-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۶, جمعه

Best of Balatarin for 05/06/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




پس از انتشار بیانیه ی بخشی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس و اعلام رسای آنکه دیگر ایشان به اصلاح حاکمیت موجود، امیدی ندارند، رسانه های سبز در برابر آزمونی ساده اما پر معنا قرار گرفتند، اما موضوع جالب اینجاست که هیچکدام از رسانه های سبز که خود را وارث جنبش آزادی خواهی ایران می دانند، به دلیل مغایرت آن با مقاصد سیاسی شان، دست به خبررسانی در مورد این بیانیه نزدند و برخی نیز آن را مورد سانسور قرار دادند....
با ۱۸۱ امتیاز و ۱۳۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به یک دقیقه نخست این ویدیو که شامل بخشی از سخنان خامنه‌ای در نماز جمعه خرداد ۱۳۸۸ می‌شود، توجه کنید: رهبر کشور خود را در جریان مستقیم امور قلمداد می‌کند وارتباط رییس چمهور با مقوله رمالی را که کنایه است به انتقادات میر حسین موسوی نسبت به احمدی‌نژاد، نفی و تکذیب می‌کند و آنرا دروغ می‌داند، او دقیقا چه می‌گوید؟ «...ما كه در جريان امور هستيم، مي بينيم، مي‌دانيم كه اينها خلاف واقع است، فحاشی كردند، رئيس جمهور را خرافاتی، رمال، از اين نسبت هاي خجالت آور دادند، اخلاق و قانون و انصاف را زير پاگذاشتند...»، و اینک پس از ۲ سال دستگاه اطلاعاتی - امنیتی و تشکیلات قضایی همین رهبر متوجه شده‌اند آنچه که در مورد او از سوی رقبای انتخاباتی ابراز می‌شده، دروغ که نبوده هیچ، کشور نیز با رهنمود‌های رمال‌ها و کف‌بین‌ها اداره می‌شده است: آیا خامنه‌ای براستی واقعیت را نمی‌دانسته ( پس چطور یک نامزد انتخاباتی می‌دانسته، اما شورای نگهبان و دستگاه رهبری و تشکیلات اطلاعات و امنیت خبر نداشته است؟) و یا همانگونه که خود در سخنانش اعتراف به آگاهی از همه چیز می‌کند، از موضوع خبر داشته، و تجاهل می‌کرده که در هردو حالت باید به حال خودمان و کشورمان گریست! چرا که این‌همه کشته، زخمی، زندانی، شکنجه شده، مورد تجاوز قرار گرفته، تبعیدی، اعدامی و ... به خاطر ندانم کاری یک نفر با عنوان فصل‌الخطاب همه چیز که سرنوشت تک تک ما ملت در دست‌های اوست: رهبری خودکامه و خونریز! *** همه ما باید به ۲۲ خرداد پیش رویمان - ۱۳۹۰ - بیندیشیم و ازهم اینک خود را برای برگزاری مراسم سالروز «رای دزدی» حکومت از ملت آماده کنیم. آدرس ویدیوی سخنان علی خامنه‌ای در یوتیوب: http://www.youtube.com/watch?v=wSslswD-w3o
با ۱۵۰ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دوستان گرامي قطعا ۹۹ درصد شما اين ويدئو را نديديد ! تماشاي اين فيلم به غير از مزدوران رژيم همه رو تا شب شارژ ميكنه از ما گفتن ! / (جوانان مملكت با جفت پا ميرن تو صورت بسيجيها ! )
با ۱۳۷ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


خبرگزاري فارس: همزمان با بالا گرفتن شايعات پيرامون اخراج وزير اطلاعات از جلسه ي هيئت دولت، به سراغ ايشان رفتيم و نظرشان را در اين زمينه جويا شديم. حجت الاسلام مصلحي ضمن تكذيب شايعه ي اخراجش از جلسه ي هيئت دولت گفت: «اوايل جلسه بود كه به بنده اطلاع داده شد مادرم وضع حمل كرده است، موضوع را با جناب رئيس جمهور در ميان گذاشتم و ايشان هم بزرگواري فرموده و به بنده اجازه ي مرخصي دادند. تمام موضوع همين بود و مسائلي كه در اين چند روزه منتشر شده تمامن شايعه بوده و بدون شك كار استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جهانخوار است.» خبرگزاري فارس ضمن تبريك قدوم نو رسيده به وزير محترم اطلاعات اميدوار است ايشان كماكان در عرصه ي خدمت به نظام و انقلاب محكم و استوار گام بردارند.
با ۱۳۶ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


"میخواهم بدانم مردان بیماری که یک پیرمرد 71 ساله را با پابند دور تنکابن می گردانند از او چه می خواهند. برای چه از او بازجویی گسترده می کنند. برای اعتراف؟ به چه؟ به بهایی بودن؟ من شک دارم که خیلی سخت باشد تا از وجیه الله و خانواده اش دربیاوریم که بهایی هستند. آیا آنها میخواستند که او راجع به فعالیتهای مخفی اش در روستای صفرآباد حرف بزند؟ راجع به اینکه چطور از سایر کشاورزان و سکنۀ روستا اطلاعات جمع می کند و به خارج میفرستد؟ چرا باید یک پیرمرد 71 ساله را اینطور تحقیر کنند؟... من امشب برای ایران و ایرانیان خیلی غمگینم. اما یک پیام هم برای آقای وجیه الله میرزا گلپور دارم. آقا، شما تحقیر نشده اید. شما به هیچ صورتی خفیف نشده اید، نه به خاطر مذهبت، نه به خاطر عقیده ات، و نه به خاطر اینکه زنجیر به پای در تنکابن راهت برده اند. تو تحقیر نخواهی شد، چون این اعمال وحشیانه نه روی تو و نه روی من هیچگونه تاثیری ندارد. فقط زندانبانان حقیر تو هستند که امروز به خاطر این اعمال حتی کوچکتر و کم اهمیت تر هم شدند. در چشم من، آقای میرزا گلپور، شما قد بلندتر و قوی تر از قبل به نظر می آیید. قطعا همینطور است.
با ۱۳۴ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


منابعی در جامعه بهائیان ایران می گویند که یکی از پیروان این دین در استان مازندران بازداشت و پس از چند بار بازجویی خشن، با پابند در سطح شهر تنکابن گردانده شده است. بستگان و دوستان وجیه الله میرزا گلپور، ۷۱ ساله، به بی بی سی فارسی گفته اند که وی پس از احضار از سوی اداره اطلاعات شهرستان ساری، به تنکابن منتقل شده و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفته است.
با ۱۳۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در ادامه فشار بر بهائیان ایران وجیه الله میرزا گلپور شهروند ۷۱ ساله بهائی، ساکن ساری پس بازجویی با پابند در شهر تنکابن توسط مأموران امنیتی برای تحقیر چرخانده شده است. نوید گلپور برادزاده این شهروند بهایی در مورد چرخاندن وی در شهر به قصد توهین و تحقیر و با زنجیر به خانه حقوق بشر ایران گفت: «خانم ایشان، روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه توانستند با آقای گلپور ملاقات کنند که در این ملاقات وضعیت جسمی ایشان بسیار بد بوده، آقای گلپور به همسرشان گفته که مورد شکنجه شدید جسمی و ضرب و شتم شدید قرار گرفته به طوری که با لگد به پهلوهایش ضربه میزدند و سرشان را به دیوار می‌کوبیدند، علاوه بر این موارد گفته شده...
با ۱۲۳ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


متن اظهارات آقا‌تهرانی به نقل از دكتر احمدی‌نژاد بدین شرح است: پریشب ایشون گفت من صحبتی كردم، وزیر آیا از اختیارات من هست كه بردارم، حتی خوب، به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می‌گذارم، به هر دلیل برمی‌دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه. حضرت آقا باید نظر مبارک خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه‌ای دارم؟ من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست كه باشد، اما نمی‌تونم باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری. گفتم: آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟ گفتند اگر خواستی بده. (آقا) یک زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم. این ضد ولایت فقیه است؟ من(آقا تهرانی) گفتم: نه
با ۱۲۱ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نزد آیت‌الله علی خامنه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد هشدار داد چنانچه بخواهد مقابل رهبر جمهوری اسلامی بایستد «منکوب و حقیر» خواهد شد. آقای صدیقی این سخنان را شامگاه چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) در نخستین شب عزاداری دختر پیامبر اسلام که در حسینیه «امام خمینی» و از سوی خامنه‌ای برگزار شده بود٬ بیان کرده است. امام جمعه موقت تهران بدون آنکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد٬ گفت: «آقای عزیز این مملکت دولت موقت دیده است، بنی‌صدر دیده است، شما که در برابر آن‌ها چیزی نیستید.»
با ۹۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مرتضی آقاتهرانی اخیرا در یک سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان احمدی‌نژاد با رهبری پرداخته است. به گزارش آفتاب به نقل از آینده، این استاد موسسه مصباح كه چند سالی در آمریكا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یكی از چهره‌های حامی احمدی‌نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دوركاری و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیأت وزیران به سخنگوی غیر‌رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است. آقاتهرانی كه به گفته خودش در هفته جاری جلسه 2 ساعت و نیمه‌ای با محمود احمدی‌نژاد داشته است، در یک سخنرانی رسمی كه تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاكرات محمود احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری در این باره خبر داده است. آقاتهرانی با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی‌نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می‌كند رهبر انقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی‌نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد. وی اظهار می‌كند كه احمدی‌نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است. متن اظهارات آقا‌تهرانی به نقل از احمدی‌نژاد بدین شرح است: پریشب ایشون گفت من صحبتی كردم، وزیر آیا از اختیارات من هست كه بردارم، حتی خوب، به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می‌گذارم، به هر دلیل برمی‌دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه. حضرت آقا باید نظر مبارک خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه‌ای دارم؟ من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست كه باشد، اما نمی‌تونم باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری. گفتم: آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟ گفتند اگر خواستی بده. (آقا) یک زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم. این ضد ولایت فقیه است؟ من(آقا تهرانی) گفتم: نه آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنرانی می‌گوید، احمدی‌نژاد چندی پیش به من می‌گفت دوشنبه‌ها كه به دیدار رهبر انقلاب می‌رود، تا نیمه‌شب به وزرا زنگ می‌زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند.
با ۹۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رجانيوز: آيت الله مصباح يزدی‌، مدرس حوزه ی‌علميه قم، امروز در حاشيه ی‌درس خارج خود و در پاسخ به پرسش يكی‌ از طلاب ضمن بر شمردن كمالات بيشمار مقام معظم رهبری‌ افزودند كه ايشان به لحاظ جايگاه والايی‌ كه نزد خداوند دارند، تنها فرد در دنيا هستند كه بدون آزمون وارد بهشت خواهند شد و سوالات شب اول قبر از ايشان پرسيده نخواهد شد.
با ۹۰ امتیاز و ۳۷ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


زندانی است و بیمار قلبی، اما از درون زندان حرفهایش را روی ترازوی حفظ نظام سبک و سنگین نمی کند و میگوید آن چیزی را که باید بگوید. براستی چگونه است که منصور اسانلو و دهها زندانی شجاع، از درون سیاه چالهای جمهوری اسلامی، درحال اعتصاب غذا و دست و پنجه نرم کردن با انواع بیماریها به خارج از زندان پیام میفرستند ولی ............... همراه شو عزیز / همراه شو رفیق / تنها نمان به درد / کاین درد مشترک / هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود / دشوار زندگی هرگز برای ما / بی‌رزم مشترک / آسان نمی‌شود / همراه شو، همراه شو، همراه شو رفیق
با ۸۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گفته نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، پس از مرگ اسامه بن لادن، خامنه ایی بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است. وی خامنه ایی را نگران کننده تر از احمدی نژاد میداند، چرا که او یک فناتیک است که بر کشور ایران حکم میراند.
با ۸۳ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


"ما به خرداد پر حادثه عادت داریم..." نزدیک به 80 روز است که شیخ شجاع و سمبل شرافت وادب ما در حصر هستند و چیزی هم که کاملاً واضح است اینه که تا ما کاری برای این عزیزان انجام ندهیم این اقتدار گرایان دلشان به رحم نخواهد آمد و اینها را آزاد نخواهند کرد. از آنجایی که حضور میر حسین و شیخ مهدی برای پیشبرد اهداف جنبش بسیار حیاتیست باید تمام تلاش خود را برای آزادی این عزیزان به کار ببندیم. از این رو به تمام احزاب و گروه ها پیشنهاد می کننم که با برنامه ریزی دقیق و هدفمند ,یک روز (شاید 22 خرداد) را به عنوان آغاز اعتراضات مردی اعلام کنند. از آنجایی که اعتراض های پراکنده و با فاصله زمانی بالا تنها هزینه برای جنبش در پی خواهد داشت از این رو لازم است که روز و مسیری مشخص تعیین شود و از قبل اعلام شود که اعتراضات تا آزادی رهبران مستمر خواهد ماند. تنها در این صورت است که می توانیم دیکتاتوری رو مجبور به آزادی این عزیزان کنیم. آزادی خواهان باید همتی کرد...
با ۸۳ امتیاز و ۶۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


((برگرفته از كتاب زنان پيغمبر اسلام نوشته حسين عماد زاده)) با زن خودت در اول ماه و نيمه ماه جماع مكن كه ممكن است اولاد توبه مرض جنون وجزام مبتلا گردد! (ادامه کامل مطلب درلینک)
با ۷۶ امتیاز و ۵۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


برای ناصر خان عزیز... چه آبی چه قرمز و چه اصفهان و تبریز و اهواز .../ صدا و سیمای بی شرم اجازه پخش گزارشش را در برنامه ۹۰ نداد
با ۷۵ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


آقاتهرانی كه به گفته خودش در هفته جاری جلسه دو ساعت و نیمه ای با محمود احمدی نژاد داشته است، در یك سخنرانی رسمی كه تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاكرات محمود احمدی نژاد و رهبر انقلاب در این باره خبر داده است. آقاتهرانی با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می كند رهبرانقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد. وی اظهار می كند كه احمدی نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است. متن اظهارات آقا تهرانی به نقل از دكتر احمدی نژاد بدین شرح است: پریشب ایشون گفت من صحبتی كردم، وزیر آیا از اختیارات من هست كه بردارم، حتی خوب،به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می گذارم، به هر دلیل برمی دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه. حضرت آقا باید نظر مبارك خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه ای دارم؟ من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست كه باشد، اما نمی تونم باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری...
با ۷۵ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دیگربان:محمود احمدی‌نژاد حاضر نشد در نخستین شب عزاداری فرزند پیامبر اسلام که همه ساله از سوی علی خامنه‌ای برگزار می‌شود شرکت کند٬ در این مراسم کاظم صدیقی و منصور ارضی حملاتی متوجه احمدی‌نژاد کرده‌اند.این مراسم شامگاه چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) در حسینیه (امام خمینی) در شرایطی با حضور آقای خامنه‌ای و برخی مقام‌های جمهوری اسلامی برگزار شد که رئیس دولت دهم مهم‌ترین غایب آن بود.آیت‌الله کاظم صدیقی که سخنران این مراسم بود در اظهاراتی از مقاومت احمدی‌نژاد در برابر خامنه‌ای انتقاد کرد و گفت: «ما از فردی که در زمان انتخابات گفته می‌شد هیئات و حسینیه‌ها دفا‌تر تبلیغاتی او بوده‌اند و همچنین داعیه ولایی بودن داشته انتظار چنین رفتاری را نداشتیم.»آقای صدیقی افزوده است: «بنده اطلاع دارم، حتی اطرافیان نزدیک آقای احمدی‌نژاد هم از رفتار اخیر او به شدت ناراضی و ناراحت هستند.»منصور ارضی نیز در سخنانی تیم محمود احمدی‌نژاد را منافقانی خواند که در زمان انتخابات با «پرچم ولایت» جلو آمده بودند.اظهارات این روحانی و مداح در مجلسی ایراد شد که رهبر جمهوری اسلامی میزبان آن بود و در این مراسم حضور داشت.رابطه رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت بیش از دو هفته است که به خاطر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات تیره شده است.تیم‌های هر دو طرف در هفته‌های گذشته حملات گسترده‌ای علیه یکدیگر ترتیب داده و دست به افشاگری‌هایی نیز علیه هم زده‌اند.براساس برخی گزارش‌ها سپاه پاسداران با افزایش این تنش‌ها در چند روز گذشته اقدام به بازداشت تعدادی از نزدیکان احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی کرده که این بازداشت‌ها با خشم آنها مواجه شده است.گفته می‌شود احمدی‌نژاد نیز در واکنش به این بازداشت‌ها و زیر پا گذاشته شدن توافقات خود با رهبر جمهوری اسلامی از سوی حامیان وی، روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را از جلسه هیات دولت اخراج کرده است.سایت‌های حامی احمدی‌نژاد گزارش‌ها در خصوص اخراج مصلحی را رد کرده‌اند٬ اما تصاویر منتشر شده از جلسه هیات دولت نشان می‌دهد که مصلحی در این جلسه حضور ندارد.برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که نمایندگان مجلس در واکنش به این اقدام احمدی‌نژاد جلسه‌ ویژه‌ای برای بررسی طرح سئوال از رئیس دولت دهم ترتیب داده‌اند که از جزئیات این جلسه اطلاعی در دست نیست.
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شخص یا عده ای نامعلوم در فیس بوک اقدام به ساختن صفحه ای با عنوان فارس سگ کرده اند که در ان بیشترین توهین ها به تاریخ و اقوام ایرانی شده است جالب است این صفحه حتی به تیم تراکتور سازی و طرفداران آن نیز توهین کرده است . از دوستان خواهش مندم با گزارش کردن این صفحه ان را برای همیشه از فیس بوک پاک کنند / ادرس قیس بوک صفحه : http://www.facebook.com/pages/%C4%B0t-Fars-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B3%DA%AF/204360859604736
با ۷۳ امتیاز و ۱۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عکسی دلخراش از ناصرخان حجازی، اینجا دیگه رنگ معنی نداره، من خودم به عنوان یک پرسپولیسی از خداوند شفای ناصرخان ( هموطن عزیزم ) را تقاضا دارم ، آمین !
با ۷۲ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


بن لادن هستم ، اینجا زیر آب اقیانوس آرام I LOVE PMC
با ۷۰ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


آیت الله خامنه ای، ولی فقیه و رییس جمهور منصوب او جنگ زرگری بر سر وزیر اطلاعات و یک احمق دیگر به نام مشاعی به راه انداخته اند، تا بلکه بتوانند اذهان مردم را از مهمترین اتفاق پیش رو، یعنی سالگرد کودتا، منحرف کنند. بی شک با توجه به سرنگونی بن علی و مبارک، زمینه روحی مناسبی در بین مردم ایران می تواند وجود داشته باشد و البته بیش از همه ، خامنه ای و اطرافیانش ، از آن آگاه هستند. لذا، یادمان باشد که سالگرد کودتای خرداد ماه ، نزدیک است ، باید از هم اکنون به فکر اطلاع رسانی در اینباره باشیم، باشد که شاهد طلوع خورشید آزادی در این کشور مصیبت زده شویم. پی نوشت: من دعوای احمدی نژاد و خامنه ای را بیشتر دعوایی زرگری می دانم، تصور می کنم می خواهند مشاعی را به عنوان مخالف خامنه ای جا بزنند تا از او یک کاندیدا برای انتخابات آینده بسازند. وگرنه می دانیم که احمدی نژاد پدرخوانده ای چون مجتبی خامنه ای دارد و بعید است جرات ابراز وجود اینچنینی داشته باشد.
با ۶۹ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مرتضی آقاتهرانی اخیرا در یک سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان احمدی‌نژاد با آیت اله خامنه ای پرداخته است. مرتضی آقاتهرانی، معلم اخلاق کابینه دولت، اخیرا در یک سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان احمدی‌نژاد با آیت اله خامنه ای پرداخته است. به گزارش وبسایت آینده، آقا تهرانی، نماینده مجلس كه چند سالی در آمریكا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یكی از چهره‌های حامی احمدی‌نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دوركاری و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیأت وزیران به سخنگوی غیر‌رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است. آقاتهرانی كه به گفته خودش در هفته جاری جلسه 2 ساعت و نیمه‌ای با محمود احمدی‌نژاد داشته است، در یک سخنرانی رسمی كه تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاكرات محمود احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی در این باره خبر داده است. آقاتهرانی با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی‌نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می‌كند آیت اله خامنه ای مهلتی تعیین كردند تا احمدی‌نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد. وی اظهار می‌كند كه احمدی‌نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است. متن اظهارات آقا‌تهرانی به نقل از احمدی‌نژاد بدین شرح است: "پریشب ایشون گفت من صحبتی كردم، وزیر آیا از اختیارات من هست كه بردارم، حتی خوب، به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می‌گذارم، به هر دلیل برمی‌دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه. حضرت آقا باید نظر مبارک خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه‌ای دارم؟ من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست كه باشد، اما نمی‌تونم باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری. گفتم: آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟ گفتند اگر خواستی بده. (آقا) یک زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم. این ضد ولایت فقیه است؟ من(آقا تهرانی) گفتم: نه آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنرانی می‌گوید، احمدی‌نژاد چندی پیش به من می‌گفت دوشنبه‌ها كه به دیدار رهبر انقلاب می‌رود، تا نیمه‌شب به وزرا زنگ می‌زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند."
با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


منابعی در جامعه بهائیان ایران می‌گویند یکی از پیروان این آئین در استان مازندران بازداشت و پس از چند بار بازجویی خشن، با پابند در سطح شهر تنکابن گردانده شده است. بستگان و دوستان وجیه‌الله میرزا گلپور، ۷۱ ساله، به بی‌بی‌سی فارسی گفته‌اند که وی پس از احضار از سوی اداره اطلاعات شهرستان ساری، به تنکابن منتقل شده و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفته است. این چندمین مورد بازداشت بهائیان در ساری و سایر شهرهای استان مازندران است که با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه بوده‌اند. وجیه‌الله میرزا گلپور، ساکن روستای صفرآباد از توابع ساری است که به گفته بستگانش به بیماری قلبی مبتلاست و یک هفته پیش از دستگیری، برای معالجه به بیمارستان مراجعه کرده بود. خانواده‌اش می‌گوید هنوز نمی‌دانند وی دقیقا با چه اتهامی رو به روست و ادامه بازداشت او را غیرقانونی توصیف کرده‌اند. وصال محبوبی، طره تقی‌زاده و هوشنگ فنائیان از جمله بهائیانی هستند که طی ماه‌های گذشته در شهرهای ساری و آمل به حبس محکوم شده‌اند.
با ۶۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


وضعیت جسمی فعال کارگری منصور اسالو به حدی به وخامت گرایید که مسئولین زندان ناچار به انتقال او به یکی از بیمارستانها شدند. دلیل انتقال این فعال کارگری ناراحتی حاد قلبی وی می باشد. او در حال حاضر در بیمارستان بستری می باشد. تا به حال چندین بار این فعال کارگری به دلیل فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی و تشدید ناراحتی قلبی اش به بیمارستان منتقل شده است. منصور اسالو آخرین بار به مناسبت روز جهانی کارگر اقدام به انتشار رنج نامه ای نمود و در آن رنجنامه به شرایط و وضعیت حاد جسمی اش و همچنین فشارهای غیر انسانی و قرون وسطایی که علیه او و هم بندیانش روا داشته می شود اشاره کرده بود. بازجویان وزارت اطلاعات با نگه داشتن زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند و عدم درمان جدی آنها سعی در حذف فیزیکی و زجر کش کردن آنها را دارند. آخرین موردی که بازجویان وزارت اطلاعات با روا داشتن درد جانکاه و عدم درمان که نهایتا منجر به زجرکش کردن او بر آمدند زنده یاد محسن دگمه چی بود. در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی مانند ،ماشالله حائری،شیرمحمد رضایی،محمد صدیق کبودوند،کبری بنازاده امیرخیزی،فرح واضحان،عیسی سحر خیز،محمد رونقی ملکی و ده ها زندانی دیگر در چنین شرایطی بسر می برند.
با ۶۲ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آیت الله خمینی يكي از مخالفين آشكار اندیشه های دموکراتیک وآزادیخواهانه ، كه اعتقاد داشت راه سعادت دنیا و آخرت برای بشریت و نيز تنها چیزی که باقی می ماند اسلام است و بر حسب اين عقيده همواره حکومت ملی گرا ،مردم سالار و مبتنی بر قانون یوسف گم گشته ای در کنعان اندیشه های او شده بود ، از سال 1979 با پیروز شدن انقلاب ایران و با به قدرت رسیدن ، توانست اندیشه ها و اهداف بنیاد گرایانه خود را دنبال كرده و با بهره گیری از استبداد سیاسی در دوران حکومت خود، با بدترین نحو ممکن بینش های غیر دینی را سرکوب و محدود كند. آیت الله خمینی نه تنها با استفاده از روحانیون بنیاد گرا نوعی ارتجاع دینی و اندیشه های واپسگرا را در داخل ایران تحمیل و تبليغ نمود بلکه با تكيه بر ایدئولوژی صدور انقلاب ، صدور فتواي قتل سلمان رشدي ، اعزام مامورانی به خارج ازکشور برای ترورمخالفان خود از جمله بختیارو دیگر افرادسیاسی وبا درگير كردن ايران در عملیات های انتحاری و تروريستي ( مثل واقعه ي بيروت در سال 1983 که منجر به كشته شدن 214 تن از تفنگ دار آمریکایی شد و عمليات سال 1996 در عربستان با 16 نفر كشته )جمهوری اسلامی رابه کشوری برای اشاعه رعب وحشت در خارج از کشورمبدل کرد. همچنين خميني و روحانيون وابسته با تاسیس کردن سپاه پاسدران ، توسعه دادن این نیرو در کشورهایی مانند فلسطین و لبنان و شبیه سازی آن در منطقه با بوجود آوردن گروههای حماس و حزب الله و دیگر ارگانهاي معروف ضد یهودی در خاورمیانه ،گامهاي بزرگي براي ترويج تروريسم و گسترش اندیشه های ارتجاعی اسلام گرا و ضد یهودی در منطقه برداشتند. بنابراين گزافه گویی نکردیم اگر بگوييم كه رهبران ایران با شیفتگی به اسلام افراطی و اقدام کردن به هولناکترین جنایتها چه در داخل کشور وچه در خارج از ایران به قهرمانانی برای گروههای افراطی و متعصب بدل شدند، به طوريكه در افغانستان پس از خروج ارتش شوری، افغانها با الهام گیری از رهبران ایران و اندیشه های ضد غربی ، ضداسرائیلی وضد آمریکایی آنها ،طالبان را در منطقه پایه گذاری کردند و در کابل اسامه بن لادن میلیونر سعودی با استفاده از ثروت های هنگفت نفتی خود توانست ...
با ۵۴ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در حالیکه گزارش های رسیده از سوریه حاکی از آن بود که روز گذشته (چهارشنبه چهارم مه) اعتراضات مردمی به شهرهای شمالی آن کشور نیز کشیده شده و فعالان سوری از برگزاریِ تظاهراتِ بزرگی برای روز جمعه (فردا) خبر داده اند، روز پنجشنبه منابع خبری گزارش داده اند که نیروهای نظامی و امنیتی سوریه، برای مقابله با تظاهرات مردمی در شهر سقبا، در حاشیه شهر دمشق، بیش از ۳۰۰ تن را دستگیر کرده و در تلاش هستند تا تمامی تجمع های اعتراضی را سرکوب کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه و تلویزیون الجزیره، در میان دستگیر شدگان شماری روحانی هم به چشم می خورد. همچنین گزارش شده که شماری از دستگیرشدگان در پی ضرب وشتم از سوی نیروهای دولتی، بشدت زخمی شده اند. معترضان تابلوی بزرگی در میدان اصلی شهر نصب کرده و اسم آن را به «میدان شهدا» تغییر داده بودند که نیروهای امنیتی این تابلو را پایین آورده و آن را تخریب کردند. بر اساس این گزارش، بیش از دو هزار نیروی امنیتی از نقاط مختلف کشور در این شهر ظاهر شده و هرکسی که سر راه آن ها بود را بازداشت کرده اند. تظاهرات اخیر پس از این بود، که فعالان سوری گفته بودند از آن جایی که درخواست های آن ها برای اصلاح نظام سرکوب شده، به "انقلاب علیه نظام بشار اسد" ادامه خواهند داد. تداوم اعتراضات در سراسر کشور در حالیکه بشار اسد چند ماه پیش و همزمان با خیزش های مردمی در تونس و مصر و یمن و الجزایر، ادعا کرده بود که کشورش "امن" است و حکومت از "محبوبیت" برخوردار بوده و امکان هرگونه اعتراضی "محال" است، اما گزارش ها حاکی از آن است که اکنون در هشتمین هفته، اعتراضات به شهرهای مختلفِ سوریه، از غرب تا شرق و از جنوب تا شمال کشیده شده است. در همین رابطه، خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که روز چهارشنبه چهارم ماه مه، در شهر حلب بیش از یکهزار دانشجو با راهپیمایی در خیابان ها، خواستار اصلاحات سیاسی گسترده و برخورد با عاملان سرکوب تظاهرات اعتراضی شده اند. بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور کوشیده اند تظاهرکنندگان را متفرق کنند و تعداد نامعلومی هم بازداشت شده اند . همچنین، هزاران تن در شهر قامشلی، در شمال شرق سوریه و نزدیک مرز این کشور با ترکیه، تظاهرات کرده و حمایت خود را از معترضان در نقاط دیگر سوریه ابراز داشته اند. جمعیت این شهر از کردها، عرب ها و مسیحیان آشوری و ارمنی تشکیل یافته و تظاهرات آنان می تواند به نشانه ای دیگر از اشتراک نظر گروه های مختلف قومی سوریه در مورد لزوم تغییرات سیاسی در این کشور تعبیر شود. در حالیکه به نظر می رسد حکومت سوریه با توسل به نیروی نظامی و سرکوب می کوشد هر چه زودتر به تظاهرات اعتراضی خاتمه دهد، گزارش های رسیده از ادامه تظاهرات و گسترش آن به شهرها و روستاهای مختلف حکایت دارد. پیشتر گزارش شده بود که با تشدید برخورد دولت با تظاهرات اعتراضی، طی چند روز اخیر، نیروهای نظامی و امنیتی در شهرهای مختلف سوریه به دستگیری گسترده معترضان روی آورده و چند هزار نفر را بازداشت کرده اند. دولت سوریه به منظور جلوگیری از انتشار اخبار تظاهرات اعتراضی، از ورود خبرنگاران خارجی به آن کشور جلوگیری می کند و خبرهای مربوط به برخورد دولت با معترضان عمدتا توسط شهروندان عادی سوریه در دسترس رسانه های بین المللی قرار می گیرد. تظاهرات اعتراضی در سوریه که با درخواست تظاهرکنندگان برای اصلاحات سیاسی آغاز شد، در پی واکنش خشونت آمیز دولت، که بیش از ششصد کشته و هزاران زخمی و بازداشت برجای گذاشته، به تغییر حکومت گرایش پیدا کرده است. اواخر هفته گذشته، دولت سوریه به منظور پایان دادن به تظاهرات اعتراضی، واحدهای پیاده و زرهی ارتش را به تعدادی از شهرهای این کشور – از جمله درعا- اعزام کرد و گزارش هایی از عملیات خشونت آمیزنظامیان علیه ساکنان این شهرها و حمله به خانه های آنان انتشار یافته است. دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به برخی اصلاحات سیاسی از جمله لغو مقررات وضعیت فوق العاده دست زده اما همچنان برگزاری تظاهرات غیر دولتی را "توطئه خارجی" دانسته و برگزاری آن را ممنوع کرده است. امروز پنجشنبه در گزارشی دیگر، رسانه های دولتی سوریه خبر دادند که خروج تدریجی نیروهای نظامی از شهر درعا در جنوب این کشور آغاز شده و با دستگیری "تروریست ها" ماموریت در این شهر به پایان رسیده است. درعا، کانون مرکزی شروع تظاهرات و اعتراض های مردمی در سوریه بود و از همین شهر بود که موج نارضایتی ها در تمامی کشور سوریه به راه افتاد و از ده روز پیش نیز، حکومت نظامی در شهر درعا برقرار شده و نیروهای امنیتی و تانک های نظامی در این شهر مستقر شده اند. ادامه واکنش های جهانی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، درحالیکه کشورش تحریم های سختی را علیه مقامات سوری (بدلیل سرکوب مردم) اِعمال کرده، روز پنجشنبه در رم و در یک کنفرانس خبری با فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا گفت که هر دو کشور خواهان پایان سرکوب خشونت بار معترضان در سوریه هستند و هر دو هشدار دادند دولت حاکم سوریه به درخواست مردم و حقوق آن ها احترام بگذارد. وزیر خارجه فرانسه به حکومت سوریه هشدار داد ادامه سرکوب معترضان موجبات سرنگونی بشار اسد را در پی خواهد داشت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: از مسئولین سوریه خواسته ایم با مردم خود که خواسته هایی دارند مدارا کنند. در حال حاضر، ایالات متحده تحریم هایی را علیه دولت سوریه و تعدادی از مقامات ارشد آن کشور به اجرا گذاشته و انتظار می رود اتحادیه اروپا نیز به اقدامات مشابهی دست بزند. روز گذشته، ورنر هویر، معاون وزارت خارجه آلمان نیز گفته بود: "ادامه اقدامات سرکوبگرانه دولت سوریه برای اتحادیه اروپا چاره ای باقی نمی گذارد جز اینکه با جدیت طرح اعمال تحریم های هدفمند علیه رژیم آن کشور را دنبال کند." عفو بین الملل، از سازمان های جهانی مدافع حقوق بشر نیز، مجددا با صدور بیانیه ای هشدار داده است که بسیاری از بازداشت شدگان شکنجه شده اند. گفتنی است طی روزهای اخیر، دولت سوریه طی ضرب الاجلی تهدیدآمیز، از مخالفان و معترضان خواسته بود تا خود را به نهادهای امنیتی معرفی کنند. طی اعتراضات چند هفته اخیر، بالغ بر ۶۰٧ نفر کشته و هزاران تن دستگیر و روانه بازداشتگاه شده اند. مقامات رسمی جمهوری اسلامی، کماکان از پرداختن به وقایع سوریه خودداری کرده و آنرا "توطئه" ارزیابی می کنند. فعالان سوری اعلام کرده اند که فردا جمعه ششم ماه مه، در تمام نقاط کشور به تظاهرات اعتراضی علیه حکومت دست خواهند زد و تا رسیدن به مطالبات خود سکوت نمی کنند.
با ۵۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در پی به وخامت گراییدن وضعیت جسمی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شد. وضعیت جسمی فعال کارگری منصور اسالو به حدی به وخامت گرایید که مسئولین زندان ناچار به انتقال او به یکی از بیمارستانها شدند. دلیل انتقال این فعال کارگری ناراحتی حاد قلبی وی می باشد. او در حال حاضر در بیمارستان بستری می باشد. تا به حال چندین بار این فعال کارگری به دلیل فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی و تشدید ناراحتی قلبی اش به بیمارستان منتقل شده است. منصور اسالو آخرین بار به مناسبت روز جهانی کارگر اقدام به انتشار رنج نامه ای نمود و در آن رنجنامه به شرایط و وضعیت حاد جسمی اش و همچنین فشارهای غیر انسانی و قرون وسطایی که علیه او و هم بندیانش روا داشته می شود اشاره کرده بود.
با ۴۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کمپین حمایت از حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس زندانی و زندانیان سیاسی بیمار از سوی جمعی از فعالین حقوق بشر و فعالین دانشجویی آغاز به کار کرد.پایه‌گذران این کمپین «توجه به وضعیت حسین رونقی ملکی و دیگر زندانیان بیمار» را از جمله دلائل تشکیل این کمپین ذکر کرده و خواهان توجه همه‌های نهادی ذی‌صلاح به وضعیت این زندانیان شده‌اند. متن کامل این بیانیه که در تارنمای این کمپین منتشر شده بدین شرح است: حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس ۲۵ ساله‌ای است که با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به وبلاگ‌نویسی می‌پرداخت، وی همچنین در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت وبلاگ و عبور از فیلترینگ تخصص داشته و در زمینه مبارزه با سانسور در فضای سایبری ایران تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است. این فعال حقوق بشر آذری زبان، زاده شهر تبریز در ایران است. رونقی همچنین عضو گروهی به نام ایران پراکسی بود که در زمینه عبور مبارزه با سانسور در فضای مجازی به کاربران ایرانی کمک می‌کرد. حسین رونقی در تاریخ ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۸ در منزل پدری‌اش در شهر ملکان تبریز همراه برادرش بازداشت و یک روز بعد از آن به بند ۲ الف سپاه در زندان اوین منتقل شد. موارد نقض حقوق حسین رونقی در پروسه‌ی بازداشت و دادرسی از حد شمارش خارج از است: نگهداری طولانی مدت در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف،‌ بازجویی‌های طاقت‌فرسا همراه با فشارهای روحی و جسمی، بازداشت یک ماهه‌ی برادر برای فشار بر این وبلاگ‌نویس، عدم امکان ملاقات با خانواده و وکیل برای مدت‌های طولانی، تاخیر در درمان وی که منجر به خطر افتادن سلامت جانی وی شد، صدور حکم ۱۵ سال زندان به خواست نهادهای امنیتی و تأیید آن در دادگاه تجدیدنظر، فشار و تهدید و ارعاب مادر و پدر این زندانی، نوشتن اتهام و تهمت به وی در روزنامه‌ی کیهان قبل از هرگونه محاکمه و… از جمله موارد نقض پی در پی حقوق فردی است که تمام توانش را برای مبارزه با سانسور در فضای سایبری به کار گرفته بود. در این روزها حسین رونقی ملکی بعد از تأخیر چند ماهه و در حالی که نیاز مبرم به درمان فوری داشت، در بیمارستان به سر می‌برد. رونقی مانند بسیاری از دیگر زندانیان سیاسی در ایران از حقوق ابتدایی خویش حتا برای رسیدگی پزشکی محروم بوده است. مسأله‌ای که دیگر زندانیان سیاسی از جمله منصور اسانلو، هاشم خواستار، محسن صفایی فراهانی، مهدی محمودیان، زهرا جباری، فرح واضحان، فاطمه رهنما، ابوالفضل عابدینی نصر، حامد روحی‌نژاد، هادی عابدباخدا، محمد سیف‌زاده و… با آن در حال حاضر درگیر بوده و سلامتی‌شان در معرض خطر قرار گرفته است. حسین رونقی ملکی اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت ۱۵ ساله‌ای است که سزاوارش نیست، که زندان سزاوار هیچ‌کس نیست. او به اتهام‌های «عضویت در شکبه ایران پراکسی، توهین به رهبری و رئیس جمهوری از طریق وبلاگ‌نویسی» این حکم را دریافت کرده است. ما جمعی از فعالان دانشجویی، زنان و حقوق بشر و وبلاگ‌نویسان گردهم جمع شده‌ایم با توجه به وضعیت حسین رونقی ملکی و دیگر زندانیان بیمار، با تشکیل کمپینی در حمایت از آن‌ها، توجه دولتمردان دنیا و نهادهای حقوق بشری را به شرایط ویژه آن‌ها، جلب کنیم. ما بر این باوریم که جای حسین رونقی ملکی در زندان نیست و حکم صادر شده علیه او نهایت بی‌قانونی است، بر این باور عدم رعایت حقوق انسانی حسین رونقی و دیگر زندانیانی که با بیماری در زندان سپری می‌کنند را ظلمی مضاعف می‌دانیم و خواستار آزادی یکایک آن‌ها هستیم. این کمپین با حمایت همه جانبه از حسین رونقی آغاز به کار کرده و تلاش می‌کند در ادامه از حقوق زندانیانی که سلامت آن‌ها در زندان در خطر قرار دارد دفاع کند.
با ۴۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چاره‌ای نداریم به جز اینکه تکاپویی کنیم و دستهای دیگر را بیابیم و کار نیمه کاره را تمام کنیم - درس اول: غلبه بر ترس: با دلی خونین به استقبال اول "ماه می‌" میروم، نمی‌خواستم حرف بزنم و یا بنویسم، شاید از روی ترس، شاید به خاطر اشتیاقی که خانواده‌ام برای دیدن و بودن با من دارند و البته تاوان حرف زدن در زندان سنگین است، همانطور که وقتی به شرایط بد و غیر انسانی و نداری زندانیان در سال گذشته اعتراض کرده و با مسئولین زندان و دادستانی گفتگو کردم، یک سال زندان به حکم قبلی‌ام در کمال بی‌رحمی اضافه شد . درس دوم: انسان ماندن درعین حفظ شرافت: آخر من هم آدم هستم با تمام نقطه ضعف‌های انسانی، آزاد شدن و با خانواده بودن را دوست دارم، مثل همه انسان‌های با شعور و با احساس. همسر، فرزندان، مادرم و باقی افراد خانواده و فامیل می‌خواهند که هر طوری هست کاری کنم که در عین حفظ شرافتم هر چه سریعتر آزاد شوم تا به جراحی قلب بپردازم درس سوم : گذشتن از خود به خاطر رنج مردم و یاران: من هم همین را دلم می‌خواهد ولی چه کنم وقتی با خیل درد و رنجهایی که دیگران می‌کشند و در جلوی چشمانم چون شمع می‌سوزند و آب می‌شوند روبه رو می‌شوم، مثل محسن دکمه چی که بیرحمانه به دار ستمگری سپرده شد و همینطور مثل علی آقا صارمی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان، علی حیدریان و دیگران، و یا ده‌ها و صد‌ها نفر دیگری که به دلیل بیکاری و فقر و نداری و کم فرهنگی و کم سوادی اسیر و دربند می‌شوند و ناخواسته به فساد و تباهی و جرم و جنایت کشیده می‌شوند، آنانی که روزی از بطن مادر بیگناه و پاک پا به این دنیای ناسازگار گذاشته‌اند درس چهارم: گسترش دانائی و درک ژرفای سیستم مهلک ضد بشر: طی چند سالی که در زندان‌ها و بند‌های مختلف گذرانده‌ام چه فساد و تباهی، رنج و خشونت و جنایتی که دیده و شنیده‌ام، دامنه رنج کشیدنم و دانایی‌ام در درک ژرفای مهلک سیستمی ناهمگون بر گستره جان آدمیان گسترشی شگفت یافت، آنقدر که سکوت و سکون در برابر آن، ظلم به حقوق بشر است درس پنجم: دردمند بودن و بی تفاوت نبودن در مقابل ظلم: دردی عمیق و جانکاه در جانم می‌افکنند که هم چون آتش مرا هر لحظه می‌سوزاند و خاکستر می‌کند و دوباره می‌سوزاند و خاکس‌تر می‌کند، گویا که در دور‌ترین جاهای جهنم بسر می‌بریم؛ جهنمی که به قدر یک تاریخ پر ستم سیاه است درس ششم: توفان خشم و عدم تسلیم در برابر ظلم: با سخن گفتن از آتش و دود و جهنم که در بیرون و درون وجودم در هر سو شعله می‌افکند به استقبال روزی کارگر میروم، با دیده خونبار و دلی دردمند شده از آمال و آرزوهایی که بر باد رفته است و طوفان خشم جایگزین آن شده است. دلم می‌خواست این روز اول ماه می‌(۱۱ اردی بهشت) به روز خشم هم میهنان و همکارانم تبدیل شود، به روز خشم همه مزد بگیران ایران درس هفتم: لزوم پیوند با جنبش زحمتکشان و توجه به وضعیت محرومان: با نگاهی به اوضاع، درد دل‌هایم را به روی این سپیدی کاغذ می‌ریزم، هر روز که می‌گذرد شرایط اقتصادی بیشتر بر ما فشار می‌آورد، تا قبل از نوروز شانه تخم مرغ را از فروشگاه زندان ۱۷۰۰ تومان می‌خریدیم، که به یکباره قیمت آن به ۵۷۰۰ تومان افزایش یافت و حالا فروشنده از قیمت ۶۰۰۰ تومان سخن می‌گوید. این نمونهٔ ست از بالا رفتن قیمت تمام اقلام خوراکی، که ما مردم مصرف می‌کنیم. متوقف شدن کار بسیاری از واحد‌های تولیدی به دلیل عدم توان تنظیم کردن هزینه‌های تولید یا قیمت فروش یا ادامه کار با حدود ۳۰ یا۲۰% توان تولید که نتیجه‌اش بیکار شدن یا کم کار شدن صد‌ها هزار کارگر است، افزایش ناگهانی قیمت گاز و بنزین، گازوئیل و دیگر سوخت‌ها و مواد پتروشیمی که فریاد خانواده‌ها و تولید گران یا رانندگان اتوبوس، کامیون داران، صاحبان تریلر و دیگر وسائل نقلیه را در آورده است. افزایش اجاره خانه‌ها و رشد قیمت کهکشانی گاز مصرفی خانواده‌ها که توان پرداخت پول گاز اعلام شده در قبض‌ها را ندارند درس هشتم: توجه و اهمیت دادن به اکسیونهای اقتصادی(تحریم قبض گاز): بازتاب این اخبار و فریاد اعتراض ملی به درون مجلس آقایان کشیده شد و برخی از نمایندگان مجلس توضیحات نمایندگان دولت را نپذیرفته و دست به تشکیل کمیته‌ای برای تجدید نظر در قیمت گاز زدند، قبل از آن هم اعلام کرده بودند که مردم طی سه ماه و بصورت قسطی بهای قبض‌ها را بپردازند، پس نتیجه می‌گیریم قبض بعدی هم که می‌آید تاریخ آخرین تصفیه حسابش به شش ماه بعد می‌رسد و قبض سوم به نه ماه بعد و همین طور سه ماه سه ماه پرداخت‌ها عقب می‌افتد. یعنی عملا مردم که نمی‌توانند پولی بپردازند چیزی نمی‌پردازند، چون با دستمزد کم و هزینه بالا عملا پولی ندارند که بپردازند. مشخص نیست در مقابل میلیون‌ها نفر که نمی‌توانندچنین مبلغی را بپردازند چکار می‌خواهند بکنند درس نهم: ایجاد تشکلهای کارگری و مردمی و آمادگی برای اعتصابات و تحریم ها ی آینده: بار‌ها و بار‌ها پای صحبت آن‌ها نشسته‌ام، آن‌ها نا‌امید، بیکار، بی‌هدف و بی‌آینده‌‌ رها شده‌اند. حالا در آستانه اول ماه می‌، روز جهانی کارگر چه دارم که بگویم جز بیان همین دردهای که می‌بینیم و توکل به تشکل یابی کارگران شاغل و پیدا کردن راه اتحاد آن‌ها و کارگران بیکار و خانواده‌هایشان با سایر طبقات اجتماعی در اعتراض یه وضعیت موجود و برپایی اعتصابات و تحریم‌ها و حاضر شدن در اعتراضاتی که در پیش رو است درس دهم:باورکردن نیروی جنبش سبز و زحمتکشان و امید نداشتن به اختلافات داخلی حاکمان: روشن است در شرایط حاضر ما مزد بگیران و بیکاران که به جز نیروی کار و استعداد خود چیزی برای عرضه کردن و در جهت تامین مایحتاج گذران عمر خود و خانواده‌هایمان نداریم و سازندگان واقعی جامعه هستیم چیزی از دعوای اقایان در داخل حکومت گیرمان نمی‌‌اید، آیا یارانه‌هایی که این چند ماه به ما داده‌اند در مقابل این گرانی وحشتناک توانست کاری برای ما بکند؟ راستی هنوز قبض‌های آب و برق و تلفن نیامده است، بعید نیست طوری بشود که نان خالی هم دست ما نرسد. تا به انجا نرسیده با سایر اقشار گرفتار و ناراضی جامعه باید به هم پیوندیم و در جهت رسیدن به آرزو‌ها و نیازهای خود تلاش کنیم. بدون باور به خود و بدون شجاعت، بدون کوشش برای کسب آگاهی و بدون همراهی عملی به جایی نمی‌رسیم و در همین وضع نابسامان فعلی و بد‌تر از آن دست و پا خواهیم زد. آینده فرزندانمان چه می‌شود هر روز بلای تازه‌ای بر سرمان خواهد آمد برای تامین زندگی خود و خانواده‌هایمان برای بهره برداری از شادیهای زندگیمان باید که بجنبیم، برای داشتن یک جامعه متعادل اجتماعی و بهره‌مندی مردم از حداقل‌های انسانی و طبیعی، چاره‌ای نداریم به جز اینکه تکاپویی کنیم و دستهای دیگر را بیابیم و کار نیمه کاره را تمام کنیم. درس یازدهم: لزوم اقدامات واقعی و همراهی با یکدیگر و دور شدن از حرافی و بی عملی: همراه شو عزیز / همراه شو رفیق / تنها نمان به درد / کاین درد مشترک / هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود/ دشوار زندگی هرگز برای ما/. بی‌رزم مشترک / آسان نمی‌شود / همراه شو، همراه شو، همراه شو رفیق اول ماه مه روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) در همه جا، با همگان، در کوی و خیابان، در پارک‌ها، در سر هر می‌دان، در کارخانه‌ها، مترو‌ها، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، از خودمان یادی کنیم، کاری کنیم کارستان. منصور اسانلو هشتم اردی بهشت ۹۰ – سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج
با ۴۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته