-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 11 اردیبهشت 90

 

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت و ۱ می ۲۰۱۱

امروز دربارهٔ ی ۷ موضوع صحبت می‌کنیم:

نکته ی اول اینکه خانم لیلی پورزند( دختر آقای سیامک پورزند) خبر داده است که پدرشان خودکشی‌ کرده است و روز جمعه از طبقه ی ششم آپارتمانش خود را به پایین پرت کرده تا به این ترتیب به تمام فشارهایی که در این سالها بر ایشان وارد شده، پاسخی داده باشد.

نکته ی دوم اینکه آقای رضا خندان( همسر نسرین ستوده) در مصاحبه‌ای اعلام کرده که فشارهای زیادی به نسرین ستوده آورده می شود و به او گفته اند تا مصاحبه ی تلویزیونی انجام ندهد از انفرادی به بند عمومی نخواهد رفت. ۸ ماه است که نسرین ستوده در زندان و انفرادی و تحت فشار و شکنجه است. همچنین نسرین  ستوده به همسرش گفته که اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود از اول خرداد مجددا دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

نکته ی سوم اینکه حکم جعفر پناهی (که بیش از سه ماه و نیم است که به دادگاه تجدیدی نظر رفته) هنوز صادر نشده است، در حالیکه حکم دادگاه تجدید نظر ۲ تا ۳ هفته طلوع می کشد. کاملا مشخص است که حکومت مشکل دارد که حکم را تایید کند.

نکته چهارم اینکه ۲۴ استاد دانشگاه اعم از استادان ایرانی‌ و غیر ایرانی‌، امثال آقای چامسکی نامه‌ای را به مناسبت روز کارگر منتشر کردند که در آن با کارگران زندانی در ایران همدردی کردند و نسبت به معیشت و وضعیت بد زندگی‌ کارگران ابراز نگرانی‌ کردند. همچنین کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی‌ کارگر مطرح کردند که طبقه ی کارگر ایران، زیر بار فقر و گرانی سرسام آور کمر خم کرده است. همینطور در ادامه بیان کردند که سرکوب در مورد کارگران ادامه دارد و تهدید، دستگیری و ارعاب در مورد فعالان کارگری در حال انجام است. امروز روز جهانی‌ کارگر است، درحالیکه بسیاری از کارخانجات کشور با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند و هزاران کارگر ماههاستکه حقوق نگرفته اند. دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال جاری هم یک سوم خط فقری است که خود آقایان اعلام کرده اند. باید این نکته را هم بیان کرد که جنبش آزادی خواهی‌ مردم در ایران بدون مشارکت کارگران به پیروزی نخواهد رسید، همچنان که در کشور‌های دیگر همچون شیلی، لهستان و... مشارکت کارگران بود که این جنبش‌های آزادی خواهی‌ را به پیروزی رساند. در مقابل جنبش هم باید به کارگران این نکته را منتقل کند که نان بدون آزادی میسّر نیست و دست یافتن به آزادی بدون سرنگونی دیکتاتور محقق نخواهد شد.

نکته پنجم اینکه قانون بودجه و بخش درآمد‌هایش در مجلس تصویب شد و مجلسی‌ها تصویب کردند که در سال ۹۰ سقف افزایش قیمت انرژی نسبت به سال قبل تنها ۲۰ درصد خواهد بود. افزایش قیمت‌ها در سال گذشته به تنهایی‌ بسیار بالا بوده و تاثیرات مخرب خود را بر اقتصاد گذشته است. بهرحال ۶۲ هزار میلیارد تومانی که دولت از محل حذف یارانه‌ها پیش بینی‌ کرده بود که به دست بیاورد، با قانون فعلی‌ و افزایش تنها ۲۰ درصدی قیمت‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت. به نظرم سخن آقای توکلی درست است که اثرات مخرب حذف یارانه‌ها بدون برنامه ریزی دققیق در ۶ ماه آینده به اوج خود خواهد رسید. 

نکته ششم اینکه اختلاف بین صف آرایی‌های مجلس دوباره خود را نشان داده است. نمایندهٔ ی زابل مطرح کرده است که آقایان مشایی و اطرافیان ایشان به دنبال جمع آوری امضا از وزرا و استانداران بوده اند، ولی‌ موفق نشده اند. اگر این حرف صحت داشته باشد باید پذیرفت که آقای احمدی نژاد حتی در جمع وزیران و استانداران خودش هم ناموفق بوده است. بنابراین دلایل بعضی‌ معتقدند که آقای احمدی نژاد احتمالا امروز در جلسه ی هیأت دولت شرکت خواهد کرد. در هر حال خط‌کشی‌ای که صورت گرفته به این صورت است که مخالفین آقای احمدی نژاد بیان می کنند که با خود ایشان مشکلی‌ ندارند و مشکل از اطرافیان ایشان است که به آنها جریان انحراف می گویند. از طرفی‌ اطرافیان آقای احمدی نژاد هم سعی‌ دارند بگویند که آقای خامنه‌ای خودشان خوبند اما یک جمع تحمیل گرا در اطراف آقای خامنه‌ای وجود دارند که مشخص نیست این تحمیل گرایان چه کسانی‌ هستند. کشمکش‌ها همچنان ادامه دارد، حتی  از طرف سردار قاسمی نقل شده ( اگر صحت داشته باشد) که کار را به فحاشی و توهین‌های شخصی‌ کشانده است. در این دعوا شاید حرفهای آقای امیری فر( پیشنماز مسجد ریاست جمهوری و از طرفدران آقای مشایی) از همه سیاسی تر باشد، ایشان در مصاحبه‌ای با شرق گفته که اگر این آقایان اصولگرا هستند، ما دیگر جزو اصولگرایان نیستیم و جنگ اصلی مان هم با اصولگرایان است. همچنین اعلام کرده که در انتخابات مجلس آینده هم دو، سوم کرسی های مجلس را می‌خواهیم که به نظر من با اتفاقات افتاده،این امر تقریبا محال به نظر می‌رسد.

نکته ی آخر اینکه سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مطرح کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۱ قرارگاه اشرف( مقر سازمان مجاهدین خلق ایران) تعطیل می شود و همگی‌ باید عراق را ترک کنند. حرفی‌ که مقامات عراقی‌ هم بیان کرده بودند..دولت عراق انجام شده است ایشان در مصاحبه‌ای با ایسنا. همچنین گفته است که فقط ۱۰۰ نفر از افراد مجاهدین خلق پرونده دارند و الباقی آزادند تا به ایران بروند، اما این حرفی‌ است که مشکوک بنظر می‌‌آید و اعتمادی به حرفهای ایران و سفیرش در این زمینه نیست، چرا که در عمل نشان داده اند نه فقط اعضای مجاهدین خلق بلکه هیچ مخالفی را تحمل نمی کنند.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته