش بارها در نامه هایی سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی همچنین محمود احمدی نژاد خواهان اجازه خروج آقای پورزند از ایران برای مداوا و همچنین دیدار با خانواده خود شدند اما تمام درخواست های این خانواده بی پاسخ ماند.

لیلی پورزند ، دختر این روزنامه نگار سال گذشته پس از مرخص شدن پدرش از بیمارستان به "روز" گفته بود که "پدرش از پذیرش و ملاقات دوستان و آشنایان هم امتناع می کند و این نشان دهنده این است که دست رد به زندگی می زند و دست از زندگی شسته است".

او با بیان اینکه آقای پورزند، دست رد به همه چیز می زند، می افزاید: "تنها امیدی که ممکن است پدرم را برای چند صباحی به زندگی امیدوار کند اجازه خروج از کشور و دیدار با خانواده اش است؛ پدر من با این وضعیت هیچ خطری برای جمهوری اسلامی ندارد که اجازه خروج به او نمی دهند".

لیلی پورزند همچنین به "روز" گفته بود که "چه در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی و چه در 4 سال گذشته ما بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ارگان ها و افراد مختلف نامه نوشته و خواسته ایم حتی به صورت لفظی به ما امان نامه بدهند تا پیش پدرمان برویم و از او پرستاری کنیم. حتی مادرم شخصا به محمود احمدی نژاد نامه نوشت و این درخواست را کرد اما تاکنون هیچ جوابی به ما نداده اند؛ برگشتن هر یک از ما به ایران هم مصادف با رفتن به ناکجا آباد است و خانواده ما واقعا توان ضربه ای دیگر را ندارد. مادرم زندان رفت و دچار سرطان شد، پدرم را هم به این وضع دچار کرده اند".

او در عین حال تصریح کرده بود که "پدرم سالهاست که فعالیت های معمول اجتماعی خویش را کنار گذاشته و همه درها را به روی خود بسته است به این خاطر که بتواند صدای فرزندانش را بشنود و در کنارهمسر و فرزندانش باشد اما دستگاههای قضایی و امنیتی تاکنون چنین اجازه ای نداده اند. ما حاضریم هر شرطی راکه می گویند بپذیریم تا پدرمان را تحویل بگیریم".

سیامک پورزند، فعالیت های خود را در روزنامه‌نگاری در سال ۱۳۳۱ با کار در روزنامه باختر امروز به مدیریت حسین فاطمی آغاز کرده بود.


 


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به مناسبت روز کارگر بیانیه ای بشرح زیر صادر کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

یازدهم اردیبهشت، روز کارگر را گرامی می داریم. کارگران شریف و زحمتکش ما در حالی این روز را ارج می نهند که به رغم ادعای کذب رئیس دولت کودتا مبنی بر ایجاد یک میلیون و ششصد هزار شغل در سال گذشته، تعطیلی بسیاری از شرکتهای پیمان کاری و توقف و یا کاهش تولید بسیاری از واحدهای تولیدی بیکاری گسترده ای را برای کشور به ارمغان آورده است.
این واقعیت در شرایطی رخ می دهد که از سال 1384(سال تکیه زدن آقای احمدی نژاد بر کرسی ریاست جمهوری) کشور از درآمد بی سابقه و افسانه ای نفت و پتروشیمی برخوردار بوده است و در صورت وجود حکومتی دموکراتیک و مدیریتی با کفایت، علاوه بر تأمین نیازهای جاری از محل این درآمدها، امکان دهها میلیارد دلار سرمایه گذاری تولیدی و زیربنایی ، رشد جهش وار تولید ملی و در نتیجه ایجاد میلیون ها فرصت شغلی مولد جدید وجود داشت. فقط در آمد نفت طی پنج سال و نیم اخیر حدود 450 میلیارد دلار(حدود نصف درآمد نفت از تاریخ اکتشاف نفت تا کنون) بوده است. با اختصاص حداکثر 150 میلیارد دلار از محل این درآمد به هزینه های جاری، می بایست حداقل 300 میلیادر دلار باقیمانده صرف سرمایه گذاری می شد و در صورت اتخاذ یک دیپلماسی عاقلانه و معطوف به منافع ملی به جای مواضع ماجراجویانه و تنش آفرین، امکان جلب و جذب سه تا چهار برابر این مبلغ سرمایه خارجی نیز وجود داشت. با این حجم سرمایه گذاری نه تنها وضعیت تولید و اشتغال در کشور متحول می شد، بلکه جهشی تاریخی در رشد و توسعه ملی فراهم می گردید و اقتصاد کشور در شرایط نوینی قرار می گرفت و در نتیجه امروز کارگران ما نه تنها شاهد بیکاری های گسترده و کاهش شدید قدرت خرید نبودند، بلکه از اشتغال مولد، قدرت خرید قابل قبول و زندگی عزتمندی برخوردار می شدند.
چنان که بخواهیم خطاهای حاکمیت کنونی و ظلم هایی که درحق ملت ایران کرده است احصاء کنیم، در کنار خیانت به رأی ملت با تقلب در انتخابات، پایمال کردن حقوق و آزادی های شهروندی و تلاش برای استقرار حکومت مطلقه فردی باید به حیف و میل و نابود کردن ثروت عظیم و افسانه ای حاصل از درآمد نفت طی این مدت و ایجاد تورم و بیکاری و کاهش شدید نرخ رشد تولید ملی و ...که خیانتی آشکار به ملت و نسل های آینده است، اشاره کرد. متأسفانه در سال ها ی اخیر از ثروت خداداد و بی سابقه ای که می بایست صرف ساختن اقتصاد کشور و تأمین رفاه مردم می شد، برای حفظ قدرت در داخل، باج دادن به کشورهای دیگر برای جلب رأی ایشان در محافل بین المللی و جبران آثار منفی سیاست های ماجراجویانه استفاده شد و اقتصاد کشور ناباورانه در معرض سقوط قرار گرفت. وضعیت اسف بار سیستم بانکی ، بدهی های سرسام آور به پیمان کاران بخش های آب ، برق، نفت، گاز، پتروشیمی و ... ، تعطیل و یا کندی پیشرفت طرح های تولیدی و زیر بنایی، عدم آغاز طرح های جدید مولد و زیربنایی بزرگ و رشد منفی تولید ناخالص داخلی، همگی از نشانه های سیاست های ورشکسته اقتصادی حاکمیت کنونی است که به رغم پنهان کاری ها و دروغ پردازی ها، آثار خود را نمایان ساخته است.
مقایسه شاخص های کلان اقتصادی در دوره احمدی نژاد با دوره های ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی که درآمد ارزی در آن ها بسیار کمتر از دوره اخیر بود، عدم کفایت و ورشکستگی سیاست های حاکمان کنونی را به نمایش می گذارد.
با مروری بر آن چه درسال های گذشته رخ داده است می توان به ریشه سیاست های غلطی که بحران کنونی اشتغال و وضعیت نابسامان کارگران را به ارمغان آورده است، پی برد.
در پاییز سال 1383 رهبری در سفر به استان کرمان طی سخنانی اعلام کردند: «دیگر طرح های بزرگ کافی است. مردم میخواهند درآمد نفت را سر سفره های خود ببینند...»(نقل به مضمون) در پی این سخنان شعار «آوردن نفت بر سر سفره های مردم» به شعار اصلی انتخاباتی محمود احمدی نژاد تبدیل شد و به بهانه تحقق این شعار و در واقع به منظور جلب نظر و رأی مردم، توزیع پول های بی حساب در سفرهای استانی، پرداخت وام های «خود اشتغالی زودبازده» بی حساب، ایجاد تعهدات عظیم مالی برای دولت، پرداخت یارانه های نقدی از محل خزانه دولت به جای تأمین و پرداخت آن از محل حذف یارانه ها(مبلغ تأمین شده از محل حذف یارانه ها در بودجه 37 هزار میلیارد تومان و یارانه پرداختی بیش از 60 هزار میلیارد تومان است) و ... و در واقع حیف و میل و به هدر دادن ثروت ملی به جای سرمایه گذاری آن و افزایش تولید و رونق و رفاه اقتصادی، سرلوحه برنامه های اقتصادی احمدی نژاد قرار گرفت و تلاش شد با «اقتصاد صدقه ای» روز به روز مردم را بیشتر به حکومت وابسته کنند.
حاکمیت کنونی به منظور فراهم آوردن زمینه های حکومت مطلقه فردی، از یک سو با سپردن شریان های اقتصادی و طرح های کلان عمرانی و بنگاه های بزرگ اقتصادی به سپاه پاسداران به نابودی بخش خصوصی و بورژوازی غیر و ابسته به حکومت همت گماشت و از سوی دیگر همزمان با سرکوب نهادها و شوراهای مستقل کارگری و دستگیری کارگران معترض، با سوء استفاده از منابع ارزی کشور و به قیمت نابودی تولیدات داخلی و بیکاری کارگران، اقدام به واردات بی رویه کالاهای خارجی کرد تا در کوتاه مدت رضایت مردم را جلب کند و به این ترتیب عملاً «اقتصاد» حکومتی را که به مراتب خطرناک تر و غیر قابل کنترل تر از اقتصاد دولتی است، بر کشور حاکم کرد. اقتصادی که کنترل آن حتی از عهده یک مجلس واقعی مردمی نیز خارج است.
این روند در کنار سیاست خارجی به اصطلاح «تهاجمی» و «ماجراجویانه» که ثمره آن تحریم های گسترده و بی سابقه بین المللی علیه کشورمان بود، به کاهش شدید سرمایه گذاری و در نتیجه توقف روند توسعه در کشور انجامید و که علاوه بر خسارت های غیر قابل جبران به منابع ملی ، نظیر مخازن مشترک نفت و گاز، رکود تورمی، عدم اشتغال مولد جدید و افزایش بیکاری را برای کشور به ارمغان آورد. وضعیتی که در صورت روی کار آمدن یک حاکمیت مردمسالار و مدیر و کاردان، برای تغییر آن به سال ها تلاش در سطح ملی نیاز خواهیم داشت.
حاکمیت کنونی که سودای تک پایه کردن قدرت را در سر می پروراند، به هیچ روی حاضر به تجدید نظر در سیاست های ویرانگر اقتصادی خود و توقف روند حکومتی کردن اقتصاد و به رسمیت شناختن بخش خصوصی قدرتمند و نهادهای مستقل کارگری نیست و در سرکوب هر اعتراضی به این روند زیانبار که جز فقر و ذلت برای ملت نتیجه ای نخواهد داشت، تردید به خود راه نمی دهد.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران چنین وضعیتی را شایسته ملت بزرگ ایران و کارگران زحمتکش این مرزوبوم نمی داند و با توجه به بی اعتنایی حاکمان اصول گرای کنونی به هشدار های مکرر دلسوزان و متخصصان طی سال های اخیر، اصرار بر ادامه این روند را که حاصلی جز فقر و تیره بختی بیشتر برای ملت به همراه ندارد، خیانتی آشکار به کشور، نظام و انقلابی ارزیابی می کند که قرار بود برای کشور سربلندی و آبادانی و برای ملت آزادی و رفاه به ارمغان آورد. سازمان ضمن گرامی داشت روز کارگر خواستار آزادی هر چه سریع تر نمایندگان جنبش کارگری و صدها کارگر در بندی است که تنها جرمشان اعتراض به بیکاری و ماه ها گرسنگی و عدم دریافت حقوق است و همگان را به دفاع و حمایت از خواسته های به حق کارگران فرامی خواند.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ( شاخه خارج کشور)
10/2/1390


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته