-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 10/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



رسانه های اصولگرای حامی دولت در آستانه برگزاری جلسه استیضاح شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولتهای نهم و دهم جمهوری اسلامی، اقدام به انتشار نامه حمایت ۱۷۰ نماینده مجلس از محمود خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی کردند.

تارنمای "دولت ما " که به اسفندیار رحیم مشایی و نهاد ریاست جمهوری منتسب است روز گذشته تصویر نامه ای  را منتشر کرد که نشان می دهد نمایندگان مجلس با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد، محمود رضا خاوری مدیر مدیر عامل پیشین بانک ملی را به عنوان مدیری نمونه معرفی کرده و مدیریت او را تحسین برانگیز خوانده اند.

در بخشی از این نامه نمایندگان مجلس نوشته اند که « از عملکرد و فعالیت و مدیریت مطلوب و تحسین برانگیز جناب آقای دکتر محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک سپه که در واقع یکی از خدمتگزاران راستین و مردمی نظام بانکی کشور می باشد حمایت و قدردانی نموده و مسلما کشور عزیزمان در راستای رشد و شکوفایی نظام اقتصادی نیازمند چنین مدیران کارآمد و دلسوز است. »

محمد رضا خاوری از سال ۱۳۵۶ با نزدیک شدن انقلاب دربانک صنعت و معدن سابقه کاری دارد و تا سال ۱۳۶۱ در این بانک به عنوان کارشناس سابقه کاری دارد.

او از سال ۱۳۶۱ به مدت سه سال به عنوان رئیس اداره دعاوی بانک صنعت و معدن تا سال ۱۳۶۴ به کار پرداخت و تا پایان دهه هفتاد مدیر حقوقی بانک سپه بود.

آقای خاوری او از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ عضو هیئت مدیره بانک سپه شد و در سال ۱۳۷۵ به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی فولاد مبارکه کارش را ادامه داد. 

او همزمان با کار در فولاد مبارکه، نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو (۱۳۷۹- ۱۳۷۵) بود.

در سال ۱۳۷۹ مجددا به بانک سپه بازگشت و این بار هم عضو هیئت مدیره و هم قائم مقام مدیر عامل بانک سپه (۱۳۸۲- ۱۳۷۹) شد.

او در سال ۱۳۸۲ مدیرعامل بانک سپه شد و تا چند ماه قبل از پایان دوره خاتمی یعنی در سال ۱۳۸۴ مدیرعامل بانک سپه بود.

آقای خاوری، در فروردین سال ۱۳۸۸،  مدیرعامل بانک ملت شد و در سال جاری زمانیکه موضوع اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح شد، با اجازه محسنی اژه ای مسئول رسیدگی به این پرونده از کشور خارج و راهی کانادا شد.

با عدم بازگشت مدیرعامل مستعفی بانک ملی، رسانه های هوادار آیت الله خامنه ای اقدام به انتشار تصاویری از منزل سه میلیون دلاری آقای خاوری در کانادا کردند. اما بعدها معلوم شد که وی این خانه را شش سال پیش از جریان اختلاس خریداری کرده است.


 


عیسی فریدی، جهادگر و رزمنده دوران دفاع مقدس در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال حبس تعزیری، حدود ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

 

به گزارش کلمه، این مدیر دوران جنگ، سازندگی و اصلاحات، اوایل تیرماه سال ۸۸ و در جریان دستگیری ها و سرکوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دفتر کارش بازداشت و به بند دوالف سپاه در زندان اوین منتقل شد.

عیسی فریدی پس از تحمل ۱۱۰ روز زندان انفرادی و سلول های بند دوالف  پس از گذشت ۶ ماه اواخر سال ۸۸، با وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، عیسی فریدی روز یکشنبه، در دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال زندان، حدود ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی در برخی موارد اتهامی تبرئه شد اما در برخی موارد دیگر پرونده باز اعلام شده تا در آینده تعیین تکلیف گردد.

 

عیسی فریدی در سال های پس از انقلاب در نهادهای گوناگونی همچون جهاد سازندگی و وزارت نفت ومشغول بوده است.
 


 


خانواده سید مصطفی تاج زاده در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس با توجه به اظهار نظر  اخیر یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس در خصوص اینکه مدت قرنطینه برای زندانی محدود و حداکثر چهل و هشت ساعت است، خواستار رسیدگی به وضعیت تاج زاده که اکنون بیش از یک سال است در قرنطینه به سر می برد شده اند.

در بخشی از این نامه با اشاره به دیدار سال گذشته برخی نمایندگان مجلس از زندان آمده است: "متاسفانه نمایندگان محترم پس از آن ملاقات شرط امانت داری در انتقال گفته های تاجزاده در مورد وضعیت تحمیل شده و شرایط سخت از جمله آزار جسمی به او را به جا نیاوردند ولی آیا هم اینک نیز از در قرنطینه بودن ایشان مطلع نیستند؟ در این صورت امیدواریم این نامه حجت را بر ایشان تمام کند تا سریعتر جبران مافات فرمایند."

به گزارش نوروز، متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام،

این نامه مخاطب خود را در مجلس شورای اسلامی جستجو می کند:

از آن جا که نماینده مردم در خانه ملت علاوه بر وظیفه قانون گذاری، وظیفه مهم تر نظارت بر علمکرد قوای دیگر را نیز به عهده دارد تا از مسئولیت ها و وظایف خود تخطی نکنند، ما به عنوان خانواده آزاده دربند سید مصطفی تاجزاده که از فردای انتخابات 88 به شکل غیرقانونی با حکم امضا شده توسط دادستان معزول در تاریخ 19 خرداد یعنی سه روز قبل از برگزاری انتخابات، بازداشت وبه بازداشت گاه غیرقانونی سپاه پاسداران در اوین منتقل شد، به لحاظ حقوقی، شرعی و انسانی وظیفه خود می دانیم که تا استیفای کامل حقوق ایشان، مراتب پی گیری از مقامات مسئول و نیز اطلاع رسانی در خصوص بی قانونی ها و اقدامات خلاف قانون صورت گرفته  در مورد ایشان را ادامه دهیم.

نمایندگان محترم!

تاکنون سؤال مکرر عزیز دربند ما مبنی بر این که «به چه جرمی دستگیر، زندانی، محاکمه و محکوم شده ام؟» و «به چه دلیلی مرا از حقوقم حتی به عنوان یک زندانی عادی چه رسد زندانی سیاسی که در همه جای دنیا شرایط خاص خود را دارد، محروم کرده اند؟» و نیز «چرا به شکایات من از آقای جنتی و کودتاگران نظامی و دیگران رسیدگی نمی شود؟» پاسخی نیافته است. ما نه فقط به عنوان خانواده او که در قبالش احساس مسئولیت میکنیم  بلکه بیشتر از آن به عنوان شهروندی آگاه و متعهد خود را موظف به تلاش برای پاسخ گرفتن از مسئولان می دانیم. این احساس مسئولیت را اگرچه مقامات قضایی و امنیتی گرفتار آمده به یک سلیقه جناحی و گرایش سیاسی به رسمیت نمی شناسند، اما قطعا هر انسان آزاده منصف بی طرفی بر آن صحه می گذارد و در برابر اقدامات حاصله از چنین احساس مسئولیتی برآشفته نمی شود. به راستی چرا سید مصطفی تاجزاده، فرزند انقلاب و امام و مردم، که به گفته دوست و دشمن جز خدمت به مردم و کشورش نکرده و نمی کند و هنوز علائقش به آرمان های اصیل انقلاب که در گفته ها و نوشته هایش متبلور است،  هم زمان افراطیون داخل و خارج کشور را علیه او برمی انگیزاند، در زندان است و کین جویانه سخت ترین شرایط  به او تحمیل می شود؟

حضرات نمایندگان محترم!

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی اخیراً در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص قرنطینه زندانیان  گفته بود که مدت قرنطینه برای زندانی محدود و حداکثر 48 ساعت می باشد. اینک سوال ما این است که چرا معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات دولت اصلاحات باید بیش از یک سال و دو ماه را بدون کوچکترین پاسخ گویی توسط مسئولان زندان و مسئولان قضایی و امنیتی در شرایط قرنطینه ابتدا در یک اتاق اداری مربوط به حفاظت اطلاعات زندان و سپس در بند متادون سابق نگهداری شود؟

آیا جناب تجری که به همراه همکارشان آقای بروجردی در اولین و آخرین بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی از تاجزاده که آن هم به درخواست و اصرار خانواده اش که در بی خبری محض از او به سر می بردند، صورت گرفت هنوز هم از نگهداری ایشان در قرنطینه بی اطلاعند؟ هرچند متاسفانه نمایندگان محترم پس از آن ملاقات شرط امانت داری در انتقال گفته های تاجزاده در مورد وضعیت تحمیل شده و شرایط سخت از جمله آزار جسمی به او را به جا نیاوردند ولی آیا هم اینک نیز از در قرنطینه بودن ایشان مطلع نیستند؟ در این صورت امیدواریم این نامه حجت را بر ایشان تمام کند تا سریعتر جبران مافات فرمایند.

نمایندگان محترم مردم!

اخیراً در واکنش به ارائه گزارش گزارشگر حقوق بشر، کمیسیون امنیت ملی اعلام آمادگی کرده تا گزارش را دریافت و بررسی کند. بسیار موجب تأسف است که نمایندگان محترم پیش از آن که خود را موظف به نظارت بر عملکرد قوه قضائیه و پاسخ گویی به شهروندان و خانواده زندانیان سیاسی بدانند، پاسخ به سازمان ملل را بر خود تکلیف می کنند! با این همه ما اجابت چنین درخواستی را به فال نیک می گیریم و از ایشان می خواهیم با ارسال نماینده یا نمایندگان متعهد و خداشناس و اهل صدق و راستی به زندان اوین و دیدار و گفتگو با آزاده دربند سید مصطفی تاجزاده وضعیت و شرایط موجود او را بررسی کرده نتیجه را به خانواده او و عموم مردم که دانستن حق آنان است، اطلاع دهند.

حضرات نمایندگان!

اگر برخی آزادمردان از شما، دیروز خانواده های زندانیان سیاسی برآشفته از بی عدالتی های مسلم را به آرامش دعوت می کردید و می گفتید از سخنان مقامات قضایی در جلسات خصوصی بوی خون به مشامتان می رسد و باید سکوت کرد، اینک اما پس از گذشت بیش از دو سال از انتخابات 88 و روشن شدن بسیاری از ابهامات  و در حالی که پاسخ گویی به جامعه جهانی  و مردم به  ضرورتی غیرقابل انکار تبدیل شده است، بد نیست تا در همین ایام پایان دوران نمایندگی خود با بررسی وضعیت این عزیزان دربند و ارائه گزارش های واقعی به مجلس، نام و یاد نیکی از خود باقی بگذارید.

والسلام علی من اتبع الهدی

خانواده سید مصطفی تاجزاده


 


فعالان جنبش سبط آذربایجان از نماینده تبریز در مجلس تقدیر کردند. این تقدیر در پي نطق پیش از دستور شکور اكبر نژاد در مجلس صورت گرفته است.

آقای اکبر نژاد در نطق خود خواستار پايان دادن به حصر غير قانوني مهدی كروبي و میر حسین موسوي شد.

در یادداشت کوتاهی که فعالان جنبش سبز آذربایجان منتشر کرده اند خطاب به این نماینده مجلس آمده است: نطق مسولانه و ارزشمند جنابعالي در شرايطي كه بسياري از هم كسوتان شما اسب خود را زين كرده اند تا دوباره در مجلسي كه شان آن با نظارت هاي چند باره به شدت مخدوش شده است ، وارد آْن شوند و بر اين اساس از ايفاي وظايف ذاتي خود در حد اقل درجه نيز عاجز شده اند ، موضعي ارزشمند و قابل تقدير است . ما به عنوان جنبش سبز آذر بايجان وظيفه ي خود مي دانيم مراتب امتنان و تقدير خود را از حق گويي آن نماينده ي محترم ابراز داشته و از وجود اشخاصي چون شما كه در شرايط حساس كنوني در قبال مسايل اصلي و مهم جامعه با وجود محدوديت هاي مختلف همچنان مصلحانه و اصلاح طلبانه گام بر مي دارند به عنوان ياران و همراهان اصيل با كري ها و همت ها بر خود مباهات نماييم .


 


رئیس دیوان عالی کشور، از تائید حکم اعدام  ۱۶۸ زندانی تنها در مهر ماه گذشته خبر داده است.

بر اساس گزارشهای منتشره در خبرگزاریهای ایران از این تعداد یکصد مورد مربوط به «تجاوز به عنف و زنای مُحصنه»، ۵۶ مورد مربوط به «قصاص» و ۱۲ مورد مربوط به سایر جرایم بوده است.

بر پایه این گزارش، در این مدت ۱۲ مورد حکم اعدام نیز توسط این دیوان نقض شده است.

آمارهای رسمی منتشر شده در جمهوری اسلامی از اعدام دست کم چهارصد نفر در طول یک سال گذشته خبر می دهند.

اغلب اعدامها بصورت مخفیانه برگزار شده است.

 


 


رئيس قوه قضاييه جمهوری اسلامی می گوید منصور ارباب سیر، متهم دستگیر شده در پرونده اتهامی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، معتاد دائم الخمر است.

به گزارش خبرگزاریهای داخل کشور، صادق لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضايی جمهوری اسلامی گفته است: بر حسب گزارش‌ها يک آدم معتاد و دائم‌الخمر را که ساليان سال هم در آمريکا بوده را عامل ترور سفير عربستان معرفی می‌کنند و هيچ‌گاه با خود فکر نکرده‌اند که جمهوری اسلامی ايران چه نيازی به ترور سفير عربستان دارد و با آدم اين چنينی چه نسبتی دارد؟ "

این اظهارات در حالی از سوی عالی ترین مقام قضایی کشور بیان می شود که نشست مشترک کميته فرعی امنيت داخلی در امور ضد تروريسم و اطلاعات، و نيز کميته فرعی نظارت، تحقيقات و مديريت مجلس نمايندگان، در پی اعلام اتهام توطئه نافرجام سفير عربستان سعودی در واشنگتن روز چهارشنبه برگزار شد.

بر اساس گزارشها هدف برگزاری اين نشست، بررسی توانايی و قصد و نيت دولت جمهوری اسلامی ايران برای انجام عمليات تروريستی در خاک آمريکا بود.

پيتر کينگ، نماينده جمهوریخواه نيويورک در مجلس نمايندگان و رییس کميته امنيت داخلی اين مجلس، در آغاز اين نشست، ضمن اظهار نظر در مورد اتهام توطئه اخير جمهوری اسلامی برای عمليات تروريستی در واشنگتن گفت که «اين اقدام، اعلان جنگ عليه آمريکا است».

آقای کينگ از دولت باراک اوباما خواست تا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروريستی قرار دهد.

مقامات دولتی ایالات متحده، سپاه قدس جمهوری اسلامی را متهم کرده اند که از طریق برقراری ارتباط با یکی از کارتلهای بزرگ مواد مخدر در مکزیک قصد ترور سفیر عربستان در این کشور را داشته اند.


 


رسانه های نزدیک به انجمن اسلامی دانشجویان از ممانعت مسئولان دانشگاه دانشکده فنی دانشگاه تهران برای  برای برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ، خبر می دهند.
بر اساس گزارشهای منتشر شده در رسانه اینترنتی مخالف دولت لغو این مراسم در شرایطی رخ داده است که مقامات این دانشگاه تقاضای مجوز برای برگزاری این مراسم را به مدت دو هفته معطل کرده بو دند و خواستار حذف برخی از سخنرانان این مراسم شده بودند.
در همین رابطه تارنمای " کلمه " نوشته است مسئولان دانشگاه در پاسخ به تقاضای صدور مجوز برای این مراسم گفته اند: « دانشجویان فنی را با حافظ چه کار ؟ »
این همایش قرار بود ۲۵ مهرماه به مناسبت روز بزرگداشت حافظ برگزارشود .


 


نشست مشترک کميته فرعی امنيت داخلی در امور ضد تروريسم و اطلاعات، و نيز کميته فرعی نظارت، تحقيقات و مديريت مجلس نمايندگان، در پی اعلام اتهام توطئه نافرجام سفير عربستان سعودی در واشنگتن روز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش " رادیو فردا "هدف برگزاری اين نشست، بررسی توانايی و قصد و نيت دولت جمهوری اسلامی ايران برای انجام عمليات تروريستی در خاک آمريکا بود.

پيتر کينگ، نماينده جمهوریخواه نيويورک در مجلس نمايندگان و رییس کميته امنيت داخلی اين مجلس، در آغاز اين نشست، ضمن اظهار نظر در مورد اتهام توطئه اخير جمهوری اسلامی برای عمليات تروريستی در واشنگتن گفت که «اين اقدام، اعلان جنگ عليه آمريکا است».

آقای کينگ از دولت باراک اوباما خواست تا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروريستی قرار دهد.

وی همچنين گفت: «از اين پس ديگر نمی توان حتی به تحريم هايی هم که اعمال می شود، بسنده کرد.»

این نماینده جمهوریخواه خواستار آن شد که دولت آمریکا، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران را از سازمان ملل اخراج کند، چون به گفته وی، «بسیاری از آنها جاسوس هستند.»

پیتر کینگ گفت که چنین اقدامی، «پیامی روشن را در واکنش به توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگن ارسال می کند».

از ديگر سخنرانان اين نشست، بنی تامسون از حزب دموکرات بود که نسبت به اغراق گويی در مورد اتهام مربوط به توطئه ترور، هشدار داد.

او گفت: «در مورد تهديدی که هم اکنون از جانب ايران با آن روبرو هستيم، بايد از اغراق گويی و زياده روی در واکنش، بپرهيزيم»

ولی از سوی ديگر، مايکل مک کال، عضو ارشد کميته فرعی مجلس نمايندگان، نسبت به خطرهای بالقوه ای که موجب آغاز جنگ می شود، هشدار داد.

او با يادآوری اينکه جنگ جهانی اول در پی يک ترور سياسی آغاز شد، گفت: «اين توطئه از تشديد خطرناک نقش دولت ايران در پشتيبانی از تروريسم خبر می دهد.»

نکته قابل توجه اينکه؛ در نشست مشترک دو کميته فرعی مجلس نمايندگان آمريکا، هيچ يک از مقام های دولت اوباما، دعوت نشده و شرکت نداشتند.

ژنرال جک کين، يک ژنرال بازنشسته چهار ستاره و از عالی مقام ترين افسران پيشين آمريکا، به عنوان نخستين فردی که در مورد خطرهای حکومت ايران شهادت داد، با اشاره به تاريخچه کوتاهی از خصومت ها و عمليات های جمهوری اسلامی عليه آمريکا از سال ۱۳۵۷ خورشيدی تا کنون، دولت ايران را دشمن استراتژيک ايالات متحده ناميد.

ژنرال کين گفت: «آمريکا بايد با ايران به عنوان دشمن استراتژيک خود که يک واقعيت است، برخورد کند. و به اين منظور بايد يک چارچوب استراتژيک قابل رقابت به وجود آيد تا با هر گونه عمليات رژيم ايران مقابله کند».

ژنرال کين افزود که اقدام های مربوط به پشتيبانی های دولت ايران از تروريسم در خارج از مرزهای اين کشور، توسط قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران هدايت می شود.

به گفته اين ژنرال آمريکايی، آقای قاسم سليمانی که ۱۵ سال است فرماندهی نیروی قدس را بر عهده دارد، تنها در برابر سيد علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی پاسخگوست و هيچ مافوق سياسی و نظامی ديگری ندارد.

ژنرال جک کين در ادامه سخنان خود با حمله نظامی به ايران مخالفت ورزيد و خواستار اعمال محدوديت برای بانک مرکزی ايران شد.

در نشست مشترک دو کميته فرعی مجلس نمايندگان آمريکا، چند تن از مقام های پيشين دولتی نيز هر يک در زمينه های گوناگون سياست های جمهوری اسلامی در پشتيبانی از ترورريسم، ستيزه جويان در عراق و افغانستان، و حمايت از سازمان هايی مانند حزب الله لبنان و حماس که گروه های تروريستی شناخته می شوند، و همين طور برنامه های اتمی ايران و خطرهايی که به طور کلی از جانب حکومت جمهوری اسلامی، منطقه و جهان را تهديد می کند، سخنرانی کردند.


 


وزير امور خارجه ايران، طی مصاحبه ای با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط تاييد کرد که پليس بين الملل از ايران خواسته است تا يکی از متهمان توطئه ترور سفير سعودی را تحويل دهد.

علی اکبر صالحی در جواب این درخواست اظهار داشت: « ما در ايران 1صد و پنجاه غلام شکوری داريم. »

این مقام ارشد جمهوری اسلامی در این گفتگو افزود : « سئوالی از پليس بين الملل درباره اين اسم دريافت کرديم و در بررسی ها معلوم شد که فردی به نام غلام شکوری نيز در آمريکا زندگی می کند و عضو سازمان مجاهدين خلق است. »

براساس اطلاعاتی که دادگستری امریکا ارائه کرده است منصور ارباب سیار و غلام شکوری عضو سپاه قدس ایران متهم هستند طرح ترور سفير سعودی در واشنگتن را عملی سازند.

منصور ارباب سیار در اولین جلسه دادگاه در واشنگتن اتهام تلاش برای ترور سفیر سعودی را رد کرد.

با اين حال هيلاری کلینتون شب گذشته در گفتگویی اعلام کرد که با توجه به دادخواست دادستانی عليه متهم شواهد و قرائن زيادی در اختيار است.

وی اضافه کرده است: « اين شواهد در دادگاه ارائه خواهد شد و دولت احتمالا موفق خواهد شد که اتهامات را در دادگاه ثابت کند. »

وزیر خارجه ایران در گفتگوی خود با الشرق الاوسط در این باره گفت : « آمريکا اعلام آمادگی کرده که در اين زمينه اطلاعاتی را در اختيار ما قرار دهد و فرصتی را برای ملاقات با اين ايرانی "منصور ارباب سیر" بازداشت شده قرار بدهد ولی هيچ اتفاقی تاکنون رخ نداده است .»


 


سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران به دلیل عدم صدور ویزا از سوی جمهوری اسلامی برای هیئت مذکور لغو شد.

تارگا کورنبرگ رئیس هیئت پارلمان اروپا که قرار بود به ایران سفر کند، پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقام های ایرانی با صدور ویزا برای این هیات مخالفت کردند.

با این حال به نظر می رسد که روزگذشته و به طور ناگهانی دستور عدم صدور ویزا صادر شده باشد. زیرا شب گذشته کاظم جلالی سخنگوی امنیت ملی مجلس درباره این سفر اظهار نظر کرده بود.

در بیانیه تارگا کورنبرگ رئیس هیئت پارلمان اروپا آمده است: «این تصمیم ایران به این معنی است که برنامه سفر هیات پارلمان اروپا به ایران با وجود تلاش ها، اقدام ها و برنامه ریزی های قبلی، به صورت نهایی، لغو می شود. ایران دلایل شفافی را برای صادر نکردن ویزا اعلام نکرده است و این تصمیم تهران، برخلاف پیش بینی بود.»

هیئت پارلمان اروپا قرار بود با مقام های ایرانی در خصوص مسائل مختلف از جمله انرژی اتمی و حقوق بشر گفت و گو کند.

بیانیه کورنبرگ افزوده است: «هیأت پارلمان اروپا آماده بود تا گفت وگوی سازنده ای را با نمایندگان مجلس، مقامات دولتی و نمایندگان جامعه مدنی ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران، حقوق بشر، انرژی، محیط زیست، امنیت ملی و انتخابات پارلمانی آینده ایران آغاز کند.»
"
در این بیانیه هیئت پارلمان اروپا از تصمیم مقامات ایرانی برای لغو این فرصت گفتگو در زمان مناسب فعلی، اظهار تاسف شده است.

هیئت پارلمان اروپا پیش از این هم قرار بود حدود دو سال پیش به ایران سفر کند اما سفر مذکور بلافاصله پس از افزایش اعتراضات مردمی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، به تاخیر افتاده بود.

ترجمه متن بیانیه  تاریا کرونبرگ، رییس فنلاندی هیات روابط پارلمان اروپا با ایران در رابطه با لغو سفر هیئت پنج نفره به  این شرح است:

پنج عضو هیئت روابط با ایران پارلمان اروپا که بنا بود به زودی و از تاریخ نهم آبان تا سیزدهم آبان به ایران سفر کنند امروز مطلع شدند که مسئولین ایران از صدور روادید برای شرکت کنندگان [در سفر] خودداری نمودند. این تصمیم بدین معناست که علیرغم تدارک و برنامه ریزی قابل توجه، این سفرعملا لغو شد. هیچ دلیل روشنی برای این تصمیم غیرمنتظره ارائه نشد. هیئت پارلمان اروپا آماده بود تا وارد گفتگویی سازنده با نمایندگان مجلس ایران، مسئولین دولت و نمایندگان جامعه مدنی در رابطه با موضوعاتی چون برنامه هستی، حقوق بشر، مواد مخدر، انرژی و محیط زیست، امنیت منطقه و انتخابات آتی مجلس شود. این هیئت از تصمیم مسئولین ایران برای لغو این فرصت بهنگام برای گفتگو، تاسف عمیق خود را ابراز می دارد. اعضاء هیئت که مقرر بود به ایران سفر کنند نمایندگان پنج گروه سیاسی در پارلمان اروپا بودند. ایشان عبارتند از: رئیس تاریا کرونبرگ (سبزها / ائتلاف آزاد اروپایی، فنلاند)، معاون اول کرت لشنر (حزب مردم اروپا، آلمان)، معاون دوم کرنلیا ارنست (چپ متحد اروپایی / چپ سبز نوردیک، آلمان)، کاتلین ون برمپت (ائتلاف سوسیالیست ها و دموکرات ها، بلژیک)، ماریچه سشاکه (ائتلاف لیبرال ها و دموکرات ها برای اروپا، هلند). 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته