-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

Latest News from Emrooz for 10/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: بعد از ظهر روز جمعه به مناسبت سالروز میلاد شهید علی موسوی بستگان وی با حضور بر مزار این شهید در قطعه ۹ بهشت زهرا یاد و خاطره ارجمند او را گرامی داشتند.

به گزارش کلمه کیکی با نوشته «پدر شهیدم تولدت مبارک» بر روی سنگ قبر مزار گل اندود و متبرک شهید قرار داده شده بود و حاضرین با سکوتی حزن آلود نفرت خود را ازستمی که بر این خانواده مظلوم و دردمند رفته است، فریاد می کردند. فضای سنگین حاکم بر این مراسم مانع از آن بود که کسی لب به سخت بگشاید اما پدر شهید با چشمانی اشک بار از او خاطره ای بیان کرد و یادگار او فاطمه، نوشته ای کوتاه را به شرح زیر به پدر هدیه داد:

تولد واقعی پدرم امروز نبود. تولد واقعی او همان ظهر عاشورایی بود که خون گرمش از سینه جاری شد و همان دم که به سوی محبوب شتافت. او تبریک تولدش را از آن یاران مظلوم عاشورا می گیرد نه من و ما.

خوشا به حال او و همه شهیدانی که این گونه تولدشان را جشن گرفتند و خوشا به حال ما که توفیق درک آنان را داشتیم هرچند خیلی کوتاه

برادر فرزندان شهید کیک تولد او را تقسیم کرده خیرات کردند و عطر خوش صلوات روح جان حاضرین را نوازش داد و آرامشی بر دل ها افکند.

گفتنی است که برگزاری جشن میلاد شهیدان در بهشت زهرا و جشن تولد زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین، رسمی است که از آغازین روزهای پس از انتخابات پاس داشته می شود و مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است.


 


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار عقیده کرد "در دوران فتنه بعضی از خواص و بزرگان كه تجربه‌ طولانی، سوابق درخشان، علم و درایت و دسترسی به منابع اطلاعات داشتند به دره سقوط كردند."


به گزارش ایرنا، مجتبی ذوالنور در سخنرانی‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سفر رهبری به قم افزود: موضوع بصیرت یكی از محوری‌ترین سخنان رهبری در بیش از یك سال گذشته است كه در تجمع‌های مختلف در سفر قم نیز بر آن تاكید مجدد كرده است.


ذوالنور با اشاره به اینكه "بصیرت متناسب با هر عرصه‌ای متفاوت است"، افزود: بصیرت در دوران دفاع مقدس نوعی بود و امروز در دوران جنگ نرم و تهدیدات آشكار دشمن به شكل دیگری لازم است.


وی با اطلاق "فتنه" به اعتراضات مردمی بعد از انتخابات، مدعی شد "در دوران فتنه بعضی از خواص و بزرگان كه تجربه‌ طولانی، سوابق درخشان، علم و درایت و دسترسی به منابع اطلاعات داشتند به دره سقوط كردند اما در همان زمان، روستایی‌ای را مشاهده می‌كنیم كه هدف‌گیری و جهت‌گیری او دقیقا متناسب با آرمان‌های امام و مسیری است كه ولی امر مسلمین تعیین می‌فرمایند. "


ذوالنور با بیان اینكه بصیرت حتی به معنای داشتن چشم و بصرهم نیست و متناسب با هر عرصه‌ای متفاوت است، خاطرنشان كرد: تشخیص جبهه دشمن در دوران دفاع مقدس كه استكبار جهانی در مقابل امام و مردم صف كشید كار راحتی بود اگر چه در آن زمان نیز عده‌ای بصیرت لازم را نداشتند.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار عقیده کرد "در زمان فتنه، از چپ‌های تند و ملایم كمونیستی و راست‌های لیبرال گرفته تا انجمن پادشاهی‌ ایران، بهایی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و جبهه بیرونی از جمله پارلمان و مجلس عوام انگلیس بیانیه صادر كردند و نقش آفرینی بی‌بی‌سی را نیز در جریان فتنه ایران و تهران ستودند. "


این مقام روحانی سپاه افزود "حتی رییس جمهورآمریكا هم خطاب به فتنه گران اعلام می‌كند كه ما فریاد شما را شنیدیم و پشت سر شما هستیم و گلدن تایم تبلیغاتی خود را نثار فتنه‌گران می‌كند. "

ذوالنور با طرح این سوال كه "كسانی كه عَلَم خط امام را به دوش می‌گیرند و عنوان خط امام را با خود یدك می‌كشند آیا لازم نیست به ملاكی كه امام به ما داد رجوع كنند؟"، گفت "اینها باید از خود بپرسند كه چرا دشمن از آنها حمایت و تجلیل می‌كند و به چه منظور است كه می‌گوید ما پشت سر شما هستیم؟"


ذوالنور گفت: كسانی هستند كه می‌دانند دست دشمن فعال است اما چرا در زمان فتنه نتوانستند صف خود را مانند قاطبه مردم كه ممكن بود در اثر القائات باطل دچار تردید شوند، از بیگانگان جدا كنند؟! وی پاسخ این پرسش را "فقدان بصیرت لازم" دانست و تاكید كرد: باید تلاش كنیم تا بر بصیرت خود بیافزاییم چرا كه در حقیقت، بصیرت خرج و سوخت حركت اصیل انقلاب است.


رهبر جمهوری اسلامی در جریان سفرخود به شهر قم، با تاکید مجدد بر واژه های "فتنه" و "بصیرت"، اعتراضات مردمی بعد از انتخابات سال ٨٨ را از "بر اثر بی بصیرتی" گروهی ذکر کرد، که به زعم وی، "ادعای تقلب را مطرح کردند، اما راه قانونی و مشخص را طی نکردند." آقای خامنه ای برای حامیان خود مجددا دست به شبیه سازی تاریخی زده و با بیان اینکه "فریب خوردن جمعی از یاران حضرت علی در جنگ صفین از مصادیق بارز بی بصیرتی در تاریخ است"، اظهار عقیده کرده بود "این غفلت ها و بی بصیرتی ها اگر امروز تداوم یابد، غیرقابل قبول است."


 


محمد داوری، معلم زندانی و سردبیر سایت سحام‌نیوز که از ۱۷ شهریورماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد و از سوی دادگاه بدوی و تجدیدنظر به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده، در نامه‌ای خطاب به خانواده‌اش از آنها خواسته است که علی‌رغم میل باطنی‌اش، برای «اعتراض به قطع بودن تلفن بند ۳۵۰ زندان اوین» به ملاقات او نیایند تا شاید «در رفع این محدودیت و جلوگیری از استمرار این تضییع حق موثر زندانیان» قدمی برداشته باشد.

به گزارش بامدادخبر، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

خدمت خانواده‌ی محترم و عزیزم، مادر مهربان و صبورم و برادران و خواهران مهربانم

یک سال بیشتر است که رنج رفت و آمد وسفر را تحمل می نمایید تا با چند دقیقه ملاقات با هم تسکین یابیم؛ می‌دانم خم به ابرو نمی‌آورید و با افتخار این همه مشقت را به جان می خرید و هر بار که به ملاقات می آیید ده‌ها خاطره‌ی شیرین نیز به همراه می‌آورید، خاطرات شیرینی که پر است از لطف و بزرگواری اقوام، دوستان و آشنایان و حتی کسانی که من آنها را نمی‌شناختم اما گویا آشناتر از هر کسی هستنند، خاطراتی که هر کدام برایم مایه‌ی افتخار است. پس از هر ملاقات نیز قلب‌تان را با تپش‌های امیدبخش تازه‌تری اینجا جا می‌گذارید و قلبم را با خود می‌برید تا هم من، هم شما، شب‌ها با طنین قلب یکدیگر بخوابیم و آرام گیریم و می‌دانم بعد از هر ملاقات، با ده‌ها خاطره از دیدار با خانواده‌های زندانیان و پرسنل زندان و همسفران و... بر می‌گردید.

عزیزان من، هرچند به دیدار شما سخت نیازمندم و اگر هر روز هم شما را به ویژه مادر عزیزم را ببینم باز هم شوق دیدن و گفتن و شنیدن‌ها کاهش نمی‌یابد، اما علی‌رغم اینکه سخت است خودم را از دیدار با شما محروم کنم خواهش می‌کنم شما هم تحمل پیشه نمایید و به اعتراض قطع بودن تلفن زندان، از هفته‌ی آینده به ملاقات من نیایید و چنانچه، مسئولین زندان اقدام به وصل تلفن بند ۳۵۰ نمودند، من با شما تماس خواهم گرفت و دوباره از فرصت اندک زمان ملاقات استفاده خواهیم نمود.

برای اطلاع شما‌، به دلایل این تصمیم اشاره‌ای دارم:

۱٫ چون همه‌ی شما ساکن شهرستان (خراسان) هستید، در صورت وصل بودن تلفن نیاز به ملاقات حضوری کاهش می‌یابد.

۲٫ چون مادرم، مسن و مریض احوال می‌باشد، رنج سفر مسیر هزار کیلومتری، سلامتی او را تهدید می‌کند و در هر سفر روزها من نگران هستم که آیا به سلامت بر می گردد یا نه.

۳٫ چون تلفن‌های بند ۳۵۰ قطع می‌باشد پس از هر ملاقات، من از برگشت شما بی‌اطلاع می‌مانم و همیشه این بی‌اطلاعی تا ملاقات بعدی مرا آزار می‌دهد.

۴٫ محدودیت زمان ملاقات کابینی (تلفنی) که حداکثر ۲۰ دقیقه می‌باشد،ارزش تحمل رنج این سفر طولانی را ندارد.

۵٫ محدودیت صدور مجوز برای ملاقات حضوری نیز مزید بر این علت است.

۶٫ مشکل گرفتن مجوز ملاقات حضوری، که مدت‌هاست در اختیار شخص دادستان است، در حالی که قبلا توسط رئیس زندان صادر می شد، دلیل دیگری بر اهمیت وصل تلفن می باشد.

۷٫ اگر شما ساکن تهران و یا شهرهای نزدیک بودید، کمی قابل تحمل‌تر بود ولی متاسفانه در هر سفر شما مجبورید دو هزار کیلومتر راه طی کنید که تحمیل این رنج بر شما مرا می آزارد.

۸٫ و نکته‌ی دیگر اینکه برای گرفتن مجوز ملاقات حضوری که حداکثر نیم ساعت در ماه می‌باشد باید خانواده‌ها شخصا روزهای قبل از ملاقات به دادستانی مراجعه کنند که این مسئله نیز برای شما دردسر آفرین است.

دلایل فوق و دلایل دیگری که ذکر آنها را ضروری نمی دانم و همچنین مشاهده‌ی اثرات مخرب قطع تلفن بر روح و روان دوستان هم‌بندی‌ام که خیلی از آنها همسران، فرزندان و خانواده‌های‌شان سخت به ارتباط با آنها نیازمند هستنند، مرا وا داشت تا ضمن اتخاذ این تصمیم شخصی، قدمی را بردارم تا شاید در رفع این محدودیت و جلوگیری از استمرار این تضییع حق موثر واقع شود.

بدرود

دوشنبه ۱۹ مهر ۸۹
بند ۳۵۰ اوین - محمد داوری


 


آینده: به پیشنهاد حبیب الله عسگر اولادی و دعوت احمدی نژاد جلسه ای با حضور 30 تن از سران و چهره های جریان اصولگرا شب گذشته (پنجشنبه) در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری تشكیل شد.

به گزارش مشرق، برای این جلسه از آقایان غلامعلی حداد عادل،علی اكبر ولایتی،محمد رضا باهنر،علی لاریجانی، حسین فدایی، عزت الله ضرغامی، حبیب الله عسگر اولادی، علی اكبرابوترابی، علیرضا زاكانی،مهرداد بذرپاش، مجتبی ثمره هاشمی،محمد فروزنده،محمد رضا آشتیانی ،بیژن ذبیحی، محمد رضامیرتاج الدینی، مرتضی آقا تهرانی، مهدی كوچك زاده، حمید رسایی،علی اصغر زارعی، محمد رضا رحیمی، مسعود زریبافان، ابراهیم عزیزی، حمیدرضاحاج بابایی، صادق محصولی، اسدالله بادامچیان،محمد نبی حبیبی، محسن كوهكن و حیدر مصلحی دعوت به عمل آمده بود.

از میان جمع دعوت شده آقایان لاریجانی، آشتیانی، رحیمی و زریبافان به دلیل سفر مقام معظم رهبری در قم بودند و زاكانی نیز به دلیل كسالت نتوانست در این جلسه شركت كند.

احمدی نژاد در ابتدای این جلسه درباره فلسفه تشكیل این نشست گفت: در پی جلسه ای كه حدود دو ماه قبل با آقای عسگراولادی داشتیم و پیشنهاد ایشان جهت تحكیم هرچه بیشتر جبهه اصولگرایی با شركت همه چهره های اصولگرا، این جلسه انشاالله وحدت بخش را برگزار كرده ایم.

پس از سخنان احمدی نژاد تعدادی از حاضران از جمله عسگر اولادی،ولایتی،باهنر، فدایی، كوچك زاده،كوهكن،رسایی،مصلحی و ذبیحی مباحثی درباره راه های تحكیم وحدت اصولگرایان، ترسیم دقیق مرزهای اصولگرایی، استحكام بخشیدن به جریان اصولگرایی، پالایش های ضروری در جبهه اصولگرایی، ضرورت ترسیم مرزبندی دقیق و جدی با جریان فتنه و مبنا قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در قم درباره لزوم وحدت ملی نقطه نظراتی را ارائه كردند.

به پیشنهاد برخی حاضران قرار شد در جلسه آینده از برخی چهره های غایب اصولگرا همچون محسن رضایی، محمد باقر قالیباف، احمد توكلی، مرتضی نبوی و مهدی چمران نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل آید.

این جلسه به میزبانی دكتر احمدی نژاد رئیس جمهور برگزار شد و حاضران توافق كردند جلسات بعدی به میزبانی گروه های دیگر اصولگرا برگزار شود.

احمدی نژاد در پایان این جلسه با تشكر از حضور چهره های اصولگرا از آقایان حداد عادل، ولایتی و عسگر اولادی خواست چنانچه وی نتوانست به صورت منظم در نشست های آتی شركت كند، این جلسات را با جدیت برگزار كنند.

شاید بتوان غایب بزرگ این جلسه را اسفندیار رحیم مشایی دانست كه البته هیچ پیشنهادی هم درباره دعوت از وی برای حضور در جلسات آتی ارائه نشد. به نظر می رسد چهره های اصولگرا با درك مواضع و حساسیت های موجود در جامعه درباره مشایی و اینكه حضور وی قطعا مشكلاتی را برای جلسات بعدی و اهداف این نشستها در آینده فراهم خواهد آورد، از نام وی صرف نظر كردند.

این نشست در حالی برگزار شد كه پیش از این دكتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جلساتی را جهت بررسی وحدت اصولگرایان با دعوت از برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و جبهه پیروان آغاز كرده است. از نگاه لاریجانی محور وحدت در جبهه اصولگرایی باید مبتنی بر حضور پررنگ روحانیت اصیل همچون آیت الله مهدوی كنی و آیت الله یزدی باشد.


 


امروز: حجه الاسلام والمسلمین شجونی با حضور در غرفه صراط ضمن گفتن خسته نباشید به کادر صراط نیوز در نمایشگاه مطبوعات به تحلیل سفر مقام معظم رهبری به قم پرداخت.

به گزارش الف، شجونی با اشاره به اینکه خیلی لازم بود که آقا به قم تشریف بیاورند و پاسخ مسائل رو بدهند افزود: ببینید آینه هر چندیه باری اگه تمیزش نکنن گرد و غبار می گیره دل آدم هم همینطوره دل آدم هم باید شست و شو بشه بارانی بباره صفایی باشه.

شجونی افزود: در قم این 4 روز یکی از مراجع به من گفت اینجا یه عده محصلین مدرسین پیدا شدن می گن آقا ما رو چه به سیاست. من خیلی غصه خوردم چند شب پیش دیدم آقا جوابشونو داد که قم مادر انقلابه. آخه مگه می شه آدم از مادرش بدگویی کنه از مادرش جدا بشه آقا این جواب را داد به اونهایی که تصور می کردن به ما چه سیاست ما باید درسمون رو بخونیم. یکی هم جواب به اسلام منهای روحانیت داد که غالبا مال جبهه ملی و نهضت آزادی و اوناست که اونها هم از نردبان روحانیت استفاده کردن و وقتی به مقصد رسیدن نردبان را شکستند. از آیت الله کاشانی استفاده کردند بعد خانه نشینش کردند از نواب صفوی استفاده کردند زندانیش کردن شکی در این نیست.

ما از جوانی دنبال سیاست بودیم و می دیدیم در طول تاریخ مردم توی عقایدشون به روحانیت علاقه مند بودند سراغ شیخ فضل الله نوری و مدرس و میرزای شیرازی می رفتند سید جمال الدین اسد آبادی و خیابانی رو دوست داشتن ثقه الاسلام تبریزی رو می خواستن همونطور که امام رو خواستن منتها این زمزمه این جماعت ملی - مذهبی ها می گه ما اسلام رو دوست داریم و دوست داریم نماز بخونیم به روحانیت کار نداریم
من خودم با مرحوم بازرگان هم اتاق بودم می گفت من تو رو روحانی نمیشناسم عالم دینی می شناسم شما یه صنفی هستید مثل جگرکی ها عین عبارت بازرگانه می گفت شما یه صنفی هستین عالمان دینی
منتها اسلام بدون روحانیت رو من از زبان خودش نشنیدم آقا در این سفر قم هر دو مسئله رو جواب دادند .

درباره مشایی
حجه الاسلام شجونی همچنین با اشاره به اتفاقاتی که در حاشیه آویختن تصویر مشایی در کنار هدیه تهرانی در غرفه صراط به وجود آمده بود ضمن یطرح این مساله که مشایی از این عکسها زیاد دارد و شاید این کار به نفع مشایی باشد افزود:

مشایی آمد جامعه ی وعاظ و بعضی از روحانیون را خرید و با خود برد جامعه ی وعاظ ولایی. این زشته این توی دانشگاهاهم به وجود اومد این انشعاب رو درست کرد مشایی زمین بره آسمان بره باید حرفای خودش رو اصلاح بکنه شما هزار تا مثل اینا رو هم بزارید مشایی نمی تونه قد علم کنه ببینید مثلا همین کوروش که حالا به او فخر می کنند، در تاریخ آمده که اولین کسی که ازدواج با محارم رو شروع کرد کوروش بوده دخترش آتاشا و رخشانا رو به عقد پسرش کمبوجیه در آورد این توی تاریخ هست.

مشایی رو من دعوت کردم توی جلسه مان آمدند 2 ساعت هم صحبت کردند الان به ضرب پول و پلو یه عده آخوندای یه بار مصرف رو دور خودش جمع کرده
دیشب شب جلسه ی ما بود و ما به زور 2 کیلو شیرینی می خریم ایشان هر شب پلو می ده پاکت می ده سلف سرویس می ده با این کارها نمی شه مشایی رئیس جمهور بشه.

مشایی حرفای حاشیه ای زیاد می زنه مثل مدیریت انبیاء ببینید کار به کجا کشیده که آقای مصباح هم می گن مشایی غیر خودیه! آیت الله محمد یزدی هم اون هفته توی روزنامه مصاحبه کرد و گفت: اصلا مشایی کسی نیست که باهاش مصاحبه کنیم.


 


فرارو: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «هر نوع ساختار سياسي جديد به جاي جمهوري اسلامي باعث طولاني شدن خروج ملت ايران از عقب ماندگي است.»

محسن رضايي در اختتاميه همايش نقش مديريت راهبردي در تحقق سند چشم‌انداز كه در دانشگاه عالي دفاع ملي برگزار شد و رييس‌جمهور سخنران افتتاحيه آن بود، با بيان اين‌که چشم انداز سرآغاز مديريت راهبردي است اما پايان آن نيست، اظهار كرد: «تهيه، تدوين و ابلاغ سند چشم انداز از يکطرف بيانگر ورود حکمراني کشور به ظرفيت بالاتر مديريت و در ضمن سرآغاز يک تحول جديد يا انقلاب ديگري مي‌باشد.»

رضايي با بيان اين‌که چشم انداز سرآغاز يک تحول جديد در جامعه ايران است و اين تحول نمي‌تواند در مقابل تحولات قبلي و دستاوردهاي آن باشد، گفت: «به همين دليل چشم‌انداز جمهوري اسلامي به دنبال يک جامعه ايراني اسلامي است که مکمل جمهوري اسلامي است.»

وي ادامه داد: «هر نوع ساختار سياسي جديد به جاي جمهوري اسلامي باعث طولاني شدن خروج ملت ايران از عقب ماندگي است.»

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌که هدف چشم‌انداز رفتن به سوي آينده مطلوب است، نه ماندن، تقابل و انحراف از گذشته تاکيد کرد: «هدف اساسي چشم‌انداز ساخت جامعه ايراني - اسلامي در کنار پاسداري از جمهوري اسلامي ايران است.»

رضايي با طرح اين سوال که چشم‌انداز از ما چه مي‌خواهد، اظهار كرد: «در منطقه‌اي که چين و هند در شرق، روسيه و اروپا در شمال، آفريقا و اقيانوس هند که آمريکا در آن اقيانوس مستقر هست مي‌خواهيم در مقابل خاورميانه جديد آمريکايي‌ها و خاورميانه نزديک ژئوپليسين‌هاي روسيه است. چشم انداز از ما مي‌خواهد که در آسياي جنوب غربي در زمينه اقتصادي، علمي و فناوري اول شويم.»

وي ادامه داد: «لذا جهاني فکر کردن بدون منطقه‌اي عمل کردن و بدون توسعه يافتگي راه به جايي نخواهد برد. بنابراين يک جامعه پيشرفته و توسعه يافته اسلامي با ديپلماسي منطقه‌اي و مشارکت جهاني محور تدوين استراتژي‌هاي ما مي‌تواند باشد.»

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌که براي رسيدن به افق سند چشم انداز به تغييرات اساسي نياز داريم به موانع اين تغييرات اشاره کرد و گفت: «تغيير روندهاي موجود با مقاومت خودي‌ها، عمليات رقبا و تهديدات تخريبي مخالفين روبروست.»

رضايي به سه نوع مديريت براي عبور از اين موانع و رسيدن به چشم انداز اشاره کرد و گفت: «رقابت رقبا و پيچيدگي محيط را با کمک مديريت راهبردي و ضعف در حرکت جمعي و مقاومت خودي‌ها را با کمک مديريت کيفيت و چالش مخالفين که قصد تخريب دارند را با مديريت بحران بايد به کنترل در آورد.»

وي با بيان اين‌که براي پيشي گرفتن از رقبا نمي‌توانيم تنها به استراتژي‌ها خوب فکر کنيم ولي مديريت کيفيت را ناديده بگيريم، تصريح کرد: «ما در پيگيري چشم انداز هم نيازمند مديريت راهبردي هستيم هم نيازمند مديريت بحران و هم نيازمند مديريت کيفيت.»

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: «ما براي تحقق چشم انداز بايد از رقابت، بحران‌ها و تفرقه‌ها و خودمحوري‌ها عبور کنيم و مديريت راهبردي و بحران و کيفيت را همزمان رعايت کنيم.»

رضايي با بيان اين‌که براي تحقق چشم انداز تغيير در فرد، جامعه و حکومت بايد بوجود بيايد، تصريح کرد: «چشم انداز شامل حکومت، جامعه و فرد مي‌شود و مديريت راهبردي هم بروکراسي و حکمراني را هم فرد را و هم جامعه را مورد خطاب خود قرار مي‌دهد.»

وي ادامه داد: «اولين مسئله در مديريت راهبردي سند چشم انداز اين است که همه به يک درک مشترکي از چشم انداز ايران 1404 برسيم سپس اين درک مشترک را تبديل به يک عزم و اراده ملي و مشترک کنيم و بعد با کمک تدوين استراتژي‌ها يک حرکت جمعي را در سراسر کشور بوجود بياوريم.»

رضايي ادامه داد: «اصلاح نهادهاي اجتماعي و فرهنگي و فراگيرساختن مديريت راهبردي و مديريت‌هاي بحران و کيفيت، توزيع اختيارات و مسئوليت‌ها به مناطق در امور غير سياسي و دفاعي و امنيتي، واگذاري فعاليت‌ها و پروژه‌هاي اقتصادي و تجاري به مردم و عدم دخالت اجرايي حکومت در زندگي مردم و تقويت و هدايت و نظارت راهبردي از سوي حکومت، جلوگيري از وحدت مخالفين نظام عليه کشور و يکپارچگي ملي در طرفداران آن از ديگر نکات لازم در مديريت راهبردي سند چشم انداز است.»

دبير مجمع تشخيص مصلحت مهمترين مسئله چشم انداز در مسئله راهبردي را تشکيل متولي سند چشم انداز دانست و اظهار كرد: «در سياست‌هاي کلي الزامات چشم انداز هم اين پيشنهاد شده است.»

وي ادامه داد: «مديريت توسعه بايد داراي ثبات باشد توسعه يک امر دراز مدت است و به همين دليل فراتر از دولت‌هاي موقتي است.»

رضايي با بيان اين‌که متولي چشم انداز چند کار مهم را بايد انجام دهد، گفت: «اختلافات مجلس و دولت را بايد به نحوي حل کند که موجب فاصله گرفتن برنامه‌ها از سند چشم انداز نشود.»

وي با بيان اين‌که البته متولي اصلي سند چشم انداز مقام معظم رهبري است، گفت: «اما دستگاهي که بايد به معظم له کمک کند تا بتواند برنامه‌هايي که از سوي دولت به مجلس پيشنهاد مي‌شود يا اختلافاتي که بوجود مي‌آيد در راستاي چشم انداز حل و فصل شود نياز به يک اتاق فکر يا ساختار اجرايي دارد.»

رضايي ادامه داد: «ساختار بودجه کشور بايد در چارچوب سند چشم انداز کشور باشد در حالي که ما مي‌دانيم 5 سال که از ابلاغ سند چشم انداز گذشته ساختار بودجه کشور هنوز در چارچوب ساختار ماقبل از چشم‌انداز است. يعني آن چيزي كه امروز دولت به مجلس مي‌فرستد و يا مجلس تصويب مي‌نمايند همان ساختار بودجه نفتي ما قبل چشم انداز است.»

دبير مجمع تشخيص مصلحت تصريح کرد: «حتي سياست‌هاي اصل 44 نيز اثر خودش را در ساختار بودجه کشور وارد نکرده است. مسئله بعد ذخاير استراتژيک بويژه در زمينه انرژي بايد مراقبت کند که عدالت بين نسلي را حفظ نمايد و ذخاير ارزي و پس انداز ملي در صندوق را مديريت بهينه نمايد.»

وي با بيان اين‌که هدف مديريت راهبردي کسب فضيلت و پيشي گرفتن از ديگران است، گفت: «مديريت راهبردي مديريت زمان و حرکت جمعي است.»

رضايي ادامه داد: «مراقب باشيم ميلياردها ساعت و فرصت‌هاي طلايي را خوب استفاده کنيم. بدون مديريت جامع اين کار شدني نيست و علامت مديريت جامع، برنامه داشتن و پرهيز از شعار زدگي است.»


 


فرارو: آملی لاریجانی خبر داد، قوه قضاييه آماده است تا لايحه‌ جديدي درخصوص جرم سياسي تدوين و جهت تصويب به دولت و مجلس ارسال کند.

آيت ا...آملي لاريجاني در ديدار اعضاي فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي، درباره لايحه جرم سياسي گفت: «طرحي درخصوص جرم سياسي سالهاست که در مجلس مسکوت مانده است که امکان اصلاح و پيگيري دارد، اما قوه قضاييه نيز آماده است تا لايحه‌ جديدي را تدوين و جهت تصويب به دولت و مجلس ارسال کند».

رئيس قوه قضاييه در ابتداي سخنان خودتعامل با مجلس شوراي اسلامي را از رويکردهاي جدي قوه قضاييه برشمرد و گفت: «مجلس برحسب متفاهم از قانون اساسي، در رأس امور است و قوه قضاييه ترديدي در تعامل با مجلس شوراي اسلامي ندارد».


 


فرارو: عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي به ديدار خود با هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: اين ديدار همچون مابقي ديدارها يك ديدار خصوصي بود اما اين بخش را كه آقاي هاشمي گفتند و گفتن آن در جامعه موثر است اين است كه او تبعيت از ولايت فقيه را به صورت گسترده مطرح كرد.

اسدالله بادامچيان نماينده مجلس شوراي اسلامي ضمن بازديد از غرفه باشگاه خبري توانا، هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبري فارس "توانا " در خصوص ديدار اخيرش با هاشمي رفسنجاني گفت: معمولا ما بعضي از جلسات خود را علني نمي‌كنيم لذا اين ديدار همچون مابقي ديدارها يك ديدار خصوصي بود اما اين بخش را كه آقاي هاشمي گفتند و گفتن آن در جامعه موثر است اين است كه او تبعيت از ولايت فقيه را به صورت گسترده مطرح كرد كه من خلاصه آن را گفته‌ام.

وي همچنين در اين جلسه به مسئله رفاقت و سوابق و ساير قضاياي هاشمي با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: همه ما بايد بر اساس معيار مقام معظم رهبري تلاش كنيم كه شخصيت‌هايمان در مسير خط رهبري حركت كنند.

وي گفت: بنده با هاشمي رفسنجاني گفتم شما يكي از اركان انقلاب بوده ايد و مردم انتظارشان اين است كه با رهبري و در كنار رهبري كاملا يگانه و صميمي باشيد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي هدف خود را از اين ديدار با هاشمي رفسنجاني انجام وظيفه عنوان كرد و گفت: وظيفه اين است كه ما در جامعه مسئله جذب حداكثري و دفع حداقلي، وحدت ملي و سخنان رهبر انقلاب را پيگيري كنيم.

وي اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامي براي منافع حزبي و تشكيلاتي كار نمي‌كند لذا ما سرباز ولايت هستيم و بايد آنچه را كه انجام وظيفه در خط ولايت دانستيم، انجام دهيم حال ممكن است جامعه آن را نپسندد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: خدا آن روز را نياورد كه بخواهيم به خاطر اينكه خود را در جامعه نگه داريم از انجام وظيفه پشت پرده‌مان كوتاه بياييم كه اين باعث فلاكت مي‌شود.


 


مهدی کوچک زاده نماینده وابسته به جناح دولتی با ادعای اینکه "عده‌ای با انگیزه‌های شیطانی درصدد فضاسازی حاشیه‌ای حول طرح هدفمندی یارانه‌ها هستند"، در عین حال اذعان کرد که هیچ اسناد و مصادیقی دال بر این ادعا در دست ندارد.

کوچک زاده و همچنین بزرگتر های جناح وی تاکنون همواره اتهام و تهمت به منتقدان می زدند و ادعا می کردند که سند آن موجود است اما اینبار وی پس از ادعای وجود فتنه اقتصادی مدعی وجود سند هم نشد.

به گزارش مهر، کوچک زاده درباره آنچه که تحت عنوان فتنه اقتصادی حول قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی برخی در کشور مطرح می‌شود، گفت: اینکه اسناد و مصادیقی وجود داشته باشد که بخواهیم به استناد آنها ثابت کنیم که عده‌ای علیه طرح هدفمندی یارانه‌ها اقدام می‌کنند به طور مصداقی چیزی نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی حیاتی و ضروری است و لازم‌الاجرا از نظر همه دوستداران نظام است، افزود: با توجه به اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی اساسی و اجتناب ناپذیر است، لذا علیه اجرای آن فضاسازی‌هایی می‌شود که این فضاسازی‌ها در جهت تخریب روحیه مردم و ترساندن مردم از تبعات آن صورت می‌گیرد که باید دنبال کرد این فضاسازی‌ها از چه جهت است. آیا واقعاً خیرخواهانه است؟

نماینده مدعی اصولگرایی در مجلس همچنین با انتقاد از کارشناسانی که درباره تبعات نامطلوب اجرای این طرح به شیوه کنونی هشدار می‌دهند، خاطرنشان کرد: طرحی که به تصویب مجلس رسیده و همه سیاسیون کشور نیز بر مفید بودن آن اجماع دارند به چه دلیل آثار بسیار نامطلوب و ناخوشایندی از آن برای مردم تصویر می‌شود ، علت این است که عده‌‌ای در صدد فتنه انگیزی با مطرح کردن مباحثی در حاشیه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها هستند!


 


جرس: از دوازده مرجعی که بیشترین تعداد مقلد را در میان ایرانیان دارند، تنها نیمی با آقای خامنه ای دیدار کردند، دیدارهائی که معادل موافقت با سیاستهای پیش گرفته نیست، والا تنها به عکس یادگاری و احوالپرسی اکتفا نمی شد. هشت مرجع تقلید به ملاقات رهبر جمهوری اسلامی نرفتند. در این میان عدم ملاقات آیت الله وحید خراسانی از یک سو و حضرات آیات موسوی اردبیلی، صانعی و بیات زنجانی از سوی دیگر از اهمیت زائدالوصفی برخوردار است.

دیدار پر هزینه مقام رهبری از شهر قم پس از ده روز به پایان رسید. دفتر رهبری هر شب عکس و نام علمائی که به محضر ایشان مشرف شده بودند را منتشر کرد. از فقیهان صاحب رساله که به ملاقات مقام رهبری نائل آمدند دوازده مرجع زیر قابل ذکرند:

حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی، شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، شیخ ناصر مکارم شیرازی، شیخ عبدالله جوادی آملی، شیخ جعفر سبحانی، شیخ حسین نوری همدانی، شیخ مسلم ملکوتی، سید محمد حسینی شاهرودی، سید محمد علی علوی گرگانی، شیخ عباس محفوظی، شیخ محمد ابراهیم جناتی، سید کاظم حسینی حائری.


برخی از این مراجع تنها برای بازدید دیدار غیرعلنی و خصوصی آقای خامنه ای، از ایشان با وی ملاقات کردند، که با تجمع عکاسان و خصوصی نبودن دیدار مواجه شدند، از قبیل ملاقات آقایان شبیری و صافی.


آگاهان مسائل حوزه، در تحلیل تعدادی از ملاقاتها از تعبیر "داد و ستد"استفاده کردند و گفتند: رهبری با بحران عمیق مشروعیت مواجه است، و برخی از این فقیهان طالب تسهیلات و امکانات. برخی برای ادای وام گذشته به ملاقات آمدند و گروهی نیز مشروعیت را نقد دادند، تا در آینده تسهیلات و امکانات را به نسیه دریافت کنند.


شش نفر اول حوزه درسی قابل اعتنائی دارند، از میانشان حوزه درسی آقای مکارم شلوغ ترین است.


در هیچ یک از این دیدارها جز احوالپرسی و تعارف سخنی رد و بدل نشد. مهمترین رکن این ملاقاتها عکس یادگاری بود و دیگر هیچ.


اخبار و گزارشها حاکیست که دفتر رهبری از تک تک مراجع دعوت کرد، مصرانه هم دعوت کرد، حتی برخی را تهدید کرد که بر شما آن خواهد رفت که بر منتظری و صانعی رفت. به هر حال از بیست مرجع صاحب رساله در قم ، نام هشت نفر از مراجع در فهرست ملاقات کنندگان با آقای خامنه ای دیده نمی شود. این هشت نفر به ترتیب تاریخ تولد عبارتند از:


آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی


آیت الله وحید خراسانی (متولد 1300 نیشابور) صاحب پررونق ترین درس خارج اصول حوزه علمیه قم است. معظم له شاگرد حضرات آیات سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خوئی است. تعلیقات وی بر منهاج الصالحین استادش آیت الله خوئی در سه جلد منتشر شده است. ایشان 53 سال قبل تدریس خارج را در نجف آغاز کردند، بعد از 12 سال تدریس در نجف به ایران بازگشتند، یک سال در مشهد و از سال 1352 مستمرا در حوزه علمیه قم به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال دارند. در محضر ایشان روزانه بیش از سه هزار طلبه شرکت می کنند. شیخ صادق لاریجانی از شاگردان و داماد معظم له می باشد. آیت الله وحید از جمله فقهای سنتی و قائل به جدائی حوزه از سیاست است.


آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی


آیت الله موسوی اردبیلی (متولد 1304 اردبیل) از شاگردان حضرات آیات بروجردی، داماد و علامه طباطبائی است. معظم له عضویت در شورای انقلاب، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی دورهٔ اول مجلس خبرگان رهبری، دادستان کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور، عضویت در شورای عالی قضائی و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی را در کارنامه خود دارد. پس از رحلت مرحوم آیت الله خمینی در 1368 به قم بازگشت و تدریس خارج فقه و اصول را از سر گرفت. از وی تا کنون آثار زیر منتشر شده است: فقه القضاء 2 جلد، فقه الحدود و التعزیرات 4 جلد، فقه الدیات، فقه القصاص، فقه الشرکة و التامین، فقه المضاربة، فقه الشهادات. نخستین دانشگاه علوم انسانی قم بنام دانشگاه مفید زیر نظر معظم له اداره می شود. معظم له از مراجع نزدیک به جنبش سبز محسوب می شود


آیت الله سید محمد صادق روحانی


آیت الله روحانی (متولد 1305 قم) از شاگردان حضرات آیات سید ابوالحسن اصفهانی، بروجردی و خوئی است. در سال 1330 تدریس خارج فقه و اصول را در قم آغاز کرده است. از جمله تالیفات وی کتاب فقه الصادق در 41 جلد، زبدة الاصول در 6 جلد و منهاج الفقاهة در 6 جلد است. ایشان از جمله مراجع سنتی محسوب می شوند.


آیت الله شیخ محمد صادقی تهرانی


آیت الله صادقی تهرانی (متولد 1305 تهران) شاگرد حضرات آیات بروجردی، شاه آبادی و علامه طباطبائی است. از آثار ایشان است: تفسیر الفرقان در 30 جلد، الفقه المقارن بین الکتاب و السنة در 8 جلد، تبصرة الفقهاء، اصول الاستنباط. ایشان از جمله مفسران قرآن کریم و فقیهان قرآنی محسوب می شوند و در جنبش اعتراضی ملت ایران از مواضع ملت جانبداری کردند.


آیت الله شیخ یوسف صانعی


آیت الله صانعی (متولد 1316 اصفهان) از شاگردان حضرات آیات خمینی، داماد و اراکی است. تدریس خارج فقه را از سال 1352 آغاز کرده است. عضویت در شورای نگهبان، عضویت در شورای عالی قضائی و دادستانی کل کشور را در پرونده خود دارد. قبل از رحلت استادش مرحوم آیت الله خمینی به قم بازگشت و تدریس را از سر گرفت. تا کنون سه جلد از آثارش در فقه استدلالی بنام فقه الثقلین در طلاق، قصاص و مواریث به عربی منتشر شده است. چاپ اول رساله توضیح المسائل ایشان در سال ۱۳۷۲ منتشر شد. پس از مواضع صریح ایشان در دفاع از جنبش سبز ملت ایران، در دی ۱۳۸۸ نهاد حکومتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عدم صلاحیت وی را برای تصدی مرجعیت اعلام کرد. بامداد روز ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ دفتر ایشان در قم با حمله ماموران لباس شخصی حکومت تخریب و غارت شد. آیت الله صانعی صاحب آرائی متفاوت با دیگر فقیهان در حوزه حقوق زنان است.


آیت الله شیخ محمد علی گرامی قمی


آیت الله گرامی قمی (متولد 1317 قم) از شاگردان مرحوم آیات خمینی، داماد و اراکی است. نزدیک سی سال است به تدریس خارج فقه اشتغال دارد. از آثار منتشر شده وی است: المعلقات در 4 جلد و منهاج الفلاح. ایشان در عداد فقیهان سنتی است.


آیت الله سید صادق حسینی شیرازی


آیت الله شیرازی (متولد 1320 کربلا) از شاگردان حضرات آیات سید مهدی حسینی شیرازی، سید محمد حسینی شیرازی و محمد هادی میلانی است. تدریس خارج را از 1359 در کویت آغاز کرد و اکنون سالهاست در قم به تدریس اشتغال دارد. از آثار اوست: بیان الفقه فی شرح العروة الوثقی، بیان الاصول فی شرح قاعدة لاضرر، شرح الشرایع. ایشان از فقیهان سنتی هستند.


آیت الله شیخ اسدالله بیات زنجانی


آیت الله بیات زنجانی (متولد 1320 زنجان) از شاگردان حضرات آیات خمینی و داماد است. ایشان نمایندگی سه دوره اول مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیأت رئیسه مجلس و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی را در کارنامه خود دارد. از آثار اوست: دراسات فی علم الاصول (تا کنون 2 جلد) و رساله احکام و مناسک حج. ایشان چندین سال است به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال دارد. وی از فقیهان مدافع جنبش سبز است.


***


مراجعی که به ملاقات رهبر جمهوری اسلامی نرفتند، همگی دعوت شده بودند، هرچند از سلیقه واحد سیاسی برخوردار نیستند. برخی اصولا سیاسی نیستند (همانند آیت الله وحید خراسانی)، برخی مخالف سیاستهای جمهوری اسلامی در زمان رهبر فقید و فعلی هستند، برخی نیز از شاگردان و ارادتمندان رهبر فقید جمهوری اسلامی و منتقد سیاستهای ظالمانه اخیر بویژه دو ساله اخیر هستند، همانند حضرات آیات صانعی، موسوی اردبیلی، صادقی تهرانی و بیات زنجانی.


اگرچه تحت فشار بسیار شدید بر زعیم حوزه علمیه قم آیت الله وحید خراسانی، دو فرزند ایشان مجبور شدند، به ملاقات رهبری بروند، اما به ملاقات نرفتن آیت الله وحید، بسیار معنی دار است. معظم له بنا داشتند در این ده روز در مشهد باشند ، که با فشار نیروهای امنیتی مجبور به اقامت در قم شدند. گفته می شود که ایشان مشوق اصلی رئیس قوه قضائیه به نگارش نامه شهریور جاری به رهبری بوده اند.


در دی ماه گذشته آیت الله موسوی اردبیلی علیرغم کسالت جهت نصیحت به آقای خامنه ای در وقایع اخیر به ملاقات ایشان رفت. اما آقای خامنه ای در سفر ده روزه اش به قم به بازدید این مرجع تقلید که در بستر بیماری است نرفت، اگرچه فرزند آیت الله اردبیلی در حرم حضرت معصومه در زمره مستقبلین بود.


به هر حال 40 درصد مراجع صاحب رساله به ملاقات رهبر جمهوری اسلامی نرفتند. به زبان دقیق تر از دوازده مرجعی که بیشترین تعداد مقلد را در میان ایرانیان دارند، تنها نیمی با آقای خامنه ای دیدار کردند، دیدارهائی که معادل موافقت با سیاستهای پیش گرفته نیست، والا تنها به عکس یادگاری و احوالپرسی اکتفا نمی شد.


با نقشه راه رهبری اکثر مراجع حوزه علمیه قم "خواص بی بصیرت" هستند. بصیرت مورد نظر ایشان تنها در مراجع موافق و همراه سیاستهای رهبری یافت می شود.


 


همزمان با ازسرگیری تحرکات گروه فشار و اخلال در برنامه بزرگداشت امام موسی صدر در اصفهان توسط کسانی که خبرگزاری فارس آنها را "دانشجویان ولایتمدار" نامیده است، حسین الله کرم هم تهدید کرد که اگر مسئولان ساز و کار لازم را برای ظهور و بروز انجام امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با بدحجابی در جامعه به وجود نیاورند، به زودی شاهد یک حرکت آنارشیستی مجدد از سوی جریان های حزب اللهی در جامعه خواهیم بود!

حسین الله کرم در گفتگو با مهر در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه، گفت: «ما با لایه های مختلفی از پدیده بدحجابی در داخل کشور روبرو هستیم که یکی از این لایه ها لایه ای است که از سوی دشمن خارجی در قالب گروه ها و مانکن ها فرهنگ مبتذل غربی را در جامعه ترویج می کنند که باید نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با آنها برخورد شدید و قاطع کنند».

این فعال سیاسی با بیان اینکه لایه دوم بدحجابی در جامعه لایه ای است که تحت تاثیر فضای دیجیتالی دشمن قرار گرفته است و عمدتا سیاسی عمل می کند، گفت: «امروز ما با بدحجابی سیاسی روبرو هستیم که برای مقابله با این لایه هم نیازمند برخورد امنیتی و هم نیازمند آگاه سازی توده های مردم هستیم».

الله کرم اضافه کرد: «اما لایه عموم تری وجود دارد که آن توده مردم هستند که عمدتا اسلام را دوست دارند و حجاب اسلامی را رعایت می کنند اما متاسفانه با این وجود بخشی از این لایه سوم تحت تاثیر لایه اول ( مانکن نماها) و لایه دوم ( بدحجابان سیاسی) قرار گرفته اند».

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: «برخی معتقدند با این دسته افراد باید به طور نرم افزاری برخورد کرد و به گسترش تولید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرداخت تا بدحجابی جایگاه خود را از دست بدهد».

وی با تاکید بر اینکه الگوی ما باید الگوی برخورد قانونی باشد، گفت: «با وجود اینکه معتقد هستند که باید از سوی مسئولان برخورد قانونی با این هنجارشکنی در جامعه صورت گیرد اما اگر امر به معروف و نهی از منکر از طرف مردم تعطیل شود و یا مسئولان ساز و کار لازم را برای ظهور و بروز آن به وجود نیاورند ما به زودی شاهد یک حرکت آنارشیستی ( هرج و مرج طلبی) مجدد از سوی جریان های حزب اللهی خواهیم بود».

الله کرم با بیان اینکه البته ما جایگاه دولتی را برای خود دولت محفوظ می دانیم و معتقدیم که دولت باید عملکرد قانونی در همه زمینه ها به ویژه اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه داشته باشد، گفت: «اما همین قوانین اسلامی برای مردم جایگاهی قائل شده اند که این جایگاه با حضور در صحنه و امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد اما فقط در چارچوب لسانی نه اجرایی».

وی ابراز امیدواری کرد که دولت و مسئولان ذیربط بتوانند فضا و جایگاهی را برای حضور مردم در صحنه ایجاد کنند و در عین حال تهدید کرد که در غیر این صورت مردم بیکار نخواهند نشست.


 


آیت الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید منتقد، در تماسی تلفنی با پدر ضیاء نبوی، دانشجوی زندانی در تبعید، گفت‌وگو و ابراز همدردی کرد.

به گزارش دانشجونیوز، آیت الله زنجانی، در این تماس که غروب روز چهارشنبه پنجم آبان ماه صورت گرفت، در جریان آخرین وضعیت این دانشجوی محروم از تحصیل قرار گرفت.

پیش از این نیز مهدی کروبی و زهرا رهنورد در تماس هایی با خانواده نبوی ابراز همدردی کرده بودند.

سید ضیاء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که به ده سال حبس تعزیری محکوم شده، به تازگی از زندان اوین به زندان کارون اهواز تبعید شد. همچنین گزارش شده که وی پس از ورود به زندان اهواز از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

سید علی اکبر نبوی (پدر ضیاء) چندی پیش، پس از بازگشت از زندان اهواز و ملاقات با فرزندش، به اداره اطلاعات فرا خوانده شد و بابت مصاحبه ها و پیگیری وضعیت فرزندش تحت فشار و بازجویی قرار گرفت.


 


جـــرس: در راستای تمهیدات امنیتی و تشدید جو پلیسی برای کنترل تبعات اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و اعتراضات آتی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح موسوم به "امنیت محله محور" در بیش از دو هزار نقطه پایتخت از بامداد شنبه هشتم آبان ماه ٨٩ خبر داد .


به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا، روز جمعه هفتم آبان ماه، در جریان بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اعلام کرد "طرح امنیت محله ‌محور از فردا (شنبه) در بیش از دو هزار نقطه در محدوده ٣٧۵ محله شهر تهران اجرا خواهد شد. "


وی با بیان اینكه در اجرای مطابق با جرایم شناسایی شده هر منطقه، طرح ویژه از سوی پلیس اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح براساس مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلفی انجام می‌شود.


به گفته ساجدی‌نیا طرح امنیت محله‌محور مقطعی نیست و كلانتریها حوزه استحفاظی خود را پس از اجرای طرح مورد رصد قرار می‌دهند.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ از مردم درخواست كرد كه گزارش‌ها در زمینه جرایم مختلف را از طریق مركز فوریتهای پلیسی ١١۰اعلام كنند تا پلیس پس از صحت موضوع، برخورد با جرایم موردنظر را در دستوركار خود قرار دهد.


یک روز پیشتر، فرمانده کل نیروی انتظامی نیز، در راستای پلیسی کردن فضا کشور گفت "سپاه پاسداران در عرصه امنیتی وظیفه کمک به نیروی انتظامی را دارد بطوری که در مواردی که پلیس دچار نقص است به همراه بسیج به کمک پلیس می‌آید."


سردار پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در زمینه اعتراضات آتی تصریح كرد: پلیس آمادگی در برابر فتنه اقتصادی را دارد و دارای اشراف اطلاعاتی در این باره است. فتنه یك اتاق فكر دارد و افرادی فكر می‌كنند كه با به وجود آمدن این مسایل می‌توانند در مسایل اقتصادی سوار شوند.


این مقام انتصابی پلیس افزود "جامعه خود را برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها آماده كرده است، ابهامات در اجرای این طرح برطرف شده و اقشار مختلف به ویژه اقشار متوسط و پایین جامعه از اجرای این قانون متضرر نخواهند شد، چون منابع ملی به صورت عادلانه توزیع می‌شود، تصور ما این نیست كه بناست اجرای این قانون بار انتظامی خاصی را در پی داشته باشد."


این درحالیست که سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران - که به نظر می رسد تامین امنیت تهران به وی واگذار شده - از نقش جدید در نظر گرفته شده برای یکی از ارکان زیر مجموعه سپاه پاسداران سخن گفت و هفته گذشته از تشکیل و آماده باش ١۵۰۰ گردان عاشورا از سوی سپاه پاسداران خبر داد. امری که به نظر می رسد حکایت از دور جدید برنامه ریزی ها برای تقابل با اعتراضات احتمالی ناشی از گرانی ها باشد.


مقامات دولت کماکان معتقدند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، نه تنها بحران ساز نیست، بلکه سبب بهبود وضعیت اقتصادی مردم و در نتیجه استقبال آنها خواهد شد.


 


جرس: دبير كل خانه كارگر گفت: برداشت غلط و نادرست نمايندگان مجلس باعث شده است تا موضوع حذف بيمه اجباري كارگران ساختماني در كليات قانون برنامه پنجم توسعه گنجانده شود.


به گزارش ايلنا، عليرضا محجوب در گردهمايي هيات‌هاي اجرايي خانه‌هاي كارگر در اردوگاه سراسري كارگران كشور با يادآوري اين‌كه سرانجام پس از گذشت دو سال از زمان تصويب قانون بيمه اجباري كارگران ساختماني، دولت در بهار امسال آئين‌نامه اجراي آن را تصويب و ابلاغ كرد، گفت: در پي اين موفقيت صنفي، شهرداران و شوراهاي شهر در سراسر كشور به بهانه ركود بازار مسكن خواستار توقف اجراي اين قانون شده‌اند.


به گفته محجوب با وجود بازنگري كه از سوي نمايندگان مجلس، وزارت مسكن، رفاه و كارفرمايان انبوه‌ساز و كارگران ساختماني در آئين‌نامه اجرايي قانون بيمه اجباري كارگران ساختماني صورت گرفت، باز هم مخالفان و معترضان به اين قانون در شهرداري‌ها و شوراهاي شهر به اعتراض خود ادامه دادند.


وي افزود: در نتيجه اين اقدامات معترضان، سرانجام كميسيون تلفيق برنامه پنجم توسعه، كليات مربوط به حذف موضوع بيمه اجباري كارگران ساختماني را تصويب كرد.


رئيس فراكسيون كارگري مجلس شوراي اسلامي گفت: اين اقدام محروم كردن يك گروه اكثريتي از كارگران زحمت‌كش از ابتدايي‌ترين حقوق صنفي است.
محجوب افزود: اگر واقعا هزينه‌هاي ساختماني بالاست چرا مخالفان اين قانون از هزينه‌هاي اضافي كه خود به اين صنعت تحميل كردند، نمي‌كاهند.


دبيركل خانه كارگر گفت: هر چند با اجراي قانون بيمه كارگران ساختماني بر هزينه‌هاي تمام شده ساخت و ساز افزوده مي‌شود، اما در مقابل كارگران ساختماني علاوه بر برخورداري از بيمه حوادث از بيمه‌هاي ديگري چون، بازنشستگي، از كارافتادگي و خدمات درماني نيز بهره‌مند مي‌شوند.


وي يادآور شد: محروميت كارگران ساختماني، قدمتي 100 ساله دارد و در پي اين سال‌ها هر بار اين موضوع بدون دستيابي به نتيجه مطلوب مطرح مي‌شده است.


محجوب با بيان اين‌كه، مجلس حق توقف و يا حذف قانون مصوب را ندارد، گفت: قانون بيمه كارگران ساختماني نيز از اين قاعده مستثني نيست.


وي از فعالان كارگري در شهرستان‌هاي مختلف كشور خواست تا از نمايندگان حوزه انتخابيه خود بخواهند در زمان بررسي تصويب لايحه برنامه پنجم توسعه، با محروم شدن كارگران ساختماني از مزاياي بيمه اجباري، مخالفت كنند.


محجوب همچنين در خصوص بازنگري كليات قانون بيمه بيكاري، كه هم‌اكنون در دستور كار مجلس شوراي اسلامي است، گفت: اصلاح قانون بيمه بيكاري به منظور حمايت بيشتر از شاغلان، بيكاران در مجلس با يك فوريت تصويب شده و رسيدگي به آن در دستور كار است.


وي با يادآوري اين‌كه سابقه بازنگري در قانون بيمه بيكاري، به سال‌هاي نخستين فعاليت مجلس ششم بازمي‌گردد، گفت: در آن زمان اين موضوع راي نياورد.
دبير كل خانه كارگر افزود: در پيش‌نويس جديد حمايت‌هاي بيشتري از كارگران، كارمندان و بيكاران صورت گرفته كه در صورت تصويب از يكسو امكان ارائه خدمات بيشتر به مشمولان اين قانون فراهم شده و از سوي ديگر امكان سوء استفاده نيز كاهش مي‌يابد.


وي همچنين در خصوص انجام تحقيق و تفحص در سالن تامين اجتماعي گفت: مسئولان سازمان تامين اجتماعي هنوز پاسخ قانع‌كننده‌اي به هيات‌هاي تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي ارائه نكرده‌اند.


محجوب با يادآوري اين‌كه ممانعت از پاسخگويي مسئولان سازمان تامين اجتماعي مي‌تواند تبعات و پيگردهاي قضايي را متوجه آنها كند، گفت: يكي از پرسش‌هايي كه تاكنون سازمان تامين اجتماعي از پاسخ به آن طفره رفته است، به ميزان حقوق مشاوران و مديران سازمان بازمي‌گردد.


دبيركل خانه كارگر تاكيد كرد: با وجود مصوبات مجلس متاسفانه مسئولان سازمان تامين اجتماعي نه در وصول مطالبات معوقه خود از دولت موفق عمل كرده‌اند و نه در پاسخگويي به پرسش‌هايي كه مطابق قانون در رابطه با مسئوليت‌هاي آنها پرسيده شده، جواب داده‌اند.


وي با يادآوري اين‌كه مجلس هر سال براي بازگرداندن مطالبات معوقه سازمان، مصوباتي را تصويب مي‌كند، گفت: قبول داريم كه دولت در بازپرداخت بدهي‌هاي خود خوش‌‌حساب نيست، اما مسئولان سازمان تامين اجتماعي نيز نبايد نسبت به اين مسئله بي‌تفاوت بمانند.


دبير كل خانه كارگر گفت: بديهي است كه دولت تعهدات خود را داوطلبانه پرداخت نخواهد كرد و اين مسئولان سازمان هستند كه بايد براي دريافت طلب خود به استناد مصوبات مجلس اقدام كنند.


 


جرس: عماد افروغ گفت: از یک طرف خوشحالم که مقوله علوم انسانی دوباره مطرح شده و هم ناراحت هستم از این که با آن برخورد احساسی بشود.


به گزارش مهر، عماد افروغ درباره تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی‌بر اینکه گسترش 12 رشته علوم انسانی منوط به بازنگری در این رشته‌ها شود، گفت: شناختی که از شیوه پرداختن به مسائل مربوط به علوم انسانی در گذشته دارم ظاهرا مثل اینکه یک تندبادی در این زمینه شروع به وزیدن می‌کند و بعد از مدتی فروکش می‌کند. امیدوارم تصمیم جدید درباره 12 رشته علوم انسانی از آن جنس و سنخ نباشد.

این استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم افزود: از کیفیت تصمیم اعلام شده برای گسترش 12 رشته علوم انسانی خبر ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی دارد در حال رخ دادن است. اما پدیده ای که برای خیلی‌ها در حد نگرانی است برای بنده در حد واقعیت است، که متاسفانه جنس برخورد با فرمایشات مقام معظم رهبری از جنس کمیت گرایی ناصحیح است یعنی سریع می‌خواهند اقدام به ارائه عدد، رقم و بولتن کنند.

عماد افروغ، برخوردهای شکلی در زمینه علوم انسانی را مخرب و عامل عقب گرد در این حوزه دانست و با توجه به وجوه نرم‌افزاری علم گفت: تا زمانی که یک معرفت‌شناسی صحیحی از فعالیتهای علمی مان به دست نیاوریم و اسیر و گرفتار معرفت شناسی کمیت گرای پوزوتیویستی باشیم به رشد علمی نمی رسیم. چه برسد که بحث علم بومی و متناسب با شرایط فرهنگی و تاریخی خود را به دست دهیم.


 


جرس: آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: این رفتار که کسی اسلامی حرف بزند و قارونی فکر کند درست نیست.

به گزارش مهر، آیتالله عبدالله جوادی‌آملی غروب پنجشنبه در دیدار تعدادی از اساتید دانشگاه تربیت معلم تهران با بیان اینکه دین سه رشته جهان‌بینی الهی، جهان‌بانی الهی و جهان‌آرایی الهی را به ما آموخت، تأکید کرد: صدرالمتالهین می‌فرماید که علم مانند معماری نیست بلکه نظیر بخشهای ریاضی است.

وی در همین رابطه به بیان مثالی پرداخت و گفت: اگر یکی از خشتها یا آجرهای بنایی را بردارند و از دیوار غربی به دیوار شرقی ببرند این بنا فرو نمیریزد اما عدد 8 را که بین 7 و 9 است را بردارند، این عدد هیچ کاربردی ندارد.

جوادی‌آملی تصریح کرد: صدرالمتالهین میفرماید که حرف عالم به قدری ریاضی است که هیچ چیزی را نمیتوان از سر جایش برداشت.

این مرجع تقلید گفت: علم شرح معلوم است، معلوم فعل خداست و شرح فعل خدا غیر از الهی و اسلامی نخواهد بود و اگر کسی بگوید شرح بشری است، این اسلامی حرف زدن و قارونی فکرکردن است.

جوادی آملی تاکید کرد: اگر کسی در حوزه یا دانشگاه بگوید که 40 یا 50 سال کار کرده و زحمت کشیده و فکر کرده است، این اسلامی حرف زدن و قارونی فکرکردن است.

دانشگاه‌ها با تفکیک جنسیتی اسلامی نمی‌شوند

وی همچنین درباره اسلامی کردن دانشگاهها اظهار داشت: تعلیم و تعلم باید برای رضای خدا باشد، یعنی اگر انسانی معلم یا متعلم است که میخواهد کاری انجام دهد، این کار را نباید آلوده کند، بلکه باید برای رضای خدا چیزی را یاد بگیرد و به دیگران یاد دهد.

جوادی آملی گفت: باید دانشهایی که یاد گرفتهایم را در راه صحیح به کار ببریم نه در مسیر باطل؛ به عنوان مثال اگر به انرژی هستهای دست یافتهایم باید از این انرژی به‌صورت صلحآمیز استفاده کنیم نه تخریبی.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: منظور از اسلامیکردن دانشگاهها فقط این نیست که تعلیم و تعلم در مسیر رضای خدا باشد و هر چه یاد گرفتهایم در مسیر صحیح به کار بریم؛ یا اینکه در دانشگاهها نمازخانه ایجاد شود و دعاهای کمیل و توسل قرائت شود و کلاسهای دختران و پسران از همدیگر تفکیک شوند؛ این موارد کار حسینیه و مسجد است.

اگر علم اسلامی شد دانشگاه هم اسلامی می‌شود

آیتالله جوادی آملی در عین حال احداث نمازخانه و توجه به دعا در دانشگاهها را از کارهای مناسب دانست و خاطرنشان کرد: اگر صرفا این کارها را در دانشگاهها انجام دادیم، دانشجوی مسلمان تربیت کردیم، نه اینکه دانشگاه اسلامی شده باشد.

استاد برجسته حوزه با تاکید بر این نکته که دانش حرف اول را در دانشگاهها میزند، تصریح کرد: عنصر محوری دانشگاه، علم است؛ اگر علم اسلامی شد، دانشگاه هم اسلامی میشود و دیگر لازم نیست که به دختران و پسران بگویند کنار هم ننشینند.

وی گفت: مگر در حوزه توصیه میکنند مردان و زنان کنار هم ننشینند؛ مگر به طلبهها میگویند که نماز را در اول وقت وحدالامکان جماعت بخوانند. چون علم درحوزه دینی است رهاوردهای فراوانی دارد اما اساسیترین و عنصریترین حرف دانشگاه علم و متون درسی است که اگر این متون اسلامی نشد، سفارشی است.

جوادی‌آملی به تلاش کشورهای اسلامی برای اسلامی کردن علوم اشاره کرد و اظهار داشت: آنها در همایشهایی که برگزار میکنند به این نتیجه رسیدهاند که علم اصلا اسلامی نیست.

اسلام مدعی است که علم غیراسلامی وجود ندارد


وی با اشاره به یکی از این همایشها که در کشور مالزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در آن همایش سخنران رسمی جلسه، صحبتهایش را از طنز شروع کرد که با استهزاء و خنده و سوت و کف حاضران همراه بود و در نهایت به این نتیجه رسید که علم اصلا اسلامی نیست و این مسأله برای بسیاری از افراد به باور تبدیل شد.

جوادی‌آملی با یادآوری این نکته مهم که اسلام مدعی است که علم غیراسلامی وجود ندارد، افزود: علوم جزئی از قبیل طبیعیات، ریاضیات و... را علم کلی به نام فلسفه رهبری میکند.

وی با تشریح اهمیت علم فلسفه و جهان‌بینی الهی یادآور شد: هیچ علمی از علوم، چه طبیعی و چه ریاضی، نمیتواند خدا را ثابت یا نفی کند و یا درباره خدا شک کند، برای اینکه قلمرو آنها محدود است.

استاد برجسته حوزه گفت: تنها علمی که بلندپروازی مال اوست، جهانبینی الهی یا فلسفه است و دراین جهان‌بینی الهی این مسائل بحث میشود که آیا خدا هست یا نیست؟


 


کلمه: نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به یک قدرت علمی برتر در منطقه و جهان تبدیل شویم و در کمترین زمان ممکن به یک قدرت اقتصادی تهدیدناپذیر تبدیل شویم و این اهداف بدون مدیریت راهبردی محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی صبح پنج‌شنبه در اولین همایش ملی مدیریت راهبردی تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله گفت: با توجه به حقیقتی که در ادبیات مدیریت وجود دارد فقدان یک جهان بینی روشن امکان انجام یک مدیریت راهبردی را از بین خواهد برد. انبیای الهی با چشم اندازی روشن در عرصه مدیریت جهان ورود پیدا کردند و قرآن نیز برای آینده بشر چشم انداز روشنی را تعریف کرده است که جامعه بشری به مرتبه‌ای از دانش و اخلاق دست پیدا کند تا برای قسط و عدالت قیام نماید و متن جامعه به این حیات ارزشمند آراسته شود و این مهم هنگامی تحقق پیدا می‌کند که اداره کره خاکی در دست انسان‌های صالح قرار گیرد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از این افتخار برخوردار است که معمار کبیر آن دقیقا در راستای این هدف متعالی حرکت کرد و تعریف خود را با یک مدیریت راهبردی دقیق، قیام برای خدا قرار داد و با این نگاه جامعه اسلامی را در مسیر انجام این رسالت بزرگ پیش برد و با این نگاه است که نمی‌توان نظام را در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تعریف کرد که اگر این تعریف بود نه این اقتدار سیاسی و نه این قدرت برآمده از حضور امت‌های اسلامی در کنار ما وجود نداشت و نه این هجمه قداران و چکمه پوشان غرب.

ابوترابی خاطرنشان کرد: با این چشم انداز است که ملت لبنان در کنار ملت ما برای رسیدن به یک هدف و تحت مدیریت راهبردی یک رهبر صالح حرکت می‌کنند.

وی افزود: امروز ملت عراق در راستای این هدف متعالی منافع آمریکا و دنیای غرب را در خاک خود مورد هدف قرار داده است و برای دسترسی به این چشم انداز باید ایران اسلامی را به قدرت اول در تمام زمینه‌ها در منطقه تبدیل کنیم.

نایب رییس اول مجلس اظهار کرد: امروز ما اقتدار تحسین برانگیز سیاسی را در منطقه به دست آورده‌ایم و آیا می‌توان قدرت سیاسی ملت ایران و نظام را که برآمده از اراده ملی و متکی بر اراده ملی است را با سایر قدرت‌های سیاسی منطقه و فرامنطقه مقایسه کرد. کدام قدرت را می‌شناسید که بتواند سه دهه در برابر آمریکا و قدرت‌های حاکم بر جهان بایستد.

وی افزود: همانطور که ما قدرت سیاسی و امنیتی در منطقه هستیم باید به یک قدرت علمی برتر در منطقه و جهان تبدیل شویم و از طرف دیگر باید در کمترین زمان ممکن به یک قدرت اقتصادی تهدیدناپذیر تبدیل شویم و این اهداف بدون مدیریت راهبردی محقق نخواهد شد و اینها همه در سایه اقتدار فرهنگی، اعتقادی و ارزشی ماست که باید آنها را با تمام وجود ارج بنهیم و بر تقویت ارکان آن همت کنیم.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما باید اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. در حوزه علم و تبدیل دانش به فناوری گام‌های بی شماری برداشته شده و این دانشگاه (دانشگاه عالی دفاع ملی) یکی از رویش‌های آن است.

ابوترای خاطرنشان کرد: در عرصه تبدیل شدن به قدرت اقتصادی با چالش‌هایی مواجه هستیم و اگر بخواهیم قدرت اقتصادی اول منطقه باشیم باید در برنامه پنج ساله پیش رو رشد ۸ درصد را تجربه کنیم. این در حالی است که امروز در شرایط نامطلوبی قرار داریم. با این شرایط موجود باید در سال پایانی اجرای برنامه رشد اقتصادی حدود ۱۳ درصد را داشته باشیم و باید حداقل بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار به بدنه اقتصادی کشور تزریق کنیم و برای اینکه قطع رابطه از درآمدهای نفتی داشته باشیم باید گام‌های بسیار بلندی را برداریم.

وی عنوان کرد: درآمد مالیاتی نتوانسته بیش از ۳۰ درصد از هزینه‌های دولت را پوشش دهد که این زیبنده کشور نیست. باید انضباط مالی را در راس تمام کارها قرار دهیم. تامین کسری بودجه از صندوق ذخیره ارزی کار دولت‌مردان عادل و مدیران هوشمند نیست. باید در گام اول تامین هزینه‌های اجرایی را از درآمدهای نفت و گاز قطع کنیم و بعد از هزینه‌های عمرانی.

ابوترابی افزود: تلاش در جهت اجرایی نمودن برنامه‌های پنج ساله یک برش کوتاه مدت برای رسیدن به چشم‌انداز است و بودجه سالیانه نیز باید دقیقا در بستر تحقق اهداف برنامه پنج ساله باشد و ما با این نگاه فاصله قابل تاملی داریم. نگاه فرابخشی، حرکت منطبق با برنامه، بودجه ریزی عملیاتی در راستای کاهش هزینه‌ها و مدیریت خورد و کلان ما نهادینه نشده است.


 


آینده: آیین شكرگزاری به مناسبت سفر پرخیر و بركت رهبر معظم انقلاب به قم ،با حضور اقشار مختلف مردمی ،پنجشنبه شب در شبستان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم مردم قم به شكرانه حضور ده روزه رهبر معظم انقلاب در قم سجده شكر به جای آوردند.

یكی از وعاظ در این مراسم سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم را بسیار پرثمر خواند و گفت : این سفر از زوایای مختلف باعث پیشرفت و تحول در استان خواهد شد.

حجت الاسلام 'ناصر رفیعی' با اشاره به نقش رهبر فرزانه انقلاب در خنثی سازی فتنه دشمنان گفت : اگر چنین رهبر فرزانه ای نداشتیم ،تاكنون كشور را از دست داده بودیم.

رفیعی گفت: عظمت مقام عظام ولایت به اندازه ای است كه پوتین رییس جمهوری وقت روسیه در مورد ایشان می گوید ،'من اوصاف حضرت مسیح را در ایشان دیدم'.

آیین شكرگزاری با حضور اقشار مختلف مردم و با مداحی سید مهدی میرداماد مداح اهل بیت (ع)برگزار شد.

گفتنی است آیت‌الله خامنه‌ای، در آخرین شب از سفر 10 روزه به قم و برای دومین بار در این سفر، به دیدار سه خانواده شهید در این شهر رفتند و ساعتی با آن‌ها هم‌كلام شدند.

مقام معظم رهبری در این 3 دیدار كه پنج‌شنبه شب برگزار شد، ضمن گرامی‌داشتن یاد و خاطره‌ی شهدای گرانقدر، از صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان تجلیل كردند.


 


امروز: عضو کارگروه تنظیم بازار گفت: «وزارت بازرگانی تدابیری اندیشیده است تا بازار را در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، در مراقبت ویژه قرار دهد و اجازه ندهد که قیمت 22 قلم کالای اساسی افزایش یابد».

به گزارش فرارو، محمد قبله، گفت: «دولت برنامه ریزی کرده است که هیچگونه افزایش قیمتی برای 22 قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم، در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نداشته باشد، به نحوی که این کالاها در روند تنظیم بازار، با ثبات قیمتی مواجه بوده و تامین آنها با برنامه ریزی صورت گیرد».

عضو کارگروه تنظیم بازار افزود: «در واقع دولت افزایش قیمت برای این 22 قلم کالا را ممنوع اعلام کرده است، اما این ممنوعیت به منظور ایجاد جو ناآرام برای تولیدکنندگان نیست، بلکه قرار بر این است که هر تولیدکننده اسناد و دلیل خود برای افزایش قیمت را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع دهد تا این سازمان راه‌های مختلف را برای افزایش قیمت منطقی بررسی کند».

وی تصریح کرد: «در این راستا تلاش می شود این افزایش قیمت منطقی، به مصرف کننده لطمه نزند و از سوی دیگر، عدم افزایش قیمت نیز موجبات ضرر تولیدکنندگان را فراهم نکند».

به گفته قبله، اگر تولیدکننده ای دلایل منطقی را برای افزایش قیمت ارایه دهد، سازمان حمایت به طور قطع شیوه‌هایی را دنبال می کند که هم تولیدکننده ضرر نکند و هم قیمت مصرف کننده افزایش نیابد.

قبله تاکید کرد: «باید زمان قبل و بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را از هم منفک دانست؛ چراکه بعد از اجرای قانون تمامی کالاها به دلیل افزایش قیمت سوخت، دچار افزایش قیمت می شوند؛ اما در پروسه رسیدن به زمان اجرای قانون، قیمتها می تواند بنا به دلایلی از جمله شایعات، بازار را ملتهب کند، بنابراین دولت تصمیم گرفته است که 22 قلم کالا را که بیشترین سهم را در سبد خانوار دارند و ممکن است موجب نگرانی مصرف کنندگان شود، تحت مراقبت ویژه قرار دهد».

وی اظهار داشت: «دولت اجازه نمی دهد که این اقلام تحت تاثیر اهداف سودجویانه محتکران قرار گیرند؛ چراکه اگر کمبودی در بازار ایجاد شود، می تواند مصرف کنندگان را دچار مشکل امنیت غذایی کند؛ اما بنا نداریم که از افزایش منطقی قیمت هم جلوگیری کنیم».

به گفته معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت باید منطقی باشد و همزمان با آن، قدرت خرید مردم با پرداخت یارانه های نقدی پا برجا باقی بماند؛ اما هم اکنون اجازه افزایش قیمت را به هیچ وجه نمی دهیم تا التهاب بازار را کنترل کنیم.

قبله در پاسخ به سئوالی مبنی بر پروسه زمانی بررسی درخواست افزایش قیمت گفت: «تشکلها برای هر کالایی اگر خواستار افزایش قیمت باشند، آن را به سازمان حمایت اعلام می کنند و اگر دلایل منطقی بود، اجازه خواهند داشت که این کار را انجام دهند».

این مقام مسئول تصریح کرد: «البته باید توجه داشت که افزایش قیمت به دلیل تاثیر افزایش قیمت سوخت در یک کالا، به سازمان حمایت مربوط نمی شود و وزارتخانه های متولی آن گروه کالایی هستند که باید در این زمینه حمایت های لازم را به عمل آورده و افزایش قیمت را بررسی و به سازمان حمایت اعلام کنند».


 


فرارو: دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در سخنانی مهم در واکنش به اقدام اخیر دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری (نخست وزیر فقید لبنان) تاکید کرد: «از مردم لبنان می خواهم بازرسان دادگاه بین المللی حریری را تحریم کرده و با آنان همکاری نکنند چون این اطلاعات بدست اسرائیلیها می رسد و همکاری با این دادگاه تجاوز علیه مقاومت محسوب می شود».

به گزارش شبکه خبری المنارسید «حسن نصرالله» شب گذشته در سخنانی مهم با اشاره به یورش وحشیانه صهیونیستها به منطقه ام الفحم، تاکید کرد: «باید به این مسئله به دید یک پروژه کامل از سوی "بنیامین نتانیاهو" نگریسته شود که در ابتدا با قانون سوگند به یهودیت اسرائیل آغاز شد».

وی افزود: «البته مسئله مهم درباره وقایع ام الفحم این سکوت کشورهای عربی و غرب در قبال آن است که هیچ واکنشی از خود نشان ندادند».

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در ادامه با تشریح علت سخنرانی خود اظهار داشت: «مسئله درباره حادثه روز گذشته است که گروهی وابسته به دادگاه بین المللی ترور حریری در ضاحیه خواستار پرونده پزشکی زنان اعضا و مقامات حزب الله شده بودند که در این موضوع تنش هایی ایجاد شد که مرا مجبور کرد امشب با شما مستقیما گفتگو کنم».

وی تاکید کرد: «به جایی رسیده ایم که باید موضع قاطعانه و روشن اتخاذ کنیم. جالب آنکه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای حادثه رخ داده دیروز در ضاحیه را به شدت محکوم می کند اما در برابر ام الفحم سکوت کرده و دم نمی زند. البته دادستان دادگاه بین المللی ترور حریری نیز در این مسئله به سرعت تحقیقاتی را آغاز کرد».

سید حسن نصرالله افزود: «این فضا نشان می دهد تلاش های آمریکا برای به شکست کشاندن اقدامات مثبت سوریه و عربستان سعودی که در صدد ثبات و امنیت لبنان هستند افزایش پیدا کرده است. البته اخیرا خبر جدیدی نیز به من رسیده که بر اساس آن گفته می شود آمریکا فشارهایی را بر دادستان دادگاه بین المللی ترور حریری وارد کرده تا حکم احتمالی را زودتر صادر کند».

نصرالله که سخنانش به صورت مستقیم از طریق شبکه المنار پخش می شد در ادامه خاطرنشان کرد: «در اینجا می خواهم مسئله ای دیگر را با شما در میان بگذارم. حزب الله تا کنون درباره روند فعالیت و عملکرد دادگاه بین المللی حریری سکوت کرده بود. ما به احترام مصالح ملی این سکوت را ترجیح دادیم تا حساسیت ها را در سطح ملی دامن نزنیم. اما دیگر هرگز نمی توان در این مسئله سکوت کرد. من هم اکنون به برخی از اقدامات دادگاه بین المللی ترور حریری اشاره می کنم».

وی ادامه داد: «مردم لبنان نمی دانند که دادگاه بین المللی درسالهای اخیر پرونده تمامی دانشجویان دانشگاههای شاخص را از سال 2003 تا 2006 ، ریز تمامی ارتباطات تلفنی تمامی شرکتهای مخابراتی در لبنان، اثر انگشت های موجود در اداره گذرنامه، فهرست دی ان ای (DNA) های ثبت شده، تمام اطلاعات جغرافیایی لبنان از مرز تا مرز و حتی اطلاعات مشترکین برق را اختیار گرفتند و ما در تمام این مدت سکوت کردیم با وجود اینکه می دانستیم این اطلاعات فراتر از تحقیق درباره ترور حریری است و آنان در پی جمع آوری اطلاعاتی درباره حزب الله بوده اند، اطلاعاتی که به دست اسرائیل و آمریکا می رسد».

دبیرکل جنبش حزب الله تاکید کرد: «چرا ساکت بودیم، تنها دلیل آن این بود که نمی خواستیم بگویند در کار دادگاه کارشکنی می شود. ما مراعات خانوداه حریری و جریانش را داشتم اما دیگر نمی شود در این باره سکوت کرد. واقعا آنان چرا درباره پرونده پزشکی زنان اعضا و مقامات حزب الله تحقیق می کنند. اینجا سوالی از مقامات لبنانی دارم؛ کدامیک از شما اجازه می دهید تا اطلاعات پزشکی بانوانتان تحت بررسی قرار گیرد».

نصرالله با اشاره به اینکه دادگاه حریری بدون اخذ مجوز دست به این اقدام زده است، خاطرنشان کرد: «تمامی ادیان الهی با این مسئله مخالف هستند. حتی قوانین نیز این چنین اجازه به ما نداده است. من این مسئله رسوایی بزرگی می دانم که دیگر نمی توان نام تحقیق بین المللی بر آن نهاد بلکه این غارت لبنان است. من در سال 2008 نیز به این مسئله اشاره کرده بودم».

وی تاکید کرد: «در اینجا اولا از مردم لبنان می خواهم بازرسان دادگاه بین المللی حریری را تحریم کرده و با آنان همکاری نکند چون این اطلاعات بدست اسرائیلیها می رسد. مسئله دوم این است که همکاری با دادگاه حریری علاوه بر اینکه به تلاش های آنها در راستای غارت لبنان می افزاید، کمک به تجاوز علیه مقاومت لبنان محسوب می شود. و سوم اینکه از مسئولان می خواهم که با درخواستهای دادگاه بین المللی بر اساس کرامت و شرافت خود برخورد کنند. غارت لبنان در پوشش تحقیقات بین المللی دیگر بس است».


 



 



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته