-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۶, جمعه

Posts from Khodnevis for 05/06/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



هشتمین مرگ «بن لادن» و داستان محمود و سلیمان نبی

 

بن لادن برای هشتمین بار کشته شد!


این میلیاردر عربستانی که یارانش او را شاهزاده، شیخ، مجاهد شیخ و ابو محمد خطاب می کردند در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سراسر جهان از جمله بمبگذاری‌های ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌ های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (
USS Cole)، حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت نزدیک به یک دهه به کابوس دولتمردان امریکا بدل شده بود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور سرکرده گروه القاعده در پایتخت پاکستان را کشتند و و جسد وی در اختیار آمریکا است.

خبر کشته شدن اسامه بن لادن در شرایطی اعلام شد که در طی سالیان اخیر برخی مقامات امریکایی از کشته شدن او خبر داده بودند.

«ديل واتسون» رئيس بخش مبارزه با تروريسم پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) در ماه ژوئيه سال ۲۰۰۲ در كنفرانسي درباره بن‌لادن اعلام كرده بود: «من شخصا بر اين باورم كه او احتمالا ديگر با ما نيست.»
«اكلس جونز» مجري معروف راديوي آمريكا نيز در ماه آگوست سال ۲۰۰۲ به نقل از منابع عاليرتبه دولت بوش اعلام كرد: «بن‌لادن به مرگ طبيعي مرده است و خانواده‌اش جسد وي را به سازمان سيا داده‌اند. آنها مي‌خواهند اين موضوع را پس از انتخابات علني كنند.»

همچنین مجله معتبر تايم  نيز در ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ به نقل از دو مقام آمريكايي كه نخواست نامشان فاش شود، گزارش كرد كه بررسي‌هاي اخير سيا نشان مي‌دهد كه بن‌لادن مدت طولاني از بيماري‌هاي كليوي رنج مي برده و ممكن است تنها چند ماه ديگر از عمرش باقي مانده باشد.

 

از سوی دیگر پس از سخنان رئیس جمهور امریکا در خصوص کشته شدن بن لادن در طی حمله نظامی به پناهگاه وی دختر اسامه بن لادن گفته است که پدرش در خانه‌ اش کشته نشده بلکه در آغاز وی را دستگیر و سپس به قتل رساندند.

 

همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای ویژه آمریکا پیش از انجام عملیات کشتن اسامه بن لادن به مدت سه ماه آموزش‌های لازم را دیده بود بدون آنکه هویت فرد مورد هدف را بداند.

 

شبکه پاکستانی جئو نیز اعلام کرد: «زنی که همراه بن لادن حضور داشته همسر چهارم وی امل احمد عبدالفتاح یمنی متولد سال 1983 بوده که در سال 2000 با بن لادن ازدواج کرده است.»

 

گزارش ها همچنین از بازداشت مالک خانه‌ای که بن لادن در ابیت آباد پاکستان در آن کشته شده است خبر می دهند.
مقامات امریکایی هنوز از چگونگی اطلاع سازمان سیا از محل اختفای بن لادن خبری منتشر ننموده اند
این در شرایطی است که کریستین امانپور خبرنگار ایرانی امریکایی شبکه ای‌بی‌سی سال گذشته در برنامه "این هفته" اعلام کرده بود که حداقل یک نفر در سازمان اطلاعات آمریکا حدس میزند که اسامه بن لادن در یک ویلای راحت در داخل پاکستان زندگی می‌کند و نه در یک غار.


باشگاههای آسیا  و بی بی دو عالم!
روز بازی برگشت تیم های پرسپولیس و الاتحاد عربستان روزنامه سیاست روز یادداشتی منتشر نمود با این مضمون:

«امروز يك روز خاص است.حساب اين بازي از همه بازي ها جداست. آنچه براي ما مهم است حاشيه هاي بازي است. نمي دانم تا چه اندازه مطلعيد كه قرار است در بازي امروز و روي سكوها يك اتفاق خاص بيفتد. قرار است جوانان ايراني در حمايت از مردم بحرين و در محكوميت جنايات آل سعود به ورزشگاه بيايند و عليه حاكمان اين كشورها شعار بدهند. امروز روز خاصي است.اصلا هم مهم نيست كه آنها با شعار "فوتبال سياسي نيست" قصد مقابله داشته باشند و به دنبال محروميت تراشيدن براي فوتبال كشورمان باشند. اصلا به دَرَك كه محروم شويم.»

پرسپولیس تیم پرقدرت التحاد را به سه گل شکست داد و محروم هم نشد اما درعوض این بسیجیان تماشاگرنما بودند که مصدوم و لت و پار به خانه برگشتند.

از سویی نیروی انتظامی ضمن ضرب و شتم بسیجی ها قریب به 25 نفر از آنها را بازداشت کرد و از سوی دیگر هوادارن تیم فوتبال پرسپولیس حسابی از خجالت مهمانان ناخوانده استادیوم آزادی در آمدند.
امین صبحی یکی از این بسیجی های تماشاگرنما با شرح لحظه به لحظه اتفاقات روز بازی پرسپولیس در وبلاگ خود نوشت:

«پس از نشستن بر روی سکوهای ورزشگاه ناگهان تماشاگران با هدایت لیدرهای تیم پرسپولیس به ضرب و شتم دانشجویان و بسیجیان پرداختند و با برافراشته شدن پرچم ملت مظلوم بحرین در استادیوم آزادی باز هم شاهد ضرب و شتم بی رحمانه دانشجویانی که اعتراض خود را از طریق دیپلماسی فوتبال مطرح کردند بودیم.»

 

این بسیجی در ادامه می گوید: «مثل یک پلک زدن بود که دیدم» خودم، حامد طالبی، محمد جماعت، حمزه پاریاب، مهدی بختیاری، مهدی شیخی" زیر مشت و باتو مامورها هستیم و دارن به ما فحش میدن نفهمیدم چی شد که دیدم تو یکی از دالان های استادیوم هستم.

"این حزب الهی نیست ولش کنید، جمله ای بود که یکی از ماموران مستقر در استادیوم خطاب به همکارن خود گفت و همانند یک... منو از بالای پله های استادیوم به پایین پرت کرد ـ این مسیر منو یاد تونلهای وحشتی انداخت که اسرای ۸ سال دفاع مقدس ما تو زندان های بعثی ها طی کردند.»

و در بخش پایانی رنج نامه این بسیجی ایرانی حامی مردم بحرین مربوط به پاسخ جنجالی حبیب کاشانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص علت استقبال خوب از کاروان تیم الاتحاد عربستان است.
کاشانی به بسیجی ها گفته است: «به شما ربـــــطــــــــــی نــــــــداره دوســــــــــت داشــــتیم!»

 

این بسیجی مطب خود با این جمله به پایان رسانده است: «و در نهایت غربت شیعیانی که در ایام شهادت بی بی دو عالم با هدف اعتراض و خونخواهی فرزندان حضرت زهرا (س) در بحرین لب به اعتراض گشودند.»


از کابینه امام زمان تا دولت اجنه!

کمتر کسی تصور می کرد که در ماجرای اختلاف حامیان رهبری و طرفداران دکتر در خصوص اداره کشور ناگهان پای «اجنه» و «عباس جنی» هم به میان آید.

هفته گذشته رسانه های حامی دولت از بازداشت ۲۵ نفر از نزدیکان رحیم مشایی که در میان آن ها از نام امام جماعت نهاد ریاست جمهوری،معلم رحیم مشایی، همسر مرحوم فاطمی و البته شخصی به نام "عباس غفاری" که گویا متخصص "جن گیری و اسطرلاب" است به چشم می خورد.

گفته می شود که عباس غفاری طراح ایده «هاله نور»، رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی و از جمله مرموزترین چهره پشت پرده دولت محمود احمدی‌نژاد است.


در خبرها آمده بود که بازجوی نگون بخت عباس غفاری هم "جنی" شده و پس از سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم نموده است.

مرتضی نبوی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در نشست هفتگی انصار حزب‌الله گفته است: تیم احمدی‌نژاد اعتقادی به ولایت فقیه ندارد٬ از توانایی بالای «اجنه» و «شیطان» بهره می‌برد و با توسل به یک سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست، سعی می‌کنند، افراد را تحت تأثیر قرار دهد.»

حسین فدایی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس هم گفته بود تیم احمدی‌نژاد «اجنه» را به تسخیر خود درآورده و از توانایی آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد.

به نظر می رسد پس از سلیمان نبی که طبق روایات اسلامی لشکریانی از "اجنه" را در اختیار خود قرار داده بود این بار محمود احمدی نژاد هم مدیریت اجرایی کشور را با همکاری "اجنه" در اختیار دارد.

 

جهان،قدردان استقامت زندانی محبوب رجایی شهر

در هفته‌ای که گذشت مراسم اهدای جایزه جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و «گیه‌رمو کانو» به احمد زید آبادی روزنامه نگاران خوش نام ایرانی در محل "باشگاه ملی مطبوعات آمریکا" برگزار شد. جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود.

در غیاب احمد زیدآبادی که جای خالی اش را قاب عکسی از او بر روی صندلی پر کرده بود ایرنا بوکوا، دبیرکل یونسکو این جایزه بزرگ را به او اهدا نمود.

زید آبادی تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات جنجالی سال ۸۸ بازداشت و اکنون  نزدیک به دوسال است که در زندان به سر می برد، این روزنامه نگار محبوب که دبیرکلی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) از احزاب منتقد حکومت را نیز بر عهده دارد پیش از این نیز از سوی انجمن جهاني روزنامه‌نگاران و ناشران خبر جايزه معتبر «قلم زرين آزادي سال ۲۰۱۰»  را نیز دریافت نماید. جایزه ای که در ۱۴ مهرماه ۸۹ در شرایطی که وی در زندان به سر می‌برد طی مراسمی در شهر هامبورگ آلمان به صورت نمادین به اکبر گنجی اهدا گردید.

در مراسم اهدای جایزه جهانی آزادی مطبوعات در امریکا نیز «نیک آهنگ کوثر» همکار مطبوعاتی زیدآبادی و «علی افشاری» از فعالین سابق جنبش دانشجویی ایران در کنار حاضرین خارجی این مراسم یاد و خاطره او را گرامی داشتند و مقاومتش بر سر دفاع از آزادی بیان را ستودند.

در بخشی از این مراسم رئیس هیات داوران، نامه زیدآبادی از زندان رجایی شهر کرج خطاب به حاضران را قرائت کرد. او در نامه خود نوشته است :«من این جایزه را که در واقع جایزه ایست برای تمام زندانیان عقیدتی در کشور و نیز همه همکاران در زندان و یا در دیار غربت که به نحوی گرفتارند تقدیم می کنم به خانواده‌ام به‌خصوص همسر و فرزندانم که علاوه بر آلام روحی این دو سال بیش از ده سال است که در هراس و اضطراب سندروم 'زنگ خانه' به سر می‌برند و با هر زنگ بی موقع یا به موقعی قلب‌های کوچک و معصومشان به لرزه در می آید. تقدیم می کنم به مادر سهراب و همه مادران دلشکسته‌ای که فرزندانشان هرگز به خانه بر نگشتند تقدیم می کنم به همه مادران و خواهران و دختران و فرزندانی که در فراق و هجران عزیزان در بند خود اشک بر گونه هایشان خشکیده نمی‌شود از آن جا که به یاد ما هستید خداوند مهربان به یادتان باشد و به شما پاداش خیر دهد.»

 

بخش پایانی این مراسم هم به پخش پیام ویدئویی هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص جایزه جهانی آزادی مطبوعات اختصاص داشت.

کلینتون در بخشی از پیام خود گفت است: «من می خواهم به احمد زیدآبادی، برنده جایزه جهانی آزادی مطبوعات امسال تبریک بگویم. او روزنامه‌نگاری برخوردار از احترامی گسترده و قهرمان دفاع از آزادی بیان در کشور زادگاه خود ایران است.

اینکه برنده امسال به سبب زندانی بودن نمی‌تواند شخصا برای دریافت جایزه‌اش حاضر باشد، به خودی خود گویا است، اما غیبت او فرصت مناسبی در اختیار ما می‌گذارد تا در باره اصولی که او به خاطر آنها به‌پا خاسته تامل کنیم و در کنار هم برای بزرگداشت خدمات همه روزنامه‌نگاران برای پیشبرد منزلت انسانی و آزادی و رفاه بایستیم.»

 


 


بحث جدید: مهلت آیت‌الله خامنه‌ای برای استعفای احمدی‌نژاد

 

مرتضی آقا تهرانی در جریان این سخنرانی که در دفاع از احمدی‌نژاد بیان شده سعی دارد رفتار احمدی‌نژاد در مسائل اخیر پیش آمده میان او و علی خامنه‌ای را توجیه و او را پیرو ولایت معرفی کند.

 

به روایت آینده نیوز آقا تهرانی در این سخنرانی می‌گوید:

 

«...پریشب ایشون می‏گفت: من صحبتی كردم كه بالاخره وزیر از اختیارات من هست (كه بردارم یا برندارم) یا نیست؟، حالا خوب، به نظر شما ممكنه خوبه. من به هر دلیل می گذارم، به هر دلیل برمی دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند. انتخاب منه. حالا یا درست یا غلط انتخاب رئیس جمهور است. بر می دارم یا می گذارم و این كار را كردم.

 

بله، حضرت آقا باید نظر مبارك خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود.  یا مخالفت می كنند و یا موافقت؛ از این دوحالت كه بیرون نیست. اگر موافقت كردند كه هیچ، طرف می‏رود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه ای دارم؟

 

من صریحا به حضرت آقا گفتم، آقا اگر ببینم كه نظر شما هست كه باشد، ولی من نمی تونام باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری. گفتم: (احمدی نژاد): آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟

 

گفتند: نه، اگر خواستی بده.

 

خب، (آقا) یك زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. یا من تا آن زمان یا استعفا می‏دهم یا می پذیرم یا نمی‌پذیرم.»

 

گفتنی است آقا تهرانی از نزدیکان رئیس جمهور است و اولین کسی است که پس از ماجرای قهر احمدی‌نژاد در مسئله استعفای مصلحی از وزارت اطلاعات با احمدی نژاد دیدار کرد. آقا تهرانی با روایت اینکه احمدی‌نژاد در آن سخنرانی از تهمت ضدیت با ولایت فقیه ناراحت است، سعی در تلطیف فضا به نفع احمدی نژاد داشت.

 

 


 


ایهود باراک: «نترسید ایران روی اسرائیل و هیچ کشوری بمب نمی‌اندازد!»

 

روزنامه چپ گرای هاآرتص چاپ تلاویو امروز بخش‌هایی از گفتگوی خود با «ایهود باراک» وزیر دفاع اسرائیل را منتشر نمود که در آن در خصوص سیاست‎های هسته ای ایران به اظهار نظر پرداخته است.

«باراك» در این مصاحبه در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران بمب اتمي بر اسرائيل خواهد انداخت گفته است: «ايران نه روي اسرائيل بمب مي‌اندازد نه روي هيچ كشور همسايه ديگري. نيازي به ترسيدن و نگران بودن نيست. هنوز اسرائيل قدرتمندترين است در خاورميانه»

این در شرایطی است که اظهارات وزیر دفاع اسرائیل مغایر با موضع دیگر مقامات این کشور در خصوص ایران هسته‌ای است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و رهبر حزب لیکود، ایران امروز را بسیار شبیه آلمان نازی در سال ۱۹۸۳ می‌داند.

نتانیاهو چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرده بود:«
احمدی نژاد در تلاش برای به وجود آوردن هولوکاست دیگری در جهان است،اگر ایران به حال خود رها شود و به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد در مدت یک سال به جایی می‌رسد که دیگر بازداشتن این کشور از تولید حداقل یک کلاهک هسته‌ای غیرممکن خواهد بود.

 

شیمون پرز، رئیس‌جمهور اسرائیل نیز در سخنانی مشابه، بمب اتمی احتمالی ایران را به یک کوره آدم‌سوزی در حال پرواز تشبیه نموده بود.

اما «باراك» در گفتگوی امروز خود با "هاآرتص" می گوید: «اگر ايران را به نازي‌ها تشبيه كنيم بايد از اسرائيل فرار كنيم»

باراك گفته است: «من دوست ندارم ايران را با سال ۱۹۳۸ مقايسه كنم و فكر نمي‌كنم اين دو (ايران و آلمان نازي) شبيه به هم باشند، زيرا اگر اينگونه باشد اسرائيلي‌ها بايد اسرائيل را ترك كنند و بروند.»

وزير دفاع اسرائيل افزوده است: «من به كلمات و اصطلاحات ترس‌آور فكر نمي‌كنم. آنچه در پاكستان در حال روي دادن است نوعي از فروپاشي سياسي است و چهار بمب (اتمي) اگر به ايران برسد، اين چه معنايي دارد؟ آيا ما براي فرار بايد به سوي فرودگاه برويم؟ يا اينكه درهاي اسرائيل را ببنديم فقط به اين دليل كه راه ايران [براي رسيدن به بمب] كوتاه‌تر شده است؟ خير، ما هنوز در خاورميانه قدرتمندترين هستيم. »

 

«ایهود باراک» در بخش دیگری از گفتگوی خود با «ها آرتص» گفته است: «نظام ايران نيز دير يا زور از بين مي‌رود، به نظرم ما شاهد پايان ديكتاتوري‌ها در جهان عرب هستيم و هر چند ايران از اين ماجرا در امان مانده است ولي ممكن است ايران را نيز در بر بگيرد.»

 

 


 


علی افشاری و علی‌اکبر موسوی خوئینی در کنار عکس دبیرکل زندانی ادوار تحکیم وحدت
 


جلوگیری از انتشار تازه‌ترین رمان حسین سناپور

این رمان که «دود» نام دارد ۸ ماه در انتظار اخذ مجوز بوده است و قرار بود توسط نشر چشمه به چاپ برسد.

سناپور، که با رمان پرفروش «نیمه غایب» به شهرت رسید، در این باره در وبلاگ خود نوشته است: «ظاهراً بايد خيلى ناراحت و بدحال باشم. ولى راست‏اش كسانى مانند من ديگر كارشان از خوش‏حالى و بدحالى گذشته است. كم‏وبيش بى‏حس شده‏ايم در مقابلِ اين خبرها، بس كه زياد شنيده‏ايم‏اش، چه آن جا كه مربوط به خودمان بوده و چه آن جاها كه نبوده.»

«لب بر تیغ» رمان قبلی سناپور نیز بعد از ۵ سال توانسته مجوز بگیرد، اما هنوز اعلام وصول نگرفته و تا زمانی که اعلام وصول نگرفته باشد اجازه پخش ندارد.

سناپور نوشته است: «كسانى اختياردار خواندن و نخواندن كتاب‏ها هستند و پيش از آن كه جامعه محك خود را بر كتابى بزند، آن‏ها آن كتاب را از صافى دستورات و سلايق خود مى‏گذرانند.»

این داستان‌نویس به نویسندگان جوان توصیه کرده است که اگر کتابشان نتوانست مجوز بگیرد باید اعتراض کنند و اگر نتیجه نداد «باز بايد فقط بنويسند و بنويسند». 

 

 


 


رابطه خامنه‌ای با احمدی‌نژاد؛ یا نظر چه کسی به چه کسی نزدیک‌تر است؟

علی اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد و مدیر عامل ایرنا در ادامه‌ی تنش‌ها بین رییس دولت دهم و آیت‌الله خامنه‌ای در وبلاگش نوشته است که در بسیاری مواقع رییس جمهور، «ضربه‌گیر» رهبری شده است، به‌این‌صورت که مثلا آقای خامنه‌ای دستوری صادر کرده، احمدی‌نژاد آن را اجرا کرده و سپس موج مخالفت با آن تصمیم آغاز شده است و رییس جمهور هم فداکاری کرده و نگفته است که این تصمیم بنابه فرمان رهبری گرفته شده است.

مشاور آقای احمدی‌نژاد که این مطلب را در پاسخ به یکی از خوانندگان وبلاگش نوشته، با بیان اینکه واقعیت به گونه‌ی دیگری است، در انتقادی تلویحی از آقای خامنه‌ای اضافه کرده که رییس جمهور تضعیف و اختیارات قانونی‌اش سلب شده است، همکارانش نیز ترور شخصیت شده‌اند و لذا دیگر اقتدار كافی برای تصمیم‌گیری را ندارد.

دیر زمانی نیست که آیت‌الله خامنه‌ای در جمله‌ای که بعدتر تاریخی شد صراحتا اعلام کرد که نظرش به نظر آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است. از همان زمان بسیاری از کارشناسان سیاسی این اظهار نظر را بزرگترین اشتباه سیاسی آقای خامنه‌ای ذکر کردند، چراکه سرنوشت خود را با فردی گرده می‌زد که نه‌تنها نسبت به دولت‌های سلف خویش به فصل‌الخطاب بودن ولایت‌فقیه وقعی نمی‌نهاد، بلکه بسیار پیش می‌آمد که حتی روبروی مقام عظما هم می‌ایستاد و این ولی‌فقیه با قدرت بلامنازع‌اش بود که باید دربرابر احمدی‌نژاد تمکین می‌کرد.

ماجرای عزل تحقیرآمیز منوچهر متکی که بعدها در گزارش‌های غیررسمی فاش شد به شدت رهبری را عصبانی کرده و یا انتخاب رحیم مشایی که علیرغم دستور کتبی رهبری مبنی بر حذف وی از پست معاون اولی رییس جمهوری، با پاسخ کتبی و سرد احمدی‌نژاد روبرو شد و همزمان مشایی نیز در پستی دیگر همه‌کاره رییس جمهور شد، و یا گزارش سوء استفاده و اختلاس مالی رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد که قرار بود در مجلس قرائت شود و با حکم حکومتی، شبانه از دستور کار مجلس خارج شد و موارد بسیار دیگر؛ همگی نشان دهنده‌ی دهن کجی آشکار احمدی‌نژاد به آقای خامنه‌ای بوده‌اند و این رهبری بوده که سعی کرده رویه رییس جمهور منتخبش را بپذیرد.

اگر از بهای گزافی که آیت‌الله خامنه‌ای برای ماجراهای پس از انتخابات پرداخت کرد بگذریم، که کمترینش شکسته شدن قداست پوشالی‌اش بود، شاید بتوان چنین نتیجه گرفت که درواقع این رهبری بوده است که همواره درپی احمدی‌نژاد روان شده و رییس جمهور، هیچگاه ولایت فقیه را آنگونه که خاتمی به غلظت درمی‌یافت، و یا حتی رفسنجانی تکریم می‌کرد، نپذیرفت.

در زمان اصلاحات با اشاره‌ی کوچکی از آیت‌الله خامنه‌ای و یا یک نامه نیم‌خطی (همان حکم حکومتی معروف) ده‌ها روزنامه بسته می‌شد و بسیاری به زندان و تبعید فرستاده می‌شدند، اما اینک مقام شامخ ولایت باید با همین آقای جوانفکر که مدیر عاملی ایرنا را برعهده دارد چانه بزند که سخنانش را درست منعکس کنند. با هشدارهای پی در پی مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد و تنگ کردن عرصه بر تیم وی، به نظر می‌رسد که آیت‌الله خامنه‌ای درصدد است دوباره به قدرت بلامنازع خود دست یابد. امری که به نظر نمی‌رسد در آن موفقیتی بدست آورد!

به هرحال موضوعیت احمدی‌نژاد برای خامنه‌ای به اتمام رسیده و رهبری تنها در انتظار پایان دوره دولت دهم است تا این بار با خیالی آسوده، فرد بهتری را برای این مقام بیابد، فردی که در ولایت‌پذیری ثابت قدم‌تر باشد و در احکام حکومتی مانند روسای جمهور گذشته‌های نه‌چندان دور، چون و چرا نکند. در واقع رهبری با رییس جمهور منتخبش به برخی اهدافش رسیده است، حذف رفسنجانی، درهم پیچیدن طومار اصلاح‌طلبان و درکل حذف هر مخالفی که در مقابل ولایت موضعی حتی خفیف داشت! پس اینک نوبت خود محمود احمدی‌نژاد است تا آرام و رام به کناری رود و بیش از این موی دماغ نشود.


 


حمله فرمانده سپاه به تیم احمدی‌نژاد: مردم به دنبال اجنه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد علی جعفری در استان فارس با اشاره به اینکه «مردم هيچ‌گونه انحرافي را تحمل نمي‌كنند» گفت که مهمترین اصل و فصل الخطاب همه چیز برای ما ولایت فقیه است و هر كس در هر طبقه و مقام و مسئوليتي كه باشد بايد در مقابل «امر ولايت سر تعظيم فرو آورد، در غيراين صورت معنا و مفهوم ولايت فقيه را درك نكرده است.»

از زمان آغاز تنش‌ها میان آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد٬ این شدید‌ترین و صریح‌ترین تهدید علنی سپاه علیه رئیس دولت دهم مبنی بر لزوم اطاعت وی از آقای خامنه‌ای است.

اگرچه اکنون بسیاری از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای احمدی‌نژاد و تیم او را به استفاده از طلسم و خرافات متهم می‌کنند، اما زمانی نه چندان دور آقای خامنه‌ای در نماز جمعه معروف پس از انتخابات خود در ۲۹ خرداد، در واکنش به سخنان میرحسین موسوی و در حمایت از محمود احمدی‌نژاد صراحتا گفته بود که «چقدر بی‌انصافی می‌کنند که رییس جمهور مملکت را متهم به خرافه و رمال بازی می‌کنند.»

حملات به تیم محمود احمدی‌نژاد در پی ماجراهای مربوط به عزل و ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات آغاز شد.

پس از غیبت قهر مانند احمدی‌نژاد از حضور در هیات دولت که به نوعی تمکین نکردن و نپذیرفتن فرمان آقای خامنه‌ای مبنی بر ابقای مصلحی بود، حملات به حامیان رییس دولت دهم و به خصوص اسفندیار رحیم مشایی آغاز شد و هرچه گذشت شدت بیشتری نیز گرفت.

در اولین اقدام نیروهای امنیتی ۲۵ تن از مرتبطین با اسفندیار رحیم مشایی را دستگیر کردند و پس از آن دامنه حملات به کارکنان و همکاران رسانه‌های حامی دولت کشیده شد، بطوری‌که سایت‌های «هفت صبح» و «یکشنبه» از ناپدید شدن تعدادی از کارمندان سایت‌های تیم احمدی‌نژاد خبر دادند.

این سایت‌ها روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت نوشتند که «در روزهای اخیر تعدادی از کارکنان سایت‌های حامی دولت ناپدید شده و یا به جای نامعلومی منتقل شده‌اند.»

همچنین سایت آتی نیوز هم نوشت که حسین نوبختیان «لیدر اعظم» سایت‌های تیم محمود احمدی‌نژاد فراری است و تحت تعقیب نیرو‌های امنیتی قرار دارد.

در این میان، بسیاری از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی نیز پس از آغاز تنش‌ها بین آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، هر یک به فراخور اوضاع هشداری به تیم احمدی‌نژاد داده است.

پرویز سروری از فرماندهان سابق سپاه و نماینده فعلی مجلس گفت که تیم  احمدی‌نژاد مخالف ولایت فقیه است و رئیس دولت دهم تا دیر نشده تکلیف خود را با نزدیکانش روشن کند.

حسین فدایی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز گفت که جریان انحرافی درون دولت دهم٬ عصر حاضر را «عصر ظهور» می‌داند٬ اعتقادی به ولایت فقیه ندارد و برای ماندن در قدرت «اجنه را تسخیر» کرده و به «طلسم و شیطان» متوسل شده است.

آقای صفار هرندی هم چندی قبل با اشاره‌ای ضمنی به ماجرای تنش‌های رهبر و رییس جمهوری گفته بود که«رهبری انقلاب از برخی نامردی‌‌ها آزرده دل است اما شأن رهبری ایجاب می‌کند که وحدت اسلامی را بالا‌تر از دل آزرده خود بدانند.»

در رویدادی دیگر و در ادامه همین درگیری‌ها، گزارش‌های تایید نشده‌ای از اخراج حیدر مصلحی توسط احمدی‌نژاد از جلسه دیروز هیات دولت منتشر شده و در عکس هایی که سایت رسمی ریاست جمهوری ایران از جلسه دیروز هیأت وزیران و حواشی آن منتشر کرده‌اند، اثری از حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دیده نمی‌شود.

هر چند محمود احمدی‌نژاد پس از پایان غیبت قهر مانند خود گفته بود که رابطه‌ی وی با آیت‌الله خامنه‌ای «یک رابطه پدر و فرزندی است»؛ اما با توجه به هشدار ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه که در واکنش به این اظهارات گفته بود «رابطه پدر و فرزندی معنی ندارد و باید مطیع باشی»؛ اینک به نظر می‌رسد با هشدار صریح فرمانده کل سپاه، این تنش‌ها بیشتر شود.


 


نامه تکان دهنده ضیاء نبوی از زندان: آیا فریادرسی هست؟

ضیا نبوی، دانشجوی محروم از تحصیل و ستاره دار، از زندانیان حوادث پس از انتخابات  است که پس از محاکمه‌ای ناعادلانه به زندان کارون اهواز تبعید شد و اکنون نیز در این زندان به سر می‌برد.

این دانشجوی محروم از تحصیل در ابتدای نامه‌اش با اشاره به اینکه مدت‌هاست برای نوشتن نامه تردید داشته و اکنون نیز نمی‌داند آیا این نامه موثر خواهد بود یا خیر نوشته است «آنچه در این جا می‌گذرد حقیقتا ورای حد تقریر است و قابل بازنمائی نیست من چنین وضعیتی را نه پیش از این تجربه کرده بودم و نه جائی خوانده یا شنیده بودم. هیچ فیلمی یا داستانی تاکنون زندان را این گونه تصویر نکرده بود و هرگز در مخیله‌ام هم نمی‌گنجید که چنین جایی ممکن است وجود داشته باشد!»

آقای نبوی بزرگترین و اساسی‌ترین مشکل در زندان کارون اهواز را ازدحام و تراکم وحشتناک جمعیت در آن دانسته و نوشته است به دلیل تعداد زیاد زندانیان نزدیک به یک سوم جمعیت بند «حیاط خوابند.»

وی تصریح کرده که حیاط خواب به این معنی است که تمامی هواخوری زندان توسط پتوهای زندانیان مفروش شده و تعدادی از زندانی ها روز و شب را در گرما و سرما در حیاط به سر می برند.

این دانشجوی موسوم به «ستاره‌دار»،بزرگترین دلخوشی خود در زندان را  حیاط خواب نبودن‌اش عنوان کرده و اضافه کرده است که به دلیل تراکم جمعیت بسیار زیاد در زندان، اصل تفکیک جرایم هم رعایت نشده و از این رو زندانیان با جرایم مختلف از قبیل سیاسی، سرقت، مواد مخدر و غیره در یک بند هستند.

ضیا نبوی با بیان وضعیت اسفبار بهداشت و سلامتی در این زندان نوشته است که به دلیل مشکل فاضلاب، «موش و سوسک به سادگی از سیستم فاضلاب بیرون می آیند و دیدن آنها دیگر جز معمول زندگی زندانیان شده است.»

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت تغذیه و غذای زندان هم بسیار نامناسب و نگران کننده است اضافه کرده که برای مثال «آشپز محترم حتی زحمت پوست کندن سیب زمینی‌های استفاده شده در غذا را هم به خود نمی‌دهد.»

این دانشجوی محروم از تحصیل در مورد امکانات ارتباطی هم گفته است که هیچ روزنامه، مجله و کتابی در زندان وجود ندارد و امکان وارد کردن آن نیز میسر نیست و برای تماس تلفنی، هر زندانی تنها ۳ دقیقه در هفته می‌تواند از تلفن استفاده کند.

آقای نبوی در نامه‌ی خود خطاب به محمدجواد اردشیر لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نوشته است که بجای اینکه به نویسنده نامه نگاه کند، به محتوای نامه بنگرد.

وی در بخشی از این نامه پر درد نوشته است: «در این چند ماهی که در این زندان به سر می‌برم گاهی وقتی افکار و رفتارم را در طول شبانه روز مرور می‌کنم به نتایج عجیبی می‌رسم، احساس من این است که کم کم زندگی‌ام از محتوای انسانی تهی می‌شود و به خلق و خوی حیوانی رجعت می‌کنم! منظورم این است که غریزه ی صیانت نفس و میل به زنده ماندن، کم کم به اصلی ترین محرک و دغدغه ام بدل شده است و گوئی جز زنده ماندن هیچ مساله ی مهمی برایم وجود ندارد!»

ضیاء نبوی از دانشجویان ستاره دار است که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حکم قاضی عباس پیر عباسی به ۱۵ سال زندان در تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد؛ این حکم در دادگاه تجدید نظر به یازده سال زندان در تبعید کاهش یافت.


 


انتقال دو عضو سابق رهبری جامعه بهایی ایران به زندانی در ورامین

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی روز سه شنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه خانم‌ها فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت دو تن از هفت رهبر سابق جامعه بهایی ایران به همراه گروهی دیگر از زنان زندانی از جمله شبنم مددزاده، دبیرسابق سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران، به زندانی در قرچک ورامین منتقل شدند.

زندان قرچک ورامین که همچون زندان کهریزک در حاشیه تهران قرار دارد، با توجه به وضعیت نامناسب و نگهداری زندانیانی با جرایم سنگین از قبیل اعتیاد و توزیع مواد مخدر، سرقت و تخلفات اجتماعی، شرایط سختی را برای زندانیان عقیدتی و سیاسی که به آنجا منتقل می‌شوند فراهم می‌کند.

براساس گزارش‌ها، در زندان قرچک ورامین ازدحام زندانیان بسیار زیاد است و علاوه بر وضعیت نامطلوب بهداشتی، چند صد نفر در یک سوله بدون امکانات بهداشتی مناسب و کافی با یکدیگر بسر می‌برند.

هفت رهبر سابق جامعه بهایی ایران شامل خانم ها فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت، و آقایان جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم، ابتدا در مردادماه سال گذشته و پس از چهار جلسه محاکمه هر یک به ۲۰ سال زندان محکم شدند؛ ولی دادگاه تجدید نظر پس از حذف اتهاماتی چون جاسوسی و همکاری با دولت اسرائیل، این حکم را به ده سال کاهش داده بود.

این هفت نفر که نزدیک به سه سال پیش بازداشت شدند، هنگام دستگیری، عضو گروهی بنام «یاران» بودند که سرپرستی جامعه بهایی در ایران را برعهده داشت.

در همین حال دیان علایی نماینده و سخنگوی جامعه بهائیان در سازمان ملل متحد چندی پیش در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی درباره حکم تجدید نظر دادگاه این هفت رهبر بهایی گفته بود که: «نمایندگان جمهوری اسلامی در پارلمان اروپا خبر کاهش حکم سران سابق بهایی را به صورت کتبی به اعضای پارلمان دادند؛ اما خبری که به تازگی به دست جامعه بهایی رسیده این است که به این هفت نفر و یکی از وکلای‌شان گفته شده که دادستان کل کشور اعلام کرده که حکم دادگاه تجدید نظر درست نیست و ضد شریعت است و به همین دلیل حکم آنها دوباره به تحمل بیست سال حبس تبدیل شده است.»

به گفته دیان علایی در حال حاضر ۷۷ نفر از ایرانیان بهایی فقط به خاطر این که بهایی هستند در زندان هستند.

علایی همچنین در خصوص آزار جامعه بهاییان می‌گوید: «قبرستان‌‌های آنها هنوز تخریب می‌شوند؛ مغازه‌های‌شان از طریق افراد ناشناس خراب می‌شوند و آتش‌شان می‌زنند؛ یا از طریق دولت پلمپ می‌شوند و نمی‌توانند کار کنند. جوانان بهایی هنوز نمی‌توانند دانشگاه بروند و حالا فشار روی کودکان بهایی هم شروع شده است. یعنی وضعیت خیلی سختی است و فشار روی ایرانیان بهایی خیلی خیلی بیشتر از پیش شده است.»

جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس، همواره جامعه بهایی را مورد اذیت و آزار قرار داده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته