-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

Latest News from 30Mail for 10/01/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/8

دبیرکل کمیته ملی شیر مدارس ایران از بدهی ۵۰ میلیارد تومانی دولت ایران به کارخانه‌های لبنی ایران بابت شیر مدارس خبر داد.

علیرضا کریمیان که با خبرگزاری ایلنا گفت گو می‌کرد، تمام بدهی دولت ایران به صنایع لبنی را ۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ از سوی دولت ایران پرداخت شده است.

آقای کریمیان همچنین توزیع شیر در مدارس طی سال تحصیلی جدید را منوط به تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت ایران دانست.

با اینکه سال تحصیلی جدید در مدارس ایران آغاز شده است اما دبیر کمیته ملی شیر مدارس ایران از تاخیر دست کم یکماهه در توزیع شیر در سال تحصیلی جدید در مدارس ایران خبر می‌دهد.

به گفته آقای کریمیان، هرگاه دولت ایران، اعتبارات لازم برای این کار را اختصاص دهد، یک ماه زمان نیاز است تا قرارداد همکاری با کارخانه‌های لبنی امضا و توزیع شیر در مدارس ایران از سر گرفته شود.

منبع: ایلنا

مرتبط:

صنایع لبنی در صف طلبکاران دولت قرار گرفتند


 
 

1390/7/8

جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نگران روند اداره کشور و فساد گسترده در لایه‌های درونی حاکمیت است و ادامه این روند را سبب نابودی ایران و براندازی جمهوری اسلامی می‌داند.

در این بیانیه، که در روز جمعه منتشر شده است، جبهه مشارکت به «رسوایی اختلاس سه‌هزار میلیاردی» اشاره کرده و آنرا گریبانگیر بخش‌های عده‌ای از حاکمیت ایران دانست. این حزب سیاسی همچنین هشدار داده است که مسئولان ارشد ایران «در صدد هستند این فاجعه بی‌نظیر در تاریخ حیات ایران را به یک تخلف از قانون یا سوء استفاده تقلیل دهند».

این حزب اصلاح‌طلب، در قسمتی از این بیانیه نوشته است که پس از «انتخابات فرمایشی مجلس و کودتای انتخاباتی»، دولتی بر سر کار آمد که «با پشتیبانی همۀ ارکان نظام، مهم‌ترین نهاد مدیریتی و برنامه ریزی را حذف و نهاد‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را به صورت کامل از ایفای وظیفه باز داشته است. طبیعی است که در این شرایط باید انتظار هرگونه فسادی و در هر سطحی را داشت.»

حزب مشارکت با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان، «رقمی جزئی از تاراج منابع ملی» در دوره کنونی ست، نوشت «با کمال تاسف اراده‌ای محکم برای مبارزه با فساد در میان مسئولان نمی‌بیند.»

در این بیانیه به کارنامه مالی دولت کنونی ایران نیز پرداخت شده است و با اشاره به فروش بی‌سابقه نفت و خالی بودن ذخیره ارزی و همچنین واریز نشدن ۱۵ میلیارد دلار از ابتدای امسال به این حساب، آمده است: «نگاهی گذرا به این ارقام نجومی، ابعاد فاجعۀ فساد مالی و اقتصادی را بخوبی روشن می‌کند».

در پایان این بیانیه، این جبهه سیاسی ادامه‌ی روند کنونی را سبب نابودی ایران و براندازی جمهوری اسلامی دانست و از «همه‌ی دلسوزان و دردمندان» خواست تا قبل از آنکه دیر شود، «در برابر این فجایع بی‌نظیر با حساسیتی ویژه عکس العمل نشان دهند.»

منبع: جرس

مرتبط:

جبهه مشارکت: از حق خود برای ادامه فعالیت حزب استفاده می‌کنیم


 
 

1390/7/8

محمودرضا خاوری، مدیرعامل مستعفی بانک ملی و یکی از افراد درگیر در پرنده بزرگنرین اختلاس تاریخ ایران، که قرار بود بامداد جمعه از انگلستان به ایران بازگردد، به ایران بازنگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای خاوری در حالی به ایران بازنگشته است که حتی برخی از مسئولان بانک ملی نیز برای استقبال از او به فرودگاه رفته بودند.

روز چهارشنبه، محمد جهرمی، رییس برکنار شده بانک صادرات، در بیانیه‌ای از «فرار» آقای خاوری به خارج از ایران خبر داد که سبب «سردرگمی و دستپاچگی» پشتیبانان اصلی این اختلاس شده است.

سخنگوی بانک ملی، حسین دشتی، البته گفت که «مدیر عامل مستعفی بانک ملی ایران در خارج از کشور در حال انجام یک ماموریت اداری است» و سخنگوی قوه قضاییه هم افزود که به نفع آقای خاوری‌ست که به ایران بازگردد چرا که در غیر این صورت «تمام وصله‌ها به او می‌چسبد».

در بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران هشت بانک بزرگ دولتی و خصوصی به شکل مستقیم و غیر مستقیم درگیر بوده‌اند که بانک‌های صادرات و ملی، بیشترین زیان را از این اختلاس متحمل شدند،

به دنبال کشف این اختلاس، فشارهای نمایندگان و رسانه‌ها بر مقام‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد برای استعفا شدت گرفت اما تنها محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی در روز سه‌شنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

منبع: مهر

مرتبط:

اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی، نظام بانکی را شوکه کرد

قربانی‌های اختلاس: استعفای مدیر عامل بانک ملی و برکناری مدیرعامل بانک صادرات


 
 

1390/7/8

فاطمه الوند، مادر مهدی محمودیان، افشاگر جنایات کهریزک، می‌گوید که با وجود سه بار دستور پزشکی قانونی برای انتقال فرزندش به بیمارستان، مسئولان قضایی ایران از انجام این کار سرباز می‌زنند.

خانم الوند، که با جرس گفت‌وگو می‌کرد، از دروغ و فریبکاری مسئولان قضایی ایران در موضوع مرخصی فرزندش خبر داد و افزود که مسئولان قضایی ایران پیش‌تر عنوان کرده بودند در صورت «دو، سه ماه» سکوت آقای محمودیان و خانواده‌اش به او مرخصی می‌دهند که حتی با رعایت این خواسته، این مرخصی داده نشد.

مادر این زندانی سیاسی همچنین افزود که مسئولان زندان دو بار می‌خواستند پسرش را به بیمارستان بفرستند که بار اول بدون دادن مرخصی و برخلاف قانون، خواستار قبول هزینه درمان توسط خانواده این زندانی شده بودند و بار دوم نیز درخواست کرده بودند که علاوه بر دست‌بند و پابند، دست و ‌پای او را از یک طرف به یک سرباز زنجیر کنند که با مخالفت پسرش و دیگر زندانیان روبرو شد.

پیش از این نیز رفتارهایی مبنی بر تحقیر زندانیان در زندان رجایی‌شهر منتشر شده بود.

آقای محمودیان از مشکلات ریوی و کلیوی رنج می‌برد و به گفته یکی از نزدیکانش، پزشکی قانونی استراحت دو هفته‌ای در بیمارستان را برای او تجویز کرده است تا او تحت مداوا قرار گیرد.

مهدی محمودیان، که نقش مهمی در خبررسانی در مورد بازداشتگاه کهریزک و همین طور دفن دسته جمعی تعدادی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات داشت، از ۲۵ شهریور ۸۸ زندانی شده است.

آقای محمودیان در طول مدت زندان نیز دست به افشاگری زد و در نامه‌ای به رهبر ایران از کسب درآمد در زندان رجایی شهر با استفاده از «لواط، روسپیگری و تجاوز» خبر داد.

‌به گفته خانم الوند، پس از نامه پسرش به رهبر ایران، بازجوهای زندان به پسرش گفتند «فکر می‌کنی می‌گذاریم کسی که جرات می‌کند به رهبر نامه بنویسد از اینجا سالم بیرون برود؟»

خانم الوند همچنین تصریح کرده است که مراجع قم را در جریان پرونده پسرش قرار داده اما آن‌ها کاری انجام ندادند و در جواب «فقط سر تکان دادند و متاسف شدند و گفتند خودشان هم از این ظلم‌ها خبر دارند».

منبع: جرس

مرتبط:

وخیم بودن بیماری ریوی مهدی محمودیان در زندان

افشاگر فجایع زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذای خشک زد

انتقال افشاگر فجایع زندان رجایی شهر به سلول انفرادی

درخواست پنج روزنامه‌نگار زندانی برای مناظره با احمدی‌نژاد


 
 

1390/7/8

تیم ملی والیبال ایران در فینال شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا با پیروزی بر تیم ملی چین، برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

تیم ایران در این دیدار با اینکه ست نخست را به حریف واگذار کرده بود اما سه ست بعد از آن را از آن خود کرد تا با نتیجه سه بر یک از سد تیم چین بگذرد.

تیم‌های چین و کره‌جنوبی تنها تیم‌هایی بودند که توانستند در برابر ایران در یک ست به پیروزی برسند و از شکست سه بر صفر در برابر میزبان این رقابت‌ها فرار کنند. تیم ایران تا پیش از دیدار برابر کره‌جنوبی در نیمه نهایی این رقابت‌ها، تمام دیدار‌هایش را با نتیجه سه بر صفر به پایان برده بود.

به گفته برخی از خبرگزاری‌های داخل ایران، ۲۰ هزار نفر در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار فینال این رقابت‌ها حصور داشتند.

تیم ایران با این قهرمانی جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۱ که به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود را نیز به دست آورد.

ایران در دوره پیشین این رقابت‌ها در فیلیپین برای بار نخست به فینال رسیده بود و با شکست در دیدار فینال برابر ژاپن، نایب قهرمان شده بود.

منبع: ایسنا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته