-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 10/27/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/4

شکور اکبرنژاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار پایان بخشیدن «به بدعت غیر قانونی و غیر شرعی حصر خانگی» رهبران سبز شد.

این نماینده مجلس در سخنانی که به عنوان نطق پیش از دستور بیان می کرد گفت: «به احترام بخشهایی از ملت که متفاوت از ما فکر میکنند، به زندان و حصر خانگی پایان داده و اخوت و محبت را جایگزین آن نماییم.»

نماینده مردم تبریز همچنین گفته است: «آیا کشور داری ما بر اساس عقلانیت است یا احساسات؟ چرا که کشور ما کشوری ممتاز از نظر ظرفیتهای مختلف است اما مدیریت غیراصولی و احساسی و پرهزینه باعث افزایش شاخص‌های تورمی و افزایش پرونده‌های قضایی شده است.»

آقای اکبرنژاد در بخش دیگری از نطق خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: طبق اصل ۱۷۵ قانون اساسی صدا و سیما باید آزادی بیان را با رعایت پیش شرط‌های لازم رعایت کند و متعلق به همه اندیشه‌ها باشد اما چه کسی امروز باور می‌کند که این نهاد به همه سلیقه‌ها اهمیت می‌دهد؟

وی ادامه داد: صداوسیما تنها نماینده بخشی از مردم جامعه است و بخش زیادی از مخاطبان این سازمان تحلیل‌های صدا و سیما را توهین به شعور خود تلقی کرده و به رسانه‌های دیگر پناه می‌برند.

شکور اکبرنژاد همچنین خطاب به دولتمردان گفت: آیا دولتمردان از تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها اگاهی دارند؟ آیا صدای کارگران شرکتی و مشکلات آن‌ها را می‌شنوند و پریشانی خانواده‌ها را درک می‌کنند؟

اکبرنژاد افزود: دولت و وزیران دولت به پرداخت مطالبات کارگران و پیمانکاران توجه کنند، چرا که بی‌تعهدی دولت در این زمینه بی‌اعتمادی به دولت را درپی دارد.

منبع: سحام نیوز


 
 

1390/8/4

مرضيه وفامهر، بازيگر فیلم «تهران من حراج» پس از گذراندن بيش از سه ماه و نيم بازداشت، آزاد شد.

خانم وفامهر روز گذشته در حالی آزاد شد که دو هفته ی پیش حکم یک سال حبس تعزیری و ۹۰ ضربه شلاق خود را دریافت کرده بود. این حکم به درخواست وکیل او به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی اوایل تیرماه سال جاری بازداشت شده بود. ناصر تقوایی، فیلمساز معروف ایرانی همان زمان اعلام کرده بود که همه عوامل بازداشت شده فیلم «تهران من، حراج»، با قرار وثیقه آزاد شده اند.

فیلم "تهران من، حراج" داستان یک دختر ایرانی‌ست که در یک میهمانی زیرزمینی با پسری ایرانی که در استرالیا زندگی می‌کند آشنا می‌شود و تلاش می‌کند با او به این کشور برود.

ناصر تقوایی می‌گوید این فیلم مجوز از سوی وزارت ارشاد را داشته و برخلاف شایعات مطرح شده، زیر زمینی نبوده است.

منبع: جرس

پیشینه:
مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی به مجازات زندان و شلاق محکوم شد

داستان «تهران من حراج» قصه سرگشتگي نسل ماست


 
 

1348/10/11
هواپيماي بويينگ 727 هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران درمسير مسكو-تهران درهنگام فرودبا وجود باز نشدن ارابه جلوي هواپيما، با مهارت خلبان (كاپيتان هوشنگ شهبازي) به سلامت به زمين نسشت. هواپيماي پرواز 742 مسكو-تهران قراربود درساعت 15:20 درفرودگاه امام فرود آيد كه خلبان هنگام باز كردن ارابه هاي فرود، متوجه مشكل در چرخ جلوي هواپيما شد و علي رغم اجراي دستور المعل هاي مربوطه چرخ باز نگرديد. لذا براساس رعايت ايمني بلافاصله مشكل به مسوولان اعلام مي گردد. سرانجام هواپيما با مهيا شدن شرايط فرود در فرودگاه مهرآباد تهران وهمكاري مسوولان فرودگاه، با تسلط وتبحر خلبان، درساعت 16:00 به سلامت درباند فرودگاه مهرآباد فرود آمد. اين هواپيماداراي 94 مسافرو 19 خدمه پرواز بوده كه همگي بعد از فرود، هواپيما را به سلامت ترك نمودند.

 
 

1390/8/4

مجلس روسای قوه مجریه و قضائیه را موظف به ارائه گزارش سالانه کرد. بر این اساس از این پس اردیبهشت‌ماه هر سال روسای قوه مجریه و قضائیه علاوه بر ارائه گزارش شفاهی در مجلس، باید گزارشی مکتوب از عملکرد سال قبل نهاد تحت امر خود را به مجلس ارائه کنند.

بر اساس مصوبه مجلس، نهادهایی که زیر نظر  آیت‌الله علی خامنه‌ای فعالیت می‌کنند در صورت موافقت رهبر جمهوری، باید گزارش عملکرد سال کاری گذشته خود را به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان قرار دهند تا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

سازمان صدا و سیما، سازمان قضایی روحانیت، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت،ستاد اجرایی فرمان امام، نهضت سوادآموزی، کمیته امداد امام خمینی، حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه از نهادهایی هستند که زیر نظر رهبر ایران فعالیت می‌کنند.

بعد از ارائه گزارش دولت، قوه قضائیه و گزارش احتمالی نهادهای تحت امر رهبر ایران، کمیسیون‌های تخصصی که مسئول بررسی گزارش‌های ارائه شده هستند تا یک ماه بعد باید نتایج بررسی خود را به معاونت نظارت مجلس ارائه دهند.

معاونت نظارت مجلس هم باید جمع بندی نهایی خود را برای بررسی بیشتر و تطبیق موارد مربوط به اعتبارات پیش بینی شده در بودجه کل کشور با گزارش تفریغ بودجه به دیوان محاسبات ارائه کند.

دیوان محاسبات آخرین حلقه این مجموعه است که باید در گزارش تفریغ بودجه نظر خود را در این باره اعلام کند.

معاونت نظارت مجلس علاوه براین موظف شد حداكثر تا پایان اردیبهشت هر سال گزارشی از اقدامات نظارتی مجلس در سال قبل تهیه و به هیئت رییسه ارسال كند.

این گزارش در صورت موافقت اعضای هیئت ریسه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

منبع:‌ ایرنا و مردمک


 
 

بررسی تجاوزهای جنسی اخیر در ایران:
1390/8/4

بررسی ۴۰ مورد تجاوز جنسی رسانه‌ای شده نشان می‌دهد که در ۶۵ درصد موارد، متجاوزان اقدام به ربودن قربانیان کرده‌اند. 

پایگاه خبری قانون در گزارشی به بررسی ۴۰ مورد تجاوز جنسی رسانه‌ای شده پرداخته و گفته ۲۰ درصد متجاوزان در پوشش راننده تاکسی و مسافرکش و ۱۵ درصد در پوشش انواع مامور (کار‌شناس شهرداری، مامور اداره گاز، مامور نیروی انتظامی و...) اقدام به ربودن قربانی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش نگاهی به خبر‌های چند ماه گذشته حاکی از آن است که هر ماه حداقل ۱۰ مورد تجاوز رسانه‌ای شده است.

خبرنگار قانون ۴۰ مورد از مهم‌ترین موارد رسانه‌ای شده تجاوز از آبان ۸۹ تا مهر ۹۰ را بررسی کرده و گفته در ۶ مورد (۱۵ درصد) از ۴۰ مورد بررسی‌شده، متجاوز از قربانی شناخت قبلی داشته و در ۳۴ مورد یعنی در ۷۵ درصد متجاوز از قربانی هیچ‌گونه شناخت و آشنایی نداشته است.

۱۷ مورد یعنی تقریباً ۴۳ درصد تجاوز‌ها گروهی و ۲۳ مورد یعنی حدود ۵۷ درصد تجاوز‌ها فردی بوده است.

۱۵ مورد تجاوز در استان تهران اتفاق افتاده است و این یعنی ۳۷ درصد ازکل موارد تجاوز رسانه‌ای شده متعلق به استان تهران بوده است.

خبرنگار قانون عجیب‌ترین مورد تجاوز گروهی را تجاوز بیش از ۱۳مرد به یک زن در کاشمر خراسان و شنیع‌ترین مورد را تجاوز گروهی۱۴ نفر به چند زن و دختر در مقابل دیدگان خانواده‌های قربانیان در خمینی شهر دانسته است.

از دید وی شنیع‌ترین تجاوز فردی هم مربوط به تجاوز پدری به نوزاد دختر سه ماهه‌اش در تاکستان است.

خلاصه‌ای از این بررسی را در جدول زیر ببینید: 

    


 
 

1390/8/4

قائم مقام مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفته امسال توزیع شیر در مدارس تهران نخواهیم داشت.

علی اکبر حامدی در گفتگو با مهر، هدفمندی یارانه‌ها را از دلایل توزیع نشدن شیر در مدارس دانسته و اعلام کرده که تا به امروز از سوی وزارت آموزش و پرورش هیچ اعتباری برای تهیه و توزیع شیر در مدارس تهران اختصاص نیافته است و تنها عنوان شده در مدارس مناطق محروم شیر توزیع شود.

رئیس گروه سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز گفته هنوز دستورالعملی از سوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس ابلاغ نشده است.

علیرضا کریمیان، دبیر کمیته ملی شیر مدارس، نیز چندی پیش از بدهی آموزش و پرورش به شرکتهای لبنی خبر داده بود.

آموزش و پرورش به شرکت‌های لبنی ۸۵ میلیارد تومان بدهکار بوده که به گفته وی بخشی از این بدهی پرداخت شده اما تاکنون اعتباری برای توزیع شیر در مدارس کشور اختصاص نیافته است.

منبع: مهر 


 
 

1390/8/4

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که پنج نفررد و چهار شرکت تجاری را به فروش و ارسال دستگاه‌های رادیویی کنترل از راه دور با کاربرد نظامی به ایران متهم کرده است. 

به گزارش رادیو فردا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چهار متهم این پرونده، اهل کشور سنگاپور هستند و در همین کشور بازداشت‌شده‌اند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که نفر پنجم این پرونده نیز حسین لاریجانی نام داشته و در ایران ساکن است.

بر اساس دادخواست دادستانی فدرال، این پنج نفر متهم هستند که شش‌هزار دستگاه کنترل از راه دور را از کارخانه‌ای در آمریکا خریداری و از طریق سنگاپور به ایران فرستاده‌اند.

مقامات قضایی آمریکا افزوده‌اند که ۱۶ قطعه از این دستگاه‌ها توسط سربازان این کشور در بمب‌های کنار جاده‌ای در عراق کشف شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده که دادستانی فدرال خواستار استرداد بازداشت‌شدگان شده است تا آن‌ها را در خاک آمریکا محاکمه کند. 

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز این پنج نفر را به همراه ده نفر دیگر و شماری از شرکت‌های مرتبط با این پرونده در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، سنگاپور و ایران را تحریم کرده است.

آمریکا، همواره ایران را به حمایت از شیعیان تندرو در عراق متهم کرده اما ایران هیچ‌گاه این اتهام‌ها را نپذیرفته است.

منبع: رادیو فردا
 


 
 

1390/8/4

یک مقام روسیه می گوید کشورش چندین دستگاه پارازیت انداز سیار در اختیار ایران گذاشته و در حال مذاکره برای ارسال تجهیزات بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کنستانتین بیریولین، قائم مقام سازمان همکاری نظامی و فنی روسیه اعلام کرد که فروش پارازیت اندازهای کامیونی "آوتوبازا" بخشی از یک معامله بوده که مسکو امیدوار است با وجود تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، به ایران بفروشد.

این مقام روسی به خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گفته است: «این یک سیستم دفاعی است. صحبت از جت و زیردریایی یا موشک اس ۳۰۰ نیست. ما درباره تامین امنیت حکومت ایران صحبت می کنیم.»

این مقام روسی نگفت که چند دستگاه پارازیت انداز به ایران فروخته شده و چه موقعی این تجهیزات تحویل داده شده است.

منبع: بی‌بی‌سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته