-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

Latest News from 30Mail for 10/21/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/28

گزارش ها حاکی است دادگاه تجدیدنظر پرونده عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و فعال سیاسی رای دادگاه بدوی را تایید کرده و حکم شش سال زندان او را قطعی اعلام کرده است. آقای تاجیک با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» روبرو شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه ایران روز پنجشنبه با اعلام این خبر نوشت که عبدالرضا تاجیک همچنین با اتهامات دیگری از جمله همکاری با «کانون مدافعان حقوق بشر» و «همکاری با مخالفان نظام» روبرو شده بود.

عبدالرضا تاجيک که در بسياری از روزنامه های اصلاح طلب قلم زده است، ۲۲ خرداد سال گذشته برای بار سوم از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شد و تا دی ماه سال پیش که با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد، در زندان به سر می برد.

وی نخستين بار به دنبال حوادث پس از برگزاری انتخابات دهم رياست جمهوری همراه با دهها فعال سياسی و مدنی ديگر دستگير شد و ۴۴ روز در بازداشت بود. آقای تاجيک بار دوم پس از حوادث روز عاشورای سال ۸۸ بازداشت و به مدت دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين زندانی بود.

در اوایل مرداد ماه سال گذشته و تنها چند هفته پس از آخرین بازداشت عبدالرضا تاجیک، خانواده وی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت وی در بازداشت،‌ اعلام کرده بودند، این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در زندان اوین و در حضور معاون دادستان مورد «هتک حرمت» قرار گرفته است. این خبر با واکنش بسیاری از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی مواجه شد. شیرین عبادی این رفتار با تاجیک را مرگ قوه قضائیه دانست.

آقای تاجیک علاوه بر همکاری با روزنامه‌های اصلاح‌طلبی مانند فتح، بنیان، بهار و شرق،‌ در زمینه حقوق بشر نیز فعالیت داشت و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر نیز بود.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/7/28

شماری از اتحادیه‌ها و موسسه‌های فیلمسازی هالیوود در بیانیه‌ای مشترک ضمن حمایت از جعفر پناهی، سینماگر ایرانی، بازداشت ۶ مستندساز ایرانی را نیز محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه که دیروز ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در وب‌سایت آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا (اسکار) منتشر شده، آمده است که «این افراد، هنرمند هستند و نه دشمنان سیاسی» جمهوری اسلامی و «مانند همه مردم آزاد دیگر، حق آزادی‌بیان دارند».

استودیوها و موسسه‌ها و اتحادیه‌های امضاکننده این بیانیه همچنین با تاکید بر اینکه «هیچ‌چیز خطرناک‌تر از ساکت‌کردن هنر در جامعه نیست»، از جمهوری اسلامی خواسته‌اند این هنرمندان را آزاد کند و اجازه دهد که مانند سایر همکاران هنرمند خود در دنیا، آزادانه به زندگی و فعالیت هنری بپردازند.

این بیانیه به امضای آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا، انجمن فیلمبرداران آمریکا، انجمن بین‌المللی مستندسازان و تدوینگران سینمایی آمریکا و تعدادی از کارگردانان، نویسندگان، هنرپیشگان و تهیه‌کنندگان سینمایی رسیده است.

پیش از این نیز، گروهی از بازیگران و کارگردانان و تهیه‌کنندگان هالیوودی با تجمع در مقابل سازمان ملل، خواستار لغو محکومیت جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده بودند.

بازداشت و محکومیت بسیاری هنرمندان ایرانی تاکنون اعتراض گسترده اهالی سینمای ایران و جهان، مجامع و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر را در پی داشته است.

منبع: مردمک


 
 

اسماعیل کوثری:
1390/7/28

نايب رييس کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی می گويد که اسناد ارتباط «جريان انحرافی» در اختيار دستگاه های اطلاعاتی و امنيتی است و «در موقع مناسب در اختيار مردم قرار می گيرد.»

اسماعيل کوثری که از حاميان سرسخت محمود احمدی نژاد به شمار می رفت در مصاحبه ای که با سايت اصولگرای «مشرق» انجام داده است، از تيم رييس جمهور ايران به عنوان «جريان انحرافی» نام برده و گفته است: «جريان انحرافی دارای دو بعد است. يک بعد آن اعتقادی است و بعد ديگر آن ارتباطی است.»

وی درباره ارتباط اين جريان با «بيگانه ها» گفته است: «مساله اصلی همين است. اسناد اين مساله در اختيار سرويس های اطلاعاتی و امنيتی ما قرار دارد و در موقع مناسب در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.»

اين نماينده تهران در مجلس به زمان انتشار اسناد ياد شده اشاره ای نکرده است.

آقای کوثری با بيان اينکه «احمدی نژاد را نمی توان از جريان انحرافی جدا کرد» اظهار داشت: «به هر حال احمدی نژاد به سران اين جريان اطمينان دارد و چون اطمينان دارد نمی توان او را از جريان انحرافی جدا کرد.»

وی که در جريان  قهر ۱۱ روزه رييس جمهور اسلامی ايران با وی ديدار کرده بود، می گويد: «صحبت هم شده با رييس جمهور و بارها اين مسئله گفته شده است. در مجامع مختلف نيز اين موضوع بارها مطرح شده اما اعتقادی که احمدی نژاد به اين طيف دارد جداسازی را سخت می کند.»

اسماعيل کوثری در پاسخ به اين پرسش که «اگر به سال ۸۸ برگرديد آيا به احمدی نژاد رای می دهيد؟» گفته است: «اگر به اين شکل باشد نه. يعنی به احمدی نژاد فعلی رای نمی دهم. به همين خاطر هم در ديدار يکشنبه شب نمايندگان با رييس جمهور نبودم.»

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/7/28

عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید که جریان اصولگرایان به هیچ نحو علاقه‌مند به حضور اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخاباتی نیست.

او در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد که چهارشنبه، ۲۷ مهر منتشر شده، در عین حال تاکید کرده است که اصلاح‌طلبان از انتخابات روی‌گردان نیستند و «هیزم گرم‌کننده» انتخابات هم نخواهند شد.

موسوی لاری همچنین شروط رئیس‌جمهوری پیشین ایران را به نوعی تفسیر او از انتخابات آزاد و رقابتی دانست و گفت که وقتی آقای خاتمی می‌بیند به این حداقل‌ها هم توجهی نمی‌شود، تمایلی به حضور در انتخابات نخواهد داشت.

این عضو مجمع روحانیون مبارز، علاوه بر تحقق شروط خاتمی همچنین خواستار تبدیل فضای امنیتی به فضای سیاسی شد.

آقای خاتمی، زمستان سال گذشته حداقل خواسته‌های اصلاح‌طلبان را آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه‌ها، پای‌بندی همگان به‌خصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای کامل آن و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد را برشمرده بود.

آقای لاری در بخش دیگری از سخنان خود، دلیل کشمکش‌های فعلی اصولگریان برای رسیدن به لیست واحد را تلاش آنها برای جدا کردن خرج خود از مشکلات دولت ارزیابی کرد.

او دلیل دیگر این کشمکش‌ها را نمایش آنها برای نشان دادن چندسلیقگی دانست و گفت که  اصولگرایات سعی می‌کنند نشان دهند که سلایق و تفکرات مختلف در جامعه وجود دارد و در انتخابات شرکت می‌کنند.

وزیر کشور دولت خاتمی در ادامه تذکر داد که با تعطیل‌کردن احزاب سیاسی و محدود کردن چهره‌های سیاسی نمی‌توان از انتخابات رقابتی با حضور همه احزاب و گروه‌ها سخن گفت.

کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات مجلس نهم باقی مانده است؛ انتخاباتی که هم برای اصول‌گرایان درون حاکمیت و هم برای اصلاح‌طلبانی که به‌ویژه پس از رویدادهای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و با بالا گرفتن اعتراض‌ها با محدودیت‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند، اهمیت دارد.

منبع: مردمک و روزنامه اعتماد


 
 

1390/7/28

براساس گزارش‌ها از ایران، برگزاری همایش احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در ایران، به دنبال «یک تماس تلفنی» لغو شده است.

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ایران، به خبرگزاری ایلنا گفته است که قرار بود پیش همایش اصلاح‌طلبان روز جمعه آینده برگزار شود، ولی در تماسی تلفنی با رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، به او گفته شده است که این همایش نباید برگزار شود.

آقای حکیمی‌پور افزوده است: این مسئله در حالی است که تشکل‌ها و جبهه‌های اصولگرایی به راحتی همایش برگزار می‌کنند و مانعی هم برای برگزاري همایش‌هایشان وجود ندارد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه همه احزاب و تشکل‌هایی که قصد برگزاری همایش را داشته‌اند از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت دارند، گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این باره جلسه‌ای را تشکیل داده تا بررسی شود که آیا اصلاح طلبان در چهارچوب قانون اساسی اجازه فعالیت دارند یا خیر؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بعد از انتخابات ۸۸ تاکنون حتی اجازه برگزاری همایش مجمع عمومی به اصلاح طلبان داده نشده است و این مسئله باعث دل سردی اعضا و کسانی خواهد شد که به این طیف دل بستگی دارند.

آقای حکیمی‌پور نگفته است که این تماس تلفنی از سوی چه افراد یا نهادی گرفته شده است.

منبع: جرس


 
 

1390/7/28

سه مقام آمريکايی گفته اند: واشينگتن بر اين باور است که نيروی قدس سپاه پاسداران به صورت تهاجمی فعاليت خود را در ورای مرزهای ايران افزايش داده است و احتمال دارد در صدد توطئه هايی فراتر از طرح ترور سفير عربستان سعودی در آمريکا باشد.

خبرگزاری رويترز در گزارشی به نقل از يک مقام آمريکايی که نام وی و ديگر مقام های طرف گفت و گو با آن را فاش نکرده، نوشته است: «آنها (نيروی قدس) تهاجمی تر شده است... نه تنها در عراق بلکه در سطح جهانی.»

مقام های قضايی و امنيتی آمريکا هفته گذشته اعلام کردند توطئه ترور سفير عربستان در واشينگتن را کشف و خنثی کرده اند. انتشار اين خبر تنش گسترده ای ميان ايران و آمريکا برانگيخت و واشينگتن با اشاره به يکی از متهمان اين «توطئه» به نام غلام شکوری، نيروی قدس سپاه پاسداران را متهم کرد که در طراحی و اجرای آن دخالت مستقيم داشته است.

مقام های آمريکايی که طرف گفت و گو با خبرگزاری رويترز بوده اند حاضر نشدند جزئيات بيشتری از آنچه که «توطئه ايران» خوانده شده است، ارائه دهند اما تاکيد کرده اند که اظهارات آنها بر اساس شواهد است تا گمانه زنی و تحليل.

مقام دوم آمريکا که طرف گفت و گو با رويترز بوده، گفته است: «اين توطئه ها صرفا روياهای تصور شده از سوی نيروی قدس نيست. در واقع، آنها برنامه ريزی شده هستند.»

مقام سوم آمريکايی نيز اظهار عقيده کرده که بی پروايی در تلاش برای ترور عادل الجبير، سفير عربستان در واشينگتن، نشان می دهد که نيروی قدس «ممکن است در ساير عمليات ها دست داشته باشد.»

اين سه مقام آمريکايی می گويند که به اعتقاد آنها، نيروی قدس حوزه نفوذ خود را در سال های اخير گسترش داده است و کنترل بيشتری بر سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران دارد.

مقام های آمريکايی مدت زمان طولانی است که نيروی قدس را متهم می کنند از شبکه های مختلف برای حمله به نيروهای آمريکايی در عراق، افغانستان و ساير نقاط جهان استفاده می کند. اين نيروی نظامی همچنين در کشورهای لبنان، سوريه و کشورهای حاشيه خليج فارس نيز دارای نفوذ زيادی است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/7/28

محدثه دختر بچه سه ساله اهل بندرعباس یکشنبه شب با حال بسیار وخیم توسط پدر و مادر خود به بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهیدمحمدی آورده شد اما دوشنبه شب پس از معاینات پزشکی و عمل جراحی درگذشت. 

به گفته متخصص طب اورژانس این دختربچه سه ساله با افت سطح هوشیاری و در حالت کما توسط والدین به اورژانس مراجعه کرد که در بررسیهای اولیه آثار کبودی روی بدن کودک مشاهده می‌شد.

دکتر رضا یزدانی با اشاره به آثار کبودی روی قفسه سینه، تن، اندام‌ها، ابرو و پلک فوقانی چپ و همچنین به دنبال اظهارات متناقص پدر و مادر کودک مبنی بر افتادن کودک از روی می‌ز، افتادن کودک در پارک از روی تاب و لیزخوردن کودک در حمام، تشخیص کودک آزاری فیزیکی را مورد تأئید قرار داد.

این متخصص طب اورژانس گفت: «با توجه به خونریزی داخل شکمی بیمار تحت عمل لاپاراتومی اورژانسی قرار گرفت که از شکم بیمار در حدود ۳۰۰ سی سی خون لخته و تیره بیرون آمد.»

به گفته وی بعد از عمل بیمار به بخش آی سی یو منتقل شده و تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت اما به دلیل وخیم بودن شرایط، ۱۲ ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان فوت کرد.

والدین این کودک تاکنون موضوع کودک آزاری را نپذیرفته‌اند و مدعی هستند که هیچ‌گونه ضرب و شتمی در میان نبوده است.

کبودی با رنگهای متفاوت در بدن و در مناطق غیرمعمول از جمله شکم، دستگاه تناسلی، پشت دست‌ها، قسمت داخلی بازو، صورت، دهان و باسن علائم کودک آزاری فیزیکی است.

دو ماه گذشته هم دو کودک دیگر به دلیل ضرب و شتم از سوی پدرخود در بیمارستان شهید محمدی بستری شده بودند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی نیز از گزارش هفت هزار مورد کودک آزاری طی سال گذشته به اورژانس اجتماعی ایران خبر داده بود.

مطابق با آمار جهانی ۱۵ درصد کودکان زیر پنج سال که به دلایل آسیبهای مختلف در اورژانس بستری می‌شوند و همچنین ۱۵ درصد سوختگی‌ها و ۵۰ درصد شکستگی کودکان زیر یکسال از موارد آزار و سوءاستفاده هستند. 

منبع: مهر

پیشینه:

۷۰۰۰ مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی گزارش شده است


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته