-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

Lates News from Iran Christian for 05/02/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جمهوری اسلامی برای دانشجویان محجبه محروم از تحصیل سراسر دنیا امکان تحصیل فراهم می‌کند.
وزارت علوم اعلام کرده است برای آن دسته از دانشجویانی که در سایر کشور‌ها تحت فشار‌های سیاسی و مذهبی قرار دارند٬ امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را فراهم می‌کند.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از سی میل، مجتبی بذرافشان دبیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت، که تسهیلات ارائه شده شامل دانشجویان ایرانی و خارجی است که بر اثر فشار‌های سیاسی و مذهبی ادامه تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌های سایر کشور‌ها با مشکل مواجه ست.
بذرافشان افزوده است: «مواردی بوده که دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور چون مشکلاتی نظیر اعمال محدودیت حجاب برایشان ایجاد شده بود طی درخواست‌هایشان اصرار کرده‌اند سریع‌تر بتوانند در دانشگاه‌های داخل ایران جایابی شوند.»
وی ادامه داده است: «دانشجویان ایرانی و حتی دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه‌های کشورهایی نظیر ترکیه که برایشان محدودیت حجاب اعمال می‌کنند در صورتی که خواستار تحصیل در ایران باشند به راحتی آن‌ها را می‌پذیریم.»
اظهارات این مقام وزارت علوم در شرایطی ایراد می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر فشار‌ها بر دانشجویان ایرانی را افزایش داده و ده‌ها تن از آن‌ها را از دانشگاه اخراج کرده‌اند.
فشار‌ها در جمهوری اسلامی بر دانشگاهیان و متخصصان به قدری افزایش یافته که بسیاری از دانش آموختگان و تحصیل کرده‌ها از ایران خارج شده‌اند.

 


چهار پناه‌جوی ایرانی در اعتراض به رد درخواست پناهندگی آنها در بریتانیا و تصمیم دولت این کشور برای بازگرداندن آنها به ایران، دست به اعتصاب غذا زده و لب‌های خود را دوخته‌اند.
روزنامه بریتانیایی گاردین روز جمعه در سایت اینترنتی خود گزارش داده است، این چهار مرد ایرانی، که یکی از آنها  ۱۷ سال سن دارد، جزو ۱۰ معترضی از ۱۶ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند و اکنون این چهار تن لب‌های خود را با استفاده از نخ ماهیگیری دوخته‌اند.
این پناه‌جویان ایرانی که در پیاده‌روی مقابل اداره مهاجرت در مرکز شهر کرویدون بریتانیا چادر زده‌اند، می‌گویند، در اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ خورشیدی شرکت داشته و از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم واقع شده و شکنجه شده‌اند.
همچنین یکی از این پناهجویان که ۱۷ سال سن دارد، گفته است که در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ در ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در دوره بازداشت مورد تجاوز نیز قرار گرفته است.
با این حال دستگاه‌های ذیربط در بریتانیا قصد دارند، این پناهجویان ایرانی را که سال گذشته به این کشور پناه آورده‌اند، به ایران بازگردانند.
یکی از این پناهجویان در باره اقدام خود در دوختن لب‌هایشان گفته است: «هیچ کس در بریتانیا به حرف ما گوش نمی‌دهد و کسی علاقه‌ای به آنچه ما می‌گوییم از خود نشان نمی‌دهد، بنابر این ما چاره دیگری نداریم.»
به گفته فعالان طرفدار حقوق پناهجویان، این گونه اقدام پناهجویان ایرانی نشانگر افزایش حس ناامیدی و یاس در میان آنها است.
چندی پیش نیز یک پناهجوی ایرانی در اعتراض به رد شدن درخواست پناهندگی‌اش در مرکز شهر آمستردام هلند خود را آتش زده و جان باخته بود.
همچنین پیشتر نیز چند پناه‌جوی ایرانی دیگر در یونان لب‌های خود را دوخته بودند.

 


جام جم آنلاين: دولت ايتاليا با صدور اجازه اقامت موقت براي مهاجران غيرقانوني شمال آفريقا، امكان سفر در اتحاديه اروپا را براي شماري از اين افراد فراهم كرده است. اين اقدام موجب تهيه طرحي پيشنهادي براي اصلاح پيمان شنگن شده است.
به گزارش دويچه وله، موج مهاجراني كه بصورت غيرقانوني از كشورهاي شمال آفريقا راهي اتحاديه اروپا شده‌اند، نگراني كشورهاي عضو اين اتحاديه را  برانگيخته است. روزنامه آلماني زوددويچه در شماره شنبه 30 آوريل  گزارشي منتشر كرده است كه خبر از تدوين طرح تاز‌ه‌اي براي كنترل مرزهاي داخلي اتحاديه اروپا مي‌دهد. اين گزارش به پيش‌نويس طرحي اشاره مي‌كند كه از قرار معلوم، پنج‌شنبه هفته جاري بصورت پيشنهاد براي اصلاح  پيمان شنگن ارائه خواهد شد.

پيشنهاد اصلاح پيمان شنگن
پيشنهاد اصلاح  پيمان شنگن شامل بند تازه‌اي است كه امكان كنترل مرزهاي داخلي را براي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا فراهم مي‌كند. به گزارش خبرگزاري آلمان، اين بند تازه براي زماني در نظر گرفته شده كه «برخي از اعضاي اتحاديه اروپا در انجام وظيفه خود براي ‎حفظ امنيت مرزهاي خارجي اتحاديه كوتاهي كنند يا مرزهاي خارجي به دليل حوادثي پيش‌بيني نشده به خطر افتد».
در توجيه اين طرح آماده است كه «حفاظت موثر و قابل اطمينان مرزهاي خارجي براي اتحاديه اروپا امري ضروري است. اين اتحاديه بايستي در موقعيتي باشد كه بتواند مانع ورود افراد بدون مجوز شود و حفظ امنيت اتحاديه را تضمين كند».
بر اساس طرحي كه براي اصلاح پيمان شنگن پيشنهاد خواهد شد، كنترل مرزهاي داخلي اقدامي در جهت حفظ امنيت كشورهاي عضو در شرايط حساس در نظر گرفته شده كه شامل زمان محدودي است. اين زمان اما در صورت نياز تمديد خواهد شد و تا هنگام ثبات مرزهاي خارجي معتبر خواهد بود.
افزون بر آن، بودجه و اختيارات سازمان كنترل مرزهاي خارجي اتحاديه بايد افزايش يابد. نكته ديگري كه در اين طرح به آن اشاره شده‌، بهبود تبادل اطلاعات ميان كشورهاي عضو پيمان شنگن است تا امكان دسترسي به اطلاعات مهاجران غيرقانوني براي تمامي اعضا فراهم شود.

پناهندگي در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا
از جمله ‌انگيز‌ه‌‌هاي تهيه چنين طرحي، برخورد دولت ايتاليا با موج مهاجراني است كه بصورت غيرقانوني خود را از شمال آفريقا به جزاير جنوبي اين كشور در درياي مديترانه رساندند. دولت ايتاليا با صدور اجازه اقامت موقت، امكان سفر در اتحاديه اروپا را براي شماري از اين افراد فراهم كرده است. اين مهاجران اكنون اميدوارند كه در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا به عنوان پناهنده پذيرفته شوند. از آنجا كه زبان فرانسه از زبان‌هاي رايج كشورهاي شمال آفريقا است، كشور فرانسه هدف نخست بسياري از مهاجراني است كه اقامت موقت دريافت كرده‌اند.
در حاليكه شماري از اعضاي اتحاديه اروپا به طرح كنترل مرزهاي داخلي خود با ديده ترديد مي‌نگرند، نهادهاي مدافع حقوق بشر مي‌گويند كه اتحاديه اروپا موظف است به مهاجران غيرقانوني كه به دليل ناآرامي‌هاي اخير كشورهايشان را ترك كرده‌اند، پناهندگي دهد. اين نهادها پيشنهاد تقسيم مهاجران غيرقانوني در تمامي كشورهاي اتحاديه اروپا را مطرح كرده‌اند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته