-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 10/26/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/3

رسانه‌های جنبش سبز به نقل از خانواده زندانیان سیاسی گزارش دادند که گاز و آب گرم بند ۳۵۰ زندان اوین دست‌کم از یک هفته پیش تاکنون قطع شده است.

به گزارش وبسایت جرس، همسر یکی از زندانیان سیاسی زندانی در این بند، در صفحه فیس‌بوکش نوشته است زندانیانی که برای ملاقات کابینی به سالن زندان اوین آمده بودند، همگی لباس گرم بر تن داشتند و از نبود آب گرم برای استحمام گلایه می‌کردند.

او به نقل از یک زندانی سیاسی گفت که این زندانیان چند روز است که شعار می‌دهند: «یک هفته-دوهفته زندونی حموم نرفته»

زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، دلیل قطع‌شدن آب گرم این بند را قطع‌شدن گاز این بند عنوان کرده و گفته‌اند که این امر سبب سرمای شدید بند و در نتیچه سرماخوردگی زندانیان نیز شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانیان همچنین گفته‌اند که از ارائه خدمات پزشکی به زندانیان سیاسی خودداری می‌شود و آ‌ن‌ها به دارو دسترسی ندارند.

قطع شدن گاز این بند همچنین سبب شده زندانیان سیاسی نتوانند از اجاق گاز موجود در بند برای پخت غذا استفاده کنند. 

منابع: جرس و کلمه

مرتبط:

۱۱۰۰ سال زندان برای ۲۱۶ زندانی عقیدتی- سیاسی

اعتراض خانواده زندانیان سیاسی به استقرار نیروهای اطلاعاتی در بند ۳۵۰ اوین


 
 

1390/8/3

مسئول پیگیری پرونده اختلاس بزرگ بانکی ایران می‌گوید که این اختلاس «مهندسی شده» و «شبکه‌ای» بوده است و در جریان بازجویی پرونده این اختلاس، افرادی «در حد مدیریت‌های بالا» نیز احضار شده‌‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، که در برنامهٔ گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون دولتی ایران درباره اختلاس انجام شده صحبت می‌کرد، از اشاره بیشتر به نام مدیرهای احضار پرهیز کرد و تنها افزود که از سه هفته پیش ناکنون، شمار متهمان این پرونده سه برابر شده است.

به گفته آقای اژه‌ای، اکنون ۳۱ متهم از ۶۷ متهم احضار شده این پرونده در بازداشت به سر می‌برند.

اختلاس بزرگ یادشده، بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران به‌شمار می‌رود و این اختلاس به گفته احمد توکلی، نماینده مجلس ایران، یک‌ونیم برابر بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ آمریکا بوده است.

در این اختلاس، فردی با استفاده از رابطه خود با رییس شعبه بانک صادرات خوزستان، بدون پرداخت هیچ وجهی، اسنادی اعتیاری به ارزش ده‌ها میلیارد تومانی تهیه می‌کرد و سپس این اسناد بانکی را به بانک‌های دیگر با قیمتی پایین‌تر از قیمت رسمی می‌فروخت.

تاکنون هشت بانک ایرانی درگیر این پرونده شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که دو بانک صادرات و ملی ایران بیشتر از بانک‌های دیگر در این پرونده خسارت دیده‌اند.

دادستان کل ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش همچنین گفت: «در ابتدای امر که به این پرونده نگاه می‌کردیم به نظر می‌آمد که یک کلاف سردرگمی بوده و کار بی‌برنامه‌ای است که اتفاق افتاده است. باکمی دقت به این نتیجه رسیدیم که اتفاقا کاری برنامه‌ریزی شده، مهندسی و طراحی شده است.»

آقای اژه‌ای ادامه داد در این پرونده، یک پولشویی جدی صورت گرفته است و متهم اصلی این پرونده با "دور زدن و کنارگذاشتن" اعضای هیئت مدیره و بازرس‌ها، بیش از هزار میلیارد تومان از این پول‌ها را به چندین حساب شخصی‌اش انتقال داد و همین مسئله روند رمزگشایی پرونده را مشکل کرده بود.

سخنگوی قوه قضاییه‌ تصریح کرد که متهم اصلی پرونده و دیگر متهمان در حال اقرار به جرمهایشان هستند و او امیدوار است که این متهمان تا یک ماه دیگر به دادگاه فرستاده خواهند شد.

به گفته آقای اژه‌ای، جرم کلی این متهمان، اخلال در نظام اقتصادی‌ست و برخی از متهمان، اتهام‌های دیگری چون اختلاس، پرداخت و اخذ رشوه و جعل و سندسازی نیز دارند.

آقای اژه‌ای درقسمتی دیگر از صحبت هایش به آقای خاوری نیز اشاره کرد و گفت که از بازگشت او به ایران مایوس شده است.

آقای خاوری، مدیرعامل بانک مرکزی ایران در زمان اختلاس بود که پس از برملاشدن این اختلاس از سمت خود استعفا داد و ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

رهبر ایران: ادامه جنجال بر سر پرونده اختلاس به صلاح ‌‌نیست

اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، نظام بانکی را شوکه کرد

محمدتقی کروبی از خاوری خواست درباره اختلاس «افشاگری» کند

 


 


 
 

1390/8/3

اکبر هاشمی رفسنجانی، نسبت به «تضعیف جمهوریت» و نقض قانون اساسی بواسطه طرح حذف ریاست جمهوری هشدار داده است. 

به گزارش وب‌سایت رسمی هاشمی رفسنجانی، وی حذف ریاست جمهوری و احیای نخست وزیری را مستلزم تغییر در قانون اساسی عنوان کرده و گفته اگر این تغییر با «ساز و کار خود» انجام نشود، منجر به «تضعیف جمهوریت نظام و محدود و محصور» شدن قدرت انتخاب مردم می‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه «جمهوریت و اسلامیت، دو رکن غیرقابل تغییر نظام جمهوری اسلامی هستند» گفته این مسأله قطعاً نمی‌تواند «مدنظر رهبری» باشد.

هاشمی رفسنجانی در سخنانش در «جمعی از روزنامه‌نگاران» ایرانی، ابراز تاسف کرده که در محدوده کارهای نظارتی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، موفق نبوده است.

وی با ذکر این دلیل که «ابزار اجرایی لازم [برای] نظارت را نداشته‌ایم» به برخی سوال‌های خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ نداده اما ابراز امیدواری کرده که در آینده به آن سوال‌ها پاسخ دهد.

علی خامنه‌ای رهبر ایران، از امکان تغییر نظام سیاسی کشور از نظام ریاستی به نظام پارلمانی سخن گفته بود و پیشنهاد وی بلافاصله از سوی رئیس مجلس و برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی جناح راست مورد استقبال قرار گرفت.

در صورت تحقق این طرح، به جای نظام فعلی که در آن رئیس‌جمهور با آرای مستقیم مردم انتخاب می‌شود شود، نخست‌وزیر به عنوان رئیس دولت توسط نمایندگان مجلس انتخاب خواهد شد. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، بی‌بی‌سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته