-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 10/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/2

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، می‌گوید استفاده از فیلترشکن و وی‌پی‌ان یک اقدام غیرقانونی‌ست و هر زمان که لازم باشد ما با هماهنگی مبادی قانونی می‌توانیم ارتباط وی‌پی‌ان را قطع کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، رضا تقی‌پور همچنین افزود که پروتکل‌های سیستم بانکی در ایران از پروتکل‌های عادی جدا شده و «اکنون هیچ خدشه‌ای برای تبادلات بانکی به وجود نیامده» است.

آقای تقی‌پور درحال از غیرقانونی‌بودن استفاده از فیلترشکن و وی‌پی‌ان صحبت می‌کند که دو سال پیش و پس از انتشار فهرست مصادیق جرایم رایانه‌ای، رضا جعفری، سرپرست دادسرای جرایم رایانهای و معاون دادستان استان تهران، در گفت‌گو با هفته‌نامه عصر ارتباط گفته بود که استفاده از فیلترشکن جرم نیست.

براساس ماده ۲۱ قانون جرائم رایانه‌ای، معرفی فیلترشکن و آموزش نحوه عبور از فیلترینگ از مصادیق جرایم رایانه‌ای اعلام شده اما قانونگذار به جرم استفاده از فیلترشکن اشاره‌ای نکرده است.

وی‌پی‌ان یا شبکه خصوصی مجازی، یک ابزار برقراری ارتباط مخصوص در شبکه است که کاربران اینترنت در ایران به طور معمول از آن برای عبور از فیلترینگ وبسایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. 

منبع: خبرآنلاین

مرتبط:

پورت وی‌پی‌ان‌ها در ایران بسته شد 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: استفاده از اینترنت ناپاک را از بین خواهیم برد

اینترنت خطرناک است اما سرعت اش 4 برابر خواهد شد!
 


 
 

1390/8/2

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، می‌گوید که نمایندگان سئوال‌کننده از رئیس دولت تحت فشار امضای خود را پس گرفته‌اند و او نیز در اعتراض به «عملکرد هیئت رییسه مجلس در برخورد با طرح سوال از رئیس دولت» استعفا داده است.

آقای مطهری که با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، افزود سئوال از رئیس دولت همانند سئوال از وزیران است و هیئت رئیسه مجلس می‌بایست در‌‌ همان روز ارائه سئوال، ۵ تیرماه، سئوال را به کمیسیون‌های تخصصی می‌فرستاد تا نماینده رئیس دولت برای پاسخگویی در کمیسیون مربوطه حاضر شود اما هیئت رئیسه مجلس به دنبال «انهدام طرح سئوال از رئیس‌جمهور» بود.

تنها یک روز پس از آنکه آقای مطهری طرح سئوال از رئیس دولت را با ۱۰۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده بود، یک عضو هیئت رئیسه مجلس ایران از "به مصلحت نبودن سوال از رییس دولت" خبر داده بود.

آقای دهقان، نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس، گفته بود: «در جلسه هیئت رئیسه مقرر شد تعدادی از اعضا با آقای مطهری گفتگو کرده و فضای فعلی کشور را برای وی تشریح کنند، تا فعلا سئوال از رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار نگیرد.» 

آقای مطهری در مصاحبه امروزش تصریح کرد که «متاسفانه معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاونان پارلمانی وزیران از یک طرف و برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس از طرف دیگر مانند دو تیغه یک قیچی به نمایندگان فشار وارد کردند تا امضای خود را پس بگیرند» و تنها «دو سه نفر» به صورت طبیعی امضای خود را پس گرفتند.

پیش از این نیز آقای مطهری در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس از فشار بر نمایندگان برای بازپس‌گیری امضایشان خبر داده و گفته بود که اگر فرمانداران و استانداران به فشارهایشان ادامه دهند، ما وزیر کشور را نیز استیضاح می‌کنیم.

به گفته آقای مطهری، «با همه این فشار‌ها» ۷۱ نماینده دیگر مجلس امضای خود را پس نگرفته‌اند و «اضافه کردن دو سه امضای کسری هم کار مشکلی نیست.»

طبق قانون ایران، سوال از رئیس‌ دولت با امضای یک‌چهارم نمایندگان در دستور کار قرار می‌گیرد و با توجه به عضویت ۲۹۰ نماینده در مجلس ایران، وجود دست کم ۷۳ امضا برای در جریان افتادن سوال از رئیس‌ دولت لازم است.

امروز نیز آقای دهقان، نماینده مردم چناران و طرقبه، از بازپس‌گیری امضای ۲۹ نماینده در طرح سوال از رییس‌جمهوری خبر داد.

آقای دهقان افزود که این نمایندگان «با توجه به مهلت یک هفته‌ای نایب رئیس مجلس برای تعیین تکلیف امضا‌های این طرح، برخی نمایندگان با توجه به شرایط کنونی کشور سوال از رئیس جمهوررا درشرایط فعلی صلاح ندانسته و امضاء خود راپس گرفتند،»

آقای دهقان همچنین ادامه داد که استعفای آقای مطهری در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و به نظر او این استعفا رای نمی‌آورد. 

منابع: مهر (+ و +)

مرتبط:

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: طرح سوال از احمدی‌نژاد به نتیجه نرسید

علی مطهری: مجلس و قوه قضاییه ایران مستقل نیستند

محسن نریمان در مجلس: احمدی‌نژاد را عزل کنید


 
 

1390/8/2

يك كودك كار توسط ۱۱ كارگر افغان ربوده شد و به قتل رسيد. اين جنايت در پي تجاوز دسته‌جمعي رقم خورد و تاكنون ۱۰ نفر از متهمان دستگير شده‌اند.

روزنامه شرق، روز دوشنبه، ۲ آبان در گزارشی نوشت که جنازه این کودک روز شنبه در ساختماني نيمه‌كاره و در منطقه پرديس پیدا شد. هویت این کودک، سعید، ۱۵ ساله اعلام شده که به گفته پدرش «هر روز وقتي از دبيرستان به خانه برمي‌گشت، بساطش را برمي‌داشت و در خيابان‌ها سبزي مي‌فروخت.»

بر اساس این گزارش، پدر سعيد چهار روز قبل گم شدن او را به پليس گزارش داده و تحقيقاتي نيز براي يافتن وي صورت گرفته بود.

این گزارش می‌افزاید که ۱۰ افغان بازداشت شده، از كارگران غيرمجاز هستند و در بازجويي‌ها اعتراف كردند پسر نوجوان را به قصد تعرض ربودند و دسته‌جمعي به وي تجاوز كردند و اين پسر ناگهان از حال رفت و فوت شد. متهمان ادعا كردند جسد را در يك پتو پيچيدند و در زيرزمين خانه پنهان كردند.

در همين حال متخصصان پزشكي قانوني با انجام معاينه و آزمايش‌هاي تخصصي علت مرگ سعيد را تجاوز دسته‌جمعي اعلام كردند.

بر اساس این گزارش در محل جنایت لباس‌ زنانه پیدا شده و با توجه به فراری بودن متهم یازدهم، احتمال وجود قربانی دیگری نیز پابرجاست.

منبع: شرق


 
 

1390/8/2

بهزاد رحمانی، عضو هیئت مدیره انجمن جراحان عمومی ایران اعلام کرد: «ایران بر روی کمربند سرطان قرار دارد و سرطان ریه مرگ آورترین سرطان در کشور محسوب می‌شود.»

آقای رحمانی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام اینکه ایران روی کمربند سرطان مری قرار دارد، افزود: «این کمربند شامل استانهای آذربایجان، کردستان، گیلان و مازندران و نواحی از ترکمن صحرا و زنجان است.»

این فوق تخصص جراحی ریه و قفسه صدری از ایران به عنوان یکی از مراکز پرخطر سرطان مری در دنیا نام برد و گفت: «شایعترین سرطان در کشور که هم مردان و هم زنان را تهدید می کند، سرطان ریه است. به طوریکه به عنوان مرگ آفرین ترین سرطان در کشور شناخته می شود و پیشقراول مرگ در سرطانهاست.»

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود از سرطان پستان به عنوان شایعترین سرطان در زنان نام برد و گفت که آمار شیوع این سرطان در ایران کمی بالاتر از آمار جهانی است.

او در عین حال تاکید کرد که سن شیوع سرطان پستان در کشور پایین آمده است.

به گفته رحمانی ۲۵ درصد زنان و به عبارتی یک نفر از هر ۴ زن به سرطان پستان مبتلا می شود.

منبع: مهر

 


 
 

1390/8/2

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داد از اوضاع عراق و در زمانی که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج می شوند، بهره‌برداری نکند.

وزیر امورخارجه آمریکا، یکشنبه، اول آبان ماه گفت که علی رغم برنامه‌ریزی برای خروج همه نیروهای نظامی آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی، آمریکا همچنان رابطه امنیتی قوی با عراق خواهد داشت.

او در عین حال به ایران هشدار داد که سعی نکند از این وضعیت سوءاستفاده کند.

خانم کلینتون که در برنامه «ملاقات با رسانه‌ها»ی شبکه ان‌.بی‌.سی شرکت کرده بود، تاکید کرد که هیچکس نباید درباره‌ اراده و تعهد آمریکا برای حمایت از دموکراسی در عراق اشتباه محاسباتی کند.

به گفته وزیر امورخارجه ایالات متحده، آمریکا برای این‌که چنین فرصتی را در اختیار عراق قرار دهد، هزینه‌های زیادی متحمل شده‌ و امیدوار است که نه ایران و نه هیچ کشور دیگری در این مورد اشتباه نکند.

از مردادماه که بحث خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق مطرح شده، مقامات رسمی آمریکا که خواهان ادامه حضور ارتش آمریکا در عراق بودند، افزایش تهدیدها و خطر ایران را به عنوان دلیلی برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق مطرح می‌کنند.

اما پس از چند ماه مذاکراه میان واشینگتن و بغداد برای احتمال تمدید حضور نیروهای نظامی آمریکایی در عراق، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد حضور نظامی آمریکا در عراق به طور رسمی تا پایان سال جاری میلادی تمام می‌شود و نیروهای نظامی به طور کامل از عراق خارج می‌شوند.

منبع: مردمک و رادیو فردا


 
 

1390/8/2

رهبران اروپا با صدور بیانیه‌ای به ایران هشدار دادند که در صورت بر طرف نشدن نگرانی‌ها بر سر برنامه اتمی‌اش، ممکن است با تحریم‌های بیشتری روبه‌رو شود.

این بیانیه تنها چند روز پس از دعوت کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز یکشنبه در بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی خواستند که به گفت‌وگوهایی جامع و سازنده با غرب تن دهد، که از دل آن راه حلی برای برای مسئله اتمی ایران بیرون آید.

راه حلی که به گفته رهبران اروپایی، به «احتراز از تشدید محدودیت‌های احتمالی آتی علیه ایران» منجر شود.

بیانیه رهبران اروپایی تأکید کرده است که «حرکت ایران به سمت افزایش حجم فعالیت‌های موشک و نیز گسترده کردن فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم، در مخالفت صریح با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و نیز گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»

اتحادیه اروپا همچنین از «کمبود همکاری ایران با آژانس» انتقاد کرده و گفته است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مسائل جدی و پرسش‌های اساسی در برنامه اتمی ایران اشاره کرده که در گزارش‌های اخیر مدیرکل به آن اشاره شده است.»

رهبران اروپایی در این بیانیه هچنین از وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته‌اند طرح اقدامات تنبیهی و تحریمی بیشتر علیه ایران را آماده کنند تا در صورت خودداری ایران در مذاکرات موسوم به نتیجه، علیه تهران اعمال شود، اما همزمان تصریح کرده‌اند که اتحادیه اروپا مصمم به تلاش دیپلماتیک برای حل پرونده اتمی ایران است.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته