-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 10/31/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در باب ابوعطا زدن مجلس و ماهور زدن دولت:
1389/8/9

شهرام شکیبا
خبر انلاین

مجلس هرچه می‌نوازد، بنوازد اما به عقیده کافه اهل موسیقی دولت عوض «ماهور»، «ناجور» می‌نوازد. اینکه بحث ساز زدن بود. اگر پای خواندن به میان بیاید و مجلس بخواند: «گلپری جون؟!» دولت عوض «بعله» می‌گوید: «نخیر!»

غلامعلی حداد‌عادل در همایش ملی نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم‌انداز 20 ساله کشور: «من موسیقی نمی‌دانم اما زمانی که دو نفر می‌خواهند با هم ساز بزنند، در یک نُت واحد ساز خود را بزنند. الان این‌طور شده که مجلس در یک دستگاه ساز می‌زند و دولت در دستگاه دیگر. مجلس ابوعطا می‌زند و دولت ماهور.»

1- عیبی ندارد. در عوض میرزاعلی اکبرخان شیدا هم بلد نبود در «همایش ملی نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم‌انداز 20 ساله کشور» سخنرانی کند.

2- اگر واقعاً مجلس ابوعطا می‌زند و دولت ماهور، یعنی اینکه شرایط کنونی است. در چنین شرایطی تنها کسی که می‌تواند با این وضع بخواند، استاد علیرضا افتخاری است. ایشان را بگذارید بین مجلس و دولت، برای‌تان چنان مرکب‌خوانی می‌کند که حظ کنید. نیم‌ساعت بعد هم آلبومش می‌آید بیرون.

3- موسیقی نمی‌دانید، ضرب‌المثل که بلدید،‌ آقای دکتر. ابوعطا زدن مجلس در شرایط کنونی، چندان مناسب نیست. یک دستگاه دیگر پیدا کنید.

4- مجلس هرچه می‌نوازد، بنوازد اما به عقیده کافه اهل موسیقی دولت عوض «ماهور»، «ناجور» می‌نوازد.

5- ولی خوش به حالتان با این اوضاع موسیقی، مجلس گرمی دارید.

6- اینکه بحث ساز زدن بود. اگر پای خواندن به میان بیاید و مجلس بخواند: «گلپری جون؟!» دولت عوض «بعله» می‌گوید: «نخیر!»

7- با توجه به اینکه موسیقی و آلاتش در رسانه ملی حکایت «خودشو بیار، اسمش رو نیار» است، لطفاً درباره چیزهای دیگری مثال بزنید. مردم الان فقط با صدای موسیقی آشنایند و از سیمایش چیزی نمی‌دانند و آلاتش را نمی‌شناسند.

8- در شرایط کنونی سازها با هم مخالف است، بله. منتها مسأله اینجاست که مجلس با سازدهنی ابوعطا می‌زند و دولت با سرنا و دهل، ‌ماهور می‌نوازد. لذا سیاست شده است، رشک بازار مسگرها. صدا به صدا نمی‌رسد.


 


1389/8/8

محمود احمدی‌نژاد در برنامه زنده‌ای که شنبه شب از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد با تاکید بر این‌كه «به نظر من موتور حركت ملت ایران روشن شده است» گفت: «امروز كودكان پنج ساله ما هم نگاه‌شان جهانی است و به افق بلند و تاریخی است. آن‌ها حرف‌هایی می‌زنند كه ما دست‌مان هم به آن نمی‌رسد. هم‌نسل‌های ما افق و آرزوهای‌شان چه بود، امروز بچه‌ها افق‌های‌شان هزار سال از ما جلوتر است.»

وی با بیان این که «بعضی‌ها می‌گویند هم‌اكنون دو قدرت در جهان وجود دارد؛ یكی ایران و یكی هم آمریكا» گفت: «در سال 1404 ما دنیای دیگری خواهیم داشت. در آن زمان همه چیز عوض خواهد شد و ایران الهام‌بخش ملت‌ها خواهد بود.»

احمدی نژاد با این ادعا که «امروز در دنیا هیچ كس پیامی ندارد و امیدی در كشورهای اروپایی و آمریكایی وجود ندارد و در مقابل ایران سرشار از انگیزه و امید و اعتماد به نفس است» گفت: «من خود یك مهندس هستم و محاسبه می‌كنم؛ منحنی پیشرفت ملت ایران و شیب آن را كه می‌بینم، این مساله برایم روشن می‌شود»

منبع: ایسنا
 


 


علیرغم رتبه دوم از نظر تعداد کاربران اینترنتی
1389/8/8

رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در خصوص میزان تامین پهنای باند در منطقه به نسبت تعداد کاربران اینترنتی و درصد رشد مشترک طی ۱۰ سال اخیر، در رده‌ی آخر قرار داریم، به رتبه دوم ایران در منطقه از لحاظ تعداد کاربران اینترنتی و رتبه دوم در بحث درصد رشد مشترک طی ده سال اخیر اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در میزان تامین پهنای باند در منطقه در رده‌های آخر قرار داریم.»

محمدعلی فرقانی امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه چند تن از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به «موقعیت‌های منحصر بفرد و استراتژیک ایران که می‌تواند ما را به هاب مخابراتی منطقه تبدیل کند» گفت: «ترکیه و آذربایجان نیز در حال فراهم آوردن مقدمات برای تبدیل به هاب مخابراتی منطقه هستند تا ارتباط منطقه را با اروپا برقرار کنند. ما برای اینکه این اتفاق محقق نشود باید تمامی تلاش خود را برای استفاده از موقعیتهای موجود بکار بندیم.»

منبع: مهر
 


 


1389/8/8

مهدی کروبی با تاکید بر اینکه جنبش مردمی‌ایران زنده است، گفت: «اگر فتنه مرده پس چرا هرروز پشت سر مرده صحبت می‌کنید و از کوچکترین حرکت‌ها بیم دارید و نگرانید؟ اگر فتنه مرده است، پس چرا بگیر و ببندهایتان تمامی‌ندارد؟»

مهدی کروبی پنج شنبه ششم آبان در دیدار با خانواده‌های حسن اسدی زیدآبادی و علی جمالی گفت: «عملکرد نهادهای امنیتی و قضایی هیچ گونه توجیه قانونی ندارد. متاسفانه قضات کاره‌ای نیستند و این بازجویان امنیتی هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه انتخابات باید عادلانه و آزادانه برگزار شود، گفت: «اینها رفتند به دنبال اینکه انتخابات را صوری برگزار کنند و افراد خاصی از صندوق‌ها بیرون بیایند اما مردم واکنش جدی نشان دادند. این واکنش برای آنها اصلا قابل انتظار نبود فلذا دست به سرکوب مردم زدند»

رئیس مجالس سوم و ششم با تاکید بر این که «حرکت قانونی و حق طلبانه مردم ادامه دارد» گفت: «شماها هم با این بگیر و ببندها و انواع و اقسام تبلیغات علیه حرکت اصلاحی مردم، نمی‌توانید جلوی این حرکت را بگیرید و حرکت اصلاحی مردم تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.»

مهدی کروبی با با اشاره به این که «بیشترین فشارها بر جامعه دانشگاهی و اقشار روشنفکری است» آنها را «موتورهای حرکت اصلاحی در کشور» خواند و گفت: «برخورد با اعضای دفتر تحکیم وحدت و سازمان ادوار تحکیم در وهله اول برخورد با من و جریان حامی‌بنده است.»

صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی با اعلام این که «تشکیلاتی برای برخورد با مردم شکل گرفته است» گفت: «افرادی که از خود هیچ گونه هویتی ندارند، سردمداران بی حرمتی به حریم خصوصی مردم شده‌اند. تعدادی از اراذل و اوباش که سابقه‌ی عربده کشی و زندانی شدن درهمین رابطه را در کارنامه خود داشتند، در یورش به منزل شخصی بنده نقش اصلی را ایفا کردند.»

منبع: تغییر
 


 


1389/8/8

نماینده نهاوند امروز در صحن علنی مجلس در مخالفت با لایحه برنامه پنجم گفت: «لایحه برنامه پنجم فاقد انسجام بوده و بدون شاخص‎های قابل ارزیابی ارائه شده است.»

مهدی سنایی با بیان این که «لایحه برنامه پنجم فاقد جداول است» گفت: «لایحه برنامه پنجم شبیه مصوبات سفرهای استانی دولت است.»

وی بر لزوم ادامه اهداف برنامه‎های گذشته در برنامه پنجم تاکید کرد و با اشاره به اینکه «مراکز نظارتی ارزیابی روشنی از عملکرد اجرای برنامه چهارم ارائه نکرده بودند»، افزود: «برای پیش‌بینی خطوط اصلی برنامه آتی، باید چنین برآوردی می‌داشتیم. دولت هم گزارش عملکرد سالیانه از اجرای برنامه چهارم ارائه نداده است.»

نماینده نهاوند با بیان این که «هزینه‌های غیرقابل سنجش تشکیلاتی دولت نیز از دیگر ایرادات لایحه برنامه پنجم است»، به ادعای احمدی‌نژاد مبنی‌بر اینکه «برنامه پنجم مسأله‌محور است» اشاره کرد و گفت: «اینچنین نیست. در برخی مفاد نگاه عمومی به مسائل دارد و در برخی مفاد جزئی نگاه کرده است. مصوبه تلفیق نه تنها این انسجام را بیشتر نکرد، بلکه عدم انسجامش را افزایش هم داده است.»

وی با اشاره به اینکه «برنامه در بسیاری از موارد به قانون‌گذاری پرداخته» تاکید کرد: «وظیفه برنامه، قانون‌گذاری نیست و به این ترتیب، برخی قوانین دیگر نقض می‏شوند.»

منبع: خبرآنلاین
 


 


1389/8/8

روزنامه خراسان خبر داده که مقامات حکومتی ایران اقدام به «تشکیل کمیته تخصصی ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی - ایرانی در فضای مجازی با همکاری ۱۱ وزارت‌خانه و سازمان » کرده‌اند.

در حالی که طی سال‌های ریاست محمود احمدی‌نژاد بر دولت و به‌ویژه از انتخابات ریاست جمهوری اخیر به این سو، رسانه‌ها سرشار از اخبار گوناگون درباره اقدمات گسترده حکومتی برای فیلترینگ سایت‌ها و وبلاگ‌ها و بازداشت و محاکمه وب‌نگاران مخالف بوده، عیسی زارع پور، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد درباره ماموریت این کمیته تازه تاسیس گفته: «توسعه فرهنگ عمومی کاربری فناوری اطلاعات، توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ کشور، و نظارت و حمایت از پدید آوردن و انتشار محتوای فرهنگی مبتنی بر فناوری اطلاعات از مهم ترین حوزه‌های کمیته تخصصی فرهنگ اسلامی در فضای مجازی است.»

وی با بیان این که «این مهم با ابلاغ مقام معظم رهبری به استفاده بهینه از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام اختصاص یافته» گفت: «این کمیته متشکل از وزارت خانه‌های ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان های فناوری اطلاعات ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سازمان بسیج بوده و دبیرخانه آن نیز در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی مستقر است.»

منبع: خراسان


 


1389/8/8

انتشارخبر «تنظیم دستورالعمل حراج اشیای عتیقه در كیش» در بیست و سوم تیرماه واكنش‌های متفاوتی را از سوی كارشناسان به دنبال داشت. اما نگرانی دوست‌داران و کارشناسان میراث فرهنگی را این خبر برانگیخت که سازمان میراث فرهنگی اعلام كرده، می‌خواهد اشیایی با قدمت كمتر از 100 سال كه در انبارها وجود دارد را حراج كند.

مسئولان سازمان میراث معتقدند كه این مركز، با هدف پیشگیری از قاچاق اموال فرهنگی تاریخی راه‌اندازی می‌شود. ام‌البنین نعمت گرگانی مدیر كل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی می‌گوید: «در حال حاضر خرید و فروش آثار تاریخی‌فرهنگی ایران در مراكز خرید و فروش اشیای فرهنگی تاریخی كشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود و بهتر است این كار در مراكز خرید و فروش كشور خودمان انجام شود.»

رضا احمدی، كارشناس میراث فرهنگی با بیان این که «این اقدام حراج تاریخ است» با اشاره به تعبیر مدیرکل امور موزه‌ها می‌پرسد: «یعنی خودمان اقدام به فروش میراث فرهنگی خودمان بكنیم؟»

قوانین میراث فرهنگی گویای آن است كه هرگونه شی عتیقه‌ای باید به سازمان میراث تحویل داده شود و جزو اموال عمومی محسوب می‌شود.

ساناز افتخارزاده، كارشناس ارشد میراث فرهنگی با طرح این پرسش که چطور اشیایی كه سال‌ها در موزه ملی مانده‌اند را می‌خواهند تا پایان سال كه زمان راه اندازی بورس است، كارشناسی كرده و قدمت آن را مشخص و قیمت گذاری كنند و اگر این كار شدنی است چرا تابه‌حال اشیای انبارهای موزه ملی بی‌هویت مانده‌اند می‌گوید: «باید مشخص شود چه كسی قرار است اشیای تاریخی به‌دست آمده در حراجی را به لحاظ قدمت و قیمت كارشناسی كند.»

وی همچنین با طرح این ابهام که معلوم نیست چرا مسئولان سازمان میراث فرهنگی، جزیره كیش را كه یك بندر آزاد است برای راه اندازی بورس انتخاب كرده مسئله را اینگونه مطرح می‌كند كه اگر قرار باشد حراج اشیا بدون كار كارشناسی انجام گیرد، شاهد خروج بی‌رویه این اشیا از كشور خواهیم بود.

شهرام زارع، باستان‌شناس هم نظرش درباره راه‌اندازی این حراج مثبت نیست: «اتفاق خوبی نیست. با شروع چنین حراجی‌ای راه برای اعراب حاشیه خلیج‌فارس باز می‌شود تا با ثروتی كه دارند این اشیا را خریداری كرده و در موزه‌های ساختگی خود و به نام خودشان آنها را جای دهند و به‌زودی شاهد تسخیر تاریخ كشور توسط آنها خواهیم بود.»

به گفته او، در اكثر كشورهای همسایه و دارای تمدن تاریخی، «نداشته‌هایشان را هم به نمایش می‌گذارند. برای مثال در قطر موزه هنر تمدن عربی راه‌اندازی شده كه اتفاقا تعداد آثار ایرانی این موزه بیشتر است. حالا در 100سال آینده چه كسی می‌تواند جلوی تحریف تاریخ را بگیرد؟»

حكمت‌الله ملاصالحی، نیز باستان‌شناس دیگری است كه اعتقاد دارد «آثار تاریخی ایران، ناموس این سرزمین هستند. این آثار برگ‌برگ تاریخ سرزمین ما هستند. با هر قیمتی هر كس تاریخش را حراج بزند بازنده است. در این حراجی به جرات می‌گویم تنها بازنده فروشنده است.»

منبع: تهران امروز


 


وزیر راه و ترابری:
1389/8/8

وزیر راه و ترابری ارسال نامه به معاون اول احمدی نژاد مبنی ‌بر درخواست جلوگیری از کلنگ‌زنی‌ پروژه‌های عمرانی به دلیل کمبود بودجه را رد کرده و گفته است: «خودم چنین نامه‌ای را ندیده‌ام؛ ما دلمان به خداست و خداوند اعتبار این پروژه‌ها را می‌رساند.»

حمید بهبهانی که در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها سخن میگفت، در مورد افزایش 30درصدی بلیت هواپیما گفت: «نمی‌گویم با افزایش 30 درصدی، هواپیمای نو بخرند اما حداقل بتوانند هزینه‌ی خلبان، خدمه، سوخت و پارکینگ فرودگاهی را تامین کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که، آیا با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قیمت بلیت هواپیما مجددا افزایش می‌یابد؟ افزود: «این قیمت مبنی‌بر سوخت ارزان است و قطعا قیمت بلیت هواپیما متناسب با قیمت سوخت مجددا افزایش خواهد داشت.»

بهبهانی درپایان در خصوص مشکل آزادراه تهران- پردیس گفت: «مجوز ساخت پایه‌های پل ورودی و خروجی در قطعه زمینی که برای ساخت این آزادراه در اختیار ارتش بوده صادر شده است.»

منبع: کلمه

پیشینه:

قیمت بلیط هواپیما 30 درصد افزایش می‌یابد

واگذاری پروژه بزرگراه قم - مشهد به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران

پروژه جاده ‌هراز هم به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه واگذار شد


 


1389/8/8

رئیس بسیج جامعه زنان کشور اعلام کرده که «250 هزار نفر از زنان کشور در قالب 440 گردان الزهرا آموزش‌های خاص و ویژه نظامی و دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن دیده‌اند.»

مینو اصلانی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: «تمامی زنان عضو جامعه بسیج آموزش‌های ابتدایی دفاعی را می‌بینند ولی نیروهای سازماندهی شده در قالب گردان‌های الزهرا به صورت منسجم و منظم تحت آموزش‌های ویژه برای مقابله با تهدیدات قرار دارند.»

وی آن چه «جنگ نرم» می‌نامید را مهمترین تهدید فعلی برای کشور خواند و افزود: «پس از اینکه دشمن نتوانست با جنگ نظامی به کشورمان نفوذ کند، هم اکنون جنگ فرهنگی را در پیش گرفته و باید مقابله با این جنگ نرم را به نیروهای بسیج آموزش دهیم.»

رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه از افزایش فعالیتهای اجتماعی، قرآنی و فرهنگی برای مقابله با «جنگ نرم» در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: «پنج میلیون و 250 هزار نفر زن عضو جامعه بسیج کشور هستند که حدود 300 هزار زن این تشکیلات را در سطح کشور مدیریت می‌کنند.»

اصلانی در پایان گفت: «طبق قانون اساسی ما ملزم هستیم که افرادی را که می‌خواهند توان خود را در مسیر سازندگی و پیشرفت کشور صرف کنند، سازماندهی کنیم و هیچ محدودیتی برای عضویت زنان در 12 هزار پایگاه مقاومت بسیج سراسر کشور نداریم.»

منبع: مهر

پیشینه:

رئيس بسيج دختران و زنان: در ايران جنبش زنان وجود ندارد


 


1389/8/8

در حالی که حفاران غیرمجاز در مسجد سلیمان تپه‌ای را یافته‌اند که طاقه‌هایی شبیه به طاقه‌های دوره اشکانیان دارد و بخشی از آثار تاریخی موجود در این مناطق را ربوده و بخشهایی از دیواره‌های سنگ چین آن را تخریب کرده‌اند، هنوز از سوی مسؤولان مرتبط کسی برای بررسی موضوع نیز به این محل نیامده است.

وجود شکافهای جدید در عمق چهارمتری نشان دهنده آن است که حفاریها شبانه و به مرور زمان طی چند روز متوالی انجام شده و اگر آثار تاریخی در این ناحیه پیدا شده باشد توسط حفاران به سرقت رفته است.

کشاورز 75 ساله‌ای در زمین‌های خود در حد فاصل روستای بتوند و کرائی مسجدسلیمان متوجه حفاری غیرمجاز در یکی از تپه‌های موجود در زمین کشاورزیش شد. پیش از این، سال 1380یکبار دیگر همین تپه توسط متخلفان حفاری شده بود اما کسی موضوع را پیگیری نکرد.

با اینکه آن زمان این کشاورز از اقدام حفاران شکایت کرده بود و مورد تهدید متخلفان قرار گرفته بود اما با مشاهده حفاری جدید، موضوع را به اطلاع دوستداران میراث فرهنگی در خوزستان رساند.

انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانای خوزستان در عمق چهار متری زمین به طاقه‌ها و دیواره‌های سنگ چینی شده‌ای برخورد کردند که شباهت بسیاری به نمونه‌های دوره اشکانیان در مناطق تاریخی دیگر دارد.

به نظر اعضای انجمن تاریانا سازه‌های دیگری نیز در این تپه وجود داشته که یا تا کنون توسط حفاران تخریب شده‌اند و یا در داخل خاک مدفون است.

تنها کارشناس میراث فرهنگی که چندی پیش در این منطقه بررسی سطحی انجام داد، اعلام کرد منطقه باستانی نیست و سازمان میراث فرهنگی در 300 متری این تپه مجوز ساخت دامپروری توسط مالک زمین را تایید کرده است.

منطقه بتوند و کرائی دارای بافت تاریخی منحصر به فردی است به گونه‌ای که اداره میراث فرهنگی شوشتر قصد دارد بافت تاریخی این مناطق را به همراه بافت تاریخی روستای کوه زرد به ثبت در فهرست آثار ملی برساند اما تا به حال هیچ گونه بهره برداری تاریخی از این منطقه انجام نشده است.

اقدامات باستان شناسی در این منطقه می‌تواند منجر به کشف لایه‌های قدیمی‌تر شود به شرط آن که از سرقت و حفاری بیشتر جلوگیری شده و تاخیر در کاوش منجر به تخریب یک محوطه تاریخی دیگر مانند حرکت متروی اهواز از روی شهر تاریخی اردشیر هرمز نشود.

منبع: مهر

582238_orig.jpg

582239_orig.jpg

582240_orig.jpg

582241_orig.jpg

582242_orig.jpg


 


1389/8/8

شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي طي مصوبه‌اي، بازار تهران را به عنوان «ميراث در خطر» اعلام كرد كه نيازمند پاسداشت «فوري» است.

به اعتقاد مسئولان، بازار تهران ناايمن است؛ به طوری که محمد ابراهيم لاريجاني مديركل ميراث فرهنگي استان تهران از احتمال ريزش سقف در برخي نقاط بازار و بروز آتش‌سوزي در بازار به دليل اتصالات و سيم‌كشي‌هاي غير استاندارد كه منجر به اين خواهد شد كه كل بازار با خاك يكسان شود ابراز نگراني مي‌كند.

شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي در مصوبه جديد خود با اتفاق آرا بازار تهران را در فهرست «ميراث در خطر» اعلام كرد و طي مكاتباتي با شهرداري تهران، خواستار رفع برخي معضلات براي جلوگيري از ورود آسيب هر چه بيشتر به اين اثر ارزشمند فرهنگي- تاريخي شد.

براساس بخشی از این مصوبه: «علي‌رغم نظارت‌هاي جدي ميراث فرهنگي و اخطارهاي متعدد به شهرداري در شرايط كنوني، بازار تهران از حيث ساخت و سازهاي ناهمگون، توسعه نامتعارف فضاهاي تجاري، حذف فضاهاي عمومي، وجود زوايد و الحاقات غير ضروري، ناهنجاري‌هاي بصري و از طرفي وضعيت نابسامان سيستم تهويه و اطفاي حريق در معرض تهديد جدي قرار دارد.»

سازمان ميراث فرهنگي 20 مرداد امسال هماهنگ كرد تا جمعي از خبرنگاران وعكاسان از ساخت و سازهاي غير مجاز بازار تهران بازديد كنند كه مسئولان ميراث فرهنگي بر عدم هماهنگي شهرداري در اعطاي مجوز‌هاي ساخت و ساز، انبارهاي بي سر و سامان اطراف بازار و ايمني محوطه داخلي بازار تأكيد كردند.

پس از اين اقدام شهرداري منطقه 12 تهران اعلام كرد: مسئولانميراث فرهنگي با شهرداري مناظره كنند. مدير كل ميراث فرهنگي استان تهران هم از آنها دعوت كرد تا به جاي مناظره در جلسات كارشناسي موضوعات را حل كنند اما هنوز ساخت و سازهايي كه بافت تاريخي بازار را خدشه‌دار كرده‌اند همچنان ادامه دارد.

منبع: عصرایران


 


دعاگو، امام جمعه شهرستان شمیرانات:
1389/8/8

امام جمعه شهرستان شمیرانات دروغ‌پردازی‌های «مداح‌نمایان كم‌دان، نادان، زمان‌ناشناس و بی‌كفایت ودرایت» را بزرگ‌ترین فاجعه دوران معاصر و عصر حاضر تحلیل نمود و گفت: «بزرگ‌ترین فاجعه فرهنگی در جامعه كنونی، نقش‌آفرینی مداحان نادان،‌ كم‌دان،بازیگر، بی‌بهره از گوهر زمان‌سنجی، دوراندیشی و همسویی با مصالح دینی وملی در اندیشه همگانی و عرصه‌های فرهنگی و سیاسی است.»

به گفته دعاگو، «متأسفانه این گروه اندک، آشفتگی می‌آفرینند، به وحدت و امنیت ملی می‌تازند و در شرایطی كه كشور نیازمند همدلی و همگرایی است با تازیانه‌های ناسزاگویی ونفرت‌آفرینی، پرچمدار نفی و طرد و اختلاف و درگیری هستند.»

وی گفت: «از نشانه‌های دروغ‌گویان دروغ‌پرداز این است كه نوعاً از زمین و آسمان و شرق و غرب خبر می‌دهند و از شناخت حلال و حرام خدا بهره‌ چندانی ندارند.»

به اعتقاد او «دروغ‌گویان به‌دلیل استمرار دروغ‌گویی همگان را در مقیاس نگرش و كنش خویش می‌سنجند و با بدبینی و بدگمانی با دیگران برخورد می‌كنند و با دروغ‌پنداری پیام‌ها و شنیده‌ها همیشه گرفتار و آشفته‌حالند.»

منبع: آفتاب


 


دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:
1389/8/8

مجموع سرانه مطالعه ایرانی‌ها با توجه به 12 دقیقه مطالعه قرآن و کتب ادعیه و 18 دقیقه مطالعه کتاب‌هایی غیر از آن، 30 دقیقه است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوردر مورد سرانه مطالعه کتاب‌هایی غیر از قرآن و ادعیه گفت: «ما برای اینکار مجموعه کتاب‌های غیردرسی و همچنین کتبی غیر از قرآن و ادعیه را محاسبه کردیم که نتایج نشان داده است سرانه مطالعه این کتاب‌ها 18 دقیقه است.»

به گفته منصور واعظی، «بر اساس این سنجش مردم 15.5 دقیقه خودِ کتاب را مطالعه می‌کنند و 2.5 دقیقه هم در فضای مجازی مطالعه می‌کنند.»

وی همچنین اجرای طرح «کتاب من» و «کتاب برتر» را جزو مهمترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور در سال‌های اخیرعنوان کرد.

منبع: آفتاب


 


تفسیر یک دقیقه‌ای:
1389/8/8

این بار تفسیر را از آن طرف گرفته ایم. حیف است این تفاسیر و توجیهات مشاور حقوقی احمدی نژاد را نخوانید. خلاصه حرف اش این است که همه دست به دست هم داده اند که دولت نتواند کار کند!

به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، غلامحسين الهام شامگاه پنج‌شنبه در جمع اصولگرايان اين شهر با بيان اينكه دولت اسلامي و اصولگرا بايد بر پايه ناب انقلاب شكل گرفته باشد، اظهار داشت:

1 جامعه اسلامي به معناي اين نيست كه در آن خطا نباشد و حكومت به خطا حساس است و عده‌اي با فساد ظاهر دادشان بلند مي‌شود و فسادهاي عظيم‌تر را نمي‌بينند و نظام را به خاطر برخي اشكالات به‌هم مي‌ريزند. 

2 کار ما به جايي رسيده است كه در مجلس هشتم رفتار ما اصولگرايان بر اساس برخي آفت‌ها و منابع، مانع از ايجاد وحدت و همگرايي مي‌شود. ما به گونه‌اي عمل كرديم كه رفتار بين اصولگرايان موجب تقويت جريان مخالف شده است و او براي ما تصميم‌ساز شده و اين يك مصيبت بزرگي است. 

3 ايجاد تشكل امري مهم و نياز ضروري كشور است ولي نمي‌توانيم دو قلب را در يك دل جاي دهيم و تشكل بايد همگرايي داشته باشد و مسير ولايت را طي كند

مشاور حقوقي احمدی نژاد با بيان اينكه حزب را با ولايت تعريف كردن كار بسيار سختي است، تصريح كرد: آنچه ما از آن آسيب ديديم غلبه مطالبات اسمي و گروهي بر نگاه كلان كشور بود كه در مجلس هفتم و هشتم اين آسيب به وجود آمد. 

وي اين مسئله را آفات دولت دهم دانست و افزود: آفاتي در دولت دهم دارد بروز مي‌كند كه ريشه در همان رفتارها دارد. 

4 اين عقبه دولت و مجلس اصلاحات، دولت را حاشيه امن قرار داده كه برود گفتمان‌سازي كند.
 
5 وي با اشاره به ايجاد اختلاف بين دولت و مجلس اضافه كرد: ساختار قانون اساسي و نظام حقوقي كشور به گونه‌اي است كه شرط موفقيت، تعامل بسيار بالا بين قواست يعني بين دولت، مجلس و قوه قضائيه است. 
الهام ادامه داد: قانون اساسي ما نگراني كه از استبداد داشت مديريت را پخش و پلا كرده كه امكان انسجام در اين امور و مديريت واحد كاري سخت است. 


6 وي با اشاره به اينكه مجلس هر جا مي‌تواند دولت را متوقف كند، بيان داشت: سه قوه كه بايد با هم كار كنند همه با هم تلاقي مي‌كنند و حالت ايستايي به وجود مي‌آيد و مردم خسته مي‌شوند و دولت تصميم مي‌گيرد كاري را انجام دهد و مجلس با يك قانون آن را وتو مي‌كند. 

7 الهام با بيان اينكه رفتارهايي صورت گرفته كه منجر به برخي فاصله‌ها بين دولت و مجلس شده است، افزود: با تعامل و فهم اصول مي‌توانيم جلوي برخوردها را بگيريم و دولت و مجلس اگر همگرا نباشند به وحدت نمي‌رسند. 

8 وي با اشاره به اينكه اگر جهت‌گيري و حمايت باشد طيف مخالف فرصت تاثيرگذاري كمتري پيدا مي‌كند، خاطرنشان كرد: گفتمان، تهديد جديد فتنه‌گران براي اصولگرايان است. 

9 اگر هاشمي پشت فتنه را نمي‌گرفت فتنه تا اين حد قدرت پيدا نمي‌كرد و موسوي عدد اين حرف‌ها نبود و خاتمي شكست خورده نمي‌توانست اين حد فساد ايجاد كند. 

برخي دوستان مدعي اصولگرايي چرا از فتنه حمايت كردند و اگر روزهاي اول برخي همين افراد مي‌ايستادند و شفاف‌سازي مي‌كردند فتنه اينقدر ادامه نمي‌يافت و يك سال گذشت و هنوز براي آنها مشخص نيست. 

الهام تصريح كرد: اگر اصولگرايان پشت دولت را گرفته بودند و محكم روي اصول مي‌ايستادند، اجازه نمي‌دادند كه عده‌اي حذف شوند و عده‌اي نفوذ پيدا كنند. 

10 کسی كه با اقتدار ملي و خرسندي رهبر به سر كار آمده است بايد بقيه نظام او را كمك كنند البته اشكالات و ضعف‌هايي وجود دارد كه ناديده گرفته نمي‌شود ولي مجموع مسائل نشان مي‌دهد كه اگر اين جهت‌گيري و حمايت وجود داشته باشد آن طيف انحرافي فرصت مداخله كمتر پيدا مي‌كند. 

11 الهام با بيان اينكه اصولگرايان در دولت اسلامي خطا كردند، افزود: اين اشتباهات به طيف مخالف فرصت داد و اكنون گرفتار فتنه جديدي شديم كه اصولگرايان را تهديد گفتماني و تفرقه گفتماني مي‌كند و بايد جريان اصولگراي دولت اسلامي را با همان زوايايي كه رهبري فرمودند مراقبت كنيم. 

12 الهام با انتقاد از برخي رفتارها خاطرنشان كرد: اكنون چه كساني براي استيضاح رئيس جمهور امضا جمع مي‌كنند و كدام فهم عادي كه خود را مدافع رهبر مي‌داند مي‌گويد كه بايد با دولت در شرايط امروز اينگونه برخورد شود و هر چقدر ضعف داشته باشد اين نحوه رفتار و سلوك با دولت اسلامي نيست

13 بايد مراقب باشيم كه شكنندگي در ساختار اصولگرايي وجود دارد و آن چيزي كه اين را نفي مي‌كند و از بين مي‌برد وجود رهبري است و مراقب باشيم كه عده‌اي اين جايگاه اصلي را نشكنند. 

الهام با اشاره به اينكه دوستي خاله خرسه نداشته باشيم، تصريح كرد: بايد با هم بنشينيم و مسائل و اشتباهات را بررسي كنيم و غلبه نگاه حزبي موجب آسيب اصولگرايان شده است كه بايد اين نگاه‌ها تغيير يابد. 

خبرگزاری فارس (با تلخیص)


 


محمد خوش‌چهره، نماینده سابق مجلس:
1389/8/8

یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در مورد نحوه‌ اجرا هدفمند کردن یارانه‌ها هنوز خوشبین نیستم، گفت: «هم‌اکنون وجود نگرانی از هدفمندی یارانه‌ها مشخص است و همه به آن اذعان دارند، چنانچه رسانه‌ها به شدت بر آن تاکید می‌کنند و مسوولین به آن می‌پردازند و حتی ائمه جمعه درباره‌ آن اظهارنظر کرده‌اند.»

به گفته محمد خوش‌چهره، «مطالعات نشان داده است که دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و رسانه‌ها وغیره همه به تورمی بودن این بحث اعتقاد دارند؛ بنابراین در اصل تورمی بودن آن شکی نیست و اختلاف در میزان تورمی بودن آن است.»

وی گفت: «میزان تورم به نظر من به نوع رفتار عاملین اقتصادی، اجتماعی و غیره برمی‌گردد که اگر با نگرانی و بی‌اعتمادی همراه باشد، تشدید کننده میزان آنخواهد بود، ولی اگر با بازسازی اعتماد و در عین حال مدیریت افکار عمومی واعتمادسازی همراه باشد، تخفیف دهنده‌ آن خواهد بود؛ بنابراین انتظارات روانی در مرحله‌ اجرا، ضعف و یا هنر دولت تلقی می‌شود.»

خوش‌چهره در ادامه افزود: «باید در این مسیر یک نوع شفافیت اطلاعاتی به همراه صداقت رسانه‌ای و عقلانیت و تدبر نسبت به مدیریت این بحث وجود داشته باشد.»

در همین حین، در آستانه اجرای «قانون هدفمندکردن یارانه‌ها» در ایران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح امنیتی در «بیش از دو هزار نقطه» از پایتخت خبر داد.

حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته که «طرح امنیت محله‌محور از {روز شنبه} در بیش از دو هزار نقطه در محدوده ۳۷۵محله شهر تهران اجرا خواهد شد.»

منبع: کلمه

پیشینه خبر: پلیس از اجرای طرح امنیتی در دو هزار نقطه تهران خبر داد


 


مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران:
1389/8/8

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به طرح برخی نمایندگان مجلس در خصوص انتخاب شهردار توسط وزیر کشور، از این طرح به عنوان تلاش برای حذف «مردم‌سالاری» در جمهوری اسلامی یاد کرد.

به گزارش وب‌سایت عصر ایران، کمیسیون شوراهای مجلس اخیرا ماده‌ای را به تصویب رسانده که بر مبنای آن از این پس شهرداران تهران و مراکز استان‌ها با پیشنهاد وزیر کشور و رای اعتماد اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند.

مهدی چمران گفته است: «کاملا مشخص است که می‌خواهند شوراها را جمع کنند، مردم‌سالاری را جمع کنند و بگویند فقط دولت.»

در صورت تصویب نهایی این ماده در کمیسیون شوراهای مجلس، شهردار شهرستان‌ها با معرفی استاندار و رای اعتماد اعضای شورای شهر منصوب می‌شوند.

در حال حاضر انتخاب شهرداران با شوراهای منتحب مردم است. پیش از اجرای قانون شوراها نیز شهرداران توسط وزارت کشور منصوب می‌شدند.

منبع: وب‌سایت عصر ایران


 


نامه نخستین دادستان انقلاب به وزیر اطلاعات:
1389/8/8

نخستین دادستان انقلاب در پی بازداشت فرزندانش و نحوه برخورد با آنان نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر اطلاعات نوشت و از شباهت رفتار ضابطان با آدم ربایان و شیادان ابراز نگرانی و تاسف کرد.

مهدوی هادوی در این نامه تاکید کرده که در هر کجای دنیا برای دستگیری متهمین حکم قضایی نشان می‌دهند، اما در ایران دیگر چنین حکمی نشان داده نمی‌شود و ماموران هر رفتاری که بخواهند انجام می‌دهند.

محمد امین هادوی فرزند اولین دادستان انقلاب روز جمعه ۲۳ مهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است. سه‌شنبه ۲۴ آبان نیز شفیق هادوی فرزند محمد امین هادوی و نوه نخستین دادستان انقلاب بازداشت شد.

در این نامه سئوال شده که «مگر وزارت اطلاعات ارگان رسمی نیست؟ چرا اقدام به دستگیری دزدکی می‌کنند و هیچ اطلاعی به کسانش نمی‌دهند؟ هویت زندانیان گوانتانامو و ابوغریب مشخص بود ولی در اینجا معلوم نیست چه کسی می‌گیرد، چرا می‌گیرد و به کجا می‌برد. آیا بازداشت کنندگان مامور رسمی هستند یا شیادان؟»

مهدوی هادوی رئیس دادگستری شهر قم در سال ۱۳۴۲ بود که حاضر نشد حکم تبعید آیت‌الله روح‌الله خمینی را امضا کند و به همین دلیل از دادستانی قم برکنار و به تهران منقل شد.

او پس از انقلاب به عنوان نخستین دادستان انقلاب منصوب شد و مدتی نیز عضو شورای نگهبان قانون اساسی بود و آن‌طور که خود نوشته است: «بعد از دو ماه و نیم به خاطر آخرت خویش» از سمت دادستانی انقلاب استعفا کرد.

وی در نامه اعتراضی خود نوشته است: «آقای وزیر اطلاعات، هیچ دولتی نمی‌تواند مملکت را یواشکی و دزدانه اداره کند. تشکیلات رسمی نمی‌باید مانند دزدان مسلح و آدم‌ربایان عمل کند.»

منبع: وب‌سایت کلمه


 


جلسه هیات دولت در قم بدون حضور احمدی‌نژاد برگزار شد
1389/8/8

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به گزارش‌ها درباره غیبت احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت در قم اعلام کرد در سفر‌های استانی رهبری «رسم» نیست رئیس دولت نیز حضور داشته باشد.

سی‌میل چهارشنبه گذشته در گزارشی نوشته بود که محمود احمدی‌نژاد برخلاف روال معمول در جلسه هیات دولت شرکت نکرده و ترجیح داده که به قم سفر نکند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آقای خامنه‌ای در واکنش به گزارش‌ها درباره غیبت احمدی‌نژاد نوشته که «در سفرهای استانی رهبر رسم بر این است که هیأت دولت بدون رئیس جمهور بیاید.»

این پایگاه در عین حال اعلام نکرده که این رسم از چه زمان و چرا رایج شده است.

جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت در قم با حضور رئیس دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای، علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدرضا رحیمی برگزار شده بود.

احمدی‌نژاد در شرایطی در این جلسه غایب بود که شب قبل از آن به همراه اووا مورالس رئیس جمهوری بولیوی یک دیدار دوستانه فوتبال برگزار کرده بودند.

ریاست جلسات هیات دولت به طور معمول در شرایطی که رئیس دولت در سفر‌های خارجی باشد بر عهده معاون اول وی است. ریاست این جلسه نیز بر عهده رحیمی بود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علی خامنه‌ای

پیشینه
تشکیل جلسه هیات دولت در قم بدون حضور احمدی‌نژاد


 


1389/8/8

شرکت کشتیرانی‌ «سی.ام.ای- سی.جی.ام» که از محموله یکی از کشتی‌های آن در نیجریه مقادیری سلاح از جمله راکت کشف شده، اعلام کرد: «محموله این کشتی در ایران و توسط یک شرکت ایرانی بارگیری شده است.»

هفته گذشته، ۱۳ کانتینر در گمرکات «آپاپا» در بندر لاگوس نیجریه توقیف شد که در ۱۰ کانتینر مقادیری سلاح کشف شده است. در بارنامه رسمی این کانتینرها نوشته شده بود «حاوی مصالح ساختمانی».

به گفته مقام‌های امنیتی نیجریه، در این کانتینرها علاوه بر موزائیک، خمپاره، موشک و نارنجک وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت کشتیرانی سی.ام.ای- سی.جی.ام که در در جزایر مارشال ثبت شده، می‌گوید این کانتینرها توسط یک شرکت ایرانی بارگیری شده که نام آن در هیچ فهرست ممنوعه‌ای قرار ندارد.

این شرکت کشتیرانی افزوده که کانتینرها از بندرعباس بارگیری شده‌ و در بندر لاگوس تخلیه شده‌اند.

مقامات سفارت ایران در نیجریه از اظهارنظر درباره کشف محموله سلاح از این کشتی خودداری کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا


 


در آستانه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها
1389/8/8

در آستانه اجرای «قانون هدفمندکردن یارانه‌ها» در ایران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح امنیتی در «بیش از دو هزار نقطه» از پایتخت خبر داد.

حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته که «طرح امنیت محله‌محور از {روز شنبه} در بیش از دو هزار نقطه در محدوده ۳۷۵ محله شهر تهران اجرا خواهد شد.»

ساجدی‌نیا همچنین تاکید کرده است که اجرای این طرح مقطعی نخواهد بود.

این مقام پلیس در حالی از اجرای این طرحی امنیتی سخن گفته است که شهروندان ایرانی خود را برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها آماده می‌کنند.

با اینکه قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ها هنوز به اجرا درنیامده، برپایه گزارش‌های منتشر شده، شهروندان شاهد افزایش بهای قبض تلفن، آب و برق هستند.

منبع: خبرگزاری مهر و رادیو فردا

پیشینه
مردم می‌توانند ۳۰ درصد مبلغ یارانه‌ها را هم پس‌انداز کنند
مبلغ ماهیانه یارانه نقدی 40 هزار و 500 تومان است


 


از پشت صحنه قم:
1389/8/6

خیزران

می خواهم از حاشیه های سفر رهبر انقلاب به قم بنویسم. سفری که بعدها از آن با عنوان سفر سال ۸۹ ایشان به قم یاد خواهند کرد. اگر اسم این سطرهایی که در زیر می نویسم، انتقاد است، پس می خواهم انتقاد کنم. اگر اسمشان نقد بی انصافانه است، پس می خواهم بی انصافانه هر چه می توانم بنویسم. می خواهم چشم هایم را ببندم و اختیار را به قلمم بدهم تا از چیزهایی بنویسد، حاشیه هایی را بگوید که جای دیگری نمی‌تواند بنویسد. حاشیه هایی را که نباید نوشته شود بنویسد و از خبرهایی بگوید که نباید منتشر شوند.

۱٫ اخبار رسمی دروغ، خبرهای غیر رسمی راست!

انگار در این کشور قرار نیست کسی خبر راستی را بدهد و همیشه اخبار رسمی باید دروغ باشند! فرقی نمی کند که این حادثه انفجار بمب در حسینیه رهپویان وصال شیراز باشد یا سفر رهبری به قم! این اصل  اساسی است که اخبار راست را باید از منابع غیر رسمی شنید و حرف راست از دهان آدم های رسمی در نمی آید. روایت های مختلف از سفر رهبری به قم که آن را از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان! عنوان کرده بودند، به سادگی فرصت حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال را از قمی‌ها گرفت. من می خواستم غرفه ای برای ایران توئیت بگیرم و مخاطبان جدیدی برای این سایت جذب کنم اما ناهماهنگی و بی خبری که به نظرم عامدانه از سوی مسوولین رسمی صورت گرفت، باعث شد این نمایشگاه مهم را از دست بدهم.

البته برای قم بد نشد! دقیقه نود سفر رهبری، به جای یک هفته، دو هفته طول کشید و کارهای زمین مانده مسوولین بیشتر پایان گرفت! مثلا یکی از باندهای بلواری که نزدیک به ۵ سال در انتظار آسفالت شدن به سر می برد، آسفالت شد و پلی که چند سال دیگر باید منتظر کامل شدن می ماند، به سرعت به انجام رسید! دست آخر هم خبر راست و درست در یکی از سایت های به اصطلاح سبز منتشر شد! و اتفاقا، تاریخ درست سفر هم همان بود.
 

۲٫ خبری در راه است، اما شما نمی توانید آن را پوشش بدهید!

به خلاف همه تاکیدهای مسوولین محترم بر لزوم انتشار اخبار سفر رهبری به صورت درست و گسترده، اولین گروهی که فعالیت هایشان دچار تحدید شد، خبرنگاران بودند. عکاس ها و خبرنگارها، به خلاف تصوری بسیاری که در ایام سفر رهبری، بیشتر مشغول کار خواهند شد، روزهای کم کاری را پشت سر گذاشتند. علت هم مشخص بود! بعد از سالها هنوز هم مسوولین امنیتی و حفاظتی در سطح استان و صد البته کشور، برنامه ای یکسان وهماهنگ برای تشخیص عکاسان و خبرنگاران مجاز به تولید خبر نداشتند! هر گروهی برای خودش مجوزی صادر می کرد و گروه نهایی که حفاظت از رهبر را بر عهده داشت، هیچ کدام از این مجوزها را قبول نداشت! انگار اطلاع رسانی از رهبر به طور انحصاری در اختیار یک گروه خاص قرار دارد ودر واقع همین طور است.

در عصری که اخبار به صورت لحظه ای منتشر می شود، اخبار سفر رهبری را گروهی خاص پوشش دادند. کاری که شاید حتی مورد رضایت رهبری هم نباشد چرا که ایشان ضرورت اطلاع رسانی به هنگام در فضای مجازی را درک می کنند اما مسوولین شهری هم باید این ضرورت را درک کنند!

۳٫ شهروندان خبرنگاری که اجازه تهیه خبر نداشتند!

در یکی از ابتکارات قابل تحسین این سفر، بچه های سایت غیر رسمی رهبری، یعنی خامنه ای دات آی آر، از مردم خواستند که عکس ها و فیلم هایی را که تهیه کرده اند، برای این سایت بفرستند تا آنها را منتشر کنند اما در کمال تعجب، با بیشترین شدت ممکن، با هر گونه فیلم و عکس گرفتن حتی با تلفن همراه در طول این سفر برخورد شد! اگر چه برخی ها را نتوانستند بگیرند و علی رغم میل مسوولین امنیتی شهر! پاره ای از تلاش های مردم برای استقبال از رهبری، توسط موبایل ها ثبت شد و در اینترنت نیز پخش شد، اما هر جا که توانستند، بازداشت کردند و فیلم ها را پاک کردند و دوربین ها را مورد عنایت قرار دادند!

صبح روز دیدار جوانان با رهبری را در کلانتری گذراندم و شخصا این مساله را آزمایش کردم. بماند که چه توهین هایی از جماعت کادر نیروی انتظامی شنیدم که از تهدید به ضرب و شتم تا مارمولک! گفتن همراه بود. حتی یکی از افسران دایره تجسس می خواست به من حقوق خوانده یاد بدهد که از حقوق چیزی نمی دانم و دیگری هم مشتاق یاد دادن ادب به من بود! رییس محترم کلانتری ۱۲ قم هم مرتب اصرار داشت که بد حرف زدن من باعث تنظیم گزارشی سرتاپا دروغ مبنی بر مخفیانه فیلم گرفتن! من از صف متقاضیان دیدار با رهبری شده است نه قلدارانه عمل کردن گروهبان کادر!

سر آخر هم تعهدی از من گرفتند که دیگر در موارد غیر ضروری! با موبایل در اطراف حرم فیلم برداری نکنم انگار نه انگار که اصلا فیلم برداری با موبایل جرمی نیست که من برایش تعهدی بدهم!

۴٫ همه مشکلات به گردن رهبری است، ما بی تقصیریم!

این ده روز در قم رسم شده بود که همه چیز را به گردن رهبر می انداختند! اینترنت کند می شد، ای اس پی می گفت مشکل از ترتیبات امنیتی سفر رهبری است! پی گیر که می شدی می دیدی روح رهبر که هیچ، حتی روح هیچ یک از مقامات امنیتی شهر هم خبری از این دستور کند شدن اینترنت ندارد و جالب اینکه کندی در منطقه ای بود که اصلا به سفر رهبری ربطی نداشت و خانه ما که در ۲۰۰ متری محل اقامت رهبر بود، اینترنت سریعی داشت! برق قطع می شد، تقصیر سفر رهبری بود، جلسه ای برگزار نمی شد، رهبر مقصر بود! انگار عده ای تنبلی و بی کفایتی خودشان را گذاشته بودند برای ایام این سفر!

۵٫ رسانه ملی، جایی که خلاقیت مرده است!

این چند روز انگار رسانه ملی جشن گرفته بود! هر چه تاکید رهبری بر این است که این رسانه هوشمندانه فعالیت کند و به جای تبلیغ و تعریف و تمجید، برنامه های مفید بسازد، این روزها رسانه ملی برعکسش عمل می کرد و ۲۴ ساعت فقط و فقط بدون هیچ خلاقیتی تصویر رهبر را نشان می داد! هر چقدر هم که این مساله بزرگ و حساس بود، صدا و سیما با این تکرار بی خلاقیتش، آن را معمولی و کوچک کرد! نمی دانم مگر قرار نبود حکم این آقای ضرغامی یک ساله باشد و بعد دوباره مورد تجدید نظر قرار گیرد؟ شاید بعد از این سفر، رهبر به تجدید نظری در ریاست این سازمان بی خلاقیت و اهل تکرار دست بزند!

باز هم حاشیه های ننوشته دارم! از برخوردهای نابخردانه حفاظت رهبری که قلم و کاغذ را دم در از خانم ها می گرفتند تا بازرسی دم عوارضی که اگر جوان بودی، احتمال زیاد به ماشینت گیر می داد ولی اگر میانسال بودی، دیگر شکی به تو نبود! از شورای شهر بی سواد که در پلاکاردهای تبریکش غلط املایی داشت تا مسوول بخش رایانه ای ستاد استقبال که نمی دانست توئیتر یعنی چه! از بی نوایی شهر قم که وقتی می خواستند تعدادی بلوک سیمانی برای درست کردن خیابان صفائیه پیدا کنند، عدل آنها را از وسط خیابان اراک برداشته بودند!

این حاشیه ها بماند برای بعد! شاید پست بعدی از حاشیه های خوب هم نوشتم.


 


1389/8/7

پخش ماهواره‌ای تلویزیون فارسی‌زبان «من و تو 1»، از روز پنج‌شنبه 6 آبان با تمرکز روی برنامه‌های سرگرمی و تفریحی آغاز شد.

تلویزیون «من و تو 1» که متعلق به شرکت خصوصی «شبکه تلویزیونی مرجان» است، از انگلستان پخش میشود و روی ماهواره‌ هات‌برد قابل دریافت است.

«من و تو 1» در حال حاضر پنج ساعت برنامه‌ دارد که بیشتر آنها موضوعاتی سرگرم‌کننده، نظیر مسابقه موسیقی برای کشف استعدادهای ناشناخته دارند؛ همچنین سریال‌های مهیج و آموزش رقص و آشپزی از دیگر برنامه‌های این تلویزیون تازه تاسیس است.

حسن اعتمادی، سردبیر بخش خبراین تلویزیون اعتقاد دارد، «اگر جامعه ایران امروز با مشکلات گوناگون رو‌به‌رو است به دلیل ضعف فرهنگی است» و می‌گوید که «این شبکه بر موضوع‌های فرهنگی و هنری تمرکز دارد» و دلیل تمرکز بر این حوزه را «رنج بردن تاریخی جامعه ایران از ضعف فرهنگی» می‌داند.

وی احتمال افزایش ساعت‌های پخش برنامه را به «امکانات و ارتباطات» وابسته دانست و تصریح کرد که شبکه تلویزیونی من و تو بر استفاده از خبرنگاران جوانی تکیه دارد که طی دو سال اخیر از ایران خارج شده‌اند و به کار در حوزه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی علاقه‌مند هستند.

یک روز قبل نیز تلویزیون خبری «یورونیوز فارسی» پخش ماهواره‌ای برنامه‌های خود را از لیون فرانسه آغاز کرده بود.

یورونیوز فارسی، بخشی از شبکه 24 ساعته یورونیوز است که زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند و در حال حاظر اخبار سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی را پوشش می‌دهد.

این شبکه فارسی روی ماهواره‌های هات‌برد، عرب‌ست، نایل‌ست، آسیاست و یوروبرد قابل دریافت است و علاوه بر پوشش اخبار مربوط به ایران، گزارش‌هایی درباره رویدادهای مهم جهانی را پوشش میدهد.

برنامه های یورونیوز فارسی بر روی وبسایت یورونیوز نیز قابل دریافت است.

منبع: مردمک (+,+)

پیشینه:

یورو نیوز تا چند روز دیگر می آید

شرط وزارت ارشاد برای شبکه یورونیوز فارسی

شبکه های فارسی زبان جدیدی در راه است


 


اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های خوزستان:
1389/8/7

جمعی از اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های خوزستان با انتشار نامه‌ای به تشدید فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌های کشور و همچنین فشارهای وارده بر استادان دانشگاه‌ها اعتراض کرده‌اند.

اعضای هیئت علمی شش دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان خوزستان با امضای این نامه نسبت به «حملات حکومت به رشته های علوم انسانی» هشدار داده‌ و از مقامات کشور خواسته‌اند که از ادامه اجرای «سیاست‌های ناسنجیده و مخرب» در بخش آموزش عالی کشور که «بنیان های علمی و فرهنگی کشور را هدف گرفته» جلوگیری نمایند.

امضا کنندگان این نامه نوشته‌اند، «جای شگفتی‌ست که اقداماتی مانند بازنسشته کردن و عدم تبدیل وضعیت استخدامی برخی اساتید منتقد دولت، عدم اجرای آیین نامه‌های حمایتی و اخلال در فعالیت علمی عده‌ای از اساتید و جلوگیری از گسترش رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها به بهانه‌های واهی مانند معاند و برانداز خواندن اعضای هیات علمی مورد نظر انجام میشود.»

این اساتید ضمن اعتراض به حاکم شدن فضای تهدید و دلهره بر دانشگاه‌ها و برهم خوردن امنیت شغلی و حرفه ایشان، نسبت به تصفیه اساتیدی که پیشینه درخشانی در خدمات اجرایی و حتی حضور در میدان های هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند، ابراز نگرانی کرده‌ و نوشته‌اند: «از بلندپایگان نظام می خواهیم تا با دور اندیشی، از ادامه اجرای سیاست های ناسنجیده و مخرب در بخش آموزش عالی کشور، که بنیان های علمی و فرهنگی کشور را هدف گرفته است، جلوگیری نمایند.»

منبع: جرس

پیشینه:

صدور مجوز برای ۱۲ رشته علوم انسانی دیگر متوقف شد

رشته های علوم انسانی تا سال آینده اسلامی می‌شود

«بازنشستگی» ۳۰ استاد دانشگاه تهران

دانشگاه از استاد خالی می شود


 


محمدرضا نقدی خبر داد:
1389/8/7

محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج مستضعفين می‌گوید که مطالبه اصلی این سازمان از مسئولان آموزش و پرورش، گسترش فرهنگ شهادت در کتاب های درسی دانش آموزان است.

نقدی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت که «برای مقابله با جنگ نرم برنامه تحول در کتاب های آموزش دفاعی دانش آموزان را مد نظر داریم که با همکاری آموزش و پرورش در مرحله اجرا قرار دارد.»

فرمانده بسیج با اشاره به اینکه محتوای درس آموزش دفاعی که در مقاطع راهنمایی و دبیرستان آموزش داده می شود «خشک و کلاسیک» است، افزود که «سازمان بسیج قصد دارد از طریق وارد کردن موضوع شهادت، این کتاب ها را از حالت خشک در بیاورد.»

محمدرضا نقدی همچنین گفت که سازمان بسیج قصد دارد «دخالت های مستقیم تری» را در تهیه و تالیف کتب درسی از جمله آموزش دفاعی اعمال کند.

منبع: فارس و بی‌بی‌سی


 


1389/8/7

سنگاپور به عنوان یکی از مراکز مالی مهم در جهان که بنادر آن از پرترددترین گذرگاه‌های تجاری دنیا است، اعلام کرده‌ که برای رعایت تحریم‌های سازمان ملل، بازرگانی و حمل‌ونقل جنگ‌افزار به ایران و کره شمالی را بیش از پیش محدود خواهد کرد.

گمرک این کشور در بیانیه‌ای خبر داده است که از این پس تجارت کالاهایی مانند «اورانیوم با درجه خلوص پایین» و «سخت‌افزار نظامی مانند تانک، توپخانه و ناوهای جنگی» به ایران را متوقف خواهد کرد.

سنگاپور پیش از این صادرات کالاهایی هم‌چون تجهیزات گازی و صنعتی و کالاهای لوکس نظیر سیگار برگ، شراب و مشروبات الکلی و تلویزیون‌های پلاسما را نیز ممنوع کرده بود.

این در حالیست که بازرگانی سنگاپور با ایران و کره شمالی در سال 2009، کمتر از چهار صدم از مجموع بازرگانی 747 میلیارد دلاری این کشور را شامل شده‌ بود.

بر اساس شرایط تازه، بازرگانانی که کالاها یا فناوری‌هائی در زمینه ساخت جنگ‌افزار و کشتار جمعی را بدون تائیدیه گمرک سنگاپور به ایران یا کره شمالی صادر کنند، با جریمه 200 هزار دلاری یا سه سال زندان روبرو خواهند بود.

ایران تاکنون با سرپیچی از درخواست شورای امنیت و بی توجهی به شش قطعنامه صادر شده توسط این شورا، برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را توسعه داده‌است.

منبع: وال استریت ژورنال, آسیا وان, رادیو فردا

پیشینه:

تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

حمایت آلمان و بریتانیا از تشدید تحریم‌های ایران

کره جنوبى ۱۰۲ شرکت ایرانی را تحریم کرد

اموال ۴۰ شرکت ایرانی در سوئیس بلوکه شد

 


 


حسین الله‌کرم:
1389/8/7

حسین الله‌کرم تهدید کرده است که اگر مسئولان ساز و کار لازم برای انجام «امر به معروف و نهی از منکر» و «برخورد با بدحجابی» در جامعه به وجود نیاورند، به زودی شاهد یک «حرکت آنارشیستی» مجدد از سوی جریان های حزب اللهی در جامعه خواهیم بود.

وی که در حاشیه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات سخن میگفت، ضمن اشاره به اینکه «واکسینه کردن در مقابل تهاجم میکروبی می بایست از طریق آگاهی صورت گیرد»، گفت: «نیروهای اطلاعاتی و انتظامی باید با لایه‌های بدحجابی که از سوی دشمن خارجی در قالب گروه‌ها و مانکن‌ها، فرهنگ مبتذل غربی را در جامعه ترویج میکنند برخورد شدید و قاطع کنند.»

موسس گروه انصار حزب الله در ادامه افزود: «امروز ما با بدحجابی سیاسی روبرو هستیم که تحت تاثیر فضای دیجیتالی دشمن قرار گرفته است که نیازمند برخورد امنیتی است.»

وابسته نظامی سابق ایران در بوسنی در پایان گفت: «اگر مسئولان ساز و کار لازم را برای امر به معروف و نهی از منکر را به وجود نیاورند ما به زودی شاهد یک حرکت آنارشیستی (هرج و مرج طلبی) مجدد از سوی جریان های حزب اللهی خواهیم بود.»

پیش از این احمد جنتی نیز گفته بود «من نمي‌دانم چرا فقط در اين زمينه بايد كار فرهنگي كرد و در زمينه‌هاي ديگر اين كار نبايد صورت گيرد؟ پس با اين حساب قاچاقچي و تروريست را چرا مي‌كشيد؟» و از مسئولان خواست که اگر «جرات» برخورد با «بدحجابی» را در خیابان ندارند، این کار را از اداره‌های دولتی آغاز کنند.

منبع: مهر

پیشینه:

«مبارزه با بدحجابی از سوی دولت ابلاغ شد»

جنتی: مقابله با بدحجاب مثل مبارزه با دزد و تروریست است

دانشگاه تهران: ورود دانشجوی بدحجاب ممنوع؛ چه دختر چه پسر!


 


غلامحسین الهام:
1389/8/7

غلامحسین الهام، مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از «برخی اصولگرايان» گفت که رفتار آنان نبايد موجب تقويت جريان مخالف شود.

الهام که عصر روز پنج‌شنبه در رشت سخن می‌گفت با اشاره به اینکه «بخشي از جريان اصولگرايي در ولايي بودن مي‌لنگد» گفت «رييس جمهوري كه با اقتدار ملي و خرسندي رهبري بر سركار آمد مي‌بايست همه وي را پشتيباني مي‌كردند اگر چه ضعف‌ها را قبول دارم اما نمي‌بايست اجازه رخنه طيف ديگر را مي‌داديم كه در حال حاضر گرفتار فتنه شده و دچار تفرقه شويم.»

وی در ادامه گفت «اين چه فتنه‌ايست كه برخي براي استيضاح رييس‌جمهور راي جمع مي‌كنند، ما از خودي‌ها مي‌خوريم بايد بيشتر حواسمان را جمع كرده و مراقب نفوذ دشمن باشيم و روح اميد را ايجاد كنيم.»

الهام مدعی شد «در هيچ دوره‌اي اقليت در مجلس اين‌قدر تاثيرگذار نبوده كه در دوره مجلس هشتم بوده است». او افزود: «ما بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه رفتار بين اصولگرايان موجب تقويت جريان مخالف نگردد.»

مشاور حقوقی احمدی‌نژاد همچنین گفت «اين مصيبت بزرگ است كه اين اقليت براي ما تصميم ساز باشند تعامل غلط فرصت سوزي را منجر مي‌شود، تشكل امر مهم و نياز ضروري كشور است اما تهذب با ولايت همخواني ندارد اين بدان معناست كه در يك جسم دو قلب جا ندارد.»

منبع: ایسنا

 


 


جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی:
1389/8/7

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض نسبت به رفتار دستگاه قضائی با زندانیان سیاسی اعلام کردند که در زندان‌های جمهوری اسلامی گستاخانه و بی‌پروا، ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها نقض می‌شود.

در این بیانیه آمده است «خانواده ها را در فشار مضاعف قرار می دهد و همسران آزادگان دربند را احضار و بازجویی و تهدید می کنند. عزیزانی را که پرونده دارند و حکم برایشان صادرشده تهدید به اجرای احکام می کنند، همسران و دختران بعضی را تهدید و حتی بازداشت می کنند و به طرق مختلف سعی در از هم پاشیدن جمع صمیمی خانواده های زندانیان سیاسی دارند.»

خانواده زندانیان سیاسی در ادامه افزوده‌اند «امروز قضات مستقل و آزاده نادیده گرفته می شوند و قاضی وابسته و گوش به فرمان ترفیع می گیرد! رفتار دستگاه قضائی در حوادث اخیر ثابت کرد که قضات صادرکننده احکام، عدالت را نمی شناسند و انصاف را به دست فراموشی سپرده اند و شیوه ای اتخاذ کرده اند که حاصل آن حکم ها و قرارهای سنگینی است که به وضوح جز با کینه توزی و غرض ورزی سیاسی هیچ مصلحت دیگری در صدور آن نقشی نداشته است.»

این خانواده‌ها در پایان تاکید کرده‌اند «آنان که خود را فعال مایشاء می دانند و شیوه همه جباران و ستمگران عالم را پی گرفته اند، بدانند که تا کنون نه نان ما را جز خدایمان داده و نه شرف و ایمان ونام مان جز با اراده قاهر او حفظ می شود.»

منبع: جرس


 


مدیر طرح محافظت از تالاب های ایران:
1389/8/7

علی نظری‌دوست، مدیر طرح محافظت از تالاب های ایران می‌گوید که در حال حاضر حدود یک سوم دریاچه ارومیه خشک شده و اطراف آن به شوره زار تبدیل شده است.

وی در گفتگو با سایت الف علت خشک شدن دریاچه ارومیه را به جز «خشکسالی مستمر 10 ساله» عوامل انسانی‌ای نظیر ساخت و ساز آبی سدها در سطح حوزه، بهره برداری های مستقیم از سطح حوزه، برداشتهای مجاز و غیر مستقیم از سطح حوزه دانسته است.

به گفته‌ی مدیر طرح محافظت از تالاب های ایران یکی از زیان‌های شوره‌زار شدن دریاچه ارومیه زیان‌های اقتصادی است: «پهنه‌های نمکی که در اطراف دریاچه ایجاد می شود به تدریج با خشک شدن و با وزش بادی که وجود دارد باعث پخش شدن نمک در منطقه می‌شود و در نهایت شور شدن خاک های حاصلخیز کشاورزی را در پی خواهد داشت.»

نظری‌دوست «زیانهای تنوع زیستی» را از دیگر خسارت‌های خشک شدن دریاچه ارومیه برشمرده و گفته است: «به هر حال پرنده هایی که به منطقه می آمدند و زاد آوری می کردند، الان تعداد جمعیت آنها کاهش پیدا کرده است. همچنین به دلیل شور شدن دریاچه و افزایش شوری آن جمعیت آرتمیا هم به شدت کاهش پیدا کرده است.»

به گفته‌ی وی میزان شوری که در دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است ۳۳۰ گرم در لیتر به بالا است در حالی که متوسط آن در بلند مدت بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ گرم در لیتر بوده است.

مدیر طرح محافظت از تالاب‌های ایران تاکید کرده «دریاچه ارومیه دومین دریاچه آب شور جهان بوده است که با این شوری هایی که در حال حاضر به شوری حد اشباع، بیش از 330 گرم در لیتر رسیده است، متاسفانه حدس می زنیم شاید به مقام اول رسیده باشیم.»

منبع: الف

 


 


نماینده ایران در اوپک خبر داد:
1389/8/7

محمد علی خطیبی، نماینده ایران در اوپک در گفتگویی با خبرگزاری فارس، ضمن تایید کاهش ارتباط نفتی ایران با چین و ژاپن، گفت که «کاهش حجم مبادلات نفتی بین ایران و کشورهای چین و ژاپن مقطعی و کوتاه مدت است.»

وی در مورد علل کاهش مبادلات نفتی ایران با این دو کشور و زمان بازگشت مبادلات به سطح قبلی توضیح بیشتری نداده است.

اظهارات نماینده ایران در اوپک در حالی انتشار می یابد که در روزهای اخیر، گزارش هایی در مورد اقدام شرکت های بزرگ چینی در زمینه کاستن از همکاری های نفتی با جمهوری اسلامی منتشر شده بود.

براساس این گزارش ها، با افزایش تعداد توافق های نفتی چین و ایالات متحده، دولت چین به شکلی غیر رسمی از شرکت های نفتی این کشور خواسته است تا در راستای تحریم های یکجانبه نفتی ایالات متحده علیه ایران، از میزان همکاری با ایران بکاهند.

در سال های اخیر، ایران به یکی از تامین کنندگان اصلی نیازهای نفتی چین مبدل شده و میزان صادرات نفت ایران به آن کشور به سرعت رو به افزایش بوده است و پیش از تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت، در ایران این نظر نیز مطرح شده بود که چین مانع از تصویب چنین قطعنامه ای خواهد شد.

در حال حاضر، با خروج بسیاری از شرکت های خارجی از طرح های اکتشاف و توسعه منابع نفت و گاز ایران و اهمیت چین به عنوان طرف اصلی همکاری با ایران، نگرانی ایران از احتمال توقف این همکاری ها، افزایش یافته است.

در پی تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت و وضع تحریم های یکجانبه آمریکا و اروپا علیه یرنامه های اتمی ایران، ژاپن نیز محدودیت هایی را در زمینه همکاری شرکت های ژاپنی با ایران از جمله در زمینه سرمایه گذاری در بخش انرژی به اجرا گذاشته است.

ایران از تامین کنندگان اصلی نیازهای نفتی ژاپن است اما مقامات ژاپنی تا کنون در مورد کاستن از میزان واردات نفت از ایران اظهار نظری نکرده اند.

منبع: بی‌بی‌سی و فارس
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته