-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 17 اسفند ماه 90

 

سلام،

چهارشنبه 17 اسفند 90، 7 مارچ 2012 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه در اهواز 5 زندانی سیاسی به خانواده های آنها اعلام شده که قرار است در ملاء عام اعدام شوند. عبدالرحمن طاها و جمشید حیدری، برادر حسن، منصور حیدری پسر عموی آنها و امیر معاتی. این خبر را کانون دفاع از حقوق بشر در خوزستان اعلام کرده و اعلام شده که به مناسبت 15 آوریل که سالگرد حرکت در خوزستان هست از جانب شهروندان عرب خوزستانی، حکومت دارد شدت عمل به خرج می دهد. خانم نرگس محمدی نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران به 6 سال زندان محکوم شده. کمیته دفاع از حقوق مردم ایران هم خواستار آزادی دو معلم زندانی عبدالرضا قنبری و رسول بداغی شد.

نکته دوم اینکه کارخانه چکیده صنعت با حدود 100 کارگر به حالت نیمه تعطیل و بلاتکلیف درآمده. همینطور کارخانه ایرکس با بیش از 90 کارگر، 5 ماه است که حقوق نگرفتند. هر دو کارخانه در منطقه ساوجبلاغ قرار دارند و 600 واحد تولیدی در این منطقه همگی در معرض تعطیلی و مشکلات عدیده بخصوص به دلیل افزایش قیمت انرژی قرار دارند.

نکته سوم اینکه 29 تشکل ایرانی در خارج از کشور بیانیه مشترکی به مناسبت 8 مارچ، روز جهانی زن، منتشر کردند و خواستار این شدند که با برگزاری مراسم، راهپیمایی ها، بیانیه ها و غیره این روز را ایرانیها در سراسر دنیا گرامی بدارند در دفاع از حقوق زنان.

نکته چهارم اینکه آقای ترابی نماینده گرمسار در مجلس اعلام کرده که در نمایش انتخاباتی روز جمعه گذشته تا ظهر کمتر از 5 درصد از مردم در گرمسار برای رای دادن آمده بودند و ناگهان از ساعت 4 تا 11 شب که حوزه ها باز بود رای ها افزایش پیدا کرده. او گفته که رای گاهی تا 40 هزار تومان تا 100 هزار تومان هم خرید و فروش می شده. به هر حال از گرمسار نماینده ای که 7+8 معرفی کرده رای آورده. آقای ترابی گفته که با مدارک و اسناد به شورای نگهبان شکایت کرده. از این قبیل موارد که کاملاً تقلب و عدد سازی و غیره را نشان می دهد بتدریج در اقصی نقاط کشور دیده می شود.

نکته پنجم اینکه آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه از کارشکنی های آقای خامنه ای در کار مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور تلویحی گله کرده. او از جمله طرح نظارت بر اجرای سیاستها را گفته که مقام رهبری به بهانه اینکه دولت زیر فشار است به تعویق انداخته و بعد از 3 سال هم که ما طرح را دادیم آخرش هم به ما پس ندادند و در نتیجه اجرا نشد. این شنبه دوره ریاست آقای رفسنجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام می شود و به این ترتیب باید دید که آیا ابقاء خواهد شد و یا فرد دیگری به جای او قرار می گیرد.

نکته ششم اینکه گروهی از سایتهایی که کم و بیش از احمدی نژاد پشتیبانی می کردند و به دیگران حمله می کردند و خودشان را سربازان جنگ نرم می خواندند، دستگیر شدند و بعدش آزاد شدند و در بیانیه ای که منتشر کردند گله کردند از برخوردی که با آنها شده و اینکه از آنها استفاده ای نمی شود.

نکته هفتم اینکه سازمان حماس خودش را از ایران کنار کشید. عضو ارشد دفتر سیاسی حماس اعلام کرده که در جنگ اسراییل علیه ایران، حماس از ایران حمایت نمی کند. گفته می شود که جمهوری اسلامی در مورد هر گونه در گیری با اسراییل روی حزب ا... لبنان و حماس حساب می کند که اسراییل را موشک باران بکنند و این اظهار نظر حماس کاملاً جدا شدن آنها از ایران نشان می دهد. قبلاً هم حماس از سوریه جدا شده و بیشتر به اخوان المسلمین مصر نزدیک شد.

نکته هشتم اینکه آقای اوباما در مصاحبه مطبوعاتی که دیروز داشت سعی کرد جو بین المللی را آرام بکند و مسئله حمله به ایران را با حملاتی که به رقبای جمهوری خواه خودش کرد در واقع نشان بدهد که به این زودی قرار نیست اتفاق بیافتد و با توجه به اینکه اعلام هم شده که ناظران بین المللی می توانند بیایند و از پارچین بازدید بکنند و خانم اشتون هم اعلام که 5+1 با ایران مذاکره میکند و ایران نامه فرستاده و مورد قبول 5+1 قرار گرفته، بنظر می رسد که کمی فضا در خصوص داستان اتمی ایران آرام تر شده. وزیر خارجه چین هم به ایران اخطار کرده که به دنبال سلاح هسته ای نباید باشد و این دومین اخطاری است که مقامات ارشد چینی به ایران می کنند.

و نکته آخر اینکه مخالفان پوتین دارند سعی می کنند که این شنبه تظاهرات بزرگی برپا بکنند و اعلام کردند که تظاهرات علیه پوتین را ادامه خواهند داد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته