-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 4 آبان 90

  

سلام،

چهارشنبه 4 آبان 90، 26 اکتبر 2011 میلادی

ابتدا عذر خواهی بکنم از اینکه به دلیل مسافرت برنامه با کیفیت نازلتری خدمت شما ارایه می شود.

در مورد 12 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه حکومت روز جمعه گذشته بر سر یک دو راهی باخت- باخت در برابر جشن بادبادکها در پارک پردیسان تهران قرار گرفت. به این معنی که در حرکتهای مشابه قبلی که جوانها برای یک کار اجتماعی بسیج می کردند مثل آب پاشی در چند پارک تهران و شهرستانها یا بحث کودکان کار، شستن ماشینها و دادن پول آن به کودکان کار یا جشن فانوسها، حکومت برای اینکه از هر تجمعی جلوگیری بکند به جوانها حمله کرد و سعی می کرد جلوی آنرا بگیرد اما اینبار به دلیل باختی که دفعات قبل داشت و سرزنشی که شده بود و مسئله دارشدنی که نیروهای سرکوب پیدا می کنند، در مقابل دعوت به تجمع برای جشن بادبادکها در پارک پردیسان تصمیم بر این گرفت که برخورد خاصی نکند. این کار نشان داد که می شود با فعالیتهای مختلف امکان حرکتهای اجتماعی و مدنی را فراهم کرد. متن بسیار زیبایی هم برای دعوت به این جشن بادبادکها تهیه شده بود که با ظرافت حاوی خواست آزادی در بین نسل جوان بود همینطور متضمن اعتراض به آلودگی هوای تهران.

نکته دوم اینکه زندانیان سیاسی بند 350 اوین در ملاقات هفتگی این دوشنبه خبر دادند به خانواده ها که یک هفته است که گاز بند قطع است به همین دلیل آب گرم ندارند، گرمایش نیست و پخت و پز برای خودشان هم ندارند و به همین دلیل بسیاری از بچه های سیاسی دچار سرما خوردگی شدند. تلفن بند 350 هم که بیش از یک سال و نیم است که قطع است.

نکته سوم اینکه برای فریدون صیدی راد فعال سیاسی چپ در دادگاه تجدید نظر هم حکم سه سال زندان تعزیری تایید شده. او عضو ستاد انتخاباتی آقای کروبی در اراک بود و هم اکنون در بند 350 اوین است.

نکته چهارم اینکه یحیی دهقان و مهرداد کشاورز دو تن از دراویش کوار فارس دیروز با یورش نیروهای امنیتی به منزلشان دستگیر شدند.

نکته پنجم اینکه 350 فعال مدنی و حقوق زنان با امضای نامه ای به حکم سه سال حبس تعزیری برای فرشته شیرازی و 7 سال ممنوع الخروجی اعتراض کردند. این فعال حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضاء 40 روز است که در آمل در میان زندانیان عادی بسر می برد و در این مدت از ملاقات بچه های خودش محروم بوده.

نکته ششم اینکه آقای نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اعلام کرد که بعد از طرح هدفمندی یارانه ها بسیاری از واحدهای تولیدی با کمتر از 30 درصد ظرفیت کار می کنند.

نکته هفتم اینکه دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی خبر داده از اینکه از 200 عضو این انجمن 50 درصد شرکتها یا راکدند و یا نیمه تعطیل شدند و بقیه هم تنها با 20 درصد ظرفیت کار میکنند. او علت این کار را حضور شرکتهای شبه دولتی دانست که طبیعتاً بیشترین آن در سپاه هستند و با استفاده از رانتهای حکومتی می توانند پروژه های کشور را با اعمال زور و نفوذ و گاهی با ترک تشریفات مناقصه بگیرند. در همین راستا دیروز به موازات این اعتراض درست، این خبر را هم داشتیم که پروژه گاز کارخانه تولید ال ان جی به ارزش 500 میلیون دلار را وزارت نفت به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار کرد. به این ترتیب از سرکار آمدن آقای رستم قاسمی سردار سپاه و فرمانده قبلی قرارگاه خاتم الانبیاء این سومین پروژه بزرگی است که به سپاه واگذار شده. ساخت لوله های اتان و اتیلن هم به ارزش نیم بیلیون دلار، 500 میلیون دلار،  شهریور ماه گذشته باز به قرارگاه خاتم واگذار شد و قرارداد مطالعاتی ساخت مخازن زیر زمینی مخازن نفت خام.

نکته هشتم اینکه قایم مقام سازمان همکاری نظامی و فنی روسیه از فروش کامیونهای پارازیت انداز خبر داده که به عنوان بخشی از یک معامله بزرگتر با ایران بوده. او البته نگفته چند تا از این کامیونها و به چه قیمتی و در چه زمانی به ایران تحویل دادند اما قبلاً گزارشها را داشتیم که برای پارازیت کردن ماهواره، حکومت غیر از ایستگاههای زمینی که امواج نیرومند افقی را می فرستد که بسیار هم برای سلامت مردم زیان آوراست نقاط کور آنرا هم سعی می کند با کامیونتهایی که دارد در سطح شهر تهران بپوشاند و به این ترتیب پارازیت بفرستد. اظهارات این مقام روسی تایید گزارشهایی است که قبلاً داشتیم.

نکته نهم اینکه آقای محسنی اژه ای دادستان کل کشور در مصاحبه خبری که داشت خبر داده از اینکه متهمان پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی سه برابر شدند. گفته می شود تا الان 31 نفر دستگیر شدند که در بین آنها یک مدیرعامل دیگر بانک بزرگ دولتی هم دیده می شود.

نکته نهم اینکه 4 شهروند سنگاپوری دستگیر شدند به همراه متهم پنجم آقای حسین لاریجانی که در ایران است. مقام دادستانی فدرال آمریکا اعلام کرده که جرم اینها خریدن تجهیزاتی از مینه سوتای آمریکا است. درواقع شش هزار دستگاه کنترل از راه دور آمریکایی را از طریق این شرکت سنگاپوری می خریدند و  به ایران می فرستادند که در بمبهای کنار جاده ای که ایران می سازد و تحویل مخالفین در عراق می دهد تا خودروهای آمریکایی را از بین ببرند بکار می رفته. به هر صورت دستگیری این آدمها بنا به اظهارات این مقام قضایی آمریکا همراه است با تحریم دهها شرکت چینی، هنگ کنگی، سنگاپوری و ایرانی که در این قبیل معاملات دست دارند و بیش از 10 نفر دیگر هم در لیست اتهام و دستگیری آمریکاییها قرار دارند. آمریکا خواستار این شده که این 4 شهروند سنگاپوری را تحویل آمریکا بدهند تا در آمریکا محاکمه بشوند.

مطلب بعدی ما درخصوص سوریه است که سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که در سوریه نیروهای امنیتی به بیمارستانها حمله می کنند و مجروحین سرکوبهای حکومت را از آنجا با ضرب و شتم می ربایند و می برند. یک پزشک سوری هم که توانسته از سوریه بیاید بیرون در مصاحبه با رادیو تلویزیونهای دنیا این موضوع را تایید کرده. چنین کاری در واقع دقیقاً تاکتیکی است که سرکوبگران سپاه در سرکوب حرکت مردم بکار می بردند و همینطور که در ایران هم بچه ها بیمارستانهای زیر زمینی و درون خانه ها درست کرده بودند تا مجروحان تظاهرات را به بیمارستانها نبرند که در دام حکومتی ها بیافتند، در سوریه هم بنا بر اظهارات بچه های پزشک و پرستار همین کار صورت گرفته و در زیر زمینها و خانه ها بیمارستانهای صحرایی درست کردند تا مجروحان تظاهرات را در آنجاهها درمان بکنند.

نکته یازدهم اینکه اعلام شد از سوی شورای ملی انتقالی لیبی که آقای قذافی و پسرش معتصم و یکی از مشاورین وی که کشته شده بودند در نقطه نامعلوم و محرمانه ای که اعلام نشده در صحرا دفن شدند.

و نکته آخر اینکه نتایج انتخابات تونس اعلام شد و بیش از 90 درصد دارندگان حق رای در این انتخابات شرکت کردند و حزب االنهضه که خبرگزاریها از آن به عنوان حزب میانه روی اسلامی یاد می کنند 40 درصد آرا را به دست آورده و بنابراین در ترکیب مجلس موسسانی که وظیفه نوشتن پیش نویس قانون اساسی جدید و همینطور تعیین دولت موقت را برعهده دارد حزب النهضه ناچار به ائتلاف با احزاب دیگر هستند برای پیشبرد امر دولت ولی یک شریک قدرتمند سیاسی خواهد بود. آقای لاریجانی در تهران این را نشانه اسلامی بودن تونس دانسته در حالیکه اگرچه حزب النهضه رای آورده ولی حرفهایی که آقای راشد الغنوشی و دیگر اعضای این حزب می زنند کاملاً با نوع اسلامی که جمهوری اسلامی می گوید اختلاف دارد و بیشتر شبیه مدل ترکیه است. احتمالا کشورهایی مثل تونس یا لیبی اگر به مسیری که ترکیه رفته بروند در آینده ای نه چندان دور از مخالفین سرسخت جمهوری اسلامی خواهند شد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته