-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

Latest News from Norooz for 12/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



هادی حیدری، محمد شفیعی، علیرضا طاهری سه نفر از جوانان اصلاح طلب و از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی عصر امروز با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شدند.
به گزارش نوروز این سه نفر به همراه فاطمه عرب سرخی روز ۲۸ آذر ماه بازداشت شدندکه از آزادی فاطمه عرب‌سرخی همچنان خبری نیست.


 


به : دادستان تهران
از : یکی از ستم دیدگان عصر عاشورای 89،همسر سید مصطفی تاجزاده شاکی از کودتاگران انتخاباتی، آزاده ممنوع الملاقات در قرنطینه اوین
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلواتٌ و رحمةٌ و مغفرةٌ اللهم اجعل محیای محیا محمدٍ و آل محمد و مماتی ممات محمدٍ و آل محمدٍ.

سلام آقای دادستان!
محرم 89 هم وارد سومین دهه شد و ما هنوز سوگواریم. سوگوار فجایعی که تنها پس از شصت سال بر اولاد رسول الله(ص) توسط مدعیان مسلمانی گذشت. این سوگواری که هر ساله تکرار می شود، انسان را به تأمل وامی دارد. به اندیشه در همه آن چه در هزار و چهارصد سال پیش گذشت و حکایتی که باقی ماند در جریده ایام تا روزگار ما و خواهد ماند تا روزگاران پس از ما. از این روزها چه به یادگار می ماند آقای داستان؟ از روزگار ما که سال ها محرم را به یاد آوردیم و کربلا و عاشورا را و خطاب به سرور آزادگان و یارانش «فیا لیتنی کنت معکم و فافوز معکم» گفتیم و فراموش کردیم که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». حکایت روزگار ما هم برای آیندگان خواندنی است و صف حق و باطل و ظالم و مظلوم در منظر چشمان جستجوگر فردائیان به خوبی قابل تشخیص است. این محرم هم می گذرد. سال های عمر ما می گذرد. ما به «انا لله و انا الیه راجعون» ایمان داریم آقا. شما چطور؟؟؟ ما هر شب کارنامه اعمال روز را می گذاریم جلویمان تا ببینیم مبادا خدای ناکرده حقی را ناحق کرده باشیم. غطی کرده باشیم، قصوری، خطایی. مبادا دلی شکسته باشیم و رنجشی بر انسانی روا داشته باشیم. و بی تابانه منتظر صبح می مانیم تا خطایمان را جبران کنیم و خدای را سپاس می گوییم که گناهانمان کبیره نیست و نسبتی با سپاه دروغ نداریم و با غیبت و تهمت بیگانه ایم و نفاق را در پس کوچه های شهر دغلبازان جا گذاشته و پا در جاده صداقت گذاشته ایم. ما در پنهان جز نیک اندیشی و نیک خواهی، نداریم و کردارمان جز در طریق صواب نبوده است. ما اصل را بر برائت گذاشته ایم اما نه برائت قاتل و شکنجه گر و دین فروش و لگد کوب کننده انسانیت و کرامت انسانی در لباس دین و با ادعای دین.
آقای دادستان!
شنیده ام این آقایان که امنیت را از زندگی حقیقی ما دزدیده اند و با شنودها و جاسوسی های غیرقانونی و غیر اخلاقی و غیرشرعی که هر از چندی ارگان کودتا با استناد به آن اراجیفی برایمان می بافد، اخیرا به دین فروشان دنیاطلب مژده داده اند که زندگی های مجازی را هم زیرنظر دارند؟! ما چه باید بگوییم به ایشان و به سائلینی که می پرسند حکم شرعی سرک کشیدن به همه حوزه های خصوصی افراد در مملکت اسلامی چیست؟ حکم شرعی را باید فقها بدهند و مردان دین، ما حکم انسانی اش را می دانیم. جوابی که بچه ها به پدر و مادرهایشان می دهند وقتی پابرهنه وارد عرصه خصوصی شان می شوند: ورود ممنوع! ورود ممنوع کلام مؤدبانه ای است در عوض فضولی موقوف! به بهانه حفظ امنیت این همه اخلال در امنیت حوزه خصوصی و عمومی شهروندان جرم نیست؟ این آقایان نمی دانند که با این مداخلات آن به آن خود بزرگترین مخلّ در امنیت ملی هستند؟ این چهره نظامی برای شهر این بگیرو ببندهای بی وقفه این همه مزاحمت برای شهروندان و بیش از همه برای خانواده های زندانیان سیاسی اخلال در امنیت نیست؟
آقای دادستان!
بازداشت غیرقانونی، اقدامات غیرقانونی، برخوردهای خشن و وحشیانه، دادگاه غیرقانونی، تضییع حقوق اولیه خود و خانواده، بازداشت مجدد به دلیل یک شکایت حقوقی، نگاه داشتن در قرنطینه و ممنوع التماس و ممنوع الملاقات کردن عضو سابق شورای امنیت عمومی کشور به نظر شما مخل امنیت ملی نیست؟ از شما می پرسم نه به عنوان دادستان بلکه از این منظر که دکترای حقوق را به تازگی در یکی از دانشگاه های معتبر کشور و تحت نظر یکی از اساتید خبره این رشته، که دست برقضا همکار سابق ما و مشاور برخی طرح های حقوقی ما در حوزه زنان نیز بوده است، گرفته اید. و تهدید گاه به گاه معتمدین مردم و کسانی که شما و بالادستی هایتان مقبولیتشان را نزد مردم خوب می دانید آیا مخلّ امنیت ملی نیست؟ کسانی که همین شأن و جایگاه اجتماعی شان و جایی که در دل مردم به دلیل خدمت و صداقت و بی ریایی بازکرده اند، دلیل محرومیت آنان از حقوق اولیه شان و بازداشته شدن از حقوق مصرح در قانون اساسی شده است. مقبولیت و جایگاهی که در سایه ضرب و زور و زر و تزویر و تبلیغات تهوع آور رسانه میلی فراچنگ نیامده است و هر تبلیغ سوء دولتی برعلیه آنان این اعتبار را بیشترمی کند و جایگاه مردمی شان را فراتر می برد.
آقای دکتر دولت آبادی! یک بار کلاهتان را در خلوتی که محضر پروردگارتان است، پیش خود قاضی کنید و مخلّ امنیت را بیابید لازم نیست معرفی اش کنید که پست و مقام را از دست بدهید که سخت شیرین است و جای دل و دین و شریعت و انسانیت را هم می گیرد گاهی! لازم نیست هیچ نامی را به زبان بیاورید فقط لطفا کمی خویشتنداری کنید و بیش از این فرزندان پاک ما را که جز سرفرازی وطن و پایبندی به آرمان های اولیه انقلاب اسلامی مان که از پدرانشان شنیده اند و نمی یابندش و اجرای بدون تنازل قانون اساسی، دغدغه ای ندارند و جوانی خود را به تأسی پدران نیک نهادشان بر این راه گذارده اند، به جرائم امنیتی متهم نکنید. و بیش از این خانواده هایی که سرشان به زندگیشان بوده و فرزندانی سلامت و فهیم و منزّه تربیت کرده اند و جز نیکی برای کشور و نظامشان نخواسته اند، برآشفته نکنید و تشویش اذهان عمومی نکنید. اذهان این عموم ادعاهای شما را که هنوز اثبات نشده برخلاف حکم شرع مقدس، متهمش را در سلول انفرادی می افکنید تا پس از پرونده سازی های لازم تازه به دادگاه برود، هرگز نخواهد پذیرفت. کاش این بازی را زودتر خاتمه دهید وقت برای جبران مافات سخت تنگ است.
لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
فخرالسادات محتشمی پور
بیست و یکم محرم الحرام 1432 برابر با ششم دی ماه 1389
 


 


بنا به گزارش منابع خبری، گروهی از لباس شخصی ها، دو هفته پیش با ورود به دفتر مهدی کروبی، که از ١۵ ماه پیش پلمب شده است، تمامی وسایل آن دفتر را به سرقت برده و با وجود تحویل آن افراد به وزارت اطلاعات، تاکنون این نهاد امنیتی، پاسخی در خصوص ماهیت این اقدام و هویت سارقین و نیز محل انتقال وسایل سرقتی، ارائه نکرده است.

به گزارش سحام نیوز، در روز ۱۷شهریور ۱۳۸۸ دفتر کار مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی توسط نهاد های امنیتی پلمپ شد. نیروهای امنیتی در حالی در این روز به این دفترحمله کردند که روز قبل از آن مذاکراتی میان آقای کروبی و نمایندگان قوه قضائیه در خصوص مدارک، اسناد و فیلم های تجاوزها و رسیدگی به این ادعا برقرار شده بود و اسناد در اختیار آن نمایندگان قرار گرفته بود.

به یکباره نیروهای امنیتی به این دفتر یورش برده و کارکنان و شخص آقای کروبی را از آنجا خارج می کنند. این درحالی بوده است که حتی به آقای کروبی و مسئول دفتر ایشان اجازه ندادند که مدارک و وسایل شخصی ایشان را همچون شناسنامه و کارت ملی و دسته چک و غیره را با خود بردارند و از ساختمان خارج کنند.

بر اساس گزارش سحام نیوز ، از آن روز تاکنون این دفتراستیجاری پلمپ بوده وعلیرغم پایان یافتن مدت اجاره این ساختمان در اردیبهشت ماه سال جاری، هنوز از سوی نهادهای قضایی به صاحبش تحویل نگردیده است. آقای کروبی بارها در مصاحبه ها گفته بودند که این ساختمان استیجاری است و باید به صاحبش بازگردانده شود و این رفتار نهادهای قضایی برخلاف شرع و اخلاق و قانون است.

اما ماجرای این دفتر به همین جا ختم نمی شود. دو هفته قبل در ساعات اولیه صبح، گشت انتظامی به طور اتفاقی متوجه توقف۲وانت بار مقابل این دفتر گردید که افرادی در حال تخلیه این ساختمان پلمپ شده بودند. ماموران انتظامی به این افراد مشکوک می شوند و از آنان توضیح می خواهند. یکی از سارقین خود را نماینده آقای کروبی معرفی می کند و با بیرون آوردن شناسنامه و کارت ملی آقای کروبی از جیب خود و نشان دادن آن به مامور نیروی انتظامی قصد تایید ادعای خود را داشته است.
اما نیروی انتظامی با اطلاع از پلمپ بودن ساختمان توجیه این افراد را نمی پذیرد و آنان را دستگیر و به پلیس امنیت منطقه شمیران منتقل می کند. بلافاصله پلیس امنیت جهت روشن شدن ماجرا در تماسی تلفنی، صحت ماجرا را از آقای کروبی جویا می شود که ایشان با اظهار تعجب، از وقوع چنین حادثه ای اظهار بی اطلاعی نمودند. نکته قابل توجه اینجاست که هنگاهی که نماینده ای از طرف آقای کروبی در پلیس امنیتی حضور می یابد، سارقین بدون ذره ای نگرانی و ترس و با اعتماد بنفس کامل با وی روبرو می شوند! نماینده آقای کروبی خواستار روشن شدن ماجرا می شود و پلیس امنیت این افراد را تحویل وزارت اطلاعات می دهد. لیکن از آن روز تاکنون این نهاد امنیتی پاسخی در خصوص ماهیت این اقدام و هویت سارقین و نیز محل انتقال این وسایل سرقتی، ارائه ننموده است.

لازم به توضیح است از جمله اقلام سرقتی از این ساختمان می توان به مقدار زیادی مواد غذایی که برای ماه رمضان آن سال تهیه شده بود و نیز میزان قابل توجهی وسایل دفتری همچون میز، مبل، یخچال،فرش و دوربین فیلم برداری وغیره که در آن زمان در دفتر موجود بوده است اشاره نمود که تمامی این اموال توسط این افراد به سرقت رفته است.

حال سوال اصلی اینجاست که چگونه می شود تمام وسایل ساختمانی با این درجه از اهمیت که تحت شدیدترین تدابیر امینتی بوده است توسط افرادی به ظاهرعادی مورد دستبرد قرار گیرد؟ و چرا اکنون پس از ۱۵ روز از وقوع این حادثه، وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی در این خصوص سکوت کرده اند و توضیحی در مورد سارقین و اهداف آنان ارائه نمی دهند؟


 


خواهر کوچک حبیب‌الله لطیفی که توسط ماموران امنیتی با اسپری بیهوش شده است می‌گوید هیچ اطلاعی از وضعیت خانواده‌اش ندارد.

به گزارش رهانا، شب گذشته نیروهای امنیتی با یورش به منزل حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد محکوم به اعدام، هشت تن از اعضای خانواده وی را بازداشت کرده و آن‌ها به مکان نامعلومی منتقل کردند.

خواهر کوچک حبیب‌الله لطیفی که تنها عضو بازداشت نشده این خانواده است، با تأیید این گفت: نیروهای امنیتی که تعدادشان زیاد بود یک باره وارد منزل ما شدند و خانه را مورد بازرسی قرار دادند.

وی ادامه داد: آن‌ها چهار کامپیوتر از خانه ما بردند و بعد به صورت من اسپری زدند که دو سه ساعت تنها در منزل بیهوش بودم.

تنها عضو بازداشت نشده خانواده لطیفی گفت: هیچ اطلاعی از علت بازداشت و محلی که خانواده‌اش را به آن‌جا منتقل کردند ندارد و به شدت نگران وضعیت خانواده‌اش است.

بازداشت این خانواده که در پی توقف اجرای حکم اعدام این زندانی در بامداد روز گذشته به وقع پیوسته باعث نگرانی‌ فعالان حقوق بشر شده است.

اجرای حکم حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد بامداد روز گذشته، یکشنبه پنجم دی ماه و پس از تحصن خانواده لطیفی و بسیاری از مردم در مقابل زندان متوقف شد.

گفتنی است رئیس زندان نیمه شب گذشته از عدم اجرای حکم سخن گفته بود و به خانواده این زندانیان سیاسی گفته شد که به محض شروع ساعت اداری می‌توانند حبیب‌الله لطیفی را ملاقات کنند.

حبیب‏الله لطیفی در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد و چهار ماه در زندان انفرادی تحت شکنجه‌ی شدید بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. لطیفی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام شده و به اعدام محکوم شد.

گفتنی است در پی اعتراض به این حکم غیرحقوقی، در ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۷ باردیگر لطیفی در دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ باز هم حکم اعدام وی تایید شد.


 


خانواده های زندانیان سیاسی، یکشنبه پنجم دی ماه، در حمایت از زندانیان خود روزه گرفتند. این مراسم مذهبی با افطار در منزل یکی از زندانیان سیاسی، با شرکت خانواده ها، فعالان سیاسی و جوانان اصلاح طلب، پایان یافت.
به گزارش کلمه، دکتر زهرا رهنورد نیز با حضور در مراسم افطار همراهی خود را با این حرکت اعلام کرده و اظهار امیدواری کرد روزی بیاید که دیگر هیچ بی گناهی تنها به جرم اندیشیدن و تاب نیاوردن ظلم در زندان نباشد.
خانواده های زندانیان سیاسی که هفته ی قبل در بیانیه ای از همه ی دردمندان و آگاهان دعوت کرده بودند در حمایت از اعتصاب کنندان غذا روزه ی بگیرند، امروز اذعان داشتند؛ همچنان پایدار در راهی که به آن اعتقاد دارند خواهند بود و جز به درگاه خدا از هیچ مسئولی مدد نخواهند خواست.
روزه داران سبز با اعلام این موضوع که هر هفته یک روز را روزه خواهند بود هنگام افطار در کنار سفره های سبز خود با دلی شکسته و سری افراشته برای پیروزی حق و آزادی مظلومان دربند خود در بارگاه الهی دعا خواهند کرد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به norooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به norooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته