-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 27 مهرماه 90

 

سلام،

چهارشنبه 27 مهر 90، 19 اکتبر 2011 میلادی

در مورد 12 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه اعتصاب بازار پارچه فروشان تهران بعد از 80 روز کماکان با قدرت ادامه دارد. لحن نشریات دولتی علیه پارجه فروشها تندتر و عصبانی تر شده اما مقاومت بازار ادامه دارد. دو نماینده مجلس هم حق را به بازاریان دادند در خصوص مالیات ارزش افزوده.

نکته دوم اینکه سخنگوی امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش فرمانده کل پلیس گفته که تنها 16 درصد از مردمی که ماهواره های آنها جمع شده دیگر نگاه نمی کنند. درواقع 84 درصد مردم با نافرمانی مدنی به تماشای ماهواره و نصب مجدد آن ادامه می دهند. 64 درصد مردم ایران یعنی نزدیک به 45 میلیون ایرانی ماهواراه نگاه می کنند و در واقع یکی از مثالهای خیلی خوبی است که چگونه 45 میلیون از مردم ایران نافرمانی مدنی در مقابل حکومت می کنند و علیرغم فشار و بگیر و ببند حکومت، اکثریت مطلق آنها با بیش از 84 درصد به راه خودشان ادامه می دهند.

نکته سوم اینکه ابوالفضل طبرزدی برادر زاده مهندس حشمت ا... طبرزدی که از فعالین حقوق بشر هست به 15 ماه زندان محکوم شده و دیروز خودش را به زندان کارون اهواز معرفی کرده.

نکته چهارم اینکه آقای عباس پالیزدار که به 5 سال زندان محکوم شده در یک مجلس عروسی بازداشت شد. وکیل آقای پالیزدار امیدوار است که بتواند هر یک روز انفرادی آقای پالیزدار را برابر 10 روز حبس معادل بکند بر اساس حرفی که آقای خامنه ای یک زمانی زده بوده و به این ترتیب از دوره حبس او مقدار زیادی کم بکند. این حرف را معروف است که آقای خامنه ای زده که یک روز انفرادی معادل 10 روز است ولی در مورد زندانیان سیاسی تا حالا چنین محاسبه ای را نکردند.

نکته پنجم اینکه قبلاً من خبر داده بودم از اینکه دفتر پرس تی وی در بریتانیا تعطیل شده و دیگر فعالیت نمی کند. یکی از دوستان برای من تصحیح خبری را فرستاده که توضیح داده که بر اساس شکایت آقای مازیار بهاری هیئت نظارت بر رسانه ها در بریتانیا این شکایت را پذیرفته و پرس تی وی را از پلت فرم بسیار پر بیننده اسکایپ حذف کرده ولی دفتر آن کماکان باز است و پرس تی وی کماکان سعی می کند از ماهواره های دیگر استفاده کند و در بریتانیا پخش شود.

نکته ششم اینکه پانزده دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، دانشکده عمران، که در جلسه اجباری حجاب و عفاف شرکت نکرده بودند از ثبت نام محروم شدند. رئیس جدید دانشکده عمران که قبلاً مسوول بسیج اساتید بوده از وقتی که آمده این قبیل برخوردهای توهین آمیز را با دانشجویان افزایش داده.

نکته هفتم اینکه سایت آینده خبر داده از اینکه آقای خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی که به کانادا رفته و برنگشته این کار را با مشورت آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد انجام داده. آقای رحیمی ظاهراً از اعترافات امیر خسروی علیه خاوری مطلع بوده و او توصیه کرده که خاوری از کشور بیرون برود. آقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور هم خبر داده از اینکه پرونده بیمه معروف به پرونده خیابان فاطمی تکمیل شده و دادگاه به زودی متهمان را احضار می کند و رسیدگی می کند که در صدر متهمان آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد قرار دارد.

نکته هشتم اینکه نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس در خصوص شرکت سایپا هست در یک مصاحبه مطبوعاتی و با نوشتن نامه به هیئت رئیسه مجلس خواستار این شده که مدیر عامل و چند عضو هیئت مدیره سایپا ممنوع الخروج شوند. ایشان گفته که اینها تابعیت دوگانه دارند و با افتضاحاتی که در شرکت سایپا هست ممکن است که به زودی از کشور فرار بکنند. او گفته که 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی سایپا نیاز به نظارت نزدیک دارد و مسایل زیادی در آن هست. معروف است که کسانی که در مدیریت شرکت سایپا هستند از منصوبین آقای رحیم مشایی هستند. البته متقابلاً مدیران شرکت سایپا اعلام کردند که علیه اظهارات این نماینده مجلس شکایت خواهند کرد به جرم تهمت و نشر اکاذیب و گفتند که هیچ کدام از گفته های ایشان صحت ندارد.

نکته نهم اینکه سایت صراط نیوز که نزدیک به روزنامه کیهان و آقای حسین شریعتمداری است، حملات تندی را نصیب آیت ا... موسوی اردبیلی کرده و گفته که او می خواهد لیدر اصلاح طلبان شود. این اولین باری است که حملات به یک مرجع آنهم آقای اردبیلی دارد صورت می گیرد. به نظر می رسد که این حذف دیگران حد و مرزی ندارد و کیهانی ها و اطرافیان آنها که سخنگوی آقای خامنه ای هستند شمشیر را برداشتند و به جان همه افتادند.

نکته دهم اینکه آقای احمدی نژاد در جمع دانشجویان صحبت می کرده وگفته که من مثل بعضی ها به هجوم فرهنگی اعتقاد ندارم. این بعضی ها طعنه ای است به آقای خامنه ای که از شاه بیت های حرفش آن تز تهاجم فرهنگی بوده.

نکته یازدهم اینکه دولت بریتانیا و کانادا 5 نفر از اعضای نیروی قدس سپاه شامل آقای قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو، آقای شهلایی معاون این نیرو و آقای حامد عبدالهی از افسران ارشد این نیرو باضافه غلام شکوری که متهم پرونده ترور سفیر عربستان هست و آقای منصور ارباب سیار که در زندان نیویورک است را مشمول تحریم ها قرار دادند. به موجب این تحریم ها حسابهاب بانکی آنها مسدود می شود. اجازه سفر به بریتانیا یا کانادا را ندارند و اتباع بریتانیا یا کانادا حق معا مله با این اشخاص را نخواهند داشت. پرونده توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا ابعاد دیگری هم پیدا کرده از جمله آمریکا خواستار شده که ایران آقای غلام شکوری را تحویل ایران بدهد و یا اینکه در ایران او را محاکمه بکنند. همینطور آمریکا اعلام کرده که موافق این است که با آقای ارباب سیار ملاقات کنسولی در زندان صورت بگیرد. البته به موجب توافق نامه وین کسانیکه تابعیت دوگانه دارند درصورتیکه در یکی از این دو کشور دو تابعیت خود به زندان بیافتند الزامی نیست که آن کشور با ملاقات موافقت بکند ولی آمریکا اعلام کرده که ما موافق هستیم که بیایند و ملاقات بکنند. سناتور کالیفرنیا خانم دایان فاینستاین اعلام کرده که ما اطلاع داریم که آقای قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس شخصاً در جریان این پرونده بوده. همینطور سایت ایران دیپلماسی هم خبر داده از قول پایگاه خبر رسانی ایلاف که متعلق به جناحهای لیبرال تر عربستان هست که جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه در توطئه ترور سفیر عربستان در قاهره هم دست داشتند که چندی پیش مطرح شد با زهر ممکن است ترور شود. به هر صورت این کشمکش و این پرونده کماکان ادامه دارد.

اما نکته آخر اینکه در دو روز گذشته 34 نفر دیگر در سوریه به دست نیروهای امنیتی کشته شدند. در دمشق روز گذشته نیروهای امنیتی که از ارتش جدا شدند با بخش های امنیتی درگیری داشتند. در چندین نقطه دمشق منع رفت و آمد و محاصره مناطق صورت گرفته. روسیه از طرح اتحادیه عرب برای گفتگوی دولت اسد با مخالفین استقبال کرده و وزیر خارجه ترکیه آقای احمد داود اوغلو با شورای ملی سوریه ملاقات کرده و خواستار ان شده که فعالیتهای آنها از مسیر صلح امیز در جهت دموکراتیزه کردن و سرکار اوردن دموکراسی در سوریه انجام بگیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته