-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: در حالی که روز گذشته نامه‌ای با امضای ۲۰۴ نماینده با موضوع تقدیر از عملکرد وزارت نفت در تولید ضربتی بنزین منتشر شد، اظهارات یک عضو کمیسیون انرژی مجلس نشان می‌دهد که بنزین تولید شده با شعار خودکفایی، جان مردم را به خاطر می‌اندازد و در عین حال به لحاظ اقتصادی هم به صرفه نیست.
عسگر جلالیان در اظهاراتی که در خبرآنلاین منتشر شده، تصریح کرده که: «بنزینی که در پالایشگاه ها به شکل غیر استاندارد تولید میشود سرطانزا است واگر این بنزین سرطان‌زا در اختیار مردم قرار بگیرد مردم را به صورت حاد تری درگیر می‌کند و هزینه تمام شده آن برای کشور نیز بالاتر است.»
وی می‌افزاید: «مسائل این چنینی را که در مورد آن جان مردم در خطر است را نمی‌توان با ژست گرفتن در عرصه داخلی و خارجی و شعار دادن توجیه کرد. در شرایطی که می‌دانیم سرطانی‌ها هیچ حمایتی نمی‌شوند و هزینه‌های این بیماری کمرشکن است و بیشتر هم در اقشار پایین بروز می‌کند ادامه این روند به هیچ روی جایز نیست . دولت اگر قرار است بنزین تأمین کند نباید به بهای مرگ و سرطان تمام شود.»
پیش از این هم برخی نمایندگان به طور سربسته در این باره سخن گفته بودند، اما کمتر کسی تاکنون اینگونه از تبعات واکنش شعارزده دولت به تحریم بنزین و خطرات جانی محصول آن چیزی گفته بود.
اما این صداهای مخالف، به دلایلی که مشخص نیست، ساکت شده و پژواک آنها نیز در حجم عظیم تبلیغات دولتی در خصوص خودکفایی بنزین و ادعای گزاف صادرات این فرآورده، گم شده بود. تبلیغاتی که اکثریت مجلس نیز با آن همراهی می‌کند؛ به طوری که در همین روز گذشته، ۲۰۴ نماینده در بیانیه‌ای نوشتند: «با استعانت از خداوند متعال و با تکیه بر تعهد و تخصص مدیران و کارکنان صنعت نفت، شاهد دستاوردی درخشان در تولید ضربتی بنزین مورد نیاز کشور هستیم. این موفقیت بی‌بدیل که حربه ناکارآمد کشورهای سلطه‌گر به منظور تحریم فروش بنزین به جمهوری اسلامی ایران را بی‌اثر و تولید آن را در داخل کشور به مرز خودکفایی رساند باتلاش خستگی‌ناپذیر و تشریک مساعی مجموعه وزارت نفت به دست آمده است و نشان از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دلالت بر پایمردی فرزندان انقلاب اسلامی در صنعت نفت کشور دارد!»
اما جلالیان درباره کیفیت این دستاورد درخشان می‌گوید: «کیفیت و استاندارد بنزین تولیدی در در پالایشگاه های داخل کشور و واحد هایی که برای آنها در زمان ساخت کاربری غیر از تولید بنزین تعریف شده است، جدا از بحث هزینه آن و توجیه اقتصادی، زیر سوال است.»
او همچنین خبر می‌دهد: «اینکه این بنزین چقدر با معیارهای HSC همخوانی دارد نیز سوالی بود که برای پاسخ گویی به آن معاون پتروشیمی و معاون پخش در کمیسیون حضور پیدا کردند، اما پاسخ‌های آنها در باره ایراد های وارده به این موضوع از طرف نمایندگان قانع‌کننده نبود.»
جلالیان همچنین در اظهاراتی هشداردهنده، تصریح می‌کند: «تماس فیزیکی و استشمام این بنزین غیر استاندارد موجب بیماری می‌شود و این در شرایطی است که در مناطقی مثل حوزه انتخابیه من مردم به راحتی بنزین را جابه‌جا می‌کنند و به خاطر مصرف سوخت قایق‌ها آن‌را در منزل نگهداری می‌کنند. تماس این بنزین با دست بسیار خطرناک است و این موضوع به‌صورت جدی در کمیسیون با مسئولین مطرح شده است. کمیسیون انرژی در مورد این قضیه پیگیر است.»
این نماینده مجلس، درباره توجیه اقتصادی این طرح نیز می‌گوید: «علی ای حال هر کاری باید در چارچوب خودش صورت بگیرد و توجیه منطقی و اقتصادی خودش را داشته باشد. هزینه تمام شده این‌طور طرح ها بسیار بالاست، و به هر روی اگر بحث استاندارد، کیفیت و بهداشت مرتفع شود، معتقدیم تولید بنزین در پالایشگاه ها به جای نفع، ضرر دارد.»
به گفته وی، «اگرچه تلاش دولت در مسیر خودکفایی بنزین، ستودنی است اما پر واضح است که این طرح باید هرچه سریع‌تر متوقف شود. چون نه از لحاظ هزینه به صرفه است و نه HSC دارد و تبعات زیست‌محیطی آن‌را هم نمی‌توان نادیده گرفت.»
این نماینده درباره راه حل صحیح مواجهه با احتمال تحریم بنزینی ایران نیز می‌گوید: «دولت باید به جای تغییر غیر کاربری غیر معقول پالایشگاه های موجود به فکر سرمایه‌گذری در ساخت پالایشگاه ها باشد و معتقدم اگر با کمبود بنزین مواجه شویم به مردم فشار می‌آید و با نارضایتی آنها مواجه خواهیم شد. اما بحران نارضایتی مردم قابل مدیریت و کنترل است و نهایتا باعصبانیت آن ها روبرو هستیم که خطرش کمتر از این است که مردم را در معرض خطر سرطان و مرگ قرار دهیم.»

 منبع: گروه اقتصادی کلمه 


 


ندای سبز آزادی: چهارده روز پیش وزیر بهداشت در همایش بررسی مشکلات پرستاری از واریز مبالغ اضافه کاری های پرستاران با حقوق مهرماه خبر داده بود و در پاسخ به این سوال که آیا واریز اضافه کاری ها هم به سرانجام استخدام ۲۳ هزار پرستار تبدیل خواهد شد یا خیر گفته بود، به طور حتم پرستاران اضافه کاری هایشان را در فیش حقوقی مهرماه خواهند دید.
اما با وجود گذشت چهار روز از آبان ماه دبیر کل خانه پرستار از عدم واریز اضافه کار پرستاران با وجود وعده های وزارت بهداشت خبر داد و به ایسنا گفت: خلف وعده اثرات بسیار مخربی بر روحیه پرستاران دارد.
محمد شریفی مقدم اظهار داشت: پس از آن که وزارت بهداشت تصمیم گرفت مابه التفاوت ناشی از مزایای قانون ارتقای بهره وری یا کاهش ساعت کار پرستاران را در قالب اضافه کار پرداخت کند زمان تحقق این امر اول سال ۸۹ اعلام شد اما پس از مدتی دولت زمان پرداخت اضافه کار را اول مهرماه اعلام و وزیر بهداشت سه بار گفت که پرستاران اضافه کار را در فیش حقوقی مهر خواهند دید. اما اواخر مهرماه اعلام کرد که به علت ناکافی بودن بودجه واریز شده به حساب وزارت بهداشت برای پرداخت اضافه کار وزارت خانه برای عملی کردن این وعده منتظر افزایش بودجه است.
در همین رابطه دکتر چراغی قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری ضمن ابراز بی اطلاعی از پرداخت یا عدم پرداخت اضافه کاری ها به پرستاران گفت: شخص وزیر بر پرداخت بخشی از اضافه کاری ها با توجه به اجرای قانون ارتقای بهره وری پرسنل بالینی تاکید داشتند و به تمامی معاونت های مربوطه نیز دستور پرداخت داده اند.
وی تصریح کرد: براساس آخرین پی گیری ها قرار بود مبلغ اضافه کاری در مهرماه پرداخت شود و حتی بخشی از بودجه مورد نیاز هم تخصیص داده شده است. اما این که چرا پرداخت نشده اطلاعی ندارم.
دکتر مبارکی سرپرست معاونت نیروی انسانی وزارت بهداشت هم ضمن ابراز بی اطلاعی از علت عدم پرداخت معوقات پرستاران گفت: بودجه لازم برای پرداخت اضافه کار به پرستاران باید از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تامین اعتبار می شد تا در فیش حقوقی مهرماه واریز شود.
دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز گفت: به احتمال زیاد مشکل بر سر تامین منابع مالی است. به طور حتم وزارت بهداشت مقصر ماجرا نیست و عدم پرداخت ها به دلیل عدم تخصیص به موقع بودجه و اعتبارات است

منبع: روزنامه خراسان


 


ندای سبز آزادی: محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، در خصوص اجرای یکباره هدفمند شدن یارانه‌ها به دولت هشدار داد که اگر بخش خصوصی در جریان جزئیات طرح هدفمندی یارانه‌ها قرار نگیرد، نمی‌تواند با این طرح همراهی کند.
نهاوندیان که ریاست پارلمان فعالان اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی کشور را برعهده دارد، شاید بهتر از هرکسی بداند مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کشور و به ویژه بخش خصوصی در شرایط اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها چه مواردی هستند.
به همین دلیل در این روزها که به نظر می رسد کم کم صدای سوت آغاز اجرای این طرح به صدا درآمده، خبرآنلاین به سراغ او رفته که از دغدغه های فعالان اقتصادی کشور در مورد اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها بگوید.
رییس اتاق بازرگانی ایران که اعتقاد دارد در روند واقعی شدن قیمت های حامل های انرژی فعالان اقتصادی باید فرصت کافی برای این کار داشته باشند، تاکید می کند که اطلاع رسانی کامل و فرصت کافی در اختیار مدیران واحدهای اقتصادی قرار دادن، منجر به همراهی کامل مدیران اقتصادی بخش خصوصی خواهد شد.
در این مورد پیشنهاد وی نیز این است که قیمت حامل های انرژی ابتدا در مصارف خانگی و سپس در واحدهای اقتصادی و به میزان پایین تری برای واقعی شدن تغییر کند.
پس از این پیشنهاد، نهاوندیان در مورد تبعات در نظر نگرفتن دو مقوله اطلاع رسانی و فرصت کافی برای فعالان اقتصادی هرچند صراحتا نمی گوید که برای اجرای هدفمندسازی این قشر همراهی نخواهند کرد اما می گوید: «نه اینکه نخواهند، خواستن یک چیزی است و توانستن چیز دیگری.»
همچنین به گفته او، مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی از اجرای طرح هدفمندسازی این است که واحدهای بخش خصوصی فرصت انطباق را با شرایط جدید پیدا کنند.
متن کامل این گفت وگو را در ادامه می خوانید:
با توجه به اینکه پرداخت یارانه ها شروع و به نظر می رسد اجرای طرح هدفمندسازی به صورت رسمی در حال آغاز شدن است، شما مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی و به ویژه بخش خصوصی را در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها چه می دانید؟
شاید مهمترین دغدغه این است که واحدهای بخش خصوصی فرصت انطباق را با شرایط جدید پیدا کنند. به این معنا که ما در هدفمندکردن یارانه ها در واقع دنبال این هستیم که قیمت ها را واقعی کنیم. به عبارتی قیمت های حامل های انرژی به صورت مصنوعی پایین نگه داشته شده بود و حال دولت براساس این منطق دارد قیمت های حامل انرژی را بالا می برد. اجرای این کار نیز طبعا آثاری بر قیمت تمام شده کالاها و خدمات مختلف خواهد داشت. در کنار این، مدیران واحدها هم طبعا توقع دارند همین منطق در مورد آن ها نیز رعایت شود؛ یعنی آن ها هم بتوانند قیمت های خود را واقعی کنند یا اگر قرار است حمایتی صورت بگیرد، این ها از قبل بدانند که این حمایت ها چگونه خواهد بود و چگونه در تعیین قیمت تمام شده آن ها اثر خواهد داشت. اگر دولت در رابطه با بهینه سازی مصرف سوخت آن ها را تشویق نمی کند، حداقل آن ها باید فرصت کافی داشته باشند که تکنولوژی خود را عوض کنند و ماشین آلات جدیدی بیاورند که با این تکنولوژی و ماشین آلات جدید در واقع بهره وری خودشان را از مصرف سوخت بالا ببرند و به این ترتیب از اضافه شدن قیمت اجتناب کنند. همه این ها اقدامات معقول اقتصادی است که زمان کافی را می طلبد. به این جهت لازم است که اطلاع رسانی کامل و به موقع صورت گرفته و فرصت کافی در اختیار مدیران واحدهای اقتصادی قرار بگیرد. در چنین صورتی است که ما همراهی کامل مدیران اقتصادی بخش خصوصی را با سیاست گذاران دولتی خواهیم داشت. چون مدیران بخش خصوصی به خوبی هم منطق کار را می شناسند و هم با او همراه هستند. منتها برای اینکه این همراهی آن ها در واحدهای خودشان هم جنبه عملی پیدا کند، لازم است اطلاع و فرصت کافی را داشته باشند.
در این مورد بخش خصوصی پیشنهاد خاصی هم دارد؟
در این مورد یکی از پیشنهادهایی که مطرح شده این بوده که با توجه به آثاری که اجرای این طرح در مصارف خانگی دارد، مصارف خانگی در فاز اول مدنظر قرار بگیرند و بعد از اینکه این مسئله در آنجا کاملا به صورت تثبیت شده قرار گرفت، در فاز دوم این اقدام به واحدهای اقتصادی وارد شود. در این مورد می توان اشاره کرد که از کل مصرف انرژی کشور کمتر از ۳۰ درصد در واحدهای اقتصادی و تولیدی ما مصرف می شود، بنابراین منطق حکم می کند که نخست این طرح را در آن ۷۰ درصد دیگر عملی کنیم و در اقدام برای بخش تولید عجله نکنیم تا به این ترتیب افزایش قیمت ها در تولیدات داخلی را نداشته باشیم.
فکر می کنید اگر آن اطلاع رسانی و فرصتی که اشاره کردید دولت باید به واحدهای اقتصادی بدهد، داده نشود، این اقدام چه تبعاتی در پی داشته باشد؟
نکته قابل تامل در این بحث این است که ما همین الان یک تبعیض غیرمنطقی در قیمت سوخت داریم؛ یعنی ما سوخت را برای مصارف خانگی ارزان تر از مصارف تولیدی حساب می کنیم که این در غالب کشورها برعکس است. به عبارتی به دلیل اینکه در بخش تولید اشتغال ایجاد می شود، قیت گاز و دیگر حامل های انرژی در این بخش تولید باید کمتر باشد. پس این حرکت در مسیر درست است که ما قیمت را در مصارف داخلی بالا ببریم و قیمت را در واحدهای اقتصادی به همان شکل گذشته نگه داریم و بعد از اینکه از آن مرحله فارغ شدیم، به مقدار کمی که لازم است مقوله مدنظر را در واحدهای اقتصادی افزایش دهیم. با این اقدام، باید این هدف را تحقق ببخشیم که قیمت حامل های سوخت در بخش تولید پایین تر از قیمت های حامل های سوخت در بخش مصارف خانگی باشد.
اگر این گونه نشود، بخش خصوصی همراهی نمی کند؟ یعنی یکی از تبعات این موضوع ممکن است همراهی نکردن بخش خصوصی باشد؟
نه اینکه نخواهند، خواستن یک چیزی است و توانستن چیز دیگری. ما باید به آن ها کمک کنیم که این نیت همراهی کردن خودشان را تحقق ببخشند.
فکر می کنید آن فرصتی که اشاره کردید چه میزان می تواند باشد تا واحدهای اقتصادی با شرایط منطبق شوند و بعد قیمت حامل های انرژی در این بخش هم افزایش یابد و واقعی شود؟
البته بخش با بخش با فرق می کند؛ یعنی انطباق تکنولوژی بخش های مختلف طبعا زمان های مختلفی را می برد. خوشبختانه وزارت صنایع یک مطالعه ای بر بخش های مختلف انجام داده که بخش خصوصی هم در جلسات مشورتی آن شرکت و همراهی کرده و نظرات خودش را داده است. نکته مورد تاکید در حال حاضر این است که شروع اجرای این کار را در واحدهای اقتصادی با یک فاصله زمانی نسبت به شروع اجرای آن در بخش مصارف خانگی قرار دهند.
یکی از موضوعات مرتبط دیگر با بحث هدفمندسازی یارانه ها و بخش خصوصی موضوع افزایش حداقل دستمزدهاست که از مدتی دیگر به مانند سال های گذشته بررسی ها و اعلام نظرات در این مورد شروع خواهد شد. در این مورد هر ساله با استناد به ماده ۴۱ قانون کار به میزان تورم اعلام شده و با در نظر گرفتن حداقل معیشت خانوار حداقل مزد را اعلام می کنند. فکر می کنید امسال هم با توجه به اینکه هدفمندسازی یارانه ها را خواهیم داشت، همین روش و لحاظ کردن تورم باید مدنظر قرار بگیرد؟
ما در مدیریت کلان اقتصاد خود باید سعی کنیم از منطق واحد تبعیت کنیم.اگر مثلا در مورد دستمزدها می گوییم آن ها باید متناسب با تورم تغییر کند، خیلی مقوله های دیگری هم در نرخ های اصلی اقتصاد کلان ما وجود دارد که آن وقت باید با همین منطق آن ها نیز تغییر کنند. مثلا در مورد سیاست ارزی یا در رابطه با منافع حاصل از تولید هم می توان این کار را مدنظر قرار داد. به عبارت دیگر بحث تورم خودش نتیجه برخی از تصمیمات ماست و ما نمی توانیم در یک جا آن را علت و در جاهای دیگر معلول بدانیم. به همین علت موضع بخش خصوصی همیشه این بوده است که اگر ما می خواهیم بازارهای ما، چه در بازار کار، چه در بازار پول، چه در بازار سرمایه و چه در بازار کالا، یعنی در چهار بازار اصلی اقتصاد، به سمت رقابتی شدن هرچه بیشتر حرکت کنیم، مکانیزم رقابتی می تواند قیمت ها را واقعی کند. مثلا در بازار کار این که ما یک حکم واحدی دهیم همیشه درست نیست، ما در بازار کار مهارت های مختلف داریم و در این بازار همچنان که شاغلان امروز ما برایمان مهم هستند، کسانی هم که پشت در اشتغال ایستاده اند و به اشتغال علاقه دارند، آن ها هم مهم هستند، پس حتما ما باید اجازه دهیم که اقتصاد مثل ظروف مرتبطه، عمل خودش را انجام دهد و تعادل لازم را ایجاد کند. به این ترتیب است که اصلی ترین موضوع در اقتصاد که انگیزه تلاش و حرکت است را حفظ کرده ایم اما اگر ما رانت های از پیش تعین شده غیرتابع نسبت به تلاش در اقتصاد را به رسمیت بشناسیم، در آن صورت به انگیزه کامل دادن برای رشد کمک نکرده ایم.

منبع: خبر


 


ندای سبز آزادی: خبر ها حاکی از درگیری خانواده شهدا با مسئولان بنیاد شهید است ، این اختلافات و اعتراضات خانواده های شهدا از مراسم سخنرانی احمد اسماعیلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت علنی به خود گرفت.

به گزارش ندای سبز آزادی احمد اسماعیلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در جلسه ای در سالن منطقه 2 شهر تهران با حضور خانواده های شهدا و جانبازان 70درصد و خانواده های آنها در جلسه ای شرکت کرده بود که با اعتراض شدید خانواده های شهدا و جانبازان مواجه شد

گفتنیست وی موفق به قرار گرفتن پشت تریبون و سخنرانی نشده اند و هربار که قصد صحبت داشته است با صلوات،فریاد،سوت،کف و هو کشیدن مردم مواجهه شده است. در همین حال یکی از خانواده های شهدا در جمع فریاد سر داد و گفت: شما همگی خائن هستید،به خون شهدا خیانت کردید،مردم و خانواده های شهدا را ذلیل و خوار کردید حالا برای چه سخنرانی می کنید. همسر یکی دیگر از شهدا با فریاد اظهار داشت: من همسر شهید هستم و 3 فرزند معلول دارم،خدا شما را لعنت کند،سر پل صراط جلوی شما و احمدی نژاد و خامنه ای را خواهم گرفت ، جواب خون شهدا را باید بدهید.

شایان ذکر است فضای جلسه آن چنان متشنج و اعتراض آمیز بوده است که شهردار منطقه 2 تهران نیز نتوانست فضا را آرام نماید تا جلسه برگزار شود ، پس از درگیری های لفظی و فیزیکی شدید بدون هیچ سخنرانی ای مراسم خاتمه یافت.

در همین حال چند روز پس از این مراسم خانواده های شهدای شهرک فجر واقع در اتوبان کردستان روبروی پارک ملت تمام شیشه های ساختمان بنیاد و جانبازان در شهرک را شکستند و شیشه های ساختمان بنیاد شهید در خیابان طالقانی را به دلیل اعتراض به عملکرد بنیاد شهید شکستند.

گفتنیست درگیری خانواده شهدا در شهرک فجر با بنیاد شهید همچنان به شدت ادامه دارد به شکلی که امام جماعت آن مسجد را که مورد تائید و منتخب بنیاد شهید بوده است ، از مسجد و شهرک اخراج کرده اند.

 


 


ندای سبز آزادی: ریاست دادگستری تهران در جلسه ای با مسئولان قضایی دادگستری از وظعیت خراب قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی آقای آوایی ریاست دادگستری تهران طی جلسه ای با مسئولین قضایی دادگستری گفت: دادگاهها و محاکم با وضعیت بسیار بدی مواجه هستند به طوری که دادگستری تهران 2000 نفر قاضی و بازپرس دارد که حدود 700 نفر از آنها در خواست استعفاء،بازخریدی و یا ترک خدمت نموده اند.
درخواست قضات و بازپرس ها برای بازخرید و ترک خدمت نشان دهنده عدم خواست برای فعالیت در قوه قضاییه ست که میتواند فاجعه ای برای قوه قضائیه باشد.

گفتنیست پیش از این رئیس قوه قضاییه در نامه ای محرمانه به سید علی خامنه ای از دخالت ها در این قوه شکایت برده و خواستار کنارگیری از این سمت شده بود. 


 


ندای سبز آزادی: محمدرضا سرشار (رهگذر)طی یادداشتی که در خبرگزاری فارس(متعلق به اطلاعات سپاه پاسداران)منتشر شد تحت عنوان تکذیبیه تمام موارد ذکر شده در خصوص آن و رحیم مخدومی در راه اندازی مسابقه ای علیه فتنه را عملا تائید کرد.

گفتنیست پیش از این ندای سبز آزادی با انتشار خبری مبنی بر اینکه تشکیلات انجمن قلم ایران اقدام به صدور اطلاعیه و اعلامیه ای به شکل کتبی،تلفنی و اس ام اس برای کلیه نویسدگان ایران نموده است ، خبر داد که در این اطلاعیه تحت عنوان افشای فتنه گران با تهیه متنی از نویسندگان و هنرمندان خواسته شده است که علیه فتنه گران داستان و متون ادبی بنویسند و از پول،جایزه و هدایای ویژه بهره مند شوند.

حال محمد رضا سرشار طی یاداشتی تحت عنوان تکذیبیه خبر ندای سبز آزادی را عملا تایید کرد.
او طی این یادداشت اظهار داشت که رحیم مخدومی(برگزار کننده مسابقه)از نویسندگان ارزشمند دفاع مقدس است که ظاهرا اخیرا مسابقه ای در زمینه داستان (کوتاه و مینیمال)برگزار کرد،که هنوز فرصت نکرده آن را بخواند و فقط تیتر آن خبر را دیده و باید به ایشان دست مریزاد گفت و دعا کرد خداوند این عبادت بابصیرت را از او قبول کند و اگر یادداشت و مصاحبه هم جزو مسابقه بود به قصد قربت و افتخار تمام درآن شرکت میکرده.انجمن قلم هیچ گونه تماسی با آقای مخدومی یا مقامات وزارت ارشاد یا بیت مقام معظم رهبری که خداوند سایه ایشان را بر سر کشور مستدام بدارد و نه شخص و جای دیگری نداشته و به طور طبیعی چون با انجمن قلم رابطه نداشته نمی توانسته پولی هم دریافت دارد .
سرشار ادامه داد: انجمن قلم در انتخابات از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت نکرده و میان اعضاء گرایشات سیاسی متفاوتی و بعضا متضاد وجود دارد.سرشار در این یادداشت احمدی نژاد را فردی ساده زیست،سالم،خدوم،پرتلاش و افتخارآفرین برای وطن معرفی کرده و دعا می کند که خداوند سایه مقام معظم رهبری را بر سر کشور مستدام بدارد و خود و انجمن قلم را مطیع ولایت و معتقد به اصل ولایت فقیه معرفی می کند و نوشتن علیه جنبش سبز و فتنه گران سبز را افتخار و باعث اجر اُخروی می داند.
سرشار ادامه می دهد که هیچ قراردادی با ارشاد و هیچ شخص یا نهادی نبسته و لذا پولی دریافت نمی کند و خواستار کمک وزارت ارشاد نیز شده.
او اقدام آقای مخدومی را در برگزاری مسابقه علیه جنبش سبز مردم ایران باقیات صالحات دانسته و با افتخار از آن دفاع می کند و اینکه پشت صحنه مسابقه علیه ملت ایران است را تکذیب می کند.
حال که آقای سرشار(رهگذر)از اندرونی و لانه تنگ و تاریک و سیاه خود بافته ذهنی خود با عصبانیت و شتاب زده بیرون آمده و یادداشت مثلا تکذیبیه ای را ارائه داده اند،مطالبی را یادآوری می نمائیم:در این یادداشت سرشار به حمایت قاطع خود از رحیم مخدومی برخواسته و از این اقدام به عنوان یک افتخار و باقیات صالحات یادکرده و خود را حامی احمدی نژاد و مطیع خامنه ای و ولایت فقیه معرفی کرده و به آن می بالد و به آن افتخار می کند و چندین دروغ را نیز به یادداشت خود اضافه کرده که نشان از تبعیت او از بزرگان خود دارد.
سرشار می گوید هیچ رابطه ای با ارشاد و بیت رهبری نداشته و پولی نمی گیرد،پس باید از او خواست پاسخ گوید ساختمان سه طبقه ویلایی،مجلل و بزرگ در یوسف آباد چگونه در اختیار او و دارودسته اش از جمله حمید گروگان،راضیه تجار،اصلانپور قرار گرفته است،و آن آدم یا نهاد و ارگان خیر و خیرخواه که این ساختمان بزرگ و میلیاردی را در اختیار او گذاشته چه فرد و چه نهادی است و به دستور چه کسی این کار صورت گرفته و چرا از بین تمام نویسندگان مسلمان و جبهه رفته و تیر و ترکش خورده این مکان را فقط به او داده اند که در طول 8 سال دفاع مقدس 1 شب جبهه نرفته و حتی بعد از جنگ از ترس به بازدید مناطق جنگی هم نرفته و خود را مالک مطلق جنگ،جبهه و شهادت و انقلاب و نماینده تام الاختیار همه آنها می داند.
جناب سرشار بفرمایند هزینه های جاری و آب و برق،تلفن،پذیرایی جلسات،شام،نهار،صبحانه و هزینه های مراسم آن انجمن را چه کسی می دهد؟حقوق شما را چه کسی پرداخت می کند و زندگی شما از کجا تامین می شود؟
جناب سرشار پروژه ای را تحت عنوان زندگی نامه بزرگان آغاز نمود و از نویسندگان دعوت نموده در نوشتن زندگی نامه بزرگانی چون حضرات آیات؛جنتی،خزعلی،محمدی یزدی،مصباح یزدی و... شرکت نموده و پولهای کلان دریافت دارند.هزینه این نوشتن های مشمئز کننده را چه کسی می دهد؟
شما با بیت و ارشاد هیچ رابطه ای ندارید؟شما عامل و جیره خوار اطلاعاتی و فرهنگی نظام ولایت فقیه در نخبگان و نویسندگان نیستید؟
شما به قول رهبر فرزانه تان در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار ندارید؟
جناب سرشار توضیح دهند اگر با ارشاد و بیت رهبری رابطه ای ندارد پس چگونه با تحصیلات و مدرک دیپلم خود به همراه محسن پرویز معاون وقت وزیر ارشاد،مسئول ارزیابی تحصیلات عالیه نویسندگان تا مقطع دکترا می شوند و به دوستان و همفکران خود مدرک معادل دکترا می دهند و سایر نویسندگان را به طمع دادن مدرک دکترا جذب کرده و به دخمه انجمن قلم کشانده و به اصطلاح جذب ولایت فقیه نموده؛شما به خودتان و آقای گروگان مدرک تحصیلی دکترا نداده اید؟
آیا پاسدار محسن پرویز در مصاحبه رسمی اعلام نکردند که ملاک ما در دادن تحصیلات معادل به نویسندگان میزان تعهد آنها و تبعیت آنها به ولایت فقیه است،یعنی همان میزان و ملاک انجمن قلم.
جناب سرشار توضیح دهند اگر رابطه ای با ارشاد ندارند چگونه است که نویسندگان را برای گرفتن وام های میلیونی به ارشاد معرفی می کند و سفارش و انتشار کتاب با پولهای کلان دریافت کرده و به عنوان برگ برنده انجمن قلم از آنها استفاده می نماید.
جناب سرشار توضیح دهند اگر رابطه ای با بیت رهبری ندارند چگونه است که اقدام به دعوت نویسندگان و شاعران و هنرمندان برای دیدار با خامنه ای نموده و خود به عنوان سخنران در بیت رهبری پشت تریبون رفته و خیر مقدم گفته و سخنرانی متملقانه و چاپلوسانه می نماید،آیا می توانید سخنرانی خود در جمع هنرمندان در بیت رهبری را تکذیب کنید؟شما رابطه ای با بیت ندارید؟
شما توضیح دهید چطور بدون هیچگونه رابطه ای با بیت رهبری و ارشاد مسئولیت واگذاری زمین به نویسندگان به شما سپرده می شود،شما گفته اید در انجمن قلم صلاحیت سیاسی متفاوت و حتی متضاد وجود دارد و به عنوان نمونه از آقای محمد نوری زاد نام برده اید که از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی حمایت کرد،شرم بر شما باد که حتی از نام این زندانی آزاده برای وجهه خود و کسب آبروی از دست رفته خود استفاده می کنید.شما توضیح دهید در این انجمن قلم که به قول شما سلایق سیاسی و حتی متضاد هم وجود داشته و دارد با این قهرمان راه آزادی چه کردید؛آیا به خاطر دارید در جلسه مشترک با جناب آقای نوری زاد ایشان برشما و همفکران شما فریاد کشید که:من شیعه علی هستم و مقابل ظلم سکوت نمی کنم.اما شما و همراهان شما که از صراحت لهجه او شوکه شده بودید او را به آرامش و به دفاع از خامنه ای و ولایت فقیه فرا می خواندید و در آخر از او خواستید به خاطر فشارهای وزارت ارشاد و بیت رهبری استعفاء دهد و در همین یادداشت می نویسید که شخصی ولایت فقیه را قبول نداشت از انجمن رفت.
او رفت یا اینکه شما محمد نوری زاد قهرمان را بنا به دستور اربابان خود محاکمه کردید و پس از اینکه دیدید تطمیع و تهدید شما بر او کارساز نشد استعفای اجباری درخواست کردید و حال می گوئید رفت.کجا رفت؟با هماهنگی شما و دوستان و اربابان شما به زندان اوین رفت.
شما با بیت رهبری رابطه ای ندارید؟شما جناب سرشار همراه آقای گروگان و خانمها راضیه تجار و اصلانپور با ارشاد و بیت هیچ رابطه ندارید؟آیا فکر نمی کنید خوانندگان یادداشت شما کتاب ”کمتر از خسی در میقات“ که نوشته جناب حمید گروگان از سفر حج خود است را خوانده باشند که در جای جای کتاب از رابطه او با فرزندان رهبر انقلاب؛مجتبی،محسن،میثم و حاج وحید،مصباح یزدی و حاج آقا... یاد کرده است را خوانده باشند.
شما و اعضای انجمن قلم با بیت هیچ رابطه ای ندارید ولی فرزندان رهبر کشور و رئیس دفتر رهبری(حجازی)و بازرس ویژه رهبری(حاج وحید)را به نام کوچک می خوانید،آنها شما را به حج دعوت می کنند،باهم شوخی می کنید و کتاب آن را می نویسید و تملق و چاپلوسی و ریاکاری می کنید و ادای جلال آل احمد بودن را در می آورید و در عین حال هم هیچ رابطه ای با هم ندارید.
آیا اقای علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر و عضو هیات مدیره انجمن قلم هیچ رابطه ای با رهبری ندارد و انجمن شما مستقل است؟جناب سرشار؛در زمان معاونت محسن پرویز و وزارت صفار هرندی در وزارت ارشاد شما مسئول و مدیر پروژه:چاپ و انتشار (200 عنوان)کتاب،(100 عنوان داستان و 100 عنوان شعر نبودید؟)فرزند چه کسی کار ویراستاری آن کتابها را انجام داد و پول کلانی دریافت نمود،شما نمی دانید؟شما نویسندگان را گزینش و به ارشاد معرفی نمی کردید؟شما در مصاحبه های تلفنی مشترک با محسن پرویز معاون وزیر ارشاد شرکت نکردید و آنجا به هم نان قرض نمی دادید؟
فکر می کنید مردم،نویسندگان و نخبگان مصاحبه های متعدد و مشترک شما را ندیده اند،شما با ارشاد رابطه ای نداشته اید؟
جناب محمدرضا سرشار؛چرا هیچکس شما را دوست ندارد؟هیچ می دانید حتی نزدیکترین افراد به شما اصلا شما را دوست ندارند.چرا شما را دیکتاتوری می دانند که هیچ کس را قبول ندارد؟و خود را در عالم هنر و ادب و اندیشه سرآمد همه می داند و همچون خامنه ای دیکتاتوری خودخواه،خودمحور،متکبر،ریاکار،مخفی کار ونوکر پرور میدانند که دروغ هم می گوید،به همه توهین می کند،چه زنده چه مرده،چه صادق هدایت باشد چه صمد بهرنگی و چه مردم سبز و آزاد اندیش ایران باشند،مرده ها را فراماسون و زنده ها را خائن می داند.
جناب سرشار توهین به ملت سبز ایران را افتخار خود می دانید،برای سلامتی خامنه ای دعا می کنید،احمدی نژاد را ساده زیست،خدوم و افتخارآفرین می دانید و برگزاری مسابقه فتنه را باقیات صالحات می نامید،پس چه چیز را تکذیب کرده اید؟ما جزء این مطلب چیزی نگفتیم،شما گفته اید آقای مخدومی را از نزدیک زیارت نکرده اید،به عکسها،فیلمها و جلسات متعدد خود با ایشان و خاطرات خود مراجعه کنید.
این دفاع جانانه شما و تعریف و تمجید شما از او و مسابقه او به عنوان نویسنده ای ارزشمند دفاع مقدس نشان از دروغ شما دارد و همه نویسندگان نسبت شما با آقایان گروگان،مخدومی،مصباح یزدی،آقا مجتبی،اقا میثم،آقا محسن،آقا مسعود،حاج وحید،آقای پرویز و...را به خوبی درک می کنند.
جناب سرشار؛در این کشور کودکان و نوجوانان نیز دیگر حقیقت عریان شده را درک کرده اند و سرود آزادی و زندگی سبز را تمرین می کنند.به مردم برگردید و تملق و چاپلوسی ظالمان زمانه را کنار بگذارید و نمک بر زخم مردمان شهید داده و خانواده های داغدار و زندانی شده و جوانان سرکوب شده و دانشجویان و استادان منکوب شده نریزید.چرا که دور نیست قهر و انتقام الهی از ظالمان زمانه.

 


 


ندای سبز آزادی: یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون، بررسی مواد ارجاعی لایحه حمایت از خانواده به اتمام رسید و در نهایت ماده ۲۴ این لایحه حذف شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، موسی قربانی افزود: در ماده ۲۲ که به موضوع الزامی شدن ثبت نکاح موقت یا انقضای مدت یا بذل آن در صورت باردار شدن زوجه می پرداخت، تغییر حاصل شد و اعضای کمیسیون این ماده را این گونه اصلاح کردند که نظام حقوقی اصل را بر ازدواج دائم می داند و از آن حمایت می کند.
نماینده قائنات گفت: در ادامه این ماده سه شرط باردار شدن زوجه، شرط ضمن عقد و توافق زوجین برای ثبت نکاح موقت ذکر شده است.
قربانی افزود: بند ۵ ماده ۲۳ نیز تغییر کرد و در آن به جای یک سال به مرد اجازه داده می شود در صورتی که زن به محکومیت قطعی در جرایم عمدی به مجازات سه سال حبس یا محکومیت به جزای نقدی که بر اثر آن عاجز از پرداخت باشد و به سه سال حبس محکوم شود، درخواست ازدواج مجدد کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: بندهای نه گانه دیگر ماده۲۳ بدون تغییر ماند.
قربانی گفت: کل ماده ۲۴ که بیشتر به موضوع مهریه می پرداخت، حذف شد و به جای آن ماده دیگری جایگزین شد.
وی افزود: ماده ای که به جای ماده ۲۴ آمده این است که چنانچه ازدواج مجدد به عسر و حرج زوجه منجر شود زوجه می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند.
معاون تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: البته ماده ای از قانون مدنی که مواردی را ذکر کرده است که زن می تواند با توجه به شرایطی درخواست طلاق کند همچنان پابرجا می ماند.
قربانی افزود: ماده ۱۸ قانون قبلی نیز تغییر کرد و با توجه به اینکه پیش از این زوج می توانست به شغل زوجه که خارج از شئونات تعریف شده باشد اعتراض کند، با تغییراتی که امروز اعضای کمیسیون در این ماده ایجاد کردند، زوجه می تواند به شغل زوج در شرایطی که متناسب با شئونات خانوادگی نباشد تقاضای رسیدگی به دادگاه دهد.
وی درباره زمان رسیدگی به این مواد تغییر یافته در صحن علنی مجلس گفت: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی این موارد را امروز طی گزارشی به هیئت رئیسه ارجاع داد اما توصیه ما به هیئت رئیسه این است که در اولین فرصت و حتی قبل از بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه این مواد در صحن علنی بررسی شود زیرا مناسب نمی دانیم که قانون به این مهمی معطل چند ماده بماند.
قربانی درباره پیش بینی خود از اقبال نمایندگان به تغییرات صورت گرفته در کمیسیون اظهار داشت: قبل از ارجاع این مواد به کمیسیون نیز اکثر نمایندگان با مواد ۲۲ و ۲۳ موافق بودند اما پیش بینی من این است که تغییرات به شکل خوبی انجام شده و طی این مدت نیز کار کارشناسی روی این مواد صورت گرفته است و امیدوارم با ایراد روبه‌رو نشود.
لایحه حمایت از خانواده مرداد امسال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیدگی و تعدادی از مواد آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون اصلی آن یعنی کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد.
بسیاری از فعالان جنبش زنان به این لایحه اعتراض دارند و معتقدند تصویب آن، باعث تضییع بیش از پیش حقوق زنان در سطح جامعه و خانواده می‌شود.

 


 


ندای سبز آزادی: نماینده ولی فقیه در سپاه، در گردهمایی مشترک مسوولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح، از ضرورت دخالت سپاه و عدم دخالت ارتش در مسائل سیاسی سخن گفت.
به گزارش ایسنا، علی سعیدی با اشاره به نسبت نیروهای مسلح کشور با فعالیت‌های سیاسی، مدعی شد: این مساله بر حسب نوع نیروی مسلح، متفاوت است و برای نمونه فعالیت سیاسی سپاه در برخی جاها اشکال ندارد.
سعیدی که خود عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است، با این توجیه که “سپاه، پاسدار انقلاب است”، اظهار عقیده کرد: در حوادثی ممکن است لازم باشد که سپاه موضع‌گیری کند و حتی بعضا اگر موضع‌گیری نکند، اشکال دارد، ولی شاید لازم نباشد که مثلا ارتش این کار را انجام دهد.
این اظهارنظر نماینده رهبری در سپاه، در تناقض آشکار با وصیتنامه امام خمینی (ره) است که در آن بر ضرورت پرهیز آحاد نیروهای مسلح از ورود به مسائل سیاسی تاکید می‌شود.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه سپاه بازوی ولایت است، گفت: ما را متهم می‌کنند که در انتخابات دخالت کرده‌ایم، ولی ما دخالت نکرده‌ایم، بلکه ما فقط شاخص‌ها و اصول را بیان می‌کنیم و این دخالت در انتخابات محسوب نمی‌شود.
وی افزود: یک فرد در نیروهای مسلح اگر به کسی رای دهد که در مسیر تقویت ولایت نباشد، برخلاف اصول ولایت‌مداری عمل کرده است.

 


 


ندای سبز آزادی: در پی تقاضاهای مکرر خانواده نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان و کودکان، که از روز ۱۳شهریورماه در بند۲۰۹زندان اوین زندانی و اعتصاب غذای خود را هم از روز سوم مهرماه آغاز کرده بود، خواهر وی امروز اجازه ملاقات با وی را یافت.
به گزارش تغییر برای برابری، این ملاقات به صورت حضوری صورت گرفته ولی اجازه هیچ صحبتی جز احوال‌پرسی به آنان داده نشده است. در این ملاقات نسرین ستوده گفته است که تا روز جمعه در اعتصاب غذا بوده است. وی در دوران اعتصاب فقط آب خورده است و حتی از نوشیدن آب قند هم خودداری کرده است.
گفته می‌شود نسرین ستوده نسبت به زمان دستگیری‌اش بسیار لاغر و ضعیف شده است ولی هم‌چنان روحیه خوبی دارد.

 


 


ندای سبز آزادی: حکم یکسال حبس کوهیار گودرزی تایید شد.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» حکم اولیه کوهیار گودرزی عینا در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی برزگر، تایید شد.

به گفته مینا جعفری وکیل مدافع وی، اتهام این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر زندانی، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده است.

لازم به ذکر است که گودرزی، در تاریخ 29 آذرماه سال گذشته درحالیکه برای شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری عازم قم بود بازداشت و روانه زندان شد. وی تا کنون از حق مرخصی استفاده نکرده است.

 


 


ندای سبز آزادی: امروز 4 آبان ماه، پس از یک ماه، بی خبری کامل از نسرین ستوده، سرانجام گیتی ستوده، توانست با خواهرش نسرین ستوده در زندان اوین ملاقات کند.

به گفته رضا خندان، همسر نسرین ستوده، ظهر امروز، در پی تماس تلفنی از دادسرای اوین، خواهر نسرین ستوده به زندان اوین مراجعه کرد و توانست حدود نیم ساعت با نسرین ستوده ملاقات داشته باشد.

گیتی ستوده پس از دیدار خواهرش گفت که حال عمومی نسرین ستوده خوب بود، هر چند او به خاطر اعتصاب غذا، لاغر شده بود. وی از روز جمعه اعتصاب غذایش را شکسته است. گیتی ستوده گفته است که روحیه خواهرش خوب بوده؛ هر چند به لحاظ جسمانی ضعیف شده است.

همسر نسرین ستوده (رضا خندان) هنوز پس از گذشت بیش از یک ماه و نیم از بازداشت وی نتوانسته با او ملاقات کند و نزدیک به یک ماه است که نسرین ستوده با خانواده و فرزندانش نتوانسته تماس تلفنی داشته باشد، اما متاسفانه دادسرای اوین فقط حق ملاقات را به خواهر نسرین ستوده داده اند و از ملاقات با همسرش جلوگیری کرده اند.

نسرین ستوده از روز 13 شهریورماه سال جاری بازداشت و به سلول انفرادی در زندان اوین برده شده است و از روز 3 مهرماه در اعتصاب غذا بود و از آن زمان تا امروز هیچ گونه حق ملاقات و تماس تلفنی به وی داده نشده بود که خوشبختانه پس از یک ماه بالاخره امروز با ملاقات نسرین ستوده با خواهرش، خبر سلامتی او توسط خانواده اش اعلام شد.

 


 


ندای سبز آزادی: دکتر صدیقه خدمت همسر دكتر علي شكوري راد اعلام کرد : شب گذشته از دادسرا به خانواده اطلاع دادند که در صورت تودیع وثیقه ایشان روز سه شنبه آزاد خواهد شد. به همين خاطر با تهیه سند به اتفاق خانواده و وکیل ایشان به شعبه 4 بازپرسی اوین مراجعه کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز٬ بازپرس شعبه 4، نامه ای را به اداره ثبت برای بازداشت سند صادر نمودند که قبل از ساعت 13 پس از بازداشت ملک توسط اداره ثبت، پاسخ لازم به شعبه 4 بازپرس تحویل شد. با انجام کلیه کارهای مربوطه ، و بر مبناي گفته‌هاي مسئولان مرتبط با پرونده انشاء الله آقاي دكتر شكوري راد امشب آزاد خواهد شد.

 


 


ندای سبز آزادی: عمليات سوخت گذاری نيروگاه اتمی ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر با انتقال سوخت نيروگاه به داخل قلب رآکتور آغاز شد.
به گزارش ايلنا ، صبح امروز با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و پيمانکار پروژه احداث نيروگاه اتمی بوشهر عمليات سوخت گذاری اين نيروگاه با انتقال سوخت به داخل قلب رآکتور آغاز شد.
به دنبال نتايج مثبت آزمايش‌های متعدد در نيروگاه اتمی بوشهر شامل آزمايش عملکرد سيستم‌های مختلف، آزمايش فشار کره فلزی ساختمان راکتور، آزمايش مدار اول نيروگاه با فشار ۲۵۰ بار و آزمايش گرم مدار اول در شرايط کاری طراحی و همچنين پس از اجرای بازرسی جامع از تجهيزات مدار اول و ارائه کليه مستندات به نظام ايمنی هسته‌ای کشور و اخذ مجوزهای لازم که مويد اجرای صحيح عمليات است، اولين مجتمع سوخت (اصلی) در داخل قلب راکتور نيروگاه قرار گرفت.
در اين مرحله کل ۱۶۳ مجتمع سوخت طبق برنامه و مطابق با دستور العمل‌های کاری به داخل قلب راکتور منتقل می‌شود.

 


 


ندای سبز آزادی: 165 پزشک و استاد دانشگاه کشور طي نامه ای خطاب به رييس قوه قضاییه خواستار ازادی دكترشکوری راد نايب رييس مجلس شوراي اسلامي دوره ششم و رزمنده دوران دفاع مقدس شدند.

به گزارش پارلمان نیوز متن اين نامه به شرح زير است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

حضرت آیت اله لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم
دستگیری جناب آقای دکتر علی شکوری راد استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس بخش رادیولوژی بیمارستان سینا، رزمنده دوران دفاع مقدس و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موجی از اعتراضات و نارضایتی در جامعه دانشگاهی و مجموعه پزشکان ایجاد کرده است. صداقت، خدمات بی شائبه و ارزشمند ایشان همیشه در ذهن همکاران دانشگاهی و جامعه پزشکی ماندگار می‌باشد. بدون شک ادامه بازداشت ایشان موجب تأثر و تأسف جامعه پزشکی کشور و مردم خواهد بود. اینجانبان پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها خواستار آزادی سریع ایشان هستیم.

لیست پزشکان، دندانپزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها

1-دکتر سید محمدتقی نیک خو- پزشک عمومی
2-دکتر حسین کاتبی – پزشک عمومی
3-دکتر مهدی مزرعه شاهی- پزشک عمومی
4-دکتر منصور جمالی زواره- استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
5-دکتر وحید قبادی – متخصص اطفال
6-دکتر ابوالفضل سروش – پزشک عمومی
7-دکتر هادی عبداللهی – پزشک عمومی
8-دکتر اصغر مولائی- رادیولوژیست
9-دکتر حمید مولائی- پزشک عمومی
10-دکتر سعید ظهرابی- پزشک عمومی
11-دکتر امیرحسین خادمی- پزشک عمومی
12-دکتر ابراهیم عباسی- پزشک عمومی
13-دکتر علی اکبر آبیار- پزشک عمومی
14-دکتر خسرو صادق نیت – هیئت علمی
15-دکتر زهرا احمدی نژاد- دانشیار
16-دکتر فاطمه رمضان زاده- استاد
17-دکتر یاسین بنی طرفی- پزشک عمومی
18-دکتر محمد تقی خانی- هیئت علمی (دانشیار)
19-دکتر محمدرضا مظفری- روانپزشک
20-دکتر سعید رحمدار- پزشک عمومی
21-دکتر غلامرضا انصاری- علوم آزمایشگاهی
22-دکتر اسماعیل میرزایی- پزشک عمومی
23-دکتر محمد خلخالی- متخصص داخلی
24-دکتر محمدرضا واعظ مهدوی- دانشیار
25-دکتر سید تقی نوربخش- ارتوپد
26-دکتر سعید سمنانیان- استاد
27-دکتر محمد بیات- دانشیار
28-دکتر سید مصطفی فاطمی- هیئت علمی
29-دکتر مرتضی خیرآبادی- داروساز
30-دکتر عباس کبریائی زاده- استاد داروساز
31-دکتر یداله سهرابی- داروساز
32-دکتر علی پور فتح اله- دانشیار
33-دکتر محمد کاخکی- علوم آزمایشگاهی
34-دکتر عزت اله گل علیزاده- پزشک عمومی
35-دکتر منصور نصیری کاشانی- دانشیار
36-دکتر مجتبی سالاریفر- استادیار
37-دکتر مصطفی معین- استاد
38-دکتر ایدنی- هیئت علمی
39-دکتر فریدون سیامک نژاد- داروساز
40-دکتر سعید تاملی- پزشک عمومی
41-دکتر محمدعلی بیطرف- استادیار
42-دکتر فرهاد واعظ زاده- دانشیار
43-دکتر منیره اوج – هیئت علمی
44-دکتر مهدی کدخدایی – استاد
45-دکتر ملیحه برازنده تهرانی- دانشیار
46-دکتر نسرین برازنده- داروساز
47-دکتر علی زمانی- استاد
48-دکتر ابوالفضل دارآفرین-پزشک عمومی
49-مهندس عبدالرحیم صالحی- هیئت علمی
50-دکتر علی محمد عرب- دانشیار
51-دکتر جعفر قائم پناه – هیئت علمی
52-دکتر محمدرضا سعیدی- هیئت علمی
53-دکتر شاهرخ ویسی- داروساز
54-دکتر محمد قره تپه- داروساز
55-دکتر غلامحسین ویسی – پزشک عمومی
56-دکتر حسین کرمانپور- پزشک عمومی
57-دکتر شریعتی- متخصص ژنتیک
58-دکتر علی مددی- متخصص اطفال
59-دکتر مهرزاد مهدی زاده- استادیار رادیولوژیست
60-دکتر نسرین احمدی نژاد- عضو هیئت علمی
61-دکتر معصومه گیتی- عضو هیئت علمی
62-دکتر منصوری – رادیولوژیست
63-دکتر رضا فرجاد – رادیولوژیست
64-دکتر فاطمه محجوب- استادیار
65-دکتر سیدمحمدرضا خاتمی- دانشیار
66-دکتر محمدرضا عباسی- دانشیار
67-دکتر سید رسول میرشریفی- دانشیار
68-دکتر ایرج مدیرچی- دانشیار
69-دکتر فریدون معماری- استادیار
70-دکتر رامش عمدانی پور – هیئت علمی
71-دکتر سعید صادقیان- متخصص قلب
72-دکتر علی محمد حاجی زینعلی- متخصص قلب
73-دکتر سید رسول میرشریفی- جراح قلب
74-دکتر کورش جعفریان- استادیار
75-دکتر بصیری- استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
76-دکتر طباطبایی- دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
77-دکتر کوچک زاده- هیئت علمی
78-دکتر وحید ضیائی—دانشیار
79-دکتر سیدرضا رئیس کرمی- استادیار
80-دکتر صدیقه شمس - دانشیار
81-دکتر حسین علمدار ساروی-
82-دکتر معماری- عضو هیئت علمی
83-دکتر ایرج حریرچی- دانشیار
84-دکتر عمرانی پور- عضو هیئت علمی
85-دکتر علیرضا فرزاد- عضو هیئت علمی
86-دکتر شجاعی فرد -دانشیار
87-دکتر مهرآئین- عضو هیت علمی دانشگاه
88-دکترایرج نجفی – دانشیار
89-دکتر محمدعلی صدیقی گیلانی – دانشیار
90-دکتر سید مجتبی مرعشی- عضو هیئت علمی
91-دکتر علی غفوری – استاد دانشگاع علوم پزشکی تهران
92-دکتر رازی- عضو هیئت علمی دانشگاه
93-دکتر حکیمه سیادت- دانشیار دانشگاه
94-دکتر نصرت اله عشقیار- دانشیار دانشگاه
95-دکتر امیررضا رکن – دانشیار دانشگاه
96-دکتر صدیقه خدمت- دانشیار دانشگاه
97-دکتر محمدصادق احمد آخوندی – دانشیار
98-دکتر کاظم آشفته یزدی- دانشیار
99-دکتر فرشته بقائی نائینی- دانشیار
100-دکتر حسین افشار- دانشیار
101-دکتر بهمن سراج- استادیار
102-دکتر مهدی شهرابی- دانشیار
103-دکتر محمدرضا روح الهی – استادیار
104-دکتر حسن میرصالحیان- استادیار
105-دکتر حسین لباف- استادیار
106-دکتر مسعود فلاحی نژاد- دانشیار
107-دکتر مریم آخوندی-دندانپزشک
108-دکتر تقوی- عضو هیئت علمی
109-دکتر بی نیاز- عضو هیئت علمی
110-دکتر احمدی- عضو هیئت علمی
111-دکتر پناهخواهی- عضو هیئت علمی
112-دکتر معتمدی- عضو هیئت علمی
113-دکتر یزدانخواه- عضو هیئت علمی
114-دکتر سلیمی-استاد دانشگاه
115-دکتر معینی- عضو هیئت علمی
116-دکتر آقامحمدی- عضو هیئت علمی
117-دکتر قینی- عضو هیئت علمی
118-دکتر یعقوبی- عضو هیئت علمی
119-دکتر روفیگری اصفهانی- عضو هیئت علمی
120-دکتر محسنی- عضو هیئت علمی
121-دکتر سادات- استاد
122-دکتر برادران- عضو هیئت علمی
123-دکتر آقامیر- عضو هیئت علمی
124-دکتر کربلائی- عضو هیئت علمی
125-دکتر قاسم میقانی- استادیار
126-دکتر حسن رزمی- دانشیار
127-دکتر احمد سوداگر- استادیار
128-دکتر سیدجلال پورهاشمی- دانشیار
129-دکتر محمدسعید شیخ رضائی – دانشیار
130-دکتر فرزاد پیروزمند- عضو هیئت علمی
131-دکتر حبیب حاجی میرآقا- دانشیار
132-دکتر حمید جلالی- استادیار
133-دکتر محمد اسلامی – استاد
134-دکتر پوریا مطهری- استادیار
135-دکتر معصومه حسنی طباطبایی- دانشیار
136-دکتر محبوبه اسدی ثابت- دندانپزشک
137-دکتر محمدرضا شریفیان- دانشیار
138-دکتر فریده گرامی پناه-دانشیار
139-دکتر سکینه آرامی-استادیار
140-دکتر سوسن میرمحمدرضایی-دانشیار
141-دکتر فاطمه مشهدی عباس- استادیار
142-دکتر سعید نوکار- استادیار
143-دکتر مهدی قندهاری-دانشیار
144- دکتر محمدجعفر اقبال-استاد

 

 


 


ندای سبز آزادی: یک عضو فراکسیون اقلیت برای دومین بار پیاپی نسبت به بی‌اطلاعی نمایندگان از روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تذکر داد.
به گزارش ایسنا ، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در جلسه علنی امروز طی تذکری از عدم روشن بودن شیوه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها انتقاد کرد. وی ادامه داد: ما بارها تقاضا کرده‌ایم که دولت برای ارائه توضیحات به مجلس بیاید و در این رابطه با حضور در جلسه علنی، به سوالات نمایندگان پاسخ داده و روشنگری کند.
کواکبیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۱ هزار تومان به حساب‌ها واریز شده است که مشخص نیست این مبلغ برای ۳ سال یا ۴ سال است؟
محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت گفت: مدت‌زمانی را که برای این وجوه در نظر گرفته شده است به زودی اعلام می‌شود و انشاءالله جلساتی با حضور نمایندگان دولت برای توضیح در این مورد خواهیم داشت.

 


 


ندای سبز آزادی: پزشکان تیمهای اضطراری دفاع مقدس طي نامه اي دستگیـری دکتر علی شکوری راد و اشخاص به دلیل اعلام مواضع و اظهار عقیده را محکوم كردند.

به گزارش پارلمان نیوز متن اين نامه به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
دکتر علی شکوری راد استاد دانشگاه، پزشک متخصص و رزمنده دفاع مقدس که سالها سابقه خدمت صادقانه به نظام جمهوری اسلامی دارد و بعنوان عضو هیئت علمی به آموزش دانشجویان و ارائه خدمات درمانی به بیماران محروم در بیمارستان سینا مشغول می‌باشد بازداشت شده است. ما پـزشکان تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس دستگیـری اشخاص به دلیل اعلام مواضع و اظهار عقیده را محکوم می‌نمائیم و خواهان آزادی هر چه سریعتر ایشان می‌باشیم.

اسامي 22 تن از پزشکان تیمهای اضطراری دفاع مقدس كه اين نامه را امضا كرده اند به اين شرح است

دکتر محمدعلی صدیقی گیلانی
دکتر علی غفوری
دکتر نصرت اله عشقیار
دکتر محمدرضا ظفرقندی
دکتر ایرج حریرچی
دکتر مجتبی سالاریفر
دکتر نصیری کاشانی
دکتر حسن رزمی
دکتر محمدصادق آخوندی
دکتر کاظم آشفته
دکتر محمدسعید شیخ رضائی
دکتر احمد سوداگر
دکتر امیر رضا رکن
دکتر قاسم میقانی
دکتر فرزاد پیروزمند
دکتر مهدی قندهاری
دکتر حسین افشار
دکتر مسعود فلاحی نژاد
دکتر سیدجلال پورهاشمی
دکتر حبیب حاجی میرآقا
دکتر بهمن سراج
دکتر مهدی شهرابی

 


 


ندای سبز آزادی: هفت نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي با طرح سوالي از منوچهر متكي وزير امورخارجه پرسيده اند : ميزان كمك هاي نقدي پرداخت شده به دفتر رييس جمهور افقانستان ، آقاي حامد كرزاي كه از سوي ايشان نيز تاييد شده است در طول پنج سال گذشته چقدر بوده است و مستند قانوني اين پرداختها چه بوده و به به تصويب چه مراجعي در كشور رسيده است و چگونه هزينه شده است؟
به گزارش سايت پارلمان نيوز ارگان رسمي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي، جمشيد انصاري رييس كميته سياسي و روابط بين الملل فراكسيون خط امام، محمد رضا تابش دبير كل فراكسيون خط امام ، حسين هاشميان رييس شوراي مركزي فراكسيون خط امام ، قدرت الله عليخاني و محمد حسين مقيمي از اعضاي شوراي مركزي فراكسيون خط امام و احمد مهدي شهرياري و شكور اكبرنژاد از اعضاي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي از امضا كنندگان اين سوال هستند.
متن اين سوال به اين شرح است: بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه هاي بين المللي ، علاوه بر كمك هايي كه به صورت قانوني براي بازسازي افغانستان و از طريق دولت آن كشور به عمل آمده است، در طول سنوات گذشته مبالغي به صورت نقدي از طريق رييس دفتر رييس جمهور افغانستان در اختيار آقاي حامد كرزاي قرار گرفته است. خواهشمند است در خصوص موارد زير توضيحات لازم ارايه فرماييد:
1- ميزان اين كمكها در طول 5 سال گذشته به تفكيك هر سال چه قدر بوده است؟
2- مستند قانوني اين پرداختها چه بوده و اصل و ميزان آن به تصويب چه مرجعي در كشور رسيده است؟
3- آيا دولت ايران از محل و نحوه هزينه اين كمك ها از سوي رييس جمهور افغانستان اطلاع داشته است و امكان ارايه گزارشي در اين مورد وجود دارد يا خير؟
4- محل تامين منابع اين كمك ها در قوانين بودجه سنواتي را اعلام فرماييد.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ابتداي هفته خبر از كمك نقدي ايران به دفتر رييس جمهور افغانستان داد. هرچند اين موضوع از سوي سفارت ايران در افغانستان تكذيب شد ، اما حامد كرزاي در يك كنفرانس خبري آن را تاييد كرد.

 


 


ندای سبز آزادی: سفر سید علی خامنه ای به قم میلیارد ها تومان هزینه روی دست مردم گذاشت.

به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی به شهادت مکاتبات انجام شده بین وزارت خانه ها،استانداری قم و مسئولین بیت رهبری هزینه سفر رهبری به قم 700 میلیارد تومان برآورد شده است. این رقم شامل هدایای نقدی و غیر نقدی،حمل ونقل مردم و بسیجیان و کارمندان از استانهای اطراف،اجاره هتلها و خورد و خوراک،اجاره خودرو و خرید لوازم تبلیغات؛تابلو،بنر،پوستر و هزینه های امنیتی در اطراف بیابانهای قم و استقرار نیروی انسانی نیز میباشد.

در حالی این سفر با هزینه های میلیاردی برگزار میشود که مردم در بدترین وظعیت اقتصادی خود قرار دارند ، هفتصد میلیارد تومان هزینه میشود تا توهمی از مشروعیت تصویر شود. 


 


ندای سبز آزادی: همزمان با یک جشن خانوادگی که هفته ی گذشته در منزل یکی از شهروندان چالوسی بمناسبت تولد یکی از فرزندان آن خانواده برگزار می شد نیروهای انتظامی وگارد ویژه ی شهرستان چالوس به این محفل خصوصی یورش بردند. به گزارش این خبر به نقل ازشاهدان عینی ماموران نیروی انتظامی با سلاح گرم وارد منزل شده و ضمن تفتیش منزل برخی لوازم خانگی را شکستند و برخی از لوازم شخصی اعضای خانواده از جمله کیس کامپیوتر و دوربین های عکاسی وفیلمبرداری را ضبط نمودند.
لازم به ذکر است نیروی انتظامی پس از شکاندن درب منزل تمامی اتاق ها را مورد تفتیش قرار داد و برخلاف ادعای اولیه اش مشروبات الکلی و مواد مخدری در آن جا نیافت که در گزارش مامورین حاضر نیز به این موضوع اذعان نمودند. همچنین دادگاه شهرستان چالوس این شهروندان را بدون ادله ی کافی مجرم تشخیص داد و صدور حکم را به جلسات بعدی دادگاه موکول نمود.
بنابر اخبار واصله به فعالین مدنی استان مازندران در این حمله ی شبانه بیش از ده نفر بازداشت شدند که اکثر آن ها دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل بودند و اکنون به قید ضمانت آزاد می باشند. نیروی انتظامی دلیل بازداشت این افراد را "نامحرم" بودن ان ها اعلام نمود.
یکی از اساتید جامعه شناسی مازندرانی در این مورد می گوید: " بنظر می رسد برخلاف پیش بینی برخی از تحلیل گران که تصور می نمودند پس از سلب ازادی های سیاسی شهروندان توسط دولت ازادی های مدنی بیشتری به ان ها اعطا می گردد وبر خلاف نظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله علی مطهری که احمدی نژاد و دولت متبوعش را از نظر فرهنگی "لیبرال" می نامیدند دولت دهم تصمیم دارد اندک ازادی های مدنی باقی مانده را نیز در کنار ازادی های سیاسی به محاق کشاند. "

 


 


ندای سبز آزادی: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نظام سلامت در کشو را مبتلا به نوعی بیماری مزمن دانست و خواستار ایجاد راهکاری مناسبی برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب شد.
به گزارش مهر، امیدوار رضایی افزود: کارشناسان و مسئولان باید فکری به حال نظام سلامت جامعه بکنند هر چند در سالهای اخیر تحقیقات خوبی در این خصوص در کشور انجام گرفته است.
وی افزود: باید تعریف درستی از سلامت به جامعه منتقل شود. منظور از سلامت فقط سلامت جسم نیست و به مولفه های بسیاری در جامعه ارتباط پیدا می کند. آمار نشان می دهد که نقش سیستم بهداشت و درمان در ارتقای سلامت حداکثر ۲۵ است و حال آنکه گزینه های موثر اقتصادی اجتماعی تاثیرات به مراتب بالاتری در این میان دارند حتی ملاحظات اجتماعی و اقتصادی تا حد زیادی بر سلامت فردی نیز تاثیرگذار هستند.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: شرایط نامناسب شغلی و عدم امنیت شغلی و یا ثبات شغلی می تواند موجبات اختلال در سلامت افراد را فراهم آورد و به هر حال عدالت در سلامت به ایجاد فرصتهای برابر برای برخورداری عمومی از سلامت نظر دارد.
وی جایگاه کشور را در نظام سلامت در دنیا رضایت بخش ندانست و گفت: افزایش فزاینده سوانح رانندگی منجر به فوت در کشور به مرز هشدار رسیده و باید در این زمینه مسئولان به فکر چاره باشند. آمار ۲۵ هزار کشته بر اثر تصادفات رانندگی به هیچ وجه نمی تواند قابل قبول باشد.
رضایی گفت: باید منابع پایداری برای نظام سلامت در کشور دیده شود چرا باید بسیاری از بیمارستانهای کشور به دستگاه های دیگر بدهکار باشند یا از بیمه طلبهای هنگفتی داشته باشند.

 


 


ندای سبز آزادی: تعدادی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت که سال گذشته در تجمعات دانشجوییِ داخل دانشگاه و تظاهرات خیابانی دستگیر شده بودند، حدّاقل به ۱۰ سال حبس تعزیری مجموعاً محکوم شدند. این دانشجویان که مدتی را که مدتی در زندان اوین بازداشت شده بودند و با قرار وثیقه موقّتاً آزاد بودند، در تابستان امسال به دادگاه انقلاب احضار شده و احکام اوّلیّه برای آن ها صادر شد.
اغلب این دستگیری ها در روز عاشورای سال ۸۸ (۶ دی) و در جریان حمله ی لباس شخصی ها به تظاهرات دانشجویان سبز علم و صنعت در اعتراض به کشتار وحشیانه ی مردم در تاریخ ۸ دی سال گذشته صورت گرفته است و بخشی نیز مربوط به بازداشت گروهی فعالان دانشجویی دانشجویی پیش از ۲۲ بهمن است. فعالیت های مجازی در جریان حوادث پس از انتخابات و ارسال ایمیل نیز علّت دستگیری برخی دیگر از دانشجویان اعلام شده است.
لازم به ذکر است این دانشجویان که به قید کفالت آزاد شده بودند در تابستان به دادگاه انقلاب برای رسیدگی به پرونده هایشان احضار شده و دادگاه های آن ها طی ماه های اخیر برگزار شد و هر یک به تحمل حبس تعزیری از ۱ تا ۳ سال محکوم شده اند. جالب توجه است دادگاه اکثر این دانشجویان بیش از ۶ یا ۷ دقیقه طول نکشیده است.
نکته ی قابل توجه در صدور این احکام تهدید دانشجویان برای عدم اطلاع رسانی پیرامون احکام صادره و روند برگزاری دادگاه ها است، به طوری که اکثر دانشجویان با توجه به جوّ امنیتی حاکم و تهدیدهای صورت گرفته و در حالی که احکام صادر شده در مرحله ی بدوی می باشند از خبررسانی در این زمینه تا صدور حکم قطعی خودداری می نمایند. قطعاً تعداد دانشجویانی که به حبس تعزیری محکوم شده اند بسیار بیشتر است و رقم اعلام شده در این گزارش با توجه به اطلاعات رسیده به گروه خبری دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت می باشد.

 


 


ندای سبز آزادی: نایب رئیس شورای شهر تهران خواستار استیضاح آن دسته از افراد و مدیرانی شد که مصوبات شورای شهر را اجرایی نمی‌کنند.
به گزارش ایلنا، نایب رئیس شورای شهر تهران امروز در سیصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر در ادامه بررسی طرح «استقبال از عید سعیدغدیرخم» تاکید کرد: شهرداری باید در مورد طرح‌هایی که از سوی شورای شهر مصوب می‌شود و به آن عمل نمی‌کند توضیحاتی را به شورای شهر ارایه دهد.
او با اعلام اینکه مخالف حرکت‌های ارزنده در معاونت اجتماعی شهرداری نیستیم، ادامه داد: معاونت اجتماعی شهرداری باید در مورد عملکرد کمیته به کمیته و کمیسیون به کمیسیون به شورای شهر توضیحاتی را ارایه دهد. بیادی گفت: شورای شهر تهران به طور مداوم معاونت شهرسازی و مالی را مورد تهاجم قرار می‌دهد در حالی که لازم است از کمیته‌هایی که قرار بوده در معاونت‌ اجتماعی شهرداری تشکیل شود نیز سئوال شود که چرا کار نمی‌کنند.
نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر اعضای شورا پاسخ نخواهند، این کمیته‌های شکل گرفته نیز کار نمی‌کنند و اهمیتی به طرح‌ها و لوایح شورای شهر نمی‌دهند. به گفته بیادی، کافی است اعضای شورای شهر با یکی از لوایح ارسال شده توسط شهرداری مخالفت کند، اما شهرداری به طرح‌ها و لوایح پیشنهادی شورای‌شهر بهایی نمی‌دهند.
او با اشاره به کمیته‌ای که در شورای شهر دوم برای برگزاری اعیاد و مناسبت‌ها تشکیل شده بود خاطر نشان کرد: اگر کسی در این ارتباط و پیرامون تشکیل این کمیته قصوری داشته باید استیضاح شود. نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه خواستار بررسی مصوبات شورای شهر در مورد تشکیل کمیته و کمیسیون‌های چند سال اخیر در شهر تهران شد.

 


 


ندای سبز آزادی: رئیس سازمان حسابرسی با بیان اینکه تعیین قیمت تمام شده برق، آب و گاز به دستور احمدی نژاد و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی توسط این سازمان صورت گرفته است، گفت : قیمت آب، برق و گاز بر اساس اطلاعات اخذ شده از دستگاههای مختلف بدست آمد و در نهایت به دولت اعلام شد.
به گزارش مهر وی با بیان اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده آب، برق و گاز به کمیته هدفمندی یارانه ها ارائه شده است، عنوان کرد: طی روزهای آتی قیمت تمام شده این سه کالا اعلام خواهد شد.
اکبر سهیلی پور در مورد صورتهای مالی شرکتهای دولتی اظهارداشت: همواره صورتهای مالی شرکتهای دولتی را سازمان حسابرسی رسیدگی نمی کند، بلکه تنها صورتهای مالی شرکتهایی که ۱۰۰ درصد سهام آنها قانونا متعلق به دولت است توسط سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه شرکتهایی که ۱۰۰ درصد از سهام آنها متعلق به دولت نیست، در انتخاب سازمان حسابرسی و شرکتهای خصوصی حسابرسی برای رسیدگی به صورتهای مالی شان آزاد هستند، اظهارداشت: در حال حاضر حدود یکهزار شرکت وجود دارد که بخشی یا تمام سهام آنها متعلق به دولت است.
رئیس سازمان حسابرسی اضافه کرد: بخشی از شرکتهایی که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به دولت نیست، سازمان حسابرسی را در رسیدگی به صورتهای مالی خود انتخاب کردند، ضمن اینکه صورتهای مالی بخش خصوصی را نیز می توانیم حسابرسی کنیم.
وی حجم دارایی های شرکتهایی که توسط سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار گرفته است را بیش از ۶۹۸٫۷ هزار میلیارد تومان ( ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال) که رقم بسیار بزرگی است، اعلام کرد و گفت: گزارشات تهیه شده برای حسابرسی شرکتها دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ بند عدم رعایت قوانین بوده که به مجامع شرکتها ارائه شده است و مجامع نیز به آنها رسیدگی کرده اند.
وی با بیان اینکه بخشی از تخلفاتی که در شرکتها رخ می دهد، ناشی از ضعفهای قانون و عدم آگاهی افراد است، اظهارداشت: متوسط بندهای گزارش سازمان حسابرسی در سال ۶۶ حدود ۲۵ بند بوده که در حال حاضر به ۱۰٫۳ درصد رسیده است، یعنی در تقویت کنترلها و جلوگیری از قانون گریزی رشد مناسبی داشته ایم.
رئیس سازمان حسابرسی اضافه کرد: اینکه مرتبا در گزارشات مطرح می شود که قانون مراعات نشده، ناشی از ضعفهای قانون است، قوانین مکرر، متعدد، متضاد و متناقض باعث شده که دستگاهها نتوانند آنچه را که قانون مطرح کرده اجرا کنند، ما با استانداردسازی حسابهای مالی تمام تلاش خود را به کار می بندیم که صورتهای مالی شرکتها دارای حداقل ایرادها باشد.

 


 


ندای سبز آزادی: در پی تبعید ضیاء نبوی، دانشجوی زندانی و محروم از تحصیل به زندان اهواز و فشارهای وارده بر خانواده این فعال دانشجویی، مهدی کروبی طی تماس تلفنی با خانواده نبوی، با آنها ابراز همدردی کرد.
به گزارش جرس، مهدی کروبی در مکالمه تلفنی با خانواده سید ضیاء نبوی از آخرین وضعیت سلامت این دانشجوی محروم از تحصیل جویا قرار گرفته و ضمن آرزوی سلامتی برای آزادی سید ضیاء نبوی دعا کردند.
در این مکالمه تلفنی سید علی اکبر نبوی پدر سید ضیاء نبوی از آخرین وضعیت فرزند خود در زندان اهواز و همچنین شرایط بسیار سختی که این روزها بر خانواده وی می گذرد، برای مهدی کروبی بیان داشت. در پایان علی اکبر نبوی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده سید ضیاء از ابراز همدردی مهدی کروبی تشکر کرد.
سید ضیاء نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که به ده سال حبس تعزیری محکوم شده بود با تازگی به زندان اهواز تبعید شده است. گفتنی است وی در هنگام ورود به زندان اهواز از سوی نیروهای امنیتی زندان اهواز مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
سید علی اکبر نبوی (پدر ضیاء) هفته گذشته، پس از بازگشت از زندان اهواز و ملاقات با فرزندش، به اداره اطلاعات فرا خوانده شد و بابت مصاحبه ها و پیگیری وضعیت نامناسب فرزندش تحت فشار و بازجویی قرار گرفت.

 


 


ندای سبز آزادی: نتایج یک پژوهش معتبر با موضوع “ارزیابی پیامدهای اصلاح نظام یارانه ای” نشان می‌دهد که اولین پیامد اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها، تعطیلی صنایع به خصوص صنایع فرسوده و افزایش شدید نرخ بیکاری خواهد بود.
به گزارش آینده در این پژوهش که توسط یک مرکز معتبر پژوهشی کشور انجام شده و مورد بررسی وزارت رفاه نیز قرار گرفته است، تصریح شده است: با توجه به مصرف بالای انرژی در صنایع کشور، افزایش قیمت انرژی شوک شدیدی به صنایع وارد خواهد کرد که به کاهش شدید تقاضای نیروی کار می انجامد.
بنا بر این گزارش سهم انرژی از کل هزینه ها در صنایع ایران ۱۱ درصد بوده که تقریباً دو برابر متوسط کشورهای صنعتی است و در این میان سهم برق در انرژی مصرفی صنایع ۷۸ درصد ، گاز ۱۶ درصد و نفت کوره ۶ درصد می باشد.
محاسبات انجام شده در این گزارش نشان می‌دهد که میزان تاثیر افزایش قیمت بر کاهش مصرف انرژی ۲۹/۸۰ کاهش نیروی کار ۲۲ می باشد که به معنای افزایش شدید بیکاری پس از هدفمندی یارانه هاست.
هم اکنون سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به صنایع و نیروگاهها یارانه انرژی پرداخت می شود که حذف آنها به منزله شوکی مرگ بار برای صنایع بویژه ساختمان شامل (صنایع فلزی،سیمان و گچ) و کشاورزی عمل خواهد کرد و ابن صنایع با نرخ ارز فعلی قادر به رقابت با محصولات خارجی نخواهند بود.
پیامد دیگر این طرح، تعطیلی صنایع دارای تکنولوژی فرسوده است که مصرف انرژی بالایی دارند و برای حفظ این صنایع، تقاضا برای سرمایه جهت نوسازی به شدت افزایش می یابد که با توجه به تحریم، وارد کردن تجهیزات صنعتی با تکنولوژیِ جدید با مشکلات مضاعفی همراه خواهد بود.
در این پژوهش تصریح شده است: میزان ۳۰ درصد درآمد حاصل از اجرای طرح برای کمک به صنعت کاملاً ناکافی بوده و موجبات ایجاد رانت برای گروهی از صنایع را فراهم کرده و به افزایش نرخ بهره در بازار و رشد قیمت دلار منجر می‌شود.
بنابر این به نظر می‌رسد بر خلاف نگرانی های فعلی درباره افزایش هزینه خانواده ها ، مهمترین پیامد طرح پرداخت نقدی یارانه ها، آسیب دیدن صنایع کشور که بزرگترین مصرف کننده انرژی هستند ، می باشد و اجرای این طرح و عدم پاسخگویی منابع مالی برای کمک به صنایع به تعطیلی بسیاری از صنایع و افزایش بیکاری و از دست رفتن محصولات داخلی برای رقابت با کالاهای خارجی است.
با این وجود این موارد به معنای عدم لزوم اصلاح نظام یارانه ها نیست، بلکه لزوم برنامه ریزی دقیق مسوولان جهت فائق آمدن بر عوارض اجرای طرح را یادآور می‌شود.

 


 


ندای سبز آزادی: بر اثر ریزش معدن در شهرستان طبس، یک نفر جان خود را از دست داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، در حادثه ریزش معدن فلورین طبس یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.
در این حادثه، بخشی از معدن فلورین طبس فرو ریخت و در اثر آن دو کارگر معدن زیر آوار ماندند.
این گزارش حاکی است، با تلاش گروه ایمنی و نجات معدن و همکاری پرسنل مرکز اورژانس ۱۱۵ طبس، جسد یک کارگر خارج و معدنچی مصدوم هم به بیمارستان منتقل شد.
در حال حاضر حال عمومی معدنچی مصدوم مناسب بوده و در بخش جراحی بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس بستری است.

 


 


ندای سبز آزادی: دبیرکل مجمع محققین و مدرسین، کنار گذاشتن مسائل و اختلافات شخصی و برخوردهای غیرمنطقی، همچنین توجه به واقعیات و بر اساس آن عمل کردن را از ضروری‌ترین الزامات فضای سیاسی در حال حاضر عنوان کرد.
سید حسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیاستمدار به طور کلی کسی است که بتواند برای مدیریت جامعه در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برنامه داشته باشد و کسی که برای این امور برنامه نداشته باشد، اصلا سیاستمدار نیست.
وی با بیان این‌که احزاب سیاسی قدرتمند نیز احزابی هستند که برنامه حساب شده و تحلیلی داشته باشند، افزود: برخی هستند که می‌خواهند به هر قیمتی به خواسته‌های خود برسند، در این راستا همه چیز را خراب می‌کنند و در واقع این افراد از خراب کردن دیگران و برنامه‌های آنها منافع خود را تامین می‌کنند، ولی سیاستمداران پخته می‌دانند که مدیریت کار یک شبه نیست و باید با برنامه پیش برود و حتی در پیشبرد برنامه نیز باید برنامه داشت.
وی کنار گذاشتن مسائل و اختلاف شخصی و برخوردهای غیرمنطقی، همچنین توجهات به واقعیات و بر اساس آن عمل کردن را از ضروری‌ترین الزامات فضای سیاسی در حال حاضر عنوان و اظهار کرد: با تخریب، بدبینی و خاکستری دیدن مسائل چیزی درست نمی‌شود، همچنین با گل و بلبل دیدن نیز جامعه گلستان نخواهد شد.
موسوی تبریزی تصریح کرد: به هر ترتیب در جامعه در سطح مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مشکلات وجود دارد و هر کس به اندازه اطلاعات خود بر وجود چنین مشکلاتی واقف است.
وی با بیان این‌که حل برخی از مشکلات عزم عمومی و اراده ملی می‌خواهد، اظهار کرد: این اراده ملی هرگز با کوبیدن، فحش، افترا و هر روز دشمن درست کردن به وجود نمی‌آید، بلکه با احترام و جذب حداکثری حاصل خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: به هر ترتیب اجرای این برنامه با مشکلاتی همراه خواهد بود، ولی اگر قرار باشد عزم ملی را مورد توجه قرار دهیم و به حرف دلسوزان توجه داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین گفت:‌ باید خودمحوری را کنار گذاشت و به اندازه‌ای که برای خود حق قائل هستیم برای دیگران هم حق قائل شویم. این مسئله را ائمه نیز مورد توجه قرار داده‌اند و اگر ما چنین سفارشی از ائمه را مدنظر قرار دهیم آن وقت بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

 


 


ندای سبز آزادی: روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار بیانیه‌ای، خبری که در سایت رجانیوز درباره «تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای» منتشر شده را «دروغ» خواند و اعلام کرد که وظیفه رجانیوز، جعل خبر و مخدوش کردن منافع ملی است.
سایت رجا نیوز در خبری به مناسبت سالگرد نشست کاخ سعدآباد با حمله به تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای ایران مدعی شد که «تونی بلر نخست وزیر وقت انگلستان پس از تعلیق فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم در ایران و در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد که میوه حمله به عراق را از دستان حسن روحانی، دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران بدست آورده است.»
روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه «در خصوص جعلی بودن این خبر هیچ شکی نیست» اعلام کرد «اینگونه دروغ‌پردازی‌های بی‌اساس و حتی بدون یک منبع ظاهری نشان از عجز و ناتوانی این تفکر سیاسی دارد که در قالب دروغ‌های رجانیوز ظاهر شده‌اند.»
در این بیانیه همچنین آمده است: «به اعتقاد بسیاری از ناظران آگاه و حتی برخی افراد نزدیک به دولت دهم، این‌گونه اقدامات سایت رجانیوز باعث تبدیل شدن آن به یک مجموعه بی‌اعتبار و پرهزینه برای دولت وقت گردیده است. به‌طوریکه اخبار و ادبیات آن در هیچ یک از محافل سیاسی و خبری محلی از اعراب ندارد.»
این مرکز در پایان افزوده که «حسن روحانی به‌عنوان شخص حقیقی و مرکز تحقیقات استراتژیک به‌عنوان یک شخص حقوقی، حق شکایت و پیگیری این اعمال خلاف و ناشایست سایت رجانیوز را برای خود محفوظ می‌دانند.»

 


 


ندای سبز آزادی: علی جمالی، عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته سیاسی سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش ادوارنیوز، براساس حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، علی جمالی به چهار اتهام “توهین به رهبری”، “توهین به رییس جمهور”، “تبلیغ علیه نظام” و “تجمع و تبانی برای بر هم زدن امنیت داخلی”، در مجموع به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.
این عضو شورای مرکزی سازمان دانش‌آموختگان ایران که روز ۳۱ مردادماه سال جاری، از محل کار خود ربوده و به زندان اوین منتقل شده بود، هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود و امکان ملاقات حضوری با همسر و فرزند ۵ ماهه خود را ندارد. همچنین تلفن‌های بند فوق نیز مدت‌هاست به دلایل نامعلومی، قطع شده است.
در حال حاضر علاوه بر علی جمالی، عبدالله مومنی، سخنگو و رییس شورای مرکزی، حسن اسدی‌زیدآبادی، عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته حقوق‌بشر و علی ملیحی، عضو شورای سیاست‌گذاری و مسوول روابط‍‌عمومی سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برند. همچنین احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان نیز، در زندان رجایی‌شهر، دوران حبس خود را می‌گذراند.

 


 


ندای سبز آزادی: حجم ذخیره نفت خام شناور ایران طی ماه جاری به میزان چهار میلیون بشکه کاهش یافته‌است.
بنا بر گزارش رویترز کاهش خرید اروپایی و در نتیجه افزایش زیاد خرید از سوی بازارهای آسیایی عامل این کاهش ذخیره است. ایران ماه گذشته ۲۰ میلیون بشکه از نفت خام خود را در کشتی‌های نفت‌کش نزدیک به ساحل نگه می‌داشت که در ماه جاری به خاطر افزایش خرید از سوی کشورهای منطقه آسیا، این میزان ذخیره ایران به ۱۶ میلیون بشکه کاهش یافته‌است.
یکی از منابع صنعتی مرتبط با یک شرکت نفتی غربی در این مورد به رویترز گفته‌است: «در ماه اکتبر دو نفت‌کش بسیار بزرگ حامل نفت خام ایران، نفت‌های خود را از محل ذخیره شناور تخلیه کرده و به سوی شرق فرستاده‌اند و این میزان بیش از میزانی است که معمولاً دیده‌ایم.» بنا به این گزارش، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران باعث شده تا خریداران اروپایی نفت، خریدهای خود از ایران را کاهش دهند و بازارهای آسیایی هم‌اینک برای جبران این کاهش خرید اروپایی، به افزایش واردات نفت خام از ایران روی آورده‌اند.
یکی از بازرگانان طرف معامله با یکی از شرکت‌های نفتی اروپایی در این زمینه به رویترز گفت: «خریداران شرقی ناچارند بخش بزرگ‌تری از نفت ایران را بخرند زیرا تعداد کسانی که در اروپا قادر به خرید نفت از ایران نیستند این‌قدر زیاد شده که دیگر نمی‌شود نفت ایران را به بازار اروپا ریخت.» به گفته کارشناسان صنعتی، هم‌اینک تنها چند شرکت بزرگ نفتی اروپایی از جمله «رویال داچ شل»، توتال و اِنی هستند که خریداران عمده اروپایی نفت ایران را تشکیل می‌دهند.
یک بازرگان دیگر اروپایی به خبرگزاری رویترز گفته‌است: «هم‌اکنون روزانه در حدود ۵۵۰ هزار بشکه از نفت خام ایران وارد اروپا می‌شود. این میزان در اکتبر کمتر از سپتامبر و در سپتامبر کمتر از اوت بود.» ایران که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان اوپک است روزانه در حدود ۲ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند که بیشتر آن راهی کشورهای آسیایی می‌شود. ایران بخشی از نفت استخراجی خود را در مناطق فراساحلی ذخیره می‌کند و از جمله برای نفت استخراج شده در میدان‌های نفتی سروش و نوروز در خلیج فارس هیچ مخزن ذخیره ساحلی ندارد و همیشه ۶ تا ۱۰ میلیون بشکه از این نفت را در نفت‌کش‌های شناور نگه می‌دارد.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته