-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

Latest News from Iran Free for 10/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مرضیه وفامهر، بازیگر و فیلمساز ایرانیآزادی بیان- آکادمی اسکار با انتشار بیانیه ای و همچنین بیانیه های صنوف سینمایی آمریکا حمایت خود را از سینماگران زندانی ایرانی اعلام کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

در اطلاعیه هیئت مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا آمده است: «به عنوان یک نهاد سینمایی بین المللی که بیش از شش هزار عضو در سی و پنج کشور جهان دارد ما نگرانی عمیق خود را از بازداشت شش سینماگر ایرانی، حکم یک سال زندان و نود ضربه شلاق برای یک بازیگر زن ایرانی تنها به جرم نقش آفرینی در یک فیلم و ادامه بازداشت خانگی جعفر پناهی اعلام می داریم.

اینگونه تعرضات، نیازمند توجه عمیق ما است زیرا این افراد سینماگر هستند و نه مبارزان سیاسی. ما نیز به سایر همکاران خود در سراسر جهان می پیوندیم و خواستار آزادی، امنیت و اجازه کار این سینماگران هستیم.

آزادی بی قید و شرط بیان که اکثریت اعضای ما از موهبت آن برخوردار هستند سبب می شود تا آنها قادر باشند کار خود را به عنوان هنرمند بدون توجه به اینکه کجایی هستند ، چه اعتقاداتی دارند و یا در کجا کار می کنند، ادامه بدهند.»

بیانیه آکادمی اسکار در حمایت از سینماگران زندانی ایران

آکادمی اسکار همچنین بیانیه های صنوف سینمایی آمریکا و نهادهای سینمایی بین المللی در حمایت از سینماگران ایرانی را نیز منتشر کرده است، از جمله در بیانیه انجمن بین المللی سینمای مستند آمده است:

«انجمن بین المللی سینمای مستند بر این باور است که بنیان هنری فیلم با فرهنگ و جامعه بشری در پیوند است و ما با همه توان از حقوق فیلمسازان و هنرمندان در همه جا برای برخورداری از آزادی بیان و برحذر ماندن از سانسور دفاع می کنیم.

بازنمایی حقایق هیچگاه نباید توسط دولت ها یا مقامات حکومتی سرکوب شود و سینماگران برای ادامه فعالیتهای سینمایی یا روزنامه نگاری خود با تهدید مواجه شوند.

ما، همنوا با سایر فیلمسازان مستند در سراسر جهان خواستار برخورد عادلانه با مستندسازان، فیلمسازان و بازیگران ایرانی در بند هستیم. این هنرمندان و روزنامه نگارانی نظیر آنان باید بی درنگ آزاد شوند و اجازه یابند که کار سینمایی یا روزنامه نگاری خود را بدون مانع یا مجازاتی ادامه دهند.

ما همچون سایر هنرمندان جهان، متحدانه در کنار آنها ایستاده ایم و به پیکار خود برای آزادی بیان ادامه می دهیم.»

همچنین در بیانیه اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا آمده است: «ایران کشوری است که سابقه آثار هنری ش به هزاران سال پیش بازمیگردد اما این سابقه هنری و هنرمندانش هم اکنون توسط حاکمیت کنونی مورد حمله قرار گرفته است. اتحادیه بازیگران آمریکا عمیقا نگرانی خود را از وضعیت مرضیه وفامهر بازیگر ایرانی و سایر سینماگران بازداشت شده اعلام می کند.

ما نیز صدای خود را در کنار هزاران هنرمند سراسر جهان می افزایم که از حکومت ایران خواستار آزادی فوری مرضیه و سایر سینماگران زندانی که به خاطر مساعی هنرمندانه شان بازداشت شده, هستند.

ما از حکومت ایران می خواهیم که به سرکوب آزادی بیان هنرمندان پایان دهد و اجازه دهد که صدای بی مانند و تاثیرگذار آنها بار دیگر در جهان طنین افکند.

اتحادیه های تهیه کنندگان، فیلمبرداران، تدوینگران، کارگردان ها و فیلمنامه نویسان سینمای آمریکا نیز در بیانیه های جداگانه ای خواستار آزادی بی قید و شرط سینماگران زندانی شده اند.

لازم به ذکر است که دادگاهی در تهران اخیرا مرضیه وفامهر، بازیگر و فیلمساز ایرانی را به یک سال زندان و نود ضربه شلاق به جرم بازی در یک فیلم دارای مجوز با سر تراشیده و تظاهر به نوشیدن مشروب الکی محکوم کرده است.

همچنین اوایل هفته جاری حکم شش سال زندان برای جعفر پناهی و یک سال زندان برای محمد رسول اف در دادگاه تجدید نظر قطعیت یافت.

از میان مستندسازان بازداشت شده نیز کتایون شهابی و مجتی میرتهماسب همچنان در زندان به سر می برند و سایرین با قید وثیقه سنگین موقتا آزاد شده اند.

در همین ارتباط:

مقامات سینمایی جمهوری اسلامی را تحریم کنید

ابراز تنفر از حکم شلاق و زندان برای یک فیلمساز و بازیگر زن در ایران

فیلمساز ایرانی: خاموش در وطن، هواداران مشتاق در فرانسه

بازداشت شش مستند ساز در تهران

نقل و بازانتشار مطالب و محتوای سایت آزادی بیان تنها با ذکر منبع مجاز است


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته