-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 3 آبان 90

 

سلام سه شنبه سوم آبان نود ، 25 اکتبر 2011 میلادی

در مورد 14 موضوع امروز صحبت میکنیم

موضوع اول اینکه روز یکشنبه ساعت 11:30 بعدازظهر دانشجویان دانشگاه مازندران دست به یک تجمع بزرگ صنفی زدند. سینی های غذا رو از سلف سرویس دختران و پسران تا جلوی ساختمان اداری روی زمین چیدند و و دست به تحصن زدند . مامورهای حراستی پرتعداد در صحن دانشگاه حاضر شدند سعی کردند سینی ها رو جمع کنند که وقتی با اعتراض و هو کردن دانشجوها روبرو شدند و همبستگی دانشجوها رو دیدند از خیرش گذشتند. بیانیه ای هم  در انتهای این تحصن توسط یکی از دانشجویان خوانده شد که در اون وضع بد صنفی دانشگاه از وضع بد خوابگاهها برخورد، بد حراست با دانشجویان بویژه دانشجویان دختر وضع بد غذا ، گرانی و غیره و ..مطرح شده بود و خواستار رسیدگی به اونها شده بودند. قبلا دانشجویلن دانشگاه مازندران نامه ای رو به امضای هزار نفر به شورای صنفی فرستاده بودند و خاستار رسیدگی به وضعیت بد رفاهی در دانشگاه شده بودند. بعد از این تحصن موفقیت آمیز و این آکسیون موفق اعتراضی ، حراست کل شماری از دانشجوها رو احضار کرد و بعضی ها رو هم تلفنی تهدید کرد.

نکته دوم اینکه حکم اعدام سعید ملک پور که یکبار توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود دوباره در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست آقای مقیسه تایید شد. بار نخست، سعید ملک پور تنها 15 دقیقه در دادگاه تونست حرف بزنه و اینبار حتا برای دفاع هم از او دعوتی نشد و تنها او را صدا کردند و بهش ابلاغ کردند که حکم اعدام دوباره براش صادر شده به جرم درست کردن سایتهای مستهجن. سعید ملکپور که تابعیت ایرانی کاننادایی داره دوسال یش برگشته بود برای دیدن پدرش که سپاه پاسداران او را دستگیر کرده و بیش از یکسال تحت شکنجه بوده فک اش شکسته و به گفته  همسر ایشون اعترافاتی رو زیر فشار گفته. اعتراض به حکم اعدام سعید ملکپور بار گذشته که این حکم مطرح شد ، در سراسر نقاط دنیا بالا گرفت و  اگر این حکم دوباره بره به دیوان عالی کشور و بخواد دوباره تایید بشه جای اعتراض گستره جهانی رو داره.

نکته سوم اینکه روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران اسلامی هم مسیله بازداشت چند نفر به جرم شعار نویسی روی در و دیوار و کیوسکهای تلفن رو مطرح کرده. پیشتر از سوی سایت کلمه گفتیم که شماری رو دستگیر کردند و به زندان اوین به این جرم منتقل کردند.

نکته چهار اینکه آقای مهندس حشمت اله طبرزدی ، در بیانیه ای از زندان ، مطرح کردند که تشویق مردم به انتخابات در واقع آب ریختن به آسیاب استبداد دینی در ایران هست .

نکته پنجم اینکه دستکم نوزده نفر در مرداد ماه و شهریور ماه در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند. اعدامهای مخفیانه در زندانهای وکیل آباد ازجمله قاچاقچیان مواد مخدر ، همچنان ادامه داره.

نکته ششم اینکه، خبر یک جنایت تکاندهنده در کرج، افکار عمومی جامعه رو جریحه دار کرده. 11 نفر کارگر افغانی پسر پانزده ساله ایرانی رو برای کمک به پدرش پس از ساعات دبیرستان سبزی فروشی و رتوی خیابان میکرده ، دزدیدند، دست جمعی به او تجاوز کردند، که در اثر همین شکنجه این جوان، جان سپرده و جنازه او رو در زیر زمینی رها کردند. 10 نفر از این افراد دستگیر شدند و 1 نفر گریخته. این حرف رو باید به آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی زد که چندی پیش گفته بود احساس امنیت در بین خانواده های ایرانی ، افزایش ارتقا پیدا کرده. متاسفانه کم کاری پلیس و ضعف او و عدم حضورش حتا در ساعات میانی و انتهایی شب در بسیاری از نقاط شهرهای بزرگ و فساد درون پلیس و ناکارآمدی اش باعث شده که جنایت از انواع گوناگون در سطح جامعه گسترش پیدا میکنه. تنها جاییکه آقایون ظاهرا فکر میکنند باید قوی باشند و در اونجا صرف بودجه و آموزش میکنند مسیله سرکوب اعتراضات مردم و سرکوب انتقادات در جامعه است.

نکته هفتم اینکه آقای هاشمی رفسنجانی، در یک اظهار نظر خیلی ملایم با طرح آقای خامنه ای برای تغییر رییس جمهوری از انتخاب مردم به انتخاب مجلس مخالفت کرده و گفته که اینکار مستلزم تغییر جمهوریت نظامه که خلاف قانون اساسی است . آقای غرویان از شاگردان مصباح یزدی گفته که شاید احمدی نژاد آخرین رییس جمهور به این سبک خواهد بود . آقای مصباحی مقدم، هم مطرح کرده که تغییر اسختار نظام جمهوری اسلامی به دلیل تخلفات مالی احمدی نژاد و دولت اوست. آقای دهقان عضو هیات ری سه مجلس از اینهم فراتر رفته و مطرح کرده که شورای تشخیص مصلحت نظام هم در تغییر ساختار نظام باید منحل بشه و بجایش یک مجلس دوم داشته باشیم . احتمالا یک مجلس سنایی که اکثرش هم به دستور رهبری تعیین بشه .

نکته هشتم اینکه طرح سوال از محمود احمدی نژاد در مجلس با پس گرفتن امضای 29 نفر از نمایندگان که امضا کنندگان رو به 71 نفر رسوند منتفی شد. دستکم 73 امضا برای طرح سوال از احمدی نژاد نیاز هست که با فشار که هم از سوی هیت رییسه و هم از سوی نمایندگان دولت در پشت هم اینها از سوی رهبر به این مایندگان اومده ظاهرا این 29 نماینده امضاشون رو پس گرفتند. آقای علی مطهری که بدلیل طرح نشدن سوال از احمدی نژاد تهدید به استعفا کرده بود اعلان کرد که بر سر استعفای خودش مصر هست و هفته آینده باید این موضوع در مجلس مطرح بشه.

نکته نهم اینکه برداشت دو میلیارد لیتر بنزین از ذخایر استراتژیک که پیش از تحریمهای آمریکا خریداری و ذخیره سازی شده بود این سوال رو مطرح که با توجه به راه نیفتادن پروژه های افزایش تولید بنزین ، تا کی این ذایر دوام خواهد داشت؟

نکته دهم اینکه تشکل سیاسی بنام کانون دانشگاهیان ایران که کاملا در منترل دولت و دنباله رو مسیر احمدی نژاده در موضوع انتخابات فعال شده. نگرانیها در بیت آقای خامنه ای از پول زیادی که دولت در دست داره و خرج میکنه برای انتخابات افزایش پیدا کرده.

نکته یازدهم اینکه، اصولگرایان مخالف جبهه پایداری اعلام کردند که آقای مرتضا ...دبیر کل جبهه پایداری، کارت سبز اقامت در آمریکا رو داره و سرو صدایی روی این راه انداختند که در جبهه پایداری این داستان دوتابعیتی و سر در جای دیگری داشتن ، به شدت وجود داره . این روزها بنظر میرسه که خیای از دست اندرکاران این نظام یک تابعیت دوم یا یک اقامت دومی در یکی از کشورهای غربی برای خودشون درست کردند.

نکته دوازدم اینکه آاقی صالحی وزیر خارجه آقای احمدی نژاد مطرح کرده و اون اینه مکه انتظار نداشتیم اینجور تحت تاثیر بازی آمریکا قرار بگیرند و تحت تاثیر مسیله ترور سفیر عربستان در آمریکا بسرعت واکنش علیه ایران نشون بدهند . رهبران اروپایی درباره موضوع اتمی ایران هم مطرح کردند که با توجه به عدم همکاری ایران باید ایران انتظار تحریمهای بشتر داشته باشه .

 نکته سیزدهم اینکه مصطفا عبدالجلیل رییس شورای انتقالی لیبی پس از اینکه روز یکشنبه مطرح کرد کع از این پس قوانین لیبی بر اساس قوانین شریعت اسلامی خواهد بود با نگرانیهایی که روبرو شده دیروز اعلان کرد که در لیبی مردم لیبی مسلمانام میانه رو هستند و سعی کرد که از نگرانی سر کار آمدن اسلامگرایان بکاهد.

و نکته آخر اینکه حزب النهضه به رهبری آقای راشد الغنوشی در تونس ، تا اینجا که نتایج انتخابات مجلس موسسان شمرده شده پیشتازه. البته آقای راشد الغنوشی در یک مصاحبه نوع اسلامی رو مطرح کرده که بیشتر شبیه اسلام حزب عدالت و توسعه در ترکیه است و سعی کرده که از نگرانی بر سر روی کار آمدن حکومتی شبیه ایران بکاهد. بنظر میرسه که مدل ترکیه در لیبی و تونس و احتمالا مصر مدلی خواهد بود که شاید بیش از مدل ایران مورد استقبال قرار بگیره .

اندکی صبر سحر نزدیک است

­­­­







--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته