-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

Latest News from 30Mail for 12/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



1389/10/9

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاييه سران جنبش سبز را به محاکمه تهدید کرد.

رئیسی که امروز پنجشنبه درتجمعی تحت عنوان «تجمع بزرگ بصیرت» در مشهد سخن می‌گفت، با متهم کردن رهبران مخالف دولت به «ضربه زدن به ارزش های نظام» اعلام کرد که «دستگاه قضا با قاطعیت، سران فتنه را محاکمه می کند.»

وی افزود «مهمترین جنایت سران فتنه آن است که با ایجاد فتنه بعد از انتخابات، جای پا را برای دشمن باز و آنها را برای نیل به اهدافشان امیدوار کردند.»

ابراهیم رئیسی گفت که اقدامات سران جنبش سبز «از دیدگاه مقام معظم رهبری، ملت و دستگاه قضایی گناهی نابخشودنی است و قوه قضاییه با قاطعیت آنان را محاکمه می کند.»

جمهوری اسلامی، امروز، مصادف با تظاهرات حامیان دولت در نهم دی ماه پارسال، مراسمی تحت عنوان «تجمع بزرگ بصیرت» در نقاط مختلف کشور برگزار کرده است. سخنرانان این مراسم، به شدت به منتقدان و رهبران جنبش سبز حمله کرده‌اند.

منبع: ایرنا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی

 


 


سازمان گزارشگران بدون مرز
1389/10/9

کمتر از یک ماه از زمانی که کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران ایران را «بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران» در جهان لقب داد، سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود می‌گوید که ایران در سال ۲۰۱۰ نیز بار دیگر بیشترین روزنامه‌نگار تبعیدی را به خود اختصاص داده است.

در گزارش این سازمان مدافع حقوق روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که روز پنج‌شنبه منتشر شد آمده است که ایران برای دومین سال متوالی و با ۳۰ مورد تبعید یا فرار روزنامه‌نگاران بزرگ‌ترین خاستگاه روزنامه‌نگاران تبعیدی در جهان بوده است.

این گزارش می‌افزاید: «سرکوبی که در پی اعتراضات مردمی به اعلام انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری ایران در انتخابات مورد مناقشه خرداد ١٣٨٨ بر سر روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران آوار شد همچنان ادامه دارد.»

آن طور که در گزارش سالانه گزارشگران بدون مرز آمده است، در سال ۲۰۱۰ تعداد ۵۷ روزنامه‌نگار و خبرنگار کشته، ۵۱ روزنامه‌نگار ربوده، و ۵۳۵ روزنامه‌نگار در سراسر جهان دستگیر و زندانی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، میزان مرگ روزنامه‌نگاران در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۵ درصد کاهش، اما ربوده شدن آنها حدود ۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: کلمه و رادیو فردا

پیشینه:
ایران بار دیگر «بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران» شد

 


 


تفسیر یک دقیقه ای:
1389/10/9

«جلال‌الدین فارسی» یا همان کسی که مهدی کروبی «جلال الدین افغانی قاتل» خطابش می‌کند،(اینجا) نخستین نامزد حزب جمهوری اسلامی در نخستین انتخابات ریاست جمهوری ایران بود، اما پس از آنکه مشخص شد ملیت ایرانی ندارد از حضور در انتخابات باز ماند. جناب فارسی بعدها در یک نزاع شخصی با اسلحه شکاری یک نفر را به قتل رساند. قتلی که منجر به مجازات وی نشد اما برای مدت‌ها او را از عرصه سیاست کشور حذف کرد. حالا به نظر می‌رسد جناب فارسی هم با گذشت دو دهه بار دیگر احساس کرده‌اند که شهر آنقدر شلوغ شده است که فرصتی هم برای افاضات ایشان فراهم شود. پس به زبان آمده و فرموده اند: «(موسوی و کروبی) نزدیک به ١۵ میلیون ایرانی را فریب دادند و دروغ گفتند لذا بنابه پافشاری که بر مواضع باطل و دروغ خود دارند به واقع از منافقین پست‌تر هستند». (از اینجا بخوانید)

خدمت این نماد شرافت و انسانیت یادآور می‌شوم یکی از آنانی که به ادعای جناب‌عالی فریب موسوی و کروبی را خوردند و اتفاقا آنقدر هم فریب خوردند که سر از زندان درآوردند «آرمان رضاخانی» است. یعنی نوجوانی که حضرت عالی 18 سال پیش پدرش را به ضرب گلوله به قتل رساندید و از هرگونه مجازات هم در امان ماندید.(از اینجا بخوانید) برای امثال آرمان رضاخانی، هرقدر هم که سخنان موسوی و کروبی دروغ و بی‌پایه باشد، زجر و ظلمی که در تمامی این سال‌ها تحمل کرده‌اند حقیقتی تلخ و غیرقابل کتمان است. پس اگر هنوز در این توهم هستید که با حذف و یا بدنام کردن موسوی و کروبی بار دیگر به حاشیه امنی خواهید یافت و سر سلامت به در خواهید برد جسارتا عرض می‌شود که کور خوانده اید. این بار با نسل متفاوتی روبه رو هستید که برای برپایی دادگاه‌های فراموش شده‌ی بسیاری عزم خود را جزم کرده است.

پی نوشت: 
آرمان رضاخانی را یک روز پس از آزادی از زندان دیدم. کاش می‌دانستم چقدر اجازه دارم از وضعیت روحی‌اش بنویسم، از بلایی که در طول بازداشت و زندان بر سر او آوردند. فعلا فقط به همان نامه سرگشاده آقای نوری‌زاد اکتفا می‌کنم که در آن به خوبی به وضعیت رضاخانی اشاره شده است.

 

 


جلال‌الدین فارسی:
1389/10/9

روزنامه ایران در ویژه نامه موسوم به «نهم دی ماه»، طی گفتگویی با جلال الدین فارسی، از چهره های اصولگرا و کاندیدای اولین دوره ریاست جمهوری (که به دلیل تبار افغانیش از دور خارج شد)، از قول وی آورده است «من با یقین كامل می‌گویم: نه كروبی و نه میرحسین اصلا با قرآن و اسلام آشنایی ندارند.»

جلال‌الدین فارسی در پاسخ به این سوال كه «به نظرتان اگر موسوی و كروبی با دستیابی به كرسی ریاست ‌جمهوری به قدرت می‌رسیدند چه اتفاقاتی ممكن بود رخ دهد؟» مدعی شد «بدانیم كه آنها كاری می‌كردند به مراتب بدتر از رژیم سلطنت، آنان رژیم استالینی تشكیل می‌دادند.»

فارسی درباره وقایع سال گذشته ادعا کرد «این دو نفر (موسوی و كروبی) نزدیك به ١۵ میلیون ایرانی را فریب دادند و دروغ گفتند لذا بنا به پافشاری كه بر مواضع باطل و دروغ خود دارند به واقع از منافقین پست‌تر هستند چرا كه هنوز هم سعی در فریب مردم دارند.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه میرحسین موسوی «حیات سیاسی خود را مدیون رهبر جمهوری اسلامی است» مدعی شده «ایشان (موسوی) را آقای خامنه‌ای به حزب جمهوری معرفی كردند، اما بر همگان روشن بود كه خیلی از سیاسیون دلسوز و از جمله رئیس‌جمهور وقت با استمرار نخست‌وزیری میرحسین مخالف بودند، لذا ٩٩ نفر از نمایندگان با میرحسین مخالفت می‌كنند در همان ماجرا هم امام فرمودند مجلس اختیار دارد.»

فارسی درباره این كه اگر آیت‌الله خمینی زنده می‌ماند حیات سیاسی میر حسین چه می‌شد؟ مدعی شد «امام دیگر به وی مسئولیت نمی‌داد.»

این شخصیت حامی دولت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این كه «اگر در زمان امام این فتنه رخ می‌داد واكنش ایشان چه بود؟» اظهار عقیده کرد «دقیقا همان می‌كردند كه رهبری كردند.»

جلا‌ل الدین فارسی در پاسخ به این پرسش كه «اقدامات موسوی در بعد عقیده شخصی ایشان چگونه قابل تفسیر است؟» مدعی شد «اجازه بدهید كه صراحتا بگویم كه به نظر من میرحسین اصولا به زندگی پس از مرگ اعتقادی ندارد، چرا كه بخوبی می‌داند كه اقدامات وی موجب تضعیف قدرت‌های حق و نظام برخاسته از خون شهدا است، اینها اگر به مرگ معتقد بودند اگر به انقلاب معتقد بودند لحظه‌ای به این رفتار خود ادامه نمی‌دادند.»

منبع: جرس


 


جلال ذوالفنون:
1389/10/9

جلال ذوالفنون موسیقی شناس و نوازنده سه‌تار با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به موسیقی سنتی گفت که این هنر «نیازمند حمایت» است و وقتی حمایت مسئولان نباشد «موسیقی سنتی دیده نمی‌شود.»

آقای ذوالفنون با اشاره به اینکه موسیقی سنتی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، افزود: «اگر از موسیقی دستگاهی و سنتی ما حمایت نشود، کم کم رو به زوال خواهد رفت، هرچند که افراد قوی و تکنیکی در این زمینه داشته باشیم.»

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران محدودیت‌ها برای هنرمندان افزایش یافته است. طی شش سالی که احمدی‌نژاد در ایران بر سر قدرت است، سیاست‌های انقباضی گسترده‌ای در خصوص فعالیت‌های هنری اعمال شده است.

در همه بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی، دولت محمود احمدی‌نژاد محدودیت‌های زیادی اعمال کرده که این امر با اعتراض جامعه هنری و ادبی مواجه بوده است.

ذوالفنون موسیقی «ناهنجار و مصرفی» موجود در بازار را از نیازهای یک جامعه مثل ایران دانسته و عنوان کرده که «حتی این سبک از موسیقی هم دلیلی بر دیده نشدن موسیقی سنتی نیست.»

به گفته این نوازنده «وقتی چیزی در جامعه شایع می‌شود حتما جامعه به آن اعلام نیاز کرده است. در غیر این صورت اصلا متولد نمی‌شد.»

منبع: سایت فرهنگخانه


 


1389/10/9

مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا اعلام کرد شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط هشدار است، اما مرتضی تمدن می‌گوید: «هم‌اکنون هوای تهران وضعیت حادی ندارد، بنابراین مردم نگران نباشند.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مرتضی تمدن گفته که «دلیلی برای نگرانی مردم در مورد وضعیت هوای تهران وجود ندارد.»

به گفته تمدن «شاخص‌های دی اکسید گوگرد، دی اکسید کربن، ازون، دی اکسید نیتروژن وآلایندگی گازها در هوای تهران در مرز استاندارد قرار دارد.»

استاندار تهران در عین حال از گزارش‌های «بدون استدلال» برخی سایت‌های خبر درباره آلودگی هوای شهر تهران اظهار تاسف کرده و گفته است این گزارش‌ها موجب «نگرانی» مردم می‌شود.

اظهارات آقای تمدن در شرایطی ایراد می‌شود که مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق را فراتر از حد مجاز اعلام کرده و افزوده که شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط هشدار قرار دارد.

منبع: ایلنا

پیشینه
آب‌پاشی شهر تهران به وسیله هواپیما پایه علمی ندارد
آلودگي هواي تهران در شرايط «اضطرار» هم مديريت نمي‌شود


 


صفار هرندی:
1389/10/9

محمدحسین صفارهرندی می‌گوید که اعتراض‌ها و انتقاد‌ها به نحوه برکناری منوچهر متکی از وزارت خارجه «به حق» است و این‌گونه اقدامات به نفع محمود احمدی‌نژاد نیست.

آقای صفارهرندی که در دولت نهم وزیر ارشاد بود و جدایی وی از دولت نیز با جنجال‌های فراوانی همراه بود، گفته که «اگر تغییر و تحولات خیلی زیاد شود باعث بی‌نظمی و بی‌ثباتی می‌شود که این پرسش‌های برخی از مردم است.»

مشاور فرمانده سپاه با اشاره به دخالت‌های اسفندیار رحیم‌مشایی در عزل و نصب‌های دولتی گفته که «ظاهرا بعضی‌ها دلشان می‌خواهد خود را به عنوان نفر اول -در حالی که نیستند- معرفی کنند و برای این معرفی متوسل به اقداماتی می‌شوند که این گمانه در ذهن مردم جامعه شکل بگیرد.»

پس از برکناری منوچهر متکی از وزارت خارجه شماری از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس با انتقاد از اعلام برکناری وی در حین سفر کاری، شیوه برکناری او را نادرست، به دور از تدبیر و خلاف عرف خواندند.

محمود احمدی نژاد در چهار سال فعالیت دولت نهم، وزرای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، نفت، صنایع و معادن، تعاون، رفاه و تامین اجتماعی، کشور، اقتصاد و امور دارایی، دادگستری، راه و ترابری، اطلاعات و ارشاد را تغییر داده بود.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران


 


1389/10/9

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از دستگیری هفت عضو القاعده در شهرستان سردشت خبر داد.

این منبع آگاه روز چهارشنبه گفته که «این افراد از حدود یک ماه گذشته شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی بودند که به دستور مرجع قضایی دستگیر شدند.»

به گفته این مقام «این افراد از سال‌های گذشته فعالیت‌های خود را در منطقه در جهت اهداف وهابیت و سلفی‌گری آغاز کرده بودند و در میان مردم اقدام به تبلیغ و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می‌کردند.»

این منبع آگاه همچنین اظهار داشته که از بازداشت شدگان «تعداد قابل توجهی کتاب، جزوه و اسناد مرتبط در مورد فرقه وهابیت و سایر فرق ضاله کشف و ضبط شده است.»

ایران طی سال‌های اخیر ضمن ابراز نگرانی از گسترش «وهابیت» در کشور، برخی گروه‌های سنی مخالف را به ارتباط با سنی‌های تندروی وهابی متهم می‌کند.

این نخستین بار طی چند سال اخیر است که جمهوری اسلامی از بازداشت اعضای القاعده در ایران خبر می‌دهد.

منبع: ایرنا


 


رفیع پیتز فیلمساز فرانسوی‌– ایرانی پیشنهاد کرد:
1389/10/9

رفیع پیتز فیلمساز فرانسوی‌– ایرانی درخواست کرد صنعت سینما برای اعتراض به حکمی که علیه جعفر پناهی صادر شده، دست به اعتصاب سراسری بزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رفیع پیتز درخواست کرده این اعتصاب سمبلیک در روز یازدهم فوریه و مقارن با روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، از ساعت سه بعدازظهر به مدت دو ساعت در سرتاسر جهان انجام شود.

وی اعلام کرده که این اقدام همدردی و حمایت، برای دفاع از جعفر پناهی و محمد رسول اف، دو فیلمساز ایرانی است که با احکام قضایی شدیدی روبرو شده‌اند.

پیتز، سازنده فیلم‌هایی چون «صنم»، « زمستان است» و«فصل پنجم» است و برخی از فیلم‌های او در جشنواره فیلم فجر ایران شرکت داده شده و در ایران هم به نمایش درآمده است.

دادگاه انقلاب تهران جعفر پناهی را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور و مصاحبه محکوم کرده ‌است.

محمد رسول‌اف، دیگر کارگردان سینمای ایران نیز به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شده ‌است.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا

پیشینه
اعتراض سازمان‌های هنری دنيا نسبت به حکم سنگين جعفر پناهی

با رافت اسلامی به جعفر پناهی و محمد رسول اف حکم برائت دهید


 


محمد صادق خرازی:
1389/10/9

محمد صادق خرازی، معاون وزیر خارجه سابق با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور در برابر واقعیتی به نام ویکی‌لیکس خواب است، هشدار داد که امروز برخی کشورهای عرب منطقه تهدید اول امنیت ملی هستند و دستگاه سیاست خارجی از این مهم غفلت کرده است.

آقای خرازی روز گذشته در نشست «بررسی ابعاد و نتایج ویکی لیکس» گفته است «آنچه که امروز کاملا محسوس و مشخص است و از مباحث مختلف سیاسی و از اطلاعات موجود در ویکی لیکس مشهود است، آن است که بسیاری از کشورهای عرب به دنبال براندازی نظام سیاسی در ایران هستند.»

به گفته معاون وزیر خارجه سابق «کینه و خصم دولت‌های عرب، از اسرائیلی‌ها نسبت به ایران کمتر نیست و حضور قدرت‌های بیگانه به تحریک برخی از کشورهای منطقه در محیط پیرامونی ایران از خلیج فارس گرفته تا آسیای مرکزی تا قفقاز تا مرزهای شرقی در افغانستان و پاکستان و کل آب‌های جنوبی به وضوح دیده می شود.»

خرازی در ادامه علت شکل گرفتن و «آرایش قدرت‌ها» در اطراف ایران را به دلیل «سیاست‌های تحریک‌آمیز اعراب» دانسته و افزوده است: «همین موضوع نشان می‌دهد که سیاست مدارای ما در مقابل اعراب اشتباه بوده و اتفاقا سیاستی که اول انقلاب اتخاذ شد و دیپلماسی روزهای نخستین انقلاب در برابر اعراب که آنها نگران ایران باشند گویا بهتر جواب می‌دهد.»

او در ادامه با انتقاد از «عدم توجه کافی مسئولان به ویکی‌لیکس» خاطر نشان کرده «این خوابی که دستگاه دیپلماسی کشور و سیاستمداران مسئول را فرا گرفته، بزرگترین درد امروز دستگاه دیپلماسی کشور است، دستگاه سیاست خارجی کشور تبدیل به یک وزارتخانه تبلیغات و تشریفات شده است.»

معاون وزیر خارجه سابق همچنین در سخنان خود تاکید کرده «ویکی لیکس یک واقعیتی را باید حداقل به دولت جمهوری اسلامی و نظام سیاسی و نظام دیوانسالار ایران منتقل کند و آن این است که واقعیت‌ها آنگونه‌ای که دوستان فکر می‌کنند و دوست دارند باشد، نیست و کسانی که نشان می‌دهند دوستان ایران هستند چندان دوست ایران نیستند و آن تهدیداتی که فکر می‌کنند تهدیدات اصلی امنیت ملی ایران است معلوم نیست که واقعیت داشته باشند.»

منبع: دیپلماسی ایرانی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته