-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



رسانه های اصولگرای حامی رهبر جمهوری اسلامی از دستگیری چند روزه مدیر عامل یک بانک بزرگ دولتی در ارتباط با پرونده رسوایی موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی خبر داده است.

گرچه رسانه های اصولگرای منتقد دولت نامی از این مدیر ارشد دستگیر شده به میان نیاورده اند، اما نشانه های اعلام شده از سوی آنها حاکی از آن است که این مدیر ارشد نظام بانکی محمد جهرمی، مدیر عامل برکنار شده بانک صادرات است.

به نوشته رسانه های اینترنتی اصولگرای نزدیک به آیت الله خامنه ای، این مقام ارشد بانکی « به دليل ايجاد ارتباطات اوليه ميان گروه آريا و بانک صادرات ايران در دوره حضور وی در اين بانک مورد اتهام قرار گرفته است.»

رسانه های مذکور با خوداری از ذکر نام فرد دستگیر شده درباره این مقام ارشد نظام بانکی  جمهوری اسلامی نوشته اند که او از مديران به شدت مورد اعتماد شمس الدين حسينی بود از سال ۱۳۸۹ از سوی وی به عنوان رييس هيئت مديره و مدير‌عامل اين بانک بزرگ دولتی منصوب و مدت کوتاهی بعد نيز سرمايه اين بانک بيش از ۲ ميليارد دلار با پيشنهاد حسينی و تاييد رحيمی معاون اول رئيس‌جمهوری افزايش يافته بود.

به نوشته رسانه های مذکور فرد مورد نظر آنها سال گذشته در جشنواره قهرمانان صنعت وکارآفرينی کشور از سوی يکی از مجموعه‌های وابسته به امير منصور آريا به عنوان قهرمان صنعت در سال ۱۳۸۸ انتخاب شده بود.

مرور خبرهای مربوط به جشنواره قهرمانان صنعت در دوره های گذشته نشان می دهد که محمد جهرمی مدیر عامل برکنار شده بانک صادرات در جشنواره سال مورد نظر به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده است.

جالب آنکه با وجود اتهامات فراوان آقای مديرعامل و دستگيری چند روزه وی، نام وی همچنان به عنوان مدير مورد اعتماد بانک مرکزی در سايت اين بانک به چشم می‌خورد.

محسنی اژه‌ای ناظرپرونده فساد اقتصادی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ويژه خبری اعلام کرد با توجه به بررسی‌های دقيق، متهمان پرونده تخلف بزرگ بانکی ۳ برابر شده اند.

تارنمای ویکی پدیا آقای جهرمی را داماد ناطق نوری، رئیس دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و  مدیر دفتر بازرسی رهبری معرفی کرده است.


 


شبکه العربیه در گزارشی از وضعیت جسمانی حسنی مبارک، از احتمال مرگ رییس جمهور مخلوع مصر خبر داد.

 گفته می شود به دنبال گزارشی درباه توقف دو دقیقه ای ماهیچه قلب رئیس جمهور سابق مصر، شایعه مرگ بالینی وی دهان به دهان گشت.

مصطفی بکری سردبیر روزنامه مصری "الاسبوع" در این باره می گوید " تا کنون هیچ منبعی رسمی خبری را که رسانه ها در زمینه احتمال وفات رئیس جمهور مخلوع منتشر کرده اند تایید و یا رد نکرده است .

وی در ادامه گفت "سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا سوزان مبارک، همسر وی به طور غیر منتطره ای از ساعت چهار تا پنج بعد از ظهر به وقت قاهره با لباس سیاه با دو پسر خود در زندان طره ملاقات کرد."

بکری به العربیه.نت گفت "چرا مسؤلینی که وضعیت جسمانی مبارک را زیر نظر دارند به شدت پنهان کاری می کنند، این پنهان کاری کاملا مبهم است ."

روزنامه مصری "التحریر" که یک روزنامه مستقل است اعلام کرد سوزان مبارک در حالی شامگاه دیروز با پسران خود جمال وعلاء در زندان الطره ملاقات کرد که لباس سیاه بر تن داشت."

منابع مطلع به العربیه.نت گفتند "پسران مبارک به محض دیدن مادرشان سیاه پوششان بغض آنها ترکید و زیر گریه زدند."

این منابع می افزایند "پزشک متخصص قلب و نیز متخصصان مغز و اعصاب همچنان در اطاق محل نگهداری حسنی مبارک به سر می برند و بامداد روز سه شنبه از مغز وی اسکن شد و قلب مبارک بیش از یک بار متوقف شده است ."

گفتنی است که مبارک در مرکز پزشکی جهانی وابسته به نیروهای مسلح مصر بستری است و این مساله عدم اعلام أخرین وضعیت جسمی مبارک از سوی وزارت بهداشت و درمان مصر را توجیه می کند . با این همه منابعی در وزارت بهداشت مصر می گویند که وضعیت جسمی مبارک ثابت است .

دکتر خالد صلاح سردبیر روزنامه مصری "الیوم السابع" در مصاحبه ای تلفنی با تلویزیون "دریم" ضمن نفی شایعه درگذشت مبارک افزود "منابع مطلع در ارتش و گروه پزشکی معالج مبارک تاکید کردند که رئیس جمهور مخلوع همچنان زنده است اما پیشتر با مشکلاتی روبرو شده بود."
 


 


" سینما لجنزار و سینماگران ریزه‌خوران دستورالعمل‌های صهیونیستی هستند."
این گفته‌های فرج‌الله سلحشور کارگردانی‌ست که به ساخت سریال‌های مذهبی در ایران مشهور است.
وی درباره جشنواره فیلم رویش که در مشهد و از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود با بیان اینکه مسوولان این جشنواره سینمای دینی را قبول ندارند ادعا کرد که سینماگران برای اسلامی‌شدن سینما کاری نمی‌کنند.
وی سینمای ایران را به لجنزاری تشبیه کرد که ریزه‌خور دستورالعمل‌های صهیونیستی است و افزود:" وقتی در یک مملکت حرف سینمای اسلامی می‌ زنند، اما برای اسلامی شدن آن کاری نمی‌کنند پس تصمیمشان غلط است. "
به گزارش شیعه انلاین وی ادامه داد:" در یک حوض لجن، نمی‌توان دنبال سیب، گلابی و انار تمیز گشت و این یک حماقت است، در یک لجنزاری به نام سینما که ریزه خوره دستورالعمل‌های صهیونیستی است نمی‌توان حرف اسلام را زد. در این سینما که در دستان صهیونیست‌ها است نمی‌شود حرف اسلامی زد و مثل آن است که به یک دزد بگویی چرا مال حرام می‌خوری، به سینمایی که ماهیت صهیونیستی دارد نمی‌توان نام اسلامی داد.”
سلحشور که به حمایت از احمدی‌نژاد شهره است، پیش از این نیز بارها به سینمای ایران و سینماگران با گفته‌های ناشایست توهین کرده بود.
در اخرین اظهاراتش سینمای ایران را به فاحشه‌خانه تشبیه کرد که با واکنش تند اهالی این هنر روبرو شد.
از جمله پنج بازیگر زن در نامه‌ای از او خواستند که دست از سر سینمای ایران بردارد. دیگر هنرمندان نیز از جمله عزت‌الله انتظامی با تقدیر از نقش بازیگران زن در سینمای ایران نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.
 


 


در تاریخ کم نبوده اند حاکمانی که رفتار و سرانجامشان همچون قذافی بوده است ، آخرینش صدام حسین دیکتاتور عراق که پس از سالها حکمرانی مستبدانه و خونریزی های بسیار و تهاجم نظامی به دوکشور ایران و کویت، در نهایت کارش بجایی رسید که از ترس در سوراخی پنهان شده بود اما با آن حال زار دستگیر و محاکمه و اعدام شد. ولی همین قذافی برایش مجلس ترحیم گرفت و مرگش را شهادت در راه وطن لقب داد! و نه تنها از سرانجام او عبرت نگرفت بلکه درست پا جای پای او نهاد و با سرانجامی مشابه و حتی به لحاظ شکلی بدتر از او مواجه شد. بدون انکه به بررسی سوابق و روندی که ایندو از ابتدای حیات سیاسی و حکمرانی شان تا انتها طی کردند بپردازیم سئوالی که بطور جدی و قابل تامل می توان طرح کرد این است که « چرا دیکتاتورها از گذشته درس نمی گیرند؟ »
سوگمندانه باید گفت به رغم آنکه آموزه های اسلامی هیچگونه تلائم و سازگاری با استبدادورزی و اقتدارگرایی حاکمان ندارد اما کمتر حاکم و حاکمیتی را در کشورهای اسلامی می توان یافت که در گذشته و حال کارنامه ای از استبداورزی و دیکتاتوری نداشته باشند و در کشورمان که این وضع فاجعه بار است . در این باره بحث های انسان شناسی، جامعه شناسی،تاریخی و...بسیار می توان کرد اما وقتی فردی از روی دوش مردمی بالا می رود که به لحاظ ذهنی و معرفتی باوری به قانون و زندگی حقوقی و پایبندی به حقوق بشر و الزامات آن در تشکیل جامعه مدنی ندارند خودبخود در مسیر استبداد و دیکتاتوری قرار می گیرد و بجایی می رسد که جزخود را نمی بیند و همه را مطیع و منقاد خود می خواهد و هر گونه دعوت به عبرت گرفتن از سرنوشت دیگر دیکتاتورها برای او نیز بی معنا می شود.
تجربه همه کشورهایی که در دوران معاصر رهبرانش از درون زندان و مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی به قدرت رسیدند و خود به دیکتاتورهایی از قبیل قذافی تبدیل شدند اثباتی براین مدعاست که هیچیک از سرنوشت آن دیگری عبرت نگرفته و به همان سرنوشتی دچار شده که دامن قبلی ها راگرفته است، بنابراین باید بدانیم که دعوت دیکتاتورها به درس آموزی از سرنوشت گذشتگان هرچند  عمل مصلحانه ای است اما تقریبا نتیجه بخش نیست و واقع فکر و عمل ما باید متوجه مبارزه با دیکتاتوری و جلوگیری از دیکتاتور شدن حاکمان باشد.
در این باره ما ایرانیان کمتر فکر و عمل کرده و می کنیم. باید دانست که اگر قرار به درس آموزی از تاریخ و تجربیات گذشته برای دیکتاتورها بود از روزگار دور دیگر نباید شاهد دیکتاتوری و دیکتاتور در واحد های ملی باشیم اما می بینیم در این روزگار که جهان به دهکده ای واحد و ارتباطات سهل الوصول و اخبار و اطلاعات بر دوش ثانیه ها سوار شده و به همه جا می رود بازهم شاهد نظام های استبدادی و جان سختی دیکتاتورها در برابر دموکراسی خواهی شهروندان هستیم.
در این باره باید بدانیم تا زمانی که دنیای ذهنی و معرفتی ما در تلائم و سازگاری با حاکمیت قانون و قواعد مردمسالارانه و حقوق بشر قرار نگیرد و درعمل بدنبال جامعه مدنی قدرتمند از طریق تشکل یابی اقشار مختلف در قالب تشکل های صنفی و مدنی و احزاب سیاسی و آزادی مطبوعات و رسانه ها نباشیم و دراین باره صرف هزینه و وقت نکنیم و ساختار حقیقی جامعه را سازگار با فرهنگ دموکراتیک نسازیم؛ هرگونه ساختار حقوقی – حتی اگر محتوایی دموکراتیک داشته باشد – می تواند مغلوب ساختار حقیقی شده و منجر به نظامی استبدادی و دیکتاتورپرور شود، و البته این روشن است که اگر ساختار حقیقی جامعه در تلائم و سازگاری با دموکراسی سامان قرار گیرد ساختار حقوقی نیز متناسب با آن شکل گرفته و عمل خواهد کرد .
ما نباید منتظر تغییر رفتار در حاکمیت اقتدارگرای حاکم بر کشورمان و درس آموزی آنها از تحولات حادث در کشورهای پیرامونی مان و تجربیات جهانی باشیم بلکه باید خودمان برای فرهنگ سازی دموکراتیک و جامعه مدنی سازی اقدام کنیم و آنگونه مسیر را به پیش ببریم که با برهم زدن توازن قوای سیاسی و اجتماعی بتوانیم از شر دیکتاتوری – و نه تنها دیکتاتور – با هرنام و عنوان رها شویم.
طی این مسیر حوصله و صبر و پایداری و تکیه بر آگاهی بخشی می خواهد و آهسته و پیوسته گام برداشتن، تجربه تاریخی ما ایرانیان این بود که گهی تند رفته و انقلاب کرده ایم ، و گهی آهسته رفته و سرتسلیم به استبداد نشان داده ایم ، اما تا اینجای کار نشان داده که تجربه جنبش سبز از گونه دیگر است و آن اینکه باورمندان به تحول در ایران بگونه ای حرکت می کنند که نتیجه اش رهایی کشورمان از دام هرگونه دیکتاتوری باشد و اینکه فضا و شرایطی را بسازیم که در درون آن دیکتاتورهایی مثل قذافی و صدام و... و حتی رضا شاه و پسرش و محمد علیشاه، فرصت ظهور و بروز نیابند تا نه تنها خود دچار چنان سرانجام شومی شوند بلکه هزاران انسان را بخاک و خون نشانده و از حق حیات محروم سازند .

 


 


سارا زرتشت

 

 ۱-   پیشنهاد آیت الله رهبری،  برای حذف « انتخابات ریاست جمهوری» و «تقویت رسمیِ نهاد رهبری» جدی است؛ این را نشانه ها می گویند. نشانه نخست اظهار مستقیم آن توسط شخص ایشان است. نشانه دیگر استقبال زود هنگام حلقه ی هوادار و وابسته به بیت رهبری است. نشانه سوم واکنش صریح  و زودهنگامِ هاشمی رفسنجانی  در مخالفت  با آن است. نشانه ی چهارم  به بن بست رسیدن  حفظ قدرت و جمیع مشکلاتی است که در سالیان اخیر برای حکومت مطلقه ی آقای خامنه ای پیش آمده اند و نشانه ی پنجم که بزودی از راه خواهد رسید حمایت  تئوریک و تمام قد مصباح یزدی خواهد بود ...

 ۲-   آیت الله خامنه ای، هنگامی که در میان جمعی از دانشگاهیان کرمانشاه، حذف  قانون  انتخابات ریاست جمهوری را پیشنهاد داد، به نوعی پیشنهاد خود را مطرح کرد تا  به ظاهر معلوم نشود که قصد و منظور ایشان تغییر در «جمهوریت نظام» است.  رهبر  جمهوری اسلامی ، در متن پیشنهاد خود  به عمد واژه ی « جمهور » را به کار نگرفت و  تنها  اشاره کرد که نظام فعلی ریاستی است و می تواند به پارلمانی تغییر کند. در حالی که شکل دقیق و درست این پیشنهاد این است که در نظام فعلی  «رئیس جمهور»   وجود دارد که می تواند به «رئیس دولت » تغییر کند.یعنی در این میان «جمهورریت» می تواند به نفع دولت کنار برود.طرفه آنکه، پس از کودتای 22 خرداد جمیع فعالان جنبش سبز ترجیح داده اند از واژه ی «رئیس دولت»  را در خصوص آقای  احمدی نژاد به کار ببرند و آقای خامنه ای در حقیقت با این پیشنهاد  به نوعی اعتراف کرده است که  این تعبیر جنبش سبز با ماهیت واقعی حاکمیت فعلی  حقیقت داشته  است.

  ۳-  تغییرقانون برای حذف انتخابات ریاست جمهوری،  اگرچه  جمهوریت نظام را نشانه رفته است،  اما در این راه دو قربانی  مشهور هم خواهد داشت . شواهد حاکی از آن است که  با عملی شدن پیشنهاد ایت الله خامنه ای،  این تنها رئیس جمهور  نیست که  از سر راه برداشت می شود بلکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم  در این راه قربانی خواهد شد.  بی دلیل نیست که  هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد برای نخستین بار در شش سال اخیر هم  بر سر یک موضوع، هم عقیده اند و نظر موافقی به این تغییر معنادار ندارند.

  ۴-  در حکومت های دموکراتیک و نیمه دموکراتیک، «انتخابات» اجازه نمی دهد  طعم قدرت  آنچنان  در کام حاکمان  شیرین بیافتد که حاضر به واگذاری آن نباشند اما در حکومت های شبه دموکراتیک ، انتخابات ابزاری برای شیرین کردن قدرت در کام حاکمان است. با این حساب تلخکامی آیت الله خامنه ای از انتخابات ریاست جمهوری، انگیزه اصلی این پیشنهاد است. آیت الله خامنه ای، تقریباً  در تمام انتخابات ریاست جمهوری که  که در دوران رهبری خود برگزار کرده است، شکست خورده است. به استثنای انتخابات 84 - که آنهم  اگر تعبیر خواب شیخ را بپذیریم انتخابات نبود –  هیچگاه  مطلوب آقای خامنه ای به استقبال مردم مواجهه نشده است . اینک آیت االه خامنه ای، متوجه شده است  اگر انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشت،  دوم خردادی نمی بود. گفتمان اصلاحات قوت نمی یافت و به قدرت نمی رسید. هیچگاه  حلقه ی قتل های زنجیره ای فاش نمی شد و بیت رهبری یکی از وفاداران اصلی خود به نام سعید امامی را از دست نمی داد. اگر انتخابات ریاست جمهوری نبود، 18 تیری در میان نبود و حتی در پناه آن مجلس ششمی هم شکل نمی گرفت.اگر انتخابات ریاست جمهوری نبود، 22 خردادی نبود و جنبش سبزی بر نمی خاست و پایه های اقتدار حکومت تا  این اندازه سست نمی شد. اگر انتخابات ریاست جمهوری نبود، احمدی نژاد هم نمی توانست از فرط تکرار «دروغ  بزرگ» را، باور کند و خاستگاه خود را رای مردم بداند و لابد به بهانه ی آن،  برای  رهبری خط و نشان بکشد.

  ۵-  آقای خامنه ای، این بار ریشه را نشانه رفته است و  تیشه را به درستی بالا برده است. با حذف انتخابات ریاست جمهوری،  ساختار نیمه دموکراتیک   قانون اساسی هم از بین خواهد رفت و یک قانون شبهه دموکراتیک  جایگزین آن خواهد شد. اگر آقای خامنه ای  دوم خرداد را« پیش بینی» کرده بود، لابد این پیشنهاد را در پایان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی مطرح می کرد. حتی اگر می دانست که 22 خردادی اینچنین  جنبشی را به بار خواهد آورد، حتماً پیش از آن  و در همان فضای بسته  قبل از 22 خرداد این پیشنهاد را دستورمی داد. یعنی آیت خامنه ای هرچند در نوعِ خود،  سیاستمدار قهاری است و تا کنون توانسته است همه ی مخالفان سیاسی خود را مهار کند، اما اغلب  قدرت پیش بینی لازم را برای دیدن وقایع پیش رو ندارد و توانایی  شناخت  خواسته های واقعی  مردم را ندارد و معمولاً  در مواجهه با «جمهور مردم»  شکست خورده است.


 


دستگاه قضایی ایالات متحده چهار تبعه سنگاپوری به اتفاق یک شهروند ایرانی، به همراه چهار شرکت تجاری را به ارسال شانزده هزار دستگاه راديويی کنترل از راه دور با کاربرد نظامی، متهم کرده است.

دستيار دادستان فدرال آمريکا با اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفته است که فردی به نام "حسين لاريجانی" ببا همکاری چهار متهم سنگاپوری بازداشت شده در این کشور متهم هستند که ۶ هزار دستگاه راديويی کنترل از راه دور  از کارخانه ای در ایالت "مينسوتا" خريداری و از طريق سنگاپور به جمهوری اسلامی ارسال کرده اند.

دادستانی فدرال ایلات متحده بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه خواستار استرداد اين افراد شده تا بتواند آنها در خاک امريکا مورد محاکمه قرار دهد.

از سوی دیگر وزارت تجارت ایالات متحده برای هماهنگی با دادستانی فدرال این کشور، اسامی اين پنج نفر به همراه ده نفر ديگر و شماری از شرکت های مرتبط با آنها در چين، هنگ کنگ، ايران و سنگاپور را فهرست سیاه  اين وزارت خانه اضافه کرده است.

در هفته های گذشته مقامات دولتی آمریکا جمهوری اسلامی را متهم کردند که از طریق عوامل سپاه قدس قصد ترور سفیر عربستان در واشنگتن را داشته است.

جمهوری اسلامی این ادعاها را رد کرده است. 


 


مقامات روسی اعلام کرده اند که چندین دستگاه " پارازیت انداز سیار " به جمهوری اسلامی فروخته اند.

بنا بر گزارشهای منتشر شده از سوی رسانه های غربی، دولت روسیه قصد دارد تجهیزات بیشتری برای مقابله جمهوری اسلامی با ماهواره ها و رادیو و تلویزیونهای مخالف حکومت به ایران بفروشند.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه به نقل از "کنستانتین بیریولین" قائم مقام سازمان همکاری نظامی و فنی روسیه اعلام کرده است که بر اساس توافقات ایران و روسیه  پارازیت اندازهای کامیونی "آوتوبازا"  از جمله تجهیزاتی هستند که دولت روسیه امیدوار است با وجود تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، به ایران بفروشد.

بنا به اظهارات این مقام دولتی در مسکو که به گفتگو با خبرگزاری دولتی "ریانووستی"روسیه پرداخته این تجهیزات برای یک سیستم دفاعی ساخته شده است.

آقای ببریولین به این خبرگزاری گفته است« صحبت از جت و زیردریایی یا موشک اس ۳۰۰ نیست. ما درباره تامین امنیت حکومت ایران صحبت می کنیم. »
این مقام روسی نگفت که چند دستگاه پارازیت انداز به ایران فروخته شده و چه موقعی این تجهیزات تحویل داده شده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داده است که دستگاه خنثی کننده رادار "آوتوبازا"، بخشی از ابزار و تسلیحات نظامی است که روسیه قصد دارد به ایران بفروشد.
این مقام روسی تاکید کرده از آنجا که این دستگاه خنثی کننده رادار، جزو تجهیزات دفاعی محسوب می شود، شامل تحریم های سازمان ملل نمی شود.

شورای امنیت سازمان ملل به دلیل برنامه اتمی ایران، فروش تسلیحات و فناوری دارای کاربرد نظامی به این کشور را منع کرده است.
انتشار اخبار مربوط به فروش جنگ افزارهای روسیه به جمهوری اسلامی در شرایطی رخ می دهد که منابع خبری از در خواست روسیه و چین از آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تغییر متن گزارش  آقای امانو رئیس این آژانس درباره تلاش ایران برای دستیابی به تسحیلات هسته ای خبر می دهند.


 


وزیر ارشاد با تاکید بر لزوم ترویج بیشتر اسلام در میان بازیگران گفت:" از این پس فیلم‌هایی که چادر را تبلیغ ‌کنند حمایت بیشتری خواهند داشت."
سید محمد حسینی تاکید کرد:" وزارت ارشاد در آینده از فیلم‌هایی که چادر را رواج داده و اصول اسلامی را رعایت می‌کنند، حمایت بیشتری خواهد کرد."
به گفته وی در بعضی فیلم‌های سینمایی به چادر و زنان چادری توهین می‌شود و وزارت ارشاد بر بهتر شدن این وضعیت تأکید دارد.
وی در گفت‌وگو با فارس افزود:" وزارت ارشاد در سال گذشته تعدادی از بازیگران را به مکه اعزام کرد اما برخی از افراد نسبت به این اقدام انتقاد داشتند؛ در حالی که ما معتقدیم اگر بازیگران در فضای معنوی قرار گیرند، به سمت ارزش‌های اسلامی نیز گرایش بیشتری پیدا می‌کنند."
وی افزود:" هر چه فیلم‌ها ضوابط اسلامی را بیشتر رعایت کنند، وزارت ارشاد حمایت‌های جدی‌تری از آنها انجام می‌دهد."
حسینی ادامه داد:" تهیه کننده برای ساخت یک فیلم نیاز به سرمایه زیادی دارد و زمانی که مشاهده کند بنیاد فارابی از فیلم‌هایی حمایت می‌کند که ضوابط اسلامی را رعایت می‌کنند، انگیزه بیشتری برای رعایت ارزش‌های اسلامی پیدا می‌کند؛ ما معتقدیم مشوق‌ها بیشتر از برخوردهای سلبی در تولید فیلم‌های ارزشی تأثیرگذارند."
وی در پاسخ به این پرسش که برخی از منتقدان معتقد به مسموم بودن فضای سینمای کشور و نبود افراد ارزشی در سینما هستند، گفت: " برخی از نمایندگان مجلس نیز این موضوع را مطرح کردند اما وزارت ارشاد معتقد است افراد ارزشی در سینمای کشور وجود دارند؛ از این رو تلاش می‌کنیم تا از حضور آنها استفاده بیشتری ببریم."
 


 


به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به دلیل عدم همکاری سیستم بانکی برای نوسازی بافتهای فرسوده، در صورت وقوع زلزله در تهران چیزی از شهر باقی نخواهد ماند.
وی گفت:" نوسازی بافت‌های فرسوده سال‌هاست در تهران  و سایر شهرهای کشور مطرح است ولی متأسفانه در این مدت اقدام قابل توجه و مؤثری در این زمینه صورت نگرفته  است و به نظر می‌رسد  آنطور که باید نسبت به این موضوع دغدغه‌ای از سوی مسئولان وجود ندارد."
مرتضی طلایی که با فارس در این زمینه گفت‌وگو می‌کرد با لاک‌پشتی خواندن  روند نوسازی بافت‌های فرسوده تهران گفت:" روند نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح کشور قابل قبول نیست و وضع شهرستان‌ها در این زمینه بدتر از تهران است."
این درحالی‌ست که سال جاری در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده سال جهادی اعلام شده است.
وی معتقد است که دلیل این موضع دغدغه نبودن موضوع نوسازی بافت‌ها برای مسوولان است و به همین دلیل همه دستگاه‌های مرتبط با این زمینه از جمله وزارت مسکن، شهرداری‌ها و شوراهای شهرها و سیستم بانکی به شکلی از کنار ان عبور می‌کنند.
"یک طرف کار انجام می‌شود ولی طرف دیگر از سوی ارگان دیگر روی زمین می‌ماند. بنابراین این مسئله نیز مشکل است که به هر حال باید بگوییم در کشورمان کار تیمی بلد نیستم و کارها انفرادی انجام می‌شود."
طلایی با بیان این مطلب ادامه داد:" گر بخواهیم حرکت پرشتابی را در نوسازی بافت‌های فرسوده بدهیم لازم است به جای تصدی‌گری،‌تولی‌گری و ورود به اجرا نقش خود را مورد بازنگری قرار دهیم. به این معنا که سیاستگذاری‌هایی تشویقی در شورای شهر داشته باشیم همان طور که قبلا هم داشته‌ایم مانند دریافت نکردن عوارض که همچنان به قوت خود باقی است یا دادن اضافه تراکم به افرادی که اقدام به نوسازی منزل خو‌د می‌کنند."
وی افزود:" بسیاری از ساکنان بافت‌های فرسوده به دلیل سختی‌هایی که برای خاکبرداری، آوردن مصالح و سایر امورات مربوط به ساخت و ساز در کوچه‌های تنگ و باریک مواجه‌اند، از نوسازی منصرف می‌شوند."
این عضو شورای شهر تاکید کرد:" اگر پول مسکن مهر که ساخته شد را به مردم می‌پرداختیم تا برای نوسازی بافت فرسوده خود اقدام کنند موفق‌تر نبودیم؟ اگر پول را به پدری که در یک واحد فرسوده 60 متری زندگی می‌کند می پرداختیم تا خانه خود را بسازد و بتواند واحدی را هم به فرزند خود بدهد بهتر نبود؟"
به عقیده مرتضی طلائی مشکل مردم در بافت‌های فرسوده چند وجهی است و برای مدیریت جامعه ما تبدیل به دغدغه‌ نشده است.


 


محمود احمدی نژاد بار دیگر با سخنانی تازه جنجال برانگیز شد.
رئیس دولت دهم در سخنرانی خود در جمع مردم بیرجند در خراسان جنوبی گفته است: «به خبرنگار آمریکایی گفته ام که در ‌‌٢٥ سال گذشته هیچ‌یک از روسای جمهور و معاونان کشور ما با دیکتاور لیبی دیدار نکرده بودند.»
این اظهارات در حالی از سوی احمدی نژاد مطرح می شود که تصاویر بسیار گویایی از دیدار وی با معمر قذافی در اینترنت و دیگر رسانه ها منتشر شده است.
علاوه بر این در سال ۱۳۸۶ نیز پرویز داوودی معاون اول وی به دعوت معمر قذافی به لیبی سفر کرده بود و تصاویر مربوط به این دیدار همچنان در تارنمای ریاست جمهوری ایران موجود است.
همچنین آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز در شهریور ۱۳۶۳ به عنوان رئیس جمهوری وقت ایران، به لیبی سفر کرد و مورد استقبال معمر قذافی قرار گرفت و همچنین بعدتر در مقر سازمان ملل در نیویورک نیز همتای لیبیایی خود را ملاقات کرد که عکسهای این دیدار نیز در تمام رسانه ها منتشر شده است.

mmwty.jpg
 

mmwty3.jpeg

gadafi.jpg

mmwty_2.jpg

مخالفین و منتقدین محمود احمدی نژاد بارها وی را به دروغگویی و طرح ادعاهای خلاف واقع متهم کرده اند.
آیت الله خامنه ای اما بارها در سخنان خود کسانی که احمدی نژاد را دروغگو خطاب می کنند، مورد شماتت قرار داده است.
رهبر جمهوری اسلامی نظرات خود را به احمدی نژاد نزدیک تر و دولت وی را بهترین دولت صد سال گذشته در ایران می داند.
آقای احمدی نژا در سخنرانی امروز خود همچنین اصولگرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی که به دولت وی انتقاد دارند را تهدید کرد که هوادارانش « ظرف دو ثانیه » آنها را حذف خواهند کرد.
رئیس دولت دهم در این باره گفته است: « با من مشکل دارید، ولی با مردم که نباید مشکل داشته باشید. هرچه دلتان می‌خواهد به ما بگویید، ما هم که جواب نمی‌دهیم و این مساله را آزاد گذاشته‌ایم، ولی بدانید که این ملت بیدارند و اگر وقتش برسد و هرکس که بخواهد جلوی پیشرفتشان بایستد ظرف ‌‌٢ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت. »

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته