-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

Latest news from Jaras for 12/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جرس: برخی منابع خبری از  انتقال زندانی سیاسی، دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران، از زندان اوین به خانه ای تحت مراقبت و کنترل در منطقه ای نظامی گزارش می دهند.


بر اساس برخی گزارش ها، چهارشنبه گذشته بازجوی پرونده دکتر یزدی با همسر ایشان تماس گرفت، تا به وی اعلام کند طبق قرارهای قبلی برای ملاقات (یک پنجشنبه در میان که برنامه ملاقات زندانیان بند ٢٠٩ است)، برای ملاقات دکتر یزدی نیایند.


بازجوی پرونده به همسر دکتر یزدی گفت که ایشان اکنون به بیمارستان منتقل شده اند، و پس ازآن به جای زندان، به "خانه حفاظت شده ای در منطقه ای نظامی" انتقال می یابند ، و از همسر دکتر یزدی خواست تا برای ملاقات به جای سالن ملاقات اوین، به این خانه حفاظت شده بیاید . پاسخ خانم سوران طلیعه، همسر دکتر یزدی به بازجو این بوده که "من به چنین مکانی نمی آیم" .


گفتنی است بازجوی پرونده دکتر یزدی، شخصی به نام مهدوی می باشد، که بازجوی مشترک تمامی اعضای نهضت آزادی و منسوبین به خانواده های آن ها بوده است .


تاریخ دادگاه این کهنسال ترین زندانی سیاسی ، که از نهم ماه مهر در بازداشت به سر می برد، در روز ١۶ آذر همزمان با روز دانشجو تعیین شده بود، اما جلسه دادگاه به علت حضور نیافتن دکتر یزدی تشکیل نشد و عدم حضور ایشان در دادگاه، نگرانی های بیشتری نسبت به سلامتی ایشان بر انگیخت.


لازم به ذکر است که ملاقات های بند ٢٠٩ اوین پنجشنبه هر دوهفته یک بار می باشد، که در هفته های اخیر اکثرا به خاطر آلودگی هوا یا افزایش تعطیلات ، ملاقات کنندگان و از جمله خانواده دکتر یزدی ، از حق ملاقات با عزیزانشان محروم شده اند.


خبر ها از آخرین ملاقات های دکتر ابراهیم یزدی ، روحیه وی را خوب توصیف کرده اند ، در حالی که علاوه بر پیشرفت بیماری های قبلی (سرطان) ، افزایش درد های قلب و فشار خون نیز به آن افزوده شده است . در آخرین ملاقات ها دکتر ابراهیم یزدی با اشاره به وخیم تر شدن مسایل جسمی خویش، (و عدم رسیدگی های پزشکی و بهداشتی در زندان)، از همسر خود حلالیت طلبیده بود.


گفتنی است طی سالهای بعد از انقلاب، تعدادی از زندانیان سیاسی کهنسال کشور – همچون نورالدین کیانوری و عباس امیرانتظام- از زندان به خانه ای امنیتی و تحت حفاظت منتقل شده و در آن محل نگهداری می شدند.
 


 


جرس: محمد تقی مصباح یزدی معتقد است "هیچ ضمانتی وجود ندارد که فتنه ۸۸، آخرین فتنه باشد و چه بسا بار دیگر به صورت خطرناک‌تر پدید آید، لذا باید فکر کرد که در چه نقاطی ممکن است فتنه دیگری پدید آید و از آنجایی که سران فتنه در احکام و اعتقاد به دین و ولایت فقیه ضعف داشتند، باید بدانیم که اگر قرار باشد فتنه دیگری رقم بخورد از همین نقطه است."


به گزارش مهر، رئیس موسسه آموزشی "امام خمینی" قم، ظهر پنجشنبه نهم دی ماه در مراسم بزرگداشت سالگرد تجمع حکومتی این روز، طی سخنانی ادعا کرد "اگر سران فتنه ۸۸ را تماما از نظر فکری بررسی کنیم همه آن‌ها نقطه ضعف فکری داشتند و از اول فکر خالص دینی نداشتند و به همین دلیل در این فتنه گرفتار آمدند ."


این عضو مجلس خبرگان، همچنین در مورد انتخابات آتی اظهار عقیده کرد "همچنین برای مردم باید به کسانی رای دهند که به سلامت فکر آن‌ها آگاه باشند و باید بدانیم که تنها ملی گرایی شرط انتخاب نیست و نمی‌تواند به تنهایی مشکل را حل کند و باید افراد انتخاب شده پیرو دین خدا و ولایت فقیه و به دنبال اجرای احکام الهی باشند."


مصباح یزدی همچنین گفت "هیچ ضمانتی وجود ندارد که فتنه ۸۸، آخرین فتنه باشد و چه بسا بار دیگر به صورت خطرناک‌تر پدید آید، لذا باید فکر کرد که در چه نقاطی ممکن است فتنه دیگری پدید آید و از آنجایی که سران فتنه در احکام و اعتقاد به دین و ولایت فقیه ضعف داشتند باید بدانیم که اگر قرار باشد فتنه دیگری رقم بخورد از همین نقطه است."


این روحانی حامی دولت ادامه داد "باید از آن فتنه درس بگیریم که چه نقاط ضعف و قوتی در جامعه وجود داشت و آن نقاط ضعف را برطرف، نقاط قوت را تقویت و زمینه‌های کوتاهی را بررسی و رفع کنیم."


رئیس موسسه آموزشی "امام خمینی" قم مدعی شد " فتنه ۸۸ از آن جهت مشتمل بر ضایعاتی مثل شهادت عده‌ای بود که نقاط ضعفی در جامعه وجود داشت که اگر ما قبلا آن‌ها را بر طرف می‌کردیم مجالی به سران فتنه نمی‌دادیم که برخی در گوشه و کنار دنیا بیایند و برای آن‌ها به‌به و چه‌چه کنند و این تخلفاتی که در طول یک دهه یا بیشتر برخی افراد و خواص مرتکب شدند این ضعف را ایجاد کرد و باید این ضعف‌ها را بشناسیم و ببینیم که از کجا پیدا شده‌اند. یکی از این ضعف‌ها این بود که برخی از گروه‌ها وظیفه خود را نسبت به اولی الامر انجام ندادند و حق ولایت فقیه را درست نشناختند و خواستند تنها رأی خود را که حاصل مصلحت اندیشی خود و خانواده‌شان بود را بر مصالح جامعه مقدم بدارند و این باعث شد تا فتنه ۸۸ به وجود آید و لذا باید از این حادثه درس بگیریم و کسب بصیرت کنیم و اسباب و علل، نقاط ضعف و قوت را بررسی و تحلیل کنیم تا این حوادث بعد از چندی دوباره تکرار نشود."


عضو خبرگان رهبری همچنین ادعا کرد "این نظام، مکتب اسلام و قرآن به ما یاد داده است که اگر در فتنه ۸۸ پیروز شدیم این پیروزی را از خدا بدانیم و اصل را بر اراده، یاری و تدبیر خداوند بدانیم و بعد نوبت به اسباب و وسایل می‌رسد و آن هم سهمی جدا دارد که باید قدر آن‌ها را نیز بدانیم بنابراین نباید یاری خدا را در این داستان فراموش کنیم."


وی در این زمینه اشاره ای به ابزاری چون سرکوب، فضای پلیسی، موج گسترده بازداشت و سانسور و محکومیت فعالان و شهروندان برای کنترل اعتراضات سال گذشته نکرد.

 


 


جرس: منصور ارضی در سالگرد مراسم حکومتیِ نهم دی ماه، ضمن حمله به رهبران جنبش سبز، ادعا کرد "در این شرایط قوه قضائیه چه می خواهد بکند؟ اگر واقعا کار سران فتنه تمام است آنها را به ما بدهید، ما اعدام کنیم؛ چرا دست روی دست گذاشتید؟ مدرک می خواهید؟"


در این مراسم، مهدی طائب، از روحانیون نزدیک به محافل لباس شخصی ها، طی سخنانی ادعا کرد "بیش از نیمی از شرکت کنندگان در مراسم نهم دی ماه سال گذشته، رای دهندگان به موسوی بودند که پشیمان شده بودند."


به گزارش خبرآنلاین، این مداح سیاسی کشور، غروب پنجشنبه در سالگرد تجمع و مراسم حکومتیِ نهم دی که در مهدیه تهران برگزار شد، با بیان اینکه نباید برگزاری سالگرد نهم دی تصنعی شود، اظهار داشت: پریشب اقلیت مجلس با سران فتنه در جماران جلسه گذاشتند و گفتند شرط ما برای حضور این است که شروطی که فلانی (هاشمی) در نماز جمعه مطرح کرده است، عملی شود ما آن را قبول داریم.


منصور ارضی علاوه بر انتقاد صریح به دیدار اصلاح طلبان مجلس با محمد خاتمی، افزود "در این شرایط قوه قضائیه چه می خواهد بکند؟ اگر واقعا کار اینها (سران فتنه) تمام است آنها را به ما بدهید، ما اعدام کنیم؛ چرا دست روی دست گذاشتید؟ مدرک می خواهید؟ این جلسات اینها با سفیر انگلیس مدرک نیست؟"


این مرثیه خوان و مداحِ عضو انصار حزب الله، با بیان اینکه "سال ٨٨ سال شروع فتنه است"، خطاب به حاضران در مراسم گفت: "به شما هیاتی ها می گویم این شروع فتنه است و یک فتنه جدید تر شروع شده و امسال شروع کردند که به هیاتی ها ضربه بزنند و در مرکز امور مساجد هم یک حرفی زدند و خواستند به ابی عبدالله ضربه بزنند چون اینجاها است که حزب الهی ساز است."


ارضی افزود: پشت این جریان، در دستگاه های دولتی هم کار می کنند. اخیرا هم یکی (مشایی) گفته است کسانی که موسیقی را حرام می داند، موسیقی را نمی فهمد؛ یعنی مرجع تقلید نمی فهمد. بعد هم راحت در دفتر رئیس جمهور فعالیت می کند."


وی در ادامه خطاب به سران قوا، گفت: "حرف ما با شما این است، بیدار شوید! دارند حزب الهی ها را از سازمانها دفع می کنند. شما سعی کنید گرفتار شیطان نشوید. ما امروز خواهش می کنیم اما بعدا جور دیگری خواهیم گفت. آقا می گوید و آنها طفره می روند و آن را وتو می کنند."


گفتنی است حین پخش مستقیم سخنان حاج منصور از صدا و سیما، ناگهان ارتباط قطع شد و مجری تلویزیون آن را نقص فنی اعلام کرد و بعد از سخنرانیِ وی، مجدد پخش مستقیم ادامه یافت.


قبل از سخنرانیِ حاج منصور، مهدی طائب برای حضار سخنرانی کرد و گفت "فتنه سال گذشته یك هدف داشت و آن هم براندازی نظام جمهوری اسلامی بود. "


به گفته وی، "آنها جز به سرنگونی نظام اسلامی فكر نمی كردند، ولی نمی دانستند سرنگونی نظام ممكن نیست، الا به دو شرط؛ اول اینكه راس نظام یا ولایت فقیه را از كار بیاندازند و دوم اینكه برنامه ریزی كنند با تصحیح و اصلاح قانون اساسی ، ولایت فقیه را از قانون حذف كنند، چون تا هنگامی كه این دو مطلب در نظام است ، هیچ موضوع دیگری برایشان مهم نخواهد بود. "


وی ادعا کرد "در روز نهم دی حدود سه میلیون نفر به خیابانهای تهران آمدند؛ مردمی كه عكس آقا را به سینه زده و در حمایت از ولایت فقیه شعار دادند و اكثرا افرادی بودند كه در انتخابات رای داده بودند؛ جمعیتی كه یك میلیون و٨٠٠ هزار نفر از آنها به احمدی نژاد رای داده بود و باقی كسانی بودند كه به موسوی رای دادند، ولی فهمیدند كه هدف او براندازی نظام است، از این رو متوجه فریبش شده و به حمایت از ولی فقیه به خیابانها آمدند. "


به گزارش ایرنا، ، در این هنگام گروهی از حضار "شعار مرگ بر موسوی" سر دادند و طائب گفت: من نمی خواهم آنها(فتنه گران و سران فتنه) را به شما معرفی كنم، شما همه آنها را خوب می شناسید، بلكه می خواهم مردم را به آن آقا و جهان معرفی كنم، او كه عددی نیست، میر حسین اگر خلوص داشت از حماسه نهم دی تجربه می گرفت و در محضر مردم توبه می كرد، ولی معلوم می شود در این جریان هیچ كاره بود و بالا دست داشته كه به او فرمان می دادند.


وی در ادامه خطاب به محمد خاتمی گفت: "شما قضیه نهم دی را دیدید یا نه ؟ چرا توبه نكردی و بازنگشتی ؟ شما باید ثابت می كردی در پازلی كه دشمن برای اسقاط نظام پهن كرده ، عنصری فعال هستی... گوش كن، اطلاعیه دادی كه باید زندانی آزاد شود، فكر كن ببین كجایی و با كی حرف می زنی، ظاهرا باز خواب نما شده ای، كاش جسارت را از چاوز یاد می گرفتی كه در سازمان ملل بوش را شیطان خواند، این فیلی كه تو به آن تكیه كرده ای مردنی و بی جان شده كه چاوز هم نخ در گوش آن می كند. پس دقت كن در مقابل تو ملتی ایستاده كه خوب شما را شناخته و دیگر فریب تان را نمی خورد، بهتر است كمی فكر كنی! یادت رفته شعار آزادی مطرح ‌كردی حال اینكه خود نمی‌دانستی برای چه این شعار را می‌دهی.


به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم، جمعی از حضار از روحانیون درخواست كردند با تحصن و راهپیمایی و اعتراض از قوه قضاییه بخواهند سران فتنه را كه لباس پیامبر بر تن كرده اند، خلع لباس نمایند.


بر اساس این گزارش، حاضرین همچنین خطاب به مسوولانی كه تاكنون به زعم آنها از رهبری تمكین نكرده اند و یا موضعگیری صریحی از ابتدای فتنه تا الان نداشته اند، خاطرنشان کردند "حزب الله بیدار است تمام آنها را به اسم می شناسد و اگر به زودی در قبل فتنه موضع گیری نكنند و اعلام برائت از سران فتنه نكنند این ملت و حزب الله حسابش را با آنها تصفیه خواهد كرد."
 


 


جرس: در پی اولین سالگرد راهپیمایی حکومتی ۹ دی ماه که با شمار کم و اغلب اجباری شرکت‌کنندگان پرپا شده بود، دولت‌مردان جمهوری اسلامی در طول یک سال گذشته تلاش کرده‌اند آن را"حماسه‌ای مردمی" و "اتمام حجت مردم با فتنه‌گران" بنامند، اظهار نظرات گوناگونی از سوی این دولت‌مردان مطرح شده است.


به گزارش خبرگزاری‌ها، برخورد با رهبران جنبش سبز از مهمترین رئوس اظهار نظرات این افراد است که در یک سال گذشته جنبش سبز و دموکراسی‌خواه مردم ایران را "فتنه" و رهبران آن را "سران فتنه" نامیده‌اند و در تلاش‌اند تا وانمود کنند بازداشت "سران فتنه" برای آنان کار ساده‌ای است.


سال گذشته و پس از حوادث عاشورا،‌ دولت به بهانه "بی‌حرمتی" به روز عاشورا و "خشم مردم از هتک حرمت دسته‌های عزاداری" دست به برپایی این راه‌پیمایی زد.


در سالگرد روز نهم دی که از سوی برخی از نمایندگان دولت "ایام‌الله" نیز خوانده شد، چند مراسم از جمله مراسمی نیز در مهدیه تهران و با سخنرانی مهدی طائب برگزار شد.


در هیچ یک از این مراسم‌ها، صحبتی از کشته‌شدگان روز عاشورا به دست نیروهای انتظامی و تعداد بالای مردم عزادار که توسط نیروهای امنیتی آسیب‌دیده و یا بازداشت شدند، به میان نیامد.


مهدی فرهادی راد، محمد علی راسخی نیا، امیر ارشد تاجمیر، شهرام فرج‌زاده، سید علی موسوی حبیبی، جهانبخت پازوکی، شبنم سهرابی از جمله کشته‌شدگان روز عاشورا هستند که برخی به ضرب گلوله و بعضی با زیر گرفته شدن توسط ماشین نیروی انتظامی درگذشته‌اند.

 

معاون اول قوه قضاییه: با قاطعیت و بدون اغماض آنها را محاکمه می کنیم

معاون اول قوه قضائیه طی مراسم نهم دی ماه در مشهد اعلام کرد "دستگاه قضایی با قاطعیت و بدون اغماض با سران فتنه بعد از انتخابات برخورد و آنان را محاكمه می كند."


این مقام ارشد قضایی همچنین ادعا کرد "امروزه دائم مردم سؤال می‌كنند كه چرا سران فتنه دستگیر نشده‌اند كه باید گفت قبل از اینكه آنان بخواهند دستگیر شوند در زندان نفرت مردم محبوس شده‌اند."


به گزارش فارس، سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم سالگرد نهم دی ‌ماه در مشهد اظهار عقیده کرد "هدف اصلی سران و دست اندرکاران فتنه ضربه زدن به ارزشهای نظام بود و به عبارت دیگر دشمنان با این اقدام خود اصل نظام را مورد هدف قرار داده بودند."

معاون قوه قضاییه در سخنان خود در مشهد تاکید کرد که "این اقدام سران فتنه از دیدگاه مقام معظم رهبری، ملت و دستگاه قضایی گناهی نابخشودنی است و قوه قضاییه با قاطعیت آنان را محاکمه می کند."


وی همچنین ادعا کرد "امروزه دائم مردم ایران اسلامی سوال می‌كنند كه چرا سران فتنه دستگیر نشده‌اند كه باید گفت قبل از اینكه آنان بخواهند دستگیر شوند در مخوف‌ترین زندان كشور كه زندان نفرت مردم است محبوس شدند و آنها قبل از اینكه محكوم شوند، مردم نسبت به آنان نفرت پیدا كرده‌اند و این تدبیر ارزشمند نظام سبب شده تا مردم همان‌گونه كه از آمریكا و اسرائیل متنفر هستند بیش از آن از سران فتنه متنفر باشند."


رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینكه "مردم باید نسبت به جریان های بعد از فتنه انتخابات توجه كنند" اظهار عقیده کرد "عوام و خواص و نخبگان جامعه باید بدانند در چه مقطعی از تاریخ هستند و چگونه باید ایفای نقش كنند. فتنه آفت‌هایی دارد كه باید به آنان توجه كنیم."


این مقام قضایی همچنین مدعی گردید "هدف اصلی ایجاد فتنه بعد از انتخابات پارسال تنها به بهانه تقلب در انتخابات نبود، بلکه همانطور که سران فتنه اعلام کردند این تقلب تنها رمزی برای حضور در خیابانها و ایجاد فتنه بود."


رییسی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال گذشته اظهارداشت: اگر برخی اشخاص نسبت به نتیجه انتخابات انتقاد داشتند پس چرا ذهنها را نسبت به انتخابات گمراه و بدگمان کردند."


وی بدون اشاره به دخالت های آشکار نهادهای نظارتی در روند انتخابات و همچنین عملکرد مدیران اجرایی انتخابات ادعا کرد "مگر شورای نگهبان برای نخستین بار بود که انتخابات برگزار و بر آن نظارت می کرد. اگر شخصی داور یک بازی را قبول ندارد نباید در آن بازی شرکت کند، نه این که بعد از شرکت در بازی به داوری آن اعتراض کند."
 

پناهیان: مجازات فتنه‌گران نزديك شده است

يك استاد حوزه با این اظهار عقیده که "اعمال قانون و مجازات فتنه‌گران نزديك‌ شده‌ايم"، مدعی شد: قوه قضائيه و نخبگان جامعه بايد دائم بر مجرم بودن فتنه‌گران تأكيد كرده و ترس از شمشير عدالت را بر بالاي سر آنها نگه دارند.


عليرضا پناهيان با اشاره به راهپیمایی دولتی ۹ دی ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي حماسه 9 دي كه آن را برجسته كرد پيش افتادن عموم مردم از بسياري خواص بود لذا بيداري و هوشياري مردم بيش از تصور و پيش‌بيني خواص و نخبگان جامعه تحقق يافت.
وي افزود: براي برخي خواص حماسه 9 دي عجيب بود در حالي‌كه كساني كه با مردم زندگي مي‌كنند، از بصيرت آنها خبر داشته و از خلق حماسه 9 دي تعجب نكردند.


ذوالنور: مردم در 9 دي آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران كوبيدند

جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران اظهار عقیده کرد: مردم در 9 دي سال گذشته آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران و ايادي استكبار جهاني كوبيدند و اين در تاريخ انقلاب مي‌ماند.


مجتبي ذوالنور امروز در تجمع بزرگ عاشورائيان كرمان مدعی شد: سران فتنه هرگز حوادث روز عاشورا در تهران را محكوم نمي‌كنند، زيرا حركت، حركت انتخاباتي و براندازي است و بيانيه‌ها و موضع‌گيري‌ها را نشان مي‌دهد و آنها مي‌خواهند اين مسير را ادامه دهند.


وي بيان داشت: مردم از اين افراد فاصله گرفته‌‌ و راه خود را جدا كرده‌اند، تنها كساني كه پشت سر اين‌ها براي ادامه مسير براندازي هستند، ضدانقلابيون و مخالفان نظام، هتك كننده حرمت امام حسين و اهانت كنندگان به اين فرهنگ هستند.


ذوالنور‌ در ادعای دیگری مطرح کرد: سران فتنه نقش نخ تسبيح را ايفا مي‌كنند كه اين دانه‌هاي پراكنده مخالف نظام را التزام دادند و بستري براي آن‌ها فراهم كردند تا عليه انقلاب و ارزش‌هاي اين مردم عقده‌گشايي كنند.


وی گفت: 9 دي سال گذشته صرفا مربوط به كساني نبود كه به رئيس‌جمهور محبوب و اصولگرا راي دادند، بلكه بسياري از مردمي كه فريب جريان فتنه را خورده بودند، وارد معركه و عرصه شدند.


حدادعادل: 9 دي روز صدور راي دادگاه سران فتنه است

همچنین امروز، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: امروز سران فتنه به زنداني به وسعت ايران اسير شده‌اند و 9 دي روزي است كه ملت ايران راي دادگاه سران فتنه را صادر كردند.


غلامعلي حدادعادل پيش از ظهر امروز در مراسم "گراميداشت سالروز حماسه 9 دي" با بيان اينكه "9 دي را ما بايد در تقويم انقلاب ثبت كنيم"، اظهار عقیده کرد: 9 دي را بايد فرصتي بدانيم براي بازخواني فتنه سال 88 و بررسي كنيم كه نقش سران فتنه، گروهك‌هاي ضد انقلاب، علماي دين، نقش رهبري، نخبگان و فعالان سياسي چه بوده است و ما بايد هر ساله در 9 دي اين پرونده را بازبيني كرده و از آن عبرت بگيريم.


رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه "مردم از قوه قضائيه در خواست مي‌كنند تا سران فتنه محاكمه شوند"، ادعا کرد: ما اگر تصور كنيم كه دادگاهي در محضر ملت ايران برپا شده است، چند نكته در كيفرخواست ملت مي‌تواند وجود داشته باشد، يكي از صدماتي كه حوادث پس از انتخابات وارد كرد اين بود كه حضور گسترده مردم در انتخابات به فراموشي كشانده شد.


وی  تقلب را در انتخابات  "ادعای بی‌اساس" دانست، و اظهار کرد: آنها حتي از مهلت‌هاي قانوني كه براي اعتراض شوراي نگهبان تعيين كرده بود و حتي پنج روز ديگر هم تمديد شده بود استفاده نكرده و شكايتي را مطرح نكردند، اگر در انتخابات تقلب شده باشد كه محال بود، چه زياني مي‌برديد كه آن را بگوييم، كشف آن به قوت نظام مي‌افزود ولي آنها مي‌دانستند كه تقلبي صورت نگرفته است و جالب است از زمان انتخابات و زماني كه هنوز صندوق‌هاي راي باز نشده بود ادعاي تقلب را مطرح كردند.


سيد‌موسي موسوي: مردم خيانت سران فتنه را هيچ‌گاه فراموش نمي‌كنند

نماينده رهبري در منطقه كردستان با محكوم‌ كردن "حوادث و آشوب‌هاي پس از انتخابات سال 88" در تهران و استان‌هاي مختلف كشور گفت: مردم مسلمان ايران هيچ‌گاه خيانت سران فتنه را فراموش نمي‌كنند.


سيد‌موسي موسوي ظهر اظهار داشت: حضور آگاهانه مردم و نقش داهيانه و روشنگرانه مقام عظماي ولايت تمام نقشه‌ها و اهداف شوم دشمنان اسلام و جبهه استكبار را نقش بر آب كرد و به دشمنان و عوامل فريب‌خورده آنان فهماند كه برنامه‌ريزي‌ها و نقشه‌هاي چند ساله آنان نيز تا زماني كه روحيه ايثار، شهادت‌طلبي و ولايت‌مداري در بين ايرانيان باشد هيچ‌گاه به سرمنزل مقصود نخواهد رسيد.


وي افزود: حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات رياست جمهوري خود عظمت و شكوهي بزرگ در مردمي‌ترين نظام سياسي جهان به شمار مي‌آيد و اين مهم را دشمنان اسلام تحمل نكرده و با فتنه‌گري خويش اين حماسه بزرگ را خدشه‌دار كردند اما مردم مسلمان و ولايت‌مدار ايران اسلامي با حضور گسترده خويش در نهم دي ماه بار ديگر حماسه‌اي آفريدند كه تمام اميدهاي دشمنان را به يأس تبديل كرد.


روحانی: شهوت مقام سران فتنه را از حقيقت دور كرد و در تاريكي فرو برد

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه عاملان فتنه 88 مزدوران مأمور، قدرت‌طلبان و فريب‌خوردگان بودند، گفت: شهوت مقام سران فتنه را از حقيقت دور كرده و در تاريكي فرو برد به گونه‌اي كه جز به مقام و شهرت به موضوع ديگري فكر نمي‌كردند.


سيد حميد روحاني همچنین اظهار داشت: ولايت و رهبري با مكتب تشيع آميختگي داشته و از دوراني كه مردم شيعه به امامت و ولايت دل بسته‌اند همواره در جهت پيشبرد آرمان‌هاي مكتب تشيع و پيروي از ولايت كوتاه نيامده‌اند.


وي در خصوص "توبه سياسي فتنه‌گران" ادامه داد: كساني كه در فتنه 88 در مقابل نظام ايستاده‌اند چند دسته هستند؛ اول مزدوران مامور و معذور هستند كه دستور مي‌گيرند و اهل منطق، مكتب و استقلال علمي نيستند بلكه تنها به دنبال نوكري بوده و دستورات ارباب را اجرا مي‌كنند؛ بنابراين از منطق دور مي‌شوند.
 

فاطمه شجاعی


 


جرس: حکم توقيف اموال و بازداشت شيرين عبادی بابت عدم پرداخت ماليات جايزه نوبل صادر شده است و به درخواست اداره مالیات برنده ایرانی جایزه صلح نوبل ممنوع‌الخروج شده است.


وبسایت عصرايران در خبری آورده است:‌ در پی رسيدگی به پرونده مالياتی شيرين عبادی و محکوميت نامبرده به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۶۲۶میلیون ۷۹۰ هزار و ۴۰ ریال (اصل ماليات) در هیأت حل اختلاف مالياتی و با احتساب جريمه به مبلغ ۸.۶۸۹.۸۴۷.۷۰۶ ريال هم اکنون وی مکلف به پرداخت مبلغ ۱۲.۶۱۳.۵۳۸.۶۴۷ ميليارد ريال (اصل و جرائم) می‌باشد که نظر به عدم پرداخت بدهی و ناديده گرفتن اخطاريه‌های مورخه ۸۳/۰۶/۱۴ و ۸۹/۰۶/۲۷اداره کل وصول اجرا، دستور بازداشت اموال و ممنوع‌الخروجی نامبرده را صادر کرده است.

 

همچنین در این خبر آمده است: محکوميت نامبرده در مورد تاييد برگ‌های تشخيص مالياتی سال‌های ۸۲ ، ۸۳، ۸۴ شيرين عبادی در هیأت حل اختلاف مالياتی بابت جايزه نوبل و عملکرد اين سنوات به مبلغ ۳.۶۲۶.۷۹۰.۰۴۰ ريال بوده که با احتساب جرائم مربوطه مبلغ ۱۲.۶۱۳.۵۳۸.۶۴۷ ميليون ريال است.

 

گفته می‌شود وکيل شيرين عبادی درخصوص محکوميت موکل خود علاوه بر شکايت در ديوان عدالت اداری، خواهان رسيدگی موضوع در کميسيون ماده ۲۱۶ قانون مجازات مدنی نيز شده است.
 


 


جرس: خانواده نازنین خسروانی خبرنگار بازداشتی بعد از نزدیک دو ماه که از بازداشت او می گذرد با وی دیدار کردند.

 

به گزارش رهانا، در این ملاقات کابینی که صبح امروز برگزار شد خانواده وی روحیه این خبرنگار را بسیار خوب توصیف کردند.


نازنین خسروانی خبرنگار، در روز ۱۲ آبان بازداشت شد و در این مدت توانست تنها یک تماس با خانواده خود داشته باشد و امروز نخستین ملاقات بعد از دو ماه بی خبری بوده است.


دادستان تهران اخیرا از ارسال پرونده وی به دادگاه خبر داده و اتهام او را اقدام تبلیغی علیه نظام عنوان کرده است.


نازنین خسروانی همکار روزنامه‌هایی چون نوروز، شرق و اقبال و بسیاری نشریات دیگر بوده است.
 


 


رضا رئیسی
  آنان از با هم بودن صاف و ساده ما در هراس و از خنده های مهربانانه و دلجوئی های ما دلخور هستند. 

 

هر روز که صفحه اخبار ها را مرور می کنی خبر بازداشت منتقدی را می بینی، حال این منتقد روزنامه نگار است یا روشنفکر یا دانشجو یا عضو فلان حزب فرق نمی کند؛جرم قریب به اتفاق ایشان اقدام علیه امنیت ملی است که چاشنی های متفاوتی را هم به آن الصاق می کنند برای خالی نبودن عریضه،و آنوقت تو می مانی که آخر این امنیت ملی چه چیز دم دستی هست که از یک جوان هیجده ساله وبلاگ نویس تا یک پیرمرد هشتاد ساله خبره سیاسی که عمرش را در راه مبارزه مسالمت آمیز مصروف داشته و جز اعتلای کشور هدفی نداشته تا یک کاریکاتوریست، براحتی آب خوردنی علیه آن اقدام می کنند؟!

 

خبر دستگیری فاطمه عرب سرخی را که دیدم یک آن غافلگیر شدم که آخر با مادر یک فرزند دوساله که پدرش هم محبوس است چه کار دارند؟ آیا انصاف و مدارا را هم قرین کارشان کرده اند؟ اما به خودم نهیب زدم فلانی مگر ابراهیم یزدی را به جرم خواندن نماز دربند نکرده اند! بالاخره این فاطمه خانوم هیچی جرمش نباشد فیس بوک این ام الفساد! را که می رود؛ جرم از این بزرگتر هم می خواهی؟ اضافه بر اینکه این خانواده زیادی سرسبز دارد و چه جرمی بالاتر از سبز اندیشی در این زمانه؟ چهره خانوم قدس در نظرم آمد در مجلس ختم مادرش که با تمام غصه های بر دوشش استوار و مانا بر راهش و مرامش ایستاده است؛ ماندم این بانوی ساده و پر از ایمان این مصیبت تازه وارده را چگونه تاب می آورد؟ آخر هر انسانی ظرفیتی دارد؛غم از دست دادن مادر، دربند شدن همسر و اکنون بازداشت دخترش جملگی در کمتر از چهل روز برای هر انسانی سخت و طاقت فرسا است.

 

رخصتی خواستم برای عرض ادب و همدردی، قسمت شد که جمعه شب میهمان سبز سرای آنان شوم. از قضا بدون آنکه بدانم همان روز مصادف بود با چهلمین روز درگذشت مادر ایشان. از درکه وارد شدم تنی چند از دوستان هم به همین مناسبت آنجا بودند. در کنار دکتر کیانوش راد جای گرفتم، مردی متین و موقر که خنده از لبانش نمی افتاد. باورش سخت است، خودمان را جای او بگذاریم؛ دخترتان را بیست روز است که گرفته اند و بغیر از یک تماس تلفنی هیچ خبری از او ندارید؛ با شرح احوالاتی که به بیرون درز کرده یقینا نباید حال و روز خوشی داشته باشد(اضافه کنید که جرم ناکرده ایشان هم حتما اقدام علیه امنیت ملی است) اما این مرد نه تنها ذره ای خم به ابرو نیآورده که جز اصلاح امور و بازگشت به قانون هیچ نمی خواهد، سعه صدر را در چنین بزرگورانی باید به تماشا نشست!

 

در طول دو ساعتی که میهمان آن خانه بودم بسیاری از مقامات دوران اصلاحات و جوانان بی ریا و دوست داشتنی که شماری از آنها مشمول همان اتهام اقدام علیه امنیت ملی گشته بودند و دورانی را مورد لطف برادران بوده اند را می شد دید؛ فضای مجلس اما نه ذره ای کینه داشت نه تندی. تنی چند را هم برای فردای آن روز احضار کرده بودند اما نکته فراموش نشدنی این بود که همگی با دلی امیدوار و لبی خندان روزگار می گذرانند؛ هر چند سختی ها طاقت فرسا است و اجحاف ها بی شمار اما اگر به هدفت و آرمانت اعتقاد داشته باشی و جز خیرخواهی برای ملک و میهن مد نظرت نباشد، سختی ها در نظرت کوچک می شوند و رفتنی. آنچه می ماند ایران است و ایرانی؛ مردمی که به یکایک آنها عشق میورزی.

 

در آن شب دختر آقای باقی هم آمده بود با همسرش علی مقامی، زیاد نمی شناختمش اما سراسر مهربانی بود و ادب. زوجی تازه شکل گرفته که در این فضای مشوش و سخت پیمانی آسمانی بسته اند و پلی از عشق و ایمان زده اند از ورای سختی های مداوم روزگار که بر آنان و دوستانشان به نا حق می رود. خلاصه آنکه آن روز را که مرور می کنم روحیه می گیرم از انسانهائی که با همه سختیها و تهمت ها ایستاده اند و چه زیبا مشق عشق می کنند؛ مادری که اینهمه مصیبت دیده است اما توصیه می کند مواظب باشید، به دوستانت بگو مراعات کنند و اسیر تندروی نشوید؛ پدری که دخترش در تاریکخانه زندان محبوس است اما باید پیش او بنشینی و روحیه تازه کنی؛ شوهری که بانویش در بند است و دختر دو ساله اش از آغوش گرم مادر بدور، اما راست قامت و استوار پا پس نمی کشد و بر سر آرمان خود ایستاده است؛ جوانانیکه آماج هزارا1ن تهمت ریز و درشت هستند اما متین و موقر مشی مصلحانه خود را می جویند و خنده از لبانشان نمی افتد.

 

طی این چند روز اما دوباره ماشین ارعاب و دستگیری دامان تنی چند را گرفت.علی مقامی بازداشت شد؛ دکتر کیانوش راد را هم احضار نموده اند، هر چه فکر کردم که آخر چرا؟ جز این نتیجه حاصلم نشد که آنان از با هم بودن صاف و ساده ما درهراس هستند. آنان از خنده های مهربانانه و دلجوئی های ما دلخور هستند. البته خب، حق هم دارند. می گویند اینهمه گرفتیم و دربند کردیم باز تا فرصتی می یابند دور هم می نشینند و حدیث دلداگی می خوانند؛ پس اینهمه بگیر و ببند ما چه فایده داشت؟ در واقع یکطرف تمامی قدرت و سیطره را در دستان خود دارد و به انحاء مختلف برای محدود کردن منتقدین بهره می جوید و در این راه از هر عمل خیر اخلاقی فروگذاری نمی کند و طرف دیگر با همه مضایقه ها بر سر آرمان سبز خود ایستاده است و گامی به پس ننهاده است؛ براستی چه زجری برای تمامیت خواهان از این شاق تر و گران تر است؟

 

فراتر از هر مقاله وحرف و سخنی عکسی است که خانواده عرب سرخی در کنار پارچه نوشته "ما تا آخر این راه سبز ایستاده ایم" گرفته اند، این بالاترین جرمی است که آنان مرتکب شده اند؛ جرمی نابخشودنی که اکنون دامن این خانواده سبز و دیگر سبز اندیشان را گرفته است!

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.


 


جرس:‌ مهرداد ورشويي يكي از شهروندان معترض به نتيجه انتخابات رياست جهموري سال 88 آزاد شد.


بنا به اخبار رسیده به جرس، مهرداد ورشويي شهروند معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوري سال 88 پس از تحمل نزديك به 20 ماه زندان روز سه شنبه هفتم دي ماه از زندان آزاد شد.


وي در تاريخ دوم تير ماه 1388 به اتهام "ايراد ضرب و شتم ماموران بسيج درخيابان آزادي تهران در حين انجام وظيفه"، "اقدام عليه امنيت كشوراز طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن نظم عمومي"، "فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از طريق شركت دراجتماعات غيرقانوني و شعاردهي عليه مسئولين"، "ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت ومراجع رسمي كشور"، "اخلال در نظم عمومي از طريق ايجاد بلوا"، "آشوب، حركات غيرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه" و "مشاركت در تخريب و آتش زدن اموال عمومي" بازداشت شد.


لازم به توضيح است در پي اعتراض هاي گسترده مردمي به نتايج انتخابات رياست جمهوري سال گذشته بسياري از شهروندان معترض بازداشت و روانه زندان شدند كه مي توان به حسين اعظامي، امير اصلاني، محمد آذري ارشتاب، ايوب قنبر پوريان و بسیاری از فعالان سیاسی، دانشجویی و روزنامه‌نگاران اشاره کرد.
 


 


جرس: معاون استاندار تهران اعلام کرد که نرخ کرایه تاکسی‌ها و آژانس‌ها از امروز – نهم دی ماه – بر اساس ابلاغیه وزارت کشور افزایش می‌یابد.

 

به گزارش فارس، محمدرضا محمودی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها و آژانس‌ها پس از آغاز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، اظهار داشت: در اجرای هر چه بهتر قانون هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به اینکه تاکسی‌داران و آژانس‌داران شهرها متقاضی افزایش نرخ بودند و همچنین با توجه به اینکه نرخ بنزین افزایش پیدا کرده، وزارت کشور ابلاغ کرد که تمام تاکسی‌ها و آژانس‌داران در شهرهای‌های استان تهران و شهر تهران از امروز می‌توانند حداکثر سقف مجازی را که از سوی این وزارتخانه برای افزایش نرخ کرایه‌ها ابلاغ شده بود را اعمال کنند.

 

وی افزود: بر این اساس تمام تاکسی‌ها و آژانس‌ها در داخل شهر تهران حداکثر ۱۵ درصد مجاز به افزایش نرخ کرایه هستند و سایر شهرهای‌ استان تهران نیز حداکثر ۲۰ درصد می‌توانند افزایش نرخ کرایه داشته باشند.

 

به گفته وی، از امروز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ نرخ کرایه تمام تاکسی‌ها و آژانس‌های شهر تهران با توجه به ابلاغیه وزارت کشور افزایش خواهد یافت.
 


 


جرس: مرتضی کمساری و علی‌اکبر نظری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آزاد شدند.


بنا به اخبار رسیده به جرس، این دو فعال کارگری روز چهارشنبه با تودیع قرار کفالت از زندان‌های اوین و قزل‌حصار آزاد شدند.

 

علی اکبر نظری راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و یکی از اعضای عادی سندیکای کارگران شرکت واحد، بر اساس احضار تلفنی که از طرف شعبه دوم ویژه امنیت انجام گرفته بود نهم آذر ماه به این دادسرا مراجعه و با صدور قرار کفالت 10 میلیون تومانی بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود.


مرتضی کمساری، یکی دیگر از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز بر اساس احضاریه کتبی که از بازپرسی شعبه 2 ویژه امنیت برای وی ارسال شده بود، در روز دوم آذر ماه به دادسرا مراجعه و در همان زمان بازداشت شده بود.
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته