-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 24 مهرماه 90

 

یکشنبه 24 مهر 1390 و 16 اکتبر 2011 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه آقای احمد شهید( نماینده ی ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران) اولین گزارش خود را در شش فصل به سازمان ملل ارایه کرده است. آقای شهید در این شش فصل از نحوه ی برخورد با فعالین مدنی، آزادی اجتماعات، حقوق زنان، اقلیت های مذهبی و قومی، مجازات اعدام و حبس برای ارتباط با خارجی ها صحبت کرده است و در هر فصل، مثال های متعدد و مفصلی را بر اساس مستنداتی که در اختیار داشته، ذکر کرده است.

نکته ی دوم اینکه حکم آقای جعفر پناهی در دادگاه تجدید نظر تایید شد. او به شش سال حبس و بیست سال ممنوعیت از کار و خروج از ایران محکوم شد. حکم دیگر فیلمساز ایرانی ب به یک سال حبس تقلیل پیدا کرد.

موضوع سوم اینکه 143 نفر از فعالین سیاسی و مدنی بیانیه ی مشترکی را خطاب به آقای خاتمی صادر کردند و در آن ذکر کردند که شرایط برای برگزاری انتخابات مناسب نیست. این فعالین به چهار پیش شرط آقای خاتمی اشاره و آنها را تایید کردند. این پیش شرطها شامل آزادی زندانیان سیاسی و آزاد شدن فعالیت های احزاب سیاسی و مطبوعات و مسیله ی حذف فضای امنیتی بر کشور و همچنین تعبیه ی سازوکاری برای برگزاری سالم انتخابات هستند که این موارد حداقل چیزهایی است که باید تامین شود و از آنجا که هیچ کدام از این پیش شرطها به وقوع نپویسته است، شرایط مناسبی هم برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

نکته ی چهارم اینکه عربستان صعودی به شورای امنیت سازمان ملل از دست ایران شکایت کرده است. ایالت متحده ی آمریکا هم شکایتی را علیه ایران تسلیم کرده است و عنوان آن را تهدید ایران برای امنیت و صلح بین المللی گذاشته است که در واقع ذیل سرفصل 7 شورای امنیت بین الملل قرار می گیرد و موضوع باید در این شورا مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین عربستان هشدار داد که در پی خشونت ورزی ایران ، نسبت به حجاج ایران سخت گیری بیشتری اعمال خواهد شد. از سوی دیگر آقای مهدی طائب( که از گروه عماریون است و حرفهایش باید به بیت رهبری تعبیر شود) گفته است که چرا ما باید سفیر عربستان را بزنیم بلکه ما می توانیم شاه عربستان را از میان برداریم. البته این جمله ی ایشان را از رسانه ها درآوردند، اما در ابتدا این جملات پخش شده بود. همینطور آقای عبدی( نماینده ی مجلس) مطرح کرده است که ما می توانیم وارد عربستان شویم و حکام و شاه عربستان را دستگیر و محاکمه  کنیم. این حرفها شبیه حرفهایی است که کسانی امثال صدام حسین می زدند.  این سخنان در مطبوعات دنیا هم انعکاس پیدا کرده است.

موضوع پنجم اینکه پسر آقای جهرمی( مدیرعامل برکنار شده ی بانک صادرات) دستگیر شده است. ظاهرا دلیل آن فساد ملی در زمان ریاست پدرش بوده است.

نکته ی ششم اینکه روز گذشته درگیری ها در سوریه ادامه داشت که به دنبال آن حداقل سه نفر در دمشق کشته شدند. همچنین در یمن در ادامه ی درگیری ها مجموعا  22 نفر کشته شدند. در لیبی هم درگیری به طرابلس( پایتخت لیبی) رسید و مسوولین جدید سعی دارند تا طرابلس را از طرفداران سرهنگ قذافی پاکسازی کنند.

نکته آخر مربوط به جنبش معروف به وال استریت را اشغال کنید به بیشتر از هزار شهر رسیده است. جالب است که این جنبش خواسته ی مشخصی را دنبال نمی کند و در اروپا کمی رادیکال تر عمل می کند، برای نمونه در ایتالیا چند ماشین را به آتش کشیدند و به خشونت کشیده شد. اما در آمریکا با آرامش در حال انجام شدن است. این جنبش کاملا مدنی است و در اعتراض به وضعیت اقتصادی در آمریکا بر می گردد. سردمدار این جنبش حزب جمهوری خواه و چپ آمریکا است که بیشترین بهره برداری را از این جنبش می کند، به خصوص علیه تی پارتی و حزب ماورای راست است. جالب است که روزنامه هایی امثال کیهان تیترهای بزرگی می زنند و می گویند که پیش بینی های آقای خامنه ای درست از آب درآمده است و غرب در حال سقوط است. در حالی که باید به آقایون گفت که یاد بگیرید و ببینید که چگونه آزادی بیان وجود دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی  



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته