-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 10/30/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس:
1390/8/7

محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید که احتمالاً انتخابات دوره بعد ریاست‌جمهوری برگزار نخواهد شد.

آقای دهقان امروز شنبه، هفتم آبان‌ماه در گفتگو با وب‌سایت «آتی‌نیوز» تاکید کرد که نظام سیاسی ایران، نظامی پارلمانی، ریاستی و ذیل «ولایت فقیه» است و در تغییر احتمالی ساختار سیاسی، بخش ریاستی حذف شده و بخش پارلمانی تقویت می‌شود.

این نماینده مجلس که هفته گذشته در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر پیشنهاد انحلال مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاسیس ساختار سیاسی دو پارلمانی را مطرح کرده بود، با توضیح روال قانونی این تغییرات گفت که ابتکار عمل در مورد تغییر قانون اساسی بر عهده رهبر جمهوری است و جز او هیچ مرجع دیگری صلاحیت باز کردن این باب را ندارد.

۲۴ مهر ماه، رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی تاکید کرد که در آینده احتمالا دور می‌توان نظام ریاستی را به نظام پارلمانی تغییر داد، پس از این سخنان بود که زمزمه‌‌های تغییر نظام سیاسی در ایران قوت گرفت.

اما حالا آقای دهقان در تحلیل سخنان آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید که «آینده‌ای احتمالاً دور» ممکن است به آینده احتمالاً نزدیک تبدیل شود.

به گفته این عضو هیئت رئیسه، رهبر ایران نه از «آینده خیلی دور»، بلکه از «‌آینده‌ای احتمالاً دور» سخن گفته است، بنابراین این گفته را «آینده احتمالاً نزدیک» هم می‌توان تعبیر کرد که به این معناست که احتمال دارد دور باشد و ‌احتمال هم دارد که نزدیک باشد.

محمد دهقان با تکیه بر همین استدلال پیش‌بینی کرد که بعید نباشد تا سال ۹۲، تغییر نظام سیاسی به رفراندوم گذاشته شده و دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار نشود.

منبع: آتی‌نیوز و مردمک


 
 

1390/8/7

یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس که خواست نامش فاش نشود، از تلاش  دولت برای انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر اقتصاد خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از این نماینده نوشته است: استانداران، معاونان پارلمانی وزرا و مسئولان بانکها بسیج شده اند تا امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد را به گونه ای وادار به پس گرفتن امضایشان کنند تا بررسی این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی منتفی شود.

قرار است جلسه رسیدگی به طرح استیضاح آقای حسینی سه شنبه این هفته در مجلس ایران برگزار شود.

بنا به گزارشها، این طرح استیضاح با ۲۸ امضاء در اول آبان از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

امضا کنندگان این طرح آقای حسینی را به کوتاهی در نظارت بر عملکرد بانکها و موسسات مالی، گماشتن افراد بی صلاحیت در مناصب مهم و مقاومت نکردن در مقابل اعمال نفوذ مقامهای اجرایی متهم کرده اند.

آقای حسینی پیش از این برای پاسخگویی در باره این اختلاس به مجلس رفته بود، اما نمایندگان مجلس می گویند که از توضیحات او قانع نشده و اکنون طرح استیضاحش را به جریان انداخته اند.

خبر اعمال فشار به نمایندگان برای انصراف از استیضاح وزیر اقتصاد، یک هفته پس از منتفی شدن طرح سوال مجلس از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، منتشر می شود. طراحان سوال می گفتند که برخی نمایندگان از سوی هیات رئیسه مجلس برای پس گرفتن امضای خود زیر فشار قرار گرفته اند.

همچنین یازده نماینده از آقای احمدی نژاد بر سر ماجرای اختلاس بزرگ شکایت کرده بودند، ولی پس از توصیه آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، شکایت خود را پس گرفتند.

منبع: مهر و مردمک و بی بی سی


 
 

1390/8/7

گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال حاکی است که شرکت چینی هوآوی (Huawei) که در غیاب شرکت‌های غربی در بازار تلفن همراه ایران، سهمی از این بازار را در اختیار گرفته، به حکومت ایران برای ردیابی مکان مخالفان کمک می‌کند.

بنا بر این گزارش، شرکت هوآوی به تازگی قراردادی را با بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران امضا کرده که به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امکان خواهد داد تا افراد را بر اساس محل تلفن همراه آنها ردیابی کند.

وال استریت جورنال می‌گوید این اطلاعات را از طریق مصاحبه با کارمندان مخابرات در ایران و خارج از ایران و هم‌چنین از طریق مرور و بررسی مستندات مربوط به مناقصه قراردادها به دست آورده‌است.

شرکت چینی هوآوی در ایران در حدود یک هزار کارمند دارد و از سال ۱۹۹۹ در بخش ارتباطات ایران حضور مؤثری داشته‌است.

وال استریت جورنال می‌نویسد که گفته می‌شود هوآوی در سال ۲۰۰۹ نیز به درخواست شرکت «ایرانسل» خدمات پیامک و اسکایپ را در ایران مسدود کرد.

بنا بر این گزارش که روز پنج‌شنبه منتشر شده است، نمایندگان شرکت هوآوی در مذاکرات بازاریابی‌های تازه خود با طرف‌های ایرانی تأکید کرده‌اند که «به این خاطر که چینی هستند در سانسور اخبار تخصص دارند.»

این گزارش می‌افزاید که هوآوی همکاری‌هایی نیز با شرکت «زعیم الکترونیک» دارد. صنایع زعیم الکترونیک، یک شرکت الکترونیکی در ایران است که محصولاتی را برای وزارتخانه‌های اطلاعات و دفاع جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران تهیه می‌کند.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/8/7

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که اظهارات هیلاری کلینتون، همتای آمریکایی او، در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره ایران پر از تناقض است و تا زمانی که این تناقضات وجود داشته و نیت آمریکا صادقانه نباشد، مذاکره معنی ندارد.

علی‌اکبر صالحی، که پس از دیدار با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در نشست خبری مشترکی با او در تهران صحبت می‌کرد، همچنین افزود: «برقراری رابطه، زمانی معنی دارد که طرفین بدون پیش‌شرط و هم‌سطح وارد گفت‌وگو شوند که به نظر می‌رسد که زمان آن هنوز فرا نرسیده است.»

خانم کلینتون روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که دولت آمریکا به روشنی نشان داده است برای مذاکره با ایران، چه از طریق رسمی و چه از طریق غیر رسمی، آمادگی دارد.

در نشست خبری امروز آقای صالحی، او همچنین تصریح کرد که ایران مایل به برقراری روابط با تمام کشورهای جهان به جز اسراییل است.

دیروز و یک روز پیش از صحبت‌های آقای صالحی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اظهارات خانم کلینتون در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی را «متناقض» توصیف کرده بود.

رامین مهانپرست همچنین گفته بود: «فکر می‌کنیم باید تغییری در سیاست خارجی آمریکا ایجاد شود، یا در سطح وزیر یا در ساختار. چون ادعاهایی که مطرح می‌شود و حرف‌هایی که بیان می‌کنند به کشوری که قدرتمند است و ادعا دارد که می‌تواند در دنیا تأثیرگذار باشد، نمی‌آید» 

منابع: بی‌بی‌سی فارسی و واحد مرکزی خبر

مرتبط:

کلینتون: حمایت نکردن از جنبش سبز به دلیل عدم تمایل رهبران جنبش بود

طرح استیضاح وزیر خارجه اعلام وصول شد

صالحی: تیم هسته‌ای دولت خاتمی جاسوسی نمی‌کرد
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته