-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

Latest News from Webna for 10/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



وبنا - سایت پیوندها که اکثر کاربران پس ورود به سایت های فیلتر شده آن را مشاهده می کنند به تازگی سرویسی را ارائه کرده با عنوان محاسبه اعتبار تارنما که ظاهرا در این سرویس اعتبار سایت های ایرانی بررسی می شوند.

در این سرویس جدید به هر سایت 4 نمره داده می شود. رتبه، نمره سلامت، جایگاه و رنج. رتبه سایت ها از 10 محاسبه می شود و نمره سلامت به سایت ها از 20 است. در خصوص جایگاه ملاکی مشخص نشده و رنج سایت از 100 نمایش داده می شود. 

در این بخش جدید اشاره ای نشده که رتبه، جایگاه و رنج با چه ملاکی بررسی می شوند. فقط نمره سلامت است که ظاهرا از نظر مطالب سایت به سلامت سایت از نظر محتوایی اشاره می کند. با توجه به اینکه برای برخی از سایت اطلاعاتی نمایش داده نمی شود این طور به نظر میرسد که اطلاعات وارد شده به صورت غیر اتوماتیک بررسی و محاسبه می شوند.

برای مشاهده سایت به آدرس web.peyvandha.ir مراجعه کنید.


 


وبنا - سرپرست مرکزمدیریت توسعه ملی اینترنت از ایجاد سامانه هوشمند مدیریت ضریب نفوذ اینترنت خبر داد و گفت: براساس فرمول طراحی شده برای این سامانه، افرادی که طی یک سال گذشته از طرق مختلف حتی یک بار به اینترنت متصل شده باشند کاربر اینترنت محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نفوذ روزافزون اینترنت در زندگی مردم، محاسبه تعداد کاربران اینترنت می‌تواند با ارائه‌ تصویری مناسب از میزان و حوزه‌های نفوذ اینترنت در کشور، بستر مناسبی برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه ایجاد کند.

امروزه ضریب نفوذ اینترنت به عنوان یکی از شاخصهای اصلی توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود و این ضریب نشان دهنده میزان دسترسی کاربران یک کشور به اینترنت است اما در چند سال اخیر ارقام متفاوتی از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور اعلام شده که با توجه به تحلیل‌های کارشناسی صورت گرفته و اعلام نظر کارشناسان متخصص این آمار صحیح و واقعی نیست زیرا در تعیین این ضریب از منابع علمی و معتبر استفاده نشده است.

سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت افزود پرتال ملی ضریب نفوذ اینترنت آماده بهره برداری است و از طریق سایت www.IRIU.ir خدمات خود را ارائه می دهد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به webna-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به webna@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته