-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

Latest News from AzadCyber for 12/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آرش شایگان

این روزها استفاده از موبایل‌وب در اکثر نقاط دنیا رو به گسترش است، بازار هدف موبایل‌های هوشمند هر روز بزرگ‌تر می‌شود و پیشرفت‌ها در این زمینه هم بسیار پرشتاب و شگفت‌انگیز است. کشورهای اروپایی و آمریکایی پرچم‌دار این تغییرات شگرف و پیشرفت‌های چشم‌گیر هستند و قطعا در نیمکره غربی است که بهترین کیفیت ممکن برای اینترنت موبایل را می‌توانید تجربه کنید.

در ایران هم چند سالی است که اینترنت موبایل رو به گسترش است و با آمدن اپراتورهای جدید، شبکه GPRS نیز از طرف اندک شرکت‌های موجود، مورد پشتیبانی قرار گرفته است. اگرچه زیرساخت‌های ارتباطی موجود، هنوز قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ 3G که امکان بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت را فراهم می‌کند، ندارد.

مساله‌ای که همیشه برای کاربران ایران مشکل ساز بوده، فیلترینگ و سانسور وب است که اجازه گشت و گذار آزادانه را به آن‌ها نمی‌دهد. اما همان‌طور که قبلا هم گفتیم، همواره راه‌هایی برای عبور از فیلترینگ وجود دارد. در بخش موبایل، وبگردی آزادانه و گریز از سد سانسور آنلاین ساده‌تر است، چرا که به دلیل تفاوت پلت‌فرم و شیوه دسترسی‌ها، سایت‌ها و شرکت‌ها سعی می‌کنند تا مسیرهای جداگانه‌ای را برای دسترسی کاربران تلفن‌های همراه فراهم کنند.

گسترش تلفن‌های هوشمند باعث شده تا پیشرفت‌های زیادی در زمینه طراحی سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای موبایل یا همان اپلیکیشن‌ها صورت گیرد. مرورگرها یکی از بهترین و ساده‌ترین شیوه‌ها برای گشت‌وگذار در اینترنت هستند اما اغلب مرورگرهای پیش‌فرض موجود روی گوشی‌های موبایل، امکان دسترسی آزادانه را به کاربران ایرانی نمی‌دهند و به‌طور مثال برای وب‌گردی در شبکه‌های اجتماعی، نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اما برای این کار راه حلی ساده وجود دارد و آن‌هم استفاده از Opera Mini است. فرقی نمی‌کند که اپل‌باز و کاربر آیفون باشید یا گوگل‌باز و کاربر اندروید. در هر صورت با نصب یکی از نسخه‌های سازگار با گوشی خود می‌توانید به کمک این مرورگر و با سرعتی بالاتر، بدون سانسور از گشت‌وگذار در جهان مجازی لذت ببرید.

اپرا برای بارگذاری صفحات، از سرورهای خود استفاده می‌کند و به عنوان مثال شما با درخواست مشاهده سایت آزاد سایبر، ابتدا این صفحه روی سرور شرکت اپرا فرا خوانده می‌شود و سپس با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته برای تسریع لود شدن محتوای سایت، صفحه درخواستی برای‌تان به نمایش در می‌آید. با این کار شما به سادگی می‌توانید همه صفحات وب را بدون فیلتر و با سرعت بالاتر مشاهده کنید.

اما برای مشاهده شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، راه‌حل‌های ساده‌تری هم وجود دارد. اپلیکیشن رسمی فیس‌بوک قادر است تا بدون در نظر گرفتن سدهای فیلترینگ، شما را به این سایت متصل کند. امکانات جالب و کامل این برنامه قطعا باعث خواهد شد تا شما با لذت بیشتری با دوستان خود در تماس باشید، آیتم‌هایی را به اشتراک بگذارید و صفحه خود را به‌روز کنید.

علاوه بر آن، وجود تنظیمات VPN در سیستم‌‌های عامل‌ نوین موبایل، باعث می‌شود تا کار از این هم ساده‌تر شود. شاید با هزینه کمتر از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در سال بتوانید با خرید یک اکانت، همواره به اینترنت بدون سانسور دسترسی داشته باشید.

ما همواره سعی می‌کنیم تا شیوه‌های مختلف دسترسی آزادنه به وب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به سادگی و در هر سطحی که هستید، بدون سانسور، وب را جستجو کنید. قطعا در صورت یافتن راه‌حل‌های دیگر، شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته