-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 10/20/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/27

گروهی از هنرمندان و فعالان سینمایی خارج از کشور با صدور بیانیه‌ای خواستار تحریم مقامات سینمایی جمهوری اسلامی شدند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سی‌میل قرار گرفته، با اشاره به دستگیری اخیر مستندسازان ایرانی آمده است: «اطلاعات دریافتی از ایران نشان می دهد که سینماگران زندانی در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار گرفته اند تا مکتوب و در مقابل دوربین فیلمبرداری به ارتباط با کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگلیس اعتراف کنند.»

این بیانیه به حکم مرضیه وفامهر، رامین پرچمی، جعفر پناهی و محمد رسول‌اف  اشاره کرده و تاکید می‌کند طی ماه گذشته دهها تن از سینماگران به وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما امضاکنندگان این بیانیه از وزرای امور خارجه، وزرای فرهنگ، مراکز سینمایی و فرهنگی و جشنواره های فیلم در سراسر جهان تقاضا داریم دستگیری فیلمسازان ایرانی را محکوم و از حکومت جمهوری اسلامی بخواهند تا سریعا سینماگران زندانی را آزاد نمایند.»

امضا کنندگان این بیانیه در پایان از کشورهای جهان خواسته‌اند که تا آزادی تمام سینماگران و هنرمندان زندانی، مقامات سینمایی و تلویزیونی حکومت ایران را مورد تحریم قرار دهید.

بهروز وثوقی (بازیگر سینما)، شیرین نشاط (کارگردان) شجاع آذری (کارگردان)، شبنم طلوعی (بازیگر سینما و تئاتر) شهره آغداشلو (بازیگر سینما و تئاتر)، سپیده فارسی (کارگردان)، محسن مخملباف (کارگردان)، سمیرا مخملباف (کارگردان)، حنا مخملباف (کارگردان)، بهمن قبادی (کارگردان)، رضا علامه زاده (کارگردان)، بابک پیامی (کارگردان)، مازیار بهاری ( مستندساز)، نازنین بنیادی (بازیگر سینما)، نکار زادگان (بازیگر سینما)، فرامرز رهبر (مستندساز)، علی صمدی احدی (مستندساز) نیما سروستانی (مستندساز)، هوشنگ توزیع (کارگردان تئاتر و بازیگر) عباس بختیاری (عضو کمیته افتخاری آکادمی فرانسه) امضا کنندگان این بیانیه هستند.

متن کامل بیانیه را بخوانید.

 


 
 

1390/7/27

دولت ایالات متحده با اشاره به نقض حقوق بشر در ایران از جامعه جهانی خواست تا جمهوری اسلامی را محکوم کرده و به تلاش برای درخواست تغییر در وضعیت مردم ایران ادامه دهد. 

در آستانه طرح رسمی گزارش مامور ویژه حقوق بشر ایران در سازمان ملل، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به آزار اقلیت‌ها و مدافعان حقوق بشر، خفه‌کردن هرگونه اعتراض و «شکنجه زندانیان» در زندان‌های ایران اشاره کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه همچنین تاکید کرده است که واشینگتن «هم‌چنان در کنار مردم ایران است که چیزی نمی‌خواهند جز آنکه صدایشان شنیده شود و دولت مسئولیت اعمالش را بپذیرد».

در جریان بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در کمیته حقوق بشر سازمان ملل، روز دوشنبه، فهرستی از نقض حقوق بشر و نابرابری‌ها و سرکوب‌ها تهیه شده و از تهران خواسته شد تا با همکاری با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به پرسش‌ها در این باره پاسخ دهد. این جلسه به بررسی بخش‌هایی از گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران، اختصاص داشت که در آن نسبت به رفتار با فعالان جامعه مدنی، فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی، هنرمندان، وکلا و فعالان محیط زیست ابراز نگرانی شد.

متن کامل گزارش مقطعی احمد شهید قرار است امروز چهارشنبه به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ارائه شود.

این گزارش در حالی در مجمع عمومی مطرح خواهد شد که هفته گذشته نیز‌بان گی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، برای چهارمین سال پیاپی قویاً از کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده و در گزارش سالانه جدید خود نوشت که نقض حقوق بشر در ایران طی ۱۲ ماه گذشته «ادامه یافته و تشدید شده ‌است».

افزایش چشمگیر در تعداد اعدام‌های ثبت‌شده در ایران، تبعیض علیه اقلیت‌ها، احکام «دل‌بخواهی و مستبدانه» زندان برای روزنامه‌نگاران، و محروم کردن دانشجویان زندانی از دریافت خدمات درمانی از جمله موارد دیگر ذکر شده در گزارش احمد شهید است. 

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/7/27

 

جامعه بین المللی بهاییان اعلام کرده است که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران هفت بهایی را به اتهام ارتباط با موسسه آموزش عالی بهاییان به چهار تا پنج سال زندان محکوم کرده است. 
 
طبق این گزارش، شماری از شهروندان بهایی در تهران، اصفهان و کرج پنج ماه پیش درارتباط با موسسه آموزشی بهاییان بازداشت شدند.
 
افراد بازداشت شده، استادان دانشگاه غیرحضوری بهاییان و یا از افراد مرتبط با این مؤسسه بودند که برای آموزش به جوانان بهایی محروم از تحصیل از دانشگاه‌های ایران، این سیستم آموزشی را تأسیس کرده‌اند.
 
جامعه بین المللی بهاییان می‌گوید کامران مرتضایی و وحید محمودی هر یک به پنج سال و رامین زیبایی، محمود بادوام و فرهاد صدقی، مدرسان این موسسه آموزشی به چهار سال و ریاض‌ سبحانی، مشاور، و نوشین خادم، دستیار، به چهار سال زندان محکوم شده‌اند.
 
طبق این گزارش، دو بهایی دیگر مرتبط با پرونده موسسه آموزشی بهاییان یعنی کامران رحیمیان و همسرش فران حسامی، هردو مدرس روان‌شناسی، همچنان در زندان به سر می‌برند و هم اکنون پرونده سیصد بهایی دیگر نیز در مراجع قضایی ایران در جریان است.
 
بانی دوگال، نماینده جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل، این افراد را بی‌گناه دانسته و گفته مشخص نیست که اتهامات علیه این افراد چیست.
 
به گفته وی هدف این افراد فقط این بوده که «به جوانانی که به دلیل اعتقادات دینیشان ناعادلانه از تحصیل در موسسه‌های آموزش عالی محروم شده‌اند، خدمت کنند.»
 
هم اکنون دست کم ۱۱۲ نفر بهایی در ایران به خاطر عقایدشان در زندان به سر می‌برند که از جمله این بازداشت شدگان می‌توان به هفت رهبر جامعه بهایی که به بیست سال زندان محکوم شده‌اند اشاره کرد.
 
در جمهوری اسلامی٬ بهاییان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با مشکلات متعددی مواجه‌اند و از این رو طرح آموزش غیرحضوری را برای آموزش فرزندانشان دنبال کرده‌اند.
 

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته