-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در ادامۀ فشارها و تهدید فعالان دانشجویی، سحر موسوی، از فعالان سابق دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشجوی محروم از تحصیل تحصیلات تکمیلی، طی روزهای گذشته احضار و بازداشت شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، سحر موسوی، روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۰، در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این منبع همچنین گزارش داده که ماموران امنیتی، بعد از برخورد نامناسب با موسوی و همراه وی، پیرامون دلیل بازداشت این فعال دانشجویی توضیحی ارائه نداده و اعلام کرده‌اند که وی در تماس با منزل جزئیات را بیان خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این فعال دانشجویی  در جریان آزمون علمی کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال در سایت سازمان سنجش قبول اعلام شده بود، همان زمان با دریافت پیامی تحت عنوان "شما نقص در پرونده دارید و به سازمان سنجش مراجعه فرمایید" در سایت سنجش، روبرو شد. بعد از مراجعه به طبقه دوم سازمان سنجش (قسمت گزینش) و ارجاع به شخصی به نام نعیمایی، از وی پیرامون عقایدش و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی سئوال شده بود.

سحر موسوی، زمستان ۸۹ نیز، همراه با چند تن از نوکیشان مسیحی، مورد بازداشت چند روزه قرار گرفته بود.

هنوز از دلیل و محل بازداشت، و همچنین وضعیت این فعال دانشجویی، خبری منتشر نشده است.

 


 


استاندار بوشهر گفت: مدیران کل دستگا‌ه‌های اجرایی استان که بدون عذر خاصی در سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکنند مصداق یک منافق محسوب می‌شوند.

به گزارش آفتاب، محمد حسن جهانبخش در جلسه شورای اداری استان بوشهر افزود‌: حضور این مدیران در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه بسیار کم‌رنگ است و این زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که کارگزارانش نسبت به این فریضه بزرگ سفارش شده بی‌تفاوت باشند‌.

استاندار بوشهر با انتقاد شدید از وضعیت بدحجابی در استان بوشهر گفت‌: خیلی بی‌حیایی است که دختری بدون روسری و زنی بی‌حجاب بر سر مزار شهدای گمنام فاتحه بخواند و کسی جرات نکند و یا انگیزه نداشته باشد که به او تذکر بدهد. مزار شهدا زیارت‌گاه همه مردم است و نباید اجازه دهیم بر مزار شهدا بی‌حجاب وارد شود. این دهن‌‌کجی به اسلام و شهدا است. اینقدر بی‌غیرت شده‌ایم که کک کسی نمی‌گزد.

وی افزود: مگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مرده است؟ در حالی که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و فقط وظیفه استانداری نیست، اجازه ندهیم بدحجابی وارد مزار شهدا شود حتی اگر نیاز به نصب درب جدا‌گانه باشد. به مدیران تذکر می‌دهم اجازه ندهند بدحجابی به اداره‌ایی وارد شود. نمی‌گویم زنان با چادر وارد اداره شوند هر‌چند در استانداری الزام کرده‌‌ام زنان باید با چادر وارد شوند. ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان بوشهر به وظایف ذاتیش عمل نمی‌کند و این شرایط در اذهان زنده می‌کند که گویا این ستاد در استان مرده است‌.

جهانبخش اضافه کرد‌: به این ستاد ماموریت داده می‌شود که با اتخاذ تدابیر مناسب از ورود خانم‌های بدحجاب به اماکن دولتی ممانعت به عمل آید‌.

 


 


علی مطهری نماینده مجلس هشتم در سخنانی در همایش "منشور برادری" گفته است که محمود احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی مورد تائید آیت الله خامنه ای قرار گرفته است که اغلب اصولگرایان با کاندیداتوری او مخالف بوده اند.

گزینه رهبری ،گزینه نامطلوب

تارنمای "جماران" به نقل از آقای مطهری نوشته است: « بسیاری از اصولگرایان معتقد بودند که آقای احمدی نژاد گزینه خوبی (برای انتخابات ریاست جمهوری) نیست و باید به فکر گزینه دیگری باشیم! یک عده هم می­ گفتند همین طور است، منتهی ما چون احساس می­ کنیم که تمایل رهبری به ایشان است، بنابراین می­ گوئیم هیچ کس نباید اظهار نظر کند! ولی خوب یک عده می­ گفتند اینجا بحث انتخابات است و طبیعت انتخابات این است که هر کسی نظر خودش را اعلام کند و ما مجاز هستیم که علی رغم اطلاع از نظر رهبری، خودمان برویم سراغ یک گزینه­ دیگری، و احیاناً در نظر رهبری هم تأثیرگذار باشیم، یعنی وقتی ایشان احساس کنند اکثریت قریب به اتفاق اصولگراها در یک گزینه­ خاصی وحدت کردند، ایشان هم طبیعتاً حمایت خواهند کرد، ولی آن گروه مقابل می­ گفتند نخیر به هیچ وجه، همین که احساس کنیم اندک تمایلی به آقای الف هست، همه باید ساکت باشیم، یعنی در واقع حتی میل رهبری کافیست برای اینکه ما دیگر وارد نشویم. »

برداشت ما از ولایت فقیه
این نماینده مجلس در ادامه این سخنان افزوده است: « این شیوه برخورد با موضوع برمی­ گردد به نوع برداشتی که ما از ولایت فقیه داریم که آیا مثلاً در هر مسئله­ ای ما ابتدا باید نظر ولی فقیه را بدانیم و بعد اظهار نظر کنیم، یا اینکه نه! ما مجازیم حرف خودمان را بزنیم و ابتکار عمل داشته باشیم و انتقاد کنیم و از این قبیل. دیدیم که بالأخره آن گزینه برنده شد و در عمل معلوم شد که ما برداشتمان از ولایت فقیه یکسان نیست! و وقتی باز به فرمایشات خود رهبری مراجعه می­کنیم می­ بینیم نظر رهبری باز نظر این طرف را تأیید می­کند که طرفدار آزادی عمل و اظهار عقلی و ابتکار عمل است. این است که من معتقدم تا زمانی که ما به مبانی و اصول مشترک با یک برداشت نرسیم، ایجاد وحدت کار بسیار مشکلی خواهد بود. »

همه حمایتهای رهبری

این اظهارات در حالی از سوی فرزند یکی از بانیان و نظریه پردازان جمهوری اسلامی بیان می شود که رهبر جمهوری اسلامی در شش سال گذشته بیشترین حمایتها را از محمود احمدی نژاد داشته است.

از نظر آیت الله خامنه ای دولت آقای احمدی نژاد «بهترین دولت تمام صد سال گذشته »است و نظرات وی به رهبر جمهوری اسلامی بیش از دیگر سیاستمداران جمهوری اسلامی نزدیک است.

برخی از ناظران سیاسی معتقدند اگر حمایت آقای خامنه ای از احمدی نژاد نبود او هرگز به تائید شورای نگهبان نمی رسید.

از نظر آنان استقبال پیش دستانه رهبر جمهوری اسلامی از نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه سال  ۱۳۸۸ ، راه هرگونه تغییر نتایج از سوی مراجع قانونی را بست و منجر به بحران فعلی مشروعیت حکومت در ایران شده است.

آزادی بیان

علی مطهری در ادامه سخنانش در این همایش گفته است: «خود من عضو هیئت نظارت بر مطبوعات هستم؛ یکی از مشکلات همین است، الآن می­ گویند این روزنامه یا این مجله، با یک آقایی که در این فتنه ­اخیر (اصطلاح حکومت ایران برای توصیف اعتراضهای پس از انتخابات ۱۳۸۸) منتقد بوده، مصاحبه کرده. این خودش یعنی جرم! بنابراین این نشریه باید توقیف بشود، اینجا ما می­ ایستیم می گوئیم این مخالف آزادی بیان است.»


 


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:" طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه اجرایی نیست و مستلزم صرف هزینه ها ی بسیاراست."
جعفرقادری به خبرگزاری پانا دراین‌باره گفت :" طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه به منظور جلوگیری از خشک شدن آن اجرایی نیست و مستلزم صرف هزینه های هنگفت است ."
وی افزود:" حق آب ما از ارس سهم مشخص است و تنها رودی که می توان از آن برداشت کرد یکی از رودخانه های مرزی با عراق است."
این‌درحالی‌ست که در پی اعتراض های ماه‌های اخیر در بعضی از شهرهای شمال غربی ایران، قرار شده بود طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه پس از تعطیلات مجلس دوباره در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرده بود که نهصد و پنجاه میلیارد تومان برای انتقال آب رودخانه های ارس و کردستان به دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است.
اکنون میزان شوری آب دریاچه ارومیه به ۳۴۰ گرم رسیده و سبب ساز شوره زار شدن ۲۵۰ هزار هکتار از سطح دریاچه ارومیه شده است.
چندی پیش نیز حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مرگ بخشی از دریاچه ارومیه را اعلام کرد که تاکنون برای آبرسانی به این دریاچه و زنده‌نگهداشتن آن اقدامی عملی از سوی دولت انجام نشده است.
 


 


یک عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد:" در صورتی که دولت، ۳ هزار میلیارد تومان از بودجه وزارت بهداشت را نپردازد، سهم مردم در پرداختهای هزینه های درمانی افزایش می یابد."
به گفته امیدوار رضائی، وقتی بودجه وزارت بهداشت به صورت کامل اختصاص نیابد، مردم دچار مشکل می شوند و وضعیت بیمارستانها هر روز بدتر می شود.
رضایی همچنین درباره افزایش هزینه های بیمارستانهای دولتی و خصوصی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به خبرآنلاین گفت: "در شرایط فعلی، برخی از بیمارستانها مجبورند تا ۲۰ برابر نسبت به ماههای قبل از اجرای قانون هدفمندی، هزینه سوخت بدهند. معلوم است هزینه مراکز درمانی افزایش می یابد و در صورتی که دولت، بودجه وزارت بهداشت را به طور کامل پرداخت نکند، این افزایش هزینه از جیب مردم، تامین خواهد شد."
این نماینده مجلس افزود:" مسئولان وزارت بهداشت از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمک می خواهد تا از معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور، بودجه سالانه اش را بگیرد."
پیش از این نیز یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفته بود:" در خوشبینانه‌ترین حالت مردم ۷۰ تا ۸۰ درصد از هزینه‌های درمانی را خودشان می‌پردازند."
بنابراعلام حسن تامینی‌لیچایی با توجه به اینکه بیمه‌ها هر سال افزایش می‌یابد و از سوی دیگر تورم و آزادسازی حامل‌های انرژی هم مطرح شد، بخش خصوصی هم اعلام می‌کند که توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند و مردم تحت فشار فزاینده هزینه‌های درمان قرار دارند.
امیدوار رضائی با اشاره به اینکه طبق قانون بودجه سال ۹۰، دولت موظف شده هر زمان نفت را بشکه ای بالاتر از ۸۱ دلار فروخت، یک و نیم دلار از فروش مازاد را به وزارت بهداشت بدهد، اظهار کرد: " هنوز پس از گذشت نزدیک به هشت ماه، دولت به این تکلیف قانونی عمل نکرده و ۳ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است."
روز شنبه دکتر شهاب الدین صدر، نایب رئیس مجلس و رئیس سازمان نظام پزشکی، اعلام کرد تعرفه های درمانی سال ۹۰، ابطال شده و باید بیمه جامع سلامت تشکیل شود تا درباره تعرفه گذاری اقدام کند.
امیدوار رضائی درباره تعرفه های نظام بهداشت و درمان که امروز ابطال شد نیز توضیح داد: "در این شرایط، بیمارستانها سردرگم خواهند شد و سهم پرداخت مردم در نظام درمان، بالا می رود و این مخالف برنامه پنجم توسعه است."
اما طبق آخرین اخبار وزارت بهداشت هنوز نسبت به ابطال تعرفه‌های درمانی واکنش نشان نداده است.
 


 


گزارشها حاکی از تبدیل حکم شلاق مرضیه وفامهر هنرپیشه فیلم " تهران من حراج " به جزای نقدی در دادگاه تجدید نظر است.

بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل حکم ۹۰ ضربه شلاقاین هنرپیشه که همسر ناصر تقوایی نیز هست، به یک میلیون و دویست هزار تومان جزای نقدی تبدیل شد.

بر اساس رای این دادگاه، حکم یک سال زندان دادگاه بدوی هم به سه ماه زندان تقلیل پیدا کرد.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از یکی از بستگان خانم وفامهر، که نخواسته نامش فاش شود، گزارش سازمان عفو بین الملل درباره حکم دادگاه تجدید نظر را تایید کرده است.

این حکم در حالی صادر شد که خانم وفامهر، دوشنبه دوم آبان ماه پس از بیش از سه ماه بازداشت آزاد شد.

خانم وفامهر، اوایل تیرماه به اتهام بازی در فیلم دانشجویی "تهران من حراج" به کارگردانی گراناز موسوی، بازداشت شد و با حکم بازداشت موقت، به زندان قرچک ورامین رفت.

پیشتر این بازیگر، طراح لباس و نمایشنامه نویس، به یک سال حبس تعزیری و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.


 


قیمت دلار امروز نیز با افزایش روبرو شد و در بازار تهران ۱۳۰۳ تومان به فروش رفت اما بانک مرکزی تنها اندکی به قمیت دلاری که در این بانک عرضه می‌شود افزود و قیمت آن را از ۱۰۷۰ تومان به ۱۰۷۱ تومان افزایش یافت. با این حساب بازار دلالان همچنان گرم مانده و تفاوت قمیت دلار بانکی و دلار موجود در بازار بالای ۲۰۰ تومان باقی ماند.
قیمت هرگرم طلای هجده عیار امروز در بازار تهران امروز ۵۴۲۵۰ تومان بود.
سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت و فروش نیم سکه با قیمت ۲۷۸ هزار تومان بود.
قیمت هرگرم طلای هجده عیار امروز در بازار تهران امروز ۵۴۲۵۰ تومان بود.
سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت و فروش نیم سکه با قیمت ۲۷۸ هزار تومان بود.
بورس تهران روز شنبه  شاهد معامله ۱۰۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۴۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون راله بود که این امر موجب شد ارزش بورس تهران به یک میلیون ۲۳۵ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال برسد.
این در حالی بود که بورس تهران هفته گذاشته فراز و نشیب بسیاری در معاملات خود داشت. در سه روز اول هفته پیش بورس تهران با سقوط شاخص‌ها در معاملات روبرو شد اما در پایان هفته این رقم اندکی افزایش یافت و نمودار شاخص‌ها اندکی روبه بالا رفت.
در نخستین روز کاری هفته این  نیز سهامداران در ۱۱هزار و ۴ بار معامله ۱۰۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۴۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون رالش در بورس اوراق بهادار تهران مبادله کردند.
کارگزاران بازار سرمایه در هفتمین روز آبان ماه ۹۰ در حالی دست از رقابت برای معامله سهام شرکت‌های کشیدند که ارزش بازار سهام به یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال رسید.
 


 


یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از استیضاح وزیر اقتصاد در روز سه شنبه خبرداد.
محمد حسین فرهنگی به فارس گفت: برابر آئین‌نامه مجلس زمان استیضاح تا ده روز پس از اعلام وصول با پیشنهاد هیئت دولت و تأیید هیئت رئیسه مجلس تعیین می‌شود که این زمان برای استیضاح وزیر اقتصاد از سوی دولت برای روز سه‌شنبه پیشنهاد شده و هیئت رئیسه نیز این روز را تأیید کرده است.
وی ادامه داد:" در صورت داشتن حد نصاب درخواست کنندگان استیضاح تا روز سه‌شنبه، استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه علنی سه‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد."
پیش از این بیست و دو نماینده مجلس طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را در چهار محور از جمله عدم اجرا، اجرای ناقص و نقض احکام قانونی مربوط به وظایف نسبت به بانک‌ها و نهادهای پولی مالی به هیئت رئیسه مجلس داده بودند.
طرح استیضاح وزیر اقتصاد از سوی برخی از نمایندگان پس از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی قوت گرفت.
وزیر اقتصاد نیز روز بیست و چهارم مهر در مجلس حاضر شد تا به پرسش‌های مصطفی کواکبیان پاسخ دهد و اکنون قرار است سه‌شنبه همین هفته نمایندگان مجلس سوالات خود را از او مطرح کنند.
عدم اجرا، اجرای ناقص و با نقض احکام قانونی مربوط به وظایفی که نسبت به بانک ها و یا نهادهای پولی و مالی داشته است، نصب افراد به سمت‌های مهم بدون آنکه صلاحیت یا اهلیت لازم را داشته باشند، عدم نظارت بر کارکرد بانک ها به عنوان نماینده سهام دولت به رغم هشدارهای نهادهای نظارتی و عدم مقاومت در برابر اعمال نفوذ مقامات اجرایی 4 محور طرح تهیه شده برای استیضاح وزیر اقتصاد است.
با این حال امروز یک نماینده مجلس گفت، دولت تمام توانش را گذاشته تا استیضاح وزیر اقتصاد را منتفی کند، معاونان پارلمانی، بخشداران و فرمانداران همه در تلاشند تا نمایندگان امضا کننده را راضی به پس گرفتن امضاها کنند.
مصطفی رضا حسینی گفت، این واکنش دولت حکایت از این دارد که پشت قضیه ماجراهایی هست که علاقه ندارند هنگام استیضاح از زبان نمایندگان مطرح و دولت درگیر چالش شود.

 


 


ماموران امنیتی نامه جمعی از امامان جمعه مساجد شهر بوکان کردستان به رئيس قوه قضائیه را توقیف کرده اند.

تارنمای " رادیو زمانه " با انتشار این خبر نوشته است : «  امام جمعه شهر بوکان و جمعی از امام جمعه‌های مساجد اين شهر در کردستان، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه و مسئولان نظام، خواستار آزادی شش مبلغ مذهبی کرد در شهر بوکان شدند. »
عبدالرحمن خلیفه‌زاده، امام جمعه شهر بوکان، ابراهیم صوفی‌زاده، حسین عزیزی، عبدالرحمن عبدالله اسعدی، محمد محمودی، رسول چراغی، سیداحمد حسینی و جمعی دیگر با ارسال این نامه اظهار داشته‌اند که این شش تن مبلغ شهرشان نه تنها خللی در امنیت شهر ایجاد نکرده‌اند بلکه عامل تشویق جوانان و جذب آن‌ها به مساجد شهر بوکان بوده‌اند.
پیش از این نیز وزارت اطلاعات با انتقال این شش مبلغ مذهبی به نام‌های ماموستا محمد برائی، حسین جوادی، عثمان احسنی، عبدالله خسروزاده، هیمن محمود تختی و حسام محمدی که در مجموع به ۳۸ سال زندان توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه محکوم شده‌اند، مخالفت کرده بود.

این شهروندان بوکانی از خردادماه سال ۸۸ خورشيدی در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات شهرستان بوکان و ارومیه و بند‌های امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین بودند و مدت‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی - امنیتی ارومیه و تهران برای اعتراف تحت فشار قرار داشته‌اند.
اين مبلغان مذهبی در پاییز سال گذشته پس از صدور حکم توسط شعبه ۲۸ به بند ۳۵۰ زندان اوین و از آن‌جا به بند دو زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده و اکنون دور از شهر و خانواده و در تبعید به‌سر می‌برند.
آن‌ها از پیروان اهل سنت بوده و به اتهام "اقدام علیه امنیت از طریق ارتباط با گروه‌های مذهبی" بازداشت شده‌اند.
 


 


دبیر اجرائی خانه کارگر پاکدشت می گوید، " دستمزد فعلی کارگران جوابگوی هزینه‌های اقتصادی کارگران نیست و کارگران ناراضی هستند."
وی افزود:" عدم نظارت دولت بر کارگاه‌ها برای پرداخت دستمزد باعث می‌شود بعضی ازکارفرمایان‌‌ همان حداقل حقوق را به کارگران پرداخت نکنند."
به گزارش ایسنا وی تاکید کرد:" مجریان قانون درمورد حل مشکلات کارگران باید تلاش کنند."
پیش از این نیز دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با تاکید بر لزوم افزایش دستمزد کارگران گفته بود: "‌ دستمزد مصوب شورای عالی کار ۱۰ درصد با نرخ تورم فاصله دارد."
وی وضعیت معیشتی جامعه کارگری کشور را اسفناک عنوان کرد و اظهار داشت:" :" دستمزد سال آینده کارگران باید بر مبنای ۶۰۰ هزار تومان تعیین شود."
عوض سلطانی، دبیر اجرائی خانه کارگر پاکدشت در مورد اصلاح قانون کارفعلی  نیزچنین اظهار نظر کرد:" اصلاح قانون کار اصلاح نیست بلکه تغیراست و دولت می‌تواند با رعایت اصل سه جانبه گرایی در روند تدوین قانون کار وارد میز مذاکره شود در غیر این صورت اصلاح قانون کار‌، تیشه به ریشه قانون کار می‌زند."
وی در ارتباط با بازنشستگی پیش از موعد کارگران نیز تصریح کرد: کارگران با اجرای این طرح موافق هستند و سوابق بیمه‌ای بیشتر کارگران برای اجرای این طرح تکمیل شده است.
به گفته وی اگر این طرح درست اجرا شود یعنی در ازای یک بازنشسته یک نیروی کار جدید استخدام شود تاثیر بسزایی در روند اشتغال بیکاران خواهد داشت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته