-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بالا رفتن سطح هشدار امنیتی در فرانسه

برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، روز پنحشنبه گفت کشور در حالت «آماده باش کامل» قرار دارد، اما جدیدترین تهدید اوسامه بن لادن، رهبر القاعده، برای حمله به شهروندان فرانسه را کم اهمیت توصیف کرد.

مقامات فرانسه اصالت نوار صدای بن لادن و تهدیدهایش را که روز چهارشنبه از تلویزیون الجزیره پخش شد تایید کردند، اما گفتند توانایی او برای حمله به فرانسه و نیز ارتباط وی با ربودن اتباع فرانسه در آفریقا زیاد نیست.

بن لادن تهدید کرد به انتقام حمایت فرانسه از جنگ در افغانستان و قانون جدید ممنوعیت حجاب کامل در فرانسه، شهروندان فرانسه را خواهد کشت.

آقای کوشنر گفت تهدیدها «غیر قابل قبول» است، اما تازگی ندارد. او همچنین گفت تردید دارد بن لادن در ربودن اتباع فرانسه دست داشته باشد .

فرانسه در پی انتشار گزارش های گوناگون تهدیدهای تروریستی، هفته ها در حالت آماده باش کامل قرار داشته است.

وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه گفت نیروهای فرانسوی در افغانستان امیدوار هستند امنیت برخی از استان ها را در سال آینده به نیروهای افغان منتقل کنند.

او گفت این تصمیم به هشدار بن لادن ارتباط ندارد.

گروه ناظر بر انتخابات افغانستان: شفافیت در بازشماری رای ها

در افغانستان، در حالی که بازشماری آرای انتخابات پارلمانی اخیر ادامه دارد، سازمان اصلی ناظر بر انتخابات خواهان شفافیت بیشتر شده است.

«بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان» روز پنجشنبه گفت در دست کم ۲۳ استان، ناظران مشکلات جدی در بازشماری گزارش داده اند، گم شدن فرم های شکایت، اختلاف بین مجموع ورقه های رای و رای های بازشماری شده در صندوق ها، و بازداشتن ماموران کاندیداها از نظارت بر بازشماری، از آن جمله است.

بنیاد گفت نبود شفافیت که مسئولان انتخابات نشان می دهند، «هشدار دهنده و با قانون انتخابات در تضاد است.»

بنیاد انتخابات آزادی و عادلانه در افغانستان همچنین اختلاف در تعداد رای دهندگان را یادآور شد. بر اساس تخمین کمیسیون بین المللی انتخابات، در انتخابات ۱۸ نوامبر نزدیک به ۴ میلیون نفر رای داده اند، اما این رقم زمانی که نتایج مقدماتی اعلام شد، به بیش از ۵ میلیون افرایش پیدا کرد.

مسئولان انتخابات تاکنون نزدیک به یک چهارم از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار رای را به دلیل تقلب و خلافکاری های دیگر باطل کرده اند.

در انتخابات حدود ۲۵۰۰ کاندیدا رقایت می کردند. قرار بود نتایج نهایی روز ۳۱ اکتبر اعلام شود، اما با ادعاهای خلافکاری ممکن است این تاریخ به تاخیر افتد.

بی نتیجه ماندن مذاکرات محمود عباس و مقامات مصری

جلسه ای بین محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، و مقامات بلند پایه مصری، از جمله احمد ابوالغیث، وزیر امور خارجه و عمر سلیمان، رییس سازمان اطلاعات و امنیت، در کرانه غربی ، بی آن که در تلاش برای احیای مذاکرات صلح اسراییل و فلسطینیان موفقیتی به دست آید، به پایان رسید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از احمد ابوالغیث می گوید «موفقیت مطلوب» حاصل نشد، اما مذاکره کنندگان هنوز با اسراییلی ها و آمریکایی ها کار می کنند.

در پیشاپیش مذاکرات روز پنجشنبه در رام الله، خبرگزاری ها گفتند رهبران مصر سعی دارند آقای عباس را متقاعد کنند پیشنهاد اسراییل را برای توقف محدود عملیات خانه سازی در کرانه غربی در برابر بازگشت به مذاکرات مستقیم، که ماه پیش متوقف شد، قبول کند.

افزایش شمار کشته شدگان زلزله و سونامی در اندونزی

سوسیلو بامبانگ یادهویونو، رییس جمهوری اندونزی، از مناطقی در نزدیکی سوماترا که در زمین لرزه و سونامی آسیب دیده اند دیدن کرد. شمار کشته شدگان تاکنون به ۳۴۳ تن رسیده است و انتظار می رود این رقم بالا تر برود.

امدادگران و ناجیان غذا، چادر و لباس برای بازماندگان در جزایر دور افتاده منتاوی، در نزدیکی ساحل غربی سوماترا حمل می کنند. با این حال، هوای نامساعد تا روز چهارشنبه از رسیدن ناجیان و تدارکات به محل جلوگیری می کرد.

مسئولان پاسخگویی به سوانح می گویند اجساد بیشتری را پیدا کرده اند. ماموران در جستجوی دست کم ۳۳۸ نفر هستند که از زمان حمله سونامی سه متری به جزایر در روز دوشنبه دیده نشده اند.

در ناحیه ای دیگر در اندونزی، آتش فشانی که ۳۳ تن را در این هفته کشت، روز پنجشنبه بار دیگر فعال شد و انبوهی از گاز داغ و خاکستر را بروی روستاها پاشید.

در پی انفجار کوه «مراپی»، فعالترین آتشفشان اندونزی، در روز سه شنبه، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از خانه هایشان گریخته اند.

کوه «مراپی»، که «کوه آتش» معنا می دهد، آخرین بار در سال ۲۰۰۶ منفجر شد و دو تن را کشت. انفجار مشابهی در سال ۱۹۹۴ جان دست کم ۶۰ تن را گرفت، و انفجاری در سال ۱۹۳۰، یک هزار و سیصد کشته برجا گذاشت.

حمله سونامی در روز دوشنبه، در پی زمین لرزه ای به شدت ۷/۷ درجه ریشتر بسیار سریع بود. اما یک مقام آژانس تحقیقات زمین شناسی به صدای آمریکا می گوید اگر دولت اندونزی سیستم هشدار سونامی را که پس از سونامی سال ۲۰۰۴ در اقیانوس هند نصب شد فعال کرده بود، بسیاری می توانستند نجات داده شوند. در آن واقعه حدود ۲۳۰ هزار تن کشته شدند. نیمی از آنها ساکن استان آچه بودند.

اتحادیه های کارگری فرانسه به اعتراض ادامه می دهند

اتحادیه های کارگری فرانسه روز پنجشنبه اعتصاب های جدیدی علیه برنامه نیکولا سارکوزی رییس جمهوری برای اصلاح سیستم مستمری و بازنشستگی برپا کردند.
اعتراضات جدید، یک روز پس از تصویب لایحه در پارلمان، که موجب قطع پروازهواپیماها و سرویس های ترن در پاریس شد، ظاهرا آخرین کوشش برای ترغیب رییس جمهوری محافظه کار به خودداری از امضای لایحه است که حداقل سن بازنشستگی را از ۶۰ به ۶۲ سال و سن دریافت مستمری کامل را از ۶۵ به ۶۷ سال افزایش می دهد.
سارکوزی علیرغم روزها اعتراض که پاریس و دیگر شهر های فرانسه را فلج کرده، حاضر نشده است لایحه را پس بگیرد. روز پنجشنبه هزاران نفر در مارسی و لیون راه پیمایی کردند و قول دادند به اعتراضات ادامه دهند.
انتظار می رود رییس جمهوری لایحه را در نیمه نوامبر امضا کند.
 روز پنجشنبه برخی از جایگاه های فروش بنزین بدلیل اعتصاب کارگران ۵ پالایشگاه، بسته بودند.
شدیدترین کمبودهای بنزین در پاریس و اطراف آن، و در غرب فرانسه گزارش داده شده است.  

بررسی پیشنهاد جدید معامله اتمی با ایران از سوی آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهد آمریکا و متحدان اروپایی اش پیشنهاد جدید به ایران را برای معاوضه سوخت اتمی بررسی می کنند. هدف از این پیشنهاد این است که از نگرانی های ناشی از کوشش ایران برای ساختن تسلیحات اتمی کاسته شود.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می گوید شرایط معامله پیشنهادی از آنچه آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، آن را سال پیش رد کرد سخت تر خواهد بود.

دیپلمات های غربی در وین روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند به باور آنها پیشنهاد جدید نیز رد خواهد شد .

ایران، که بارها گفته است برنامه اتمی آن برای مقاصد صلحجویانه اجرا می ود، هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده آماده است به دور جدید مذاکرات با ایران در نیمه نوامبر ملحق شود، و تهران تلویحا گفته است شرکت خواهد کرد.

مذاکرات، که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان در وین برگزار شود، دیپلمات هایی از ایران و شش قدرت عمده جهانی را در کنار هم خواهد نشاند.

 در این میان، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم هایی را علیه ۳۷ شرکت اروپایی و پنج شهروند ایران وضع کرده است.

وزارت خزانه داری روز چهارشنبه گفت «شرکت های پوششی» در آلمان، مالت و قبرس به ایران در تسهیل استفاده از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت پیشبرد برنامه تولید تسلیحات کشتار جمعی و انتقال کالاهای نظامی کمک می کردند.

آمریکا و ژاپن خواهان یافتن منابع جدیدی از مواد معدنی کمیاب شده اند

ایالات متحده آمریکا و ژاپن می گویند آنها موافقت کرده اند که «تمامی جهان» پس از دریافت یک «پیام بیدار باش» از چین، باید یافتن منابع جدیدی از مواد کمیاب زمین را آغاز کند.

این نظر را هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای ژاپنی او، «سیجی می هارا»، در پی دیداری در هاوایی در روز پنجشنبه ابراز داشتند.

هاوایی نخستین توقف در سفر دو هفته ای کلینتون به منطقه آسیا و اقیانوسیه است که او را به هفت کشور خواهد برد. ویتنام توقف دیگر خانم کلینتون است که در آن رهبران کشورهای آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا جلساتی تشکیل خواهند داد.

بازرگانان ژاپنی شکایت کرده اند که چین، که بیش از ۹۵ درصد اندوخته های معدنی جهان را کنترل می کند، تحویل مواد را در جریان یک اختلاف ناشی از اقدام ژاپن در دستگیری ناخدای یک قایق ماهیگیری چینی متوقف ساخت.

نخست وزیر چین دراوائل اکتبر تاکید کرد پکن از مواد معدنی به عنوان ابزاری برای معامله استفاده نخواهد کرد، و یک مقام چینی این اطمینان را روز پنجشنبه تکرار کرد.

با این حال چین می گوید منابع آن رو به تحلیل می رود و سهمیه های صادراتی را امسال ۴۰ درصد کاهش داد. به این مواد برای ساختن فراورده های پیشرفته مانند قطعات کامپیوتر و اتومبیل های هایبرید نیاز است.

واکنش تند چین به دستگیری ناخدای قایق ماهیگیری بسیاری از کشورهای منطقه را ناراحت ساخته است، و انتظار می رود خانم کلینتون در جریان سفرش اطمینان دهد که آمریکا حضور نیرومند خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه حفظ خواهد کرد.

در انفجارهای جداگانه در افغانستان، سه پلیس افغان و یک سرباز ناتو کشته شدند

مقامات افغان می گویند در انفجار یک بمب کنارجاده ای در ایالت زابل در جنوب افغانستان در شامگاه چهارشنبه، دست کم سه افسر پلیس کشته شدند.
در نقطه ای دیگر در جنوب، به گفته ناتو، در انفجار بمبی در روز پنجشنبه یکی از سربازان آن کشته شد. از آغاز جنگ ۹ ساله، امسال مرگبارترین سال برای نیروهای بین المللی بوده است.
در حالی که نیروهای افغان و ائتلاف ستیزه گران طالبان در شهر قندهار و نواحی اطراف آنرا هدف می گیرند، خشونت افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران گفت عملیات نزدیک به پایان است، و بسیاری از مناطق از شورشیان پاک شده است.

آمریکا علیه «شرکت های پوششی» مرتبط با ایران عمل می کند

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه ۳۷ شرکت اروپایی و پنج شهروند ایران وضع کرده است.
وزارت خزانه داری روز چهارشنبه گفت «شرکت های پوششی» در آلمان، مالت و قبرس به ایران در تسهیل استفاده از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت پیشبرد برنامه تولید تسلیحات کشتار جمعی و انتقال کالاهای نظامی کمک می کردند.
در این میان، سخنگوی وزارت امور خارچه آمریکا می گوید ایالات متحده آماده است به دور جدید مذاکرات با ایران در نیمه نوامبر ملحق شود، و تهران تلویحا گفته است شرکت خواهد کرد.
مذاکرات، که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان در وین برگزار شود، دیپلمات هایی از ایران و شش قدرت عمده جهانی را در کنار هم خواهد نشاند. آنها امکانات احیای پیشنهادی را بررسی خواهند کرد که سال پیش ارائه شد و بر اساس آن ایران بیشترین مقدار موجودی اورانیوم خود را در برابر دریافت سوخت برای یک رآکتور پژوهشی در تهران به خارج خواهد فرستاد.
فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت پیشنهاد، که ایران در آغاز در نوامبر گذشته قبول کرد، لازم خواهد بود به روز در آورده شود، و فعالیت جاری غنی سازی ایران را که پس از آن انجام گرفته است منعکس کند.
نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد پیشنهاد جدید مقدار اورانیوم کمتر غنی شده را که ایران به خارج می فرستد به بیش از ۲ هزار کیلوگرم افزایش می دهد. ایران همچنین باید در مذاکرات مربوط به آینده برنامه اتمی خود شرکت کند.
کراولی گفت گسترش تحریم های سازمان ملل متحد و کشورهای دیگر «توجه ایران را جلب» می کند، اما باید دید آیا آنها ایران را متقاعد خواهد ساخت به آنچه او آنرا «منافع دراز مدت خود» نامید عمل کند و به مذاکرات اتمی بازگردد یا نه.
تحریم های تجارتی آمریکا، شهروندان آمریکایی را از معامله با کشورهایی که هدف آنها قرار می گیرند قدغن می کند.
سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در کوشش برای ترغیب تهران به متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم تحریم هایی را علیه ایران برقرار ساخته اند.

تحليلگران: موقعيت دست کم ۵۰ نماينده دموکرات در مجلس نمايندگان در خطر است

تنها شش روز تا آغاز انتخابات ميان دوره ای آمريکا وقت باقی است، اما نظر سنجی ها همچنان حاکی از پيشتازی جمهوريخواهان در اين رقابت است و دموکراتها تلاش می کنند که با کمتر کردن فاصله خود با رقيب، از شکستی فاحش جلوگيری کنند. تحليلگران سياسی موقعيت دست کم پنجاه نماينده دموکرات در مجلس نمايندگان را در خطر می بينند.

پرزيدنت اوباما، رييس جمهوری آمريکا، می گويد که نتايج انتخابات هفته آينده می تواند سرنوشت اولويتهای مقننۀ او را رقم زند. پرزيدنت اوباما می گويد هر آنکه نگران مسير اين کشور است بايد بداند که اين انتخابات از همان اهميت انتخابات دو سال پيش برخوردار است.

رييس جمهوری آمريکا می گويد دموکراتها در سال ۲۰۰۸ توانايی آغاز ايجاد تغيير را برنده شدند و اين کاری ست که در دو سال گذشته صورت گرفته است.

بعضی از تحليلگران کم کاری پرزيدنت اوباما و دموکراتها را در شناساندن و شکافتن سياستها و لوايح مصوبه در کنگره به مردم آمريکا را دليل اصلی دلسردی مردم از دموکراتها می دانند. ننسی پلوسی، رييس دموکرات مجلس نمايندگان و يکی از رهبران با نفوذ حزب، که در پيشبرد برنامه های پرزيدنت اوباما نقش مهمّی را ايفا کرده می گويد مردم آمريکا اعتبار لازم را برای کارهايی که صورت گرفته است، به دموکراتها نداده اند.

رأی دهندگان مستقل از جمله کسانی هستند که می توانند نتيجۀ انتخابات را عوض کنند. امّا نارضايتی بسياری از آنها از برنامه های پرزيدنت اوباما و مسيری که کشور در پيش گرفته است آنان را به کمپ جمهوريخواهان، کشانده است.

آمار حاصل از يک نظرسنجی که از طرف روزنامۀ هيل چاپ واشنگتن، از نزديک به ۱۷ هزار رأی دهندۀ بالقوه، در ۴ هفتۀ گذشته صورت گرفته است، حاکيست که حزب جمهوريخواه به آسانی بيش از ۳۹ کرسی لازم برای کسب اکثريت در مجلس نمايندگان را از آن خود، خواهد کرد.

دموکراتها و پرزيدنت اوباما اميدوار بودند تا در آستانه برگزاری انتخابات خبرهای اقتصادی دلگرم کننده ای به ياری آنها بشتابد امّا با وجود کاهش قيمت مجدد مسکن، پاشنه آشيل اقتصاد اين کشور و نرخ رشد اقتصادی پايين تر از معمول، برای وضعيت بهبود اقتصادی، رأی دهندگان را از عملکرد دموکراتها برای برون رفت از بحران اقتصادی نا اميد کرده است.

گفته می شود در گزارش رشد اقتصادی که قرار است روز جمعه از سوی دولت منتشر شود، رشد اقتصادی سه ماه گذشته در حدود ۲ درصد يعنی کمتر از نصف آنچه پيش بينی می شد، خواهد بود.

بيل گَلستون يکی از کارشناسان موسسۀ بروکينگز می گويد «يکی از بزرگترين اشتباهات پرزيدنت اوباما پيش بينی ميزان دقيق تأثير سياستهای اقتصاديش بر ايجاد مشاغل و بهبود اوضاع اقتصادی کشور بود. او می گويد يکی از قوانين سياست عمومی، قرار ندادن ارقام و تاريخ در يک جمله است. کاری که پرزيدنت اوباما و مشاوران وی به کرّات انجام داده اند.»

در همين حال سخنگوی کاخ سفيد درمورد احتمالِ بن بست و شگردهای سياسی آينده، هشدار داد.

رابرت گيبز سخنگوی کاخ سفيد اين مطلب را در واکنش به سخنان اخيرِ ميچ مک کانل، رهبر ِاقليت در سنای آمريکا، مطرح کرد. ميچ مک کانل در مصاحبه ای در هفته جاری گفت که عمده ترين هدف جمهوريخواهان پس از انتخابات جلوگيری از انتخاب دوباره مجدد پرزيدنت باراک اوباما، به رياست جمهوری آمريکا ست.

آقای گيبز گفت که آقای مک کانل پيامی بسيار دلسردکننده برای مردم آمريکا، فرستاده است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته