-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 10/24/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی با انتشار بیانیه ای مواضع خود را در ارتباط با اتخابات پیش روی مجلس و شوراهای شهر و روستا اعلام کرد. متن کامل این بیانیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این تشکل دانشجویی در پی می آید.


کمتر از سه ماه تا ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنج ما تا برگزاری انتخابات مجلس و شوراهای شهر و روستا باقی است. در نه ماه گذشته چهار دیکتاتور خاورمیانه سقوط کردند، و دیکتاتوری متحد حاکمان ایران در سوریه تنها با تکیه بر جنایات کم‌سابقه قدرت خود را حفظ کرده است. در حالی‌که نیمی از کاندیداهای آخرین انتخابات صورت‌گرفته در حصر خانگی به سر می‌برند، و صدهاتن از فعالان سیاسی و مدنی همچنان زندانی‌اند، و هیچ‌ یک از عاملان و آمران جنایات صورت‌گرفته علیه معترضان به نتایج مهندسی‌شده انتخابات گذشته محاکمه نشده‌اند، حاکمیت جمهوری اسلامی به حضور مردم در انتخابات آتی چشم دوخته تا مشروعیت از دست رفته‌اش را تا حدی بازیابد.

بی شک برخورداری از انتخابات آزاد و سالم با شرکت کاندیداهای تمامی گروه‌ها و تفکرات، حق مسلم شهروندان ایرانی است. اما حتی اگر مجلسی برآمده از چنین انتخاباتی باشد، تا زمانی که توانایی تصمیم‌گیری در امور مملکت با مداخلات نهادهای انتصابی، بالخصوص احکام حکومتی رهبری، از آن سلب شود، بی‌اعتمادی نسبت به صحت انتخاب و اثربخشی نمایندگان، رغبت مردم برای شرکت در انتخابات را سلب می‌کند. علم به این واقعیت، حاکمیت را بر آن داشته و می‌دارد، تا با بازی دادن برخی گروههای سیاسی و دادن وعده های دروغین و آزادی‌های محدود و موقتی، مردم را برای حضور در انتخابات بفریبد. بلااثری این شیوه‌ها حتی در آخرین انتخابات مجلس نیز برملا شد و علارغم شرکت برخی فعالان سیاسی تحت عنوان "یاران خاتمی" و حمایت رئیس‌جمهور سابق از ایشان، تنور انتخابات آ‌ن‌گونه که مدنظر بود گرم‌ نگشت و آمار رسمی اعلام شده توسط حکومت برای مشارکت مردم از پنجاه درصد فراتر نرفت. بدیهی است در شرایطی که حتی حداقلی‌ترین شروط مطروحه از طرف ملایمترین منتقدان توسط حاکمیت به سخره گرفته می‌شود، صحبت از شرکت در انتخابات بلاموضوع است.

لازم به یادآوری است که عدم شرکت در انتخابات آتی، باهدف سلب مشروعیت از حاکمیت صورت نمی‌گیرد، بلکه نتیجه عدم مشروعیت حاکمان جمهوری اسلامی است. مادامی که حاکمیت جمهوری اسلامی به جای تلاش برای تامین منافع ملی مردم ایران، به ماجراجویی‌های ایدئولوژیک حاکمانش می‌پردازد؛ به جای کوشش برای بهبود رفاه عمومی مردم، روابط بین‌المللی کشور را در آنچنان وضعیت اضطراری قرار می‌دهد که وزیر امورخارجه آن را در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه می‌خواند؛ و اداره امور جاری کشور، از طرح سئوال از وزرا گرفته تا رسیدگی به اختلاس‌های بانکی، منوط به مداخلات هر روزه رهبری برای کنترل تنش‌های شدید مابین قوای سه گانه است، نارضایتی عمومی مردم رو به افزایش خواهد بود. ریشه اصلی این نارضایتی عمومی، تناقض میان خواسته‌های حاکمان و مردم است و بحران عدم مشروعیت حاکمیت نیز ریشه در این تناقض دارد. تلاش‌های حاکمیت برای پوشاندن این عدم‌مشروعیت با فریب مردم جهت شرکت در انتخابات فرمایشی کارآیی خود را از دست داده‌ است و جسد مشروعیت حاکمیت با چنین بز‌ک‌هایی زنده نخواهد شد.

تجربه تلخ آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری، که خانواده‌های بسیاری را داغ‌دار ساخت و هنوز بسیاری را چشم به راه رهایی عزیزان دربندشان نگه‌داشته‌، در برابر دیدگان ما زنده است و شاهد روشنی است برعدم وجود هیچ‌گونه تضمینی برای صیانت از آرا و جان مردم. رجزخوانی‌های کنونی رهبری، شورا نگهبان، وزارت کشور و نیروهای امنیتی درباره انتخابات آینده نیز هیچ کورسوی امیدی برای سلامت انتخابات و حفظ جان شرکت‌کنندگانی که نظری متفاوت از اراده رهبری داشته باشند باقی نمی‌گذارد.


پویش راه سبزدانش آموختگان و دانشجویان ایرانی (پرسا) با اتکا به دلایل فوق، به تحریم فعال انتخابات آتی خواهد پرداخت. در ماه‌های آینده دلایل تفصیلی‌مان برای عدم مشروعیت حکومت را با نگاه به عملکرد آن در حوزه‌های مختلف بیان خواهیم کرد. در ایامی که موج تغییر و سرنگونی دیکتاتورها خاورمیانه را فراگرفته، از تمامی گروه‌های سیاسی و مدنی که پاسداری از منافع ملی ایران و حقوق اساسی مردم را گرامی می‌دارند می‌خواهیم تا با موضع گیری درخصوص تحریم فعالانه انتخابات و روشنگری در مورد لطمات روبه‌افزون رویه‌های ماجراجویانه حاکمیت در عرصه داخلی و خارجی، به تثبیت اراده عمومی مردم دربرابر دیکتاتوری ولی‌فقیه بپردازند.

پویش راه سبزدانش آموختگان و دانشجویان ایرانی (پرسا)

۳۰ مهر ۱۳۹۰

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پرسا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته