-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

Latest News from 30Mail for 10/28/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/5

رسول روشن، دبیر علمی کنگره سراسری «خانواده و سلامت جنسی» مي‌گوید علت ۳۰ تا ۴۰ درصد طلاق‌ها در ایران مشکلات جنسی است.

آقای روشن این مطلب را در حاشيه برگزاري پنجمين كنگره سراسري «خانواده و سلامت جنسي» عنوان کرده است.

او با اشاره به برگزاری این کنگره افزوده است: «از جلمه اهداف برگزاری کنگره خانواده و سلامت جنسی شکستن تابوی پرداختن به مسائل جنسی، ایجاد بستر برای انجام پژوهش‌های کاربردی و آماده سازی و ارائه بسته‌های آموزشی و اخلاق جنسی است.»

رسول روشن در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه «بسته‌های آموزشی سلامت و اخلاق جنسی» خبر داد. او گفت که در اين بسته‌هاي آموزشي سعي خواهد شد به آموزش مسائل جنسي از كودكي تا كهنسالي پرداخته شود: «به عنوان مثال به خانواده آموزش داده مي‌شود كه چگونه به مسائل جنسي كودك پاسخ بدهند. يك بخش از اين بسته‌هاي آموزشي مربوط به خانواده‌ها و بخش ديگر مربوط به متخصصان اين حوزه و مسئولان است.»

رييس دانشكده علوم‌انساني دانشگاه شاهد همچنین گفت: «بايد توجه داشت كه مسائل جنسي يك كاركرد طبيعي ميان زن و مرد است و مي‌تواند بنا به دلائلي دچار نقصان شود.»

منبع: ایسنا


 
 

1390/8/5

جایزه سال ۲۰۱۱ دولت و بنياد تاريخ زنده سوئد، به نرگس محمدی، نايب‌رئيس کانون مدافعان حقوق بشر ايران اعطا شد.

اين جايزه هر سال به نام يکی از فعالان تاريخ دمکراسی‌خواهی سوئد، به يکی از کسانی اعطا می‌شود که در نقاط مختلف جهان در راه تحقق دمکراسی و حقوق بشر فعاليت می‌کنند.

اسکيل فرانک، سخنگوی هيأت داوران در بيانيه‌ای تاکيد کرده است که نرگس محمدی، به‌عنوان يکی از فعالان حقوق بشر در جهان، شايسته قدردانی است.

وی افزوده است: "او برای آزادی بيان و حقوق بشر در ايران هزينه داده، بارها دستگير شده و از سوی بازداشت‌کنندگان مورد بی‌احترامی قرار گرفته است و حال در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد."

نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر است و سال گذشته به مدت چند هفته در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده بود و به علت بيماري شديدي که در زندان دچار آن شده بود، مسولان زندان به صورت موقت او را آزاد کردند. پس از آزادی خانم محمدی به مدت سه هفته دربيمارستان بستري شد.

همسر او، تقی رحمانی نیز در روز نوزدهم بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای رحمانی روزنامه‌نگار، نویسنده و عضو شورای فعالان ملی مذهبی است و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

خانم محمدی پس از دستگیری همسرش در نامه‌ای به دادستان تهران به شرح ماجرای دستگیری پرداخت و نوشت: «احساس تحقیر از آنچه بر من در حین دستگیری همسرم گذشت، در تمام وجودم رخنه کرده، از هراس آینده علی و کیانا، از سنگدلی کسانی که باید حافظان امنیت خانواده من باشند، اما رنج و ستم و دل‌شکستگی بر من روا می‌دارند. و مامور شما می گفت ما شیریم و شمشیر!»

منبع: جرس


 
 

1390/8/5

صولت مرتضوی، رئیس ستاد انتخابات کشور، تشکیل کمیته صیانت از آرا در ایران را «غیر قانونی» خوانده است.

آقای مرتضوی در گفتگو با ایرنا مدعی شده «ايران اسلامي بهترين و قوي ترين دستگاه و كميته نظارتي جهان را دارد و در هيچ جاي جهان دستگاه و كميته نظارتي برتر از سيستم نظارتي ايران وجود ندارد.»

او دلیل غیرقانونی بودن کمیته صیانت از آرا را وجود شورای نگهبان دانسته و گفته است شکل کنونی شوراي نگهبان در ايران، «قابل ارايه به جهان است.»

معمولا در کشورهای دارای نظام های دموکراتیک، دولت ها از حضور و فعالیت گروه ها و نهادهای مختلف خارجی و داخلی، از جمله افراد مورد نظر نامزدها، برای نظارت و حصول اطمینان از سلامت انتخابات استقبال می کنند ولی مقامات جمهوری اسلامی همواره چنین نظارتی را، به خصوص از سوی ناظران بین المللی، به شدت رد کرده اند.

منبع: ایرنا


 
 

1390/8/5

محمد خاتمی در دیدار با فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفته است که رفع حصر رهبران جنبش سبز «باعث تلطیف فضای سیاسی می شود و به نفع همه است.»

به گزارش کلمه، دیدار خاتمی با فرزندان میرحسین موسوی در منزل آقای خاتمی صورت گرفته است.

محمد خاتمی در این دیدار در عین حال تاکید کرده است که «همگان باید نسبت به خطرات و توطئه های موجود هوشیار باشیم و اولویت خودمان را دفاع از اصل و سرنوشت کشور و حقوق اساسی مردم قرار دهیم و اجازه‌ی جسارت به هیچ قدرت و نیرویی، به‌خصوص از خارج، علیه ملت و کشور و دخالت در امور داخلی خود را ندهیم.»

دختران مهندس موسوی نیز در این دیدار پس از ارائه‌ی توضیحاتی درباره آنچه از وضعیت پدر و مادرشان اطلاع دارند، به شرح فشارها و مشکلات ایجاد شده برای خود پرداختند.

منبع: کلمه


 
 

هیلاری کلینتون:
1390/8/5

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که دلیل عدم حمایت کافی دولت آمریکا از "جنبش سبز" این بوده که در زمان آغاز اعتراضات دو سال پیش در ایران، درخواستی از سوی رهبران این جنبش برای اعلام حمایت آمریکا از جنبش دریافت نشد.

خانم کلینتون این سخنان را روز چهارشنبه، چهارم آبان در پاسخ به مخاطبان بخش فارسی بی بی سی و در برنامه "نوبت شما" مطرح کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در تشریح دلایل دولت آمریکا برای عدم حمایت مستقیم از جنبش سبز گفت که دو سال پیش، از درون جنبش اعتراضی این صدا شنیده می شد که آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد.

او گفت که مثلا در لیبی، مخالفان قذافی اعلام کردند که از هر گونه حمایت خارجی استقبال می کنند و آمریکا هم از آنها حمایت کرد، اما رهبران اعتراضات ایران چنین استقبالی نمی کردند.

خانم کلینتون گفت که دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.

کلینتون در گفتگو با بی‌بی‌سی، به موضوعاتی چون حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس، فشار تحریم های بین المللی بر مردم ایران و ابهامات در مورد اتهام دست داشتن ایران در توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و... پاسخ داد.

گفتگوی کلینتون با بی‌بی‌سی در موضوعات دیگر را از اینجا بخوانید.


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته