-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/29/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بهای معاملات طلا پس از اینکه با توافق رهبران اروپایی در مورد بدهی یونان، به بالاترین نرخ در پنج هفته گذشته صعود کرد، روز پنج‌شنبه تقریبا تغییری نداشت.
وضعیت بحران بدهی در اروپا بر قیمت‌های طلا تاثیر بسیاری گذاشته و سرمایه گذارانی که نسبت به احتمال توافق رهبران اتحادیه اروپا برای حل بحران این منطقه تردید داشتند، به سوی این فلز گرانبها به عنوان دارایی مطمئن روی آورده بودند.
اما به گفته معامله گران، واکنش خاموش روز پنج‌شنبه ناشی از این بود که در روزهای اخیر نگرانی نسبت به ورشکستگی احتمالی یونان موجب کشانده شدن سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های مطمئنی مانند طلا و دلار آمریکا شده بود و برخی از این نگرانی‌ها همچنان ادامه دارند.
از سوی دیگر بهبود اقتصاد آمریکا که بر طبق آمار جدید، در سه ماهه سوم با آهنگ سریع‌تری رشد کرد، موجب کاهش نگرانی‌ها نسبت به بازگشت رکود شده و بر صعود بهای طلا تاثیر گذاشت.
معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، ۲.۵۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش بها یافته و به هزار و ۷۲۱ دلار در هر اونس رسید.
معاملات اندک طلا برای تحویل در ماه اکتبر، ۴.۵۰ دلار کاهش بها یافته و به هزار و ۷۱۸ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید.
در ایران نیز با کاهش تب معاملات قیمت طلا در روزهای پایانی هفته نوسان کمتری را تجربه کرد.
هرگرم طلای ۱۸ عیار روز پنج‌شبه با قیمت ۵۳۵۱۰ تومان به فروش رسید.
سکه تمام بهار آزادی نیز ۶۰۲۶۰۰ تومان شده است که چندان تفاوتی با روزهای پیش از آن ندارد.

بازار بورس:

بورس تهران در ابتدای هفته روزهای بدی را گذراند. روند شاخص بورس مثل هفته قبل از آن باز هم نزولی بود و البته  اینبار شاخص با شتاب بیشتری سقوط کرد. در اولین روز آبان شاخص بورس با افت ۱۰۱واحدی به مرز ۲۵‌هزار واحدی رسید و در عدد ۲۶‌هزار و ۴۹ واحد متوقف شد.
این درحالی‌ست که در یکماه گذشته بورس سقوط شاخص‌ها را باز هم تجربه کرده است اما رییس سازمان بورس اوراق بهادار روز جمعه دراین‌باره به ایلنا گفت :" افت شاخص سهام در مهرماه یک افت طبیعی بوده است و به هر حال این افت در هر بازار سرمایه‌ای اتفاق می‌افتد."
گزارش‌های روزهای ابتدائی هفته از بازار بورس نشان می‌داد که بهترین عملکرد و پوشش سود مربوط به صنعت فلزات بود.
اما به‌یکباره ورق برگشت و شاخص بورس در  روز چهارشنبه ۴۹ واحد رشد کرد.
رشد ۴۹واحدی شاخص در حالی رقم خورد که در سه روز پیش از آن شاخص کل ۳۳۰ واحد نزول را تجربه کرده و این روند نزولی سهامداران را نسبت به روزهای بعد نگران کرده بود. اما دو روز مانده به پایان هفته، کمی این نگرانی آرام گرفت و معامله‌گران تالار شیشه‌ای ۳۹۵ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۳۷ برگه سهم حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۱۷ میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۱۲ هزار رالر دست به دست کردند. دیروز شاخص کل روی پله ۲۵ هزار و ۹۲۴ ایستاد تا برای وارد شدن به کانال ۲۶هزار واحدی کمی وقت نیاز داشته باشد.
شاخص صنعت نیزدر همان روز رشد ۴۱واحدی را تجربه کرد و شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر تنها پنج واحد رشد کرد.
در معاملات روز پنج‌شنبه نیز سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۷ واحد، ملی مس ۲۲ واحد و بانک پارسیان ۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص گذاشتند.
در نهایت معامله گران در پایان هفته  شاهد رشد ۴۸ واحدی شاخص کل بودند که در نتیجه این رشد شاخص به رقم ۲۶ هزار و ۲۰۷ رسید.
در داد و ستدهای روز چهارشنبه نیز بازار سهام بیش از ۲۵۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم در ۱۴ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. معامله گران نیز شاهد رشد ۴۸ واحدی شاخص کل بودند که در نتیجه این رشد شاخص به رقم ۲۶ هزار و ۲۰۷ رسید.

بازار ارز

قیمت دلار در هفته گذشته مجددا روند صعودی را درپیش گرفت و به مرز هزار و سیصد تومان نزدیک شد.
روند صعودی ارزش دلار در روزهای قبل پیش‌بینی رسیدن به مرز‌هزار و ۳۰۰‌تومانی را نزدیک و در دسترس کرده و برای رسیدن به این مرز تنها به جهشی ۱۵‌تومانی نیاز داشت.
این‌درحالی‌ست که رئیس کل بانک مرکزی حتی در پایان هفته نیز از برنامه‌های این بانک برای کاهش قیمت دلار خبر داده است.
از سویی در حالی که قیمت دلار در بازار به ۱۲۸۵ تومان رسیده بود بانک مرکزی دلار را به قیمت ۱۰۷۰ تومان عرضه می‌کند. با این روند اختلاف قیمت عرضه‌شده در بازار و بانک مرکزی مدام افزایش می‌یابد و تنها کسانی که در میان سود می‌کنند دلالان هستند. همچنان که گزارش‌ها حاکی از سیر سرمایه‌های نقدی به سوی بانک مرکزی برای خرید دلار در هفته گذشته بوده است.
به جز دلار، بقیه ارزهای معتبر نیز در این هفته روند صعودی در پیش گرفته و‌گران شدند. یورو، ۱۰‌تومان‌گران شد و پوند نیز با افزایش پنج‌تومانی قیمت روبه‌رو شد.

معاملات جهانی
به‌طورکلی معاملات بازارهای جهانی کالا و سهام روزهای پایانی  این هفته  را با افت و خیز در انواع بازارهای آسیایی و اروپایی دنبال کرد.
بازارهای روز چهارشنبه سهام و کالای جهان به تاثیر از گزارش‌های اقتصادی چین نوسان داشت.
با انتشار گزارش رکود در تولید ناخالص داخلی چین و از سویی کاهش صادرات ماه سپتامبر هنگ‌کنگ شاخص عملکرد سهام اندکی با افت همراه شد. این در حالی بود که بازارهای اروپایی با تکانه‌های مثبتی مواجه شد، استراتژی توافق برای حل بحران بدهی منطقه یورو در روز یکشنبه به وجود آمد، اما قرار است روز چهارشنبه تصویب بسته کمکی اعلام شود، موضوعی که به نظر تاثیر روانی در کوتاه مدت در بازارها خواهد گذاشت، اما برای نتیجه‌گیری در این باره باید به نحوه اجرا و روش عملیاتی بسته مورد نظر توجه کرد.
البته در کنار بازارهای سهام، قیمت طلا و نفت روی سیر صعودی قرار گرفت. از روز سه‌شنبه نفت با افزایش رو به بالایی به سطح ۹۳ دلار به ازای هر بشکه رسید.
این در حالی بود که پس از مرگ قذافی روند افزایشی قیمت‌ها سیر صعودی پیداکرده است. برای مبادلات مس نیز دادوستدها روندی افزایشی داشته، امیدواری به افزایش تقاضا از سوی کشور چین در سطح بالا و از سویی بهبود چشم‌انداز اروپا بیشتر شده است. بازارهای ایالات متحده دیروز را به تاثیر از کاهش نرخ وام مسکن برای حمایت این بخش گذراند، به طوری که در بازار تجاری نیویورک قیمت‌ها به سطح بالایی رسید. چشم‌اندازهای مثبت از اوضاع اقتصاد جهان حاکی از این است آینده بهتری در انتظار است. برای پلاتینیوم و پالادیوم نیز مبادلات افزایشی بود. این در حالی است که طلا در محدوده نوسانی یک هزار و ۶۵۰ و یک هزار و ۶۶۰ دلار قرار گرفت. همچنین مس و نقره به دنبال گزارش‌های اقتصادی مبنی بر افزایش تقاضا در آینده با بهبود اوضاع، رشد قیمت داشتند. در بازار شیکاگو ایالات متحده نیز نرخ بیشتر کالاها به جز کنجاله سویا افزایش نرخ داشت. ذرت، سویا، روغن سویا و گندم از جمله کالاهایی بودند که افزایش قیمت داشتند. معامله گندم، برنج، جو، پنبه و شکر نیز به تاثیر از روند سایر بازارها، افزایش نرخ داشت.
در بورس توکیو طلا افزایش قیمت داشت. نقره، پلاتینیوم و پالادیوم از جمله کالاهایی بودند که در پی رشد قیمت طلا، با روند رو به بالایی از لحاظ قیمت مواجه شد. برای سایر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کرد.
در بورس کالایی شانگهای طلا، مس، روی، میلگرد، سیم مفتول و سرب از جمله محصولاتی بود که رشد نرخ داشت. برای آلومینیوم نیز دادوستدها با شیب منفی پیگیری شد.
 


 


تلویزیون رسا، قسمت اول از یک گفت و گوی منتشر نشده با مهدی کروبی را پخش کرد.
این گفت و گو پیش از حصر کروبی ضبط شده است و آقای کروبی در این گفت و گوی جالب، جمهوری اسلامی را در سه مقطع پیش از تشکیل، از پیروزی تا رحلت امام و از رحلت امام تا کنون مورد بررسی قرار داده و می گوید، برای من مقطع سوم از همه مهم تر است زیرا انحرافاتی در این مقطع رخ داده که منجر به اتفاقات این چند سال شده و عده زیادی از نیروهای اصیل انقلاب حذف شده اند.
او از خاطرات انتخابات مجالس اول دوم و سوم می گوید و درباره استعفای آیت الله منتظری و کنار گذاشتن ایشان نکات قابل توجهی را مطرح می کند.
در قسمت اول این گفت و گو که پخش شد، کروبی تاکید کرد انحراف در انقلاب و نظام اسلامی بعد از رحلت امام آغاز شد و وضعیت فعلی را به وجو آورد که عده زیادی از نیروهای اصیل انقلاب یا حذف شدند و یا در زندان به سر می برند.. با این حال آقای کروبی با ذکر خاطراتی از دوره مجلس دوم و بعد از آن می گوید افرادی که پس از فوت امام خمینی در قدرت قرار گرفتند و انحرافات موجود را به وجود آوردند، از همان دوره اقدامات حذفی و گرایش به محدود کردن دیگران را آغاز کرده بودند.
دبیرکل حزب اعتماد ملی با یادآوری فضای آزاد انتخابات مجلس اول که همه گروه ها و گرایشات سیاسی اجازه حضور در صحنه انتخابات را داشتند، می گوید در خلال انتخابات مجلس دوم و بعد از آن متاسفانه همین تفکری که بعد از رحلت امام وضعیت فعلی را به وجود آورد تلاش می کرد از فرصت استفاده کرده و پایه های قدرت خود را تثبیت کند. این افراد شروع کردند به ایجاد محدودیت بر سر راه دیگران که در انتخابات شرکت نکنند.
کروبی کانون این اقدامات حذفی را جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ذکر کرد و با یادآوری مخالفت های امام با اقدامات حذفی این جناح گفت که علت انشعاب مجمع روحانیون از درون جامعه روحانیت نیز مبارزه با همین اقدامات بوده است.
کروبی از ماجرای نود و نه نفر نماینده مخالف میرحسین موسوی در مجلس و نیز ابطال صندوق های رای در برخی شهرها مانند اصفهان و شیراز به عنوان بخشی از اقدامات این جناح تمامیت خواه نام برد و گفت،این افراد با ادامه نخست وزیری میرحسین موسوی مشکل داشتند.
کروبی همچنین با اشاره به انشعاب از جامعه روحانیت و تشکیل مجمع روحانیون گفت تنها تشکلی که برای تاسیس و فعالیت اجازه کتبی از امام دارد مجمع روحانیون است که پس از تشکیل در انتخابات مجلس سوم اکثریت را از آن خود کرد اما درست یکسال بعد از تشکیل مجلس سوم امام رحلت کرد.
در قسمت بعدی این گفت و گو که هفته آینده از تلویزیون رسا پخش خواهد شد، آقای کروبی به ذکر انحرافات نظام بعد از رحلت امام خواهد پرداخت.

 


 


وقوع انفجار و حریق در یک خط لوله گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد، خبری است که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی دقایقی پیش آن را اعلام کرده است.

به گزارش این خبرگزاری غلامرضا پاکدل، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران، گفته است که این انفجار و آتش سوزی شامگاه جمعه در خط لوله گاز ۲۶ اینچ پازران به گچساران رخ داده است.
هنوز علت این حادثه اعلام نشده است.
بنا بر این گزارش، خط لوله مذکور برای تامین گاز چاه های نفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از منطقه پازران به گچساران استفاده می شود.

این انفجار در حالی رخ می دهد کهبامداد جمعه گذشته، دیروز انفجار در یک دکل شرکت ملی حفاری ایران در ۲۱۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز روز جمعه باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

دکل ۵۴ فتح  که در میدان نفتی «بی‌بی حکیمه» گچساران قرار دارد ، در حین عملیات تکمیل به وسیله دستگاه حفاری دچار فوران شد که به گزارش خبرگزاری مهر این فوران هم‌اینک مهار شده و تحت کنترل قرار گرفته‌است.

بنا به این گزارش، در این حادثه دکل‌بان دستگاه جان باخت و سه نفر از کارکنان از جمله رئیس دستگاه به طور سطحی مصدوم شده‌اند.

مواجه شدن غیرمترقبه حفاران با حجم عظیمی از گاز محبوس شده ناشناخته در لایه‌های مخزن، علت این انفجار گزارش شده‌است.

خبرگزاری مهر در این باره نوشته است که در این حادثه «حمید نژاد جان» با از خودگذشتگی و بستن برخی از شیرهای سرچاهی مانع توسعه حادثه و فوران گاز در سطح منطقه حفاری شده‌است.

این گزارش می‌افزاید که پس از مشاهده این وضعیت چاه و آتش‌سوزی در محل فوران چاه، کارکنان شاغل بر روی دکل حفاری ضمن بستن رمزهای چاه از وقوع یک فاجعه عظیم جلوگیری کردند.

میدان نفتی بی‌بی حکیمه در ۲۱۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و در جنوب میدان نفتی گچساران واقع شده‌است. این میدان در سال ۱۳۴۱ کشف و در همان سال به تولید رسید ضمن آنکه ظرفیت تولید این میدان روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه‌است.


 


دادستان آران و بیدگل به نیروهای انتظامی و قضایی این شهرستان دستور داده است تا مانع از ورود تمامی تورهای مختلط به منطقه کویری "مرنجاب" جلوگیری کنند.

بنا به گزارشهای رسیده به ندای سبز آزادی تنها در روز جمعه، امروز از ورود بیش از ۶۰ تا ۷۰ دستگاه اتوبوس که عازم این منطقه توریستی بوده اند، جلوگیری شده و اتوبوسهای مذکور مجبور به بازگشت از این منطقه شده اند.

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می‌شود.

تپه‌های شنی بلند و جنگلهای تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده‌است. دریاچه نمک آران و بیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی منطقه محسوب می‌شوند.

این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان محدود می‌شود.

ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد. قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته‌های قیچ است.

پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می‌توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب‌پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین اشاره کرد. در سال اخیر یک جفت پلنگ نیز در منطقه مرنجاب مشاهده شده‌است. به گفته ساکنان محلی هم اکنون ۲۱ قلاده پلنگ در این منطقه وجود دارد.

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد تاکنون صنعت گردشگری در ایران با مشکلات فراوانی روبرو شده است.

موضوع تورهای مختلط مورد مخالفت روحانیون بلند پایه جمهوری اسلامی قرار دارد.


 


برای نخستین بار یک روحانی ارشد در جمهوری اسلامی اعلام کرد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز در بازداشت موقت به سر می برند. 

سخنگوی جامعه روحانیت در  گفتگو با خبرنگار  "خبرآنلاین " در پاسخ به سئوالی درباره زندانی بودن و بازداشت میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی با بکار بردن واژه « بازداشت موقت » برای رهبران جنبش سبز ایران گفته است: « اینکه چرا [برای حبس آنها ]دادگاه تشکیل نمی‌شود باید از قوه قضاییه سئوال کرد. اما بازرس می‌تواند بازداشت موقت کند تا اینکه اطلاعاتش تکمیل شود. در این مطلب دو مسئله هست. یکی آنکه اگر کسی بازداشت موقت شد ممکن است مدتی در عالم تنهایی خودش به نتیجه برسد که اشتباه کرده و خودش بیاید بگوید ما اشتباه کردیم و اگر قانونی هم هست بیاید در حق ما اجرا بشود. این خیلی عالی است. یعنی رساندن فرد به اینکه به آغوش مسایل اسلامی و جامعه بازگردد. این مهلت و فرصتی الهی است که به او داده شده است. نکته دوم درباره بازداشت موقت، تکمیل اطلاعات پرونده است. ایشان مدعی است که اتفاقاتی افتاده  باید مدارک آن ارایه بشود و وقتی پرونده آماده شد به دادگاه برود. »

زندگی معمولی

اظهارات این روحانی ارشد در حالی رخ می دهد که تاکنون تمامی مقامات عالی جمهوری اسلامی بازداشت رهبران جنبش سبز را تکذیب می کردند.

محمود احمدی نژاد در آخرین سفر خود به ایالات متحده و در مقابل سئوال خبرنگار تلویزیون " ای بی سی "  با رد موضوع زندانی بودن دو کاندیدای معترض به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرده و گفته بود: « «میرحسین موسوی و مهدی کروبی آزاد و مشغول زندگی زندگی روزانۀ خودشان هستند.»

موضوع زندانی بودن رهبران جنبش سبز از جمله مواردی است که آقای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران به آن بطور مشروح اشاره کرده است.

گزارش آقای شهید از سوی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی سخیف و غیر واقعی عنوان شده است.

روزنامه کیهان که مدیر مسئول آن تحت نظر آیت الله خامنه ای تعیین می شود نیز بارها در سر مقالات خود به عادی بودن شرایط زندگی میرحسین موسوی و کروبی اشاره کرده و عنوان بازداشت را برای حصر خانگی آنان غیر واقعی خوانده است.

بی ادبی به آیت الله خامنه ای

آقای سالک در ادامه گفته است: « بعد از انتخابات خیلی‌ها رفتند و به آقای موسوی و آقای کروبی تذکر دادند اما آن‌ها گوش ندادند. دیگر بالاتر از این که مقام معظم رهبری شخصا روسای تمام ستاد‌ها را دعوت کردند و گفتند که حرفتان را بزنید و آن‌ها حرفشان را هم زدند و بی ادبی‌هایی هم کردند که خبرشان را داریم. باز بالاتر از این مقام معظم رهبری با درخواست آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان که گفتند به آن‌ها اجازه بدهیم که اگر شواهدی دال بر تقلب در استان‌ها دارند بیاورند، موافقت کردند. یعنی از اختیارات رهبری خود استفاده کردند و مهلت قانونی برای اعتراض را طولانی تر کردند اما باز خبری نشد. یا وقتی از ایشان خواستند و دعوت کردند و با ایشان صحبت کردند اما از در که خارج شدند رفتند در راهپیمایی میدان آزادی! همین آقای موسوی رفت روی ماشین ایستاد و بلندگو را گرفت و حرف‌هایش را علیه نظام و ولایت زد. حالا شما بگویید آدمی با این خصوصیات و این مسایل دیگر چگونه حرف آقای مهدوی کنی و دیگران را قبول خواهد کرد؟ علت این موضوع هم به خود این آقایان بر می‌گردد. خیلی تلاش شد اما کسی گوش نداد. »

این روحانی در ادامه از عدم برگزاری دادگاه میرحسین موسوی و کروبی به دلایل امنیتی اظهار بی اطلاعی کرده است.

آیت الله خامنه ای مافوق قانون اساسی است

آقای سالک همچنین در اظهار نظری گفته است که آیت الله خامنه ای « مافوق قانون اساسی است. »

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه این گفتگو با مقایسه آیت الله خامنه ای با پیامبر اسلام گفته است: « کته بعدی انعطاف رهبری است. ما می‌بینیم پیغمبر اکرم (ص) چگونه انعطاف دارند. البته روی اصول، هیچکس انعطاف ندارد. حضرت آقا هم فرمودند که در اصول هیچ انعطافی نداریم و کوتاه هم نمی‌آییم. ولی در مسایل جنبی اجتماعی و سیاسی که قابل انعطاف است، انعطاف دارند. به عنوان مثال پیغمبر اکرم (ص) در یک جنگی قرار گرفتند و مشورت کردند و پیغمبر اکرم به مشورت آن‌ها عملکردند و مشکلاتی هم پیش آمد اما در این اعطاف نوعی تربیت کادر وجود دارد. »

مراجع باید از رهبری اطلاعت کنند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  در این گفتگو با اشاره به تمایل رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر حذف ریاست جمهوری و تاسیس نظام پارلمانی و انتخاب نخست وزیر از سوی مجلس شورای اسلامی گفته است زمانی که آیت الله خامنه ای، امری کرد همه مراجع باید از اوامر رهبر جمهوری اسلامی اطاعت کنند، زیرا او ولی امر مسلمین است.

آقای سالک در این باره به "خبر آنلاین" گفته « گاهی ولی امر مسلمین دستور می‌دهند و حکمی را صادر می کنند وقتی که حکم صادر شد بر مراجع تقلید هم اطاعت از آن حکم واجب است. بنابراین اگر آن حکم عالیه و فرمان صادر شد بر همه آحاد مسلمین و حتی مراجع تقلید هم لازم هست که تبعیت کند و اقتدار ولایت به همین نکته است. »


 


محسن قرائتی در برنامه درس‏هایی از قرآن که پنج‌شنبه شب از شبکه  اول سیما پخش شد از ممانعت زنان از ازدواج دوم همسرانشان انتقاد کرد.
وی با انتقاد از ممانعت زنان نسبت به ازدواج دوم مردانی که توان جسمی و اقتصادی دارند در ادامه اظهار داشت: "اما اگر یک مردی توان جسمی دارد، توان مالی دارد، دو تا ماشین، دو تا خانه، دو تا موبایل، (از همه چیز) دو تا دو تا تهیه می‏کند؛ ولی (وقتی به ازدواج می‏رسد) زن می‌گوید: «نخیر! خدا یکی زن هم یکی!». یعنی چه؟ یعنی آن یک میلیون زن جوان به درک! گناه می‌کنند به درک! می‌سوزند به درک! این بخل زن‌ها است. بخل زن‌ها باعث می‌شود که یک میلیون زن جوان بیوه هست."
وی گفت: "دادستان تهران حدود بیست سال پیش به من گفت که در تهران ۵۰۰ هزار زن جوان بیوه هست. ۵۰۰ هزار زن جوان بیوه برای بیست سال پیش است. الآن شاید یک میلیون باشد".


 


به دلیل عدم همکاری مراکز مربوطه هزینه های درمان سرطان مجید فروغی بازیگری با سه دهه سابقه  هنري تامین نشد؛ و او خيلي زود از بین ما رفت.

به گزارش «تابناک»، مجید فروغی بازیگری که در زمینه بازیگری سه دهه تلاش کرد و علاوه بر قابلیت های فنی و حرفه ای، در  بین گروههای نمایشی به  عنوان یکی از با اخلاق ترین هنرمندان شناخته می شد، به دلیل اینکه نتوانست هزینه های درمان سرطان ریه را فراهم کند، در مبارزه با این بیماری به زانو درآمد و درگذشت.

او در حالی در گذشت که برای درمان این بیماری به پنج میلون تومان نیاز داشت و برای تامین این مبلغ، در قالب وام از مراکز مربوطه درخواست یاری کرد، اما متاسفانه یاریگری پیدا نشد، تا جایی که بیماری او را در هم شکست و روی در خاک کشید.

یکی از همکاران وی در گفت و گو با «تابناک» درباره پیگیری هایی که برای تامین هزینه درمان بیماری اش کرد، گفت: او سال ها عضو خانه تئاتر و انجمن هنرمندان تئاتر آزاد بود، اما این مجامع صنفی فاقد بودجه های لازم برای مساعدت با هنرمندان هستند؛ به همین دلیل با وجود کسالت شدید به معاونت هنری ارشاد مراجعه کرد و آنها هم وی را به صندق حمایت از هنرمندان معرفی کردند، اما آن صندوق هم، با اینکه از شدت بیماری او و هزینه سنگین درمان سرطان اطلاع داشتند فقط دو میلیون تومان، آن هم در قالب وام به وی دادند که به هیچ وجه هزینه های او را تامین نکرد.

وی با تاکید بر اینکه نجابت مجید، به او رخصت نداد که به روش های مختلف متوسل شود تا هزینه درمانش را تهیه کند، گفت: او با وجود درد و بیماری شدید، صبوری و سکوت کرد و حاضر نشد اوضاعش را اعلان عمومی کند .

این هنرمند تئاتر با تاکید براینکه مسوولان مربطه، از جمله در وزارت ارشاد برای لحظه ای هم شده با خود خلوت کنند و عملکردشان در مورد امثال مجید فروغی را مرور کنند، چون این نوع مشکلات ممکن است برای مسوولان هم به وجود آید، در این صورت به خود حق نمی دهند که بابت زحماتشان از بقیه مسوولان توقع داشته باشند؟

وی همچنین گفت: بارها و بارها پیش آمده که برای برگزاری برنامه هایی که خیلی نمی توان به تاثیرش دلخوش کرد، میلیون ها تومان هزینه می شود و منع قانونی هم براین حیف و میل نیست؛ اما برای تامین هزینه های درمان یک هنرمند که سی سال در عرصه هنر زحمت کشیده، موانع قانونی را پیش می کشند؛ معنی این برخوردها چیست؟   


 


فرزند ارشد دکتر احمد زید آبادی روزنامه نگار دربند، به نقل خاطره ای از ملاقات با پدرش پرداخته که این روزها در فیس بوک طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

در اظهار نظرات تعداد زیادی از اعضای ایرانی شبکه اجتماعی اما مجازی " فیس بوک " خاطره ای به نقل از پویا زیدآبادی، منتشر شده است که مورد استقبال جامعه ایرانی این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

فرزند ارشد در این نقل قول گفته است: « امروز در ملاقات با بابام از حرف های مسعود بهنود درباره زندان سال ۷۹ گفتم که جدیداً دوباره منتشر شده و بابام در جوابم گفت که: زندان سال ۷۹ و زندان ۵۹ که مسعود خان بهنود آنرا توصیف کرده نسبت به زندان این دوره فقط یک «پیک نیک» بود.»

زندان ۵۹ ، از جمله زندانهای مخفی سپاه پاسداران بود که در پادگان عشرت‌آباد تهران قرار داشت و با اصرار نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به همراه زندان توحید، تعطیل شد.

زندان توحید که پیش از انقلاب به زندان کمیته مشترک معروف بود در همان دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی به موزه عبرت تغییر نام داد و تبدیل به موزه شد.

احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب ایرانی است که در پی حوادث انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی، محکوم شده است و هم اکنون دوران زندان خود را به سر می برد.

این روزنامه نگار دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز هست.

زیدآبادی در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران تحصیل کرده و دکترای روابط بین‌الملل از دانشکده حقوق دانشگاه تهران دارد. تز دکترای او «دین و دولت در اسرائیل» نام داشت و کارشناس مسائل اسرائیل به شمار می‌آید.

این روزنامه نگار او در سال ۱۳۷۹ به جرم تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اقدام افسارگسیخته علیه نظام ۱۳ ماه در زندان اوین و زندان ۵۹  سپاه پاسداران زندانی بود.

بگفته همسر آقای زیدآبادی ، وی در دوران زندان پس از انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۱۷ روز در یک اطاق یک در یک و نیم متر، در یک سلول انفرادی در حال اعتصاب غذا بوده و ۱۸ روز دیگر هم بدون اعتصاب غذا در همان اتاق بدون هیچ تماس و ارتباطی نگه داشته شده است و در این مدت قصد خودکشی داشته .

گفته می‌شد مهمترین اتهام او نگارش نامه سرگشاده‌ای خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بود که در آن از انتقادناپذیری وی انتقاد کرده‌ بود.
احمد زیدآبادی، در سال ۱۳۹۰ توسط هیاتی متشکل از ۱۲ کارشناس بین المللی مستقل رسانه ای برنده جایزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان یونسکو ۲۰۱۱ موسوم به «گیلرمو کانو» شد. 


 


شورای هماهنگی انقلاب سوریه روز جمعه از کشته شدن سی و شش معترض سوری در ساعات اولیه تظاهرات جمعه "ممنوعیت پرواز" خبر داد اما این آمار تا لحظه تنظیم خبر در حال تغییر و افزایش است.

مردم معترض سوریه هر جمعه به برگزاری تظاهراتی علیه حکومت بشار اسد دست می زنند و هربار نامی متفاوت برای آن انتخاب می کنند. این نام ها که متناسب با شرایط روز انتخاب می شود بیانگر مطالبات تظاهر کنندگان است. مخالفان نام تظاهرات این هفته را "پرواز ممنوع" گذاشتند و خواستار دخالت شورای امنیت و برقراری فضای پرواز ممنوع در آسمان این کشور شدند تا حکومت سوریه نتواند مخالفان را با استفاده از جنگنده های ارتش، بمباران کند.

به گزارش العربیه، بیشتر قربانیان تظاهرات امروز که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند از معترضان شهر حمص بودند.

معترضان هفته گذشته نیز تظاهراتی علیه ضرب العجل اتحادیه عرب برای اصلاحات در سوریه برگزار کردند. زیرا می گویند حکومت سوریه در صورت ارائه ضرب العجل و چارچوب زمانی، فرصت بیشتری برای سرکوب مخالفان پیدا می کند.

بعد از آن تظاهرات بود که اتحادیه عرب هیاتی را برای سفر به دمشق و مذاکره با اسد روانه این کشور کرد.

با این حال هیئت اتحادیه عرب به ریاست حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور اعلام داشت :" کمیته عربی احساس کرد دولت سوریه مایل است در مورد بحران سوریه همکاری کند."

این درحالی است که خالد حکیم عضو کمیته هماهنگی پزشکان سوریه در تماس با تلویزیون العربیه از کشته شدن 35 معترض در تظاهرات امروز خبر داد.

وی که یک پزشک است در این گفتگو اظهار داشت که نیروهای امنیتی سوریه با ورود به بیمارستان ها زخمی ها را از تجهیزات پزشکی جدا می کنند تا منجر به مرگ آنها شود.

از سوی دیگر عمر ادلبی فعال سیاسی سوری در گفتگو با تلویزیون العربیه با انتقاد شدید از ضرب الاجل اتحادیه عرب اعلام کرد " از زمان این ضرب الاجل تاکنون سیصد معترض سوری به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سوریه کشته شدند.

 


 


راشد غنوشی رهبر حزب اسلامگرای نهضت، فاتح انتخابات تونس، امروز جمعه بر پای بندی حزبش به حقوق  زنان تونس  تاکید کرد.
به گزارش رادیو فردا، وی که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، اظهار داشت: نهضت به زنان تونس و به تقویت نقش آنان در تصمیم گیری های سیاسی پای بند است تا از هرگونه پس رفتی در دستاوردهای اجتماعی آنان جلوگیری شود.
راشد غنوشی تاکید کرد که از ۴۹ زنی که به نمایندگی مجلس موسسان تونس انتخاب شده اند ۴۲ زن عضو النهضت هستند.
النهضت با کسب حدود ۴۱ و نیم درصد کل آرا، نود کرسی از ۲۱۷ کرسی مجلس موسسان تونس را بدست آورده است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته