-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 10/24/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/1

وزیر علوم ایران روز یکشنبه با «معاند» خواندن دانشجویان مرتبط با «فتنه سبز»، از "قطع شدن سریع" بورسیه ابن افراد خبر داد.

کامران دانشجو، که با خبرگزاری فارس گفت‌گو می‌کرد، افزود وزارتخانه او با افرادی که در انتخابات به هر نامزدی رای داده باشند مشکلی ندارد اما بعد از نماز جمعه خردادماه ۱۳۸۸ رهبر ایران و همچنین تظاهرات طرفداران دولت در نهم دی‌ماه‌‌ همان سال، «دیگر بحث، بحث رأی نبوده» و آن وزارتخانه «کسانی که از عوامل فتنه سبز باشند را معاند نظام» می‌شناسد.

«عوامل فتنه سبز» اشاره آقای دانشجو به هواداران جنبش سبز ایران است که پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ تظاهراتی گسترده را در داخل و خارج از ایران برگزار کرده بودند.

وزیر علوم ایران همچنین تصریح کرده است که «هرکجا مصداقی وجود داشته باشد و مراجع ذی‌صلاح و نه سلیقه به ما معرفی کنند که جزء فتنه و از عوامل فتنه است و ما اطلاع پیدا کنیم حتما اگر بورسی داده شده باشد، بلافاصله قطع می‌کنیم.»

صحبت‌های وزیر علوم ایران در حالی مطرح می‌شود که کمتر از ۲۰ روز پیش، روابط عمومی جهاد دانشگاهی از لغو بورسیه یک دانشجو به دلیل «همکاری» با مخالفان دولت ایران خبر داده بود.

روابط عمومی این دانشگاه، دانشجوی یاد‌شده را «لیدر ائتلاف فتنه‌گران با باندهای فساد اخلاقی» خوانده بود.

سال گذشته نیز معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس دولت دهم خواستار شناسایی "کارمندان فتنه‌گر" و "ناامن کردن فضا" برای این افراد شده بود اما دو روز پس از آن صحبتها، استاندار تهران گفت که این استانداری برنامه‌ای برای شناسایی کارمندان یادشده ندارد.

منبع: فارس

مرتبط:

سردار علی فضلی: «نیمی از فتنه‌گران به آغوش اسلام بازگشته‌اند»

رئیس بسیج مستضعفین: پیچیدگی فتنه‌های پیش رو بسیار است


 
 

1390/8/1

روزنامه شرق گزارش داد که دولت ایران دست‌کم ۸۷هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بدهکار است.

در گزارش این روزنامه، که در روز یکشنبه منتشر شده، آمده که رقم دقیقی از بدهی‌های دولت موجود نیست اما «با یک حساب سرانگشتی از رقم بدهی‌هایی که توسط فعالان بخش خصوصی و نهادهای عمومی مطرح شده، دولت رقمی در حدود، ۸۷‌هزار و ۷۹۳‌میلیارد تومان به بخش خصوصی و نهادهای عمومی بدهکار است.»

بر اساس این گزارش، بیشترین بدهی دولت به بانک‌های ایران است. گزارش‌های منتشر شده می‌گویند که از سال ۸۴ تا ۸۹، ۳۰هزار میلیارد به بدهی دولت ایران به بانک‌ها افزوده شده و بدهی کنونی دولت ایران تا آذرماه سال ۱۳۸۹ به رقمی معادل ۴۹هزار میلیارد تومان رسیده است.

علاوه بر این بدهی‌ها، دولت ایران ۲۳هزار میلیارد تومان نیز به بانک مرکزی بدهکار است که این بدهکاری البته در گزارش روزنامه شرق مورد اشاره قرار نگرفته است.

پس از بدهی دولت به بانک‌ها، بدهی ۲۳هزار و ۷۰۰میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی، بیشترین بدهی دولت به فعالان اقتصادی به شمار می‌رود.

بدهی دولت به این سازمان از سال ۱۳۸۴ تاکنون، بیش از ۱۵درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود بدهی دولت در این حوزه تا پایان سال کنونی حتی به ۳۰هزار میلیارد تومان برسد.

پس از این بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی، فعالان صنعت برق از مهم‌ترین طلبکاران از دولت محسوب می‌شوند.

حمیدرضا صالحی، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران، در رابطه با طلبکاری فعالان صنعت برق از دولت می‌گوید: «میزان مطالبات بخش خصوصی این بخش که از حدود سه‌سال قبل معوق مانده است و با محاسبه زیان ناشی از آن به حدود شش‌هزار‌میلیارد تومان می‌رسد.»

در لیست بدهی‌های دولت ایران، مشاوران و پیمانکاران صنعت احداث با طلبکاری ۵۰۰۰میلیارد تومانی، شرکت مپنا با طلبکاری ۱۶۰۰میلیاردی از دولت در بخش نفت و نیرو و نیز فعالان صنعت آب با طلبکاری ۱۳۰۰میلیارد تومانی قرار دارند.

در این لیست بدهی‌های کمتر از هزار میلیاردی دولت به بخش‌های دیگر نیز به چشم می‌خورد که بدهی دولت به فعالان صنعت گاز  در این بخش قرار گرفته است.

فعالان اقتصادی در ایران می‌گویند دولت تاکنون مشخص نکرده که این بدهی‌ها در چه زمانی و چگونه پرداخت خواهد کرد.

پیش از این، بر اساس آمارهای بانک مرکزی، بدهی دولت آقای احمدی‌نژاد ۱۴۰هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، دولت آقای احمدی‌نژاد بیش از ۲۲میلیارد دلار نیز بدهی خارجی دارد

منبع: روزنامه شرق

مرتبط:

بانک مرکزی از کاهش ذخایر ارزی و افزایش بدهی خارجی گزارش داد

دولت در سال گذشته تنها 13 درصد از طلب مترو را پرداخت کرده است

«یک میلیون تومان برای هر نوزاد» پیشکش؛ دولت بدهی‌هایش را بدهد
 


 
 

1390/8/1

دبيرکل جبهه پايداری انقلاب اسلامی، از تشکل های مهم جبهه اصولگرايان جمهوری اسلامی، خواستار آن شده است که برای فرستادن نمايندگان به مجلس در انتخابات آينده، آرا دزديده و خريده نشود و تقلبی صورت نگيرد.

مرتضی آقا تهرانی که معلم اخلاق دولت محمود احمدی نژاد نيز هست، در همايش جبهه پايداری انقلاب اسلامی در قم گفت: «گاهی برخی می گويند اگر دروغ نگوييم، رای نمی بريم... اگر واقعا بنا داريد يک آدم خوبی به مجلس برود، رای ندزديد، رای نخريد و تقلب نکنيد.»

به گزارش خبرگزاری ايلنا، وی اظهار داشت: «الان زمان فتنه گذشته و تمام شده است و بايد رفوزه ها، يعنی کسانی که در فتنه ماندند و درمانده شدند را ول کرد، بلکه آنهايی که از فتنه عبور کردند، بايد به آنها توجه کرد، چون ممکن است آنها در فتنه گير بيافتند.»

آقا تهرانی در اين زمينه افزوده است: «ننشينيم و بگوييم اکبر گنجی فلان؛ خودمان ممکن است ۱۰ سال ديگر اکبر گنجی شويم؛ آن هم پاسدار بود و از انقلاب حمايت می کرد اما حالا اصول زير پايش است.»

جبهه پايداری انقلاب اسلامی از تشکل های انشعابی در جبهه اصولگرايان جمهوری اسلامی ايران و متشکل از وزير پيشين دولت محمود احمدی نژاد و روحانيون نزديک به آيت الله محمد تقی مصباح يزدی است.

مرتضی آقا تهرانی در همايش جبهه پايداری در قم تاکيد کرده است که «تراز حاکميت اسلام، تنها ولی فقيه است» و افزوده است: «رييس جمهور، وزرا، وکلا، رييس مجلس، رييس قوه قضاييه، هر کس ديگه ای را، من می گذارم بغل آقا، ترازش می کنم؛ چقدر کم دارد، چقدر ندارد. چرا؟ چون تراز دارم.»

وی افزوده است: «اگر شاقول دستت نباشد، شمشه دستت نباشد، آن روز نمی توانی کار کنی؛ با چشم بسته که نمی شود کار کرد.»

جبهه پايداری در حال حاضر به يکی از موانع وحدت در ميان اصولگرايان به رهبری آيت الله مهدوی کنی و محمد يزدی برای ارائه فهرست واحد در انتخابات مجلس نهم تبديل شده است.

مرتضی آقا تهرانی در باره اختلافات جبهه پايداری با ساير اصولگرايان گفته است که «خود وحدت به ما هو وحدت دارای بار ارزشی نيست. بعصی ها فکر می کنند که وحدت به خودی خود دارای ارزش است در حالی که اين طور نيست.»

برخی از گروه ها و افراد نزديک به اصولگرايان منتقد دولت، از جبهه پايداری به عنوان تشکل نزديک به «جريان انحرافی» نام می برند که با استفاده از امکانات دولتی در صدد ارائه فهرست جداگانه انتخاباتی و کسب کرسی های مجلس است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است روز ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار شود و انتظار می رود که اصلاح طلبان و مخالفان دولت از غايبان اصلی آن باشند.

منبع: آفتاب و رادیو فردا


 
 

1390/8/1

دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران، شنبه شب، سی‌ام مهرماه، در اعتراض به مشکلات صنفی تجمع کردند. 

به گزارش دانشجونیوز، چند صد تن از دانشجویان که به کیفیت پایین غذا، افزایش بی‌سابقه نرخ غذا و هزینه خوابگاه، سخت‌گیری بیش از حد در عدم اسکان دانشجویان سنواتی، سرعت بسیار پایین اینترنت، نامناسب بودن امکانات رفاهی و پاسخگو نبودن مسئولین دانشگاه به انتقادات دانشجویان اعتراض داشتند، در کوی دانشگاه تهران تجمع کردند.

این تجمع ساعت هشت و سی دقیقه شنبه شب آغاز شد و با دخالت مسئولین حراست دانشگاه پس از دو ساعت، با وعده حضور مسئولین در کوی دانشگاه در روز یکشنبه، و با خواندن یار دبستانی پایان داده شد.

یکی از تجمع کنندگان به دانشجونیوز گفته تعداد زیادی از نیروهای حراست، با گرفتن کارت دانشجویی و فیلمبرداری از دانشجویان معترض و ایجاد درگیری‌های لفظی سعی در متفرق کردن دانشجویان داشتند.

دانشجویان اعلام کرده‌اند تا تحقق خواسته‌هایشان هر شب در میدان کوی دانشگاه تجمع خواهند کرد.

در هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور مانند امیرکبیر، شهرکرد، زنجان، مازندران، علم و صنعت، مشهد، یزد و خواجه نصیر شاهد اعتراض گسترده دانشجویان نسبت به وضعیت نامناسب و مشکلات صنفی بوده است. 

منبع: دانشجونیوز


 
 

1390/8/1

فعالیت کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه ای برای ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت از آمریکا «غیرقانونی» اعلام شده است.

خلیل هلالی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر گفته است که پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد می کند.

او تاکید کرده که پلیس اجازه نخواهد داد عده ای برای سودجویی، دست به این کارها بزنند.

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته که اخیرا برخی کافی نت ها در این زمینه دست به تبلیغ علنی می زنند.

منبع: مهر


 
 

1390/8/1

در جلسه امروز مجلس، طرح استیضاح سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد با ۲۸ امضا و همچنین طرح استیضاح مجید نامجو، وزیر نیرو با ۵۱ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزرای اقتصاد و نیرو ظرف ۱۰ روز باید در جلسه علنی مجلس حاضر شده و به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ دهد.

بر اساس گزارش‌ها موضوع پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی و همچنین عدم عمل به تعهدات در وزارت نیرو در حوزه های مختلف محورهای  طرح استیضاح این دو وزیر را تشکیل می دهد.

گفتنی‌ست پیش از این وزیر نیرو در روز ۱۵ اسفند ماه سال ۸۹ در جلسه مجلس استیضاح شد اما در سمت خود باقی ماند.

منبع: مهر (+,+)


 
 

1390/8/1

مصطفی تاج زاده از زندان پیشنهاد کرد که روزهای دوشنبه‌ی اول هر ماه برای اعتراض به حبس خانگی رهبران سبز و دیگر زندانیان سیاسی، هموطنان با روزه، اعتصاب غذا، گردهمایی و انتشار اخبار اعتراض خود را نشان دهند.

آقای تاج‌زاده که هم اکنون به صورت انفرادی در یکی از بندهای زندان اوین به سر می‌برد، با اعلام این که اقدام پیشنهادی نافی هیچ حرکت و تلاش فردی و گروهی دیگری برای اعتراض به اقدام های غیرقانونی حزب پادگانی نیست، گفت: چه به جاست که هر دوشنبه اول هرماه به اسم یک شهید جنبش سبز نام گذاری شود. برای مثال دوشنبه هفتم آذرماه را که می تواند آغاز این حرکت اعتراضی، روزه یا اعتصاب غذای یک روزه، باشد، به نام «ندا آقاسلطان» بخوانیم و در دوشنبه پنجم دی ماه خاطره «سهراب اعرابی» را گرامی بداریم و این روند را به نام شهید «سید علی موسوی» و سایر شهدا ادامه دهیم.

تاجزاده افزود: «اقتدارگراها از هیچ مسأله ای به اندازه اجتماعات مدنی و مسالمت آمیز منتقدان هراس ندارند. بنابرین باید فرصت را برای دور هم نشستن و بحث کردن و انتشار اخبار این نشست ها، مغتنم بشماریم و دیوار هراس را فروبریزیم.»

به گفته این زندانی سیاسی «اگر جوانان ایران زمین، اعم از دختر و پسر و همه شهروندان آگاه اراده کنند و جمع های کوچک و بزرگ، بسته به شرایط و امکانات تشکیل دهند و عملا در محکومیت رفتارهای غیرقانونی اقتدارگراها بکوشند، اطمینان دارم که جناح حاکم زودتر از آن چه تصور می رود، عقب خواهد نشست و امکان بهره مندی همه ایرانیان از حقوق خویش و نیز تحقق آرمان های آنان را فراهم خواهد کرد.»

وی که به برخی از سوالات مطرح شده از سوی وب‌سایت تحول سبز در خصوص مسایل روز پاسخ می‌گفت، همچنین در واکنش به مصوبه مجلس درباره نظارت بر نمایندگان گفت: «می خواهند نمایندگان چشمشان به بیت رهبری باشد، تا چنان چه نظری نبود، آنان بتوانند اظهارنظر کنند وگرنه با انواع مجازات ها و در نهایت اخراج از مجلس مواجه خواهند شد.»

این عضو جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درباره اظهارات اخیر جواد لاریجانی مبنی بر این که اصلاح طلبان منحرف، فرصت طلب و ضد دموکراسی هستند، نیز می گوید: «من به تجربه دریافته ام که هر زمان آقای جواد لاریجانی به اتهام زنی و هتاکی علیه اصلاح طلبان و دیگر منتقدان استبداد دینی می پردازد و مطالبی بیان می کند که نادرست بودنشان آشکار است، معمولا یکی از پرونده های او در شرف رسیدگی قرار گرفته یا خلاف قابل توجهی مرتکب شده است.»

متن کامل مصاحبه مصطفی تاج‌زاده با وب‌سایت تحول سبز را بخوانید.


 
 

آیت‌الله بیات زنجانی:
1390/8/1

آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، مرجع تقلید شیعه ساکن قم، شرایط فعلی حاکم بر زندانیان سیاسی را «نامشروع و غیرقانونی» دانست.

آیت‌الله بیات زنجانی روز جمعه، ۲۹ مهر ماه در دیدار با جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، تماس‌های مکرر و بدون توجیه برخی مرتبطین پرونده‌های زندانیان سیاسی را با خانواده‌ها آن‌ها، «عمل نامشروع» خواند.

او همچنین تحت فشار قرار دادن خانواده‌های آن‌ها را با هیچ یک از مبانی شرعی و اخلاقی سازگار ندانست.

آقای بیات زنجانی در عین حال گفت که هیچ سند تاریخی قابل تکیه‌ای بر زندانی شدن مخالفین حضرت محمد و امام علی در دوران حکومت‌شان وجود ندارد، چه برسد به منتقدین که آزادانه در حال زندگی بوده و سهم‌شان از بیت‌المال نیز محفوظ بوده است.

این روحانی ساکن قم، مشاهده این رفتارها را نشانه‌ای از تضادهای جدی بین اعمال برخی حاکمان با حکومت پیامبر و امامان تعبیر کرده است.

او همچنین خطاب به خانواده‌هایی که به دیدارش آمده بودند، آنها را از مصادیق مظلوم دانست و گفت که این ظلم‌ها همیشه مقطعی بوده و روزی به اتمام خواهد رسید.

منبع: سایت آیت‌الله بیات و مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته