-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 10/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

 « اين شيوه برخورد با موضوع برمی­ گردد به نوع برداشتی که ما از ولايت فقيه داريم که آيا مثلاً در هر مسئله­ ای ما ابتدا بايد نظر ولی فقيه را بدانيم و بعد اظهار نظر کنيم، يا اينکه نه! ما مجازيم حرف خودمان را بزنيم و ابتکار عمل داشته باشيم و انتقاد کنيم و از اين قبيل. ديديم که بالأخره آن گزينه برنده شد و در عمل معلوم شد که ما برداشتمان از ولايت فقيه يکسان نيست! و وقتی باز به فرمايشات خود رهبری مراجعه می­کنيم می­ بينيم نظر رهبری باز نظر اين طرف را تأييد می­کند که طرفدار آزادی عمل و اظهار عقلی و ابتکار عمل است. اين است که من معتقدم تا زمانی که ما به مبانی و اصول مشترک با يک برداشت نرسيم، ايجاد وحدت کار بسيار مشکلی خواهد بود ».
خبرنگاران سبز/سیاست:
 علی مطهری نماينده مجلس هشتم در سخنانی در همايش "منشور برادری" گفته است که محمود احمدی نژاد در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در شرايطی مورد تائيد آيت الله خامنه ای قرار گرفته است که اغلب اصولگرايان با کانديداتوری او مخالف بوده اند.

گزينه رهبری ،گزينه نامطلوب

تارنمای "جماران" به نقل از آقای مطهری نوشته است: « بسياری از اصولگرايان معتقد بودند که آقای احمدی نژاد گزينه خوبی (برای انتخابات رياست جمهوری) نيست و بايد به فکر گزينه ديگری باشيم! يک عده هم می­ گفتند همين طور است، منتهی ما چون احساس می­ کنيم که تمايل رهبری به ايشان است، بنابراين می­ گوئيم هيچ کس نبايد اظهار نظر کند! ولی خوب يک عده می­ گفتند اينجا بحث انتخابات است و طبيعت انتخابات اين است که هر کسی نظر خودش را اعلام کند و ما مجاز هستيم که علی رغم اطلاع از نظر رهبری، خودمان برويم سراغ يک گزينه­ ديگری، و احياناً در نظر رهبری هم تأثيرگذار باشيم، يعنی وقتی ايشان احساس کنند اکثريت قريب به اتفاق اصولگراها در يک گزينه­ خاصی وحدت کردند، ايشان هم طبيعتاً حمايت خواهند کرد، ولی آن گروه مقابل می­ گفتند نخير به هيچ وجه، همين که احساس کنيم اندک تمايلی به آقای الف هست، همه بايد ساکت باشيم، يعنی در واقع حتی ميل رهبری کافيست برای اينکه ما ديگر وارد نشويم. »

برداشت ما از ولايت فقيه
اين نماينده مجلس در ادامه اين سخنان افزوده است: « اين شيوه برخورد با موضوع برمی­ گردد به نوع برداشتی که ما از ولايت فقيه داريم که آيا مثلاً در هر مسئله­ ای ما ابتدا بايد نظر ولی فقيه را بدانيم و بعد اظهار نظر کنيم، يا اينکه نه! ما مجازيم حرف خودمان را بزنيم و ابتکار عمل داشته باشيم و انتقاد کنيم و از اين قبيل. ديديم که بالأخره آن گزينه برنده شد و در عمل معلوم شد که ما برداشتمان از ولايت فقيه يکسان نيست! و وقتی باز به فرمايشات خود رهبری مراجعه می­کنيم می­ بينيم نظر رهبری باز نظر اين طرف را تأييد می­کند که طرفدار آزادی عمل و اظهار عقلی و ابتکار عمل است. اين است که من معتقدم تا زمانی که ما به مبانی و اصول مشترک با يک برداشت نرسيم، ايجاد وحدت کار بسيار مشکلی خواهد بود. »

همه حمايتهای رهبری

اين اظهارات در حالی از سوی فرزند يکی از بانيان و نظريه پردازان جمهوری اسلامی بيان می شود که رهبر جمهوری اسلامی در شش سال گذشته بيشترين حمايتها را از محمود احمدی نژاد داشته است.

از نظر آيت الله خامنه ای دولت آقای احمدی نژاد «بهترين دولت تمام صد سال گذشته »است و نظرات وی به رهبر جمهوری اسلامی بيش از ديگر سياستمداران جمهوری اسلامی نزديک است.

از نظر آنان استقبال پيش دستانه رهبر جمهوری اسلامی از نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در خرداد ماه سال  ۱۳۸۸ ، راه هرگونه تغيير نتايج از سوی مراجع قانونی را بست و منجر به بحران فعلی مشروعيت حکومت در ايران شده است.

آزادی بيان

علی مطهری در ادامه سخنانش در اين همايش گفته است: «خود من عضو هيئت نظارت بر مطبوعات هستم؛ يکی از مشکلات همين است، الآن می­ گويند اين روزنامه يا اين مجله، با يک آقايی که در اين فتنه ­اخير (اصطلاح حکومت ايران برای توصيف اعتراضهای پس از انتخابات ۱۳۸۸) منتقد بوده، مصاحبه کرده. اين خودش يعنی جرم! بنابراين اين نشريه بايد توقيف بشود، اينجا ما می­ ايستيم می گوئيم اين مخالف آزادی بيان است.»

 
 


مهدی خزعلی پاسخ داد : " اميرالمومنين فرمود :  کلمه الحق يراد بها الباطل . اين کلام خداست . چه کسی از آن استفادا ميکند ؟ امروز اونهايی که جناح حاکم هستند از تمام آيات و روايات برعليه دين استفاده ميکنند .
خبرنگاران سبز/جامعه:
دکتر مهدی خزعلی فرزند آيت الله خزعلی در جمع ذوب شگان ولايت در نمايشگاه مطبوعات در غرفه های اعتماد و شرق رفق و با اصرار غرفه داران روزنامه ی جوان(در جوار فارس و کیهان) وارد غرفه ی جوان شد و در قامت يک بسيجی خيبری از اصلاح طلبان و جنبش سبز دفاع همه جانبه کرد و در پاسخ سوال حاميان ولايت که تمرکز و حساسيت بر روی مسئله ولايت فقيه داشتند، ولايت را تنها ولايت الله دانست . وی در جواب سوال يکی از جناح حاکم که در مورد حمايت آمريکا از جنبش سبز و از ديد وی اميدی که آمريکا به اصلاح طلبان ايران باز کرده اند اعلام کرد : " من يک بسيجی خيبرم. معتقدم آمريکا هيچ غلطی نميتواند بکند اما آنهايی که اختلاس ميکنند به نام دين اين خيانت ها رو ميکنند آنها حکايت، اين انقلاب ما را نابود خواهند کرد.

مهدی خزعلی همچنين درمورد کارخانه خاک سرخ هرمز که اقتدارطلبان با جنجال بسيار برای وی پرونده سازی کردند پاسخ داد : " خاک سرخ هرمز به نام مه=حمد مهدی خزعلی فرزند مصطفی است من مهدی هستم فرزند ابوالقاسم . اين رو همتون ميدونيد باز هم ميگييد . کيهان هم ميدونه . بنده هنوز جزيره هرمز رو نديدم، خاک سرخ هرمز را هم نديدم .

وی در جواب سوال ديگری که پرسيده شده بود : در زمان عمليات خيبر به ولايت اعتقاد داشتيد يا نداشتيد گفت : من به ولايت ائمه خدا اعتقاد داشته دارم و خواهم داشت . در ولايت فقيه از نظر من بنده به بازپرس گفتم من بيش از تو به ولايت فقيه اعتقاد دارم اما ميخواهم ولايتی که تو معتقدی را بالاتر از خدا ندانم . ولايت فقيه شما الان بالاتر از خداست. شما ميگوييد ولايت فقيه بالاتر از خداست . وی در ادامه به سوالی که با تاکيد بسيار نيز مکررا در مورد ولی فقيه پرسيده ميشد ابراز داشت : ولی فقيه من کسی است که اهل حق و خبرگان منتخب مردم به او رای بدهند و انتخاب بکنند.

مهدی خزعلی در بخش ديگری از گفتگوی ناخواسته خود که از طرف فردی متحجر و تندخو در مورد اعلام برائت آيت الله خزعلی از فرزندش مهدی خزعلی و نارضايتی وی از پسرش اعلام شده بود اعلام کرد : ببينيد در انتخابات سال ۸۸ مواضع بنده با مواضع پدر بزرگوار که دست ايشون را ميبوسم با مواضع بنده متفاوت بود. ايشون اعلام برائت از مواضع انتخاباتی بنده کرد و همين اخيرا ميگفتند که من شما را فرد متدينی و معتقدی ميدانم . وی در ادامه فرمودند ولی فقيه در طول زمان ممکن است عوض بشه . سابقا حضرت امام بود آقای خامنه ای شد و ممکن است بعد از اون هم صد نفر ديگر بيايند

در داغ ترين بخش گفتگو، مهدی خزعلی در پاسخ حمید داوود آبادی اينگونه پاسخ داد : بنده هرگز برای ولايت فقيه خون نمی دهم و تنها برای خدا خون ميدهم چرا که تنها کسی که ميتواند ارزش و قيمت جان من باشد خداست. تنها خريدار جان من خداست . ولی فقيه اگر در مسير خدا حرکت کند ما همراهی اش ميکنيم اگر يک لحظه پايش را يک لحظه جابجا بگذارد به او توکل نخواهيم کرد . در مابين صحبت مهدی خزعلی بسيجيان ذوب شده که از سخنان به حق مهدی خزعلی آشفته شده بودند اين سخنان مهدی خزعلی را همطراز با سخنان خوارج دانست که مهدی خزعلی با لبخندی آرام پاسخ داد : اميرالمومنين فرمودند : " حق را بشناسيد بعد اهلش را با آن بشناسيد باطل را بشناسيد اهلش را با آن بشناسيد. ملاک ارزش های انقلاب اسلاميست نه فرد اين فرد امام فرمود حتی اگر من خطا کنم با من هم برخورد کنيد شما اصلا در شخص متوقف نشيد هرکسی که در مسير اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کرد ما مخلص آن هم هستيم حتی يک گام حتی امام فرمود حتی اگر من خطا کردم با من هم برخورد کنيد. اينکه شما ميرويد و تمامی اين قضايا را ميخواهيد با استفاده از يک نام همه را بکوبيد غلط است ما مخلص همه هستيم اما با يک نام مسير امون را عوض نميکنيم . مسير ما اسلام است مسير ما مسير ائمه اطهار عليه السلام است و هر کس در اين مسير قرآن و عطرت رفت ما مخلص آن هستيم .

در اين گفتگوی ناخواسته در مورد ميرحسين موسوی اينگونه سوال شد که شما موسوی را به خاط اينکه هشت سال نخست وزير امام بوده با همه چی داريد عوض ميکنيد نظرتون را در مورد موسوی بفرمائيد : مهدی خزعلی پاسخ داد : " اميرالمومنين فرمود :  کلمه الحق يراد بها الباطل . اين کلام خداست . چه کسی از آن استفادا ميکند ؟ امروز اونهايی که جناح حاکم هستند از تمام آيات و روايات برعليه دين استفاده ميکنند .

سخنان چند روز قبل هيلاری کلينتون با صدای آمريکا و سخنان وی نيز بحث ديگر حاميان ولايت بود که بحث نهايی اين گفتگو شد . اقتدارگرايان بار ديگر با فرافکنی و شايعه سازی به جنبش سبز تهمتی دروغ زدند و گفته ای که هيلاری کلينتون وزير امور خارجه ايالات متحده هرگز آنرا بر زبان نياورده بود را به جنبش سبز وصل کردند.  از مهدی خزعلی پرسيده شد : هيلاری کلينتون از شما حمايت کرد و اعلام کرد : حاميان جنبش سبز بايد سلاح بردارند پس چرا هيچگاه اعلام برائت نکرديد . آمريکا و اسرائيل شما اصلاح طلبان را سرمايه اجتماعی و اميد خود می دانند که مهدی خزعلی با قاطعيت پاسخ داد : من معتقدم که آمريکا و اسرائيل اميدشان به جناح حاکمی است که دين فروشی ميکنيد و به دين فروشی شما دل بسته که در اين لحظه حاميان ولايت طبق معمول زمانيکه قافيه را به حريف خود می بازنند شروع به هوچی گری و شلوغ کاری ميکند . ياد گفته اين راند فيسلوف روسيه ای مقيم آمريکا افتادم که به درستی گفته بود : فقط دو روش برای تعامل انسانها با يکديگر وجود دارد: اسلحه يا منطق; زور يا تفاهم.کسانی که ميدانند که با منطق نميتوانند پيروز شوند به زور و اسلحه پناه برده اند.

گفتنی است در انتها نیز اقتدارطلبان که عرصه را بر خود تنگ دیدند شروع به هتاکی کردند و مصاحبه رو به هم زدند و شروع به فحش و مرگ بر ضد ولایت فقیه گفتن کردند.یکی جلو آمد و با بی شرمی به دکتر گفت:" خاک بر سرت کنند" و وقتی یکی از بازدیدکنندگان به او اعتراض کرد که چرا جای بحث و منطق ناسزا می گویی ،جانشینان خلف اوباش لمپن،سعید تاجیک ،به او حمله ور شدند و برخورد فیزیکی کردند.

اين گفتگوی ناخواسته در نمايشگاه مطبوعات را تماشا کنيد :



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته