-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

Latest Posts from Tehran Review for 12/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



Germany has summoned Iran’s ambassador to express anger that two detained German journalists in Iran weren’t able to meet with relatives over Christmas despite earlier promises by authorities.

The two journalists were reporting on the highly publicized stoning case of Sakineh Asthiani for mass-circulation tabloid Bild am Sonntag when they were arrested in early October.

A foreign ministry spokesman said Monday the Iranian ambassador was summoned and government officials “very explicitly expressed their displeasure.” Stefan Bredohl said the government had been under the expectation the journalists would be able to meet their family members and the German ambassador.

Two family members had traveled to Iran on Friday to meet them.

source: AP


 


Last night, security forces raided death row Kurdish student Habibollah Latifi's home and arrested eight of his family members. They were transferred to an unknown location.

Habibollah Latifi's little sister, who is the only family member not arrested, confirmed the news with RAHANA and added: "There were lots of security forces and they raided and searched our home later. They took four computers from our house and then went on to spray my face, which caused me to be unconscious for several hours."

These arrests followed the stop of Habibollah Latifi's execution which was to take place on dawn of December 26th and caused continuous concern of human rights activists around the globe. Yesterday Habibollah Latifi's execution was stopped, after his family and many others demonstrated in front of Sanandaj prison over night.

Latifi was originally sentenced to death in 2008 for taking part in armed acts in the western province of Kordestan, according to his other lawyer Saleh Nikbakht – a ruling upheld on appeal in February 2009. He was detained in November 2007 and charged with taking part in an assault on the car of the prosecutor in Sanandaj, the capital of Kordestan, and attacking a police station the same year.

Latifi had admitted being a PJAK supporter but denied committing acts of violence. The student told the court he was not in Sanandaj when the attacks took place.

source: RAHANA


 


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، اتهام روزنامه‌نگاران بازداشت شده روزنامه شرق را «نوشتن اطلاعیه علیه نظام و تدارکات مالی» اعلام کرد.

به گزارش زمانه دادستان تهران روز یک‌شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه یک مقام قضایی در تهران گفت: «این افراد (روزنامه‌نگاران) مرتکب جرم امنیتی شده‌اند، به این معنا که به دنبال اقداماتی بوده‌اند که با کار روزنامه‌نگاری آن‌ها ارتباطی ندارد.»

جعفری دولت‌آبادی توضیح بیش‌تری درباره اتهام «تدارکات مالی» نداده است.

۱۶ آذرماه گذشته نیروهای امنیتی ایران با ورود به دفتر روزنامه شرق، احمد غلامی، سردبیر، کیوان مهرگان، دبیر سرویس سیاسی، فرزانه روستایی، دبیر سرویس‌ بین‌الملل این روزنامه و علی خدابخش، مدیرعامل و سرمایه‌گذار روزنامه را بازداشت کردند. ریحانه طباطبایی و هادی حیدری دو روزنامه‌نگار دیگر این روزنامه نیز ۲۱ و ۲۸ آذر ۸۹ بازداشت شدند.

همچنین مهران فرجی و امیرهادی انواری دو روزنامه‌نگاری دیگری هستند که آذرماه گذشته بازداشت شدند. تاکنون تنها امیرهادی انواری آزاد شده است.

دادستان تهران همچنین اتهام نازنین خسروانی، روزنامه‌نگاری را که ۱۲ آبان ۸۹ بازداشت شد، «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» اعلام کرد و افزود پرونده وی به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

عباس جعفری دولت‌آبادی، مصاحبه فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان در تهران با یکی از شبکه‌های خارجی را باعث «تسریع» در بازداشت وی اعلام کرد. دادستان تهران گفت پرونده رئیس‌دانا از مدتی قبل در دستور کار بوده است.

فریبرز رئیس‌دانا در نخستین ساعات بامداد امروز، یکشنبه ۲۸ آذرماه گذشته و ساعتی پس از گفت‌وگو با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و انتقاد از قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بازداشت شد.

دادستان تهران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد حکم اعدام فردی که برای اسرائیل «جاسوسی» می‌کرده، از سوی دادگاه انقلاب صادر شده و برای تأیید نهایی به دیوان عالی این کشور ارسال شده است. وی به نام این فرد اشاره نکرد.

جعفری دولت‌آبادی افزود پرونده دیگری در ارتباط با جاسوسی وجود دارد که با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

دادستان تهران با علام اینکه «انتشار این نوع اخبار برای دشمنان بسیار مهم است و موجب رصدهای امنیتی می‌شود» از ارائه توضیحات بیش‌تر درباره افراد متهم به جاسوسی خودداری کرد.

عباس جعفری‌دولت‌آبادی در این مصاحبه خبری گفت نامه فرزند عیسی سحرخیز را در سایت‌ها دیده است. وی مواردی را که فرزند عیسی سحرخیز در نامه‌اش مطرح کرده، تکذیب کرد.

مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی در ایران هفته گذشته در تازه‌ترین نامه‌اش به دادستان تهران نوشت آنچه که در زندان بر پدرش می‌گذرد، «قتل عمد» است. وی در این نامه حال پدرش را «وخیم» اعلام کرده بود.

فرزند این روزنامه‌نگار زندانی تاکنون چندین بار از «شرایط نامساعد جسمی» پدرش خبر داده و خواهان انتقال وی به بیمارستانی در خارج از زندان برای درمان شده اما مسئولان قوه قضائیه‌ ایران با اعلام اینکه سحرخیز در حال گذراندن دوران محکومیت‌اش است و «بیماری ندارد» با این درخواست‌ها موافقت نکرده‌اند.

این روزنامه‌نگار، مهرماه ٨٩ از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «توهین به رهبر ایران و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. سحرخیز همچنین به پنج سال ممنوعیت از فعالیت‌های مطبوعاتی و سیاسی و یک ‌سال ممنوع‌الخروجی از ایران محکوم شده است.

وی در موج دستگیری‌های پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، ١٢ تیر ١٣٨٨ بازداشت شد.


 


گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است پس از آن‌که حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، روز یکشنبه طبق قرار قبلی به اجرا در نیامد، در شامگاه همان روز، نیروهای امنیتی سنندج، هشت تن از اعضای خانواده حبیب‌الله لطیفی را بازداشت کردند.

وبسایت‌های خبری ایران روز دوشنبه گزارش کردند که نیروهای امنیتی در سنندج، شامگاه یکشنبه، ۵ دی‌ماه، به منزل پدری حبیب‌الله لطیفی یورش برده و ضمن تفتیش منزل، پدر، سه برادر، سه خواهر و همسر برادر آقای لطیفی را بازداشت کرده‌اند که هنوز خبری از آن‌ها به دست نیامده است.

به گزارش رادیو فردا،‌ دروری دایک، مسئول بخش خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل نیز با اعلام خبر دستگیری اعضای خانواده آقای لطیفی، نسبت به این اقدام ابراز نگرانی کرده است.

همچنین فرشاد دوستی‌پور، فعال دانشجویی که اکنون به کردستان عراق پناهنده شده است، به رادیو فردا گفته است در تماسی که با عده‌ای از افراد در سنندج داشته، مطلع شده است که این هشت نفر روز یکشنبه دستگیر شده‌اند.

این دستگیری در حالی صورت می‌گیرد که روز یکشنبه و به دنبال تحصن تعدادی از مردم سنندج در مقابل زندان این شهر به منظور اعتراض به اجرای حکم اعدام آقای لطیفی، حکم اعدام وی در روز یکشنبه به اجرا در نیامد و رئیس زندان مرکزی سنندج با حضور در مقابل زندان این خبر را اعلام کرد.

بهار لطیفی، یکی از خواهران حبیب‌الله لطیفی، روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با رادیو فردا ضمن تأیید توقف موقت اجرای حکم برادرش اعلام کرد که تعدادی از اعضای خانواده آقای لطیفی صبح روز یکشنبه در زندان سنندج با وی دیدار کرده و حال عمومی وی را مناسب گزارش کرده‌اند.

اجرای حکم اعدام این فعال سیاسی در حالی به طور موقت متوقف شده است که وکلای وی در تلاش هستند تا دادستان را متقاعد به قبول درخواست اعاده دادرسی کرده و پرونده را برای بررسی دوباره و صدور حکم تازه به دیوان عالی کشور ارجاع دهند.

حبیب‌الله لطیفی که از اول آبان سال ۸۶ در زندان سنندج به سر می‌برد، از سوی دادگاه به دخالت در چند بمبگذاری در کردستان و در نتیجه «محاربه» متهم و به اعدام محکوم شده است.

آقای لطیفی همواره این اتهام را رد کرده است و خانواده وی نیز اعلام کرده‌اند که وی، تنها فعالیت فرهنگی و حقوق بشری داشته است.

در روزهای گذشته، سازمان عفو بین‌الملل و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، ضمن اعتراض به حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی، خواستار توقف این حکم شده‌اند.


 


به گزارش سایت اینترنتی حزب اعتماد ملی، اموال دفتر پلمب شده مهدی کروبی، دبیرکل حزب، به سرقت رفته است.

بی‌بی‌سی گزارش داد که سایت سحام نیوز در مطلبی با عنوان “سرقت تمامی وسایل دفتر پلمب شده مهدی کروبی علی رغم نظارت نهادهای امنیتی” نوشته است که دو هفته پیش، افراد ناشناس اموال موجود در دفتر سابق دبیرکل حزب را ربودند و پیگیری های انجام شده برای کشف هویت این افراد و محل اموال سرفت شده تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

دفتر کار مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی اواسط شهریور ماه سال گذشته توسط نهادهای امنیتی پلمب شد که از آن زمان، به آقای کروبی و کارکنان این دفتر اجازه ورود به این محل را نداده اند.

به نوشته سحام نیوز، “حمله” ماموران امنیتی و پلمب این دفتر یک روز پس از آن روی داد که مهدی کروبی و نمایندگان قوه قضاییه مذاکراتی را انجام داده و توافق کرده بودند مدارک، اسناد و فیلم هایی که به گفته آقای کروبی حاوی شواهد تجاوز به زندانیان سیاسی بود در اختیار مقامات قضایی قرار گیرد که با پلمب دفتر، ظاهرا این مدارک از دسترس آقای کروبی خارج شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی هنگام پلمب دفتر مهدی کروبی به وی و کارکنان دفتر اجازه ندادند حتی اسناد و وسایل شخصی مانند شناسنامه، دسته چک و کارت ملی را با خود ببرند و از آن زمان، این ساختمان استیجاری با وجود پایان یافتن مدت اجاره، در اختیار مقامات امنیتی بوده است.

در گزارش مربوط به سرقت اموال دفتر آمده است که دو هفته پیش، ماموران گشت نیروی انتظامی به افرادی که با دو وانت بار در برابر این ساختمان مشغول بار زدن اموال دفتر بودند مشکوک شدند و آنان دستگیر کرده و به پلیس امنیت منطقه شمیران تحویل دادند.

ظاهرا این افراد با نشان دادن شناسنامه آقای کروبی، خود را به دروغ نماینده او معرفی کردند اما نتوانستند ماموران انتظامی را در این مورد قانع کنند.

به نوشته سحام نیوز، پس از مراجعه نماینده آقای کروبی به پاسگاه پلیس امنیت منطقه شمیران، سارقان بدون هیچگونه واهمه ای با او روبرو شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که اگرچه نماینده مهدی کروبی خواسته بود تا این افراد به وزارت اطلاعات تحویل شوند، تا کنون از هویت آنان و همچنین محل اقلامی که از دفتر ربوده اند اطلاعی در دست نیست.

به نوشته سحام نیوز، تمامی اموالی که در دفتر کار آقای کروبی وجود داشته، به سرقت رفته است.

از جمله اقلام دزدیده شده از این محل، شش تن برنج و روغن نذری برای ماه رمضان سال گذشته و مقدار قابل توجهی وسایل دفتری مانند میز، مبل، یخچال، دوربین فیلمبرداری و مانند اینها بوده است.

سایت سحام نیوز در پایان این گزارش از اینکه افرادی توانسته اند به محلی دستبرد بزنند که تحت مراقبت امنیتی شدید قرار داشته است ابراز تعجب کرده و گفته است که با گذشت دو هفته از این ماجرا، هنوز وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی در این مورد توضیحی نداده اند.

این سایت مشخصا فرد و یا نهادی را به دست داشتن در این دزدی و حمایت از دزدان متهم نساخته اما ابراز امیدواری کرده است که “وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه با ارائه توضیحی شفاف در این زمینه، هرگونه شائبه در خصوص این سرقت را برطرف نمایند.”

اگرچه دفتر مرکزی حزب اعتماد ملی در تهران طی پانزده ماه گذشته پلمب بوده و فعالیتی نداشته، اما این حزب رسما منحل اعلام نشده و دفاتر آن در بعضی شهرستان ها نیز باز بوده است.

حزب اعتماد ملی در سال 1384 توسط مهدی کروبی پایه گذاری شد و آقای کروبی به عنوان نامزد حزب در انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد با اکثریت کم سابقه آرا، آقای کروبی از جمله شخصیت هایی بود که نحوه برگزاری انتخابات را “مهندسی شده” و نتیجه آن را ناشی از تقلب گسترده توصیف کردند و خواستار ابطال نتیجه انتخابات شدند.

پس از آغاز تجمع های اعتراضی نسبت به نتیجه انتخابات، مهدی کروبی از منتقدان صریح اللهجه نحوه برخورد نیروهای امنیتی و قضایی با معترضان بود و به تلاش گسترده ای برای افشا و پیگیری چگونگی رفتار با بازداشت شدگان تظاهرات اعتراضی، از جمله اتهام تجاوز جنسی و قتل آنان در بازداشتگاه، دست زد.

مقامات حکومتی بخشی از اتهامات مربوط به بدرفتاری و آزار بازداشت شدگان را پذیرفته اند اما مهدی کروبی را به دلیل اظهارات وی در مورد جنبه های گسترده تر و تندتر بدرفتاری با زندانیان تحت فشار شدید قرار داده اند.

محل سکونت خانواده مهدی کروبی در چند مورد هدف حمله کسانی قرار گرفته که به منظور اعتراض به اقدامات و دیدگاه های او در این محل تجمع کرده بودند هر چند نزدیکان آقای کروبی این افراد را وابسته به نهادهای دولتی معرفی کرده اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته