-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه

Latest news from Jaras for 10/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جـــرس: معاون ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی معتقد است "جنگ نرم یك جنگ واقعی و فراتر از جنگ جهانی اول و دوم است كه همه ابعاد جوامع را در آینده در بر خواهد گرفت و آنكه بتواند ابزار قدرت نرم خود را بهتر سامان‌دهی‌ كند و به صحنه آورد پیروز این نزاع بزرگ خواهد بود."


به گزارش فارس، مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد كل نیروهای مسلح، در جریان بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در حالیکه بخش اعظمی از رسانه های خبری حضور نداشتند، مدعی شد "فارس بهترین خبرگزاری كشور است، چرا كه در سال‌های گذشته وجود خلاء چنین خبرگزاری احساس می‌شد كه به فضل الهی با كارهای ابتكاری این خبرگزاری بسیاری از خلاء‌ها مرتفع شده است. بنابراین كشور به وجود خبرگزاری‌هایی مثل خبرگزاری فارس نیازمند است. "


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا رهبری همواره بر موضوع دشمن‌شناسی تاكید دارد، پاسخ داد: زمانی كه دشمن به صراحت اعلام می‌‌كند چالش اصلی قرن حاضر بین لیبرال دموكراسی امریكایی و اسلام است، چه كسی می‌تواند موضوع نبودن دشمن را مطرح كند.


معاون ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود: صحنه رویدادها امروز بسیار آشكار است و برخلاف گذشته كه دشمن خصومت و جنگ نرم و خزنده خود را اظهار نمی‌كرد امروز شرایط به‌گونه‌ای شده است كه دشمن مواضع خود را به روشنی وارد صحنه كرده است.


جزایری اظهار داشت: اگر كسی نتواند این صحنه روشن را ببیند، چشم خود را به واقعیت‌ها و روشنایی‌ها بسته است.
وی تاكید كرد: جمهوری اسلامی امروز در یك جنگ تمام عیار قرار دارد كه در یك طرف آن اسلام ناب محمدی و طرف دیگر فرهنگ‌های مادی و در رأس آن لیبرال دموكراسی آمریكایی و تفكرات صهیونیزم جهانی قرار دارد.


معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد كل نیروهای مسلح ادامه داد: این منازعه یك جنگ واقعی است كه فراتر از جنگ جهانی اول و دوم است كه همه ابعاد جوامع را در آینده دربرخواهد گرفت و آنكه بتواند ابزار قدرت نرم خود را بهتر سامان‌دهی‌ كند و به صحنه آورد پیروز این نزاع بزرگ خواهد بود. جمهوری اسلامی امروز رسالت تاریخی برعهده دارد كه ابزار لازم را در جبهه خودی و حق فراهم آورده و پیروز نهایی این مبارزه خواهیم بود.


وی با اشاره به نقش و وظایف "افسران جنگ نرم"، که رهبر جمهوری اسلامی حامیان خود را به آن اطلاق کرده، گفت: "افسران جنگ باید اولا نسبت به اصل موضوع شناخت لازم را برای آحاد جامعه فراهم آورند و دوم اینكه ببینند در كجای سامانه این جنگ نرم می‌توانند نقش موثری را ایفا كنند. "


معاون ستاد كل نیروهای مسلح در خاتمه گفت: آینده جنگ نرم با توجه به اینكه قدرت نرم انقلاب اسلامی برتر از قدرت نرم نظام‌های لیبرال دموكراسی است، بدون تردید پیروز نهایی این منازعه انقلاب اسلامی خواهد بود.


 رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با حامیان خود گفته بود " شماها می دانید امروز نظام با یک جنگ عظیمی مواجه است... در جنگ نرم، چه کسانی باید میدان بیایند؟ قدر مسلم شما افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرمید... حالا شما جوانانی که گفتیم افسران جوان مقابله با جنگ نرم هستید، از من نپرسید که نقش ما در تخریب مسجد ضرار کنونی چیست...خوب، خودتان بگردید نقش را پیدا کنید. "




 


جـــرس: معرفی جمهوری اسلامی جهت حضور در هیئت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل از طرف آسیا، درحالیکه هدف آن هیئت "ارتقای برابری جنسیتی" اعلام گردیده، اعتراض برخی از گروه‌های حقوق بشری و اعضای سازمان ملل را برانگیخت.


اخیرا ۱۰ کشور آسیایی ایران، بنگلادش، هند، چین، مالزی، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و پاکستان، بعنوان عضو آسیایی سازمان ملل متحد، برای حضور در هیئت اجرایی نهاد زنان آن نهاد بین المللی معرفی شده بودند، که مجمع عمومی سازمان ملل در اوایل تیرماه با تأسیس آن موافقت به عمل آورده بود.


به گزارش آسوشیتد پرس، مارک کورن‌بلاو، سخنگوی هیئت آمریکا در سازمان ملل، روز چهارشنبه ۵ آبان، اعلام کرد که عضویت ایران در این گروه به منزله ارسال "علامتی نادرست" از سوی این نهاد، در بدو برپایی آن است.


او افزود: "نهاد زنان سازمان ملل یک دفتر حیاتی جدید با هدف ارتقای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در سطح جهان است… با توجه به سابقه ضعیف ایران در زمینه حقوق بشر و رفتار با زنان، ما و بسیاری از کشورهای دیگر نسبت به مفهوم منفی حضور احتمالی ایران در هیئت مدیره این سازمان نگران هستیم."


فیلیپ بولوپیون، دبیر حقوقی سازمان ملل در سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرده است، تمایل ایران برای حضور در این هیئت را "تعجب‌برانگیز" خوانده و گفته است که این مسئله "تعجب برانگیزتر" خواهد شد اگر گروه آسیایی سازمان ملل با عضویت ایران موافقت کند.


مجمع عمومی سازمان ملل در نظر دارد ۴۱ کشور را به عنوان عضو هیئت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل برگزیند.
قرار بر این است که ۳۵ کشور عضو این هیئت از سوی گروه‌های ناحیه‌ای انتخاب شوند که بر همین اساس اعضای آسیایی سازمان ملل متحد ۱۰ کشور ایران، بنگلادش، هند، چین، مالزی، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و پاکستان را برای عضویت در این هیئت برگزیده‌اند.


شش عضو باقیمانده هیئت اجرایی این نهاد، نمایندگان شش کشوری خواهند بود که در راستای اهداف این نهاد فعالیت داشته‌اند و ۱۰ کشور از جمله، ایالات متحده، بریتانیا و عربستان سعودی خود را برای این مقام نامزد کرده‌اند که حضور عربستان سعودی در این فهرست نیز موجب اعتراض برخی از نهادهای حقوق بشری شده است.
انتظار می‌رود که ۵۴ عضو بخش اقتصادی و شورای اجتماعی سازمان ملل در تاریخ ۱۹ آبان، تصمیم نهایی خود را در مورد ۴۱ عضو هیئت مدیره نهاد زنان سازمان ملل اعلام کنند.


بخش زنان سازمان ملل متحده از ادغام چهار بخش مختلف سازمان ملل؛ بخش پیشبرد زنان،‌ مؤسسه بین‌المللی پژوهشی و آموزشی پیشبرد زنان، دفتر مشاوره ویژه مسائل جنسیتی و صندوق توسعه برای زنان به وجود آمده است و ریاست آن را میشل باشله، رئیس جمهوری پیشین شیلی بر عهده دارد.


به گفته مقامات سازمان ملل، قرار بر این است این نهاد که از اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی کار خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد، در تمامی حوزه‌های مربوط به زنان از جمله برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران سراسر جهان، به فعالیت بپردازد.



 


تردید اروپا از خرید آتی نفت ایران

جـــرس: در حالی که چندی پیش وزیر نفت ایران به منظور تشویق مقامات پکن به سرمایه‌‌گذاری در نفت و گاز ایران، به چین سفر کرده بود و خروج شرکت‌های بزرگ نفتی غربی از بازار ایران، سبب رویکرد مقامات ایران به چین برای پر کردن خلا موجود بود، دولت پکن بدلیل توسعه روابط شرکت‌های نفتی چین با آمریکا و ورود به بخش انرژی ایالات متحده، به شرکت‌های نفتی خود دستور داد از میزان همکاری‌های خود با ایران بکاهند.


همزمان منابع مطلع در صنعت نفت و انرژی گفته اند برخی از شرکت های اروپايی به خاطر مشکل معاملات ارزی با دولت ايران، که تحت تاثير تحريم های بين المللی قرار دارد- برای ادامه خريد نفت از ايران در سال آينده ترديد دارند.


خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه ششم آبان (٢٨ اکتبر) گزارش داد که شرکت‌های عمده نفتی چین به دنبال گرم شدن روابطشان با آمریکا، از سطح همکاری‌های خود با ایران خواهند کاست که این امر می‌تواند برای جمهوری اسلامی بسیار ناگوار باشد.


طی هفته های جاری، مقامات واشینگتن خواستار پایبندی پکن به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شده بودند.


آنگونه که خبرگزاری شانا (انرژی ایران) گزارش داده، ‌سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و چین در بخش بالادستی صنعت نفت ۱۶ میلیارد دلار، میان‌دستی سه میلیارد دلار و در بخش پایین‌دستی ۱۸ میلیارد دلار اعلام شده است.


 جمهوری اسلامی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز کشورهای غربی و از جمله ایالات متحده آمریکا با تحریم‌های گسترده‌ای روبرو شده است، در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای صنعت نفت و گاز خود با مشکلات بزرگی روبرو می باشد.


این درحالیست که همزمان با انتشار خبر تشدید تحریم های ایران، گزارش‌هایی درباره مشارکت شرکت‌های نفتی چینی در توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران به ویژه در میدان پارس جنوبی منتشر شده بود.


کارشناسان نفتی معتقدند ایران که دومین کشور بزرگ تولید کننده نفت اوپک به شمار می‌آید، برای سر پا نگاه داشتن صنعت نفت خود، به میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد و تصمیم اخیر چین درحالی رخ می دهد که پس از خروج شرکت‌های بزرگ نفتی غربی (تحت فشار ایالات متحده آمریکا و متحدانش) از بازار ایران، تهران برای پر کردن خلا موجود به سوی شرکت‌های چینی روی آورده بود.


اما به گفته برخی از منابع نزدیک به شرکت‌های نفتی چین،‌ به دنبال تشدید تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی و نیز پس از آن که دو شرکت عمده نفتی چین به نام‌های "سی‌ان‌پی‌سی" و "سی‌ان‌او‌او‌سی" فعالیت‌ خود را برای حضور گسترده‌تر در بازار انرژی آمریکا آغاز کردند، دولت چین رسماً‌ به شرکت‌های نفتی این کشور دستور داده است، از سطح همکاری‌های خود با ایران بکاهند.


بر اساس تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های خارجی که در بخش انرژی ایران فعالیت می‌کنند، هدف تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند و اجازه فعالیت در بازار آمریکا را نخواهند داشت.


یک مقام آگاه چینی در این باره گفته است:‌ "فشار سیاسی به شرکت‌های چینی (برای کاستن از سطح روابط با ایران) مستقیماً‌ از سوی دولت چین به این شرکت‌ها وارد می‌شود ... و به نظر من منطقی است که آن را با معامله شرکت‌های چینی با آمریکا مرتبط بدانیم."


شرکت ملی نفت چین به عنوان سومین شرکت بزرگ نفت و گاز این کشور در اوایل ماه جاری میلادی یک قرارداد یک میلیارد و یک‌صد میلیون دلاری در بخش گاز با یک شرکت آمریکایی امضا کرده است.
همچنین شرکت بزرگ نفتی سی‌ان‌پی‌سی چین نیز درماه سپتامبر قراردادی با شرکت آمریکایی شورون در زمینه استخراج گاز در استرالیا امضا کرده بود.


به گزارش رویترز و به نقل از یک تحلیلگر بازار انرژی، به نظر می‌رسد آمریکا در قبال حمایت چین از آخرین دور تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، به شرکت‌های چینی اجازه دسترسی به بازار انرژی آمریکا را داده است.


چین که یکی از شرکای تجاری عمده ایران به شمار می‌آید و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز هست، پیشتر اعلام کرده بود،‌ از تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران به شرطی حمایت می‌کند که این تحریم‌ها شامل بخش انرژی ایران نشود.


این کشورهمواره از تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران انتقاد کرده و در ماه‌های اخیر نیز همچنان به رابطه تجاری خود با جمهوری اسلامی و سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران ادامه داده است. چین پس از ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان به شمار می‌رود و مهم‌ترین وارد کننده نفت خام ایران می باشد.


همزمان با چین، آن سوی دیگر در اروپا، گزارش های حاکیست که برخی از شرکت های اروپايی به خاطر مشکل معاملات ارزی با دولت ايران تحت تاثير تحريم های بين المللی اخير برای خريد نفت ايران در سال آينده ترديد دارند.

به گزارش رويترز، شرکت نفتی پرتقالی "گالپ"، در اوايل سال جاری ميلادی ميزان خريد نفت از ايران را کاهش داد و به گفته سخنگوی اين شرکت بعيد است که برای سال آینده به ايران سفارشی داده شود.
اين منبع مطلع در شرکت نفتی فوق گفت:"بعيد می دانم که خريد نفت از ايران از سرگرفته شود و دليل اصلی آن فشارهای سياسی موجود است."


يک منبع مطلع در بازار بين المللی نفت به رويترز گفته است که صادارت نفت ايران به اروپا، در ماه اکتبر امسال به حدود ۵۵۰ هزار بشکه در روز کاهش يافته است؛ اما همزمان صادرات نفت ايران به آسيا رو به افزايش است.


 به دنبال تصویب آخرین قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران که در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های یک‌جانبه‌ دیگری علیه ایران اعمال کرده‌اند که به مراتب فراگیرتر از تحریم‌های شورای امنیت است.


ایالات متحده و سایر متحدانش کماکان معتقدند جمهوری اسلامی در پوشش برنامه هسته‌ای خود، به دنبال دستیابی به توان لازم برای ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای است.
اما تهران برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آمیز می‌داند و از تن دادن به درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای متوقف ساختن فعالیت‌های حساس اتمی خود، از جمله غنی سازی اورانیوم - که قابلیت کاربرد در ساخت سلاحهای هسته‌ای را نیز دارد- خودداری می‌کند.



 


بسیج به عنوان مکمل همه وزارتخانه‌ها هرجا که لازم باشد ورود پیدا می‌کند

جـــرس: فرمانده کل بسیج از راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استانی بسیج تا یك سال آینده خبر داد و با بیان اینكه امروز تحت شدید‌ترین هجوم خبری رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن در طول تاریخ هستیم، اظهار عقیده کرد "این حجم سنگین از حمله رسانه‌ای به یك كشور و انقلاب بی‌نظیر بوده و تا كنون وجود نداشته است؛ لذا كوچكترین غفلتی ممكن است موجب تاثیر‌گذاری این هجوم و بمباران خبری نادرست بر روی مخاطبین شود."

به گزارش فارس، سردار پاسدار محمدرضا نقدی، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ضمن بازدید از غرفه آن خبرگزاری اظهار داشت: در حوزه فرهنگ بسیج باید به سراغ ارزش‌های اساسی كه بسیج در پی آن است، برویم که این ارزش‌ها عبارتند از اخلاص، بصیرت، فعالیت و عمل صالح و ایثارگرانه و فداكارانه، زهد و سادگی كه باید جوهر و ملاك كار بسیج قرار گیرد.


فرمانده کل بسیج با اعلام خبر راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استانی بسیج تا یك سال آینده، خاطرنشان کرد "برای رساندن پیام‌های حامل ارزش‌ها به نسل جوان باید از محمل‌های مورد علاقه این نسل استفاده شود."


نقدی همچنین با بیان اینكه باید كاملا متوجه رسالت‌های اصلی بسیج باشیم، گفت: علاوه بر حفظ سرعت در انعكاس اخبار و رعایت اصول حرفه‌ای در كار باید بر جذابیت و نوع‌آوری در ارایه مطالب و رسانه توجه كرد.


نقدی با بیان اینكه امروز تحت شدید‌ترین هجوم خبری رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن در طول تاریخ هستیم، اظهار داشت: این حجم سنگین از حمله رسانه‌ای به یك كشور و انقلاب بی‌نظیر بوده و تا كنون وجود نداشته است؛ لذا كوچكترین غفلتی ممكن است موجب تاثیر‌گذاری این هجوم و بمباران خبری نادرست بر روی مخاطبین شود. لذا ضروری است كه ضمن همت و تلاش مضاعف دقت و هوشیاری را در دستور كار قرار دهیم.


وی با طرح این سوال كه دغدغه اصلی و فكری نسل جوان ما امروز چیست؟، پاسخ داد: برای رساندن پیام‌های حامل ارزش‌ها به این نسل باید از محمل‌های موردعلاقه نسل جوان استفاده شود.


فرمانده بسیج اظهار داشت: بسیج خبر‌ساز است لذا با توجه به اهمیت كار رسانه و اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح در همه استان‌ها پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده است كه به ترتیب، فعالیت خود را آغاز می‌كنند. 



همچنین به گزارش مهر، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با هشدار نسبت به سوء‌استفاده‌ها از فرصت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، برنامه‌های بسیج را برای کمک به دولت در این اقدام بزرگ اقتصادی تشریح کرد.

 

سردار محمدرضا نقدی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات درباره اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: همه باید در زمینه اجرای صحیح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور به دولت کمک و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

 

توصیه به مردم برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌شود که به خاطر منافع ملی از منافع شخصی کوتاه مدت خود چشم بپوشند و نخواهند از این فرصت برای سوداگری استفاده کنند و به زیرساخت‌های ملی کشور به خاطر پر کردن جیب شخصی خود ضربه بزنند.

سردار نقدی اضافه کرد: بخش‌هایی که ممکن است در معرض آسیب پذیری اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار بگیرد باید تلاش کنند که صبر و تحمل بیشتری را از خود نشان دهند تا بعد از این مرحله بتوانند طعم میوه‌های شیرین اجرای این قانون را بچشند. 
 

برنامه‌های بسیج برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها

وی همچنین در خصوص برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: با توجه به اینکه بسیج به عنوان مکمل همه وزارتخانه‌ها هرجا که لازم باشد ورود پیدا می‌کند در این رابطه هم اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین فرهنگ‌سازی در جامعه در دستور کار سازمان بسیج مستضعفین قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اطلاع رسانی به دولت از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود به طوری که اگر نارسایی‌ها را هنگام اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در گوشه و کنار کشور مشاهده کردیم آن را به سمع و نظر دولت و مردم می‌رسانیم تا این مشکلات را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: اگر بسیجیان در گوشه و کنار کشور موارد سوئی را که به روند اجرای صحیح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها لطمه بزند را مشاهده کنند حتماً مسئولان امر را در جریان می‌گذارند تا اقدامات لازم انجام شود.
 

برای اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه باید فرهنگ‌سازی کنیم

سردار نقدی در بخش دیگری از گفت‌و گو در رابطه با اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه گفت: باید برای اجرای صحیح طرح عفاف و حجاب در جامعه نکات تربیتی را به مردم آموزش دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات ایجابی و نصحیت‌های دلسوزانه به سراغ اقشاری که در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند برویم، گفت: باید بتوانیم با متقاعد کردن فکری آنها و رساندن فلسفه احکام اسلامی در این زمینه که امنیت اجتماعی، آرامش و حفظ کانون خانواده‌ها را به دنبال دارد، به این قشر از مردم بیش از گذشته این موضوع را در جامعه جا بیاندازیم و توسعه دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص برنامه‌های این سازمان در رابطه با اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: در بخش بسیج زنان برنامه‌های خوبی برای اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه زنان بسیجی آموزش‌های مفصلی را در خصوص طرح عفاف و حجاب دیده‌اند، گفت: به همه شبهاتی که دشمن سعی کرده در این زمینه تولید کند و مرتباً در جامعه گسترش دهد، پاسخ‌های منطقی داده شده است.

سردار نقدی تصریح کرد: بسیج جامعه زنان در زمینه اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور فعال هستند تا بتوانند جریانی گسترده را در این رابطه به راه بیاندازند. 
 

وظیفه بسیج در مقابل جنگ نرم

وی در ادامه در خصوص مسئولیت سازمان بسیج مستضعفین در مقابل جنگ نرم دشمنان نیز گفت: باتوجه به اینکه جنگ نرم جنگی بر سر جذب افکار عمومی، عواطف و احساسات مردم است کار بسیج هم همین است که بتواند مردم را هرچه بیشتر با ارزش‌های انقلاب آشنا نماید و آنها را در چارچوب و توسعه این ارزش‌ها در جامعه یاری کند.

رئیس سازمان بسیج مستعضفین خاطرنشان کرد: در حقیقبت به هر میزان که بسیج در این مسیر موفق شود، عرصه را بر دشمن در به دست گرفتن افکار و قلوب مردم تنگ کرده است.

وی در خصوص رویکرد کنونی سازمان بسیج مستضعفین نیز گفت: ماموریت‌های بسیج همه‌جانبه و فراگیر است. 
 

 


 


جـــرس: گروهی از بسیجیان مستقر در دانشگاه اصفهان که خبرگزاری فارس آنها را دانشجویان "ولایتمدار" ذکر کرده، در جریان بزرگداشت امام موسی صدر در آن دانشگاه، با ایجاد آشوب و هیاهو و تهدید، مراسم را با اخلال مواجه ساختند.


به گزارش منابع خبری جرس، اواسط هفته جاری، برنامه ای تحت عنوان "جهان چهارم در انديشه امام موسي صدر" توسط انجمن علمی فلسفه دانشگاه اصفهان - و با سخنرانی احسان شریعتی - در حال جریان بود، که هنگام پرسش و پاسخ، عده ای از حامیان دولت، هنگام شنیدن وقایعی تاریخی پیرامون مفقود شدن امام موسی صدر در لیبی و ارتباطات بین مقامات جمهوری اسلامی با رهبران لیبی، با هتاکی و خشونت سعی در به هم زدن جلسه را داشتند.


این منبع خبری خاطرنشان کرد این جلسه در ارتباط با اندیشه فلسفی امام موسی صدر بوده است، که بخاطر فقدان٣٢ ساله وی و عدم پی گیری مناسب توسط دولت ایران، از خانم پالیزبان عضو ارشد موسسه "یاران صدر"(وابسته به خانواده امام موسی صدر) دعوت به عمل آمده بود تا در پرسش و پاسخ این مراسم شرکت کند.
همچنین آمده است "در حین سوال و جواب ها، ناگهان مسئله ارتباط ایران و لیبی پیش می آید که در جواب، از دولت کنونی انتقاد می شود که تشنج در سالن بوقوع می پیوندد ."


گزارش مذکور همچنین تصریح کرد این جلسه با استقبال فراوان دانشجویان برگزار شد و تنها عده ای سعی در اخلال در جلسه را داشتند که با هوشیاری و اعتراض دانشجویان به عملکرد آنان، به بیرون هدایت شدند و جلسه به روال عادی برقرار شد.


خبرگزاری فارس در این مورد نوشته است در اواسط جلسه كه سخنران با اعتراض دانشجويان ارزشي و ولايت‌مدار روبرو شد، برگزار كنندگان جلسه با هياهو و ضرب و شتم، دانشجوي منتقد را از تالار بيرون كردند و هنگامي كه با درخواست تريبون از سوي دانشجويان ارزشي روبرو شدند با تعيين شروطي براي حضور در پشت تريبون، از حضور منتقدان در پشت تريبون جلوگيري كردند. دانشجويان ولايتمدار نيز با ديدن اين اقدامات با ترك جلسه اعتراض خود را اعلام كردند. "

فارس نوشته است "برگزار كنندگان اين جلسه كه از جمله حاميان فتنه سبز بودند، ضمن تحريف انديشه امام موسي صدر سعي در ارائه چهره رفرميسم و قائل به تساهل و تسامح از امام موسي صدر داشتند و در تلاش بودند كه افكار خاصی را در ذهن مخاطبان القا كنند؛ همچون : "نقش گروه جلال‌الدين فارسي در ربوده شدن امام موسي صدر"، "تساهل و تسامح امام موسي صدر در برخورد با دشمنان و مخالفان"، "عدم دستيابي انقلاب اسلامی به آرمان‌ها و اهداف خود و معرفي ايران داراي مكتب شيعي صفوي و امام موسي صدر شيعه علوي و تقابل اين دو" و ...


 سید موسی صدر، مرجع دینی و سیاسی شیعیان است که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان آن کشور را عهده‌دار شد.
امام موسی صدر در ۳ شهریور سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز ۹ شهریور ربوده گردید. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا، و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج امام از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب نمودند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمده، تماما گواه آنند که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته‌است.


در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که امام موسی صدر همچنان زنده بوده و چون برخی دیگر از علمای اسلامی، شرایط زندان حبس ابد را می‌گذراند. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ توسط سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منعکس گردید، اعلام شد امام موسی صدر در اواخر سال ۱۳۷۶ توسط برخی زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس مشاهده گردید و اندکی پیش از ماه رمضان گذشته به مکانی دیگر انتقال یافته‌است.
آخرین خبر اینکه تازگی یک منبع دیپلماتیک لیبیایی که از نظام معمر قذافی رهبر لیبی جدا شده است ، به "الجزایر تایمز" گفت سید موسی صدر رهبر جنبش محرومان لبنان، هنوز درقید حیات است و زیرنظر دستگاه‌های امنیتی لیبی و درمکانی بسیار ویژه نگاهداری می شود.




 


جرس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: سپاه پاسداران در عرصه امنیتی وظیفه کمک به نیروی انتظامی را دارد بطوری که در مواردی که پلیس دچار نقص است به همراه بسیج به کمک پلیس می‌آید.


به گزارش فارس، سردار احمدی‌مقدم در حاشیه اولین یادواره چهارصد شهید فرماندهی انتظامی استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر نحوه تعامل سپاه با نیروی انتظامی اظهار داشت زمانی که تامین امنیت در برخی مناطق جغرافیایی و یا در یک مقطع زمانی وسیع است سپاه به کمک نیروی انتظامی می‌آید. 
حضور نیروهای سپاه و بسیج در رویارویی با اعتراضات مردمی کاملا مشهود بود. ولی این بار فرمانده نیروی انتظامی صراحتا به این موضوع اشاره دارد.


احمدی‌مقدم افزود همچنین درشمال غرب و جنوب شرق کشور هم پلیس و سپاه در مقابل تروریست‌ها و جنایت‌کاران فعال هستند و هماهنگی‌ خوبی در سطوح مختلف همچون ستاد کل و شورای امنیت کشور انجام می‌‌شود به‌طوری‌که تعاملات سازمانی در تمام سطوح وجود دارد. 
این در حالی است که طی عملیات تروریستی اخیر در غرب کشور، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود که سپاه مسئولیت مقابله با این تحرکات را بعهده داشته است و از پاسخگویی سربار زده بود.


فرمانده نیروی انتظامی در مورد روند بررسی پرونده قتل دکتر سودبخش گفت:‌ در جریان وضعیت پرونده نیستم، موضوع را از فرمانده انتظامی تهران بزرگ جویا شوید.
ترور دکتر سودبخش که گفته می شود در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک بوده است، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و مسئولان انتظامی و امنیتی به رغم قول اولیه هنوز اظهار نظری در این خصوص نداشته اند. 


احمدی‌مقدم دررابطه با تسهیلات پیش‌بینی شده برای خانواده شهدای ناجا گفت: رای خانواده شهدا بیمه عمر وحوادث پیش‌بینی شده که در سال جاری 65 میلیون تومان از صندوق بیمه به خانواده شهدای نیروی انتظامی پرداخت می‌شود.


وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 12 هزار شهید از سوی نیروی انتظامی به کشور تقدیم شده، افزود سالانه حدود 100 شهید در صحنه‌های مختلف در نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نایل می‌شوند که یکی از عرصه‌های مهم در این زمینه حوزه مبارزه با مواد مخدر است.


 


جـــرس: با فرا رسیدن موعد اجرای حکم یکسال حبس هادی حکیم شفایی استاد زبان انگلیسی دانشگاه آزاد بجنورد، وی به اجرای احکام دادگاه احضار گردید و قرار است طی روزهای آینده خود را به زندان معرفی نماید.


به گزارش منابع خبری جرس، هادی حکیم شفایی که از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود، به اتهاماتی چون "اقدام علیه امنیت ملی کشور"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و همچنین "توهین به رهبری" توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی بجنورد به سه سال زندان محکوم شده بود.


این حکم توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی به ریاست قاضی پیرگزی نقض و بدلیل برائت از اتهام اقدام علیه امنیت ملی، وی به یک سال حبس محکوم گردید.


طبق احضاریۀ ارسالی به این استاد سبز دانشگاه، وی طی سه روز آینده به زندان بجنورد اعزام خواهد شد.



 


 


مراسم شكرانه حضور رهبری در قم

جـــرس: رهبر جمهوری اسلامی با تمدید سفر نه روزه خود به شهر قم، برای دومین بار طی سفر اخیر، روز پنجشنبه ششم آبان ماه، با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد و ضمن "تایید جهت گیری کلی دولت و جامعه مدرسین حوزه علیه قم"، "ضرورت طرح علوم انسانی بر پایه مبانی دینی" و "پیگیری تدریس بحث ولایت فقیه در حوزه" را مورد تاکید قرار داد.


آقای خامنه ای همچنین از دشوار بودن"تدوین بیانیۀ ماموریت حوزه" سخن گفت و اظهار داشت "اگر بشود به یک بیانیۀ ماموریتِ روحانیت برسیم، بسیار مهم خواهد بود."


به گزارش تارنمای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عباس کعبی، عضو این تشکل روحانی محافظه کار (اولین تشکلی که آقای خامنه ای را بعد از رسیدن به رهبری، مرجع اعلام کرد)، در شرح جزئیاتی از جلسه مذکور گفت:
این دومین جلسه ای بود که با رهبری برگزار می کردیم؛ چون در جلسه قبل که اول آبان برگزار شد، ٩نفر از اعضا به ایراد بیانات و دیدگاه های خود پرداختند و رهبری مجال چندانی برای ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود نداشت.

وی تصریح کرد: اما در این جلسه، تعدادی از اعضا، از جمله مقتدایی، میرمحمدی، محمدجواد فاضل لنکرانی و علیدوست که در جلسه قبل نوبت گرفته بودند - اما موفق به بیان دیدگاه های خود نشدند - به ارائه سخنان خود پرداختند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در شرح سخنان رهبری در این دیدار، "دغدغه های فرهنگی، مساله حجاب، ضرورت ایفای نقش حوزه در مسائل مختلف و تامین بعد نرم افزاری کارهای فرهنگی، پیگیری تدریس بحث ولایت فقیه در حوزه، واکاوی فتنه سال ٨٨، لزوم پاسخگویی حوزه به شبهات روز و حضور در صحنه علمی" را، از جمله دیدگاه ها و دستورات وی ذکر کرد.


کعبی با بیان اینکه رهبری در خصوص "ضرورت طرح علوم انسانی بر پایه مبانی دینی" تاکید ویژه ای داشت، افزود "رهبری با اشاره به وجود برخی اشکالات در عرصه هنر و سیما، بر ضرورت آشنا ساختن تولید کنندگان، هنرمندان و فیلم سازان با مبانی فکر دینی تاکید کرد و آنرا کار حوزه دانست.


کعبی، "ضرورت حفظ نخبگان حوزه"، "تجلیل از نقش و جایگاه جامعه مدرسین" و "تاکید بر اعلام موضع شفاف سیاسی این نهادعلیه کسانی که بر ضد خط امام اقدام می کنند"، "ارتباط بیشتر جامعه مدرسین با مراجع و بدنه حوزه"، "توسعه دامنه تشکیلات جامعه مدرسین" و "تایید جهت گیری کلی دولت" را از دیگر مباحث ارائه شده از سوی رهبری در این دیدار عنوان کرد.


گفتنی است، رسانه های وابسته به حکومت، با درج ناگهانی خبر "تمدید سفر رهبری" و "تجدید دیدار وی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم"، از قول صالح (مدیر سیاسی آن تشکل روحانی محافظه کار) ادعا کردند در دیدار نخست اعضای جامعه مدرسین با رهبری - که روز اول آبان برگزار گردید- "مقرر شده بود این جلسه تکرار شود."

این در حالیست که هیچیک از خبرگزاری های وابسته به حکومت و همچنین سایت اطلاع رسانی دفتر رهبری، پیش از اعلام این تصمیم و تمدید ناگهانی سفر، چیزی پیرامون این موضوع منتشر نکرده بودند .


رهبر جمهوری اسلامی در دیدار اول خود با اعضای ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (محمد یزدی، احمد جنتی، احمد خاتمی، صادق لاریجانی، ابراهیم امینی، جواد فاضل لنکرانی و...)، در پاسخ به انتقادات اعضای آن تشکل پیرامون مسائل فرهنگی و صدا و سیما گفته بود "من بخشی از نقایص موجود در مسائل فرهنگی بویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش را متوجه روحانیت و حوزه علمیه می‌دانم ... حضور روحانیون در صدا و سیما فقط به معنای سخنرانی و خطابه نیست، بلکه باید حضوری عمیق‌تر و تأثیرگذارتر باشد."


خبرگزاری های حکومتی ظهر پنجشنبه همچنین خاطرنشان کردند "تعداد زیادی" از اقشار مختلف مردم قم از صبح به صورت "خودجوش" در مقابل حسینیه امام خمینی، محل استقرار رهبری برای بدرقه‌ وی حضور یافته‌اند. و همزمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری "مراسم شكرانه حضور رهبری در قم" در نقاط مختلف استان قم خبر داد. تا اینکه رهبر جمهوری اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه ۶ آبان ماه، قم را به مقصد تهران ترک کرد.


رهبر جمهوری اسلامی، بعد از تایید و تکذیب های فراوان، تحت تبلیغات و تدارکات گسترده ای، ٢٧ مهرماه برای انجام سفری نه روزه به شهر قم سفر كرده بود.

وی در سفر خود به استان قم، علاوه بر سخنرانی در جمع استقبال كنندگان، با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، روحانیون و طلاب حوزه‌ علمیه قم، بسیجیان، دانشجویان و جوانان استان، طلاب غیر ایرانی حوزه‌ علمیه قم و مسئولان اجرایی و كارگزاران استان دیدار و در جمع آنان به ایراد سخنرانی پرداخت.


آقای خامنه ای در این سفر علاوه بر دیدارهای عمومی، با اعضاء جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم، شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه، اساتید موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی و همچنین نخبگان حوزوی قم دیدار و گفت‌وگو كرد.

در سفر رهبری به قم تنها تعدادی از مراجع  با وی دیدار و گفت‌وگو كردند.


دیدار با مسئولان اجرایی: قم آبروی جمهوری اسلامی است
رهبر جمهوری اسلامی در جریان نهمین روز سفر خود به شهر قم، روز چهارشنبه پنجم آبان ماه ٨٩، در دیدار مسئولان اجرایی بخش‌های مختلف استان قم، ضمن بیان اینکه "خدمت به قم خدمت به کشور است و شهر‌مقدس قم آبروی نظام می باشد"، اظهارعقیده کرده بود "حرکت عمران و آبادانی قم در پنج سال اخیر، حقاً و انصافاً شتاب بیشتری گرفته است."


دیدار با دانشجویان: عده‌ای بی بصیرت ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند
آقای خامنه ای در هشتمین روز از سفر خود به قم، روز سه شنبه (چهارم آبان) طی سخنانی در جمع گروهی از دانشجویان، حوادث تیرماه ٧٨ و اعتراضات مردمی بعد از انتخابات سال ٨٨ را از "نتایج برنامه‌ریزی‌های میان مدت و ‌بلندمدت دشمن" و "تجدید حیات برنامه‌های دشمن" خواند و اظهار عقیده کرد "عده‌ای بر اثر بی بصیرتی و به اشتباه، ادعای تقلب را مطرح کردند، اما مدعیان تقلب، راه قانونی و مشخص را طی نکردند."

رهبر جمهوری اسلامی شامگاه همان روز با اعضای شورایعالی حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد و برنامه ریزی، هدف گذاری و تعیین اولویتهای علوم حوزوی را در پرتو ترسیم چشم انداز آینده امكان پذیر دانست و گفت "مدیریت تشكیلات حوزه نیز باید از لحاظ اداری، چابك و سبك باشد."


دیدار با طلاب خارجی: صدور انقلاب به معانی رایج کلمه روا نمی باشد
رهبر جمهوری اسلامی در جریان هفتمین روز از سفرخود به شهر قم، روز دوشنبه سوم آبان، طی سخنرانی در جمع طلاب و فضلای غیرایرانی، هدف از حضور طلاب خارجی در ایران را، "صدور انقلاب به معنای رایج سیاسی" ندانست و متذکر شد "اصولاً انقلاب، پدیده‌ای نیست که بتوان آن را با ابزارهای سیاسی، نظامی و امنیتی صادر کرد و به همین علت، نظام اسلامی از همان آغاز، برداشت غلط از مفهوم صدور انقلاب را رد کرده است. "


وی همان روز (دوشنبه) پذیرای مدیر و اعضای هیأت‌های علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی (متعلق به مصباح) بود.


دیدار با حوزویان و بسیجیان: تاکید بر دشمن شناسی و پرهیز كامل از حركت در مسیر دشمن
رهبری در ششمین روز سفر خود، شامگاه یکشنبه (دوم آبان) طی دیدار با اساتید و جمعی از طلاب حوزه علمیه قم، "دشمن شناسی و پرهیز كامل از حركت در مسیر دشمن" را ضروری دانست و تاکید کرد "آحاد ملت از جمله همه حوزویان مراقب باشند تا حتی یك حرف و یك گام كوچك نیز در مسیر دلخواه دشمن برداشته نشود. "


وی صبح همان روز در سخنرانی برای بسیجیان قم، اظهار عقیده کرد "در تبلیغات مخالفان نظام و سخنان برخی اصحاب فتنه گفته می‌شد، ایران در دنیا ذلیل و بی آبرو شده است در حالیکه امروز آبروی جمهوری اسلامی در میان ملتهای دنیا نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم یافته است و امروز اگر مسئولان برجسته نظام اسلامی به هر کشور اسلامی بروند و فضا برای مردم باز گذاشته شود، همانند استقبال مردم لبنان، روی خواهد داد."


دیدار با اعضای جامعه مدرسین: حضور روحانیون در صدا و سیما فقط به معنای سخنرانی و خطابه نیست
رهبر جمهوری اسلامی در پنجمین روز سفر خود به قم، روز شنبه اول آبان ماه، با رییس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد و "ایجاد اتاق فکر و نواندیشی" را از مسائل ضروری برای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ذکرکرد.


دیدار مسکوت
رهبر جمهوری اسلامی در ادامه دیدارهای خود در جریان سفر به قم، شامگاه جمعه ٣٠ مهرماه، با آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی و حسینی شاهرودی از مراجع تقلید قم دیدار و گفت وگو كرد. این دیدار که در محل اقامت آقای خامنه ای برگزار شد، همانند دیگر دیدارهای  مراجع با وی، در سکوت خبری ماند و جزئیات و موضوعات این دیدارها، نه تنها انتشار نیافته، بلکه مورد اشاره نیز قرار نگرفته است.


دیدار با طلاب: ما حکومت آخوندی نیستیم
آقای خامنه ای در سومین روز از سفر خود به قم، پنجشنبه ٢٩ مهر، در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در محل شبستان امام خمینی، واقع در حرم حضرت معصومه به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تاکید بر "حضور روحانیت در صحنه" و رد دو مفهوم "حکومت آخوندی" و "تقسیم روحانیت به آخوند حکومتی و غیرحکومتی"، نسبت دادن حکومت آخوندی به جمهوری اسلامی را تهمت و دروغی آشکار دانست و گفت "نظام اسلامی، حکومت ارزشهای دینی است نه حکومت روحانیون" و صرف روحانی بودن، برای به دست گرفتن مسئولیتهای حکومتی کافی نیست چراکه به تنهایی صلاحیت‌آور نمی باشد.

وی در سومین روز سفر، در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در محل شبستان امام خمینی، به ایراد سخنرانی پرداخت .


دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران: استقبال از احمدی نژاد در لبنان قابل مطالعه و تحلیل است
رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ٢۸ مهر، در دومین روز سفر خود به قم، با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان قم، دیدار کرد و استقبال حامیان حزب الله لبنان از محمود احمدی نژاد را "استقبال ملت لبنان" از وی خواند و آنرا "موضوعی شایسته مطالعه و تحلیل" ذکر کرد.


دیدارهایی که مفاد آن مشخص نشد
آقای خامنه ای طی شب های چهارشنبه و سه شنبه هفته گذشته (شبهای اول و دوم سفر)، با آیات عظام مكارم شیرازی و شبیری زنجانی، آقایان سبحانی، صادق لاریجانی، احمد خاتمی، ابراهیم امینی و عباس كعبی، همچنین آیت‌الله نوری همدانی و جوادی‌آملی، محمود هاشمی شاهرودی، علوی گرگانی، مقتدایی، طاهری خرم‌آبادی، ملكوتی، استادی، حسینی بوشهری و جمعی از حوزویان حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌و گو كرد، که محتوای آن دیدارها منتشر نگردید.


مراجعی که بودند؛ آنها که نبودند
در سفر رهبری به قم تنها تعدادی از مراجع عظام، از جمله مكارم شیرازی، نوری همدانی، محمد حسینی شاهرودی، صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی با وی دیدار و گفت‌وگو كردند و گروهی چون آیات عظام حسین وحید خراسانی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، یوسف صانعی، اسدالله بیات، محمد صادق روحانی، سید صادق حسینی شیرازی، محمد علی گرامی قمی و گروهی دیگر، حضور نداشتند.


سفر اخیر رهبر جمهوری اسلامی به قم تلاشی برای احیای مشروعیت از دست رفتۀ وی و دلجویی از مراجع تقلیدی برنامه ریزی شده بود، که نسبت به عملکرد رهبری و همچنین فتوای اخیر وی، که خود را "شعبه ای از ولایت ائمه اطهار"، "واجب الاطاعه"، "جانشین امام غایب" و "هم عرض با رسول الله" دانسته بود، نظر مساعدی نشان نداده و با عدم حضور خود در مراسم اصلی استقبال از وی، پیامی نانوشته، اما روشن از سوی مرجعیت شیعه صادر نمودند.


حمیدرضا ظریفی نیا


 


جـــرس: در حالیکه نگرانی ها جهت افزایش قیمت نان بر اثر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها افزایش یافته است، معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه "قیمت نان و سیاستهای مرتبط با آن در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور مشخص شده"، خاطرنشان کرد "با تعیین قیمت ملی برای گندم، قیمت آرد نیز در سراسر کشور یکسان می شود."


به گزارش مهر، محمود دودانگه معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی، روز پنجشنبه ششم آبان ماه، در جریان بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها در تهران، وضع قیمت واحد برای آرد در سراسر کشور را "سیاست حمایتی از کشاورزان و نانوایان" اعلام کرد و گفت: برهمین اساس، تمامی نانوایی‌ها - چه آزادپز و چه غیره - آرد با قیمت یکسان دریافت می کنند.


به گفته معاون وزیر بازرگانی ایران با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، محدودیتی درمیزان آرد ِ قابل تحویل نخواهد بود و فضا هم از نظر کیفیت و قیمت نان رقابتی خواهد شد.


وی تصریح کرد: انتظار می رود قیمت نان که تاکنون در تهران و شهرستانها متفاوت بود، یکسان شود.


وی در ادامه با اشاره به فعالیت کارگروه‌های استانی برای تعیین قیمت انواع نان، گفت: این کارگروه تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده دارد تا قیمت نان کمتر از قیمت آزاد آن باشد.


دودانگه بررقابتی شدن فضای موجود تاکید کرد وگفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، محدودیتی در قبال تحویل آرد نخواهیم داشت و فضا به لحاظ کیفیت و قیمت نان رقابتی خواهد شد.


معاون وزیر بازرگانی جلب رضایت مردم را از اهداف این کارگروه عنوان کرد و اظهارداشت: با نظارت این کارگروه کیفیت نان بهتر خواهد شد و از این پس ضایعات و دورریز نان به حداقل خواهد رسید، ضمن اینکه امید است نان در کشور مشکلات بهداشتی نداشته باشد.



 


 

 

 

 

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته