-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/08/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

« در آستانه روز جهانی زن من چنین حکمی گرفتم. چگونه می توانند در آستانه روز زن چنین حکم سنگینی به یک مادر بدهند و خرسند هم از عملشان باشند. اما تحمل رنج یک روی سکه است و روی دیگر امید است. من یقین دارم که ما شاهد روزهای بهتری در ایران خواهیم بود. من به تغییر امیدوارم.»
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که در تاریخ ۱۴ اسفند ماه بر اساس ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس محکوم شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که هرگز هیچگونه درخواست عفوی نکرده است چرا که تمام فعالیت های کانون مدافعان حقوق بشر بر اساس قوانین جمهوری اسلامی بوده است. حکم نرگس محمدی دو ماه پس از صدور رای به وکیلش ابلاغ شده است.

نرگس محمدی در مهرماه امسال از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سه اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رای در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تغییر یافته است. این فعال حقوق بشر در خصوص زمان ابلاغ حکمش به کمپین گفت: « دادگاه تجدید نظر رای خود را در تاریخ ۲۵ دی ماه صادر کرده است اما بنا به دلایل نامعلومی این رای دو روز بعد از انتخابات در تاریخ ۱۴ اسفند ماه به وکیل من ابلاغ شده است که من به ۶ سال حبس محکوم شدم. این حکم قطعی است و هر زمان که اجرای احکام من را احضار کند باید خودم را به زندان اوین معرفی کنم.»

به گزارش کمپین بین اللملی حقوق بشر ایران گس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه سال ۲۰۱۱ "دولت و بنیاد تاریخ زنده سوئد" با اظهار اینکه دیگر قصد اعتراض به حکمش را ندارد، گفت:« من خوشبین به این اعتراضات نیستم چرا که سیر پرونده من از زمانی که دفتر کانون مدافعان حقوق بشر تعطیل شد یعنی از تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۸۷ تا به حال به گونه ای بوده است که من دیگر امیدی به اعتراض ندارم. نوع برخوردها با من در طول این سه سال در زمینه های مختلف مثلا اخراج از محل کارم که با اراده نیروهای امنیتی بود و بازداشت کاملا غیرقانونیم و صدور حکم هایم و حتی زمان ابلاغ حکم نیز همه را ناشی از اراده سیاسی و امنیتی می دانم و اصلا هم برایم بعید نبوده است. بر اساس شواهد و تجربه ام در طول سه سال پرونده من سیر قضایی نداشته است، چنانکه حکم ۱۱ سال دادگاه بدوی و بعد حکم ۶ سال دادگاه تجدید نظر همه از قبل به من از طریق نیروهای امنیتی گفته شده بود. با توجه به اینها به نظر می رسد که پرونده من منطبق با معیارهای قوانین جمهوری اسلامی پیش نرفته است و ناشی از تغییر و تحولات سیاسی ایران است. بنابراین من تردید دارم که اگر دوباره اعتراض کنم پرونده ام مورد رسیدگی عادلانه و بی طرفانه قرار بگیرد.»

نرگس محمدی در پاسخ به این سوال که آیا طی این مدت تحت فشار برای نوشتن عفو و یا اعتراف های دروغین بر علیه کانون مدافعان حقوق بشر بوده است به کمپین گفت:« من نمی توانم به این سوال جواب روشنی بدهم اما هرگز درخواست عفو ننوشتم. چرا که قانون اساسی جمهوری اسلامی اجازه فعالیت در هر نهاد، جمعیت و انجمنی را برای هر شهروند ایرانی آزاد اعلام کرده است و فعالیت های ما نیز در کانون مدافعان حقوق بشر کاملا منطبق بر معیارهای جهانی حقوق بشر بوده که ایران نیز متعهد به آنهاست. کانون مدافعان حقوق بشر بر اساس چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و اعلامیه جهانی حقوق بشر فعالیت داشته و هرگز از قانون تخطی نکرده است. ما همواره نسبت به منافع ملی ایران حساسیت داشتیم و فعالیت هایمان کاملا آشکار بوده است ما هیچگونه فعالیت زیر زمینی نداشتیم.»

خانم محمدی با تاکید بر اینکه او مجرم نیست که تقاضای عفو کند، گفت:« من مجرم نیستم، هیچ گناهی نکردم که درخواست عفو کنم.من هیچ حرکت مسلحانه، غیرقانونی، براندازانه و مخفیانه انجام نداده ام. اتفاقا از نظر من فعالیت تک تک اعضای کانون در راستای ارتقا حقوق بشر بوده که از این لحاظ باعث سر بلندی نظام بوده است. ما مستحق این احکام سنگین نیستیم. من ایمان دارم که هر چه کرده ام با نیت خیر و صلاح برای کشورم بوده است و به عملکردم افتخار می کنم و می دانم ما که روانه زندان شویم شهروندان آزادی خواه دیگری وجود دارند که راهمان را ادامه دهند.»

نرگس محمدی که با توجه به تایید حکمش می تواند هر لحظه برای اجرای حکم فرخوانده شود دارای دو فرزند خردسال است. او به کمپین گفت:« در آستانه روز جهانی زن من چنین حکمی گرفتم. چگونه می توانند در آستانه روز زن چنین حکم سنگینی به یک مادر بدهند و خرسند هم از عملشان باشند. اما تحمل رنج یک روی سکه است و روی دیگر امید است. من یقین دارم که ما شاهد روزهای بهتری در ایران خواهیم بود. من به تغییر امیدوارم.»

این فعال حقوق بشر در آخر گفت:« من واقعا ایران را دوست دارم. ضمن اینکه پاسپورتم را گرفته اند و اگر به شکل غیرقانونی از کشور خارج می شدم همیشه این ترس را داشتم که دیگر نتوانم به ایران برگردم. من اینجا را دوست دارم.»

 
 

در اين ديدار که در زمانی محدود، با تدابير شديد امنيتی و حضور ماموران اطلاعاتی در منزل برگزار شد و چندان امکان گفت و گوی آزاد بين دختران و پدر و مادرشان فراهم نبود، با اينحال و عليرغم اين مشکل، ميرحسين موسوی که پيش از اين هم اعلام کرده بود با توجه به شرايط موجودی اميدی به اين انتخابات نيست گفت در انتخابات شرکت نکرده و رای نداده است.


خبرنگاران سبز/اخبار رهبران جنبش سبز:

سيدمحدخاتمی با انتشار نوشته ای دلاليل حضور خود را بيان کرد اماهمچنان در فضای رسانه ای از وی خرده گرفته می شود که چرا در شرايطی که رهبران جنبش سبز و صدها زندانی سياسی در زندان بازداشت هستند به پای صندوق رای رفته و عهدشکنی کرده است اين مسله زمانی هم قابل توجه می شود که بدانيم ميرحسين موسوی و دکتر رهنورد در دومين ديدار حضوری خود در طول يک سال بازداشت که يکشنبه پس از انتخابات صورت گرفته است گفته است: در انتخابات مجلس شرکت نکرده و رای نداده است.

شايد و تنها شايد يکی از دلايل حضور غيرمترقبه و بهنگام سيدمحدخاتمی در پای صندوق رای عليرغم تاکيد اصلاح طلبان و توقع جمعی مردم از پايبندی بزرگان اصلاح طلب و دوستداران و ياران ديروز ميرحسين موسوی مذاکره و پيش شرط گذاشتن نيروهای امنيتی برای حضور ارشدترين شخصيت جبهه اصلاحات در انتخابات و آن هم برخلاف پيشبينی ها در ازای ديدار حضوری فرزندان ميرحسين موسوی با والدين اشان بوده باشد که رییس جمهور سابق کشورمان زيربار اين خواسته اقتدارگرايان رفته است.  گواه اینکه وی در ديدار با حسين نورانی نژاد در مقابل اين نظر که آبرويش را در اين ميان به خطر انداخته، گفته بود: که دلنگران آبروی خودش نيست، او دلواپس ياران در بندمان، حصرها، اصلاحات، و نقشه های شومی است که پيشاروی مردم، آرمان های انقلاب، جمهوريت و اصل نظام است.

ميرحسين موسوی در گفت و گو با فرزندان همگان را به صبر و گذشت برای خدا توصيه کرده و گفت که در راه حق صبر و گذشت هردو باهم مهمند. اين توصيه درحالی گفته شد که درمکالمه دقايق آخربا دختران، مهندس موسوی پخش خبر مکالمه تلفنی خود با دخترانش مبنی بر ايستادگی بر مواضع پيشين را تحسين نموده و مجددا برآن تاکيد کرد.

ميرحسين موسوی در ديدار با دختران خود همگان را به صبر و گذشت برای خدا توصيه کرده و گفت که در راه حق صبر و گذشت هردو باهم مهمند.

پس از مدتها محدوديت و قطع ديدارها و برای دومين بار درطول يکسال بازداشت زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی با دختران خود ديدار کردند.

به گزارش کلمه در اين ديدار که در روز يکشنبه ی پس از انتخابات در منزل يکی از دختران ميرحسين موسوی انجام شد، روحيه اين زوج دربند بسيار عالی بود و بر خلاف شايعات و اخبار محافل امنيتی از سلامت کامل برخوردار بوده اند.

در اين ديدار که در زمانی محدود، با تدابير شديد امنيتی و حضور ماموران اطلاعاتی در منزل برگزار شد و چندان امکان گفت و گوی آزاد بين دختران و پدر و مادرشان فراهم نبود، با اينحال و عليرغم اين مشکل، ميرحسين موسوی که پيش از اين هم اعلام کرده بود با توجه به شرايط موجودی اميدی به اين انتخابات نيست گفت در انتخابات شرکت نکرده و رای نداده است.

همچنين ميرحسين موسوی در گفت و گو با فرزندان همگان را به صبر و گذشت برای خدا توصيه کرده و گفت که در راه حق صبر و گذشت هردو باهم مهمند. اين توصيه درحالی گفته شد که درمکالمه دقايق آخربا دختران، مهندس موسوی پخش خبر مکالمه تلفنی خود با دخترانش مبنی بر ايستادگی بر مواضع پيشين را تحسين نموده و مجددا برآن تاکيد کرد.

اين گزارش حاکی است که ميرحسين موسوی هر چند با محدوديت های زيادی از نظر دسترسی به اطلاعات و اخبار رو به روست، اما در جريان اخبارجاری کشور بوده است.

در همين حال زهرا رهنورد، که او نيز رای نداد ه بود نيز در در پاسخ به ابراز نگرانی ها با روحيه ای مثال زدنی توصيه می کرد که شما اگر پدر و مادرتان را دوست داريد دعا کنيد که ما مصداق آيه ی إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی کنتم توعدون" باشيم.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته