-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 12/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


سپاه پاسداران به عنوان بخش فعال در انعقاد قراردادهای نفتی در معاملات بین ایران و هند ؛ با هماهنگی مقامهای هندی اسناد مالی را به گونه ای تنظیم کرده اند تا همواره بخشی از درآمدهای ناشی از فروش نفت تحت عنوان های مختلف و به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی در حساب های متعلق به سپاه در بانک های این کشور ذخیره شود

خبرنگاران سبز/کارشناسان ایران سبز:


پس از تصمیم دولت هند مبنی بر پیوستن به تحریمهای نفتی علیه دولت ایران ، مناسبات نفتی بین دو کشور شدیدا متلاطم شده است

ایران تاکنون 21/8 درصد نفت خود را به هند صادر می کرد که حدود 24/7 درصد واردات نفتی هندوستان را شامل می شد. در شرایطی که فشار تحریمهای خارجی ضربات خرد کننده ای را به فعالیت های اقتصادی سپاه و نیروهای حکومت امنیتی شده ایران وارد ساخته ، پیوستن هندی ها به باشگاه تحریم باعث سردرگمی مقامهای بانکی و نفتی ایران شده و توان آنها را در کنترل این وضعیت بسیار کاهش داده است
.


به گزارش منابع خبری کارشناسان ایران سبز، اتحادیه اروپا اخیرا از دولت هند خواسته تا از گشایش اعتبارات جدید بانکی در فعالیتهای نفتی با ایران خودداری ورزد
دولت هند هم متقابلا به مقامهای ایرانی اعلام کرده به دلیل ضرورت شفاف سازی معاملات تجاری با این کشور، در صورت تمایل به ادامه همکاری نفتی باید بانکهای واسطه ای را در کشورهای اروپایی بیابد تا اعتبارات تجاری را بین ایران و هند تضمین کنند. اقدامی که در شرایط کنونی و شرایط تحریم اگر غیر ممکن نباشد اما بسیار دشوار است.

قراردادهای نفتی فعلی بین ایران و هند تا 31 دسامبر اعتبار دارند و از ابتدای ژانویه 2011 الزاما باید قراردادهای نفتی بین این دوکشور از سوی یک بانک ثالث اروپایی تضمین گردند. هندی ها برای تحقق بخشیدن به این امر فقط 100 روز فرصت دارند.


مقامهای بانک مرکزی ایران که از شرایط پیش آمده بسیار نگرانند از مقامهای بانک مرکزی هند تقاضای دیدار کرده اند و خواستار آن هستند مدت جلسه ای را که قرار بود از فردا جمعه برگزار شود لااقل 24 ساعت دیگر تمدید کنند تا شاید نمایندگان حکومت ایران راهی برای خروج از این بحران تازه بیابند.


مقامهای اروپایی اعلام کرده اند با توجه به اینکه دولت های ترکیه و هند نقش آشکاری در ندیده گرفتن تحریم ها علیه حکومت سپاه در ایران دارند ، بزودی تعاملات اقتصادی این کشورها با ایران را زیر ذره بین قرار خواهند داد.همین موضوع باعث تلاش مضاعف این دو کشور برای پاکسازی روابط اقتصادی خود با ایران شده است.

در این چارچوب وزارت بازرگانی هند اخیرا اعلام کرده که شرکت های غیر نفتی هندی هم از این پس امکان گشایش اعتبار بازرگانی با دولت ایران را نخواهند داشت . این امر نشان می دهد محدودیت های تجاری بین دو کشور از موضوع نفت فراتر رفته و شامل همه زمینه های تجاری مشترک خواهد شد.


تا پیش از این بخش زیادی از معاملات نفتی بین ایران و هند بصورت پایاپای و در قبال واردات کالا انجام می پذیرفت که پس از صدور قطعنامه 1929 این امکان از میان رفت .


بر اساس گزارش کارشناسان ایران سبز ، مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد سپاه پاسداران به عنوان بخش فعال در انعقاد قراردادهای نفتی در معاملات بین ایران و هند ؛ با هماهنگی مقامهای هندی اسناد مالی را به گونه ای تنظیم کرده اند تا همواره بخشی از درآمدهای ناشی از فروش نفت تحت عنوان های مختلف و به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی در حساب های متعلق به سپاه در بانک های این کشور ذخیره شود.

بر پایه برخی گزارش ها تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران به همین شیوه غارت شده اند. نظربه اینکه دولت هند در پی فشارهای اتحادیه اروپا و خزانه دار آمریکا ناچار به شفاف سازی مناسبات بانکی و نفتی خود با ایران است ، گمان می رود
از تکرار اینگونه رفتارها که در مغایرت آشکار با منافع ملی مردم ایران است نیز خودداری ورزد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته