-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه26 مهرماه 90

 
سلام
سه شنبه 26 مهر 1390- 18 اکتبر 2011 میلادی
ابتدا عذرخواهی می کنم  از اینکه مسافرت من قدری طولانی شد و کیفیت برنامه به لحاظ فنی در طی 20 روز نامطلوب بود. خوشحالم که دوباره می توانم برنامه را با کیفیت بهترخدمتتان ارائه بکنم. ضمن اینکه با توجه به ایمیل هایی که دریافت کردم، امیدوارم بتوانم تغییراتی را در ارائه برنامه انجام بدهم.
امروز درمورد 10 موضوع صحبت می کنیم.
موضوع اول:
"امین نیایی فر" دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه تهران به جرم توهین به آقای احمدی نژاد 30 ضربه شلاق به پشتش نواخته شد و به بند 350 اوین برگردانده شد.
کمیته ی حقوق بشرسازمان ملل درجلسه اش به شدت از شلاق زدن مخالفین انتقاد کرده و به درستی مطرح کرده که این موضوع خلاف ماده ی 7 کنوانسیون بین الملی حقوق مدنی و سیاسی است. دراین ماده که ازقضا ایران هم ازامضا کنند گان آن است، آمده هیچ کس نباید موضوع اعمال شکنجه یا رفتارتحقیرآمیز وغیرانسانی قراربگیرد.
موضوع دوم:
سینماگران ایرانی خارج ازکشوراعم ازهنرپیشه، کارگردان، فیلمسازوغیره با امضای نامه ای به زندانی کردن سینما گران واعمال فشاربرآنها درداخل کشوراعتراض کرده اند و خواستار تحریم مقامات سینمایی و تلویزیونی حکومت ایران شده اند.
موضوع سوم:
مجموعا 30 سال حبس برای استادان دانشگاه بهاییان صادر شده است. دواستاد هرکدام به 5 سال و پنج استاد دیگرهرکدام به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده اند.
موضوع چهارم:
"فرشته شیرازی" فعال زنان به 2سال حبس تعزیری و 7سال ممنوعیت خروج ازکشورمحکوم شده است.
موضوع پنجم:
آقای "مصطفی تاجزاده" نامه ی شجاعانه ای از درون زندان خطاب به آقای خامنه ای نوشته و درآن مطرح کرده که ما باورنمی کردم که دراین نظام کاراخلاق ومعنویت و دین به اینجا برسد. آقای تاجزاده برموضوعی انگشت گذاشته که ازسیاستهای سرکوبگرانه ی حکومت هست وآن فشاربرخانواده ها و بستن راه ارتزاق آنهاست. همچنین اذیت و آزاربچه های افراد سیاسی و خانواده ی آنها ومحروم کردنشان ازخارج رفتن، درس خواندن و شرکت درفعالیتهای اجتماعی است. به نظر من نامه ی آقای تاجزاده از درون زندان مصداق دیگری است ازحرف "مجید دری" که دوروز پیش اوهم درنامه ای از زندان نوشته بود که ما کمراستبداد را می شکنیم.
آفرین برزندانیان قهرمان سیاسی ما که درشرایط فشار و تهدید داخل زندان اینگونه شجاعانه حرف می زنند.
موضوع ششم:
سه استاد دانشگاه ترکیه که برای سمینار"ایران، ترکیه و بهارعربی" - که در دانشگاه تهران برگزارشده بود- به ایران رفته بودند، به جرم ارتباط با آمریکا دستگیر شده اند. جرم جاسوسی برای این سه استاد دانشگاه در شرایطی است که ایران دنبال ضرب شست نشان دادن به ترکیه است درخصوص مسائل اخیری که بین ایران و ترکیه بر سرسوریه و دفاع موشکی وغیره به وجود آمده است.
روزنامه ی" زمان" که نزدیک به حزب آقای اردوغان هست پرسیده که آیا روابط ایران و ترکیه خصمانه است یا دوستانه است؟ البته واقعا این قبیل کارهای حکومت ایران را باید جزواعمال خصمانه درعالم همسایگی بین ایران و ترکیه دانست.
موضوع هفتم:
اقای "بانکی مون" دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد پرونده ی ایران درخصوص توطئه ی ترورسفیرعربستان در واشنگتین به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شده است. براساس نامه ای که عربستان و آمریکا نوشته اند و ازایران شکایت کرده اند و با رسیدگی اولیه برابربا اساسنامه ی سازمان ملل، شکایات وارد هست وراهی شورای امنیت شده است. هیئت نمایندگی ایران هم نامه نوشته و دراین نامه توضیح داده واتهامات آمریکا وعربستان را ردکرده است.
آقای لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفته ما هیچ اظهارنظری نمی کنیم تا زمانی که کارشناسان امریکایی که در راه مسکو هستند بیایند و صحبت کنیم واز جزئیات پرونده مطلع بشویم. آمریکایی ها کارشناسانی را راهی ترکیه، چین و روسیه کرده اند تا برای آنها این پرونده را توضیح دهند.
آقای صالحی وزیرخارجه جمهوری اسلامی هم گفته آمریکا جزئیات را دراختیار ایران قرار بدهد تا ایران بررسی کند. جالب هست که درهمین حال درایران به دلیل ناهماهنگی ها آقای احمدی نژاد دریک سخنرانی گفته که چنین چیزی لازم نیست. آقای علی لاریجانی هم مدعی شده که اصلا این آقای "ارباب سیار" یک آدم معتاد بی تعادل است ومخالف حکومت جمهوری اسلامی هست که درآمریکا دستگیر شده است. باز درهمین حال وزیر خارجه درخواست کرده که خدمات کنسولی داده شود تا مقامات ایرانی بتوانند بروند و با آقای ارباب سیاردرزندان ملاقات کنند.
ورای اینها به نظر می رسد دستگاه امنیتی ایران سناریویی را آماده کرده که اینگونه است که شروع کرده اند به اعلام اینکه آقای غلام شکوری که احتمالا درایران و دردست خودشان هست، اصلاعضو مجاهدین خلق بوده واین ماجرا توطئه ی مجاهدین خلق و درپشت پرده اش هم امریکا بوده. احتمالا می خواهند کل مدارکی را که آمریکایی ها ازارتباط با نیروی قدس آقای ارباب سیاردارند، یک توطئه قلمداد بکنند.
موضوع هشتم:
آسانسوری درخوابگاه دانشگاه صنعتی امیر کبیر سقوط کرد. دراین حادثه خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده، اما بعد ازکشته شدن آمنه زنگنه به دلیل سهل انگاری مقامات خوابگاه، این دومین حادثه درخوابگاه دانشگاه امیر کبیر است وبی لیاقتی مسولین گرداننده خوابگاهها و امور دانشجویی را نشان می دهد. بارها دانشجویان خواسته اند که این اموربه شوراهای دانشجویی واگذاربشود ونه مسولین بی کفایت دانشگاهها.
موضوع نهم:
دریمن درگیری شبانه میان ارتش عبدلله صالح و مخالفین از پریشب در جریان بوده و طی گزارشی که مخالفین به سازمان ملل داده اند تاکنون 861 نفر کشته و بیش از 25000 نفر زخمی شده اند.
موضوع دهم:
اتحادیه عرب که وزاری خارجه اش درقاهره برای اخراج سوریه  تشکیل جلسه داده بودند، زیرفشارلبنان، یمن، الجزایروسودان(که باید آنها را حامیان حکومت سوریه دانست) تصمیم اش این شده که دوهفته به سوریه وقت داده که بیاید درقاهره(مقراتحادیه عرب) با مخالفین حکومت صحبت کند. البته نماینده سوریه این را رد کرده وگفته سوریه کشورمستقلی است که مسائل اش را درداخل مرزهای خودش حل می کند.
اما بیشترباید گفت که دکان دونبشی که سوریه سالها باز کرده بود که یک نبش آن روبه ایران بود وازپول و امکانات و کمکهای ایران بهره برداری می کرد و یک نبش آن رو به اعراب بود و زیربیانیه هایی  را امضا می کرد که سه جزایررا متعلق به اعراب می دانست وخلیج عربی و غیره می گفت، کاردستش داده ویک نبش(روابطش با ایران) باعث ناراحتی نبش دیگر شده وبخشی ازفشارهای کشورهای عربی را هم باید ناشی از نزدیکی سوریه به ایران دانست.
این موضوع این روزها یکی از جدی ترین ملاحضات کشورهای عربی است و به شکل تضاد اصلی کشورهای عربی درآمده است.
اندکی صبر، سحرنزدیک است.
تا فردا موفق، شاد و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی.
 


--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته