-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۶, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 05/06/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: مادر مهدی محمودیان طی نامه ای دیگر خطاب به دادستان تهران، ضمن شرح گوشه هایی از رنج ها و تالمات وارده بر پسرِ روزنامه نگارش در زندان و آنچه بر خود طی ماههای بعد از انتخابات و بازداشتِ فرزندش گذشته، خطاب به این مقام قضایی خاطرنشان کرد “آقای دادستان یادتان نرود که اگر امروز هم پاسخگو نباشید فردای قیامت دیگر نمی توانید اظهار بی اطلاعی و ندامت کنید پس تا وقت دارید کاری کنید که آنروز در بارگاه الهی سرافکنده و شرمسار اعمال خود نباشید.”

به گزارش رسیده به جرس، فاطمه الوندی در نامه خود به عباس جعفری دولت آبادی، به دادستان تهران که چند روز پیش آنرا انتشار و ارسال کرده، مواردی دوازده گانه را خاطرنشان کرده و گفته است:

جناب آقای جعفری دولت آبادی-دادستان تهران

به حکم ادب به شما سلام می کنم گرچه شما بر خلاف ادب،اخلاق و قانون دیگر نامه های مرا دریافت نمی کنید و من مهم مجبور شدم این مرتبه نامه ام را برایتان پست کنم و چون خواستم بهانه ای نداشته باشید و بعدا بگویید نامه ات را ندیدم این نامه را به سایتها دادم تا از این طریق نیز اخبارش به شما برسد.

جناب دادستان در این دوسال اخیر در شب عید حتما فرزندانتان در کنارتان بودند و هنگام تحویل سال فرصت کردند شما را در آغوش بگیرند و بر سر رویتان بوسه بزنند و از شما عیدی بگیرند. حالا از شما میپرسم آیا در آن لحظات به عنوان یک مسئول و یا حتی به عنوان یک انسان به یاد فرزندان کوچک زندانیان سیاسی که چندین سال نو را بدون پدر و بوسیدن و عیدی گرفتن از او تحویل کرده اند،بوده اید؟آقای دادستان آیا میدانید فرزندم مهدی یکی از این زندانیهایی است که دو سال است عید در کنار تنها دختر خردسالش نبوده و نوه ام زینب دوسال است که نتوانسته سال نو بر صورت پدر بوسه بزند و از او عیدی بگیرد؟

آقای دادستان در نامه های قبلی سوالاتی در رابطه با فرزندم مهدی، مطرح نمودم که هیچ جوابی نگرفتم و اینک سوالات دیگری از شما میپرسم شاید به حکم عقل و شرع و اخلاق پاسخم را داده و به مشکلات فرزندم رسیدگی نمایید!

۱-در اواخر بهمن ماه سال ۸۹ شما قول دادید در عید نوروز به فرزندم مرخصی دهید تا پس از نزدیک به دو سال عید در کنار دختر خردسالش باشد،اما این وعده تان عملی نشد و به عهدتان وفا نکردید.البته همان موقع همکاران شما که در دفترتان کار میکنند گفتند که به خواسته تان ترتیب اثری داده نخواهد شد ولی من فکر میکردم به حکم مسلمانی به عهدتان وفا خواهید کرد که نکردید.آیا میشود علت عمل نکردن به قولتان را بدانم؟

۲-آقای دادستان چندین ماه است که فرزند من و تمامی هم بندیهای او از تماس تلفنی با خانواده هایشان محرومند،علت چیست؟

۳-چرا شما جلسه ای نمی گذارید و حرفهای ما را نمی شنوید آیا خدای ناکرده با این کار قصد سوق دادن ما بسمت رسانه های بیگانه را ندارید؟

۴-چرا خلافکاران و فروشندگان مواد مخدر و اوباش در زندان از امکانات قانونی برخوردارند –که البته باید برخوردار باشند- اما فرزند من و امثال ایشان از چنین امکاناتی برخوردار نیستند؟ در این زمینه مطلبی که فرزندم برایم نقل کرده برایتان مینویسم. امیدوارم گوشی شنوا و وجدانی بیدار داشته باشید و درباره آن فکر کنید. “روزی در زندان رجایی شهر یک زندانی به مهدی مراجعه میکند و میپرسد مگر شما ها چه کردید که اینقدر خطرناکید که به ما میگویند نباید به شما نزدیک شویم؟ مهدی از او سوال میکند جرم شما چیست؟ او در پاسخ میگوید:۵۰ کیلو شیشه داشته ام و دوبار به اعدام محکوم شده ام” حالا من از شما میپرسم مگر جرم فرزندم چیست که چنین افرادی را هم از نزدیک شدن به او می ترسانید؟

۵-آقای افضلی که ظاهرا رئیس دفتر شماست در حضور خودم نامه ای که وکیل مهدی برای شما نوشته بود را به دستگاه خردکن ریخت و گفت برو به وکیلش بگو نامه معدوم شد.بنظر شما دلیل این کار آقای افضلی چیست؟آیا شما دستور اینگونه برخوردها را داده اید؟

۶-آقای دادستان در ماههای اخیر دستگاههایی را بمنظور ردیابی و کشف موبایل در سالنی که زندانیان سیاسی را نگهداری میکنند نصب کرده اند که باعث سرگیجه،سردرد و حالت تهوع زندانیها شده است اما صدای اعتراض آنها به هیچ جایی نمیرسد و حاضر نیستند که این دستگاهها را بردارند.مطمئنم که حضرت علی را میشناسید،آیا میدانید ایشان دستور دادند با زندانی اگرچه محکوم به اعدام است خوشرفتاری شود.پس علت این همه بد رفتاری مسئولین زندان با فرزندان ما که اسیر دست شما هستند چیست؟

۷-از کودکی به ما آموخته اند که دروغگو دشمن خداست.اما پیش از عید شنیدم که یکی از مسئولین سازمان زندانها اعلام کرد که در زندانهای ایران هیچ زندانی ای که دو عید را بدون مرخصی گذرانده باشد نداریم و بعد از آن یکی از نماینده های مجلس هم چنین جمله ای را تکرار کرد.در حالیکه هم شما،هم آنها و هم همه ملت میدانند که نه تنها فرزند من بلکه بسیاری دیگر از زندانیان سیاسی،صنفی،حقوق بشری و عقیدتی برخی حتی بیش از دو سال است که به مرخصی نیامده اند.با این وصف آیا چیزی تغییر کرده که ما بی خبریم و یا دیگر دروغگو دشمن خدا نیست؟شاید هم آقایان از زندانهای کشور اخبار درست ندارند که اگر اینطور است آدرس خانه ما را به آنها بدهید تا راهنماییشان کنیم.

۸-آقای دادستان،میگویند براساس آیین نامه سازمان زندانها مسئولیت حفظ سلامتی زندانی با سازمان زندانها و سایر نهادهای مربوطه است .سوال من از شما این است آیا شما از این قوانین اطلاع دارید یا نه؟اگر اطلاع دارید پس چرا دربرابر عدم رعایت این قانون سکوت میکنید آیا سکوت شما نشانه تایید این قانون شکنی و بی توجهی به سلامت فرزندان ما و کلیه کسانی که زندانی شما هستند نیست؟

۹-برای صدمین بار در خصوص سلامتی فرزندم نزد شما اعلام خطر میکنم و میگویم حفظ سلامتی او با شماست،چرا لااقل با مرخصی او موافقت نمیکنید تا خودم فرزندم را درمان کنم؟

۱۰-چندی پیش که به دفتر شما مراجعه کردم مادری را دیدم که میگفت “فرزندم به اعدام محکوم شده و حالا قاضی پرونده به من گفته حلالم کن در آن شرایط جو گیر شده بودم حکم فرزندت اعدام نیست و حداکثر ۳ الی ۴ سال زندان است اما دیگر کاری از دستم ساخته نیست.البته خوشبختانه این پرونده در دیوان مانده و هنوز حکم اجرا نشده است.” آقای دادستان نکند قضات در صدور حکم فرزند من و سایر زندانیهای سیاسی نیز تحت تاثیر شرایط آن روزها به قول این آقای قاضی جو گیر شده باشند و احکام ناحق صادر کرده باشند؟

۱۱-روز پنجشنبه ۳۱ فروردین اعلام کرده اید تا آنجا که من اطلاع دارم اعتصاب غذایی در کار نبوده و این اخبار نادرست است.آقای دادستان اگر منظورتان زندان رجایی شهر بوده است باید بگویم اطلاعاتی که به شما داده اند نادرست است و ظاهرا شما را در بی خبری نگه میدارند.البته این ندانستن از بار مسئولیت شما چیزی کم نمیکند چون باز هم قصور از خودتان است. اما اگر میدانستید و دروغ گفته اید که دیگر شما می مانید حدیث دروغگو دشمن خداست.

۱۲-آقای دادستان بار دیگر توجه شما را به اصل ۳۸ قانون اساسی که هرگونه شکنجه را برای گرفتن اعتراف ممنوع و عاملین این کار را مجرم و مستحق مجازات اعلام میکند جلب میکنم و از شما میپرسم آیا از زمانی که مسئولیت برعهده گرفته اید در زندانهای شما هیچ شکنجه ای برای گرفتن اعتراف صورت نگرفته است؟ اگر این اتفاق افتاده که خوب می دانید افتاده است (طبق قانون زندان انفرادی مصداق بارز شکنجه است) تا کنون چند عامل شکنجه و متخلف را مجازات کرده اید؟

آقای دادستان یادتان نرود که اگر امروز هم پاسخگو نباشید فردای قیامت دیگر نمی توانید اظهار بی اطلاعی و ندامت کنید پس تا وقت دارید کاری کنید که آنروز در بارگاه الهی سرافکنده و شرمسار اعمال خود نباشید.

فاطمه الوندی : مادر روزنامه نگار زندانی مهدی محمودیان


 


ندای سبز آزادی: با موافقت مراجع قضایی محمد نوری زاد به مرخصی آمد.

به گزارش تحول سبز، محمد نوری زاد با موافقت مراجع قضایی و پس از گذشت بیش از دوماه از اعتصاب غذای مجدد خود در زندان به مرخصی آمد. وی که بیش از این در ایام نوروز به مرخصی آمده بود و در پی دیداری که برخی مسئولان با ایشان داشتند به زندان فراخوانده شده بود.

محمد نوری زاد، نویسنده و فیلمساز که بعد از انتخابات ریاست جمهوری و پس از نوشتن چندین نامه به آقای خامنه ای همواره در بازداشت و تحت بازجویی و برخوردهای نامناسب از سوی بازجویان خود قرار داشته، چندی پیش طی نامه ای اعلام داشته بود که تا محقق نشده خواسته های قانونی اش مجددا دست به اعتصاب غذا خواهد زد.


 


ندای سبز آزادی: با مصوبه جدید مجلس، افزایش حقوق و مزایای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری براساس افزایش ضریب قانونی خواهد بود نه رشد تورم.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در حالی این مصوبه را امروز گذراندند که تا پیش از این در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۰، دو بار مصوب کرده بودند که افزایش نرخ حقوق کارکنان دولت باید متناسب با نرخ تورم باشد. به همین دلیل هم نمایندگان با تغییر دوباره در آن مخالف بودند.

اما ان قلت​های دولت برای این مصوبه که تاکیدی دوباره بر قانون مدیریت خدمات کشوری بود و همچنین کسری بودجه ۹۰، مانع از تحقق اجرای این مصوبه بود. بنابراین کمیسیون تلفیق برخلاف آیین​نامه داخلی مجلس، بار دیگر به این بند که مراعا هم نمانده بود،ورود یافت و آن را اصلاح کرد. اصلاحیه​ای که رئیس​مجلس آن را برای پرهیز از کسری بودجه و توکلی هم ان را «مصلحت سنجی» خواند.

نهایتا نمایندگان ناگزیر به رای به مصوبه تلفیق شدند که بر اساس آن، حقوق و مزایای کلیه مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به متوسط آن در سال ۱۳۸۹ فقط در قالب افزایش ضریب قانونی با رعایت قانون پنجم توسعه تعیین می شود.

به موجب این مصوبه مجلس، مقرر شد در سال ۱۳۹۰ حقوق و مزایای کلیه مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به متوسط حقوق ومزایای دریافتی در سال ۱۳۸۹ فقط در قالب افزایش ضریب قانونی با رعایت قانون پنجم توسعه تعیین می شود و هرگونه تبعیض بین مشمولین قانون یاد شده در قالب تصویب ضرایب ریالی متفاوت یا افزایش امتیازات شغل وشاغل و فوق العاده به استثنای افزایش ناشی از ارتقای شغلی اعم از ارتقای پس سازمانی یا تحصیلات و فوق العاده خاص کارکنان شرکت های دولتی ممنوع است.


 


ندای سبز آزادی: مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) ظهر چهارشنبه با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی دانشگاهی و روحانیون از قم، قزوین و کرج در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم در سخنانی با اشاره به مسائل خارجی و داخلی، وحدت را مهمترین نیاز جامعه در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: نغمه‌های وحدت‌شکن و هر سخنی که موجب تفرقه و جدایی شود، مذموم است و باید از آن پرهیز شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به کلیه نیروهای سیاسی جامعه به همدلی، تأکید کرد: رد و طرد یکدیگر می‌تواند رخنه‌ای جهت نفوذ دشمنان اسلام و ایران باشد که همواره مترصد فرصت بوده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مظلومیت شیعه در تاریخ، تأکید کرد: مهمترین نشانه این مظلومیت امروز در بحرین قابل مشاهده است.

ایشان افزود: در حالی که کلیه قیام‌های مردمی در کشورهای منطقه با پشتیبانی برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی همراه است، مردم بحرین از این حمایت‌ها بی‌بهره‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، قیام‌های مردمی در برخی کشورها را ناشی از رشد آگاهی و بیداری عمومی ملت‌های جهان عنوان کرد و گفت: ابزارهای مدرن اطلاع‌رسانی و شکسته شدن دیوار سانسور و همچنین توجه به علم و آگاهی میان عامه مردم، جایی برای حکومت‌های استکباری و استبدادی در آینده نخواهد گذاشت، هرچند این مسیر طولانی و پرمخاطره است.

ایشان افزود: با توجه به تجربه انقلاب اسلامی در ایران، پس از پیروزی انقلاب مرحله استقرار سخت‌تر از دوران مبارزه است و ما این دوره را با مدیریت صحیح امام راحل توانستیم به خوبی طی نماییم، هرچند هزینه سنگینی برای آن پرداختیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: حمایت و پشتیبانی مردم از انقلاب را در کنار مدیریت امام از مهمترین دلایل موفقیت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: حفظ این نظام با توجه به اهداف والایی که دارد و همچنین هزینه‌ای که مردم برای پیروزی آن پرداخت کرده‌اند، مهمترین موضوع است که هیچ‌کس نباید از آن غفلت کند.

ایشان همچنین با اشاره به مصیبت‌هایی که بر اهل بیت رسول‌الله وارد شد، تأکید کرد: تاریخ اسلام نکات بسیاری برای آگاهی و عبرت دارد که با تدبر و تعقل در آن می‌توان نظام اسلامی را در مقابل خطرات بیمه کرد.

در ابتدای این مراسم که با مداحی و ذکر مصیبت همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری در سخنانی به تشریح مناقب و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) پرداختند.


 


ندای سبز آزادی: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در بیانیه ای ضمن بزرگداشت روز معلم با یادآوری حضور زهرا رهنورد در جلسه قرآن هفتگی خود، و فاطمه کروبی در کنار خانواده ها، گفته اند که اکنون ماهها از حبس و زندان خانگی استاد عزیزمان خانم دکتر زهرا رهنورد می گذرد و ما شاگردان کوچک این معلم بزرگ قرآن، هر هفته با امید به رهایی ایشان و دیگر عزیزان آزادۀ در بند به خصوص مهندس موسوی عزیز، شیخ جسور کروبی و بانوی گرانقدر فاطمه کروبی، آیات نوید بخش الهی را قرائت نموده و جان های خسته از جور و جفا را روحی تازه می بخشیم.

به گزارش کلمه متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

اکنون ماهها از حبس و زندان خانگی استاد عزیزمان خانم دکتر زهرا رهنورد می گذرد و ما شاگردان کوچک این معلم بزرگ قرآن، هر هفته با امید به رهایی ایشان و دیگر عزیزان آزادۀ در بند به خصوص مهندس موسوی عزیز، شیخ جسور کروبی و بانوی گرانقدر فاطمه کروبی، آیات نوید بخش الهی را قرائت نموده و جان های خسته از جور و جفا را روحی تازه می بخشیم.

جلسه قرآن این هفته را که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم، معنویتی مضاعف یافت به یاد معلمانی برگزار کردیم که حاضر نشدند عزت و شرافت خود را به بهای اندک دنیائی بفروشند و با پایبندی بر تعهد انبیاء گونه، رنج زندان و فشار و شکنجه را بر خود هموار نمودند و با تحمل سختی های فراوان و محرومیت خود و خانواده هایشان از حقوق مسلم شهروندی، یاد و خاطره شان در زمره قهرمانان و تاریخ سازان اسطوره ای، جاودان گشت.

ما خانواده های زندانیان سیاسی ضمن بزرگداشت یاد معلم عزیز، شهید مطهری، خواستار آزادی هرچه سریع تر همه زندانیان بی گناه جریانات پس از خرداد سال ۸۸ بوده بویژه در این ایام که به نام مقدس معلم مزین گشته است، انتظار داریم ارج گذاری واقعی این قشر دلسوز و زحمتکش جامعه را شاهد باشیم.


 


ندای سبز آزادی: سید محمد خاتمی در پیامی تولد فخرالسادات محتشمی پورهمسر سید مصطفی تاج زاده را به وی تبریک گفت. خاتمی در این پیام خطاب به وی آورده است: ” خدا را سپاسگزاریم وسپاس گزارید که شما نمونه انسان بیدار و دردآشنا ودلیر و باایمانید که شعور و مسئولیت شناسی را با ذوق سرشار درهم آمیخته است و آزادگی را با هیچ چیز سودا نخواهد کرد.”

به گزارش تحول سبز، همچنین جمعی از زنان و جوانان اصلاح طلب، خانواده های زندانیان سیاسی و دوستان با حضور سرزده در منزل این زوج سبز، ضمن تبریک تولد فخرالسادات محتشمی پور از تلاشها و پایداری و استقامت وی و همسرش تجلیل کردند و یاد همسر دربندش را گرامی داشتند.

متن کامل پیام سید محمد خاتمی به فخرالسادات محتشمی پور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بانوی سرفراز و درد آشنا وروشن بین خانم فخرالسارات محتشمی

هنگامی که دل به در می آید اشک جاری می شود که سخت است، ولی زلالی آن حکایت گر دل دردمندی است که خانه ایمان و عشق است.

دلی پاک است که مالامال از عشق و ایمان باشد. ایمان به خدا و عشق به انسان و در آن، در انسانی که برترین افریده حضرت حق است ولی درد درازای تاریخ مظلوم بوده است.

رهایی انسان از بند هوس خویش و هوای قدرت جبار آرزوی هر کسی است که انسان و انسانیت را می ستاید.

و مگر نه این که پیامبر بزرگوار آمده است تا بندهای گران درون و بیرون را از دست و پای جان آدمیان بردارد؟

خدا را سپاسگزاریم وسپاس گزارید که شما نمونه انسان بیدار و دردآشنا ودلیر و باایمانید که شعور و مسئولیت شناسی را با ذوق سرشار درهم آمیخته است و آزادگی را با هیچ چیز سودا نخواهد کرد.

سالروزتان تولدتان مبارک باد!

سید محمد خاتمی

khatami-300x215.jpg

img_16521-450x300.jpg

img_1695-450x300.jpg


 


کمیسیون علمی تربیتی فرهنگی  و آموزشی ملل متحد(یونسکو)روز سوم ماه می 1991 بیانیه ای در سمینار ویندهوک (نامیبیا)با محوریت ضرورت پیشبرد مطبوعات مستقل آزاد و کثرت گرا منتشر کرد که در پی آن در سال 1993 مجمع عمومی (یونسکو)به دلیل اهمیت مفاد این بیانیه این روز یعنی سوم ماه می را روز جهانی آزادی مطبوعات ثبت و اعلام نمود.
کمیسیون آزادی مطبوعات یونسکوبا توجه به بیانیه  ویندهوک پنج ضرورت را به عنوان پیش نیاز جوامع پیشرفته و متمدن از جهت اطلاع رسانی و توسعه وسایل ارتباط جمعی مشخصا مورد توجه قرار داد که عبارت بودند از :

1- مطبوعات باید شرحی روشن از حوادث روزمره  ارائه کنند.
2- مطبوعات باید ابزاری برای مبادله آرا و انعکاس رویدادها باشند.
3- مطبوعات باید آیینه تمام نمای گروه های موجود در جامعه باشند.
4- مطبوعات باید منعکس کننده و تصریح کننده اهداف و ارزش های جامعه باشند.
5- مطبوعات باید به اطلاعات دسترسی داشته و به دانش روز مجهز باشند.

از آن زمان جامعه بین الملل  روز جهانی آزادی مطبوعات را به یک مناسبت مهم و موعدی جهانی برای ارزیابی و سنجش میزان آزاد بودن مطبوعات در کشورها در اقصی نقاط جهان  تلقی کرده  و در این روز با برگزاری مراسم و یاد بودها و همچنین صدور پیام ها  قدر و منزلت  و اهمیت مطبوعات را به عنوان سمبل و شاخص پیشبرد آزادی و توسعه یافتگی اجتماعی سیاسی جوامع گرامی می دارند.
در جامعه ما نیز بنا به تصریح و تاکید همه نخبگان و دانشگاهیان و دانشمندان علوم ارتباطات موارد فوق از الزامات جامعه ایران بویژه  در عصر حاضر بشمار می رود و از طرف دیگر مطبوعات در صورتی می توانند به این انتظارات و نیازهای مبرم جامعه جامه عمل بپوشانند که از آزادی و استقلال  حرفه ای سیاسی و اقتصادی  لازم درکلیه فعالیت های خود برخوردار باشند.
اینک در سالروز جهانی آزادی  مطبوعات فرصتی است تا وضعیت جامعه مطبوعات را با معیارهای سه گانه استقلال( حرفه ای سیاسی و اقتصادی )  آزادی و کثرت گرایی محک زده شود.چرا که در صورت برخورداری مطبوعات از این ویژگی ها می توان انتظار داشت جامعه و مخاطبان رویکرد مثبت به مطبوعات داشته و اعتبار دائمی و کافی نسبت به نهاد  مطبوعات در بین اقشار جامعه پدید آید.
اینک در سوم ماه می 2011 ( سیزده اردیبهشت 1390) در زمانی قرار داریم که فضای مطبوعات کشورمان  در پی روی کار آمدن دولت جدید در سال 84 و بویژه پس از رویداد های  تکان دهنده دو سال اخیر تماما یکسویه شده و مدتهاست روند توسعه آن از لحاظ کمی و کیفی متوقف شده است.روزنامه نگاران مستقل زیادی ناگزیرجلای وطن نموده ویا در کنج زندانها بسر می برند و بقیه نیز راهی جز سکوت و صبر و انتظار در پیش رو ندارند.
هزینه سنگین ناشی از کنار زدن مطبوعات و حذف روزنامه نگاران مستقل هنوز آثار شکننده و کامل خود را بر جامعه بروز نداده است.اشاعه جو بی اعتمادی رونق گرفتن رسانه های خارجی و ادامه توقف و رکود جریان آزاد اطلاعات پدیده ای است که زیان آن غیر قابل جبران است به نحوی که حتی  حکومت را که موجد وضعیت ناگوار فعلی  است می توان  به نوعی قربانی ادامه این وضعیت به حساب آورد.در این رابطه باید تصریح نمود مطبوعات معتبرو مورد اعتماد جامعه نه تنها قادرند پاسخگوی  نیازهای متنوع مخاطبان باشند  بلکه  حوزه تاثیر گذاری و نیاز به رسانه های بیگانه را به حداقل رسانیده دایره اثر گذاری آنهارا بسیار محدود می نمایند؛ چیزی که حکومت برای پیشبرد سیاست هایش بدان نیازمند است .
نمونه این وضعیت را در گذشته نه چندان دور یعنی در پی رویداد دوم خرداد 76 در جامعه شاهد بودیم.در آن دوره که از ادوار مهم و طلایی شکوفایی مطبوعات بشمار می رود مطبوعات نقش بی بدیلی در افزایش آگاهی جامعه و استیفای حقوق جامعه ایفا نمودند.حرکت آگاهی بخش مطبوعات در این دوره مرهون شخصیت های ماندگاری همچون مرحوم احمد بورقانی است که تا آخرین روزهای تصدی  پست معاونت  امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرغم همه فشارهای پیدا و پنهان بر عهدی که با نهاد مطبوعات  داشت صادقانه  پایبند ماند و حاصل تلاش او و همکارانش  کمک به انتشار روزنامه ها و نشریاتی بود که تحولات دامنه داری را در جامعه رقم زدند و هنوز که هنوز است آثار آن در رشد و آگاهی نسل جوان هویداست.
در این رابطه البته باید  نقش بانی اصلی و شخصیت های بی بدیل دیگر همچون دکتر محسن امین زاده که با تاسیس معاونت مطبوعاتی در سال 1369 پایه های اصلی تر مطبوعات را در زمان وزارت سید محمد خاتمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پی ریزی نمود مورد توجه قرار داد .هم او بود که با دور اندیشی و گردآوری نخبگان و اساتید مبرز حوزه ارتباطات  نهاد مطبوعات را وارد عرصه مدرن و تاثیرگذاری نمود .به نحوی که می توان ایشان را در صحنه عمل پدرتوسعه مطبوعات در دوره پس از اتمام جنگ هشت ساله ایران و عراق دانست.برای مقایسه وضعیت مطبوعات و سیاستهای آن دوره با دوره پس از سال 1384 کافی است شخصیت و عملکرد مدیران آن دوره و مشخصا آقایان محسن امین زاده و احمد بورقانی را با معاون مطبوعاتی دوره جدید مثلا آقای رامین مقایسه کنید شاید این مقایسه بتواند  برای مسببین توقف رشد مطبوعات و  سرکوب نهاد مطبوعات عبرت آموز باشد!


 


ندای سبز آزادی: عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، از وعده های بر زمین مانده مسئولان وزارتخانه های بهداشت و رفاه به ماماها انتقاد کرد و گفت: از روز ماما سال گذشته تا امسال هیچ اقدامی برای جذب 35 هزار مامای بیکار و قرارداد بیمه ای ماماها انجام نشده است.

به گزارش مهر نوشین زنده زبان در آستانه روز جهانی ماما به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه از 50 هزار جمعیت مامای کشور بیش از 35 هزار نفر آنها همچنان بیکارند.

وی با انتقاد از اینکه ماماها هنوز ردیف استخدامی ندارند، افزود: سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار زایمان در کشور انجام می شود و بر اساس استانداردهای جهانی که به ازای هر زایمان 30 تا 50 ماما تعریف شده است، اگر بتوانیم 30 ماما به ازای هر زایمان در کشور جذب کنیم، مامای بیکار نخواهیم داشت.

زنده زبان به نبود جایگاه تعریف شده برای ماماها در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: ماماها عامل 90 درصد زایمانها در بیمارستانهای دولتی هستند اما به دلیل نبود جایگاه مامایی، پرونده ها به نام متخصص زنان و زایمان امضا می شود که این موضوع باعث دلسری ماماها شده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با اعلام اینکه دو سوم جمعیت کشورمان را زنان و کودکان زیر 12 سال تشکیل می دهند، افزود: اگر جایگاهی برای ماماها تدوین شود و ردیف استخدامی برای آنها در نظر گرفته شود، ماماها می توانند خدمات بهداشتی و درمانی را با کمترین قیمت به این قبیل افراد جامعه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ماماها در خط اول درمان بکار گرفته می شوند، ادامه داد: برای کاهش آمار سزارین که هدف وزارت بهداشت است، اولین کسانی که می توانند به تحقق این برنامه کمک کنند ماماها هستند.

زنده زبان با انتقاد از اینکه قانون سختی کار هنوز برای ماماها اعمال نمی شود، افزود: ماما با جان دو انسان سر و کار دارد و همین مسئله استرس زیادی به ماما وارد می کند.

وی در ادامه از نداشتن قرارداد بیمه ای ماماها گلایه کرد و گفت: بیمه ها به بهانه بار مالی سالهاست که از پذیرفتن این مسئولیت شانه خالی می کنند.

نماینده ماماها در شورای عالی نظام پزشکی با اعلام این مطلب که مسئولان وزارت رفاه اخیرا پذیرفته اند که ماماها در بخش سرپایی (مطب) با فرانشیز بیمه ای بیماران خود را ویزیت کنند، افزود: متاسفانه برای اجرای این موضوع نیز بهانه آورده اند و گفته اند که باید پروتکل نظارتی نوشته شود. در حالی که چنین پروتکلی برای هیچ یک از رشته های پزشکی وجود ندارد.

زنده زبان ضمن ابراز امیدواری از اینکه فرانشیز بیمه ای ماماها تا 6 ماهه اول امسال اعمال شود، گفت: متاسفانه چون تعرفه های ماماها با بیمه محاسبه نمی شود، مراجعان به سراغ پزشکانی می روند که قرارداد بیمه ای دارند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته