-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



رسا ، رسانه سبز ایران 

برنامه های ۷ آبان ۱۳۸۹  


 


ندای سبز آزادی: محمد داوری، معلم زندانی و مسوول وبسایت سحام‌نیوز که از ۱۷ شهریورماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد و از سوی دادگاه بدوی و تجدیدنظر به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردیده، در نامه‌ای خطاب به خانواده‌اش از آنان خواسته که علی‌رغم میل باطنی‌اش در «اعتراض به قطع بودن تلفن بند 350 زندان اوین» به ملاقات او نیایند تا شاید «در رفع این محدودیت و جلوگیری از استمرار این تضییع حق موثر زندانیان» قدمی برداشته باشد.
متن کامل این نامه به گزارش بامدادخبر به شرح زیر است:
خدمت خانواده‌ی محترم و عزیزم مادر مهربان و صبورم و برادران و خواهران مهربانم
یک سال بیشتر است که رنج رفت و آمد وسفر را تحمل می نمایید تا با چند دقیقه ملاقات با هم تسکین یابیم؛ می‌دانم خم به ابرو نمی‌آورید و با افتخار این همه مشقت را به جان می خرید و هر بار که به ملاقات می آیید ده‌ها خاطره‌ی شیرین نیز به همراه می‌آورید، خاطرات شیرینی که پر است از لطف و بزرگواری اقوام، دوستان و آشنایان و حتی کسانی که من آنها را نمی‌شناختم اما گویا آشناتر از هر کسی هستنند، خاطراتی که هر کدام برایم مایه‌ی افتخار است. پس از هر ملاقات نیز قلب‌تان را با تپش‌های امیدبخش تازه‌تری اینجا جا می‌گذارید و قلبم را با خود می‌برید تا هم من، هم شما، شب‌ها با طنین قلب یکدیگر بخوابیم و آرام گیریم و می‌دانم بعد از هر ملاقات، با ده‌ها خاطره از دیدار با خانواده‌های زندانیان و پرسنل زندان و همسفران و... بر می‌گردید.
عزیزان من، هرچند به دیدار شما سخت نیازمندم و اگر هر روز هم شما را به ویژه مادر عزیزم را ببینم باز هم شوق دیدن و گفتن و شنیدن‌ها کاهش نمی‌یابد، اما علی‌رغم اینکه سخت است خودم را از دیدار با شما محروم کنم خواهش می‌کنم شما هم تحمل پیشه نمایید و به اعتراض قطع بودن تلفن زندان، از هفته‌ی آینده به ملاقات من نیایید و چنانچه، مسئولین زندان اقدام به وصل تلفن بند 350 نمودند، من با شما تماس خواهم گرفت و دوباره از فرصت اندک زمان ملاقات استفاده خواهیم نمود.
برای اطلاع شما‌، به دلایل این تصمیم اشاره‌ای دارم:
1. چون همه‌ی شما ساکن شهرستان (خراسان) هستید، در صورت وصل بودن تلفن نیاز به ملاقات حضوری کاهش می‌یابد.
2. چون مادرم، مسن و مریض احوال می‌باشد، رنج سفر مسیر هزار کیلومتری، سلامتی او را تهدید می‌کند و در هر سفر روزها من نگران هستم که آیا به سلامت بر می گردد یا نه.
3. چون تلفن‌های بند 350 قطع می‌باشد پس از هر ملاقات، من از برگشت شما بی‌اطلاع می‌مانم و همیشه این بی‌اطلاعی تا ملاقات بعدی مرا آزار می‌دهد.
4. محدودیت زمان ملاقات کابینی (تلفنی) که حداکثر 20 دقیقه می‌باشد،ارزش تحمل رنج این سفر طولانی را ندارد.
5. محدودیت صدور مجوز برای ملاقات حضوری نیز مزید بر این علت است.
6. مشکل گرفتن مجوز ملاقات حضوری، که مدت‌هاست در اختیار شخص دادستان است، در حالی که قبلا توسط رئیس زندان صادر می شد، دلیل دیگری بر اهمیت وصل تلفن می باشد.
7. اگر شما ساکن تهران و یا شهرهای نزدیک بودید، کمی قابل تحمل‌تر بود ولی متاسفانه در هر سفر شما مجبورید دو هزار کیلومتر راه طی کنید که تحمیل این رنج بر شما مرا می آزارد.
8. و نکته‌ی دیگر اینکه برای گرفتن مجوز ملاقات حضوری که حداکثر نیم ساعت در ماه می‌باشد باید خانواده‌ها شخصا روزهای قبل از ملاقات به دادستانی مراجعه کنند که این مسئله نیز برای شما دردسر آفرین است.
دلایل فوق و دلایل دیگری که ذکر آنها را ضروری نمی دانم و همچنین مشاهده‌ی اثرات مخرب قطع تلفن بر روح و روان دوستان هم‌بندی‌ام که خیلی از آنها همسران، فرزندان و خانواده‌های‌شان سخت به ارتباط با آنها نیازمند هستنند، مرا وا داشت تا ضمن اتخاذ این تصمیم شخصی، قدمی را بردارم تا شاید در رفع این محدودیت و جلوگیری از استمرار این تضییع حق موثر واقع شود.

 


 


ندای سبز آزادی: با وجود حجم گسترده تبلیغات رسانه های حامی دولت درباره سفر احمدی نژاد به لبنان، اخبار رسیده حاکی از بی اعتنایی آشکار احمدی نژاد به یکی از مهمترین مسائل مردم لبنان، یعنی سرنوشت امام موسی صدر است.
در حالی که دیدار با خانواده امام موسی صدر، رهبر ایرانی شیعیان لبنان جزو برنامه های سفر دو هفته قبل احمدی نژاد اعلام شد بود، منابع آگاه اعلام کردند هیچ درخواست ملاقاتی به اطلاع خانواده امام موسی صدر در لبنان نرسیده و خانواده امام نیز تقاضایی برای ملاقات نداشتند.
با اینحال هفته نامه پنجره، متعلق به فریدالدین حداد عادل در شماره هفته گذشته خود در پروندهای که برای این سفر منتشر کرده است، در جدولی سفر احمدی نژاد را با سفر سال ۱۳۸۲ سید محمد خاتمی مقایسه کرده و جالب اینجاست که همچنان دیدار با خانواده امام موسی صدر در برنامه های سفر احمدی نژاد آمده است و در کمال ناباوری نشانی از دیدار خاتمی با خانواده امام نیست. این در حالی است که رئیس دولت اصلاحات در سفر سال ۸۲ خود بطور ویژه با خانواده امام موسی صدر دیدار کرد و به منزل آنان رفت.
پرسش این است براستی اگر دیدار با خانواده امام صدر، احیاگر طایفه شیعه لبنان و گفتگوی ادیان امتیاز و افتخار است، چرا کوچکترین اعتنایی به آنان نمیشود و اگر دولتمردان فعلی را نیازی به شخصیتی چون او نیست، چرا در کمال بی اخلاقی در ایران بطور رسمی وانمود می شود چنین دیداری انجام شده است؟
حامیان دولت در روزهای قبل و بعد از این سفر تاکید می کردند یکی از محورهای اصلی مذاکرات احمدی نژاد موضوع سرنوشت امام موسی صدر است، اما برخلاف همه این ادعاها رئیس دولت دهم آشکارا و با بی اخلاقی در لبنان از کنار نام مسیح لبنان عبور کرد.
طبق گزارش رسیده به کلمه نبیه بری در مهمانی شام خود بطور ویژه موضوع امام موسی صدر را مطرح کرده و خواستار اقدام جدی دولت ایران شد. واکنش رئیس دولت عدالت محور به این درخواست رئیس مجلس لبنان سکوت بوده و احمدی نژاد حتی به خود زحمت نداده تا حرفی به زبان بیاورد.
نام امام موسی صدر چندین بار دیگر برای احمدی نژاد تکرار شد ه است. شهر صور در لبنان جایی است که امام در بدو ورود به لبنان ابتدا در آنجا ساکن شد و به شهر امام صدر معروف است. وقتی یکی از اعضای امل قبل از سخنرانی احمدی نژاد در صور باز هم از امام موسی نام برد، در حضور مردمی که امام صدر را وجدان لبنان لقب داده اند و هنوز عکسش را بر دیوار خانه هایشان دارند، احمدی نژاد مجبور شد یک بار نام امام را بر زبان بیاورد.
در واقع لبنانیان بیهوده انتظار داشتند رفتاری جز این ببینند: اگر آنان پرونده اعمال دولت تحت مدیریت مهمانشان را – لااقل در مورد گسترش رابطه با لیبی، رباینده امام صدر و نرد دوستی باختن با قذافی – می دانستند، انتظار نداشتند او حرفی از امامشان بزند، چه رسد به اینکه حرف از اقدام جدی برای آزادی امام محرومان شود.
جالب اینجاست که با وجود پوشش خبری بالای این سفر، سخنان شخصیتهای مختلف لبنان در تکریم امام صدر و تاکید بر پیگیری سرنوشتش توسط رسانه های دولتی و حامیان دولت منعکس نشد.
حامیان دولت که استقبال لبنانیان را استقبال از شخص رئیس دولت دهم می دانند نه تنها تلاشی برای دانستن تاریخ و فهمیدن نقش بی نظیر امام موسی صدر در محرومیت زدایی و هویت بخشی به شیعیان لبنان و تلاش برای تقویت هویت ملی لبنان نمی کنند؛ بلکه از درک شرایط خاص این کشور هم عاجز هستند و علاوه بر همه اینها تلاش می کنند دولت را پیگیر جدی روشن شدن سرنوشت کسی نشان دهند، که بزرگترین حامی آزادی و کرامت انسان است.
آنچه مسلم است پرونده عملکرد دولت نهم و دهم چیزی نیست جز گسترش روزافزون رابطه با دیکتاتوری چون قذافی –رباینده امام موسی صدر- و اعلام رسمی به حداکثر رساندن رابطه دو کشور. هرچند سرنوشت امام صدر در ایران متاسفانه در ۳۲ سال گذشته بطور جدی پیگیری نشد و اقدام موثری انجام نشد، اما نقش دولت احمدی نژاد علاوه بر بی توجهی مضاعف به سرنوشت امام موسی صدر از بین بردن تابوی اعلام صریح دوستی با لیبی است. احمدی نژاد ابایی ندارد از اینکه عکس در آغوش کشیدن قذافی توسط او منتشر شود و این را در راستای همان دیپلماسی فعال خود می داند.
البته کسانی که تلاش می کنند لبنان و احمدی نژاد را متحدانی بی بدیل و بدون اختلاف نشان دهند بهتر است به یاد داشته باشند که نه تنها لبنانیان و نه فقط شیعیان حاضر به معامله بر سر امامشان نیستند، بلکه امروز جوانان مشتاق آزادی و عدالت، پاسداران کرامت انسان و دین باوران آزاده در ایران هم نام امام آزادی و همه آنانکه بر سر او معامله کردند را فراموش نمی کنند.

 

منبع: کلمه ، گروه سیاسی


 


ندای سبز آزادی: روزنامه فرهیختگان در گزارشی با اشاره به ابهامات اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و بی‌اطلاعی مجلس و بخشهای زیادی از دولت، نوشت:
قانون هدفمندی یارانه‌ها اگرچه نامش دیگر برای همه آشناست اما نحوه اجرای آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نه مجلسی‌ها از چند و چون و نحوه اجرای بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی بااطلاع هستند و نه نزدیک‌ترین افراد به دولت خبر دارند که قرار است رئیس دولت به چه شکل آنرا اجرا کند.
تمامی ابهامات هم در حالی است که نمایندگان با استفاده از تذکر و نطق گرفته تا مصاحبه و یادداشت تمام عزم خود را بر این موضوع جزم کرده‌اند تا به گوش دولت برسانند که اگر این رویه ادامه داشته باشد قطعا بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی که قرار است نویددهنده روزهای خوش باشد با ناخوشی شروع خواهد شد.
آخرین این توصیه‌ها هم به گفته‌های غلامرضا مصباحی‌مقدم شیخ اقتصاددان مجلس بر می‌گردد که خطاب به دولت تاکید کرده: «قبل از هر اقدامی دولت شفاف‌سازی کند.»رئیس کمیسیون ویژه مجلس که به نیابت از دیگر مجلسی‌ها با مهر گفت‌وگو می‌کرد تاکید کرد: «مجلس نسبت به عدم شفاف‌سازی دولت در شیوه‌های اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها انتقاد دارد و اگر مردم با این طرح همراه نشوند دولت در اجرای طرح ناکام خواهد ماند.»
نگرانی خانه ملتی‌ها از عدم شفاف‌سازی دولت درخصوص اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حالی است که این شیخ اقتصاددان دیگر مانند قبل دست روی دست نگذاشته و از برگزاری جلسات کمیسیون ویژه مجلس برای نظارت بر شیوه قانون هدفمندکردن یارانه‌ها خبر داد. به گفته مصباحی‌مقدم به احتمال قوی اولین جلسه کمیسیون ویژه با کارگروه دولت در طرح تحول اقتصادی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود هفته آینده خواهد بود که رئیس‌مجلس هم در این جلسه حضور خواهد داشت.
تلاش شیخ اقتصاددان بهارستان برای برگزاری جلسه کمیسیون ویژه با کارگروه دولت برای رفع ابهامات در حالی است که پیش از این نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس با نوشتن نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد خواستار توجه جدی دولت به چگونگی اجرای قانون یارانه‌ها و اطلاع‌رسانی شفاف به مردم شده‌اند.
در همان زمان بود که سیدعماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم از پیشنهاد عده‌ای از نمایندگان برای تعویق اجرای قانون یارانه‌ها به دلیل عدم شفافیت این قانون سخن به میان آورد.
این در حالی است که جمعی از مقامات دولت ازجمله وزیر کشور برخلاف همه نگرانی‌ها بر عزم دولت برای اجرای قانون یارانه‌ها و برخورد با اخلالگران یارانه‌ای تاکید کرده بودند. از این جهت بود که معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم پیش از این اعلام کرده بود سازمان تعزیرات با هر نوع اخلالگری در بازار در صورت اجرای قانون یارانه‌ها برخورد خواهد کرد. تمام هشدارها و نامه‌نگاری‌ها و اظهارنظرها در شرایطی اعلام می‌شود که هنوز دولت درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شفاف‌سازی نکرده است. اما علی‌رغم بی‌اطلاعی از زمان و نحوه اجرا در اواسط مهرماه بود که سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم از آمادگی نیروهای تحت امرش برای یاری‌رسانی به دولت در اجرای قانون یارانه‌ها خبر داد و در عین حال احتمال داد که جمعی مترصد ایجاد فتنه اقتصادی در کشورند و این گروه منتظرند تا قانون یارانه‌ها اجرا شود و سپس به این بهانه در کشور اخلال ایجاد کنند.
اما همه تدابیر امنیتی برای اجرای این قانون در حالی است که چند روز پیش نیز مصطفی کواکبیان با انتقاد از عدم شفاف‌سازی برای روند اجرایی قانون هدفمندی طی تذکری اعلام کرد که دولت هنوز اعلام نکرده رقم ۸۱ هزار تومان برای سه سال است یا چهار سال؟
که البته هیچ نماینده‌ای در مجلس پیدا نشد که اطلاعاتی در این خصوص در اختیار کواکبیان بگذارد.
تلاش بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی از دولت برای اطلاع‌رسانی هرچه سریع‌تر درخصوص هدفمندی یارانه‌ها در حالی است که، مسوولان دولتی همچنان از ارائه اطلاعات خودداری می‌کنند. این در حالی است که همین مردمی که اطلاعات به آنها داده نمی‌شود قرار است با دولت همکاری کنند تا دولت بتواند از پس این جراحی بزرگ اقتصادی برآید. اما پرسش این است که مگر قرار نیست همین مردم قیمت بنزین، برق، آب و گاز را بپردازند؟ پس چرا باید ناگهان مردم را شوکه کرد و یکدفعه همه قیمت‌ها را با هم و در یک شب اعلام کرد؟
این رفتار دولت در حالی است که به عقیده برخی کارشناسان اقتصادی تورم هفته‌های اخیر در بازار ناشی از انتظار تورمی است و مناسب‌ترین راه در این زمینه اطلاع‌رسانی دولت است. اما وقتی دولت و مسوولان دولتی هیچ اطلاعی به رسانه‌ها و مردم نمی‌دهند واقعا چگونه توقع دارند که رسانه‌ها دولت را در این زمینه یاری کنند؟ جالب این است که حتما مطابق روال معمول اگر مشکلی در کار پیش آمد همه چیز می‌افتد تقصیر همین رسانه‌هایی که اساسا به بازی گرفته نشدند!
آنچه دور نمای سخت و مشقت‌آوری را برای مردم و جامعه فراهم می‌کند عدم آموزش لازم و اطلاع‌رسانی کافی نسبت به آینده پیش روی آنهاست. به‌طوری که هنوز قانون هدفمندی اجرا نشده، ما شاهد افزایش قیمت کالاها ازجمله برق بودیم که تبعات آن را در استان‌های شمالی دیدیم. این برخورد و واکنش مردم به این معناست که هنوز زمینه ذهنی اجرای این طرح برای مردم فراهم نشده و مردم نمی‌توانند به خوبی این وضعیت را درک کنند و برایشان نامأنوس است. از طرفی اگر قرار باشد در اجرای این قانون قیمت برق یا سایر حامل‌های انرژی به این میزان افزایش یابد پرداخت آن در توان مردم نخواهد بود؟

 


 


ندای سبز آزادی: تابستان هم تمام شد اما تب اجاره مسکن فروکش نکرد. بیش از یک ماه از فصلی که همگان آن را فصل رونق جابه جایی می دانند، می گذرد اما بازار مسکن همچنان در تب و تاب گرانی است.
تب و تابی که به نظر می رسید با پایان تابستان کمی به آرامش برسد، اما اینچنین نشد و فعالان بازار نیز برای نشان دادن تداوم این وضعیت از مثلی استفاده می کنند که چند سالی است جای خود را در بین ضرب المثل های ایرانی باز کرده ” آنچه که گران می شود، ارزان نمی شود “.
هر چند که فعالان بازار مسکن با اشاره به تجربه سال های گذشته این جمله را بیان می کنند، اما در عین حال به وضعیت آشفته ای که این روزها بازار مسکن با آن دست و پنجه نرم می کند نیز نگاهی داشته و می گویند: معلوم نیست، قرار است چه اتفاقی بیفتد. مالکان بهای اجاره ملک خود را کاهش نمی دهند، آنها معتقدند با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بهای مسکن افزایش خواهد یافت و به همین دلیل اجاره ملک خود را بالاتر اعلام می کنند و حتی حاضرند ملک خود را خالی نگه دارند تا وضعیت مشخص شده و به اصطلاح ملک خود را به قیمت اجاره دهند.
این بی میلی مالکان برای کاهش ندادن بهای اجاره ملک و اعتقاد به گرانی مسکن در آینده ای نه چندان دور، جو روانی را بر بازار حاکم کرده است که تنها به گرانی گرایش دارد. فضایی که مالکان رقم زده اند و فعالان بازار اجاره بها به آن اشاره کرده و می گویند: مالکان به انتظار نشسته اند، بسیاری از مالکان که تا چندی پیش ملک خود را برای فروش گذاشته بودند، به پشتوانه این پیش بینی که پس از هدفمندی یارانه ها بهای مسکن افزایش می یابد پشیمان شده و منتظرند تا وضعیت بازار مشخص شود.
این به انتظار نشستن در حالی رقم خورده است که یکی از فعالان بازار در این خصوص می گوید: هیچ گونه پیش بینی از آینده بازار نمی توان داشت. افرادی هم که در این شرایط، آینده بازار را پیش بینی می کنند با اهداف خاصی که به سود خودشان تمام خواهد شد، دست به پیش بینی می زنند.
وی ادامه می دهد: نباید فراموش کرد که هر اتفاقی ممکن است بهای مسکن را افزایش دهد اما پایین آوردن قیمت آنچه که گران شده زمان بر و بسیار سخت است. چرا که اجاره مسکن امری توافقی است بین موجر و مستاجر. بر این اساس حتی اگر بهای ملک کاهش پیدا کند، موجر ملک خود را کمتر از اجاره قبلی اجاره نخواهد داد یا حاضر به فروش ملک خود نیست. به این ترتیب می بینیم که کاهش اجاره بها زمان بر و سخت خواهد بود.
در چنین شرایطی که فعالان بازار، گرانی و عدم اشتیاق به کاهش قیمت را در بازار اجاره بهای مسکن پایتخت به نمایش می گذارند، بهای اجاره مسکن در پایتخت لبخند تلخی به مستاجران می زند و انتظار گرانی را می کشد و این درحالیست که در این روزهای پایتخت یک واحد آپارتمان ۴۰ متری در خیابان جمهوری ۵ میلیون تومان ودیعه با اجاره ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود.
آپارتمان ۴۵ متری در بلوار مرزداران نیز با ۶ میلیون تومان ودیعه و ۳۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه، اجاره داده می شود. این متراژ آپارتمان در میدان سپاه ۳ میلیون تومان پول پیش می خواهد و ۳۳۰ هزار تومان اجاره ماهیانه.
در خیابان شریعتی- قدوسی، آپارتمان ۵۰ متری با قیمت ۴ میلیون ودیعه و ۴۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه قیمت داده می شود و این در حالیست که اجاره آپارتمان ۵۰ متری در سعادت آباد ۱۳ میلیون پول پیش می خواهد وماهی ۶۸۰ هزار تومان اجاره. در فلکه اول تهرانپارس نیز آپارتمان ۵۲ متری با ۶ میلیون ودیعه و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه، اجاره داده می شود.
آپارتمان ۵۵ متری در فاطمی نیز با ۵ میلیون ودیعه و ۵۵۰ هزار تومان اجاره ماهیانه قیمت دارد.
بهای اجاره ها در زیر ۶۰ نوسان زیادی ندارد اما با رسیدن متراژ ملک به بالای ۶۰ متر، قیمت اجاره بها تکانی می خورد و قیمت ها، نگاه ها را بر روی خود نگه می دارند. اجاره آپارتمان ۶۰ متری که امکان استفاده تجاری از آن ممکن نیست و مالک آن را تنها به زوج اجاره می دهد ۴۰ میلیون تومان رهن کامل است. در نارمک نیز آپارتمان ۶۰ متری ۸ میلیون تومان ودیعه و ماهی ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه می خواهد. آپارتمان ۶۰ متری در گیشا نیز ۱۰ میلیون پول پیش می خواهد با ماهی ۶۰۰ هزار تومان اجاره.
این در حالیست که آپارتمان ۷۰ متری در امیرآباد خیابان سیندخت با ودیعه ۱۵ میلیون تومان و اجاره ماهیانه ماهی ۵۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود. این متراژ در شریعتی ترکمنستان نیز ۱۰ میلیون و ماهی ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
آپارتمان ۷۵ متری در سعادت آباد نیز ۱۰ میلیون پول پیش از سوی مالکان را طلب می کند با ماهی ۶۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه و این در حالیست که این متراژ در دروس ۱۲ میلیون تومان پول پیش می خواهد با اجاره ای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی.
هر چند که به گفته فعالان بازار مسکن اجاره ملک در متراژهای پایین به دلیل تقاضای بیشتر همواره نوسان قیمت بیشتری داشته و میل به گرانی را بیش از سایر متراژها به خود دیده است اما اجاره بها برای املاکی با متراژ های بالاتر، تب گرانی دربازار اجاره بها را بیش از سایر متراژ ها به نمایش می گذارد، نمایش گرانی در بازار.
بر همین اساس اجاره آپارتمان ۸۰ متری در جنت آباد شمالی به ۱۰ میلیون ودیعه نیاز دارد و ۶۵۰ هزار تومان اجاره ماهیانه می خواهد. در بهار شمالی نیز این متراژ آپارتمان همین قیمت ها را با خود همراه کرده است و این در حالیست که در سیدخندان اجاره این متراژ آپارتمان ۵۰ هزار تومان گران تر است.
اما در فرمانیه آپارتمان ۸۳ متری با ۲۶ میلیون تومان پول پیش و ماهی ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه قیمت داده می شود و در قیطریه این متراژ آپارتمان ۱۰ میلیون تومان ودیعه می خواهد با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه . آپارتمان ۸۲ متری در پونک نیز ۴۶ میلیون تومان رهن داده می شود.
رسیدن با متراژهای ۹۰ متری دنیای دیگری از قیمت ها را در بازار اجاره پایتخت رقم می زند. آپارتمان ۹۰ متری در شهرک غرب ۲۰ میلیون تومان ودیعه می خواهد با ماهی ۴۰۰ هزار تومان اجاره.
در اشرفی اصفهانی نیز این متراژ آپارتمان با ۲۰ میلیون تومان پول پیش و ۵۵۰ هزار تومان اجاره ماهیانه قیمت داده می شود. همچنین آپارتمان ۹۲ متری در خواجه عبدالله ۵ میلیون ودیعه و ماهی ۸۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود.
۱۰۰ متر آپارتمان در پونک نیز ۲۰ میلیون تومان پول پیش با ماهی ۷۰۰ هزار تومان اجاره قیمت دارد و حال آنکه در تهرانپارس این متراژ آپارتمان ۴۵ میلیون تومان رهن می شود. در جلال آل احمد نیز این متراژ آپارتمان ۲۰ میلیون پول پیش با ماهی ۷۰۰ هزار تومان اجاره ماهیانه را از سوی مالکان طلب می کند.
به این ترتیب هر چند که دولتی ها همواره تاکید می کنند، بهای مسکن افزایش نخواهد یافت و دارندگان خانه های خالی متضرر خواهند شد، اما جوی از انتظار بر بازار مسکن پایتخت سایه انداخته و موجران را برای نشستن در انتظار آینده تشویق کرده است. این امر منجر شده است تا بازار هیچ گرایشی به کاهش اجاره بها نداشته باشد و موجران به پشتوانه پیش بینی خود مبنی بر گران شدن بهای ملک با هدفمندی یارانه ها، حاضر به اجاره آپارتمان خود کمتر از قیمت های تابستان نیستند.
منبع: خبر

 


 


ندای سبز آزادی: مهدی کوچک زاده نماینده وابسته به جناح دولتی با ادعای اینکه “عده‌ای با انگیزه‌های شیطانی درصدد فضاسازی حاشیه‌ای حول طرح هدفمندی یارانه‌ها هستند”، در عین حال اذعان کرد که هیچ اسناد و مصادیقی دال بر این ادعا در دست ندارد.
کوچک زاده و همچنین بزرگتر های جناح وی تاکنون همواره اتهام و تهمت به منتقدان می زدند و ادعا می کردند که سند آن موجود است اما اینبار وی پس از ادعای وجود فتنه اقتصادی مدعی وجود سند هم نشد.
به گزارش مهر، کوچک زاده درباره آنچه که تحت عنوان فتنه اقتصادی حول قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی برخی در کشور مطرح می‌شود، گفت: اینکه اسناد و مصادیقی وجود داشته باشد که بخواهیم به استناد آنها ثابت کنیم که عده‌ای علیه طرح هدفمندی یارانه‌ها اقدام می‌کنند به طور مصداقی چیزی نداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی حیاتی و ضروری است و لازم‌الاجرا از نظر همه دوستداران نظام است، افزود: با توجه به اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی اساسی و اجتناب ناپذیر است، لذا علیه اجرای آن فضاسازی‌هایی می‌شود که این فضاسازی‌ها در جهت تخریب روحیه مردم و ترساندن مردم از تبعات آن صورت می‌گیرد که باید دنبال کرد این فضاسازی‌ها از چه جهت است. آیا واقعاً خیرخواهانه است؟
نماینده مدعی اصولگرایی در مجلس همچنین با انتقاد از کارشناسانی که درباره تبعات نامطلوب اجرای این طرح به شیوه کنونی هشدار می‌دهند، خاطرنشان کرد: طرحی که به تصویب مجلس رسیده و همه سیاسیون کشور نیز بر مفید بودن آن اجماع دارند به چه دلیل آثار بسیار نامطلوب و ناخوشایندی از آن برای مردم تصویر می‌شود ، علت این است که عده‌‌ای در صدد فتنه انگیزی با مطرح کردن مباحثی در حاشیه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها هستند!

 


 


ندای سبز آزادی: آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه طبق خطبه ۲۳۸ نهج البلاغه، امام علی ‌(ع) به دلیل جهل و عدم آگاهی مردم و تبلیغات سوء عمروعاص و معاویه علیه ایشان، حکمیت را پذیرفت؛ تصریح کرد: در جامعه ای که تفکر عمروعاصی حاکم باشد و علی را کنار گذاشته باشند، قطعا علی اگر بخواهد مقاومت کند، محکوم به شکست است، ولی در قیامت حساب و کتاب و محکمه عدل است.
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله جوادی آملی، ظهر امروز در درس اخلاق خود در جمع پرشور طلاب حوزه و اقشار مختلف مردم به فوائد فن اخلاق اشاره کرد و اظهار داشت: فن اخلاق دارای ۴ فایده مهم است که پایین ترین آن در دنیا و سه فایده بزرگ آن در برزخ و قیامت است.
جامعه متمدن، جامعه اخلاقی است
ایشان، فایده دنیوی رعایت اخلاق و اخلاق مداری در جامعه را ایجاد جامعه متمدن دانست و افزود: جامعه متمدن حقیقی جامعه ای است که اخلاق در راس روابط اجتماعی مردم باشد.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به فواید اخروی اخلاق مداری ادامه داد: اخلاق طبی است که در برزخ به انسان حیات و سلامت می دهد و معماری است که بدن را در برزخ در برابر شدائد مرگ مقاوم نگه می دارد و هنری است که انسان را در برزخ، زیبا و سفید رو جلوه می دهد.
وی افزود: در فرهنگ دینی مصاف انسان با مرگ همواره به نفع انسان به پایان می رسد و انسان مرگ را می میراند و مرگ را می چشد نه این که مرگ انسان را بمیراند، چون «کل نفس ذائقه الموت» است نه برعکس؛ بنابراین انسان در برزخ زنده است و حیات دارد و اخلاق بدنی از خود می سازد که در برابر مرگ و شدائد آن مقاوم است، چون شدت مرگ باعث می‌شود برخی افراد، اولیات دین را فراموش کنند.
این استاد برجسته تصریح کرد: گرچه انسان در مصاف با مرگ پیروز است، ولی مرگ چنان قدرتی دارد که انسان با چشیدن آن وارد دنیای دیگری می شود، این انتقال برای برخی آنچنان شدید و دردناک است که در قبر هرچه از او می‌پرسند را می تواند جواب دهد.
تقوا و اخلاق است که برتری می‌آورد، نه زیبایی

وی در ادامه گفت: زیبایی برای همه مهم است، ولی هیچ امتیاز و فخری ندارد، بنابراین سهیل رومی با بلال حبشی هیچ امتیازی ندارند و آنچه باعث برتری بر دیگری می شود، تقوا و اخلاق الهی است. همه ما دوست داریم همچون یوسف نبی در برزخ حاضر شویم این کار اخلاق است و اخلاق می تواند انسان را در برزخ رو سفید کند.
آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: چنین فنی که ۴ فایده دنیوی و اخروی برای انسان دارد هرگز نمی تواند انتزاعی و نسبی باشد، برخلاف عقیده برخی غربی ها که تلاش می کنند اخلاق را نسبی جلوه دهند.
تبعات حاکمیت تفکر عمرو عاصی
این مفسر قرآن و نهج البلاغه با اشاره به خطبه ۲۳۸ نهج البلاغه اظهار داشت: این خطبه درباره جنگ صفین است و امام علی (ع) در این خطبه فتنه هایی که از داخل توسط اشعث و از خارج توسط عمر و عاص ایجاد شده را تشریح و علت پذیرفتن حکمیت را بیان کردند.
ایشان خاطرنشان کرد: حضرت علی‌(ع) به دلیل جهل و عدم آگاهی مردم و تبلیغات سوء عمروعاص و معاویه علیه ایشان، حکمیت را پذیرفتند و گفتند: « اگر من حکمیت را قبول نمی کردم مردم من را مخالف قرآن و معارض آن می پنداشتند».
این استاد حوزه تصریح کرد: در جامعه ای که تفکر عمروعاصی حاکم باشد و علی را کنار گذاشته باشند قطعا علی اگر بخواهد مقاومت کند محکوم به شکست است، ولی در قیامت حساب و کتاب و محکمه عدل است.

 


 


ندای سبز آزادی: جمعی از استادان و اعضای هئیت علمی دانشگاههای استان خوزستان، در اعتراض به تشدید فضای امنیتی حاکم بر دانشگاههای کشور و همچنین فشارهای وارده بر استادان دانشگاهها، با انتشار نامه ای از مقامات کشور خواستار آن شدند که از ادامه اجرای سیاست های ناسنجیده و مخرب در بخش آموزش عالی کشور- “که بنیان های علمی و فرهنگی کشور را هدف گرفته است”- جلوگیری نمایند.
به گزارش جرس، امضا کنندگان این نامه که اعضای هیئت علمی شش دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان خوزستان هستند، همچنین نسبت به حملات حکومت نسبت به رشته های علوم انسانی هشدار دادند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
به نام خدا
با گذشت نزدیک به هجده ماه از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و به رغم انتظار مردم و روحانیت معظم از مسئولان کشور مبنی بر لزوم کوشش و اتخاذ سیاست های منطقی برای آرام نمودن فضای عمومی کشور و بالا بردن اعتماد مردم به نظام اسلامی، متاسفانه هر از گاه شاهد انجام اقدامی تشنج زا در جامعه و به ویژه در محیط های آموزشی و دانشگاهها از سوی دستگاههای اجرایی هستیم و هیچ نشانه ای از اراده بازگرداندن وضع روانی و سیاسی جامعه به دوران پیش از انتخابات دیده نمی شود.
برای نمونه در بخش آموزش عالی و دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، می توان به اقداماتی مانند بازنسشته کردن و عدم تبدیل وضعیت استخدامی برخی اساتید منتقد دولت، عدم اجرای آیین نامه های حمایتی و اخلال در فعالیت علمی عده ای از اساتید، و جلوگیری از گسترش رشته های علوم انسانی در دانشگاهها اشاره نمود. جای شگفتی است که این اقدامات که به بهانه های واهی مانند معاند و برانداز خواندن اعضای هیات علمی مورد نظر انجام می شود، اخیرا شامل آن دسته از اعضای هیات علمی ای شده است که پیشینه درخشانی در خدمات اجرایی و حتی حضور در میدان های هشت سال دفاع مقدس داشته اند، که برای نمونه می توان به جلوگیری از تدریس برادر ایثارگر جناب آقای دکتر ولی ا.. شجاع پوریان، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و نماینده مردم بهبهان در دوره های ششم و هقتم مجلس شورای اسلامی اشاره نمود.
اینجانبان اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی استان خوزستان ضمن اعتراض به روند کنونی حاکم شدن فضای تهدید و دلهره بر دانشگاه ها و بر هم خوردن امنیت شغلی و حرفه ای اساتید، از بلند پایگان نظام می خواهیم تا با دور اندیشی، از ادامه اجرای سیاست های ناسنجیده و مخرب در بخش آموزش عالی کشور، که بنیان های علمی و فرهنگی کشور را هدف گرفته است، جلوگیری نمایند. بی گمان نابودی سرمایه های کشور از جمله محروم کردن میهن اسلامی از خدمات نیروهای شایسته و دلسوز عواقب ناگوار و غیر قابل جبرانی را در فرداهای پیش روی کشور در پی خواهد داشت.
والسلام علی من اتبع الهدی
ششم آبان ماه ٨٩
گروهی از اعضای هیئت علمی:
دانشگاه پیام نور خوزستان
دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین
دانشگاه علوم دریایی خرمشهر
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول
مجتمع فنی مهندسی خاتم الانبیاء بهبهان

 


 


ندای سبز آزادی: فرزند ارشد آیت‌الله خاتمی پدرش را مجسمه اخلاق می‌نامد و می‌گوید: ایشان هیچگاه به عنوان پدر مجتهد و عالم خانواده به ما نمی‌گفتند که به چه کسی رای بدهید.
به گزارش ایلنا، سیده فاطمه خاتمی، در پاسخ به سوالی در مورد ویژگی‌های شخصیتی برجسته مرحوم آیت الله خاتمی، اظهار داشت: در مورد پدرم مطلبی فراتر از پیام حضرت امام به مناسبت رحلت ایشان نمی‌توان گفت؛ امام در پیام خود، آیت‌الله خاتمی را “روشنفکری متعهد”، “مجتهدی بزرگوار” و “طرفدار بی بدیل اسلام ناب محمدی در عصر فریب و خودپرستى” می‌نامند که این صفت آخر بسیار مهم است، زیرا اگر کسی می‌خواهد جوانان پاک، روشن ضمیر و با استعداد را جلب کند، باید با آنها رو راست و صادق باشد.
وی افزود: امام همچنین در پیام خود می‌فرمایند که آیت الله خاتمی “یک عمر با تحجر و واپسگرایى جنگید”؛ همانطور که امروز هم باید به این مساله توجه داشت و این در حالی است که در عین غافل نشدن از دین و قرآن باید روز به روز رشد کرد و جلو رفت.
این قرآن پژوه نمونه تاکید کرد: اگر نورانیت، اعجاز و جذابیتی که در قرآن وجود دارد را با قلب پاک، تقدیم جوانان کنیم، حتما نسبت به آن گرایش پیدا می‌کنند.
فاطمه خاتمی یادآور شد: حضرت علی وقتی مبلغان دینی را به بلاد مختلف اعزام می‌کردند، به آنها توصیه می‌کردند که توجه تبلیغاتی خود را به نسل جوان معطوف کنند، زیرا آنها سریع تر شما را می‌پذیرند.
فرزند امام جمعه فقید یزد در مورد صفات اخلاقی پدرش، او را “مجسمه اخلاق” خواند و گفت: ایشان حتی یکبار امر و نهی پدرانه به ما نکردند و همواره صمیمانه سخن می‌گفتند. همچنین به عنوان مثال، در سن ۶۰،۷۰ سالگی به یک کودک ۱۰ ساله می‌گفتند که به قرآن خواندن من گوش بده و ایراداتم را بیان کن و از همین طریق به او شخصیت می‌دادند. لذا تمام توصیه‌های آیت الله خاتمی بر اساس قرآن و تعلیمات دین بود و عملشان هم بر همان اساس بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اخلاق سیاسی آیت الله خاتمی، اظهار داشت: در دوران حیات ایشان (پس از پیروزی انقلاب) چندین انتخابات برگزار شد، اما هیچگاه به عنوان پدر مجتهد و عالم خانواده به ما نمی‌گفتند که به چه کسی رای بدهید، بلکه می‌گفتند خداوند به شما عقل داده است و به وسیله آن می‌توانید تصمیم بگیرید. همچنین تاکید داشتند که رای دادن بر اساس آزادی و عقل بسیار بهتر از تحمیل کردن است.
سید فاطمه خاتمی در پایان با بیان اینکه در خانه ما دروغ، غیبت و هتاکی ممنوع بود و حتی بچه‌های خردسال اجازه به زبان آوردن عبارات رکیک را نداشتند، گفت: یک‌بار کسی به پدرم نامه‌ای نوشت که در آن سخنان رکیکی را آورده بود، اما وقتی از ایشان پرسیدیم که در این نامه چه آمده بود؟ پاسخ دادند که چیزی نبود، آن فرد نصیحتم کرده بود.
سید فاطمه خاتمی فرزند ارشد مرحوم آیت الله خاتمی نماینده امام خمینی در استان یزد و مادر شهید است که روز گذشته در همایش بین المملی بانوان قرآن پژوه مورد تقدیر قرار گرفت و از رئیس مجلس شورای اسلامی لوح تقدیر دریافت کرد.

 


 


ندای سبز آزادی: همزمان با ازسرگیری تحرکات گروه فشار و اخلال در برنامه بزرگداشت امام موسی صدر در اصفهان توسط کسانی که خبرگزاری فارس آنها را “دانشجویان ولایتمدار” نامیده است، حسین الله کرم هم تهدید کرد که اگر مسئولان ساز و کار لازم را برای ظهور و بروز انجام امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با بدحجابی در جامعه به وجود نیاورند، به زودی شاهد یک حرکت آنارشیستی مجدد از سوی جریان های حزب اللهی در جامعه خواهیم بود!
حسین الله کرم در گفتگو با مهر در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه، گفت: «ما با لایه های مختلفی از پدیده بدحجابی در داخل کشور روبرو هستیم که یکی از این لایه ها لایه ای است که از سوی دشمن خارجی در قالب گروه ها و مانکن ها فرهنگ مبتذل غربی را در جامعه ترویج می کنند که باید نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با آنها برخورد شدید و قاطع کنند».
این فعال سیاسی با بیان اینکه لایه دوم بدحجابی در جامعه لایه ای است که تحت تاثیر فضای دیجیتالی دشمن قرار گرفته است و عمدتا سیاسی عمل می کند، گفت: «امروز ما با بدحجابی سیاسی روبرو هستیم که برای مقابله با این لایه هم نیازمند برخورد امنیتی و هم نیازمند آگاه سازی توده های مردم هستیم».
الله کرم اضافه کرد: «اما لایه عموم تری وجود دارد که آن توده مردم هستند که عمدتا اسلام را دوست دارند و حجاب اسلامی را رعایت می کنند اما متاسفانه با این وجود بخشی از این لایه سوم تحت تاثیر لایه اول ( مانکن نماها) و لایه دوم ( بدحجابان سیاسی) قرار گرفته اند».
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: «برخی معتقدند با این دسته افراد باید به طور نرم افزاری برخورد کرد و به گسترش تولید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرداخت تا بدحجابی جایگاه خود را از دست بدهد».
وی با تاکید بر اینکه الگوی ما باید الگوی برخورد قانونی باشد، گفت: «با وجود اینکه معتقد هستند که باید از سوی مسئولان برخورد قانونی با این هنجارشکنی در جامعه صورت گیرد اما اگر امر به معروف و نهی از منکر از طرف مردم تعطیل شود و یا مسئولان ساز و کار لازم را برای ظهور و بروز آن به وجود نیاورند ما به زودی شاهد یک حرکت آنارشیستی ( هرج و مرج طلبی) مجدد از سوی جریان های حزب اللهی خواهیم بود».
الله کرم با بیان اینکه البته ما جایگاه دولتی را برای خود دولت محفوظ می دانیم و معتقدیم که دولت باید عملکرد قانونی در همه زمینه ها به ویژه اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه داشته باشد، گفت: «اما همین قوانین اسلامی برای مردم جایگاهی قائل شده اند که این جایگاه با حضور در صحنه و امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد اما فقط در چارچوب لسانی نه اجرایی».
وی ابراز امیدواری کرد که دولت و مسئولان ذیربط بتوانند فضا و جایگاهی را برای حضور مردم در صحنه ایجاد کنند و در عین حال تهدید کرد که در غیر این صورت مردم بیکار نخواهند نشست.

 


 


ندای سبز آزادی: آیت الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید منتقد، در تماسی تلفنی با پدر ضیاء نبوی، دانشجوی زندانی در تبعید، گفت‌وگو و ابراز همدردی کرد.
به گزارش دانشجونیوز، آیت الله زنجانی، در این تماس که غروب روز چهارشنبه پنجم آبان ماه صورت گرفت، در جریان آخرین وضعیت این دانشجوی محروم از تحصیل قرار گرفت.
پیش از این نیز مهدی کروبی و زهرا رهنورد در تماس هایی با خانواده نبوی ابراز همدردی کرده بودند.
سید ضیاء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که به ده سال حبس تعزیری محکوم شده، به تازگی از زندان اوین به زندان کارون اهواز تبعید شد. همچنین گزارش شده که وی پس از ورود به زندان اهواز از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
سید علی اکبر نبوی (پدر ضیاء) چندی پیش، پس از بازگشت از زندان اهواز و ملاقات با فرزندش، به اداره اطلاعات فرا خوانده شد و بابت مصاحبه ها و پیگیری وضعیت فرزندش تحت فشار و بازجویی قرار گرفت.

 


 


ندای سبز آزادی: گروهی از بسیجیان مستقر در دانشگاه اصفهان که خبرگزاری فارس آنها را دانشجویان “ولایتمدار” ذکر کرده، در جریان بزرگداشت امام موسی صدر در آن دانشگاه، با ایجاد آشوب و هیاهو و تهدید، مراسم را با اخلال مواجه ساختند.
به گزارش جرس، اواسط هفته جاری، برنامه ای تحت عنوان “جهان چهارم در اندیشه امام موسی صدر” توسط انجمن علمی فلسفه دانشگاه اصفهان – و با سخنرانی احسان شریعتی – در حال جریان بود، که هنگام پرسش و پاسخ، عده ای از حامیان دولت، هنگام شنیدن وقایعی تاریخی پیرامون مفقود شدن امام موسی صدر در لیبی و ارتباطات بین مقامات جمهوری اسلامی با رهبران لیبی، با هتاکی و خشونت سعی در به هم زدن جلسه را داشتند.
این منبع خبری خاطرنشان کرد این جلسه در ارتباط با اندیشه فلسفی امام موسی صدر بوده است، که بخاطر فقدان٣٢ ساله وی و عدم پی گیری مناسب توسط دولت ایران، از خانم پالیزبان عضو ارشد موسسه “یاران صدر”(وابسته به خانواده امام موسی صدر) دعوت به عمل آمده بود تا در پرسش و پاسخ این مراسم شرکت کند.
همچنین آمده است “در حین سوال و جواب ها، ناگهان مسئله ارتباط ایران و لیبی پیش می آید که در جواب، از دولت کنونی انتقاد می شود که تشنج در سالن بوقوع می پیوندد .”
گزارش مذکور همچنین تصریح کرد این جلسه با استقبال فراوان دانشجویان برگزار شد و تنها عده ای سعی در اخلال در جلسه را داشتند که با هوشیاری و اعتراض دانشجویان به عملکرد آنان، به بیرون هدایت شدند و جلسه به روال عادی برقرار شد.
خبرگزاری فارس در این مورد نوشته است در اواسط جلسه که سخنران با اعتراض دانشجویان ارزشی و ولایت‌مدار روبرو شد، برگزار کنندگان جلسه با هیاهو و ضرب و شتم، دانشجوی منتقد را از تالار بیرون کردند و هنگامی که با درخواست تریبون از سوی دانشجویان ارزشی روبرو شدند با تعیین شروطی برای حضور در پشت تریبون، از حضور منتقدان در پشت تریبون جلوگیری کردند. دانشجویان ولایتمدار نیز با دیدن این اقدامات با ترک جلسه اعتراض خود را اعلام کردند. ”
فارس نوشته است “برگزار کنندگان این جلسه که از جمله حامیان فتنه سبز بودند، ضمن تحریف اندیشه امام موسی صدر سعی در ارائه چهره رفرمیسم و قائل به تساهل و تسامح از امام موسی صدر داشتند و در تلاش بودند که افکار خاصی را در ذهن مخاطبان القا کنند؛ همچون : “نقش گروه جلال‌الدین فارسی در ربوده شدن امام موسی صدر”، “تساهل و تسامح امام موسی صدر در برخورد با دشمنان و مخالفان”، “عدم دستیابی انقلاب اسلامی به آرمان‌ها و اهداف خود و معرفی ایران دارای مکتب شیعی صفوی و امام موسی صدر شیعه علوی و تقابل این دو” و …
سید موسی صدر، مرجع دینی و سیاسی شیعیان است که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان آن کشور را عهده‌دار شد.
امام موسی صدر در ۳ شهریور سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز ۹ شهریور ربوده گردید. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا، و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج امام از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب نمودند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمده، تماما گواه آنند که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته‌است.
در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که امام موسی صدر همچنان زنده بوده و چون برخی دیگر از علمای اسلامی، شرایط زندان حبس ابد را می‌گذراند. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ توسط سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منعکس گردید، اعلام شد امام موسی صدر در اواخر سال ۱۳۷۶ توسط برخی زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس مشاهده گردید و اندکی پیش از ماه رمضان گذشته به مکانی دیگر انتقال یافته‌است.
آخرین خبر اینکه تازگی یک منبع دیپلماتیک لیبیایی که از نظام معمر قذافی رهبر لیبی جدا شده است ، به “الجزایر تایمز” گفت سید موسی صدر رهبر جنبش محرومان لبنان، هنوز درقید حیات است و زیرنظر دستگاه‌های امنیتی لیبی و درمکانی بسیار ویژه نگاهداری می شود.

 


 


ندای سبز آزادی: نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به یک قدرت علمی برتر در منطقه و جهان تبدیل شویم و در کمترین زمان ممکن به یک قدرت اقتصادی تهدیدناپذیر تبدیل شویم و این اهداف بدون مدیریت راهبردی محقق نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی صبح پنج‌شنبه در اولین همایش ملی مدیریت راهبردی تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله گفت: با توجه به حقیقتی که در ادبیات مدیریت وجود دارد فقدان یک جهان بینی روشن امکان انجام یک مدیریت راهبردی را از بین خواهد برد. انبیای الهی با چشم اندازی روشن در عرصه مدیریت جهان ورود پیدا کردند و قرآن نیز برای آینده بشر چشم انداز روشنی را تعریف کرده است که جامعه بشری به مرتبه‌ای از دانش و اخلاق دست پیدا کند تا برای قسط و عدالت قیام نماید و متن جامعه به این حیات ارزشمند آراسته شود و این مهم هنگامی تحقق پیدا می‌کند که اداره کره خاکی در دست انسان‌های صالح قرار گیرد.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از این افتخار برخوردار است که معمار کبیر آن دقیقا در راستای این هدف متعالی حرکت کرد و تعریف خود را با یک مدیریت راهبردی دقیق، قیام برای خدا قرار داد و با این نگاه جامعه اسلامی را در مسیر انجام این رسالت بزرگ پیش برد و با این نگاه است که نمی‌توان نظام را در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تعریف کرد که اگر این تعریف بود نه این اقتدار سیاسی و نه این قدرت برآمده از حضور امت‌های اسلامی در کنار ما وجود نداشت و نه این هجمه قداران و چکمه پوشان غرب.
ابوترابی خاطرنشان کرد: با این چشم انداز است که ملت لبنان در کنار ملت ما برای رسیدن به یک هدف و تحت مدیریت راهبردی یک رهبر صالح حرکت می‌کنند.
وی افزود: امروز ملت عراق در راستای این هدف متعالی منافع آمریکا و دنیای غرب را در خاک خود مورد هدف قرار داده است و برای دسترسی به این چشم انداز باید ایران اسلامی را به قدرت اول در تمام زمینه‌ها در منطقه تبدیل کنیم.
نایب رییس اول مجلس اظهار کرد: امروز ما اقتدار تحسین برانگیز سیاسی را در منطقه به دست آورده‌ایم و آیا می‌توان قدرت سیاسی ملت ایران و نظام را که برآمده از اراده ملی و متکی بر اراده ملی است را با سایر قدرت‌های سیاسی منطقه و فرامنطقه مقایسه کرد. کدام قدرت را می‌شناسید که بتواند سه دهه در برابر آمریکا و قدرت‌های حاکم بر جهان بایستد.
وی افزود: همانطور که ما قدرت سیاسی و امنیتی در منطقه هستیم باید به یک قدرت علمی برتر در منطقه و جهان تبدیل شویم و از طرف دیگر باید در کمترین زمان ممکن به یک قدرت اقتصادی تهدیدناپذیر تبدیل شویم و این اهداف بدون مدیریت راهبردی محقق نخواهد شد و اینها همه در سایه اقتدار فرهنگی، اعتقادی و ارزشی ماست که باید آنها را با تمام وجود ارج بنهیم و بر تقویت ارکان آن همت کنیم.
وی افزود: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما باید اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. در حوزه علم و تبدیل دانش به فناوری گام‌های بی شماری برداشته شده و این دانشگاه (دانشگاه عالی دفاع ملی) یکی از رویش‌های آن است.
ابوترای خاطرنشان کرد: در عرصه تبدیل شدن به قدرت اقتصادی با چالش‌هایی مواجه هستیم و اگر بخواهیم قدرت اقتصادی اول منطقه باشیم باید در برنامه پنج ساله پیش رو رشد ۸ درصد را تجربه کنیم. این در حالی است که امروز در شرایط نامطلوبی قرار داریم. با این شرایط موجود باید در سال پایانی اجرای برنامه رشد اقتصادی حدود ۱۳ درصد را داشته باشیم و باید حداقل بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار به بدنه اقتصادی کشور تزریق کنیم و برای اینکه قطع رابطه از درآمدهای نفتی داشته باشیم باید گام‌های بسیار بلندی را برداریم.
وی عنوان کرد: درآمد مالیاتی نتوانسته بیش از ۳۰ درصد از هزینه‌های دولت را پوشش دهد که این زیبنده کشور نیست. باید انضباط مالی را در راس تمام کارها قرار دهیم. تامین کسری بودجه از صندوق ذخیره ارزی کار دولت‌مردان عادل و مدیران هوشمند نیست. باید در گام اول تامین هزینه‌های اجرایی را از درآمدهای نفت و گاز قطع کنیم و بعد از هزینه‌های عمرانی.
ابوترابی افزود: تلاش در جهت اجرایی نمودن برنامه‌های پنج ساله یک برش کوتاه مدت برای رسیدن به چشم‌انداز است و بودجه سالیانه نیز باید دقیقا در بستر تحقق اهداف برنامه پنج ساله باشد و ما با این نگاه فاصله قابل تاملی داریم. نگاه فرابخشی، حرکت منطبق با برنامه، بودجه ریزی عملیاتی در راستای کاهش هزینه‌ها و مدیریت خورد و کلان ما نهادینه نشده است.

 


 


ندای سبز آزادی: محمود احمدی نژاد در اظهاراتی حاکی از فرافکنی، تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی را به تغییر نظام های بین المللی موکول کرد!
به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس دولت دهم که در همایش ملی نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه عالی دفاع ملی سخن می‌گفت، با همین صراحت، دستیابی ایران به اهداف خود در سند چشم انداز ۲۰ ساله را مشروط به تحول در مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جهان دانست و تاکید کرد: تحقق این امر منوط به آن است که مناسبات جهانی تغییر کند و مناسبات جهانی در خدمت تحول کشور قرار گیرد.
احمدی نژاد که در دولت قبلی و فعلی تاکنون نه تنها هیچ گام مهمی در جهت اهداف چشم انداز بیست ساله نظام برنداشته، بلکه در اجرای برنامه چهارم توسعه را به کمتر از یک سوم اهداف آن رسیده است، به جای بیان راههای رسیدن به هدف اصلی چشم انداز یعنی کسب جایگاه اول برای ایران در منطقه، به فرافکنی به سمت اهداف خیالی جهانی پرداخت و گفت: برای ساختن ایران باید افق روشنی را برای کشور ترسیم کنیم که این افق باید آنقدر بلند باشد که همه ملت ها آرمان خود را در تحقق آن بدانند.
وی افزود: اگر افق را در نقطه ای قرار دهیم که کل جامعه بشری در تحقق آن مشارکت کنند شرایط عوض می شود.هر چه قدر افق نگاه گسترده تر باشد امکان هم افزایی در عرصه بین المللی بیشتر است. در افق نگاه جهانی هر اتفاقی می تواند به فرصت تبدیل شود و تبدیل تهدیدها به فرصت ها ارتباط مستقیمی با افق نگاه دارد.
احمدی نژاد به جای اشاره به میزان نیل به هدف چشم انداز در خصوص کسب جایگاه اول ایران در منطقه، به ایراد سخنانی در تناقض با سند چشم انداز یا دست کم مغایر با آن پرداخت و تصریح کرد: اگر افق نگاه ایران محدود به منطقه بود وقایع منطقه یک خطر عظیم و تهدید نابودکننده تلقی می شد اما در افق نگاه جهانی ایران تهدیدها به فرصت تبدیل شدند. وقتی افق نگاه آینده دور، نه به معنای زمانی بلکه معنای کمالی را در برگیرد همه حوادث، ‌اتفاقات و طراحی های شیاطین می تواند در خدمت اهداف ما قرار بگیرد.

 


 


ندای سبز آزادی: رئیس مجلس هفتم با اعتراف به عملی نشدن ۷۰ درصد برنامه چهارم توسعه در دولت احمدی نژاد، مدعی شد که ظرفیت‌های دولت و مجلس در قانون برنامه چهارم در نظر گرفته نشده است!
به گزارش خبرگزاری‌ها، حداد عادل با اذعان به اینکه مجلس و دولت اصولگرا با هم هماهنگ نیستند و هر یک ساز خود را می‌زنند، از نبود حزب اصولگرا و اتاق فکر برای این جریان انتقاد کرد و گفت: مادامی که پشت سر دولت و مجلس یک جای واحد نداشته باشیم که اینها با هم در کلیت با هم همسو شوند و در مسائل فنی و کلام اداره کشور هماهنگ شوند این داستان تا ابد ادامه خواهد داشت و ربطی به اینکه چه کسی رئیس‌جمهور و چه کسی نماینده و رئیس مجلس باشد ندارد.
این نماینده حامی احمدی نژاد البته مشخص نکرد که چرا در دوران حاکمیت فعلی، بسیاری از احزاب و فعالان سیاسی و مدنی با تیغ توقیف و پلمب و سرکوب، از صحنه حذف شده‌اند. اما در عین حال از نبود حزب فعال و مؤثر در جناح اصولگرا انتقاد کرد و گفت: امروز یک آدم خوبی پیدا می‌شود به او می‌گویند آیا حاضری نماینده شوید و وی مقداری این پا و آن پا کرده و می‌گوید بله، سپس هم به‌عنوان نماینده انتخاب می‌شود و در طرف مقابل فردی وزیر می‌شود اما نه وزیر نه نماینده، به هیچ جای واحدی مرتبط نیستند. شاید شما مباحث را به چشم مبالغه ببینید شاید هم اینگونه نباشد، ولی خالی از واقعیت نیست.
وی همچنین بدون اشاره به نقش احمدی نژاد در ویران کردن سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و به زیر سلطه خود درآوردن این نهاد کارشناسی، گفت: سازمان برنامه کارش این است که مدیریت راهبردی را اعمال کند. اما الان چند سال است که دولت گزارش پیشرفت قانون برنامه را به مجلس ارائه نمی‌دهد و البته مجلس هم تلاشی برای دریافتی این گزارش نمی‌کند.
حدادعادل خاطرنشان کرد: در مجلس و قانون برنامه، مقرر شده که رئیس‌جمهور موظف است سالانه گزارش پیشرفت برنامه را به مجلس ارائه کند. من یازده سال است که در مجلس هستم و امروز از یک دانشجو کارشناسی ارشد یا دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی می‌خواهم که بیاید در این موضوع به‌عنوان پایان نامه خود تحقیق کند که از وقتی که این قانون در مجلس تصویب شد و روسای جمهور موظف به ارائه گزارش سالانه از برنامه قانون شده‌اند، اولا چند بار این کار صورت گرفت؟ ثانیا وقتی که روسای جمهور آمدند برای ارائه گزارش چه چیزی گفته‌اند؟
وی ادامه داد: گرچه این موضوع تلخ است اما آسیب‌شناسی به حساب می‌آید. خرده نگیرید زیرا قدرت نظام به قدری است که جرات می‌کند با ضعف خود روبه‌رو شود، این واقعیت‌هایی هستند که اگر به زبان نیاوریم از بین نمی‌برند. ما نسبت به این موضوعات ما بیچاره نیستیم و در فکر چاره‌ایم بیچاره کسی است که در فکر چاره نباشد.
وی تصریح کرد: تاکنون ۲ الی ۳ مورد بوده که رئیس‌جمهور آمده و گزارش داده است و نه دیگر مجلس اصرار بر این امر دارد، نه دولت تمایل نشان می‌دهد. زمانی هم که تظاهر به اجرای قانون بود. جالب است بروید ببینید که به هنگام ارائه گزارش مطالب چقدر مستند به قانون برنامه بوده و به‌عنوان مثال ۵۰ دقیقه نطق چقدر داخل در موضوع صورت گرفته، یعنی پیشرفت در قانون برنامه، موضوع گزارش بوده اما محتوا چیز دیگری بود و این نشان می‌دهد یک جای کار ما لنگ است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه از سازمان برنامه و بودجه (که در دولت اصلاحات، نام و ماموریت آن به “سازمان مدیریت و برنامه ریزی” تغییر یافت) یاد کرد و بون اشاره مستقیم به خطای احمدی نژاد در انحلال این نهاد کارشناسی با سابقه شصت ساله، گفت: البته چون نام آن عوض شده و نمی‌دانم چه بوده، اما آن مرحوم هر چه که بود اگر می‌خواست خوب باشد کارش این بود که مدیریت راهبردی را اعمال کند.
حداد عادل همچنین با اذعان به اینکه تنها حدود ۳۰ درصد قوانین برنامه چهارم عملی شده است، گفت: این به این دلیل است که ظرفیت مجلس و دولت را در قانون برنامه در نظر نمی‌گیریم. مجلس بیش از سالی ۱۲ الی ۱۴ قانون جامع را نمی‌تواند تصویب کند و دولت هم به همین صورت. باید بین مدیران ارشد کشور نوعی همدلی و همزبانی در اجرای قوانین حاکم شود.

 


 


ندای سبز آزادی: خانواده زندانیان سیاسی در سی یکمین بیانیه خود از رنج و درد شان و امید به خدایشان گفتند.

در گوشه ای از این بیانیه آمده است « گویی ناله های پیران و ضجه های خردسالان و اندوه جوانانمان، اکسیر حیات کسانی است که همسران و عزیزان ما را به بند کشیده اند. گویی پایمال کردن حقوق زندانیان سیاسی و فشار مضاعف و روزافزون بر خانواده های آنان برای دستگاه امنیتی کشور اسلامی مان، فرض و واجب است »

به گزارش نوروز متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

به نام او که یادش شفای دل هاست

امروزپس از یک سال و چندماه که از حوادث پس از انتخابات می گذرد، هنوز اندرخم یک کوچه ایم. گویی رنج های خانواده های زندانیان سیاسی پایانی ندارد. گویی ناله های پیران و ضجه های خردسالان و اندوه جوانانمان، اکسیر حیات کسانی است که همسران و عزیزان ما را به بند کشیده اند. گویی پایمال کردن حقوق زندانیان سیاسی و فشار مضاعف و روزافزون بر خانواده های آنان برای دستگاه امنیتی کشور اسلامی مان، فرض و واجب است. چگونه است که در قوه قضائیه ما با وجود قضات مستقل و آزاده و قوانین پیشرفته مبتنی بر تعالیم قرآن، این چنین گستاخانه و بی پروا ابتدائی ترین حقوق انسان ها نقض می شود؟
متأسفانه امروز قضات مستقل و آزاده نادیده گرفته می شوند و قاضی وابسته و گوش به فرمان ترفیع می گیرد! رفتار دستگاه قضائی در حوادث اخیر ثابت کرد که قضات صادرکننده احکام، عدالت را نمی شناسند و انصاف را به دست فراموشی سپرده اند و شیوه ای اتخاذ کرده اند که حاصل آن حکم ها و قرارهای سنگینی است که به وضوح جز با کینه توزی و غرض ورزی سیاسی هیچ مصلحت دیگری در صدور آن نقشی نداشته است.
متأسفانه آمران این احکام هرچه می توانستند در حق ما و عزیزان مان کردند. آزاداندیشان معترض را به بند کشیدند، آزار دادند، از حقوق اولیه شان محروم کردند، ناسزا گفتند، تحقیر کردند تا به خیال خام خود آنان را خرد کنند و در نمایش از پیش نوشته شده شان به صحنه برده مضحکه شان را تکمیل کنند. غافل از آن که براساس سنت الهی «و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین» بالاخره اززبان یکی از خودی هایشان سناریوی فتنه سیاهشان افشا خواهد شد. مشفق نامی واسطه این افشاگری و پرده برداری از طرح سیاه کودتا شد و واضح و آشکار پشت صحنه را توضیح داد. ولی متأسفانه امروز که تنی چند از قربانیان آن حوادث؛ رسیدگی به فجایع انجام شده و رسیدگی به نقش کودتاگران را خواستار شده اند، به جای این که قوه قضائیه به شکایت شاکیان رسیدگی کند، به عکس رفتار می کند. شاکیان را به زندان برمی گرداند، خانواده ها را در فشار مضاعف قرار می دهد و همسران آزادگان دربند، میردامادی، سحرخیز، زیدآبادی، تاجرنیا، سلیمانی، احمدی امویی، میردامادی و دیگران را احضار و بازجویی و تهدید می کنند. عزیزانی را که پرونده دارند و حکم برایشان صادرشده تهدید به اجرای احکام می کنند، همسران و دختران بعضی را تهدید و حتی بازداشت می کنند و به طرق مختلف سعی در از هم پاشیدن جمع صمیمی خانواده های زندانیان سیاسی دارند که طی این دوران طولانی هجران عزیزانشان، یار و غم خوار یکدیگر و کمک حال هم بوده اند، می کنند و به خواسته به حق تشکیل کمیته حقیقت یاب استنکاف می ورزد. غافل از آن که ضجه های نوزادان و خردسالان، نفرین و دعای پیران و رنج هجران همسران و فرزندان برومند مان انگیزه پایداری ما در راه حقمان بوده و مدد و یاری خدای مهربان مان، بهترین پشتوانه برای صبوری و ایستادگی در مسیر تحقق آرمان های آزادی و عدالت خواهانه ماست. و آنان که خود را فعال مایشاء می دانند و شیوه همه جباران و ستمگران عالم را پی گرفته اند، بدانند که تا کنون نه نان ما را جز خدایمان داده و نه شرف و ایمان ونام مان جز با اراده قاهر او حفظ می شود. شما راه خود روید و ما نیز راه خود می گیریم که خدایمان را برای خود و عزیزانمان کافی می دانیم و تنها به او پناه می بریم و توکل می کنیم.
حسبناالله نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر
6/8/1389
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته