-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

Posts from Khodnevis for 10/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



لس آنجلس تایمز: پیام تبریک تولد محمود احمدی‌نژاد از طرف وزارت خارجه آمریکا

به گزارش لس‌انجلس تایمز به‌مناسبت سالروز تولد محمود احمدی‌نژاد پی‌جی کراولی سخن‌گوی وزارت خارجه آمریکا با ارسال یک توییت، ضمن تبریک تولد وی گفت ۵۴ سال عمر وی سرشار از فرصت‌های از دست رفته است و امیدوار است سال پنجاه و پنجم عمر وی باعث ایجاد تغییر در روابط ایران با دنیا بشود.

تهران واکنشی به این پیام تبریک نشان نداده است. سخنگوی وزارت خارجه همان کسی است که درآغاز این ماه اظهار داشت تحریم‌های اعمال شده به مردم عادی ایران نیز صدمه می‌زند.


 


تویوتا! - نقده
 


گزارش یک استفتاء: نایب یا رهبر

 


۰. من یک شیعه‌ی دوازده امامی هستم.


۱. در جمعه ۹ مهر ۸۹، یعنی دقیقاً ۴ هفته‌ی پیش، سوال زیر برای ۱۱ نفر از مراجع فرستاده شد:


با سلام خدمت مرجع گرانقدر


سوال در باب شأن رهبر انتخاب شده بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. به طور مشخص آیا رهبر انتخاب شده توسط خبرگان رهبری،


اولاً، نماینده و نایب امام زمان (ع) در میان مردم است؟


ثانیاً، بر جان، مال و ناموس آحاد امت اسلام و شهروندان کشور ولایت دارد؟


و ثالثاً چنانچه محتوای پاسخ به دو سوال قبل وجود شئونات ذکرشده را ممکن می‌داند، ملاک تحقق و مهمتر از آن تشخیص و اِعمال آن به عهده‌ی چه مرجعی است؟

استدعا دارم پاسخ به دو سوال اول را، به هر مقدار که تفصیلی است، با یکی از سه عبارت «بله»، «نه» و «ممکن است» آغاز یا انجام دهید تا برای عموم خوانندگان، فارغ از قسمت‌های تخصصی و فنی، نتیجه‌ بحث آشکار و روشن باشد. البته واضح است که جنابعالی در انتخاب صورت و محتوای پاسخ اختیار تام دارید و مطلب ذکرشده تنها به عنوان پیشنهاد مطرح می‌گردد.


اجازه می‌خواهم به اطلاع جنابعالی برسانم که این سوال برای جمعی از جنابان مراجع فرستاده خواهد شد و پاسخ و عدم‌پاسخ هر یک از حضرات از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم علاقمندان به مباحث مربوطه، بالاخص نظریه سیاسی مبتنی بر تفکر امامیه، رسانده خواهد شد.


با آرزوی توفیق و سعادت

جاوید فرداد

شهروندنگار شیعه


۲. اسامی مراجعی که مورد سوال قرار گرفتند به شرح زیر است:


۱. آیت‌الله محمد ابراهیم جناتی، ۲. آیت‌الله سید صادق حسینی شیرازی، ۳. آیت‌الله بطحائی گلپایگانی، ۴. آیت‌الله سید محمد صادق روحانی، ۵. آیت‌الله صافی گلپایگانی، ۶. آیت‌الله وحید خراسانی، ۷. آیت‌الله حسینی شاهرودی، ۸. آیت‌الله هادوی تهرانی، ۹. آیت‌الله مکارم شیرازی، ۱۰. آیت‌الله جوادی آملی، ۱۱. آیت‌الله هاشمی شاهرودی


نشانی پایگاه مراجع فوق در انتهای متن آمده است.


۳. این سوال برای تعدادی از مراجع که به تشخیص نگارنده پرسش از آنها حاوی اطلاعات جدیدی نبود فرستاده نشد. این مراجع خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول آنها که نسبت به وضع موجود موضع انتقادی دارند و با صراحت قابل‌قبولی این انتقاد را اعلام کرده‌اند. شاخص‌ترین‌ آنها حضرات موسوی‌اردبیلی، صانعی، بیات‌زنجانی، و دستغیب هستند. در واقع در مورد این دسته دلیل دیگری هم برای عدم‌ارسال بود؛ این که گمان می‌رود ایشان در صورت پاسخ مورد مزاحمت‌های مضاعف از طرف حکومت قرار گیرند. دسته دوم آنها که دربست ساختار و رهبر برآمده از آن را تائید می‌کنند. از دسته‌ی دوم آیت‌الله مصباح‌یزدی و نوری‌همدانی را می‌توان نام برد.


۴. در طول ۴ هفته فقط ۲ پاسخ دریافت شد که در زیر می‌آیند:


•  آیت‌الله مکارم شیرازی:


 بسم الله الرحمن الرحيم


:: با اهداء سلام و تحيت؛


جواب: بر همه لازم است که به تشخیص مجلس خبرگان عمل کنند و در مورد ولایت فقیه به جلد ۱۰ کتاب ما، «پیام قرآن» مراجعه نمایید. این کتاب بر روی سایت موجود است.


همیشه موفق باشید


•   آیت‌الله هادوی تهرانی:


سوال شما خدمت آیت الله مهدی هادوی تهرانی ارایه شد. جواب ایشان بدین صورت می‌باشد:


در پاسخ به هر دو سوال اول: هر فقیه، عادل با کفایت در زمان غیبت کبری دارای ولایت بر جان، مال و ناموس امت اسلام است و خبرگان رهبری مصداق بهترین فرد دارای صلاحیت های رهبری را تعیین می کند.


برای پاسخ تفصیلی به کتاب «ولایت و دیانت» مراجعه شود.


با تشکر 

ابراهیم زرگر 

مسئول استفتائات دفتر آیت الله مهدی هادوی تهرانی


۵. پاسخ اول به نظر نگارنده اصولاً پاسخ به سوالات پرسیده شده نیست. ثانیاً آیا اگر «تشخیص مجلس خبرگان» بر این قرار گرفت که رهبری انتخاب بشود که دستور به اذیت و آزار مقلدین پاسخ‌دهنده محترم را می‌دهد، باز هم همه باید قبول و اجراء کنند. اما پاسخ دوم دارای محتوا است. مثلاً بر اساس آن نتیجه می‌شود که پاسخ‌دهنده‌ی محترم، با این فرض که فقیه، عادل و باکفایت است، بر جان و مال و ناموس دکتر احمدی‌نژاد و سرلشکر فیروزآبادی ولایت دارد.


۶. در مورد هر دو پاسخ رسیده این نکته‌ی مشترک وجود دارد که پاسخ‌دهندگان این عقیده را نداشتند، و یا حداقل صلاح نمی‌دانستند اینطور اعلام کنند که رهبر برآمده از خبرگان «نایب و نماینده‌ی امام (ع)» در میان مردم است.

۷. در مورد این که چرا ۹ مرجع دیگر در طول ۴ هفته پاسخ نداده‌اند احتمالات و توضیحات زیر به ذهن نگارنده می‌رسد، با یادآوری این که اندازه‌ی این احتمالات با هم برابر نیستند:


•    ۴ هفته زمان، با توجه به دیگر مشغله‌ها، کافی نبوده است: در این صورت تنها چیزی که می‌توان گفت این است که کاش روزی برسد که در عصر ارتباطات ۴ هفته برای مراجع کافی باشد. البته شخصاً این احتمال را زیاد نمی‌دانم.


•   سوال‌کننده را در حد و شانی نمی‌دانند که سوالاتی با این درجه از اهمیت بپرسد: در اینصورت کاش مراجع محترم اعلام کنند که برای پرسیدن چه سوالاتی باید چه شان و منزلتی داشت تا از این پس هم وقت ایشان و هم وقت سوال‌کنندگان به هدر نرود.


•   نیت سوال‌کننده شک‌برانگیز است: شخصاً سعی کردم نیت خود را به طور شفاف در متن سوال اعلام کنم – لطفاً بار دبگر متن سوال را بخوانید. بیشتر از این نمی‌توانم شفاف بپرسم.


•   پاسخ به سوالهای ۱ و ۲ را «بله» می‌دانند، ولی فکر می‌کنند با اعلام این پاسخ به ساختار فعلی و رهبر برآمده از آن اعتباری را می‌دهند که لایقش نیستند: این یعنی با اینکه مراجع می‌دانند پاسخ «بله» به مذاق حکومت خوش می‌آید، و احتمالاً باعث بازشدن در خزانه‌ی حکومت به روی آنها می‌شود، باز هم آن «بله» را دریغ می‌کنند. در اینصورت باید گفت ظاهراً برای «علی» حتا «حوزه‌اش» هم نمانده است.


•   پاسخ به سوالهای ۱ و ۲ را «نه» می‌دانند، ولی به دلیل نگرانی از مزاحمت‌های مضاعف حکومت، فعلاً امان را در این می‌بینند که این جواب را اعلام نکنند. به علاوه، فکر می‌کنند که این پاسخ مورد بهره‌برداری دشمنان مشترک مراجع و نظام قرار می‌گیرد: در اینصورت این ان


 


 


زندان، تبعید، آزادی

کمیته ی گزارشگران حقوق بشر در تازه ترین گزارش خود خبر از حبس  ۶ ساله برای پريسا کاکايی، فعال حقوق زنان و کودکان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب داده است.

پیر عباسی، رییس این دادگاه، بیست وششم مهرماه کاکايی را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی» به پنج سال و به اتهام «تبليغ عليه نظام» به يک سال حبس محکوم شده کرده است.

از سوی دیگر در حالی که کمتر از يک ماه و نيم به پايان دوران حبس کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر باقی مانده است، پروين مخترع، مادر او از انتقال کوهيار گودرزی به زندان رجايی‌شهر خبر داد و گفت: جای بسی تعجب است که در روزهای آخر دوران محکوميت کوهيار چنين انتقالی صورت می‌گيرد. مخترع با اشاره به تماس تلفنی فرزندش از زندان اظهار داشت: «کوهیار، جمعه شب از بند قرنطينه‌ی زندان رجايی‌شهر در تماسی به من گفت مسوولین زندان به او گفته اند که وسايلش را جمع کند و برای رفتن به زندان رجايی‌شهر آماده شود.» مادر کوهيار گودرزی اين انتقال را تبعيد در داخل زندان خواند و افزود: «بعد از فشارهای زيادی که به تعدادی از زندانيان در مورد تکذيب بيانيه‌های صادر شده وارد و بازجويی‌های سنگينی که انجام شد در حال حاضر بيشتر اين زندانيان به زندان‌هايی با شرايط سخت‌تر تبعيد شده‌اند. اين کار نوعی اقدام تنبيهی محسوب می‌شود چرا که وضعيت زندان‌هايی که زندانيان به آنها منتقل شده‌اند از شرايط زندان اوين بدتر است. به عنوان مثال در مورد زندان رجايی‌شهر بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد شرايط بهداشتی بسيار بدتر است و رسيدگی‌های مناسبی صورت نمی‌گيرد.

پروين مخترع با اشاره به اين که روحيه کوهيار همچنان خوب است ادامه داد: «شرايط خانواده‌ها با اين وضعيت سخت‌تر خواهد شد چرا که برای ديدار با عزيزانشان بايد مسافت‌های بسيار طولانی را طی کنند و متحمل هزينه‌های مختلف شوند اما خوشبختانه همبستگی خوبی ميان خانواده‌های زندانيان وجود دارد و اين باعث دلگرمی است.»

کوهيار گودرزی در شرايطی به زندان رجايی‌شهر منتقل شده است که پيش از اين مينا جعفری، وکيل کوهيار گودرزی از تاييد حکم او خبر داده بود و گفته بود که با توجه به اين که کوهيار تا به حال از حق مرخصی استفاده نکرده و بيشتر دوران محکوميت خود را سپری کرده است، برای آزادی او پيش از پايان دوران مقرر حبس تلاش خواهد کرد.

گفتنی است که کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، روزنامه‌نگار و وبلاگ نويس در تاريخ ۲۹ آذرماه سال گذشته به همراه جمعی از فعالان اجتماعی بازداشت شد و در طی اين مدت دو بار در اعتراض به وضعيت بد و رفتار مقامات زندان دست به اعتصاب غذا زده است و نيز در بازجويی‌های اخير تهديد شده است که از آزادی وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

آزادی علی شکوری‌راد، نماينده  تهران در مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت بعد از 15 روز از زندان ازاد شد.

وی که بيستم مهرماه به دنبال انتشار مطلبی در پاسخ به ادعاهای محسنی اژه‌ای احضار و بازداشت شده بود، در نوشته خود تحت عنوان «افتضاح روی افتضاح؛ تناقض‌گويی و دروغ‌های جديد»، خاطرنشان کرده بود «آقای محسنی اژه ای کم کم نشان می دهد، بعد از قاضی مرتضوی که حقيقتاً يک پديده تاريخی در دستگاه قضا بود، تمايل به پديده شدن دارد با اين تفاوت که قاضی مرتضوی، هم با هوش بود و هم مسائل را شخصی نمی کرد و به همين دليل بموقع ليز می خورد و توانست ده سال بر کرسی دادستانی تکيه بزند اما آقای اژه ای بر حسب اشتهار اين قابليت ها را ندارد. لذا بعيد است دوام چندانی بخصوص در سمت سخنگويی داشته باشد.»

 

طی چند روز گذشته برخی پزشکان و اساتید دانشگاه با ارسال نامه به ریيس قوه قضاييه خواستار آزادی اين پزشک شده بودند.

 

مرضیه وحید‌دستجردی، وزير بهداشت هم در تجمع اعتراضی تعدادی از همکاران شکوری راد در بیمارستالن محل کارش، به آنان قول پیگیری وضعیت این پزشک زندانی را داده بود.

 


 


ساندیس شیرین


۱- شاهنشاه، ظل الله، قبله عالم اعلیحضرت همایونی

۲- محمود احمدی‌نژاد: صدر اعظم معروف به چتی و رییس اداره توهم همایونی

۳-احمد جنتی: فسیل الممالک 

۴-سردار نقدی: شکوفه و رییس طویله همایونی

۵-سردار احمدی مقدم: بلد الملک، رییس اداره غضب همایونی

۶- عزت الله ضرغامی: بوقچی الممالک، رییس اداره دروغ و بلوف همایونی

۷- اسفندیار رحیم مشایی: قرقی (آشپز دربار)

 ۸-علیرضا افتخاری: دامبول السلطنه

۹-محمدرضا شریفی نیا: دستمال الملک، رییس اداره مالش هنری همایونی

۱۰- غلامعلی حداد عادل: بیخودی الملک

۱۱-حسین شریعتمداری: کاتب السلطنه، اداره ادب همایونی

۱۲-هدیه تهرانی : مرهم القلوب

۱۳-حیدر مصلحی: مخبرالدوله سر سعدی

۱۴- محمد تقی مصباح یزدی: داموس الملک

۱۵-صادق محصولی: مستضعف السلطنه، اداره رعیت پرور همایونی

۱۶- علی لاریجانی: نخودی السلطنه، رییس اداره نخودهای همایونی

۱۷- محمد خاتمی یا هر اصلاح طلب دیگر: مستشار الملک(قبلا بازی می‌کرد)

 

 

 


 


به جرس: فعل بد برای همه بد است

۱.آرامش دوستدار نامه‌ای به یورگن هابرماس فیلسوف آلمانی می‌نویسد، بعد از نوشتن این نامه‌ی سرگشاده اکبر گنجی جواب این نامه را می‌دهد و بعد از آن سه تن از اساتید فلسفه ایرانی مقیم امریکا (حمید دباشی، احمد صدری، محمود صدری) نیز به هابرماس نامه‌ای می‌نویسند و درباره نظرات دوستدار توضیحاتی ارائه می‌دهند. بعد نامه این سه تن، دو نفر از زندانیان دهه شصت (مهدی اصلانی - ایرج مصداقی) در جواب این سه استاد فلسفه به هابرماس نامه‌ای نوشته‌اند. اما این اصل داستان است که یک سری بحث های تقریبا آکادمیک و یا تاریخی است. نکته در نامه آخر است. نامه دو زندانیانی سیاسسی دهه شصت. این دو تن در نامه به سابقه دباشی و احمد صدری پرداخته‌اند و حرفی از محمود صدری نیز نزده‌اند. 


۲. نکته‌ای که در سابقه احمد صدری بیان می‌شود از بسیار مهم است و این است که احمد صدری  در بنیاد فرهنگی باقرالعلوم (ع) در جلسه‌ای سخنرانی داشته‌اند که یکی از ارکان این سخنرانی مصباح یزدی بوده است که احمد صدری او را با لقب استاد نیز صدا کرده است. سخنانی که مصداقی و اصلانی مورد استناد قرار    می‌دهند مربوط به ماهنامه معرفت می‌باشند که در سایت باشگاه اندیشه آمده است. در این سایت تاریخ نشر ماهنامه را۳/۶/۱۳۸۹ نوشته‌اند. دوباره تکرار می‌کنم تاریخ نشر مربوط به ۳/۶/۱۳۸۹ می‌باشد .


۳.اما مهم‌ترین نکته برای من (که درستی یا نادرستی بحث‌های درون این نامه‌ها برای من مهم نیست) این است که احمد صدری به گفته خودِ سایت جرس از اعضا شورای سیاست‌گذاری آن می‌باشد. جرس سایتی است که به همراه جنبش سبز به وجود آمد و از استقبال فراوانی بین مردم ایران برخوردار شده است .


۴.سوال من از مسوولین این سایت این است که شمایی که در این مدت به حاضر –غایب کردن آیت‌الله‌های موجود در قم برای دیدار با رهبر جمهوری اسلامی پرداخته‌اید (که در این خبر هم نیز سهوا و تعمدا اشتباه داشته‌اید*)، چرا یک نظر هم به خودتان نمی‌کنید؟ آیا آقای احمد صدری این دیدار را تکذیب می‌کند؟ و یا این که تاریخ این دیدار صحیح نمی‌باشد؟ و یا... مهم این است پاسخی قانع‌کننده به تمامی کسانی بدهید که در این یک سال و اندی به شما و خبرهایتان اعتماد کرده‌اند.

 

 

*

به لینک‌های شیر شده در حساب گوگل ریدر فرید مدرسی نگاه کنید. می‌بینید که آقای مدرسی این خطای جرس را متوجه شده است(باتیتر آیت الله گرامی دیدار کرده است).

 


 


«به نقض حقوق بشر در ایران توجه کنید»

در این بیانیه با اشاره به پیشینه‌ی ایران در نقض حقوق بشر از جامعه بین الامل خواسته شده است آگاه باشند که «هرگونه اقدام از سوی ایران که هدف از آن به ظاهر برای همکاری بیشتر با سازوکارهای حقوق بشری باشد، از جمله دعوت از کمیسر عالی حقوق بشر و از سرگیری قریب‌الوقوع گفت‌وگوهای حقوق بشری میان ایران و اتحادیه اروپا» موجب انحراف از «ضرورت درخواست بین‌المللی برای نشان دادن بهبودهای ملموس در وضعیت حقوق بشر ایران» نشود.


به گزارش رادیو فردا اشاره این بیانیه به استقبال محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران از سفر ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به ایران است که روز ششم شهریورماه در دیدار با لیویا لویی آگوستی، سفیر سوئیس در تهران مطرح شد.


این بیانیه در ادامه خطاب به «بان گی-مون»، دبیرکل سازمان ملل، ارایه گزارشی جامع‌تر از وضعیت حقوق بشر در ایران به‌صورت دوره‌ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را پیشنهاد کرده و خواستار نصب هیاتی ویژه با اختیار تحقیق و ارائه گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر ایران شده است:«افزایش دست‌یابی مردم ایران به طیف کاملی از حقوق انسانی که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، نیاز به اقدامی هم‌صدا در سطح بین‌المللی است.»


در این بیانیه ارایه «شواهد محرز پایمالی حقوق بشر» در ایران توسط دبیرکل سازمان ملل در شصت‌وپنجمین نشست مجمع عمومی این سازمان، مستلزم «پاسخی قاطع توسط جامعه جهانی» است.


در بخشی از این بیانیه هم چنین به جریان مطرح شد متن «بازنگری دوره‌ای جهانی» در شورای حقوق بشر سازمان ملل اشاره شده و اینکه دولت ایران:« نه تنها شرحی تحریف شده از وضعیت ایران ارائه داد بلکه از پذیرفتن توصیه‌های مشخص و اصلی این متن از جمله در زمینه آزادی بیان و آزادی تجمع سر باز زد و این توصیه‌ها را تحت عنوان توصیه‌هایی با انگیزه‌های سیاسی رد کرد، و تنها چند توصیه کلی دیگر را پذیرفت.»


این بیانیه که از سوی «سازمان عفو بین‌الملل»، «پروژه ائتلاف دموکراسی»، «دیده‌بان حقوق بشر»، «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران»، «فدراسیون حقوق بشر» و نهادهای وابسته به آن، و «جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران» خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده‌است، با برشمردن موارد نقض حقوق بشر در رویدادهای پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در ایران، هم‌چنین از موارد مختلفی از جمله سنگسار و اعدام افراد زیر سن در ایران نام می‌برد. به نوشته این بیانیه، هم‌اینک دست کم ۱۴۱ نوجوان در ایران به خاطر جرم‌هایی که در سنین زیر ۱۸ سال انجام داده‌اند به اعدام محکوم هستند که این با تعهدات بین‌المللی ایران مغایرت دارد.


بنا بر آمار یاد شده در این بیانیه، ایران در سال ۲۰۰۹ تعداد ۳۸۸ فرد را اعدام کرده که دست کم پنج تن از آنها از نوجوانان کم‌سن بوده‌اند. مأموران قضایی ایران هم‌چنین از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۰ تعداد ۲۲۰ نفر را اعدام کرده‌اند که احتمالاً دو تن از آنها نوجوان بوده‌اند. در این بیانیه، تعداد سنگسار به جرم «زنای محصنه» از سال ۲۰۰۶ به این‌سو، شش مورد ذکر شده‌است.


 


آزادی پرحرف و حدیث هنگامه شهیدی

هنگامه شهیدی که در روز سه شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ ودر پی دستگیری‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شده بود،  پرونده ی وی با صدور قرار مجرمیت در تاریخ ۲ آبان ۸۸ به دادگاه فرستاده شد. اتهامات وی در داگاه ، شرکت در اجتماعات غیر قانونی، تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ،تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و اهانت به ریاست جمهوری اعلام شد. پس از آن شهیدی در ۱۰ آبان ۱۳۸۸ با سپردن وثیقه ۹۰ میلیون تومانی آزاد شد.گفتنی است، دادگاه تجدید نظر استان تهران شهیدی را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد. قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب او را درباره تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و به اتهام اجتماع و اقدام علیه امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به رییس دولت به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری تبدیل شد.


در بیانیه‌ای که مهديه گلرو، بهاره هدايت، عاطفه نبوی و گروهی دیگر از زندانيان سياسی زن در زندان اوين، به مناسبت ازادی وی منتشر کرده‌اند، ضمن ابراز «همدلی» با خانم هنگامه شهيدی که «چندين ماه شرايط ناگوار و سخت زندان را در کنار ما متحمل شده است»، افزوده‌اند:«علل برخی از رفتارهای ايشان در تن دادن به خواسته های مسوولين زندان برای پرونده سازی و فشار بر ساير زندانيان را را درک نموده و مسئوليت اصلی رفتار های سر زده از ايشان را متوجه سيستم غيراخلاقی حاکم بر بخشی از مسئولين امنيتی زندان ميدانيم و اميدواريم که حداقل بر عهد خود برای عدم باز گرداندن ايشان به زندان پايبند بمانند.»


در بخشی از این بیانیه با اشاره به «محروميت های زندانيان سياسی از حقوق اوليه و قانونی خويش چون بهداشت، تغذيه، ملاقات، عدم تفکيک زندانيان و...» آمده است:«با فشار روحی و روانی بر زندانيان آسيب ديده وکم تجربه و سواستفاده از نقاط ضعف افراد، کمر بر ايجاد تفرقه و تحقير زندانيان و وادار کردن معدودی از افراد به کارهای مذمومی از قبيل خبرچينی و پرونده سازی بر عليه هم بندان خود پرداخته اند. ما جمعی از زنان زندانی بند نسوان اوين ضمن تقبيح و محکوم کردن اين اعمال زشت و غير انسانی اعلام می داريم که ادامه اين رويه ناميمون خللی در روحيه مقاوم زندانيان سياسی وارد نخواهد کرد.»


 


اخراج فرزند کروبی از  مجمع تشخیص

 آن‌گونه که این سایت‌های خبری گزارش داده‌اند، تقی کروبی پیش از این دستور، در یکی از کمیته‌های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشته و اکنون به دلیل حاشیه‌هایی که وجود وی در این کمیته زیرمجموعه دبیرخانه ایجاد کرده است، دستور قطع همکاری او صادر و مقرر شده از ورود وی به کلیه محیط‌های مرتبط با مجمع ممانعت شود. به گفته این سایت‌ها تقی کروبی که استاد حقوق دانشگاه علم و فرهنگ است:«بارها در کلاس‌های درسی خود در دوران فتنه، هتاکی‌هایی را علیه نظام و مسوولان آن روا داشته است. تقی کروبی پیش از این با حضور در برخی جلسات مربوط به دبیرخانه دسترسی نسبتا مناسبی به اخبار و اطلاعات کشور داشته که علاوه بر سواستفاده‌های سیاسی از این اخبار، اطلاعات و اسرار این نهاد مهم نظام در برخی محافل منتشر و اعلام می‌شد.»


محمدتقی کروبی در جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گفت‌وگوهایی با رسانه‌های خارج از کشور از جمله بی‌بی‌سی انجام داده بود. وی هم چنین در خردادماه امسال در حالی که برای انجام کارهای دانشگاهی، راهی لندن بود، بدون ارائه هیچ توضیحی از سوی ماموران امنیتی، ممنوع الخروج شد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته