-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

Latest News from Norooz for 12/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بسمه تعالي

جناب آقاي آوايي

رئيس كل دادگستري استان تهران

با سلام،

همانگونه كه مستحضريد همسر اينجانب دكتر علي شكوري راد در تاريخ 18 آذر ماه براي بار دوم ، در حين خدمت به بيماران در بيمارستان‌، دستگير و به سلول انفرادي در زندان اوين منتقل شده است . اكنون پس از گذشت دو هفته از وضعيت جسمي و روحي ايشان بي خبريم و مقامات زندان حاضر به ارائه پاسخي به پرسش هاي ما در مورد وضعيت ايشان نيستند .

جنابعالي بايد توجه داشته باشيد که ايشان در خانواده اي متدين تربيت يافته و انساني متقي ،خدوم ،مخلص ،شريف ودلسوز براي اسلام ومسلمين است . او مي توانست با بي تفاوتي وپشت پا زدن به تعهدهاي ديني و انقلابي به عنوان يك پزشك متخصص ،در بهترين شرايط رفاهي زندگي كند و كوچكترين اذيت وآزاري هم نبيند،اما با تمسك به سيره اولياي دين و التزام به مشي آن بزرگواران از آغاز انقلاب تا كنون در عرصه هاي مختلف جنگ ،علم، سياست ،تعهد و تخصص در پي آن بوده است كه به وظايف اسلامي خود عمل كند .سوابق ايشان از فعاليت در جمع دانشجويان پيرو خط امام، جهاددانشگاهي، هيأت‌هاي پزشكي دفاع مقدس، هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، نمايندگي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضو هيأت رئيسه و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور، ايشان را به عنوان يكي از چهره‌هاي موجه و مورد اعتماد اقشار و طبقات مختلف جامعه به ويژه جامعه پزشكي كشور بدل كرده است .همچنين فعاليت در مسجد محل علي رغم مشغله فراوان،التزام به دائم الوضو بودن ، حساسيت نسبت به انجام مستحبات وامتناع از انجام مكروهات، انجام وظايف به نحو احسن و ايفاي مسووليت با دلسوزي و بدون هيچ گونه چشم داشت مادي در هر عرصه اي كه در آن بوده از ايشان شخصيتي روحاني واحترام برانگيز نزد اينجانب و همه خانواده و بستگان، آشنايان وحتي كساني كه با او اندك آشنايي دارند ساخته است.

اتهامي كه در اطلاعيه دادستاني تهران به ايشان نسبت داده شده است " نشر اكاذيب و طراحي مطالب خلاف واقع عليه جمهوري اسلامي" مي باشد. آيا چنين شخصيتي با اينهمه تلاش و فعاليت جهت حفظ نظام مي تواند مطالب خلاف عليه جمهوري اسلامي طراحي كند ؟! و يا سخنان كذب عليه نظام منتشر نمايد؟

اين اتهام بنا به نظر همه كساني كه ايشان را مي شناسند كذب محض بوده و دروغ فاحش است.همچنين با توجه به اينکه ايشان در بيمارستان در حين خدمت به بيماران در ساعات کار اداري و بدون هيچگونه اطلاع قبلي دستگير شده است ،آنچه که در اطلاعيه دادستاني مبني بر احضار ،تعقيب و انجام تحقيقات در مورد ايشان قبل از دستگيري آمده است صحت ندارد.

جناب دادستان محترم حتي اگر اين اتهامات دروغين بر فرض محال صحت هم داشته باشد بنا بر نظر همه حقوقدانان و کارشناسان آشنا به حقوق شهروندي جزاي آن دستگيري نا به هنگام در محيط مقدس و علمي يک بيمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران در ميان بهت و حيرت همکاران پزشک ،پرستاران ،کارکنان ،بيماران،مراجعين و حتي نيروهاي حفاظت بيمارستان غير قانوني بوده است .علاوه بر اين پزشک محترم را با دو ماشين پژو همانند خدايي نکرده متهمي فراري به زندان منتقل کرده‌اند .در صورتيکه ايشان حتي در بازداشت قبلي به دليل ندادن هيچگونه تعهد به بازپرس حاضر شد چند روز بيشترهم در زندان بماند. بنابراين هيچگونه قصد تاخير و يا گريز از زندان نداشته است .

به هر حال با توجه به اينکه اکنون بيش ازدو هفته است که اينجانب ،فرزندان و ديگر اعضاي خانواده هيچ اطلاعي از وضعيت ايشان نداريم خواهشمند است دستور فرمائيد هرچه سريعتر ترتيبات آزادي ايشان فراهم شود و يا براي رعايت حداقل حقوق انساني و شهروندي اين استاد برجسته دانشگاه تماس تلفني منظم ايشان و ملاقات حضوري برقرار شود تا خانواده در جريان سلامتي ايشان قرار گيرند.

با تشکر

صديقه خدمت

4/10/1389
 


 


به: دادستان
از: ستم دیده عصر عاشورا و همسر آزاده دربند شاکی از کوتاگران انتخاباتی و زندانی ممنوع الملاقات قرنطینه اوین
بسم الله الرحمن الرحیم
یا من لایخاف الا عدله یا من لا یدوم الا ملکه یا من لا سلطان الا سلطانه یا من وسعت کل شیء رحمته
سلام آقای دادستان!
ما چه خوشبختیم که خدا را داریم و چه خوشبختیم که خدایمان بینا و شنواست و قادر به همه امورو چه خوشبختیم که عدل او ترساننده است و ملکش مدام و سلطنت واقعی از آن اوست و رحمتش همه چیز را در برگرفته است. ما چه خوشبختیم که خدا را داریم و ایمان به او داریم و بی نیازیش از خلق برای برآوردن حوائج آنان ما را تنها به او وابسته گردانده است. آری آقای دادستان ما خوشبختیم که خدا را داریم و از غیر او بی نیازیم.
آنان که با خدا بیگانه اند و جای خدا چیز دیگری گذاشته اند زندگیشان سخت است در عین راحت و ما که خدا را داریم از هر چیز دیگری جز او بی نیازیم زندگیمان راحت است در عین سختی.
آقای دادستان!
ما که خدا را داریم وقتی شب سر بر بالین می گذاریم همه غم های دلمان را که شماها بر آن تلنبار کرده اید با ذکر خدایمان شفا می دهیم و با لبخند رضایت برای تن ندادن به ستم که مرضیّ‌ خالقمان نیست به خواب می رویم. ما که خدا را داریم در خواب با عزیزانمان نجواها داریم و صبح گاه که از خواب بیدار می شویم خدایمان را شکر می گوییم که دل های ما را مملوّ‌ از ایمان به خودش کرده است و تمام روزمان حس مظلومی را داریم که مورد عنایت خداست و به یمن همین عنایت ها روز به روز پایداری مان بیشتر می شود و صبوری سبزمان. ما حال خوشی داریم آقای دادستان شما چطور؟ کاش شما هم از احوالاتتان برای ما می گفتید و می نوشتید. احساسات درونی هر کس نشان دهنده حال واقعی اوست. احساساتی که برآیند عملکرد روزانه انسان است و وجدان بهترین داور است برای نفس سرکش آدمی.
آقای دادستان!
من غروب جمعه در پیشگاه مادر مجید توکلی مانند شاگردی کوچک زانو زدم و دستش را بوسیدم و ازش تمنا کردم که به دلیل اعتقاداتش روی مرا که سیدم زمین نگذارد و برای مداوای تن بیمارش از خانه ای که یک سال است آن را به دلیل انتظار تماس پسرعزیزش ترک نمی کند، بیرون رود. و به پدر فهیم مجید عرض ادب و احترام کردم و از او خواستم که این زن بزرگ را برای این تکلیف مدد رساند و فرزندانش را که چشمانشان عاجزانه و ملتمسانه ما را به اصرار به مادر می خواند نوید دادیم به سلامت هرچه زودتر مادر که عزیزترین است و یک سال است که ازدیدار فرزند و میوه دلش محروم است به دلیل بیماری و عدم توان برای حضور در زندان و دیدار عزیزش همان طور که پدر محروم مانده است از این نیاز اولیه هر پدری! شما چه حسی دارید آقای دادستان وقتی می شنوید مادر و پدری از دیدار فرزند محروم می مانند و فرزندی از دیدار عزیزترین نعمت های خدادادی محروم گشته است؟ من تلخ ترین اشک ها را ریختم وقتی آن مادر دردمندانه می نالید که من اگر از خانه بیرون بروم دیگر نمی توانم صدای مجیدم را بشنوم. مجیدم را که چهار نوروز است که فقط برای این که خوب می فهمد و منتقد است، با ما نیست. این زن دارد درد را شب و روز تحمل می کند و به درمان نمی اندیشد چون شماها درد بزرگتری به جانش انداخته اید درد هجران و فراق. زن بزرگی است آقای دادستان مادر مجید! آدم دلش می خواهد فرسنگ ها راه را بکوبد وبرود به محله ای که حالا به نام مجید می شناسندش و زنگ درب خانه کوچکی را بزند که با یک پله کان پیچ در پیچ می رسد به محل اقامت خانواده مجید و آدم دلش می خواهد برود مقابل این زن بزرگ دو زانو بنشیند و گوش بدهد به حرف هایش که از دل برمی خیزد. این زن را کسی آموزش نداده آقای دادستان ولی درس نیاموخته معلمی است که می ارزد آدم فرسنگ ها راه را طی کند برای درک محضرش. این مادر و این پدر و این برادرها چقدر صاف و سلیم النفس و مهربانند. همه این مادرها و پدرها و خواهر برادرها و همسرها که ما این روزها می بینیمشان با دل هایی که از حجم دردهایی انسان ساز بزرگ و بزرگ تر می شود و جا باز می کند برای مهربانی هایی که سرازیر می شود به آن از دریای مهر مردمی که قدرشناسند.
آقای دادستان!
ما دلمان می خواهد برویم و زانو بزنیم در مقابل همه کسانی که شما دردشان را به فرموده افزون می کنید با منع تماس، منع ملاقات، با بی توجهی و بی احترامی و با کارهایی که هرگز قرار نبود قاضی و دادستان کشور اسلامی مرتکب شود. این مردان و زنان چقدر دوست داشتنی اند مظهر عشق خدایشان و مظهر مهر خلق. و این کودکان چه دوست داشتنی اند با آن نمه های اشک ته چشم که آماده فروریختن است چون سیلاب. و این فرزندان که انتظار را زندگی می کنند و بازتولید می کنند. تولید انبوه می کنند انتظار و امید را برای تاب آوردن همه برنامه هایی که به فرموده برایشان تدارک دیده اید و چشمه به چشمه نشانشان می دهید. آقای دادستان ما دلمان می خواهد روزه هایمان را در کنار یکدیگر افطار کنیم. در کنار هم که یک خانواده ایم و دردمان مشترک است و هم دردی هایمان رمز پایداری هایمان تا امروز. شما هم اگر به صبر و صلوة استعانت ورزید چه بسا به این خانواده با صفا راهی گشایید خدا را چه دیدید آقای دادستان!
ما سفره هایمان را در خانه هایی خالی از بهترین عزیزان می گسترانیم و بر سر آن نانی را می نهیم که نانوای محله با دعای آزادی عزیزانمان پخته و خرمایی را که آن کشتگر جنوبی با عشق آبادانی و سبزی میهنش کاشته و رشته آشش که رشته کار ما را می گشاید انشاء الله با مهر به فرزندان پاک وطن مهیا گشته. سفره سبزی داریم ما آقای دادستان و افطاری که در فضای پیرامونی اش عشق و امید موج می زند. ما گرسنگی را نمی فهیم در این روزهای کوتاه زمستانی اما هم بستگی را خوب می فهمیم و همراهی را و هم دردی را. خدایمان نخواهد که بی رگ شویم و بی درد که نیک می دانیم بی دردی از آن بندگان خوب خدا نیست.
پروردگارا توان تحمل همه دردهایی که داده توست به ما عنایت فرما و ما را شکرگزار این داده ها قرار ده که هر چه از تو به ما عطا شود جز خیر و برکت نیست ای مهربان.
فخرالسادات محتشمی پور
بیستم محرم الحرام 1432 برابر با پنجم دی ماه 1389
 


 


در پی برخوردهای اخیرامنیتی با جوانان سبز و اصلاح طلب عضو جبهه مشارکت و بازداشت تعدادی از آنها کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای به محکومیت این برخورد ها پرداخت . متن این بیانیه به شرح زیر است :


بسم الله الرحمن الرحیم
بار دیگر آنان که باید حافظ امنیت مادی و معنوی و نگاه بان سرمایه های اجتماعی جامعه باشند، آدرس را اشتباه گرفته وبه سراغ گروهی از فرزندان دلسوز و سلامتی رفتند که دغدغه سرنوشت و آینده کشورشان را دارند. گویی نظام امنیتی ما از همه خطرات و آسیب های موجود و پیش رو خاطرجمعی یافته که همّ خویش را مصروف هدف قرار دادن جوانان پاکی نموده است که مسائل شخصی و رفاهی خود را فراموش کرده دل در گرو آبادانی کشورشان دارند. هفته گذشته باز هم تنی چند از جوانان اصلاح طلب و برخی اعضای جوان جبهه مشارکت ایران اسلامی برای ادای پاره ای توضیحات توسط دستگاه امنیتی فراخوانده شدند اما در کمال ناباوری بازداشت و روانه زندان شدند . متأسفانه این گونه برخوردها که با احضار تعدادی دیگر از جوانان و تفتیش منازلشان ادامه دارد، نشان از استمرار بی تدبیری و توهم و نابخردی ها در مدیریت کشور و عدم هیچ گونه عزمی برای به آرامش و صلاح آوردن جامعه است. در حالی که همه عالمان دین استنباطشان از آیات و روایات این است و مر قوانین جاری نیز این چنین است که تا جرم متهمی احراز نشده باشد قاضی حق داوری در مورد اورا ندارد و تا حکمی داده نشده حق زندانی کردن متهم ، آن هم در سلول انفرادی ، برای مأمورین امنیتی و اطلاعاتی و دیگر نهادهای موازی وجود ندارد، بهترین و پاک ترین جوانان کشورمان را از کاشانه هایشان دور و از زندگی و درس و شغلشان بازمی دارند و فاجعه آمیزتر آن که فرزندان خردسال این عزیزان باید دوری از پدر و مادر را در رنج و عسرتی جانکاه تحمل کنند و خانواده هایشان در معرض مزاحمت های گاه و بی گاه قرار گیرند. به راستی یک کودک دو ساله یا هفت ساله چگونه باید این همه درد را در دل کوچکش تاب بیاورد و اطرافیان چگونه می توانند جای مادر یا پدر را برای او پر کنند؟ این چه بلایی است که به جان امنیت خانواده ها و کاشانه های سلامت و آرام این عزیزان افتاده است و براستی چه فرد یا نهادی باید نقطه پایانی بر این گونه رفتارهای نادرست و غیرشرعی و خلاف قانون در کشور اسلامیمان بنهد؟
کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی با اظهار تأسف شدید از در گیر کردن بیش از پیش خانواده ها در اقدامات شبهه ناک نظام اطلاعاتی و امنیتی و فاصله گرفتن سیستم قضائی از استقلال پیش بینی شده در قانون اساسی، امیدوار است در اسرع وقت این جوانان به خانه هایشان بازگردند و بیش از این بذر کینه و نفرت در دل کودکان و دیگر اعضای خانواده های آنان پاشیده نشود که خشنودی خدا در خشنودی خلق اوست.
فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیء و الیه ترجعون
کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی
5/10/1389
 


 


شب جمعه آقای موسوی لاری وزیر کشور دوره اصلاحات به همراه خانواده اش برای مطلع شدن از حال سید مصطفی تاجزاده و همسر او که روز عاشورا با حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به همراه خانواده نوری زاد برای ساعاتی بازداشت شده بود، به منزل ایشان رفت.
در این دیدار فخرالسادات محتشمی پور ضمن ارائه گزارشی از رفتار وقیحانه ای که با ایشان در ماه حرام انجام شده بود، از وقایع رخ داده به شدت ابراز تأسف کرد و گفت: برای ما روشن است که آقایان دوست دارند همه ستمی را که بر عزیزان دربند روا می دارند در پوشش و اختفا باشد تا بیش از این مایه آبروریزی برای دستگاه قضایی نشود و به این وسیله خودشان را راضی نگاه می دارند در حالی که اخبار زندان هارونی با وجود همه تنگناها و تضییقات آن دوران امروز در اختیار ماست و همسرم پای در رکاب جدّش نهاده و در برابر ستم ایستادگی می کند بدون هیچ گله و شکایتی از وضعیت اسف ناکی که در قرنطینه ودور از سایر زندانیان سیاسی و ممنوع از تماس و ملاقات برایش به وجود آورده اند اما من بارها گفته ام که انتظار سکوت از خانواده زندانی سیاسی و تن دادن به خواسته های بی شرمانه ای که از سر خدانشناسی و عدم واهمه از دادگاه عدل الهی است، انتظاری عبث است. وی هم چنین بزرگترین فاجعه برای حکومت اسلامی را کم رنگ شدن غیرت دینی دانست که در روز عاشورا و درست درسالگرد جنایت هایی که سال گذشته در ماه حرام و در روز عاشورا صورت گرفت، رفتاری یزیدی در ملأعام بر خانواده های بی پناه زندانیان سیاسی می رود و آقایان زحمت عذر خواهی هم به خود نمی دهند.
موسوی لاری نیز با ابراز تأسف از وقایع پیش آمده، اقدام اخیر نیروهای امنیتی علیه خانواده های زندانیان سیاسی را دلیل روشن فاصله گرفتن حکومت ودولت برآمده از کودتا، از جمهوری اسلامی مورد نظر مردم و مورد تأیید امام دانست و منکراتی را که به نام اسلام می شود موجب گرفتاری های بیشتر برای مرتکبین خود آن ها ذکر کرد و بی خبری از تاجزاده را نیز نشانه عدم رعایت قانون و عدم التزام به حداقل های حقوقی دانست.
محتشمی پور که در زمان وزارت آقای موسوی لاری مشاور ایشان و مدیرکل امور زنان وزارت کشور بوده است، از این که همه برنامه ریزی های دولت اصلاحات برای رشد و اعتلای جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی با رفتارهای غلط کودتاچیان به باد رفته است و نمایش های تبلیغی آقای احمدی نژاد هم نتوانسته موجب فریب افکار عمومی شود در عین حال از رشد درک و آگاهی های اجتماعی زنان و نیز حضور اثربخششان در همه عرصه های پنهان و پیدای اجتماعی ابراز خرسندی کرد و گفت از این بابت خدای را شکرگذاریم که تلاش های انجام شده وهزینه های مادی ومعنوی در آن دوره خوب حاکمیت مردم بر مردم به هدر نرفته است.
لازم به ذکر است در پی انتشار رنج نامه خانم فاطمه ملکی و فخرالسادات محتشمی پور به مراجع و شرح مصائبی که روز عاشورا تنها به دلیل حضور و خواندن زیارت عاشورا در مقابل زندان اوین، برآنان رفته است، بخش هایی از روحانیت به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از ایشان دلجویی کرده اند. و عصبانیت کیهان نویسان نیز و توهین آشکارشان به نهاد مرجعیت به همین دلیل بوده است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به norooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به norooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته