-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

Best of Balatarin for 12/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




علی صارمی و علی اکبر سیادت دو زندانی سیاسی و امنیتی بامداد امروز در زندان اوین اعدام شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بامداد امروز سه شنبه 7 دی ماه سال 89 علي صارمي که به دلیل عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به محاربه متهم شده بود به همراه یک زندانی امنیتی به نام علی اکبر سیادت به اتهام جاسوسی برای دولت اسرائیل در زندان اوین اعدام شدند.
با ۱۸۶ امتیاز و ۷۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سيد محمد خاتمي كف خواست اصلاح طلبان را براي حضور در انتخابات آتي را اعلام كرد: ۱- آزادی زندانيان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا ۲- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسي و اجرای همه جانبه و کامل آن ۳- فراهم آوردن سازوكاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد. خاتمي تاكيد كرد: اگر اين شرايط محقق شد تصميم مي گيريم كه چگونه عمل كنيم./اگر اصلاح طلبان جايگاهي در ميان مردم ندارند چرا تمهيداتي فراهم مي كنيد تا آنها در معرض راي مردم قرار نگيرند؟ /نمي شود به جز يك سليقه براي همه سليقه ها انواع محدوديت ها را ايجاد و انواع اتهامات را رديف كرد و بعد گفت آزادي و مردم سالاري وجود دارد/نمي شود كساني را كه در جبهه ها بودند، هشت سال از انقلاب و مردم دفاع كردند و در كنار امام خدمات شايسته اي به نظام داشته اند را به اتهام دروغ ضديت با نظام حبس يا حذف كرد/اقليت مجلس با تمامي ملاحظات پيدا و پنهان خوب عمل كرد/ اگر قانون هدفمندی یارانه ها به درستي و خوبي اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد/حوزه تحقيق و تفحص و نظارت مجلس بر همه اركان اعم از نظامي ، امنيتي ، سياسي و حقوقي و غيره است/مجلسي كه بر آمده از اراده آزاد وتصميم واقعي مردم باشد ، مي تواند جلوي ديكتاتوري ها و انحرافات و بسياري از مشكلات و كجرويها را بگيرد/حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايي چون مرجعيت رسيده است و هيچكس در مقابل اهانت کنندگان نمي ايستد و به راحتي دروغ مي گويند/ رييس جمهور سابق كشورمان در ادامه به فضاي سياسي كشور اشاره كرد و گفت:فضاي امروز كشور نه متناسب با شان اين حاكميت است و نه به نفع افراد است. فضاي امنيتي، سخت گيريهاي عجيب و غريب و اتهام زني ها، دروغ گويي ها که به نام نظام حاكم شده و با اين دروغ ها و دروغ پردازی ها برخورد نمی شود؛ بلكه احیانا به عنوان مستند برخي برخوردها مورد توجه نيز قرار مي گيرد. وي افزود: از دروغگويان و از تهمت زنندگان شكايت مي شود، اما رسيدگي نمي شود . حتي مراجع بزرگوار و شخصیت های برجسته را نيز مورد تعرض و اهانت قرار مي دهند و براي مراجع دستور و تكليف صادر مي كنند يا به آنها تعرض مي نمايند ولی کسی جلوی آنها را نمی گیرد و در مقابل دمادم نیروهای فعال اجتماعی را می گیرند یا محدود می کنند. خاتمي در ادامه با توجه به آغاز هدفمندي يارانه ها و برخي نگراني ها از شيوه اجراي اين طرح گفت: هدفمند كردن يارانه ها كار بزرگي است و انجام آن همت خوبي مي خواهد و خوشحال هستيم كه نظام در اين موقعيت تصميم گرفت تا اين كار صورت گيرد و همه بايد تلاش كنيم تا اين كار با كمترين هزينه و مشكل و با بيشترين فايده ادامه يابد و به سرانجام مطلوب برسد. وي افزود: درآمدهاي ناشي از اجراي هدفمندي یارانه ها بايد استحصال شده و به هيچ وجه صرف كسري بودجه سالانه به خصوص در امور جاري نشود و ضمن كمك به تامين زندگي افراد آسيب پذير، به توليد لطمه نزند.ومجلس بايد نظارت جدي نمايد.
با ۱۷۱ امتیاز و ۱۵۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


از آنجا که یارب این نوگل خندان که سپردی به منش برای شرکت در انتخابات بعدی (یعنی انتخابات فعلی که هیچی ، پشم) سه تا شرط مثبت 18 گذاشته ولی نگفته که خب حالا اگر این شروط برآورده نشه اصلاح طلبها مثلاً از چه لاک غلط گیری استفاده می‌کنند لذا حالا من گیرم و جمهوری اسلامی اصلاً خر شد و گفت اگر اصلاح طلبها سی تا شرط دیگر هم بگذارند همه را برآورده می‌کنم فقط جان مادرشان حتماً در انتخابات شرکت بکنند (البته جمهوری اسلامی همینجوریش خر نشده هم باز همین اصلاح طلبها حتماً کاندید سیخ می‌کنند جلو ها ولی حالا !) و ما هم رفتیم و به همینها رأی هم دادیم ، خب ، آنوقت همین سوالی پیش می‌آید که این بالا نوشتم با یک"یا" : اگه ما بریم رأی بدیم تو میای برامون پس بگیری ؟ یا ... 1. یا همون فردای انتخابات پیام تبریک می‌فرستی به ولایت فقیه هم میگی چاکریم ؟ 2. یا باز ما باید بریم تو خیابونا بمیریم تو یه کمی گریه بکنی بعد بر ضرورت رعایت قانون در جامعه‌ی مدنی هم خیلی تاکید کنی ؟ 3. یا دوباره سی نفر در اثر شکنجه کشته بشن تو از ناراحتی بری ایتالیا با یه جیگر طلا درباره اصلاحات ماچمالی و ضمناً مصاحبه کنی ؟ 4. یا صد نفر دیگه هم اعدام بشن ولی تو در عوض هر سه ماه یه دفعه اینقدر حرفهای قشنگی میزنی که نگو ؟ 5. یا ما دوباره یه جنبش راه می‌ندازیم شماها هشت ماه بهم تعارف می‌کنین که کی رهبر جنبش باشه از ماه نهم هم میگین جنبش اصلاً رهبر نمی‌خواد فقط مردم فقط مردم ؟ 6. یا نظام می‌زنه مردمو جر میده ولی تو می‌گی اینکارها به حفظ همون نظام لطمه می‌زنه و کلاً از آرمانهای امام راحل چه خبر ؟ 7. یا هرچی روزنامه‌نگار و بلاگره اگر دستگیر نشن فراری میشن ولی شما یه عده‌تون میان خارج هرچی سایت و رسانه باشه می‌دین دستشون که به بقیه بگن زر نزن خفه ؟ 8. یا اصلاً ولش کن ما
با ۱۵۳ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


خبرگزاری هرانا -علی صارمی و علی اکبر سیادت دو زندانی سیاسی و امنیتی بامداد امروز در زندان اوین اعدام شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بامداد امروز سه شنبه 7 دی ماه سال 89 علي صارمي که به دلیل عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به محاربه متهم شده بود به همراه یک زندانی امنیتی دیگر به نام علی اکبر سیادت به اتهام جاسوسی برای دولت اسرائیل؛ در زندان اوین اعدام شدند. علی صارمی از زندانیان سیاسی دهه 60 اولین باز در سال 1361 به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به سه سال حبس تعزیری به مدت 5 سال تعلیق محکوم شد. نامبرده مجددا در سال 68 به همین اتهام دستگیر و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض در دیوان به ده سال حبس تعزیری محکوم شد. وی سپس در سال 84 به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس محکوم که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تقلیل یافت. علی صارمی سر انجام در شهریور 86 به دلیل شرکت در مراسم یاد بود جانباختگان 67 در خاوران و انجام سخنرانی در آن مراسم، دستگیر و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. این در حالی است که جعفری دولت آبادی داستان عمومی و انقلاب تهران پس از اعتراضات به نتیجه انتخابات وی را از بازداشت شدگان پس از انتخابات معرفی کرد. هم چنین علی اکبر سیادت، زندانی امنیتی که چندی پیش دادستان تهران بدون اعلام هویت وی صدور حکم اعدامش را در رسانه ها اعلام کرد نیز در مهر ماه 87 بازداشت و پس از چندی به اتهام جاسوسی برای دولت اسرائیل به اعدام محکوم می شود.
با ۱۳۴ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آزادی زندانیان سیاسی، اجرای همه‌جانبه قانون اساسی، تضمین انتخابات آزاد
با ۱۲۲ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


علی صارمی به جرم این سخنرانی محکوم به اعدام شد
با ۱۱۹ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام كرد: اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد. آیت الله وحید كه در ماه های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می كند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به نقل این روایت كه از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در كتابهایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت: زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا كرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم كنند. حضرت امیر علیه السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حكم می كنی، ولی تقصیر طفلى كه در شكم دارد چیست و چرا او را به قتل می رسانی؟ «هذا سلطانك علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناكار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى كه رسول خدا فرمود: كسى كه پس از بلا و گرفتاری اعتراف می كند، مورد حد قرار نمی گیرد: «اما سمعت رسول الله (ص) : "لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد كرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلك عمر. (زنان عاجزند كه فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاك می گشت.) این مرجع تقلید سپس افزود: كسی كه در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای كه به چنین اقراری قضاوت كند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد.
با ۱۱۹ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


زینب صارمی دختر علی صارمی که صبح روز سه شنبه در زندان اوین به اتهام محاربه اعدام شد در حالی که در جلوی زندان به سر می برد به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت که مقامات از خبردادن در خصوص اعدام پدرش خودداری کرده اند و آنها از طریق هم بندی های علی صارمی در زندان رجایی شهر کرج متوجه احتمال اجرای حکم اعدام شده اند و بلافاصله به جلوی زندان اوین مراجعه کرده اند. به گفته دختر علی صارمی حتی وکیل وی نیز از زمان اجرای حکم خبر نداشته است. او همچنین به کمپین گفت که نیروهای امنیتی مادر وخواهر و برخی از دوستانشان که آنها را همراهی می کردند در جلوی زندان دستگیر کردند. به او گفته شده که یا سوار ون نیروهای پلیس شود یا جلوی زندان را ترک کند. او به کمپین گفت که در انتظار است که جسد پدرش را تحویل بگیرند. زینب صارمی به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت: « شب گذشته (هنگام غروب) هم بندی های پدرم از زندان گوهردشت کرج با منزل تماس گرفتند و گفتند که علی صارمی به نحو بسیار مشکوکی "ربوده شده است" و هم بندی های وی متوجه عدم حضور وی شده اند. آنها به ما گفتند واقعا بترسید.» وی افزود: « ما به هیچ عنوان از طریق مقامات از این اعدام خبر نداشتیم. آنها به وکیل ایشان هم خبر نداده بودند. ما مثل همیشه دنبال کار ایشان بودیم و به دیوان عالی کشور و هر مرجعی که فکر می کردیم می تواند برای نجات پدرم به ما کمک کند سر زده بودیم و آنجا نامه نوشته بودیم. حتی وقتی دیشب خانوادهء ما و اقوام و دوستانمان همگی بیرون زندان اوین جمع شدیم واز سرنوشت پدرم جویا شدیم، به ما گفتند اینجا خبری نیست. همه خواب هستند. بروید.» خانم صارمی افزود: « هنگام اذان دو آمبولانس امد. روی یکی از آنها نوشته بود "بازرسی" و روی دیگری چیزی نوشته نشده بود. نیم ساعت هم طول نکشید. بعد از مدتی سه صدای یا حسین بلند پیچید در فضا. اینقدر این صدا طنین انداز بود که بدن ما را لرزاند. بعد که نیروی انتظامی تک تک رفتند فهمیدیم که همه چیز تمام شده است. مادرم از سر شب تا صبح آنجا جلوی زندان راه رفت…»
با ۱۱۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مرد ۳۳ ساله آمریکایی که به زنش شک داشت برای اطلاع از این که همسرش به او خیانت کرده یا خیر ایمیل ( جی میل) او را هک کرد. این مرد مطابق قوانین آمریکا که در آن ورود به ایمیل شخصی افراد بدون اجازه آنها ممنوع است به ۵ سال زندان محکوم شد.
با ۱۱۴ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: آیت الله وحید خراسانی، در جریان مباحث درس خارج فقه خود اعلام كرد: اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد. به گزارش آینده نیوز، این مرجع تقلید بلندپایۀ شیعه، در حالیکه طی ماه های اخیر درباره "قاعده ید" بحث می كند، در جلسه روز دوشنبه ششم دی ماه خود، به نقل روایت كه از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در كتابهایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت و گفت: زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا كرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم كنند. حضرت علی با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حكم می كنی، ولی تقصیر طفلى كه در شكم دارد چیست و چرا او را به قتل می رسانی؟ "هذا سلطانك علیها فما علی ما فی بطنها؟!" خلیفه پاسخ داد: او زناكار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى كه رسول خدا فرمود: كسى كه پس از بلا و گرفتاری اعتراف می كند، مورد حد قرار نمی گیرد: "اما سمعت رسول الله )لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد كرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلك عمر. (زنان عاجزند كه فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند. اگر على نبود عمر هلاك می گشت.) این مرجع تقلید سپس افزود: كسی كه در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای كه به چنین اقراری قضاوت كند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد. گفتنی است رهبر جمهوری اسلامی نیز در خطبه های عید فطر امسال، با فاقد حجیت دانستن اقرار متهم درباره دیگران، اقرار متهم درباره خود را در دادگاه حجت دانسته و محكومیت را صرفا بر اساس روشهای اثبات جرم در قوانین اسلامی ممكن دانسته و گفته بود: اینكه در دادگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها - كه در تلویزیون هم پخش می شد - از قول یك متهمى چیزى راجع به یك كس دیگرى گفته می شود، من این را بگویم كه این، شرعاً حجیت ندارد. بله، متهم هرچه درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود در دادگاه بگوید، این حجت است. اینكه بگویند در دادگاه درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خودش اگر اعترافى كرد، حجت نیست، این حرف مهملى است، حرف بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارزشى است؛ نه، هر اقرارى، هر اعترافى، شرعاً، عرفاً و در نزد عقلا در یك دادگاه در مقابل دوربین، در مقابل بینندگان میلیونى كه متهم علیه خود بكند، این اعتراف مسموع است، مقبول است، نافذ است؛ اما علیه دیگرى بخواهد اعترافى كند، نه، مسموع نیست. فضا را نباید از تهمت و از گمان سوء پر كرد. قرآن كریم می فرماید: "لو لا اذ سمعتموه ظنّ المؤمنون و المؤمنات بانفسهم خیرا"؛ وقتى می شنوید كه یكى را متهم میك نند، چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟ تكلیف دستگاه اجرائى و قضائى به جاى خود محفوظ است. دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجرائى باید مجرم را تعقیب كنند، دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى قضائى باید مجرم را محكوم و مجازات كنند؛ با همان روشى كه ثابت میشود و در قوانین اسلامى و قوانین عرفى ما هست و هیچ هم در این زمینه نباید كوتاه بیایند؛ اما مجازات مجرم كه از طرق قانونى جرم او ثابت شده است، غیر از این است كه به گمان، به خیال، به تهمت، یكى را متهم كنیم، بدنام كنیم، توى جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینكه نمی شود.
با ۹۷ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نیروهای ولی فقیه به خانواده علی صارمی یورش بردند و همسر، فرزند و تعدادی از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین را دستگیر کردند. از شب گذشته خانواده زنده یاد علی صارمی و دها ها نفر از مردم تهران تاصبح مقابل زندان اوین تجمع کردند . خانواده زنده یاد علی صارمی خواستار دیدار با او شدند ولی اجازه دیدار را به آنها داده نشد.قبل از اذان صبح هنگامی که قصد اجرای حکم اعدام را داشتند صدای سر دادن شعار از درون زندان اوین شنیده می شد. پس از اجرای حکم ضدبشری اعدام علیه زندانی سیاسی علی صارمی خانواده و ده ها نفر از مردم اقدام به اعتراض علیه این حکم ضد بشری نمودند. نیروهای سرکوبگر ولی وفقیه پس از اعدام زنده یاد آقای صارمی به خانواده و مردم حاضر در آنجا یورش بردند و تعداد زیادی را دستگیر کردند. اسامی تعدادی از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد:1- مهین صارمی همسر آقای صارمی،پویا صارمی دختر آقای صارمی،محبوبه منصوری،هادی منصوری ،اکرم سنجری و تعدادی دیگر که متعاقبا اعلام خواهد شد. غلیرغم دستگیریها و یورش وحشیانه هنوز تعداد زیادی از خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوین تجمع کرده اند . خانواده آقای صارمی خواستار تحویل گرفتن پیکر او هستند.
با ۹۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رییس جمهور سابق کشورمان در دیدار سه ساعته با اعضای فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی که یکشنبه شب صورت گرفت به تحلیل فضای داخلی و خارجی کشور و تهدیدات پیش روی انقلاب وارایه راهکارهای همگرایی نیروهای درونی نظام با توجه به اراده و خواست عمومی مردم پرداخت و بر ضرورت حضور فعالانه تمامی دلسوزان به اصل نظام و انقلاب برای عبور از شرایط کنونی تاکید کرد. تبریک ولادت حضرت مسیح و گرامیداشت خاطره قربانیان زلزله بم به گزارش پارلمان نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در ابتدای این نشست میلاد حضرت مسیح پیامبر صلح و سلام را به همه حق طلبان و دوست داران حقیقت و عاطفت به خصوص هموطنان مسیحی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد تا در دنیای پراز ستم و بیداد و تحقیر، انسانها با الهام از این پیامبر بزرگ و حضرت ختمی مرتبت شاهد دگرگونی اوضاع به نفع بشریت و اخلاق و معنویت باشند. رییس جمهور سابق کشورمان با اشاره به پنجم تیر ماه سالروز وقوع زلزله شهرستان بم و همچنین زلزله اخیر کرمان فقدان جمع کثیری از همو طنانمان را تسلیت گفت و از همه کسانی که با تلاش و کوششان توانستند تا بخشی از آلام بازماندگان را تسلی دهند تشکر کرد. تشکیل مجلس نیرومند و در راس امور محصول برگزاری انتخابات آزاد و سالم است خاتمی در ادامه با اشاره به اعتبار و جایگاه "مجلس" در نگاه امام و برداشت و تحلیل مردم از نقش خود در اداره کشور افزود: امروز شایسته مردم ما این است که نظامی مردم سالار و توام با ارزشهای الهی و معنوی از جمله کرامت انسان ،عدالت و راستی و پاکی داشته باشند و مجلس در تحقق این خواسته نقش برجسته و غیر قابل انکاری دارد. وی برگزاری انتخابات آزاد و سالم را در تشکیل مجلسی این چنین مورد تاکید قرار داد و افزود:اگر خیر خواهان و دوست داران انقلاب و مردم بر روی این مسئله تاکید می کنند بخاطر اهمیت مجلس و دیگر نهادهایی است که همه هویت ،مشروعیت و اعتبار خود را از رای مردم می گیرند. سید محمد خاتمی تاکید کرد که حرمت نهادن به اراده و خواست مردم مسئله مهمی است و مجلسی که بر آمده از اراده آزاد وتصمیم واقعی مردم باشد ، علاوه بر آنکه تدوین گر قوانین و سازو کارهای اداره کشور است و بر تمامی امور نظارت دارد ، می تواند جلوی دیکتاتوری ها و انحرافات و بسیاری از مشکلات و کجرویها را بگیرد. وی با اشاره به صلاحیت و امکان نظارت و تحقیق و تفحص مجلس برتمامی دستگاهها و نهادها ی کشورافزود: در مجلس ششم زمانی که موضوع تحقیق و تفحص از نهادهای تحت نظر رهبری نیز مطرح شد،ایشان گفتند مجلس می تواند در این امور نیز وارد شود و این یعنی اینکه حوزه تحقیق و تفحص و نظارت مجلس بر همه ارکان اعم از نظامی ، امنیتی ، سیاسی و حقوقی و غیره است. رییس جمهور سابق کشورمان افزود: اگر ما بر برگزاری انتخابات سالم و آزاد تاکید می کنیم، در درجه اول برای این است که مجلسی نیرومند و برآمده از تمامی سلایق و تفکرات همه مردم ایجاد شود و از سوی دیگر مجلسی نیرومند تشکیل شود که در راس امور بوده و بر تمامی دستگاهها و ارکان نظارت داشته باشد و همچنین است وضع نسبت به سایر نهادهائی که بر آمده از انتخابات هستند. خاتمی با تشکر از نمایندگان فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی گفت: شما علاوه بر نمایندگی مردم حوزه انتخابیه خود، بخاطر محدودیت هایی که در انتخابات ایجاد شد ، وظیفه و مسولیت نمایندگی بخش های عظیمی از مردمی که از داشتن نامزد مورد نظر و در نتیجه نماینده محروم شدند و نتوانستند در انتخابات شرکت کنند را نیز بر عهده دارید. همه نمایندگان با هر گرایش سیاسی قابل احترام هستند؛ اما اقلیت مجلس بدلیل حذف کاندیداهای اصلاح طلب که خواست و اراده اکثریت معنوی جامعه را نمایندگی می کند وظیفه سنگینی دارد وی افزود: مردم ضمن علاقه و پایبندی به انقلاب و سرنوشت کشور، سلایق و گرایشهای متنوعی دارند و متاسفانه در مواردی از جمله انتخابات اخیر مجلس ، دریغ شد از آن که بتوانند کاندیدای مورد نظرشان مورد تایید قرار گیردتا او را انتخاب کنند. سید محمد خاتمی خاطر نشان ساخت: جریان اصلاحات در انتخابات مجلس هشتم از داشتن کاندیدا در تمامی حوزه ها ی انتخاباتی محروم شد و تنها توانست به جز تهران ۱۰۴ کاندیدای خود را در معرض رای و اراده مردم قرار دهد و با آنکه بسیاری از چهره های اصلاح طلبان حذف شدند، بیش از نیمی از کاندیداهای تائید شده اصلاح طلبان به مجلس راه یافتند. می گویند اصلاح طلبان جایگاهی در نزد مردم ندارند.. رییس جمهور سابق کشورمان گفت : به رغم محدودیتهای بسیار گفتند که اصلاح طلبان جایگاهی در میان مردم ندارند و ما می گوییم اگر ۲۹۰ کاندیدای ما در حوزه های انتخابیه را تایید صلاحیت می کردید ، امروز جریان اصلاحات جریان غالب مجلس هشتم نبود؟اگر آنها جایگاهی در میان مردم ندارند چرا تمهیداتی فراهم می کنید تا آنها در معرض رای مردم قرار نگیرند؟ خاتمی تصریح کرد که اقلیت مجلس با تمامی ملاحظات پیدا و پنهان خوب عمل کرد و شاید در بخشهایی می شد بهتر عمل کرد چرا که شما بار سنگین کسانی را که می توانستند آرای مردم را کسب کنند و در کنار شما باشند و محروم شدند نیز بر دوش دارید. وی افزود: نمایندگان از هر جناح و گرایش سیاسی قابل احترام هستند اما اقلیت مجلس خواست و اراده اکثریت معنوی جامعه را نمایندگی می کند و باید با توجه به این وظیفه مهم خواست اکثریت را مورد توجه قرار دهد. تاکید ما بر انتخابات سالم ، حفظ سلامت در تمامی مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخیص صلاحیتها ، حقوق کاندیداها در نظارت بر صندوقها و روند رای گیری و شمارش آرا است رییس جمهور سابق کشورمان با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: خواست ما در گذشته و امروز موارد مشخصی بوده که حتی پس از حوادث انتخابات اخیر کشور نیز بر آن تاکید کردیم. باید شرایط حضور با نشاط مردم و تامین حقوق آنان تضمین شود وباید سازوکاری برای انتخابات تدوین شود که کمترین محدودیت برای آزادی رای مردم و بیشترین فضا برای تحقق خواست و اراده آنان فراهم شود. وی تاکید کرد که منظورازانتخابات ناسالم فقط امکان وقوع تقلب در رای گیری نیست، بلکه تاکید ما بر انتخابات سالم ، حفظ سلامت در تمامی مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخیص صلاحیتها ، حقوق کاندیداها در نظارت بر صندوقها و روند رای گیری و شمارش آرا است. خاتمی افزود: اگر خروجی انتخابات این باشد که مردم احساس کنند که اولا کاندیداهایشان در انتخابات حضور دارند و ثانیا آرای اعلام شده همان آرای داده شده است و مقدمات انتخابات مانع حضورشان نشده ، بر سلامت آن اطمینان خواهند یافت و همگی با اشتیاق در انتخابات شرکت می کنند. کف و خواست اصلاح طلبان در گذشته و امروز رییس جمهور سابق کشورمان کف و خواست اصلاح طلبان را در گذشته و امروز چنین بر شمرد: ۱- آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا ۲- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی؛ ۳- فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد. وی افزود: نمی شود به جز یک سلیقه برای همه سلیقه ها انواع محدودیت ها را ایجاد و انواع اتهامات را ردیف کرد و بعد گفت آزادی و مردم سالاری وجود دارد.نمی شود کسانی را که در جبهه ها بودند، هشت سال از انقلاب و مردم دفاع کردند و در کنار امام خدمات شایسته ای به نظام داشته اند را به اتهام دروغ ضدیت با نظام حبس یا حذف کرد. سید محمد خاتمی با تصریح این مطلب که بخش قابل توجهی از زندانیان سیاسی که منتقد و معترض به وضعیت موجود بودند و حتی اگر اشتباهی داشتند حق نبود که بازداشت و محکوم شوند، گفت :چرا با خانواده های زندانیان که متقاضی حقوق مسلم شرعی و قانونی زندانیان شان هستند برخورد ناروا می شود. رئیس جمهور سابق کشورمان از نمایندگان مجلس خواست تا برای حفظ نظام ودستاوردهای انقلاب و مردم سالاری که مورد تاکید امام بود، تلاش کنند تا ان شالله روند انتخابات در کشورسالم و آزاد گردد. رئیس بنیاد باران گفت : من نمی گویم که برخی عمدا بنای نادیده گرفتن رای و اراده مردم را دارند و یا می خواهند در انتخابات تقلب شود، اگر چه صاحبان این تفکر کم نیستند، بلکه می گویم باید آنچه که متناسب با خواست و اراده مردم است و با روح قانون اساسی هماهنگی دارد مبنای کار قرار گیرد تا مردم با آزادی و امنیت در عرصه حضور یابند. وی با اشاره به اینکه تا انتخابات زمان بسیاری مانده افزود: اگر این شرایط محقق شد تصمیم می گیریم که چگونه عمل کنیم.اما با توجه به روندی که هم اینک حاکم است به نظر می رسد شرایط در آینده سخت تر و راهها بسته تر و محدودیت ها گسترده تر خواهد شد. افزایش اختیارات رییس جمهور بدون ارایه لایحه حل شد! خاتمی در ادامه به تقدیم دولایحه دولت خود به مجلس ششم اشاره کرد و افزود یکی از این لوایح افزایش اختیارات رییس جمهور بود که این موضوع بدون ارایه لایحه حل شد!!! و دیگری تاکید بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم بود که همچنان معطل است. دروغ گویی ها مستند برخی برخوردها شده است رییس جمهور سابق کشورمان در ادامه به فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت:فضای امروز کشور نه متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی است و نه به نفع افراد است. فضای امنیتی، سخت گیریهای عجیب و غریب و اتهام زنی ها، دروغ گویی ها که به نام نظام حاکم شده و با این دروغ ها و دروغ پردازی ها برخورد نمی شود؛ بلکه احیانا به عنوان مستند برخی برخوردها مورد توجه نیز قرار می گیرد. وی افزود:از دروغگویان و از تهمت زنندگان شکایت می شود، اما رسیدگی نمی شود . حتی مراجع بزرگوار و شخصیت های برجسته را نیز مورد تعرض و اهانت قرار می دهند و برای مراجع دستور و تکلیف صادر می کنند یا به آنها تعرض می نمایند ولی کسی جلوی آنها را نمی گیرد و در مقابل دمادم نیروهای فعال اجتماعی را می گیرند یا محدود می کنند. حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهایی چون مرجعیت رسیده است خاتمی افزود: مراجع مهمترین مسئله شان دفاع از اصل دین و حقانیت آن است وهمواره ملجا و پناه مردم بوده اند و اگر عده ای به هر انگیزه ای مشکلاتشان را با آنها مطرح کرده اند نباید اینگونه مورد هجوم قرار گیرند. وی ادامه داد:حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهایی چون مرجعیت رسیده است و هیچکس در مقابل اهانت کنندگان نمی ایستد و به راحتی دروغ می گویند، تهمت می زنند و متاسفانه برخی برخوردهای نهادهای رسمی قضایی و امنیتی نیز مبتنی بر همین دروغ ها و تهمت هاست و این مسئله خطر ناکی است که دودش به چشم نظام می رود. خیال نکنند با حذف جریان منتقد و معترض اما پایبند به چارچوب موازین قانونی ودینی به نفع انقلاب کار می کنند رییس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:خیال نکنند این روش های بر خلاف موازین قانونی و شرعی به نفع نظام تمام می شود. خیال نکنند با حذف جریان منتقد و معترض اما پایبند به چارچوب موازین قانونی ودینی به نفع انقلاب کار می کنند. ممکن است برخی از افراد و گروه ها که اصل نظام را قبول داشتند ولی ایراد و اعتزاضی دارند به دامن دیگر علاقمندان به نظام ولو منتقد بیایند. اما با این کارهابخش های مهمی از جامعه زده می شود ولی متاسفانه به دامن کسانی می افتند که اصل نظام را قبول ندارند. سینه چاکان انقلاب به ضدیت با انقلاب متهم می شوند وی افزود: ما با این روشها مخالف هستیم. ما می گوئیم بگذارید مردم آزادانه انتخاب کنند ما می گوئیم چرا به نام امام و از سوی کسانیکه هیچ مناسبتی با امام و خط امام نداشته اند از امام چهره زشت ترسیم می شود؟چرا کسانیکه از سینه چاکان نظام و انقلاب و امام بودند به ضدیت با انقلاب و نظام متهم شده اما کسانیکه هیچ علاقه ای و ربطی به امام و انقلاب نداشته اند مدعی خط امام (ره) می شوند. می گوئیم نظام خوب است ولی روش ها و سیاست ها قابل نقد و اصلاح هستند سید محمد خاتمی تصریح کرد:ادامه این شرایط تضعیف نظام است. ما از نظام دفاع می کنیم و می گوئیم نظام خوب است ولی روش ها و سیاست ها قابل نقد و اصلاح هستند ؛ با حذف و برخورد های خشن و نا روا صداهائی تقویت می شود که با اصل نظام و انقلاب مخالف است چه در بیرون و چه در درون. انقلاب آمد تا به مردم ستم نشود وی افزود: ستم و ظلم بد است و بدتر از آن این است که به نام نظام و انقلاب ستم شود. انقلاب آمد تا به کسی ستم نشود. امام آمد تا مردم روی پای خود بایستند. وی گفت:دست عوامل بیگانه و دشمنان اصلی نظام در دامن زدن خشونت، ترور و تخریب فعال شده است. ترور دانشمندان هسته ای، عملیات تروریستی در جنوب کشور و شهادت جمع بسیاری از مردم نشان دهنده این است که جریانی که با نظام و انقلاب و ملت و کشور معارض است باز فعال شده است. وی گفت: علاوه بر تحریم ها و فشارها به نظر می رسد که وارد فاز عملیاتی برای ضربه زدن به کشور شده اند. هشدار به کشورهای غربی در خصوص حمایت از جریان فاسد تروریستی رییس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:یک جریان فاسد که دستش آلوده به خون فرزندان پاک این کشور است و بدترین امواج تروریستی را بوجود آورده و در دامن بزرگترین دشمن این کشور جای گرفته و حتی از سوی آمریکا و غرب هم به عنوان گروه تروریست شناخته شده است دوباره مورد حمایت قرار گرفته تا فعال شود.دولت ها و شخصیت های سیاسی مختلفی به حمایت از آنان برخاسته اند تا از لیست تروریست ها خارج شوند و فعالیت گسترده داشته باشند. در مجلس باید به کشورهای غربی بگوئید کسانیه جز خونریزی، کشتار و خیانت دستاوردی برای ملت نداشته اند، با این اقدامات سبب می شوید که ملت ما هم اعتراض و نفرت خود از این باندهای جنایتکاررا به حامیان آنها در غرب تسری دهند. نباید با کج اندیشی و اشتباه فضای داخل نقد و اعتراض را بست رییس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد که نباید با کج اندیشی و اشتباه فضای داخل نقد و اعتراض را بست و فضای تهمت و دروغ و دغل را گشود و به بهانه آن با فرزندان انقلاب رفتارنارواداشت. سید محمد خاتمی گفت: تلاش عمده دشمنان انقلاب بر روی این نکته متمرکز شده است که انقلاب همین است که با فرزندان خود اینگونه برخورد می کند و تحمل حتی اعتراض و انتقاد فرزندان خود را هم ندارد و متاسفانه در داخل نیز کسانی با برخوردهای تند و اشتباه مستندات این ادعا را فراهم و در اختیارشان قرار می دهند.هر دو این تفکر به اصل انقلاب و نظام لطمه خواهد زد. رییس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر این نکته که انتقاد و اعتراض حق مردم است و اگر برخی دیدگاه و روش ها را نمی پسندند نباید مورد ستم قرار بگیرند ، افزود: بگذارید فضای داخل کشور فضای همگرایی و مودت و نقد باشد و توان و نیروهای کشور به جای برخورد با یکدیگر؛صرف خدمت به کشور و انقلاب و مقابله با تهدیدات خارجی شود. آنچه باید امروز مورد توجه باشد اجرای موفق هدفمندی یارانه ها است و اگر این قانون به درستی و خوبی اجرا نشود همه زیان خواهیم دید خاتمی در ادامه با توجه به آغاز هدفمندی یارانه ها و برخی نگرانی ها از شیوه اجرای این طرح گفت: هدفمند کردن یارانه ها کار بزرگی است و انجام آن همت خوبی می خواهد و خوشحال هستیم که نظام در این موقعیت تصمیم گرفت تا این کار صورت گیرد و همه باید تلاش کنیم تا این کار با کمترین هزینه و مشکل و با بیشترین فایده ادامه یابد و به سرانجام مطلوب برسد. وی با اشاره به اینکه درست اجرا شدن این طرح بسیار مهم است، گفت: در دوره قبل هم بسیار تلاش شد تا هدفمند سازی بخصوص در مورد انرژی اجرا شود ومقرر بود منابع مالی حاصل از اجرای طرح که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بود در درون بودجه نیاید و برای اصلاح حاملهای انرژی و جبران آسیب فشاری که احیانا به برخی دهک ها وارد می آید هزینه شود. رییس جمهور سابق کشورمان یادآوری کرد:مجلس ششم در قالب برنامه چهارم این موضوع را تصویب کرد اما مجلس هفتم با اجرای آن مخالفت کرد. این مهم به بهترین وجه در برنامه چهارم دیده شده بود که سوال این است که چرا این برنامه اجرا نشد؟البته در آن برنامه ما رشد ۸ درصدی هم را برای اقتصاد در نظر گرفته بودیم. خاتمی با اشاره به این که دولت او در طول ۸ سال حدود ۱۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و برای برنامه ۵ ساله حدود دویست میلیارد دلار درآمد ارزی نفتی و غیر نفتی در نظر گرفته بود ،افزود: ما پیش بینی رشد ۸ درصد را با همین درآمد ارزی داشتیم و کاملا قابل تحقق بود چرا که پیش از آن و با درآمد و کارآمدی کمتر رشد ۷٫۲ درصدی (بدون نفت) و ۶٫۲ درصدی با نفت را تجربه کرده بودیم و فکر می کنم متوسط رشد اقتصادی در ۴ سال دوم در دولت ما ۵٫۴ بود که خود یک رکورد بود. وی افزود:طرح هدفمندی خوب است اما حتما باید تولید و رونق اقتصادی در کشور پدید آید و هر گونه اصلاح باید در متن و دامنه آن صورت گیرد. وی افزود: در دولت اصلاحات تصمیم های مهمی اتخاذ شد از جمله قانون مالیاتهاو سرمایه گذاری خارجی اصلاح و تصویب شد و شرایط برای رسیدن به رشد ۸ درصد در دسترس بود. رییس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:می دانیم که در ۴-۵ سال گذشته متجاوز از ۴۰۰ میلیارد دلار از فروش نفت عاید کشور شده است و اگر ما این درآمد ارزی را داشتیم، هدف گذاری مان برای برنامه چهارم بهتر بود و مسیر اهداف بیست ساله چشم انداز ،۱۶ ساله یا کمتر قابل دسترسی بود اما با شرایط امروز آیا برای ۲۰ سال دیگر اهداف چشم انداز بیست ساله که ۵ سالش گذشته است، قابل تحقق است؟ خاتمی افزود: اینکه می گویند دیگران نخواستند ویا نکردند، معنی ندارد دیگران نیز تصمیم به اجرا داشتند اما شرایط فراهم نشد و همراهی ها میسر نبود. وی گفت: با تمام این مباحث آنچه که باید امروز مورد توجه باشد اجرای موفق هدفمندی یارانه ها است و اگر این قانون به درستی و خوبی اجرا نشود همه زیان خواهیم دید. سید محمد خاتمی افزود: درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها باید استحصال شده و به هیچ وجه صرف کسری بودجه سالانه به خصوص در امور جاری نشود و ضمن کمک به تامین زندگی افراد آسیب پذیر، به تولید لطمه نزند.ومجلس باید نظارت جدی و دقیق داشته باشد تا طرح به خوبی اجرا شود. در ابتدای این نشست نمایندگان عضو فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی گزارش کاملی از وضعیت حوزه های مختلف کشور در عرصه اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و بین الملل به اطلاع رییس جمهور سابق کشورمان رساندند و تحلیل خود را از شرایط کشور و چشم انداز آینده آن تبیین نمودند.
با ۹۴ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام كرد: اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد. آیت الله وحید كه در ماه های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می كند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به نقل این روایت كه از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در كتابهایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت: زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا كرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم كنند. حضرت امیر علیه السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حكم می كنی، ولی تقصیر طفلى كه در شكم دارد چیست و چرا او را به قتل می رسانی؟ «هذا سلطانك علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناكار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى كه رسول خدا فرمود: كسى كه پس از بلا و گرفتاری اعتراف می كند، مورد حد قرار نمی گیرد: «اما سمعت رسول الله (ص) : "لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد كرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلك عمر. (زنان عاجزند كه فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاك می گشت.) این مرجع تقلید سپس افزود: كسی كه در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای كه به چنین اقراری قضاوت كند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد.
با ۹۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


انون حمايت از خانواده هاي جان باختگان وبازداشتي ها :دقايقي پيش مطلع شديم كه خانواده علي صارمي كه براي اعتراض به اعدام علي صارمي جلوي زندان اوين تجمع كرده اند را مامورين جنايتكار زندان اوين دستگير كرده و باخود به زندان برده اند . اسامي دستگيرشدگان به قرار زير است: پويا صارمي - هادي منصوري- محبوبه منصوري (فرزندان محمد علي منصوري كه بعداز شنيدن خبر اعدام علي صارمي نگران وضعيت پدرشان شده و به جلوي زندان اوين رفته بودند) و مهين صارمي همسر علي صارمي و اكرم السادات سنجري مادر ميثاق يزدان نژاد
با ۹۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همین ...
با ۹۰ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنا بر شنیده های خبرنگار جرس از تهران اتفاقی که تیرخلاص به وزارت منوچهر متکی وزیر سابقه خارجه زد، دستور وی به سفیر ایران در اردن بوده که به اسفندیار رحیم مشائی سرویس ندهد. متکی زمانی این دستور را به زیر دست خود صادر کرد که متوجه دخالتهای غیرقانونی رئیس دفتر ریاست جمهوری در وزارت خارجه بویژه میز خاورمیانه وزارت خارجه شده بود. متکی که خود را مستظهر به حمایت رهبری نسبت به انحصار فعالیتهای سیاست خارجی در وزارت خارجه می دانست باور نمی کرد از حمایت وی محروم شود. احمدی نژاد به محض اطلاع از دستور متکی به سفیر ایران در اردن بدون فوت وقت متکی را عزل کرد تا قدرت نمائی خود را در حوزه امور خارجه به رخ بکشد. علت سکوت آقای خامنه ای در قبال تحقیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی مشخص نیست
با ۹۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اگر این شرایط محقق شد تصمیم می گیریم که چگونه عمل کنیم/ رییس جمهور سابق کشورمان کف و خواست اصلاح طلبان را در گذشته و امروز چنین بر شمرد:1- آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا 2- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی؛ 3- فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد.
با ۸۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


روز سه شنبه، 7 دیماه (28 دسامبر)، دادستانی عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که علی صارمی و علی اکبر سیادت که به اتهام "محاربه" به اعدام محکوم شده بودند، در سحرگاه روز سه شنبه در زندان اوین به دار آویخته شدند.
با ۸۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پیام زندانی سیاسی علی صارمی پس از ابلاغ حکم اعدام به او: بنام خدا ؛ صبح امید که شد معتکف پرده غیب - گو برون آی که کار شبِ تار آخرشد! همزمان با اوج گیری قیام حق طلبانه مردم ایران برای نیل به آزادی و نجات میهن از دست استبداد دیکتاتوری, رژیم میخواهد با دستگیری و حتی اعدام شماری از مردم بیگناه به ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و جوانان مبادرت ورزد؛ تا شاید بدین وسیله جلوی خشم واعتراض آنها را بگیرد. به همین دلیل با صدور حکم اعدامی که همین دیروز به اینجانب ابلاغ گردید چه بسا که پروژه قتل عامی دیگر را کلیک زده است آن هم درشرایطی که اینجانب حتی در چارچوب قضا و قانون همین رژیم هم مرتکب هیچ جرمی نشده مگر حضوری ساده برای ادای احترام و فاتحه ای برای زندانیان قتل عام شده در گورستان جمعی خاوران آن هم در دو سال و اندی قبل. پر واضح است که حکم من هیچ مبنای قانونی نداشته و تنها میخواهند با اعدام اینجانب مردم و جوانان این میهن را مرعوب ساخته و آنها را در پیگیری مطالباتشان به وحشت اندازند. لذا در این ایام حسینی مناسب می بینم که یکبار دیگر از زبان سرورم آزادگان فریاد بر آرم که: اگر آیین محمد و اکنون میهن ما جز با ریختن خون من و امثال من به سامان نمی رسد پس ای طنابهای دار مرا در بگیرید. خون من قطعا از خون نداها و دیگر جوانان که روزانه بر سنگفرش های خیابان می ریزد رنگین تر نیست وجز بر حقانیت, جسارت وافتخار ما نمی افزاید، آن هم در ماه محرم و به دست شقی ترین آدم ها. در انتها همه جهانیان وانسان دوستان را متوجه این موضوع می کنم که رژیم قصد دارد که من وامثال من و یا برخی از جوانان و زندانیان را به پای چوبه های دار بکشاند تا همانند ابن زیاد با نمایش اجساد آنها همه را مرعوب و متوحش سازد. این را دادستان تهران, لاریجانی رییس مجلس و برخی مقامات جنایتکار رژیم برای ارعاب مردم با وقاحت تمام در تلویزیون هم اعلام کرده اند ولی تردیدی نیست که چنین احکام و تهدیدهایی کمترین خللی در آماده بودن من و هموطنانم برای تحقق ایرانی آزاد به وجود نمی آورد. و به عنوان پدری که حدود ۲٣ سال از عمر خود را برای ازادی در این سرزمین و رژیم قبل و رژیم کنونی در زندان به سر برده است, به لاریجانی ها و دیگر جنایتکاران اعلام میکنم که: گربدین سان زیست باید پاک, من چه ناپاکم اگر ننشانم از ایمان خود چون کوه, یادگاری برتر از بی بقای خاک! والسلام, علی صارمی زندانی سیاسی گوهردشت
با ۸۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام کرد: اقرار و اعتراف کسی که در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت کند و حکمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد.
با ۸۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آژانس ايران خبـــــــــــــر: به گزارش كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها حكومت جنايتكارايران صبح امروز در پي بيخبري مطلق زنداني سياسي 62 ساله علي صارمي را اعدام كرد, اين درحاليست كه خانواده اين زنداني سياسي از شب گذشته در مقابل زندان اوين تجمع كرده و هنوز از اعدام وي مطلع نشده اند .
با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها :بنا بر خبر دريافتي حكومت جنايتكار ايران , صبح امروز در بي خبري مطلق زنداني سياسي 62 ساله علي صارمي را اعدام كرد اين درحاليست كه خانواده اين زنداني سياسي از شب گذشته در مقابل زندان اوين تجمع كرده و هنوز از اعدام وي مطلع نشده اند .حكومت جنايتكار ايران بعد از اعدام اين زنداني سياسي در سايت حكومتي ايرنا خبر را درج كرده است بنا بر اين خبرزنداني سياسي علي صارمي امروز(سه شنبه)‌ در زندان اوين به اتهام محاربه اعدام گرديد, ننگ بر اين حكومت كه هر روز با احكام غير انساني و نقض فاحش حقوق بشر , زنداني را اعدام ميكند
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام كرد: اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد. به گزارش آینده ، آیت الله وحید كه در ماه های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می كند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به نقل این روایت كه از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در كتابهایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت: زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا كرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم كنند. حضرت امیر علیه السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حكم می كنی، ولی تقصیر طفلى كه در شكم دارد چیست و چرا او را به قتل می رسانی؟ «هذا سلطانك علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناكار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى كه رسول خدا فرمود: كسى كه پس از بلا و گرفتاری اعتراف می كند، مورد حد قرار نمی گیرد: «اما سمعت رسول الله (ص) : "لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد كرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلك عمر. (زنان عاجزند كه فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاك می گشت.) این مرجع تقلید سپس افزود: كسی كه در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای كه به چنین اقراری قضاوت كند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد.
با ۸۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سيد محمد خاتمي كف خواست اصلاح طلبان را براي حضور در انتخابات آتي اعلام كرد: ۱- آزادی زندانيان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا؛ ۲- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسي و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی؛ ۳- فراهم آوردن سازوكاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد. رييس جمهور سابق كشورمان در ديدار سه ساعته با اعضاي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي كه یکشنبه شب صورت گرفت به تحليل فضاي داخلي و خارجي كشور و تهديدات پيش روي انقلاب وارايه راهكارهاي همگرايي نيروهاي دروني نظام با توجه به اراده و خواست عمومي مردم پرداخت و بر ضرورت حضور فعالانه تمامي دلسوزان به اصل نظام و انقلاب براي عبور از شرايط كنوني تاكيد كرد. / تبریک ولادت حضرت مسیح و گرامیداشت خاطره قربانیان زلزله بم / تشکیل مجلس نیرومند و در راس امور محصول برگزاری انتخابات آزاد و سالم است / رییس جمهور سابق کشورمان گفت : به رغم محدودیتهای بسیار گفتند که اصلاح طلبان جایگاهی در میان مردم ندارند و ما می گوییم اگر ۲۹۰ کاندیدای ما در حوزه های انتخابیه را تایید صلاحیت می کردید ، امروز جریان اصلاحات جریان غالب مجلس هشتم نبود؟اگر آنها جایگاهی در میان مردم ندارند چرا تمهیداتی فراهم می کنید تا آنها در معرض رای مردم قرار نگیرند؟ / حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهایی چون مرجعیت رسیده است / خیال نکنند با حذف جریان منتقد و معترض اما پایبند به چارچوب موازین قانونی ودینی به نفع انقلاب کار می کنند / انقلاب آمد تا به مردم ستم نشود / هشدار به کشورهای غربی در خصوص حمایت از جریان فاسد تروریستی . . . .
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی اجرای حکم اعدام علی صارمی در بامداد امروز سه شنبه هفتم دی ماه، خانواده وی و چند تن از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین، بازداشت شدند.
با ۷۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام كرد: اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می‌شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد. به گزارش آینده، آیت‌الله وحید كه در ماه‌های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می‌كند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به‌ نقل این روایت كه از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در كتاب‌هایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت: زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا كرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم كنند. حضرت امیر علیه‌السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حكم می‌كنی، ولی تقصیر طفلى كه در شكم دارد چیست و چرا او را به قتل می‌رسانی؟ «هذا سلطانک علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناكار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى كه رسول خدا فرمود: كسى كه پس از بلا و گرفتاری اعتراف می‌كند، مورد حد قرار نمی‌گیرد: «اما سمعت رسول‌الله (ص): "لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد كرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلک عمر. (زنان عاجزند كه فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاک می‌گشت.) این مرجع تقلید سپس افزود: كسی كه در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی‌ای كه به چنین اقراری قضاوت كند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد. گفتنی است مقام معظم رهبری نیز در خطبه های مهم عید سعید فطر با فاقد حجیت دانستن اقرار متهم درباره دیگران، اقرار متهم درباره خود را در «دادگاه» حجت دانسته و محكومیت را صرفا بر اساس روشهای اثبات جرم در قوانین اسلامی ممكن دانسته و اظهار كرده بودند: اینكه در دادگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها - كه در تلویزیون هم پخش می‌شد - از قول یک متهمى چیزى راجع به یک كس دیگرى گفته می‌شود، من این را بگویم كه این، شرعاً حجیت ندارد. بله، متهم هرچه درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خود در دادگاه بگوید، این حجت است. اینكه بگویند در دادگاه درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خودش اگر اعترافى كرد، حجت نیست، این حرف مهملى است، حرف بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارزشى است؛ نه، هر اقرارى، هر اعترافى، شرعاً، عرفاً و در نزد عقلا در یک دادگاه در مقابل دوربین، در مقابل بینندگان میلیونى كه متهم علیه خود بكند، این اعتراف مسموع است، مقبول است، نافذ است؛ اما علیه دیگرى بخواهد اعترافى كند، نه، مسموع نیست. فضا را نباید از تهمت و از گمان سوء پر كرد. قرآن كریم میفرماید: «لو لا اذ سمعتموه ظنّ المؤمنون و المؤمنات بانفسهم خیرا»؛ وقتى میشنوید كه یكى را متهم میكنند، چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟ تكلیف دستگاه اجرائى و قضائى به جاى خود محفوظ است. دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجرائى باید مجرم را تعقیب كنند، دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى قضائى باید مجرم را محكوم و مجازات كنند؛ با همان روشى كه ثابت میشود و در قوانین اسلامى و قوانین عرفى ما هست و هیچ هم در این زمینه نباید كوتاه بیایند؛ اما مجازات مجرم كه از طرق قانونى جرم او ثابت شده است، غیر از این است كه به گمان، به خیال، به تهمت، یكى را متهم كنیم، بدنام كنیم، توى جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینكه نمیشود.
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان وبازداشتي ها :دقايقي پيش مطلع شديم كه خانواده علي صارمي كه براي اعتراض به اعدام علي صارمي جلوي زندان اوين تجمع كرده اند را مامورين جنايتكار زندان اوين دستگير كرده و باخود به زندان برده اند . اسامي دستگيرشدگان به قرار زير است: پويا صارمي - هادي منصوري- محبوبه منصوري (فرزندان محمد علي منصوري كه بعداز شنيدن خبر اعدام علي صارمي نگران وضعيت پدرشان شده و به جلوي زندان اوين رفته بودند) و مهين صارمي همسر علي صارمي و اكرم السادات سنجري مادر ميثاق يزدان نژاد
با ۷۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی انتقال زندانی سیاسی علی صارمی به زندان اوین جهت اجرای حکم اعدام مسئولین زندان رجایی شهر کرج هفت زندانی سیاسی محبوس در بند 2 را از روز گذشته ممنوع التماس اعلام کردند.
با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دستگیری خانواده علی صارمی در مقابل زندان اوین به دنبال تجمع خانواده علی صارمی و دیگر زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین که خواهان تحویل گیری پیکر علی صارمی شدند، مزدوران رژیم به خانواده ها حمله کرده و تعدادی از آنها را دستگیر کرد و به داخل زندان منتقل کرد. نفرات دستگیر شده در مقابل زندان اوین عبارتند از: -مهین صارمی همسر شهید علی صارمی -محترم صارمی خواهر شهید -اکرم سنجری مادر زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد -محبوبه منصوری وهادی منصوری ازخانواده زندانی سیاسی محمد علی منصوری
با ۶۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گر این شرایط محقق شد تصمیم می گیریم که چگونه عمل کنیم/ رییس جمهور سابق کشورمان کف و خواست اصلاح طلبان را در گذشته و امروز چنین بر شمرد:1- آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا 2- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی؛ 3- فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد.
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته